27 ביולי 2017 ''פלי הנמר''

נטפליקס – "סוויטה" של תוכניות

השקת הממשק המלא של נטפליקס בעברית, התכנים המקומיים והמחיר בשקלים התבצעה באחת הסוויטות היפות של מלון רויאל ביץ' בתל אביב ● על ספות נוחות עם כריות ממותגות, אנשי החברה הציגו את החידושים של אחת מפלטפורמות הטלוויזיה הפופולאריות בעולם

נטפליקס (Netflix) כינסה אתמול (ד') קבוצה של עיתונאים למפגש במלון רויאל ביץ' בתל אביב, שבמסגרתו היא השיקה ממשק משתמש מלא בעברית, הוספת תכנים מקומיים ותמחור בשקלים. חבילת הבסיס תעלה 29.90 שקלים לחודש.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המפגש, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, נערך בחדר האורחים באחת הסוויטות היפות של המלון, שממוקם בסמוך לחוף הים של תל אביב. עם כריות שנשאו את הלוגו של נטפליקס וטלוויזיות שהקרינו את הקטלוג של החברה לשוק הישראלי, ניתן היה לראות את כוונת החברה להתבסס כאן ולהציע לקהל המקומי שלל תכנים – מקומיים ובינלאומיים. די אם אזכיר שנטפליקס מציעה סדרות גלובליות ידועות ופופולאריות כמו בית הקלפים, כתום זה השחור החדש ונרקוס, ותכנים מקומיים כמו פאודה, סרוגים והעונה החדשה של החממה, שכתב גיורא חמיצר ותועלה בספטמבר.

השירות של נטפליקס מתאפשר בכלל המכשירים: סמארטפון, טאבלט, מחשב אישי – נייח או נייד – וטלוויזיה. גם כיום, 60% מהצופים בנטפליקס עדיין עושים זאת בטלוויזיה. בכל מקרה, ניתן להתחיל את הצפייה במכשיר אחד ולהמשיך אותה במכשיר אחר ובזמן אחר. אחד התחומים שעליו גאוות נטפליקס הוא חוויית המשתמש לכל רוחב הצפייה.

זה המסך עם הקטלוג בעברית. אם פעם, בימי הגשש החיוור בשנות ה-70, הסיסמה הייתה ספרים, רבותיי, ספרים, כיום, בדור המילניאלס, הסיסמה היא סרטים, רבותיי, סרטים. נטלפיקס אף מאפשרת את טרנד הצפייה החדש: בינג' – צפייה רציפה בפרקים. אנשי החברה מציינים כי ממוצע הפרקים בכל בינג' עומד על 2.5. כלומר: אנשים צופים בכמה פרקים ולא בכל הסדרה, או בכל העונה.

יניה זאבה, מנהלת קשרי מדיה באירופה בנטפליקס, אוהבת את ישראל ואת הישראלים, שהם מוטי טכנולוגיה. גם בנטפליקס, אף על פי שישראל היא מדינה קטנה והעברית היא אחת השפות מעוטות הדוברים בעולם, יש לנו נוכחות לפני שפות עם דוברים רבים יותר ומדינות גדולות יותר – אך פחות טקיות. שוב מוכח שההיי-טק הוא הקטר של המדינה.

יאן לאפארג, מנהל תקשורת ארגונית וטכנולוגיה בנטפליקס, השווה את ההוצאה החודשית על החבילה הבסיסית של נטפליקס לעלות של צלחת חומוס – 29.90 שקלים. שווה לכל נפש. נשמע ונטעם אותו הדבר.

בחברה יודעים מי בדיוק בכל בית צופה במה. לא משקי בית – הפרט עצמו. כך מתאימים פרופיל צפייה אישי לכל אחד.

שרה ראיין, מנהלת תקשורת ארגונית בנטפליקס, ציינה שיש לחברה את הקטלוג הגדול ביותר של תוכן ברזולוציית 4K ושהיא משתפת פעולה עם חברות טכנולוגיה גדולות כגון LG, סמסונג (Samsung) ופנסוניק (Panasonic). מדובר כאן בשיתוף אינטרסים: הן רוצות למכור את הטלוויזיות ונטפליקס רוצה למכור את השירותים שלה. הדבר מאפשר לקהל להתענג מצפייה בסרטים באיכות טובה מאוד. למה לרדת למגרש להזיע כשאפשר לצפות מהיציע? זאת, אלא אם אתם צופים באמצעות הסמארטפון כשאתם שרועים על החול בחוף הים – ואז גם מזיעים כמו ספורטאים. אלא שעדיין אין שידורי ספורט בנטפליקס.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *