20 בנובמבר 2017 ''פלי הנמר''

קרוזים – הנופש החדש של ההיי-טקיסטים?

יותר ויותר תיירים מעדיפים לצאת לקרוזים במקום לשכור מלונות בחו"ל, והתחום צומח בשיעורים גבוהים ● חברת הקרוזים הנורווגית NCL מציעה הטבה מיוחדת לקהל הישראלי ● הנמר היה וראה

שוק הקרוזים הוא שוק לוהט במיוחד, שמוביל מדי שנה עשרות מיליוני תיירים, בהם עשרות אלפי ישראלים, לטיולים ביעדי נופש ותיירות – בספינות מפנקות. השוק הזה חולש על סוגי אוכלוסייה שונים ושכבות רבות בציבור, כולל ההיי-טקיסטים.

אחת מחברות הקרוזים הבולטות היא NCL (ר"ת Norwegian Cruise Line). ניק ווילקינסון, סגן נשיא החברה ומנהל הפעילות שלה בישראל, המזרח התיכון, אנגליה, אירלנד ודרום אפריקה, השיק במפגש עיתונאים שנערך הבוקר (ב') הטבה מיוחדת לקהל הישראלי ודיבר על שוק הקרוזים המקומי.

לדברי ווילקינסון, "יותר מ-85 אלף ישראלים הפליגו השנה לשיט ובשנה הבאה צפוי מספרם להיות יותר מ-100 אלף – גידול של כ-20%. אחוז הישראלים היוצאים באניות קרוז, יחסית לגודלה של המדינה – 1% – הוא הגבוה בעולם. ברוב המדינות משייטים באניות היוקרה שברירי אחוז מהאוכלוסייה בלבד. ייתכן שנופש בהפלגה יהווה יעד מועדף לאנשי ההיי-טק, שמחפשים חידושי נופש משפחתי ברמה גבוהה".

קרוזים – השוק הצומח ביותר בעולם התיירות

ווילקינסון סיפק כמה נתונים מעניינים על שוק הפלגות הנופש העולמי, שלדבריו מהווה התחום הצומח ביותר בתעשיית התיירות. הוא ציין שבעוד שב-1990 הפליגו 3.8 מיליון תיירים ברחבי העולם, ב-2015 הגיע מספרם ליותר מ-23 מיליון. שנה אחר כך עמד מספר הנופשים על 24.7 מיליון והשנה צפויה להסתכם עם יותר מ-25.8 מיליון נופשים באניות הקרוזים.

ניק ווילקינסון, סגן נשיא NCL, מציג את היקפי שוק הקרוזים הגלובלי. צילום: פלי הנמרניק ווילקינסון, סגן נשיא NCL, מציג את היקפי שוק הקרוזים הגלובלי. צילום: פלי הנמר

התחזית היא שענף הקרוזים ימשיך לצמוח, וב-2022 צפויים יותר מ-30 מיליון תיירים בכל העולם לצאת לחופשות שייט בסגנון "הכול כלול", ולהחליף את הנופש המסורתי במלון – בהפלגה. תחזית זו מתבססת על צבר ההזמנות הקיים לאניות חדשות, שיושקו בחמש השנים הקרובות.

לדברי ווילקינסון, בישראל, כמו בשאר העולם, הבינו התיירים שחופשת שיט בסגנון "הכול כלול", עם הנוחות המקסימלית וללא הצורך לשוב ולפרוק מזוודות בין היעדים, נותנת לתייר את התמורה הטובה ביותר לכל דולר. הראשונים להבין זאת היו האמריקנים: כ-11.5 מיליון מהם הפליגו אשתקד – 46.5% מכלל המפליגים. אחריהם הגרמנים והסינים עם כשני מיליון מפליגים מכל מדינה.

מהם יעדי ההפלגה המועדפים? ובכן, היעד המועדף ביותר הוא האיים הקריביים, עם 35%, ולאחר מכן הים התיכון, ש-18.3% העדיפו הפלגה בו. גם בקרב הנופשים הישראליים, הפלגות בקאריביים (על אף המרחק) או בים התיכון עומדות בראש סדר העדיפויות. לפי נתוני חברות השיט, ישראלים שיוצאים להפלגת נופש בפעם השנייה או השלישית מעדיפים את הים הבלטי ואת אלסקה.

"התיאבון לקרוזים בקהל הישראלי – גובר"

NCL היא קבוצת הקרוזים השלישית בגודלה בעולם, שכוללת גם את החברות Oceania Cruises ו-Regent Seven Seas. ב-2015 הפליגו על האניות שלה יותר משני מיליון נוסעים. לפי התחזיות, מספר הנוסעים באניות הקבוצה צפוי לצמוח ב-40% ולהגיע ב-2019 ל-2.8 מיליון. NCL מפעילה 15 אניות שייט מפוארות, המפליגות למגוון יעדים ברחבי העולם ובהם: האיים הקאריביים, אגן הים התיכון, הים הבלטי, אלסקה, דרום אמריקה, המזרח הרחוק, אסיה, אוסטרליה וניו-זילנד.

מימין: אייל סולומון, נציג NCL בישראל, וניק ווילקינסון, סגן נשיא החברה. צילום: פלי הנמר

מימין: אייל סולומון, נציג NCL בישראל, וניק ווילקינסון, סגן נשיא החברה. צילום: פלי הנמר

בחברה מציינים כי הם היו הראשונים בעולם להציג את קונספט Feel free, שמציע לכל נופש לתכנן לעצמו חופשה בהתאמה אישית. לדוגמה, כל אורח באניות שלה מחליט בעצמו מתי ואיפה לאכול, מבין מגוון מסעדות יוקרה, שחלקן אף פועלות 24 שעות ביממה.

היום הודיעה NCL על מבצע בלעדי לקהל הישראלי: חופשת שיט בחצי מחיר לכל אורח שני. ההטבה ניתנת לכל מפליג שני בהזמנת קבינה באונייה, במגוון רחב של הפלגות, כולל לאלסקה, לים הבלטי, לאיים הקנריים, לקריביים ולמזרח הים התיכון. זאת ועוד, במסגרת Fell free, הנופשים הישראליים יכולים לבחור מבין שלושה מסלולי חבילה שונים, בהתאם לסוג החדר שרכשו, הכוללים הטבות לבחירה, בהן שירות בר פתוח, חיבור אינטרנט אלחוטי בפס רחב בחינם, חבילת מסעדות, הנחה משמעותית ברכישת סיורי חופים ושובר של 200 דולר לשופינג ולבזבוזים.

ווילקינסון ציין שבשל החשיבות הרבה של הקהל שומר המסורת, החברה מציעה בכל אחת מאניותיה מבחר של ארוחות גורמה כשרות ויינות כשרים, ומקצה מקום מיוחד להתכנסות ולתפילות.

החשיבות של ישראל עבור NCL. צילום: פלי הנמר

החשיבות של ישראל עבור NCL. צילום: פלי הנמר

"ישראל היא שוק חשוב מאוד עבורנו. משנה לשנה אנחנו עדים לתיאבון גובר להפלגות נופש בקרב תיירים ישראליים, במיוחד בעונות החגים", אמר ווילקינסון. לדבריו, ישראל ניצבת במקום השישי בעולם במספר המפליגים ביחס לכמות התושבים. הוא הוסיף כי "בשל החשיבות הרבה של ישראל כשוק צומח, אנחנו משיקים היום את תכנית ההפלגות שלנו לשנה הקרובה ומציגים לתייר הישראלי את מגוון היעדים ואניות הדגל שלנו ל-2018".

ב-NCL מסבירים למה כדאי לבחור דווקא בהם. צילום: פלי הנמר

ב-NCL מסבירים למה כדאי לבחור דווקא בהם. צילום: פלי הנמר

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *