מה עשתה פלייטיקה על בימת הכנס האירופי של VMware?

רוכשת חברה נוספת. פלייטיקה. צילום: פלי הנמר

חברת הגיימינג הישראלית היא אחת הבולטות והידועות בתחומה בעולם ● לכן, לא פלא ש-VMware הזמינה אותה להציג בכנס בברצלונה את מעברה לשירותי שלה ושל AWS

פלייטיקה היא אחת החברות הבולטות והמסקרנות בעולם ההיי-טק בכלל ובתעשיית הגיימינג בפרט. החברה, שהוקמה ב-2010 על ידי היזמים הישראליים רוברט אנטוקול ואורי שחק, מצליחה וצומחת מאז הקמתה ועושה שמות בעולם. היא העבירה באחרונה חלק ניכר מהאחסון שלה לענן ההיברידי של VMware ו-AWS. לכן, לא פלא ש-VMware הזמינה את בכיריה להציג בכנס האירופי השנתי שלה, VMworld, שהתקיים לפני ימים אחדים בברצלונה.

אנשי החברה הציגו על בימת הכנס את המעבר שלה ל-VMware Cloud on AWS ואת התועלות שנבעו ממנו. פלייטיקה היא חלוצת תעשיית משחקי הרשת, והייתה מהחברות הראשונות שהציעו משחקים מרובי משתתפים ללא תשלום ברשתות חברתיות, וזמן קצר אחר כך בסמארטפונים. כיום היא תומכת ביותר מ-22 מיליון משתמשים פעילים. VMware Cloud on AWS מספקת לה סביבת ענן היברידית עקבית ורציפה, שתומכת בהמשך התרחבותה הגלובלית.

פאנל חדשנות שנערך במהלך הכנס. במרכז: ארז רחמיל, סמנכ"ל IT ופיתוח בפלייטיקה. צילום: פלי הנמר

פאנל חדשנות שנערך במהלך הכנס. במרכז: ארז רחמיל, סמנכ"ל IT ופיתוח בפלייטיקה. צילום: פלי הנמר

ארז רחמיל, סמנכ"ל IT ופיתוח בפלייטיקה, אמר בכנס כי "כחברה שצומחת הן באופן אורגני והן באמצעות מיזוגים ורכישות, פלייטיקה זקוקה לגישה מהירה למשאבי ענן שתואמים לסביבה הקיימת שלה. באמצעות הענן של VMware על גבי AWS הקמנו בתוך ימים ספורים סביבת פיתוח חדשה עבור מאות מפתחים. בנוסף, העברנו אליו בהצלחה 600 מכונות וירטואליות, תוך שימוש ב-HCX להרחבת טביעת הרגל שלנו, ללא הפרעה לפעילות העסקית וללא שינוי במדיניות כלשהי או בתהליכים פנימיים".

עננים מעל שמי אירלנד, צפון קרוליינה ואוהיו

שירות הענן של החברה ממשיך להתרחב, וברבעון זה מושק באירלנד, כמו גם בצפון קרוליינה ובאוהיו שבארצות הברית. במהלך הכנס בברצלונה הכריזה VMware על יכולות חדשות ששולבו בשירות, שיאפשרו ללקוחות לאבטח באופן טוב יותר את האפליקציות ואת שולחנות העבודה הווירטואליים שלהם.

משמאל: כפיר שפיר, מנהל תיקי לקוחות ב-VMware ישראל; גיא אלמוג, מנהל הנדסה בפלייטיקה; ארז רחמיל, סמנכ"ל IT ופיתוח בפלייטיקה; ואופיר אבקסיס, מנכ"ל טרהסקיי. צילום: פלי הנמר

משמאל: כפיר שפיר, מנהל תיקי לקוחות ב-VMware ישראל; גיא אלמוג, מנהל הנדסה בפלייטיקה; ארז רחמיל, סמנכ"ל IT ופיתוח בפלייטיקה; ואופיר אבקסיס, מנכ"ל טרהסקיי. צילום: פלי הנמר

VMware Cloud on AWS מביא את הדטה סנטר מוגדר התוכנה (SDDC) של ענקית הווירטואליזציה לענקית הענן. שירות זה, המבוסס על VMware Cloud Foundation, מציע תשתית עקבית ומערכת תפעולית עקבית ורציפה ממרכז הנתונים ועד לענן, וכך מאפשר הגירה רציפה וחלקה לענן, הרחבת הפריסה על פי דרישה ומענה לאסטרטגיות הנדרשות לדור הבא של האפליקציות. הפתרון, שתוכנן במשותף על ידי שתי החברות, מקנה לאפליקציות יתרונות כמו הגנה רבת עוצמה נגד אסונות וגישה מיטבית לשירותי AWS. השירות מציע ארכיטקטורה וחוויה תפעולית זהה בענן ובחוות השרתים של הארגון, ומאפשר בכך לצוותי ה-IT להפיק באופן מידי ערך עסקי מהשימוש בו. הפלטפורמה נמכרת, מסופקת ונתמכת על ידי VMware וקהילת שותפיה.

VMware Cloud on AWS מציע מגוון של יכולות מתקדמות, ביניהן שירות ענן לשיקום מאסון (DRaaS), שמספק אבטחה לעומסי עבודה גדולים, תוך צמצום במורכבות ובעלויות שנדרשו עד עתה להבטחת ההמשכיות העסקית של יישומים קריטיים. שירות VMware Horizon 7 לסביבת הענן של VMware על גבי AWS מספק סביבת ענן היברידית עבור שולחנות עבודה וירטואליים ואפליקציות.

ז'אן-םפייר ברולארד, מנכ"ל VMware לאוזר EMEA. צילום: פלי הנמר

ז'אן-פייר ברולארד, מנכ"ל VMware לאזור EMEA. צילום: פלי הנמר

לדברי ז'אן-פייר ברולארד, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל VMware לאזור EMEA, "בפעם הראשונה אנחנו משיקים את השירות במספר אזורים ביחד. במקביל, אנחנו ממשיכים להטמיע חדשנות בדטה סנטרים ברחבי העולם. VMware Cloud on AWS הופך להיות הסביבה המועדפת על הלקוחות להגירת עומסי עבודה מבוססי VMware לענן. התמיכה של התעשייה בשירות היא חזקה מתמיד, עם יותר מ-200 שותפים שהוסמכו בתוך שישה חודשים לספק את הפתרון. אנחנו מספקים פתרון ענן היברידי חזק, שיתמוך בצרכים התובעניים ביותר של האפליקציות, ועם רמת האבטחה ויכולת ההרחבה שהם דורשים".

הכותב היה אורח החברה בכנס.

יום של הכרזות – בכנס השנתי של VMware

החברה הציגה חידושים בפלטפורמת Workspace ONE מבוססת הבינה המלאכותית, לתמיכה בכל מכשיר בכל סביבת עבודה

הגרסה האירופית של VMworld, הכנס השנתי של VMware, נמצאת בעיצומה. כ-13 אלף משתתפים הגיעו גם אתמול (ד') לאירוע הגדול בברצלונה, והאזינו לדעתם של אנשי החברה על ההתפתחויות האחרונות בעולמות הטכנולוגיים השונים ובעיקר לשורה של הכרזות שביצעה.

החברה הציגה חידושים בפלטפורמת Workspace ONE מבוססת הבינה המלאכותית, לתמיכה בכל מכשיר בכל סביבת עבודה. זאת, באמצעות שיתופי פעולה עם אמזון, דל, גוגל, מיקרוסופט וסמסונג, שמאפשרים ללקוחות ליישם ניהול מודרני ואבטחה ברחבי פלטפורמות שונות.

מקורה של מערכת Workspace ONE ברכישתה של VMware את AirWatch הבריטית לפני כחמש שנים תמורת 1.5 מיליארד דולר. המערכת, אומרים ב-VMware, מאפשרת קישוריות וזרימת נתונים מאובטחת ממכשירי הקצה הידניים, המחשבים האישיים ותחנות העבודה, דרך העננים ההיברידיים ועד לשרתי הדטה סנטרים מוגדרי התוכנה (SDDC).

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: פלי הנמר

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: פלי הנמר

"2018 הייתה שנה של שינויים מרחיקי לכת עבור פלטפורמת Workspace ONE", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. "ההשקות הקודמות, של Workspace ONE Intelligence ושל Workspace ONE Trust Network, הציגו את פלטפורמת סביבת העבודה הדיגיטלית הראשונה בתעשייה שמונעת על ידי בינה מלאכותית. בכנס הנוכחי אנחנו חושפים חידושים שיאיצו את האימוץ של ניהול מודרני עבור לקוחות שעוברים באופן מלא ל-Windows 10 ומאמצים מכשירי Mac ,iOS, אנדרואיד ו-Chromebook. אנחנו ממשיכים לספק יכולות חדשות בקצב מסחרר שמאמצים ואין לנו כל כוונה להאט את הקצב".

ב-VMware אומרים כי אימוץ המכשירים, מערכות ההפעלה והאפליקציות ב-Workspace ONE מסייעים לארגונים לצמצם את עלויות ה-IT ואת מורכבותו, להטמיע אוטומציה בניהול ובאבטחה ולספק חוויית עובד טובה יותר.

שורה של יכולות

Workspace ONE מתהדרת בשורה ארוכה של יכולות, שממשיכות להתרחב ככל ש-VMware משתפת פעולה עם חברות טכנולוגיה מובילות במטרה לחולל שינוי בסביבות העבודה הדיגיטליות של הלקוחות.

בין החידושים הבולטים שהושקו בכנס:
Workspace ONE Intelligence Automation Connector – שירות ענן שמספק תובנות וניתוחים, עם יכולות תיקון אוטומטיות בסביבת העבודה הדיגיטלית. בכנס נחשף מחבר (Connector) חדש שמאפשר את שדרוג השירות באמצעות חיבורו למערכות של צד ג'. המחבר, שמציע קישוריות מהקופסה ל-Slack ול-ServiceNow, מאפשר ללקוחות לחבר פעולות אוטומטיות והודעות שנוצרו ב- Workspace ONE Intelligence למערכות קיימות, כמו פלטפורמות של שירות לקוחות.

החזון של VMware לשלוט בזרימת הנתונים המאובטחת בכל רמה ומכל מכשיר - nvsyv xbyrho דרך העננים ועs למכשירי הקצה. צילום: פלי הנמר

החזון של VMware לשלוט בזרימת הנתונים המאובטחת בכל רמה ומכל מכשיר – מהדטה סנטרים דרך העננים ועד למכשירי הקצה. צילום: פלי הנמר

Workspace ONE Sensors for macOS – חיישנים חדשים ששולבו במערכת מאפשרים ללקוחות לשלוח שאילתות אודות כל רכיב של מכשיר שמריץ את מערכת ההפעלה macOS, מרמת השבב ועד לתוכנה (קושחה, BIOS, ציוד היקפי, אפליקציות ועוד), לצורך נראות ויישום רגולציה. יכולת זו כבר מוצצעת למכשירי Windows 10 והורחבה עתה, כאמור, למכשירי macOS.

Dell Provisioning for Workspace ONE – ProDeploy – שירות חדש של דל – החברה האם של VMware, מאז שהיא רכשה את EMC לפני כשנתיים – לסביבת Workspace ONE, שמאפשר הגדרת תצורות של מכשירים במפעל ושליחתם ישירות ללקוחות כשהם כבר טעונים באפליקציות Windows, המוכנות לשימוש מההדלקה הראשונה. VMware ודל הכריזו בכנס ששירות זה שולב ב-Dell ProDeploy Client Suite, המספקת שירותי פריסה מגוונים. הוא ניתן לרכישה יחד עם רישיון חדש ל-Workspace ONE במחיר משולב מיוחד ל-ProDeploy או במסגרת שירותים אחרים של דל להגדרות תצורה.

המודל של פלטפורמת Workspace ONE לקישוריות פשוטה ומאובטחת, לכל המשתמשים. צילום: פלי הנמר

המודל של פלטפורמת Workspace ONE לקישוריות פשוטה ומאובטחת, לכל המשתמשים. צילום: פלי הנמר

אינטגרציה עם Flexera AdminStudio – לקוחות יכולים לפרסם עתה אפליקציות שולחן עבודה ישירות מ-Flexera Admin Studio לקטלוגWorkspace ONE , תוך הימנעות מאריזה חוזרת יקרה ומסובכת של אפליקציות Win32.

הכותב הינו אורח החברה בכנס.

VMware רכשה חברה בעולם הקוברנטיס – שנתיים בלבד לאחר שהוקמה

Heptio נוסדה על ידי צמד יוצאי גוגל ופיתחה מוצר שמסייע לארגונים לנהל סביבות ענן מרובות ● סכום הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם ההערכות הן ש-VMware שילמה יותר מרבע מיליארד דולר

VMware ממשיכה בהליכה שלה לענן: החברה הודיעה אתמול (ב') כי רכשה את הסטארט-אפ Heptio מסיאטל, שפועל בעולם הקוברנטיס. סכום הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם מה שמעניין בה הוא שהחברה עושה אקזיט שנתיים בלבד לאחר שנוסדה – דבר לא שגרתי.

מקורות בשוק העריכו את סכום הרכישה ביותר מרבע מיליארד הדולרים שרד-האט שילמה בינואר על CoreOS. אם ההערכות נכונות, מדובר בסכום שגדול יותר מכפליים מערך השוק של הנרכשת, שעמד על 117 מיליון דולר לאחר סיבוב הגיוס האחרון שביצעה. כך או כך, העסקה צפויה להיסגר ברבעון הנוכחי.

Heptio נוסדה על ידי קרייג מקלוקי וג'ו בדה, צמד מפתחים בפרויקט הקוד הפתוח לניהול קונטיינרים קוברנטיס ויוצאי גוגל. המוצר של החברה מסייע לניהול סביבות ענן מרובות, כך שהלקוחות יכולים להשתמש בעננים של חברות שונות לצד השרתים שלהם עצמם, בלי הצורך לבצע בנייה מסיבית מחדש של תשתיות ה-IT שלהם.

VMware רואה לאן העולם הולך - ומשקיעה גם היא בעולם הקוברנטיס. צילום: פלי הנמר

VMware רואה לאן העולם הולך – ומשקיעה גם היא בעולם הקוברנטיס. צילום: פלי הנמר

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, הכריז על הרכישה בכנס VMworld, שנערך השבוע בברצלונה. פול פזון, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל יחידת האפליקציות העסקיות מבוססות הענן ב-VMware, אמר בהודעה לעיתונות כי "הקוברנטיס צוברת תאוצה כסביבת עבודה פתוחה ומרובת עננים, וארגונים גדולים יכולים להריץ עליה אפליקציות".

הרכישה, שבוצעה על ידי החברה שבבעלות Dell-EMC, מצטרפת למגמה שקיימת בזמן האחרון בקרב תאגידי ענק לרכוש חברות בתחום הקוד הפתוח. כך, מיקרוסופט קנתה את GitHub תמורת 7.5 מיליארד דולר ויבמ הודיעה לא מכבר על רכישת רד-האט תמורת 34 מיליארד. מסייעת לכך העובדה שקוברנטיס פופולרית מאוד בקרב מפתחים, והיא מסייעת להם לנהל סביבות תוכנה מורכבות.

ההכרזות העיקריות ביום הראשון של הכנס

כנס VMworld האירופי מושך אליו גם השנה משתתפים רבים – 13 אלף במספר, כולל משלחת ישראלית בת 180 איש, ובראשה שמוליק ענתבי, מנהל אזור אירופה שבו 20 מדינות, כולל ישראל, ב-VMware, ואלי שקד, מנהל הפעילות של החברה בארץ.

לוגו הכנס השנה. צילום: פלי הנמר

לוגו הכנס השנה. צילום: פלי הנמר

במהלך האירוע הכריזה החברה, שחוגגת השנה שני עשורים של פעילות, על הרחבת סל פתרונותיה לשכבה החדשה עבורה של קונטיינרים, במקביל לשכבות השרת, שבה היא מבוססת, והענן, שבה היא מתבססת בימים אלה – לרבות עם הרכישה של Heptio. המוצרים המוכרזים מיועדים לתמוך בעולם המחשוב הארגוני החדש, שהולך ומתבסס, לדעתה, על עיבוד ענני-ציבורי-טבעי ועל מיקרו-שירותים מבוססי קונטיינרים. גלסינגר אמר כי "בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, הלקוחות שלנו ומסתמכים יותר ויותר על VMware שתהווה את התשתית הדיגיטלית שלהם".

המנכ"ל הציג בנוסף את העמקת שיתוף הפעולה עם יבמ להפעלת עומסי עבודה על הענן של הענק הכחול. זאת, לאחר שבשנה שעברה הושקה השותפות של VMware עם AWS.

ההשקה הנוכחית כללה סל מורחב של שירותי ענן היברידי בשם Cloud Foundation 3.5, שב-VMware אומרים שיסייעו לארגונים לפרוס ולנהל באופן קל יותר את סביבות הענן שלהם. הפתרון מציע מגוון רחב יותר של חלופות פריסה, תמיכה בקוברנטיס וחידושים נוספים בסל מוצרי התשתית והניהול של החברה. כן הוא כולל שירותים מוגדרי תוכנה לעיבוד, אחסון, רישות, אבטחה וניהול ענן, המשמשים להרצת אפליקציות בסביבות ענן היברידי.

לדברי גלסינגר, "הפתרונות החדשים מספקים שירותים לתשתית קלאוד ולניהול עבור סביבות ענן היברידיות תובעניות. הם כוללים תשתית ומערכת ניהולית עקבית ורציפה לענן פרטי, ציבורי ולתרחישים של נקודות קצה".

במהלך הכנס ביצעה Dell-EMC תצוגה ראשונה של סל הפתרונות על גבי ה-VxRail שלה. כך, מבטיחים בחברה, ארגונים יוכלו לקבל דרך פשוטה לבנות ענן פרטי בעל יכולות עשירות, הכוללות ריבוי אתרים ואשכולות, עם פריסה אוטומטית לחלוטין וניהול מלוא מחזור החיים של ה-Stack.

בנוסף, הגרסה החדשה כוללת אינטגרציה עם NSX-T, שמאפשרת פריסה אוטומטית וניהול מלוא מחזור החיים של תוכנת הווירטואליזציה הרשתית וכן תמיכה באפליקציות הרצות בקונטיינרים ובקוברנטים. היא גם תומכת בעדכון הראשון של vSphere 6.7, מה שמאפשר יכולות ניהול יעילות, פתרון אבטחה פנימי לאפליקציות, תשתיות ונתונים, וכן תמיכה מוגברת בעומסי העבודה הנובעים מבינה מלאכותית ומלמידת מכונה.

הכותב הינו אורח החברה בכנס.

סייע בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

באו לבקר במאורת הנמר: עירית לוטן וחן לוטן חביב, Weblet

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - חן לוטן חביב, סמנכ

מאורת הנמר אירחה באחרונה את עירית לוטן, מנכ"לית משותפת ב-Weblet, ואת חן לוטן חביב, סמנכ"לית בחברה.

בשיחתנו הקולחת דיברנו על אחת התופעות המאפיינות את ההנהלות במגזר העסקי בתקופה האחרונה – הרצון להצעיד את הארגונים שלהן לכיוון של דיגיטל ומובייל. האורחות שלי סיפרו לי שארגונים גדולים רבים עדיין לא עברו לשם ופונים ל-Weblet בבקשה לקבל ייעוץ ופתרונות.

Weblet (אקזקיוטק בשמה הקודם) מעבירה לקוחות לעידן הדיגיטל בכלל ולתחום המובייל בפרט. לדברי השתיים, "פיתחנו פלטפורמת מובייל אינטרנטית וגנרית לאנשי שטח בשם אפליקציית Weblet, שנותנת מענה לתהליכים הלוגיסטיים והפיננסיים בשטח ומתקשרת למערכות הליבה הארגוניות. בזכות המומחיות שלנו מזה שנים, הן ב-ERP והן במובייל, אנחנו מלווים את תהליך המעבר לדיגיטל מקצה לקצה – החל באפיון הצרכים, דרך הפעלת הפלטפורמה וכלה בהטמעה בשטח".

לדבריהן, "הפלטפורמה הגנרית הזו מאפשרת לתת לכל לקוח פתרון מחשובי במובייל במינימום זמן וכסף. זאת, מפני שאין צורך בפיתוח תוכנה ארוך, אלא רק בהגדרות ובפרמטרים גנריים שמספקים פתרון שכאילו נתפר עבור הלקוח. במילים אחרות, אנחנו מספקים אפליקציה בעלת יציבות של תוכנת מדף, שנתפרה כטיילור מייד".

ללוטן וללוטן חביב חשוב להדגיש כי "האפליקציה שלנו אינה דורשת התקנה בשטח. אין צורך בהורדה מחנויות ואין שום אילוצים של מערכת הפעלה או חומרה. זוהי מערכת חוצת פלטפורמות, שפועלת על גבי כל מערכת הפעלה, מכשיר נייד וטאבלט, כולל מחשבים ניידים ושולחניים, מאחר שהיא פותחה בטכנולוגיית PWA. האפליקציה פועלת גם באופליין".

"ככל הידוע לנו, אין בית תוכנה שמספק מוצר ייחודי כזה, עם פלטפורמה עשירה של פתרונות בתחומי הרכב, הלוגיסטיקה, הפיננסים ועוד", אמרו השתיים.

הן סיפרו שהאפליקציה של החברה "מופעלת אצל מאות אלפי משתמשים מדי יום והפכה אותנו לחלוצים בייעוץ, הכוונה ומימוש של מעבר הארגון לדיגיטל".

הפונקציונאליות של המערכת

לוטן ולוטן חביב דיברו גם על הפונקציונאליות של המערכת: "Weblet מייעלת את כל תהליכי המכירה, האספקה, הגבייה וניהול המלאי, ומביאה לעלייה במחזורים ולירידה בעלויות. היא מאפשרת ללקוח להשתחרר לחלוטין מכל ניירת ולקבל מידע עדכני מהשטח". הן הוסיפו כי "האפליקציה מבצעת אינטגרציה של כל המידע ומציגה אותו בפני שלושה דרגים: אנשי השטח, מנהלי המחלקות ומקבלי ההחלטות. בפני כל אחד מהם מוצג בזמן אמת המידע הרלוונטי, המאפשר לו לקבל החלטות מהירות בשיטת החריגים".

"לדוגמה", ציינו, "לסוכן מכירות היא מציגה את רשימת הלקוחות שמפגרים בתשלומים, מוצרים שכדאי לקדם כי הם במלאי, לקוחות שכדאי לבקר ועוד. למנהלי המחלקות היא מזרימה מידע אודות פערים, השוואות בין עובדים, עמידה ביעדים, אי עמידה בזמני אספקה, דשבורדים וכדומה. מקבלי ההחלטות מקבלים את כל המידע הנדרש כדי לייעל, לשפר ולחסוך במשאבים". עוד הן אמרו שהאפליקציה מתממשקת לכל תוכנות ה-ERP.

"Weblet מתמחה בכל סוגי הלקוחות, ובכללם בארגונים גדולים מאוד", סיכמו. "אם נצטט את לקוחותינו, יש לנו סיפורי הצלחה במקומות שבהם אחרים נכשלו. נזכיר רק מכתב תודה אחד שקיבלנו ממש באחרונה מסמנכ"ל בחברת שיווק, שרשם לנו כי 'הפעלת אפליקציית Weblet הגדילה את המכירות בכ-30%, גלגול המלאי שלנו השתפר בצורה משמעותית, כל תהליכי התפעול של העסק התייעלו וחסכו כוח אדם פקידותי, וזכינו להחזר השקעה מהיר ביותר".

באו לבקר במאורת הנמר: קובי חדד ועודד פלשניצקי, KCS

באחרונה באו לבקר במאורת הנמר קובי חדד ועודד פלשניצקי מ-KCS.

חדד, יזם בנשמתו, הוא המייסד והבעלים של החברה, המתמחה בפרויקטים טכנולוגיים בארץ ובעולם מאז 2003, ובהשקעות בעסקים קטנים ובינוניים ובפינטק. כמו כן, הוא שותף מייסד בחברת הדיוור האלקטרוני רב מסר, בחנות האינטרנטית שלי בשיתוף ישראכרט וב-BusinessGrow בשיתוף בנק הפועלים. בנוסף, משמש חדד כמרצה בכיר בנושאי יזמות טכנולוגית ודיגיטל, וכיועץ לארגונים וליזמים בארץ ובעולם בתחום אסטרטגיות טכנולוגיות ודיגיטליות.

אפליקציות להגדלת עסקים קטנים

שוחחנו על הדרך בה מאפשרות אפליקציות טכנולוגיות להגדיל עסקים קטנים, תוך אימוץ פתרונות דיגיטליים במהירות שיא, ודנו בקפיצת המדרגה התפיסתית שנדרשת מעסקים קטנים, שמוצפים באינסוף גירויים. צמד האורחים שטח בפניי אני מאמין עסקי שמשלב עשייה עם ערך מוסף של מינוף קטנים באמצעות רעיונות גדולים. הם הסבירו מדוע מדובר בקהל יעד עם פוטנציאל עצום, כאשר הנתונים מספרים ש-99.7% מ-520 אלף העסקים בישראל הם קטנים עד בינוניים.

לאחר השיחה המרתקת סקר פלשניצקי, בעל עשרות שנות ניסיון בקמעונות וכיום אחראי על החנות האינטרנטית שלי, את המערכת, שהבשילה לכדי מימוש לפני כשלוש שנים ולוותה בקמפיין שהוביל השחקן והקומיקאי יובל סמו. הפלטפורמה מעניקה לעסקים קטנים ובינוניים נוכחות אינטרנטית עם כל הכלים הדרושים להם להתנהלות העסקית, לרבות אתר מעוצב, קטלוג מוצרים, שירותי סליקה, ניהול מלאי, שירותי שליחויות וכדומה. בנוסף, יש אפשרות להתחבר מתוך הממשק של החנות לשירות פרסום בפייסבוק.

המערכת, שעובדת גם עם חברות גדולות כמו ניו פארם וסטודיו C, מאפשרת לעסקים קטנים כגון בית קפה, חנות בגדים או ירקן להשתמש בפלטפורמת אי קומרס, בעלות חודשית צנועה ותוך חסכון שאינו ניתן לכימות ב-"כאבי ראש", בירוקרטיה מסואבת ותסכולים.

הפלטפורמה מחוברת ללב המערכת של ישראכרט, ומאפשרת לעסק להקים אתר מסחר אונליין בשלוש שעות בלבד – ולהתחיל למכור. חדד ופלשניצקי הראו לי במפגש סרטון שממחיש את המהירות והקלות של פתיחת חנות אינטרנטית.

החנות האינטרנטית שלי מאפשרת להקים בקלות ובמהירות אתר מסחר אלקטרוני בעיצוב נקי ומקצועי, שיניע יותר קונים לרכישה. הטכנולוגיה של בניית החנות מאפשרת תהליך רכישה קל ומהיר, בכל הפלטפורמות – מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים, ומנגישה עבור העסק הקטן את ארגז כלי העבודה המותאם למידותיו.

באו לבקר במאורת הנמר: אחיעד ויינר ויונתן חרוסט, Ruckus Networks

השבוע נפגשתי במאורת הנמר עם אחיעד ויינר, מנהל הפעילות והשותפים של Ruckus Networks בישראל, יוון וקפריסין, ויונתן חרוסט, מהנדס פריסייל המוביל את הפעילות הטכנית של החברה בישראל, יוון וקפריסין.

"שוק ה-Wi-Fi העולמי נמצא בעלייה מתמדת", אמר ויינר, "המעבר 'לתשתיות ענן' כגון 365 מצריך מהארגונים לשדרג את התשתיות הפנים ארגוניות LAN\WLAN. אנחנו רואים היום יותר מכשירים פר-משתמש, כמות אפליקציות הולכת וגדלה, ותעבורת מידע שעולה באופן אקספוננציאלי. כל אלו, בנוסף לפתרונות ה-IoT התופסים תאוצה בעולם, מעלים את הדרישה לפתרונות Wi-Fi איכותיים ויציבים, ומניעים למעשה את השוק. אם פעם פתרון Wi-Fi היה נחשב כ-Nice to Have, היום אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים שעוברים לתשתית שהיא Wireless Only. הדרישות החדשות של משתמשי הקצה והשוק הפכו את רשתות ה-Wi-Fi בארגונים ל-Mission Critical".

עם רכישת קו מוצרי ה-IP של חברת ברוקייד החלה ראקאס בשנה האחרונה לפתח ולמכור את מתגי ה-ICX כחלק בלתי נפרד מפורטפוליו המוצרים של החברה.

"טכנולוגיית RF הייחודית (שמורה בפטנט) של Ruckus, הנקראת Beamflex, כבר מוכרת מאד ללקוחותינו. כיף להגיע שוב ושוב לארגוני Enterprise שהחליפו את התשתית ה-Wi-Fi ל-Ruckus ולשמוע שהמשתמשים חווים חווית גלישה אחרת לגמרי", אמר חרוסט. "השילוב של הטכנולוגיה האלחוטית המהירה, היציבה והאמינה בעולם עם משפחות המתגים ICX של Ruckus מאפשר לנו היום לתת פתרון כולל ומנוהל ממערכת הבקרה (Controller) של Ruckus, בעזרת דגמי האלחוט החדשים התומכים ב-802.11ax ומתגי ה-Multigig של Ruckus נוכל לספק לארגונים את התשתית האולטימטיבית לשנים הבאות".

בשנים האחרונות מיצבה את עצמה Ruckus Networks כמובילת שוק בתחום התשתיות האלחוטיות בישראל, ואת הפתרונות של החברה ניתן למצוא במגזרים רבים ומגוונים, ובחברות מהגדולות והמובילות בארץ. באמצעות גטר-טק, המפיצה הבלעדית של ראקאס בישראל, ושותפים מובילים כגון בזק, בזק בינלאומי, בינת, פרטנר, סמארטנט, טלקוד, GuestVision, נס-מט"ח ועוד הטמיעה החברה פתרונות תקשורת ללקוחות רבים דוגמת רשתות המלונאות דן, פרימה ופתאל; רשת מתחמי העבודה WeWork; מרכזים לוגיסטיים של חברות דוגמת שטראוס ו-UPS; חברות מזון ומשקאות גדולות כמו קוקה קולה, מקדונלדס ותנובה; מוסדות אקדמיים כגון המכללה למנהל, המרכז הבינתחומי ורשת אורט; גופי ביטחון כצה"ל והמשטרה; בנקים, רשויות מקומיות ועוד.

מלבד הצוות המסחרי מחזיקה Ruckus Networks מרכז פיתוח במשרדים בנתניה המונה כ-80 עובדים. בנוסף לפיתוח שירותי הענן הציבורי של החברה, מקיימת החברה במרכז הפיתוח ימי עיון והדרכות טכניות פתוחות ללקוחות קצה ושותפים על בסיס חודשי.

סמארטפונים חדשים, צמיד כושר וגל גדות

הנמר לא שבע מהאירוע של וואווי בלונדון והגיע גם להשקה של המכשירים החדשים שלה בארץ ● הוא מצא שם סמארטפונים מתקדמים, שעון כושר וצמיד חדישים ו-וונדרוומן אחת - גם אם היא הייתה רק על המסך

לפני כשבוע וחצי נכחתי באירוע ההשקה של וואווי במרכז הכנסים הגדול ExCel שבלונדון, שם היא השיקה את הסמארטפונים החדשים של המותג שלה Mate – ה-20 וגרסת ה-Pro שלו. אלא שלמרות אירוע הענק, לא שבעתי מהחדשנות של החברה, ולכן שמתי היום (א') פעמיי למרכז האירועים LAGO בראשון לציון, לאירוע ההשקה של מכשירי ה-Mate החדשים בארץ.

לא ארחיב על הטכנולוגיה החדישה והביצועים המשופרים של המכשירים החדשים. אבל בקליפת אגוז, אציין שמדובר במכשירים עם עיצוב עתידני, מערכת מצלמות חכמה, אבטחה וזיהוי פנים מהדור החדש, זמן סוללה ארוך במיוחד, יכולות טעינה משופרות ובכלל – ביצועים מיטביים. אם אתם רוצים לקרוא יותר על סדרת ה-Mate החדשה, אתם מוזמנים לעשות זאת כאן.

מעטפת התכונות והביצועים של מכשירי וואוויי לעומת המתחרים - ה-iPhone וה-Galaxy. זאת, לפחות לפי דבריה היא. צילום: פלי הנמר

מעטפת התכונות והביצועים של מכשירי וואוויי לעומת המתחרים – ה-iPhone וה-Galaxy. זאת, לפחות לפי דבריה היא. צילום: פלי הנמר

יש לציין שלצד ה-Mate, וואווי השיקה הבוקר בארץ את השעון החכם Watch GT וצמיד הכושר Band 3 Pro. המוצרים הלבישים החדשים מעניקים למשתמשיהם דרכים חדשות לעקוב אחר פעילותם, ולקבל הדרכות והצעות כושר המבוססות על מחקרים מדעיים.

בניגוד לצמידי כושר אחרים בשוק, ה-Band 3 Pro תומך במגוון רחב של יכולות ניטור מקצועיות, בנוסף ליכולות ניטור שינה וקצב לב משופרות. הוא מצויד במערכת TruSeen 3.0, המנטרת בדיוק רב את קצב הלב לאורך היום. המערכת אף מנתחת Big Data לצורך הענקת שירותים והצעות מותאמים אישית, על מנת לשפר את איכות השינה.

ה-Huawei Band 3 Pro מגיע עם מסך מגע HD AMOLED בגודל 0.95 אינץ', הגדול מספיק כדי להציג את כל המידע הנחוץ. השליטה בצמיד קלה ואינטואיטיבית – המשתמשים יכולים לעבור בין מספר מצבים ואופציות על ידי החלקה ימינה או שמאלה או על ידי נקישה על המסך.

ה-Watch GT של וואווי. מקור: יח"צ

ה-Watch GT של וואווי. מקור: יח"צ

ה-Watch GT משתמש באלגוריתמי חסכון בחשמל המאפשרים לשעון לעבור בקלות בין מצב ביצועים מיטביים לבין מצב חסכון, בהתאם לפעילות המשתמש. בכך המערכת מאפשרת לשעון להשתמש במינימום סוללה. פונקציה זו מעניקה לשעון זמן פעולה של שבועיים בשימוש תדיר.

יצוין כי ה-Watch GT מגיע עם מסך AMOLED בגודל 1.39 אינץ', ברזולוציה 454×254, לתצוגה בהירה וחדה. הוא מעוטר בפלדת אלחלד ושוליים קרמיים, המעניקים עמידות לאורך שנים רבות. השעון מגיע עם שתי רצועות לבחירה: רצועת סיליקון בעלת שני צבעים ורצועה בשילוב עור וגומי למראה אלגנטי.

מצלמות הלייקה שב-Mate 20 מיצרות לווואווי את היתרונות בצילום בכל מצב - מפתיחה סופר רחבה, של 16 מ"מ, ועד לטלה זום של 270 מ"מ, דרך אופטיקה, היברידיות ודיגיטל. צילום: פלי הנמר

מצלמות הלייקה שב-Mate 20 מיצרות לווואווי את היתרונות בצילום בכל מצב – מפתיחה סופר רחבה, של 16 מ"מ, ועד לטלה זום של 270 מ"מ, דרך אופטיקה, היברידיות ודיגיטל. צילום: פלי הנמר

ועכשיו – למחירים: ה-Mate 20 יעלה 2,999 שקלים; ה-Mate 20 Pro – 3,999 שקלים; מחירושל ה-Watch GT יעמוד על 999 שקלים; וזה של ה-Band 3 Pro – על 499 שקלים. כל המכשירים זמינים למכירה החל ממחר.

באו לבקר במאורת הנמר: פרופ' ישע סיון ורז הייפרמן

הפעם התארחו במאורת הנמר פרופ' ישע סיון, מייסד ומנכ"ל i8 Ventures ורז הייפרמן, יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית ב-i8 Ventures, לרגל פרסום ספרם החדש "עושים דיגיטל" בנושא הטרנספורמציה הדיגיטלית.

i8 Ventures הוקמה בתחילת 2018 על ידי פרופ' סיון ומעסיקה מספר יועצים בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית. החברה עובדת עם מספר ארגונים בארץ ובחו"ל. הנושאים העיקריים בהם מתמקדת החברה הם:

  1. ייעוץ וליווי ארגונים בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית – החברה רואה את עצמה כ Digital Sherpa, כלומר חברה המסייעת לארגון בניווט במסע הדיגיטלי שלו וכן לוקחת על עצמה מטען, כלומר מבצעת פרויקטים במהלך המסע.
  2. הכשרה בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית – החברה מציעה אוסף של הכשרות, קורסים וסדנאות לדירקטוריונים, הנהלות ומובילים דיגיטליים בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית והחדשנות.
  3. פיתוח ידע בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית והחדשנות – פרופ' ישע סיון ורז הייפרמן מפתחים ידע וחומרים בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית. שניהם ביחד וכל אחד לחוד כתבו ספרים ומאמרים רבים שפורסמו בארץ ובחו"ל.

לאחרונה פרסמו פרופ' סיון והייפרמן את ספרם החדש שכותרתו "עושים דיגיטל: הטרנספורמציה הדיגיטלית – רקע, תיאוריה ופרקטיקה, מדריך לטרמפיסט במסע", תוצר של שיתוף פעולה רב שנים בין שניהם.

כריכת הספר עושים דיגיטל

כריכת הספר עושים דיגיטל

מה גרם לנטפליקס לעשות שתי מהפכות ולבלוקבאסטר להיעלם?

הספר פורסם בפורמט דיגיטלי באתר עברית של הוצאת ידיעות אחרונות. הוא מציג תמונה עדכנית ומעמיקה של אחד הנושאים המשמעותיים ביותר הנוגע לארגונים בעידן הנוכחי – הטרנספורמציה הדיגיטלית. בין היתר, הספר מתייחס לשאלות כגון מה גרם לאפל להצליח, ולקודאק להיכשל? מה גרם לנטפליקס לעשות שתי מהפכות ולבלוקבאסטר להיעלם? ומה זה הדיגיטל הזה שכולם מדברים עליו? מהי הבגרות הדיגיטלית של הארגון ומדוע חשוב להכיר מושג זה טרם היציאה למסע הדיגיטלי? ובעיקר – מדוע מובילי ארגונים חייבים להכיר ולשלוט בכוח הדיגיטלי?

תהליך זה משפיע על כל סוגי הארגונים: גדולים וקטנים, מקומיים וגלובליים, פרטים וציבוריים, תוך שהוא משנה את המוצרים או השירותים שהם מייצרים, את צורת עשיית העסקים וניהול הקשרים עם לקוחותיהם, את התהליכים העסקיים הפנימיים והחיצוניים, את המבנה הארגוני שלהם, את תהליכי קבלת ההחלטות שלהם, ואת שיטות הניהול והעבודה של עובדיהם.

"עושים דיגיטל" מורכב משלושה חלקים:

  • חלק א' – רקע: מציג את הקשר הגורדי שבין עסקים ודיגיטל, את שלושת העידנים בהתפתחות הטכנולוגיה הדיגיטלית, מגדיר וסוקר את הטרנספורמציה הדיגיטלית, ואת ששת הטרנספורמציות שכל מנהל חייב להכיר במהלך המסע דיגיטלי.
  • חלק ב' – תיאוריה: חלק זה סוקר, בין השאר, את החדשנות מבוססת הדיגיטל, את המודלים העסקיים הדיגיטליים, את חשיבות הנתונים בעידן הדיגיטלי, את ההשפעה שיש לדיגיטל על הענפים העסקיים והכלכליים השונים ואת חמש הקטגוריות העיקריות של הפלטפורמות הדיגיטליות לחדשנות.
  • חלק ג' – פרקטיקה: חלק זה סוקר את הבגרות הדיגיטלית של ארגונים, את המתודולוגיה ליישום הטרנספורמציה הדיגיטלית, אוסף של דוגמאות למסעות דיגיטליים שארגונים מובילים ביצעו, את הסוגיות הקשורות למי יוביל את המסע הדיגיטלי ומספר שאלות שעל הארגון לשאול את עצמו לקראת היציאה למסע

לקהילת אנשים ומחשבים מצורף קוד הטבה מיוחד להורדה בהנחה של 20% באתר עברית – DDPAC20 (בתוקף עד סוף נובמבר).

להלן מספר הנחיות:

כדי לקרוא – יש לוודא התקנה של אפליקצית "עברית" (אנדרואיד או אפל).

הסבר על אופן השימוש בקוד:

  1. היכנסו לכאן (הזמנת ספרים מבוצעת דרך האתר).
  2.  בחרו בספר "עושים דיגיטל" על-ידי חיפוש.
  3. בעמוד הקופה הקלידו את קוד ההטבה שקיבלתם, בשורת "יש לי קוד".
  4. וודאו שמחיר הספר הוא 64 שקלים בהתאם וסיימו את תהליך הרכישה.
  5.  הספר ימתין לכם באפליקציית "עברית" (הניתנת להורדה בחינם)
  6. שימו לב:

ב-iPhone/iPad יש לוודא כי אתם במצב של גלילת טקסט אנכית (דרך גלגל השיניים גלילת מסך) יש שם באג שלפעמים מייצר תקיעה.

באה לבקר במאורת הנמר: אוסנת לאוטמן, OLM-Consulting

מאורת הנמר מארחת הרבה אנשים מיוחדים, שעושים דברים מעניינים ומעוררי השראה. אחת מהם, שביקרה בה השבוע, היא אוסנת לאוטמן, הבעלים של OLM-Consulting, מומחית לתרבות הישראלית העסקית ולפער בינה לבין תרבויות אחרות, ומחברת הספר Israeli Business Culture, שהיה לרב מכר באמזון ונמכר כעת במהדורה שנייה ומורחבת. לאוטמן אף פיתחה מודל מעניין, שאעמוד עליו בהמשך.

כשמה כן היא, OLM-Consulting מציעה שירותי ייעוץ ובין לקוחותיה נמנות חברות בולטות כ-ורינט, MX1 ,ObserveIT ,FIDF ו-Rackspace.

לאוטמן מספרת ש-"Israeli Business Culture הוא מדריך פרקטי, ראשון מסוגו, בו גם ישראלים וגם לא ישראלים יקבלו כלים כיצד לצמצם את הפער הבין תרבותי בעבודה בחברות גלובליות ויחד להגיע להצלחה עסקית. הוא מבוסס על ראיונות שערכתי מ-2010 עם 350 אנשי עסקים מכל העולם, שאותם שאלתי כיצד הם חווים את התרבות הישראלית העסקית. מתוך ראיונות העומק האלה בניתי את המודל שלי, שכולל את שבעת המאפיינים העיקריים בתרבות הישראלית, כפי שהיא (ואנחנו) נתפסת על ידי לא ישראלים".

באופן מעניין, ראשי התיבות של המילים המרכיבות את המודל הן ISRAELI. כלומר, לא רק המאפיינים של המודל הם ישראליים, אלא גם שמו. כל אות בשם הזה מסמלת מאפיין בתרבות שלנו: I – Informal, א-פורמליות; S – Straightforward, ישירות; R – Risk taking, לקיחת סיכונים; A – Ambitious, אמביציה; E – Entrepreneurial, יזמות עסקית; L – Loud, קולניות; וה-I השני מסמל Improvisational, אימפרוביזציה. כלומר – יכולת האלתור הכה ישראלית.

שוק תרבותי – ומה שניתן ללמוד ממנו

לדברי לאוטמן, "במציאות הישראלית, אנחנו לא תופסים את עצמנו עד כדי כך א-פורמליים, ישירים, קולניים ועוד, כפי שלא ישראלים תופסים אותנו". היא מספקת דוגמה: "מנהל אמריקני בשם סם, שעובד בסטארט-אפ בארצות הברית, הגיע לארץ כדי לדון בחוזה רכישה אופציונלי של החברה בה הוא עובד על ידי חברה ישראלית. סם פגש אותי לאחר ארבע שנים, כשרצה לשתף אותי בשוק התרבותי שחווה. הוא סיפר שהפגישה נערכה במשרדי החברה בישראל, כשבהתחלה הדיון היה נעים עד שהחלו הוויכוחים. שני הישראלים שישבו לידו החלו להרים את הקול האחד על השני, כולל תנועות ידיים ושינוי השפה מאנגלית לעברית. סם כמובן לא הבין על מה הם דיברו, אבל היה לו ברור שחוזה לא ייחתם שם".

כאן מגיעה נקודת המפנה: "בתום הפגישה", המשיכה בסיפור, "שני החבר'ה הישראלים חזרו לדבר אנגלית, חייכו ויצאו לארוחת צהריים יחד עם סם". ולאחר מכן, ההפי אנד: "סוף הסיפור הוא שאחרי מספר חודשים החוזה נחתם והחברה נרכשה. אבל ארבע שנים עברו מאז, וסם עדיין בשוק תרבותי. הוא שאל אותי: איך אפשר לדבר ככה האחד לשני ועדיין להישאר חברים לעבודה?״. מה נאמר ומה נגיד? רואים שהוא לא ישראלי.

"מקרה זה אמנם הסתיים בטוב, אבל יש לא מעט סיפורים שאני נחשפת אליהם בהם חברות לא מצליחות לגשר על הפער הבין תרבותי. לכן, השאלה העיקרית הנשאלת היא: מה המחיר העסקי שאנחנו, הישראלים, משלמים על טעויות בין תרבותיות?", ציינה.

"בסופו של יום, עם כל הכבוד למוצר שאנחנו מוכרים, העבודה היומיומית, הפיתוח, התמיכה, שירות הלקוחות והמשא ומתן – את כל אלה עושים אנשים. בין אנשים צריך לבנות אמון, וצריכות להיות הבנה והערכה הדדית. זה התפקיד שלי – ללמד את לקוחותיי לתקשר טוב יותר עם אנשים מתרבויות אחרות, לפתח אינטליגנציה תרבותית וליצור דיאלוג שבו השלם גדול מסך חלקיו", סיכמה לאוטמן.

האוזניות שמבקשות לשפר את איכות השינה

מטוסים? טלוויזיה רועשת? בן/ת זוג נוחר/ת? האוזניות החדשות של Bose, שהושקו היום (ד') בישראל, מאפשרות לכם להתגבר על כל המטרדים האלה ולישון בשקט ● עם זאת, הן לא זולות במיוחד: מחיר ההשקה עומד על 999 שקלים

מי מאתנו אוהב רעש כשהוא ישן – של מטוס שבדיוק עובר מעל הבית שלנו, בן/בת זוג שנוחר/ת או רעש פתאומי כלשהו? זאת שאלה רטורית, התשובה היא אף אחד. אלא שרעשים כאלה נשמעים, והרבה, גם בשעות הקטנות של הלילה, ומעירים אותנו כשאנחנו אמורים להיות עמוק בשנת ה-REM. האוזניות החדשות של Bose, שהושקו היום (ד') בישראל, מבקשות למנוע בדיוק את זה.

ניופאן, שמביאה את האוזניות הללו לישראל, מצטטת מחקרים שונים, שלפיהם יותר מ-40% מאוכלוסיית ישראל סובלים מהפרעות שינה מסיבות שונות; 60% מהמבוגרים בעולם מתקשים להירדם, לישון או להתעורר; ו-79% מהבוגרים ישנים פחות משבע שעות בלילה. שנתם של 30% אף נמשכת פחות משש שעות.

לילה טוב עם האוזניות החדשות. צילום: יח"צ

לילה טוב עם האוזניות החדשות. צילום: יח"צ

ה-Bose Noise-Masking Sleepbuds הן אוזניות אלחוטיות שמבצעות מיסוך לרעש לא רצוי על ידי צלילים מרגיעים וחרישיים למדי שהיא משמיעה. מדובר באוזניות זעירות, בגודל של אפונה, שעשויות מחומרים רכים, כך שהן נוחות לשימוש.

Bose השיקה את האוזניות לאחר שביצעה סריקות תלת ממדיות של המבנה האנטומי של האוזן. התוצאה היא שלושה מתאמי סיליקון, בגדלים סמול, מדיום ולארג', שמתאימים לכל אוזן ושניתן להשתמש בהן במשך לילה שלם.

איך זה עובד?

ה-Sleepbuds מבצעות "מיסוך רעש", כלומר: משמיעות לישן/נה או למבקש/ת להירדם, בתדרים שונים, צלילים חזקים יותר מהקולות שמפריעים לישון. במקרים שכאלה, האוזן הפנימית והמוח לא יכולים לזהות את הצליל המפריע, והוא נמוג מהזיכרון בתהליך ההרדמות והשינה.

האוזניות מופעלות באמצעות אפליקציית Bose Sleep, שמאפשרת להתאים אישית את הגדרות השינה. כל מה שצריך הוא להוריד את האפליקציה ולבחור את הצליל המרגיע, עוצמת הקול וכמה זמן רוצים להשתמש בהן במהלך הלילה. כרגע עומד מספר הצלילים ביישומון על 10 – חלק מהם למיסוך הרעש ואחרים שמאפשרים להירגע, וב-Bose מתכננים להוסיף קולות מרגיעים בעדכוני תוכנה עתידיים.

הצלילים שניתן לשמוע כרגע הם: רשרוש עלים – רוח שמרימה עלים; מפל מדורג ושופע; מקלחת גשם – טיפות עדינות שנופלות על העלים; סירקולציה – מאוורר חשמלי, כמו מזגן; גובה – זמזום מטוס בתא נוסעים; תנועה גלית – גלים מתנפצים ומתרסקים; מדורה ביער – אש מתלקחת ורשרוש הצרצרים; סטטי – רעש פס רחב עם תוכן בעל תדר גבוה (הידוע גם בשם רעש "חום"); במורד הזרם – זרם עדין; ושלווה – מנגינה דמוית זמזום, הדומה לצלילי ספא.

אפליקציית Bose Sleep. צילום: יח"צ

אפליקציית Bose Sleep. צילום: יח"צ

יש לציין שקבצי הקול מאוחסנים באוזניות עצמן – דבר שלדברי Bose וניופאן מרחיב משמעותית את חיי הסוללה ומאפשר למזער את הקרינה שיוצאת מהן. כדי לסבר את האוזן, בחברה אומרים שהקרינה שיוצאת מהן בלילה שלם שווה לזו שהמשתמש חשוף אליה בשיחת טלפון אחת. כמו כן, הסוללות מספיקות עד 16 שעות שימוש והן עמידות לזיעה ולחות.

המחיר של האוזניות החדשות לא ממש זול ועומד על 1,199 שקלים. עד סוף השנה ניתן לרכוש אותן במחיר השקה של 999 שקלים.

בוקר טוב. צילום: יח"צ

בוקר טוב. צילום: יח"צ

מורן דאי, סמנכ"לית השיווק של ניופאן בישראל, ציינה כי "Bose יצרה אוזניות אלחוטיות שמטרתן להיטיב עם המשתמשים ולשפר את איכות ובריאות חייהם. מחקרים רפואיים שונים מעידים כי שינה בריאה, רגועה ורצופה משפיעה על מהלך היום כולו ועל מצב הרוח, משפרת את התפקוד היומיומי דרך פעילות יעילה של המוח, מסייעת בשמירה או ירידה במשקל הגוף ומונעת מחלות שונות. לילה טוב".