באו לבקר במאורת הנמר: תומר זינדאני ואיציק טאיב, EVO IT

באחרונה באו לבקר במאורת הנמר תומר זינדאני, מנכ"ל EVO IT, ואיציק טאיב, מנהל הפיתוח העסקי של החברה. השניים הגיעו אליי על מנת לעדכן אותי לגבי כניסתה של מערכת CRM חדשה לארץ – PEGA.

"PEGA היא מערכת CRM המככבת בראש סולם הדירוגים של גרטנר (Gartner) ופורסטר (Forrester), ועתידה לחולל מהפכה בשוק המקומי", סיפר לי זינדאני. "כשמתבוננים בפורטפוליו הלקוחות של PEGA מבינים את גודל ההצלחה שלה בעולם", הוא הוסיף ומנה חברות כמו JP Morgan, HSBC, אמריקן אקספרס (American Express), פייזר (Pfizer), בריטיש איירווייז (British Airways), סיסקו (Cisco) וקוקה קולה (Coca Cola).

טאיב נחשב לאחד מאנשי ה-CRM המובילים בישראל והצטרף באחרונה לצוות EVO IT במטרה להוביל את החדרת PEGA לישראל. בעברו הוא ניהל את אגף ה-CRM של People Soft במטריקס והנהיג פרויקטי CRM גדולים בלקוחות כמו אל על, ברק-נטוויז'ן, קווי זהב, HOT, בזק בינלאומי ובנק מזרחי-טפחות.

יצוין כי טאיב, זינדאני, נעמי סורוביץ' ואלעד אלטשטיין הקימו יחד ב-2010, לאחר שפרשו ממטריקס, את EVO IT. החברה הפכה עד מהרה לבולטת בישראל בהטמעות של People Soft, ובאספקת שירותים מנוהלים וכוח אדם איכותי בתחום. כיום, סורוביץ' משמשת כסמנכ"לית הדליוורי (CDO) של החברה ואלטשטיין – כסמנכ"ל הטכנולוגיות (CTO) שלה.

למה דווקא PEGA?

כאשר שאלתי את השניים מדוע בחרה EVO IT להביא לארץ את PEGA, התשובה הייתה חד משמעית: שוק ה-CRM המקומי לא השתנה בשנים האחרונות והמשיך להתבסס על מספר שחקנים קבועים, ו-EVO IT החליטה להיכנס לוואקום שנוצר ולהביא לארץ פתרון חדש. לאחר מחקר שוק מעמיק איתרו השותפים את PEGA ואת ה-CRM שפיתחה. "אחרי בדיקות מקיפות שעשינו, כולל השוואות לשחקנים האחרים בשוק, הבנו שיש כאן מוצר שיביא תועלת עצומה לארגונים בארץ", הסביר זינדאני.

"PEGA מציעה פלטפורמה אחודה עבור כל המודולים שלה, ביניהם שירות לקוחות, מכירות, שיווק, אוטומציה רובוטית ו-Field Service. היא עשירה בפונקציונליות וכמערכת שהתפתחה מעולם ה-BPM, היא מונחית תהליכים ותומכת ישירות ביעדים העסקיים של הלקוח. תהליך היישום וההטמעה מתבצע באופן אג'ילי, תוך שיתוף פעולה הדוק בין המומחים של EVO לנציגי הלקוח, כשהמידול נעשה בכלים ויזואליים, ללא קוד. בתנאי עבודה אלה, לא hיתכן מצב שבו בסוף תהליך הפיתוח הלקוח יופתע או יתאכזב", הוסיף.

טאיב אמר ש-"PEGA משקיעה רבות בפיתוח הפלטפורמה שלה ובפיתוח מגוון רחב של יישומים. המערכת ניתנת ליישום בענן, באתר הפיזי של הלקוח ובשלל שילובים היברידיים – יכולת ייחודית שלא קיימת אצל המתחרים. כמו כן, היא מושתתת על יכולות בינה מלאכותית, שמספקות לארגון כלים המסייעים לו להניע את מסע הלקוח קדימה".

"באחרונה ערכנו אירוע יועצים אינטימי וחשפנו בפניהם את PEGA. הפידבקים שקיבלנו היו יוצאים מהכלל וכך אנחנו יוצאים לדרך ממוקדי מטרה: להביא לשוק הישראלי בשורה חדשה בדמות PEGA", סיכם זינדאני.

באו לבקר במאורת הנמר: אלכס אוריצקי ואסף שדה, זיפקום

לפני ימים אחדים הגיעו למאורה שלי אלכס אוריצקי, ה-CTO ומנהל חטיבת האינטגרציה של זיפקום, ואסף שדה, בעלים ומנכ"ל החברה.

השניים סיפרו לי על זיפקום – חברת אינטגרציה לשוק המחשוב האישי, שהוקמה לפני כמעט שני עשורים ומהווה כיום שחקן גדול ומשמעותי בשוק ה-IT הישראלי.

לפני חמש שנים נכנסה זיפקום לעולם האינטגרציה, עת רכשה את הפעילות של אקספיריוס, שעסקה בפרויקטים בעולמות אבטחת המידע והאינטגרציה. לפני כארבע שנים היא המשיכה במסע הרכישות שלה וקנתה את חברת האינטגרציה CTM, בשל בסיס הלקוחות שלה.

באחרונה רכשה זיפקום את IT Logic, שמתמחה בניהול גישה לרשת אלחוטית (NAC) ומטמיעה את ארובה מבית HPE – פתרונות LAN אלחוטיים לארגונים, שמעצימים את הדור החדש של משתמשי המובייל.

פעילותה של IT logic מוזגה למערך האינטגרציה של זיפקום, "וכעת אנחנו מציעים יכולות שלא קיימות בשוק במקום אחד", אמרו השניים.

הם ציינו ש-"היכולות שלנו כחברת אינטגרציה לשוק המחשוב האישי, יחד עם יכולות האינטגרציה לעולמות ה-IT ואבטחת המידע, עושות אותנו ליחודיים בשוק, ולבעלי יכולת לבצע פרויקטים ביעילות ובזריזות, תחת קורת גג אחת".

הנמר במשרדים החדשים של היטאצ'י ונטרה

החברה השיקה השבוע את משרדיה ברחוב משכית בהרצליה – לא רחוק מהיכן שהיא שכנה קודם לכן ● הנמר היה וראה

השבוע הגעתי לאירוע ההשקה של המשרדים החדשים של היטאצ'י ונטרה (Hitachi Vantara) – חברה בת בבעלות היטאצ'י (Hitachi). מדובר במשרדים יפים ומרהיבי עין, שממוקמים ברחוב משכית בהרצליה. החברה עברה אליהם אחרי 30 שנים בבית קורקס, שנמצא באותו הרחוב.

היטאצ'י פועלת בישראל מ-1978 ונחשבת לאחת החברות היפניות הבולטות שיש להן נוכחות בארץ.

באירוע ההשקה השבוע השתתפו ריצ'ארד גד, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA בהיטאצ'י ונטרה; סטיב פורניס, סגן נשיא לפתרונות ומוצרים אסטרטגיים בחברה; אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל; בכירים בחברה; נציגי שגרירות יפן; וכן שותפים ולקוחות.

משה אמר כי "לאחר שנים רבות בבית קורקס, אני גאה לחנוך את המשרדים החדשים שלנו. כולי תקווה שהמשרדים החדשים ישמשו לא רק כמקום עבודה, אלא גם כבית חם עבור כל חברי הצוות המקומי של היטאצ'י ונטרה, הלקוחות והשותפים שלנו. זהו צעד נוסף בהתפתחות החברה".

מימין: ריצ'ארד גד, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA בהיטאצ'י ונטרה; אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל; וסטיב פורניס, סגן נשיא לפתרונות ומוצרים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: ניב קנטור

מימין: ריצ'ארד גד, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA בהיטאצ'י ונטרה; אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל; וסטיב פורניס, סגן נשיא לפתרונות ומוצרים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: ניב קנטור

מימין: עדי סלמה, מנהלת השיווק של היטאצ'י ונטרה ישראל; איתן יהודה, ארכיטקט ראשי בהיטאצ'י ונטרה ישראל; סטיב פורניס, סגן נשיא לפתרונות ומוצרים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה; ורן צייזל, מנהל השירות בחברה. צילום: ניב קנטור

מימין: עדי סלמה, מנהלת השיווק של היטאצ'י ונטרה ישראל; איתן יהודה, ארכיטקט ראשי בהיטאצ'י ונטרה ישראל; סטיב פורניס, סגן נשיא לפתרונות ומוצרים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה; ורן צייזל, מנהל השירות בחברה. צילום: ניב קנטור

מימין: רועי שלו, מנהל אגף אבטחת מידע ותשתיות בנשר; יגאל פדאל, מנמ"ר נשר; עמית נטף, מנהל לקוחות בכיר בהיטאצ'י ונטרה; אור לוי, פריסייל פתרונות בהיטאצ'י ונטרה; ושי בראונשטיין, מנהל לקוחות בכיר בחברה. צילום: ניב קנטור

מימין: רועי שלו, מנהל אגף אבטחת מידע ותשתיות בנשר; יגאל פדאל, מנמ"ר נשר; עמית נטף, מנהל לקוחות בכיר בהיטאצ'י ונטרה; אור לוי, פריסייל פתרונות בהיטאצ'י ונטרה; ושי בראונשטיין, מנהל לקוחות בכיר בחברה. צילום: ניב קנטור

צוות היטאצ'י ונטרה. מימין: עילית שפיגל, מנהלת לקוחות בכירה; יהונתן כהן, מומחה פנטחו; תמר הופמן, אופרציה ותפעול; שי בראונשטיין, מנהל לקוחות בכיר; וליאב נחמני, מומחה מערכות אינטרנט של הדברים. צילום: ניב קנטור

צוות היטאצ'י ונטרה. מימין: עילית שפיגל, מנהלת לקוחות בכירה; יהונתן כהן, מומחה פנטחו; תמר הופמן, אופרציה ותפעול; שי בראונשטיין, מנהל לקוחות בכיר; וליאב נחמני, מומחה מערכות אינטרנט של הדברים. צילום: ניב קנטור

מימין: ליאון מויאל, מנהל התקשורת של המוסד לביטוח לאומי; ארז טלבי, מנהל אגף התפעול של המוסד לביטוח לאומי; יעקב מרקוביץ', ארכיטקט בהיטאצ'י ונטרה; ושלמה חזן, מנהל רכש של ציוד קצה ותקשורת במוסד לביטוח לאומי. צילום: ניב קנטור

מימין: ליאון מויאל, מנהל התקשורת של המוסד לביטוח לאומי; ארז טלבי, מנהל אגף התפעול של המוסד לביטוח לאומי; יעקב מרקוביץ', ארכיטקט בהיטאצ'י ונטרה; ושלמה חזן, מנהל רכש של ציוד קצה ותקשורת במוסד לביטוח לאומי. צילום: ניב קנטור

מימין: מגן מרגלית, מנהל תשתיות בבנק הפועלים; שי בראונשטיין, מנהל לקוחות בכיר בהיטאצ'י ונטרה; ריצ'ארד גד, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA בהיטאצ'י ונטרה; אורי טובול, פריסייל בהיטאצ'י ונטרה; וערן תבור, מנהל תשתיות בפלאפון. צילום: ניב קנטור

מימין: מגן מרגלית, מנהל תשתיות בבנק הפועלים; שי בראונשטיין, מנהל לקוחות בכיר בהיטאצ'י ונטרה; ריצ'ארד גד, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA בהיטאצ'י ונטרה; אורי טובול, פריסייל בהיטאצ'י ונטרה; וערן תבור, מנהל תשתיות בפלאפון. צילום: ניב קנטור

בא לבקר במאורת הנמר: אביב גרטן, RealX

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר אביב גרטן, מנכ"ל RealX, שייסד את החברה אשתקד ביחד עם שי שפיגלבלט.

RealX משלבת בין טכנולוגיה לנדל"ן, שמציעה פלטפורמה מבוססת למידה עצמאית, על מנת לזרז ולהוזיל עסקות יד שנייה בתחום. היא נכנסת לשוק לא פשוט. על אף שקמים לא מעט מיזמים במטרה לשנות ולקדם את שוק הנדל״ן הישראלי, הוא עדיין נשלט על ידי אתרי הלוחות השונים והמתווכים. את זה RealX באה לשנות.

שפיגלבלט הוא טכנולוג בכיר, שבגיל צעיר קנה את דירותיו הראשונות בבאר שבע. שותפו, גרטן, הוא יזם סדרתי עם ניסיון רב. לדברי שפיגלבלט, "RealX נכנסת לשוק התיווך, שהוא מיושן, עם חוויית שירות לא טובה ואפקטיביות נמוכה מאוד. אנחנו רוצים להציג סטנדרט חדש ומתקדם – שירות עם המון ערך ללקוחותינו, מוכרי וקוני הדירות יד שנייה. בנוסף לאמינות, שקיפות מידע ושירות יעיל ומתקדם – נוזיל את העלויות של רכישת דירה ממוצעת בישראל על ידי הפחתת עמלת התיווך ביותר מ־50% לפחות מאחוז בודד" .

למה הקמתם את החברה?
גרטן: "בישראל, מי שרוצה למכור נכס יכול לעשות את זה באתרי הלוחות או באמצעות משרדי התיווך. באתרי הלוחות הוא יעשה את הכל לבד – החל מהפרסום, דרך המענה לעשרות הטלפונים וכלה בפגישות עצמן. במשרדי התיווך אותו מוכר יקבל שירות בינוני עם יעילות נמוכה וישלם למתווך עמלה מוגזמת, של 2% . הקמנו את RealX כדי להציע דרך שלישית, מתקדמת, יעילה מאוד וזולה. מדובר בשילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לגורם האנושי, שמשלים את העסקה.

במשך השנים, ענף נותני השירותים בנדל”ן הצליח להישאר יחסית מחוץ למהפכה הטכנולוגית. בעזרתה של הפלטפורמה אנחנו מעניקים חוויית משתמש טובה יותר, הכוללת אמינות, שקיפות וביטחון מקסימלי בתהליך. אנחנו משקיעים בטכנולוגיה שמאפשרת לרוכשים לבצע את הבחירה הטובה והמושכלת ביותר, תוך כדי חיסכון של עשרות אלפי שקלים מהעמלה המקובלת בשוק. כדי להמשיך ולפתח את המוצר, הודענו באחרונה על סגירת סבב גיוס ראשון של 1.2 מיליון דולר מדרורית ורטהיים, קרן AltaIR, שבה שותף רומן אברמוביץ׳, ומשקיעים פרטיים נוספים".

הפלטפורמה שלכם כבר באוויר?
"פתחנו אותה באחרונה ובתוך חודש הגענו ליותר מ-100 נכסים ואופרציה שכוללת צלמים, עורכי דין, אנשי שיווק ומומחי נדל"ן. זה מראה שהלקוחות שלנו חיכו למיזם כזה ושהם מאוד אוהבים את מה שאנחנו מציעים להם. המשימה שלנו היא לפתח ולהתרחב בחו"ל, אבל השוק המקומי מאוד מעניין אותנו".

שפיגלבלט הרחיב ואמר כי "RealX מפתחת טכנולוגיה של למידה עצמאית כדי לזרז את תהליך העסקה. בטווח הקצר, האינטרנט ימשיך להיות המרחב הדומיננטי לחיפוש בתים על ידי רוכשי הדירות. מרחב זה מאפשר להתבונן על המשתמשים ועל העדפותיהם וכך לייצר חוויית משתמש אישית. המערכת שלנו יודעת לשמור את ההעדפות של המשתמשים ולהתאים את הדירה האופטימלית לקונה, בעיקר כשיש כמות גדולה של משתמשים ונכסים".

מה שומר על מי שמבקש להשתמש בשירותים שלכם מתחכומי יתר ואפילו מהונאות?
"כל הנכסים המפורסמים בפלטפורמה עוברים בדיקה על ידי משרד עורכי דין ובנוסף, אנשי השטח שלנו מבקרים בנכסים, מוודאים שהם אמיתיים ובודקים את כל הפרטים שבעל הנכס רוצה לפרסם. זה מהווה סוג של תו תקן של אמינות, וזה חשוב לנו מאוד. הנכסים כולם מצולמים על ידי צלמי האדריכלות שלנו ומוצגים לצד נתונים חשובים על האזור, כגון חינוך והיסטוריית מחירים".

תסביר לי קצת יותר על המודל הכלכלי שלכם.
"יש לנו מערכת היברידית, שמשלבת טכנלוגיה מתקדמת עם אנשי שטח מקצוענים. הטכנלוגיה עושה בצורה מדויקת ויעילה את מה שהמתווך 'של פעם' בזבז עליו את רוב זמנו. אנשי השטח שלנו, מקצועני נדל"ן, משלימים את התמונה ונותנים שירות אישי-אנושי לכל מוכר נכס או מתעניין. תפקידם גם ללוות את המשא ומתן והתהליך עד לחתימת הסכם המכר.

המודל הכלכלי של החברה מבוסס על גביית דמי הצלחה של 0.9% בלבד ממחיר הנכס, המשולם לחברה לאחר חתימת הסכם המכירה. זאת, לעומת עמלת התיווך המקובלת בשוק הדירות כיום, שגובהה הוא 2%. את שירותי הצילום, הבדיקה המשפטית והשיווק הממוקד מציעה החברה בחינם למוכרים ולקונים. RealX מעסיקה 16 עובדים וכספי הגיוס שביצענו באחרונה ישמשו להרחבת החברה ל־30 עובדים, שכוללים אנשי שיווק ומהנדסים, להמשך פיתוח הפלטפורמה".

בא לבקר במאורת הנמר: מוטל'ה שפיגלר

מוטל'ה שפיגלר מסדר את 12 הספינרים המנומרים כקבוצה של 11 שחקנים ומאמן אחד. צילום: פלי הנמר

בתחילת החודש השתתפתי בערב להשקת הספר מדוע הבודהא טעה, שכתב יגאל ורדי. הערב התקיים בתולעת ספרים שברחוב מזא"ה בתל אביב. בכיסא לצדי התיישב וחייך אליי מישהו מעט מוכר.

"נעים מאוד, פלי", אמרתי לו.

"נעים מאוד, מרדכי", הוא השיב והושיט את ידו בלחיצה אמיצה. "וזה שמואל, אחי", הוא הציג בפניי את האיש נעים הסבר שישב לצדו.

"מרדכי מה?", שאלתי. "מרדכי שפיגלר", הוא ענה והישיר מבטו.

"וואו, מוטל'ה שפיגלר!", תפסתי את ראשי.

שחנו לנו בהנאה את ששחנו ושמחתי להזמינו למאורת הנמר. והוא אכן הגיע.

כדורגל, חינוך, דייקנות – והחיים בכלל

ביום ראשון האחרון בצהרים נכנס השחקן האגדי למאורה שלי בדיוק בזמן, נמרץ, מחויך, ספורטיבי ודק גזרה. מוטל'ה במיטבו.

דיברנו על חשיבות ערך הדייקנות, שמאוחר יותר למדתי שהיא אבן יסוד בהרצאה שהוא מעביר ברחבי הארץ. הוא לא ויתר על סיבוב במרחב עתיר הספרות שלנו, בבית אנשים ומחשבים, תוך הפגנת סקרנות ועניין, והביא אתו למאורה אנרגיה ורוח נעורים, חוכמת חיים, בינה ורצינות, משולבים בהומור בריא.

אין כמו מוטל'ה הנהנה במאורת הנמר ומחייך כרגיל. צילום: פלי הנמר

אין כמו מוטל'ה הנהנה במאורת הנמר ומחייך כרגיל. צילום: פלי הנמר

מטבע הדברים, שפיגלר עורר התרגשות בקרב כל מי שראה אותו במסדרון ונענה בחביבות לשיח ולצילום משותף. נהניתי לראות עד כמה הוא סבלני ומתעניין בכל אחת ואחד. איש של אנשים.

חשבתי לתומי שנשוחח בעיקר על כדורגל ונוסטלגיה, בפרט לאור המונדיאל הממשמש ובא. מוטל'ה לקח אותי למגרש אחר – מגרש החיים והחינוך.

נהניתי להיחשף לתמצית מהרצאתו האינטראקטיבית מציאות וחלומות, שבה הוא משתף בגובה העיניים (או המקלדת) וקושר את תולדות משפחתו, ילדותו וניסיונו ככדורגלן מקצועי וכמאמן לתובנות חיים חשובות ומרעננות.

למוטל'ה, המשח"ק הוא ר"ת של מאמן, שחקן, חלום, קבוצה. אלה אבני היסוד עימם לוקח שפיגלר את שומעיו לשעה ורבע חווייתית ומעוררת מחשבה.

ההרצאה זוכה לפופולריות רבה זה שנים. היא מיועדת לקהלים מגוונים ובכללם מאמנים, ספורטאים שחקני הנבחרות לסוגיהן, סגלי פיקוד בצה"ל, קורסי העשרה במכללות וכמובן גם למנהלים ומקצוענים בחברות ההיי-טק של קהילת אנשים ומחשבים.

עוד "דבר חוכמה" נהגה בחיוך אנרגטי מידבק, במלוא שיניים לבנות בוהקות ובעיניים מאירות וכחולות. צילום: פלי הנמר

עוד "דבר חוכמה" נהגה בחיוך אנרגטי מידבק, במלוא שיניים לבנות בוהקות ובעיניים מאירות וכחולות. צילום: פלי הנמר

כמו כן, למדתי כי מוטל'ה מעביר סדנת פיתוח מנהלים וצוותים שמשולבים בה אימון כדורגל בהנחייתו, הרצאה ולמידה.

לא בכל יום פוקדת את המאורה דמות כה מוכרת ואהודה ברמה הלאומית, קפטן הנבחרת במונדיאל מקסיקו 1970 ושחקן היובל של ישראל. הצניעות והנעימות של מוטל'ה כבשו את ליבי הנמרי ואני סקרן להשתתף בהרצאתו המלאה בהזדמנות קרובה.

באו לבקר במאורת הנמר: דיוויד סנגסטר ונדב טוביאס, נוטניקס

דיוויד סנגסטר, סגן נשיא בכיר להנדסה ותפעול בנוטניקס (Nutanix), ונדב טוביאס, מנכ״ל נוטניקס ישראל, באו באחרונה לבקר במאורת הנמר.

סנגסטר הגיע לישראל על מנת לפגוש לקוחות אסטרטגיים ושותפים, ובדרך עצר במאורה שלי והתפעל מאוסף הנמרים הגדול שלי. במהלך הפגישה סיפרתי לו על השוק המקומי ושיתפתי אותו בעקרונות הנמר.

נוטניקס גדלה במהירות רבה בארץ ובעולם עם טכנולוגיה חדשנית לענן – One Click, One OS, Any cloud (כל ענן על כל מערכת הפעלה והכל בקליק אחד). טוביאס הקים ומנהל את הסניף הישראלי של החברה ואמר בפגישה ש-"רואים באופן ברור את האהבה של השוק הישראלי לטכנולוגיה חדשנית".

באו לבקר במאורת הנמר: בכירים בשטראוס אסטרטגיה

ליאת דין-טולדנו, מנהלת תחום דיגיטל וחוויית לקוח בשטראוס אסטרטגיה, גיתית שיינברג, רכזת פורומים וידע, ואבנר שטראוס, מנכ"ל החברה, ביקרו אותי באחרונה במאורת הנמר, לציון 20 שנות פעילות משותפת.

שטראוס אסטרטגיה, חברת ייעוץ וניהול פרויקטים עסקית-טכנולוגית, עוסקת בתכנון התשתית הטכנולוגית לתמיכה בליבת העסקים. החברה מונה יותר מ-70 יועצים ומנהלי פרויקטים מומחים מתחומים מגוונים – עסקיים, טכנולוגיים וארגוניים, בעלי ידע מקצועי עשיר וניסיון רב שנים לכל אורך תהליך העבודה. שטראוס אסטרטגיה מלווה את לקוחותיה בכל שלבי התהליך – מהייזום, החשיבה והאפיון, דרך מיפוי והבנת צרכי הארגון ועד ליישום הפתרון הטכנולוגי-עסקי המיטבי בשטח.

למדתי על המאפיין הבסיסי של אנשי החברה: פרו-אקטיביות. יש להם שיטת עבודה פרקטית, מהשטח, לא מהתיאוריה. השיטה שלהם ממוקדת תוצאה/תפוקה ומהירה מאוד, כאשר העובדה מבוצעת בשיתוף הדוק עם הלקוח ובטווחי זמן קצרים ביותר.

בסיס השיטה כולל צוות פרויקט מקצועי, מנוסה, בועט ויצירתי, המועשר על ידי מנהלי תחומים ומומחי שטראוס אסטרטגיה בכל מקצועות ה-IT, ונתמך מתודולוגית על ידי מטה החברה וצוות האנליסטים שלה.

דין-טולדנו הרחיבה על פעילות הדיגיטל וחוויית הלקוח בחברה המשלבת את הפנים העסקי והטכנולוגי, והסבירה כיצד ישום נכון של פתרונות דיגיטליים מביא להצלחה עסקית, כמו גם לשיפור תפעולי בר מדידה.

שמחתי להכיר את שיינברג, שמקדמת בחברה את פורומי הידע, ואת אירוח לקוחות החברה לימי העשרה וסדנאות מרוכזים וממוקדים בתחומי העשייה של שטראוס אסטרטגיה.

יותר מהכל, אהבתי את רוח הקרב, ההתלהבות והיצירתיות שזרמה מכל ניתוח אסטרטגי ששמעתי ומכל שיטת יישום פרקטית שהומחשה על ידי השטראוסים במהלך הפגישה. אני בטוח שהלקוחות חווים את אותם איכות וברק בעיניים בכל אינטראקציה עם אנשי פירמה ייחודית זו.

בא לבקר במאורת הנמר: ירמי בנג'ו, RewizIT

באחרונה פגשתי את ירמי בנג'ו, יזם ומומחה מחשוב ותיק, בערב חגיגי לקראת כנס Future of AI 2018 של אנשים ומחשבים, וכאשר הוא סיפר לי על המיזם החדש שלו, RewizIT, הסתקרנתי והזמנתי אותו להתארח במאורת הנמר.

"במהלך 25 השנים האחרונות רכשתי ניסיון ומומחיות בשתי דיסציפלינות: הקמה של מערכים ארגוניים לניהול פרויקטים, וניהול פעילות IT והטמעת מערכות מידע. עשיתי זאת כעצמאי וכשכיר, כולל בתפקיד מנמ"ר בחברת ביטוח. כך, לאורך השנים צפיתי בעיניים כלות כיצד חוזרים על עצמם מרבית האתגרים, הדילמות, הסוגיות, החיבוטים, הכישלונות וגם ההצלחות. נדמה היה לי שאני חוזר, צופה ומשתתף באותם הסרט והתסריט, אך עם שחקנים שונים", אמר.

רבות דובר ונחקר בנושא הפרויקטים "המאותגרים" והפסדי העתק שנגרמים בעטיים. גם כיום, מחקרים מעידים שאין שינוי משמעותי לטובה באחוזי ההצלחה – להיפך, מסתמן שהמגמה תקצין. זאת, בעקבות שלושה גורמים: האחד הוא שעל פי מחקר של R&D Magazine, סקטור ההשקעות במחקר ופיתוח ב-ICT, זה שמייצר טכנולוגיות לכל ענף ה-IT, ימשיך להוביל בתקציבים ובחדשנות ב-10 השנים הקרובות. במקביל, גרטנר (Gartner) חוזה ששוק ה-IT עצמו ממשיך לצמוח והיקפו 3.4 טריליון דולר. בנוסף, הרגולציה מתעצמת, ומחייבת יישום תקנים ואילוצים עסקיים במערכות המידע של הארגון.

מהו הפתרון ש-RewizIT מציעה?
"בעקבות סבב הפגישות האחרון שערכתי עם מנהלי יחידות מחשב לגבי פיתוח ה-MVP, הפתרון הוא כזה:

RewizIT היא מערכת מומחה קוגניטיבית שמסייעת למנמ"ר, למנהלים ולמומחים, כך שיחידת ה-IT תפעל במהירות ותהיה גמישה מאוד לשינויים ולטלטלות בעת יישום טכנולוגיות, מערכות ותאימות לתקינות חדשים. הגמישות תושג בזכות יכולת משופרת של קבלת החלטות, בימים במקום שבועות, ושיפור משמעותי במהירות הפקת התוצרים ואיכותם.

יכולות אלה יושגו באמצעות שלושה סוגי סיוע מותאמים לתהליכי הארגון ולגורם המקצועי: ראייה מערכתית לגבי השלכות יישום הטכנולוגיה על הפעילות בארגון, יכולת למידת בזק ובזמן אמת אודות הטכנולוגיה בהקשר המדויק לתהליכים העסקיים ושימוש חוזר בידע גלובלי לטובת האצה של תהליכי ניתוח הדרישות, הפיתוח ויישום המוצר הסופי".

לקראת הסבב הקרוב והפיתוח של ה MVP, אמר בנג'ו כי הוא "יחבק בחום" יחידות מחשב בארגונים, שיקדישו לו פגישה בה יוסיפו את צרכיהם ויחוו על השערות קיימות ממערכת המומחה RewizIT Cognitive IT Assistant.

ליצירת קשר עם בנג'ו ניתן לפנות לכאן.

באו לבקר במאורת הנמר: גיל רון, ניר לביאון ועמית כהן, GRTH

באחרונה ביקרו במאורת הנמר גיל רון, ניר לביאון ועמית כהן מ-GRTH. רון הוא מייסד שותף של החברה ושל חברת Cream, לביאון, שהיה ממקימי !We ושימש בתפקיד המנכ"ל עד מכירתה לחילן, משמש כעת כמנכ"ל GRTH וכהן היא מנהלת השיווק של החברה.

השלושה סיפרו לי שחזון החברה, שנוסדה לפני כשמונה שנים על ידי רון וגיא גולן, שותף פעיל בה, הוא האצת הצמיחה ויצירת ערך מוסף ללקוחות על ידי ליווי במסע מהעולם המסורתי לעולם הדיגיטלי ולענן. לדבריהם, המסע הזה נתמך אצלם בחדשנות, טכנולוגיות מתקדמות ומקצועיות ללא דופי.

GRTH היא שותפה של מיקרוסופט (Microsoft) ומאמינה בשילוב של פתרונות ענן עם פתרונות קוד פתוח. היא מקיימת מספר שיתופי פעולה עם מוצרים ופלטפורמות כגון RedHat, RedisLabs ו-Cloudify, ומשקיעה רבות בקידום טכנולוגיות חדשות, בהן בלוקצ'יין ובוטים.

הם ציינו כי GRTH שמה דגש על קידום נשים ומשלבת חרדיות בבית הפיתוח שלה, היא לא מתפשרת על מקצועיות ודוגלת ביצירתיות המניעה חדשנות טכנולוגית. בניגוד לדיווחים שפורסמו באחרונה בטענה לניצול של חרדים בהיי-טק, ב-GRTH נותנים לנשים ממגזר זה שכר הוגן, תנאים טובים ואפשרויות קידום. לראייה, מנהלת התפעול הראשית של החברה היא אישה חרדית.

לדברי רון, "העולם משתנה ומאפייני העסקים משתנים. הוא הופך להיות יותר דיגיטלי, והמטרה שלנו היא לעזור לחברות ולארגונים לעבור לעולם הזה תוך יצירת ערך מוסף עבורם. המעבר הזה הוא מסע ש-GRTH מביאה אליו את הידע העסקי והטכנולוגי שלה".

באה לבקר במאורת הנמר: נבחרת הרובוטיקה של ישראל

לפני ימים אחדים אירחתי במאורת הנמר קבוצה מיוחדת: קבוצת הרובוטיקה מישמש (Mishmash) ממרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע באוניברסיטת בן גוריון. הקבוצה מהנגב גברה על 40 נבחרות מכל רחבי הארץ וזכתה במקום הראשון בפרס ההשראה באליפות ישראל לרובוטיקה. בעוד מספר ימים ימריאו 15 חבריה וחברותיה, תלמידי כיתות ט'-י"ב מבאר שבע וממקומות נוספים בדרום, לייצג את ישראל באליפות העולם ברובוטיקה, שתתקיים ביוסטון. רגע לפני הנסיעה קפצו חבריה וחברותיה לבקר אותי במאורה ולספר לי את הסיפור שלהם. גילינו שיש לנו הרבה במשותף.

הפרס שבו זכו חברי הקבוצה, ששמה המלא הוא MishMash #12016, מעיד על מצוינות בכל ההיבטים – תפקוד הרובוט, מקצועיות הקבוצה, ידע וערכים. הקבוצה, שמשתתפת בתחרויות מזה שלוש שנים, מתאפיינת ביכולת טכנולוגית גבוהה, יצירתיות, מחויבות ונחישות רבה להצליח. באליפות ישראל האחרונה, שהתקיימה בהיכל רוממה בחיפה, התמודדה מישמש עם אתגרים טכנולוגיים שונים המשלבים בתוכם יצירתיות, יכולות הנדסיות ועבודת צוות. במוקד התחרות עמדו תכנון ובניית רובוט שמטרתו סידור קוביות בתוך מסילות, התאזנות על משטח לא יציב והעברת חפץ מעבר לגדר בזמן הקצר ביותר.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

זהו לא ההישג הראשון של הקבוצה, שבשנה שעברה נבחרה לייצג את ישראל באולימפיאדת הרובוטיקה הראשונה, First Global Challenge, שנערכה בוושינגטון. החברים והחברות מהנגב זכו באולימפיאדה במקום הרביעי מבין 160 נבחרות מרחבי העולם.

במהלך המפגש סיפרו לי חברי הקבוצה על הגישה הספורטיבית המאפיינת אותם ועל המוטו שלהם: You are your only limit (אתה הוא הגבול היחידי שלך). למדתי גם על ההשקעה המרובה והכישלונות שהם חווים בדרך להצלחה, ולמה דווקא הכישלונות הם אלה שמלמדים אותם הכי טוב.

הנערים והנערות סיפרו לי שהם שואפים גבוה – להגיע לאליפות העולמית ולנצח בה. זה אולי נשמע לא הגיוני לקבוצה צעירה, שבאה להתחרות מול קבוצות ותיקות ובעלות ניסיון רב מכל העולם, אבל השאיפה הזו היא מה שגורם להם לעבוד בלי הפסקה, בכל יום, עד הרכבת או האוטובוס האחרונים.

אלא שלצערנו, המשך פעילות הקבוצה מוטל בספק, לאור הדרישות התקציביות המלוות אותה. לכן, חברי מישמש שוקדים, במקביל לעבודה על הרובוט, גם על גיוס תרומות ומימון להמשך. מלבד זאת, הם מחפשים אנשים שימצאו עניין בסיפור שלהם וירצו להצטרף להיות חלק מהמשפחה שלהם.

בסוף המפגש הציעו לי חברי הקבוצה להצטרף למשפחת מישמש ולהיות המאמנטור שלהם בנושאי השיווק.