"חידושים משמעותיים מאפשרים לארגונים ליזום קשת יוזמות DataOps רחבה"

כך אמר ג'ון מרטין, סמנכ"ל השיווק העולמי הנכנס של החברה, שנפגש עם פלי הנמר לשיחה קצרה על סיכום כנס NEXT 2019 מבחינתו, בעיני הלקוחות

בכנס NEXT 2019, שנערך בעיצומם של חגי תשרי בלאס-וגאס, נבדה, ארה"ב, הציגה היטאצ'י ונטרה, חברת בת של היטאצ'י העולמית, את החזון שלה לחדשנות באמצעות תהליכי DataOps ההולכים ותופסים תאוצה. החברה הדגימה את המשמעות בעבור כאלפיים לקוחותיה ושותפיה שלקחו חלק בכנס, כיצד נערכים לעולם המחובר מקצה-לליבה וממנה לריבוי עננים.

נפגשתי עם ג'ון מרטין, סמנכ"ל השיווק העולמי הנכנס של החברה, לשיחה קצרה על סיכום הכנס מבחינתו ובעיניי הלקוחות.

מרטין צבר בעברו ניסיון שיווקי-טכנולוגי בחברות: ווריטאס, HP, EMC, ב-PURE וגם תקופה קצרה בסיילספורס. כולן חברות נבחרות בעמק הסיליקון. לאחר שסיים לימודי מדעי המחשב בממלכה המאוחדת באוניברסיטת סטפורדשייר ולאחרונה, לפני שהצטרף להיטאצ'י ונטרה היישר למשרת סמנכ"ל השיווק הראשי CMO, עסק גם בייעוץ עצמאי.

ג'ון מרטין, סמנכ"ל השיווק העולמי הנכנס של היטאצ'י ונטרה, על הבמה - צבעוני ושיווקי כתמיד. צילום: פלי הנמר

ג'ון מרטין, סמנכ"ל השיווק העולמי הנכנס של היטאצ'י ונטרה, על הבמה – צבעוני ושיווקי כתמיד. צילום: פלי הנמר

כלומר, מרטין שהצטרף רק לפני חצי שנה וכמקצוען וכדמות צבעונית גם יחד, הוא כבר "בעניינים". אפשר לקלוט אותו מיד לפי לבושו האקסטרווגנטי, נעלי התעמלות צבעוניות אדומות וממחטה אדומה במקטורנו. טוב, הצבע האדום הוא הצבע של היטאצ'י היפנית, אך הוא בדרך כלל על רקע שחור, שהוא צבע החליפות אותן עוטים כל היפנים עובדי החברה ולא רק הם, כתלבושת אחידה. מרטין גם לא מתאפיין בסגנון החוף המערבי, שבו (בעיר סנטה קלרה) שוכן המטה העולמי של החברה מחוץ ליפן.


מרטין, מה מייחד את היטצ'י? אחרי כל ההכרזות אנשים ממתגים את היטצי כספקי סטורג', כלומר מה מסר של היטאצ'י-ונטרה למנמר"י ישראל ולמנהלי התשתיות שלהם?

"בשתי מילים: Capex apex, כלומר אנו מציעים להפוך את השקעתם במערכות אחסון להוצאת שוטפת, מה שמאפשר להם להצליח עם התקציב השוטף העומד לרשותם.

השנה הכרזנו על עדכונים משמעותיים במערך המוצרים, הפתרונות והשירותים של החברה, המאפשרים לארגונים בכל תעשייה ובכל גודל ליזום קשת רחבה של יוזמות DataOps. אפרט ברשותך למה הכוונה: DataOps הוא שיטת ניהול נתונים ארגוניים בעידן ה-AI, המחברת באופן רציף בין כל צרכני הנתונים לבין יצרני הנתונים, כדי לאתר ולשלוף במהירות את הערך העסקי הקיים בנתונים הארגוניים. DataOps אינה מוצר, שירות או פתרון. אלא מתודולוגיה ושינוי תרבותי וטכנולוגי, שנועד לשפר את השימוש של ארגונים בנתונים על ידי איכות נתונים טובה יותר, מחזורי זמן מקוצרים, וניהולם היעיל. כיוון שארגונים אינם מנתחים את רוב הנתונים שיש ברשותם, כתוצאה משיטות עבודה מסורתיות, אנו בהיטאצ'י ונטרה מאמינים כי ל-DataOps תהיה השפעה עמוקה על עתיד ה-IT, עם היכולת להוציא את הערך הקיים בנתונים רבים שלא היו בשימוש בעבר".

מרטין: הנה בתמצית מה שאנו מציעים ללקוחות האנטרפרייז בעולם. צילום: פלי הנמר

מרטין: הנה בתמצית מה שאנו מציעים ללקוחות האנטרפרייז בעולם. צילום: פלי הנמר

ומה עם הכרזת המוצר המרכזי, בסופו של יום המנמ"רים מכירים אתכם כספקי מערכות אחסון אדירות קיבולת וביצועים?

"נכון, הכרזנו על סדרה 5000 של Hitachi Virtual Storage Platform ותוכנת Hitachi Ops Center, המייצרים למעשה את הדור החדש והעוצמתי של מערכי האחסון מבית היטאצ'י, באמצעות ארכיטקטורה חדשה הבנויה ל-Scale-out ו-scale-up לכל עומס עבודה, בכל היקף. טכנולוגיות אלה מאיצות את עומסי העבודה במרכזי הנתונים על ידי ארכיטקטורה חדשנית, המהווה את הבסיס האידיאלי למרכז נתונים מודרני, סביבת ענן ו-DataOps.

מרטין הזכיר יותר מפעם שהיטאצ'י-ונטרה מקפידה גם לעשות טוב לחברה. צילום: פלי הנמר

מרטין הזכיר יותר מפעם שהיטאצ'י-ונטרה מקפידה גם לעשות טוב לחברה. צילום: פלי הנמר

ומה עוד?

"במקביל הרחבנו ושידרגנו את יכולות שירותי הענן. זו ההכרזה הגדולה הראשונה של מערך שירותי הענן החדשים שלנו, הכולל שירותי הגירה לענן, שירותי מודרניזציה של אפליקציות, שירותים מנוהלים, שירותי ייעוץ, ואת HEC (ר"ת Hitachi Enterprise Cloud).

הכרזנו גם על הרחבת שירותי פלטפורמת Lumada ומערך הפתרונות שלה. החידושים נועדו לסייע ללקוחות בכל התעשיות להסיר את הגבולות בין מאגרי נתונים מבודדים, ולקדם חדשנות באמצעות DataOps. הרחבנו את יכולות Lumada מהאינטרנט של הדברים אל לקוחות ארגוניים ותעשייתיים, כדי להתמודד עם אתגרי הנתונים המשותפים ללקוחות בכל התעשיות ועבור כל תרחיש שימוש".

וגם ובמקביל לעשות עסקים. מחויבות עסקית וחברתית. צילום: פלי הנמר

וגם ובמקביל לעשות עסקים. מחויבות עסקית וחברתית. צילום: פלי הנמר

באו לבקר במאורת הנמר: בכירים ב-וריטאס ישראל

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - עופר אזולאי, יאיר זרצקי ויעל אברהם, וריטאס ישראל. צילום: פלי הנמר

באחרונה ביקרו במאורת הנמר שלושה בכירים ב-וריטאס ישראל: עופר אזולאי, מנהל הפעילות, יעל אברהם, מנהלת השותפים, ויאיר זרצקי, מהנדס פריסייל.

וריטאס פועלת בשוק הגיבוי והשחזור ובשוק האחסון מונחה התוכנה. היא הוקמה שנתיים אחרי אנשים ומחשבים – ב-1983, פעילה ביותר מ-35 מדינות ומשרתת למעלה מ-50 אלף לקוחות, בהם 86% מ-500 החברות המובילות בעולם. לקוחותיה מגיעים מכל המגזרים ומיישמים את הפתרונות שלה להגנה על המידע.

אזולאי ציין בפניי כי "וריטאס היא חברה פרטית, רווחית ואיתנה, הממוקמת בין 20 חברות התוכנה המובילות בהיבט ההכנסות – שעומדות על יותר משני מיליארד דולר. היא מונה למעלה מ-7,500 עובדים, מהם 10 בישראל, כאשר הסניף המקומי נמצא במגמת גדילה".

"בשנתיים האחרונות ביצענו שלוש רכישת של גופים וטכנולוגיות. קרלייל, קרן ההשקעות שרכשה את וריטאס לאחר הפיצול מסימנטק, מאמינה בנו: לראייה, החלטתה שבשנה הראשונה לאחר הרכישה, 30% מהכנסות החברה יתועלו לטובת פיתוח, בכל אחת מהשנים השנייה והשלישית – 25%, ובזו הרביעית (שהיא השנה הבאה) – 14%. כלומר, בשלוש השנים האחרונות וריטאס ביצעה שינוי מטורף והתוצאות בהתאם: אנחנו השלישיים בעולם בייצור הכנסות למיקרוסופט מהשירותים השונים של Azure, עובדים עם קרוב ל-40 ספקי ענן ובאופן קבוע, כבר 15 שנים, מככבים ברביע המובילים בדו"חות של גרטנר בתחומי הגיבוי והארכוב. גם ברמה המקומית עברנו דרך ארוכה והבאנו שינוי, כמו סיפור ההצלחה שלנו עם AWS בישראל, בעבודה עם גיבוי והתאוששות מאסון לענן".

לדברי אברהם, "וריטאס לקחה צעד ענק נוסף – היא התקדמה ושכללה את הממשק והעבודה שלה עם השותפים. באחרונה השקנו, בשיתוף אינפינידט, שירות תמיכה בניהול יכולות הסנאפשוטים במערך האחסון שלהם, כחלק מתהליך גיבוי ארגוני. וריטאס עובדת עם יותר מ-20 אלף שותפים עסקיים בעולם ומספקת פתרונות לענפים שונים, בין אם מדובר במגזר הציבורי, בריאות, ממשל או חינוך. היא משתפת פעולה עם ספקי הענן המובילים, כמו Google cloud, Microsoft Azure, AWS, יבמ ואורקל. באחרונה אף ערכנו שולחן עגול למגזר הציבורי על האתגרים הנוכחיים בתחום הגנת המידע במשרדי הממשלה, והצגנו את יכולתנו לתמוך במגוון רחב של סוגי תשתיות ומערכות. נושאים אלה ורבים נוספים יוצגו בהרחבה באירוע השנתי שלנו, שיתקיים בנובמבר הקרוב".

זרצקי ציין ש-"וריטאס מאפשרת לעסקים מכל הגדלים לנהל באופן תקין את הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר שלהם – המידע. באמצעות פלטפורמת 360 של וריטאס לניהול נתונים בענן, לקוחות החברה יכולים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית ולפתור אתגרי IT, לרבות ניהול נתונים בסביבות מרובות עננים, הכנת נתונים, אופטימיזציה לאחסון וניידות עומס עבודה. חברות מובילות רבות מסתמכות על מערכות המידע של וריטאס – דבר המאפשר להן לפתח תובנות שדרושות לצורך הנעת הארגון קדימה".

NEXT 2019: היטאצ'י ונטרה מרחיבה את מערך פתרונות Lumada

שירותי Lumada Data ו-Lumada Data Lake מאפשרים בניית חדשנות מבוססת נתונים עבור לקוחות בכל המגזרים ● Lumada Edge Intelligence מפשט את ניהול הנתונים, מהקצה לענן, עבור פעילות מסחרית ותעשייתית

היטאצ'י-ונטרה הכריזה בכנס NEXT 2019 שנערך בלוס וגאס בשבוע שעבר על הרחבת מערך השירותים והפתרונות הנכללים בפלטפורמת Lumada – הפלטפורמה שמסייעת להפוך נתונים לתובנות. השירותים והפתרונות החדשים שהוצגו בכנס נועדו לסייע ללקוחות בכל התעשיות להסיר גבולות בין מאגרי נתונים מבודדים ולקדם חדשנות גדולה יותר באמצעות DataOps (מתודולוגיה אוטומטית, המשמשת צוותים בתחום האנליטיקה לשפר ולקצר את הזמן להפקת תובנות אנליטיות). היטאצ'י-ונטרה מרחיבה את יכולות Lumada אל מעבר לאינטרנט של הדברים (IoT), גם אל לקוחות אנטרפרייז, כדי לסייע להם לעמוד באתגרים המשותפים לכל ענפי התעשייה ולכל תרחיש שימוש.

ארגונים כיום מזהים את הפוטנציאל הקיים באנליטיקה, בבינה מלאכותית (AI) ובמודלים עסקיים חדשים, על מנת לבצע מהפך בפעילותם. אבל כלי ניהול הנתונים והתהליכים הקיימים שלהם אינם עומדים בקצב ובמורכבות של פעילות עסקית דיגיטלית מודרנית. פתרונות Lumada החדשים עונים על הצורך הזה באמצעות תפעול נתונים חכם – DataOps, תהליך ניהול נתונים שיתופי, המבוסס על הגדרות מדיניות ואוטומציה. גישה זו מסייעת לארגונים לשפר יעילות ולקדם חדשנות בכך שהם מקבלים את הנתונים המתאימים, במקום הנכון ובזמן הנכון.

ההיצע המעודכן והחדש של Lumada כולל:

שירותי נתונים: מערך של שירותי תוכנה, המסייע ללקוחות לנהל סביבות נתונים ההופכות למורכבות יותר, על בסיס בינת נתונים. באמצעות הממשק עם הטכנולוגיות המוכחות של היטאצ'י לאחסון אובייקטים, אינטגרציה של נתונים ואנליטיקה – טכנולוגיות הנמצאות בבסיס פלטפורמת התוכן של היטאצ'י (HPC), ב-Pentaho וב-Lumada – לקוחות יכולים כעת לשלוט ולנהל ביעילות את כל נכסי הנתונים שלהם, כולל נתונים מובנים ושאינם מובנים, כולל במרכז הנתונים, הענן והקצה.

Lumada Data Lake: אגם נתונים חכם וחדשני, בעל אופטימיזציה עצמית. הפתרון ממקם מערכי נתונים בצורה חכמה במיקום האופטימלי. הוא מונע היווצרות "ביצות" של נתונים והוא מאפשר גישה מכל מקום לצורכי אנליטיקה.

Lumada Edge Intelligence: מערך תוכנה חדש ומכשירי קצה בדוקים ומאומתים, המאפשרים לארגונים לנהל נתונים ואנליטיקה בקצה הרשת, עבור תרחישי שימוש דיגיטליים, כגון IoT, מוצרים מרושתים, חווית לקוח Immersive, אתרים מרוחקים או מנותקים וסניפים.

הבאת DataOPs לקצוות. צילום: פלי הנמר

"ארגונים כיום מטמיעים אסטרטגיות דיגיטליות כדי לשפר את הפעילות ואת התקשורת עם הלקוחות. בעוד הם צועדים בדרך זו, הם מבינים כי גישות מסורתיות לניהול נתונים אינן עובדות", אמר בראד סוראק, סמנכ"ל מוצרים ואסטרטגיה בהיטאצ'י-ונטרה. "הם צריכים גישה אוטומטית יותר ומבוססת מדיניות, שתאפשר ניהול מארג של נתונים עם משילות וגמישות גדולים יותר לרוחב הארגון. בהכרזה הנוכחית, היטאצ'י מרחיבה את Lumada כדי לענות על הדרישות המודרניות לניהול נתונים שיתופי בעידן ה-AI".

בראד סוראק, סמנכ"ל מוצרים ואסטרטגיה, היטאצ'י-ונטרה. צילום: פלי הנמר

"חברות המשקיעות בארכיטקטורה של מארג ביג דטה מבצעות דמוקרטיזציה של הנתונים כדי לתמוך בהיווצרות תובנות עסקיות חדשות, באנליטיקה של לקוחות, בפרסונליזציה ובאנליטיקה בזמן אמת ובחיזוי. הם יהיו מסוגלים להגיב מהר יותר לצרכים עסקיים ולאיומים תחרותיים ", כתב נואל יוהאנה, אנליסט ראשי לארכיטקטורה ארגונית, בדו"ח של פורסטר בנושא מארג ביג דטה.

 

מה הקשר בין מיקי מאוס, היטאצ'י ונטרה וניתוח אנליטי?

בקרוב: יכולות ה-IT וה-OT של היטאצ'י בשניים מפארקי השעשועים הגדולים בעולם. צילום: פלי הנמר

החברה תספק פתרונות אנליטיקה עבור מתקני השעשועים והמופעים בדיסניוורלד ובדיסנילנד, באמצעות בינה תפעולית מבוססת נתונים - על ידי Lumada Data Management וטכנולוגיות של האינטרנט התעשייתי של הדברים

היטאצ'י ונטרה הכריזה בכנס Next 2019, שנערך באחרונה בלאס וגאס, על שיתוף פעולה עם דיסני, שבמסגרתו היא תספק לה כלי אנליטיקה שישמשו לקבלת החלטות הקשורות לפעילות בדיסניוורלד ובדיסנילנד – בנוגע לפארקי השעשועים הללו ככלל, ובפרט באשר למתקנים שבהם ולמופעים שמתקיימים שם.

במסגרת העסקה ישולבו פתרונות חכמים ומבוססי נתונים של היטאצ'י, שעל פי החברה ישפרו את היעילות התפעולית של המופעים והאטרקציות, בין היתר באמצעות שימוש באינטרנט התעשייתי של הדברים (IIoT).

הפתרונות שיוטמעו מתבססים על DataOps – מתודולוגיה לניהול נתונים שיתופי, שמסייעת לארגונים להשתמש בנתונים ובאנליטיקה כדי לגזור תובנות בזמן אמת ולבצע טרנספורמציה בפעילות שלהם. בנוסף, כלי ניהול הנתונים, האנליטיקה והאינטרנט של הדברים של לומדה (Lumada) מבית היטאצ'י אוספים ומנתחים את הנתונים, כדי לספק תובנות זמן אמת באשר לפעילות הפארק. הפתרונות כוללים יכולות חיזוי וכן תיאומים דיגיטליים – מודלים וירטואליים המייצגים עצמים פיזיים, ושמסייעים לארגונים להבין ולבצע אופטימיזציה של ביצועים.

הנהלות היטאצ'י ונטרה וה-IT של דיסני על הבמה בכנס Next 2019. צילום: פלי הנמר

הנהלות היטאצ'י ונטרה וה-IT של דיסני על הבמה בכנס Next 2019. צילום: פלי הנמר

"אתרי דיסנילנד ודיסניוורלד מספקים הנאה לאורחים שלהם באמצעות חוויות ייחודיות מסוגן מזה עשורים רבים", אמר בריאן האוסהולדר, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה. "נספק לדיסני פתרונות חכמים ומבוססי נתונים, שיאפשרו לחברה לספק למבקרים את החוויות ולשפר את היעילות התפעולית".

"כבר מההתחלה, הפארקים של דיסני היוו דוגמה לדרך שבה חדשנות, עם דמויות וסיפורים מדהימים, יכולים להתחבר כדי ליצור משהו באמת מיוחד. כך גם בעבודה עם היטאצ'י ונטרה ומערך הטכנולוגיות מבוססות הנתונים שלה", אמר טרוור לארסן, סגן נשיא מתקנים ותפעול בפארקים של דיסני.

כנס NEXT של היטאצ'י ונטרה: השקת שירותי ענן מקצה לקצה

שלט ברוכים הבאים לכנס NEXT של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

השירותים יאיצו את מסע הלקוחות אל הענן ההיברידי ולריבוי עננים ● בכך החברה מאפשרת לקצר את הזמן עד לקבלת ערך מהגירה לענן, ממודרניזציה של אפליקציות ומהתשתית הנדרשת לענן היברידי

היטאצ'י ונטרה הציגה בכנס NEXT 2019, שנערך בשבוע שעבר בלאס וגאס, יכולות מתקדמות ומורחבות של שירותי הענן שלה. זו ההכרזה הגדולה הראשונה של מערך שירותי הענן החדש, אשר כולל שירותי הגירה לענן, שירותי מודרניזציה של יישומים, שירותים מנוהלים, שירותי ייעוץ ואת ה-HEC (ר"ת Hitachi Enterprise Cloud).

HEC, בכנס NEXT 2019 של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

HEC, בכנס NEXT 2019 של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

יחדיו, שירותי ענן אלה מאיצים ומשפרים את השימוש בסביבות ענן היברידי וריבוי עננים (Multicloud). שירותי הענן של היטאצ'י ונטרה מסייעים להאיץ את הטמעת פתרונות הענן של VMware, את ההגירה והמודרניזציה של אפליקציות אל Microsoft Azure, ומספקים מערך שלם של שירותים מנוהלים לאופטימיזציה וניהול של משאבי ענן פרטי או ציבורי.

בובי סוני, סמנכ"ל פתרונות ושירותים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

בובי סוני, סמנכ"ל פתרונות ושירותים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

"ארגונים נאבקים כדי לאזן בין העלות והמורכבות לבין הביצועים ודרישות הרגולציה כאשר הם מנסים לבצע מהפך בפעילות ה-IT שלהם. הצמיחה במספר האפליקציות החיוניות למשימה ובביקוש לנתונים רק יאיצו את הצורך ברוחב פס גדול יותר ובהשהייה נמוכה יותר", אמר בובי סוני, סמנכ"ל פתרונות ושירותים בהיטאצ'י ונטרה. " אנו בהיטאצ'י ונטרה יוצרים שירותים המעמידים את האדם במרכז, ואשר מעצימים ארגונים להשגת חדשנות ותוצאות עסקיות משופרות. היכולות החדשות ביותר שלנו יסייעו ללקוחותינו להגיע לסביבות מאובטחות ומנוהלות לחלוטין של ענן היברידי וריבוי עננים. היכולות מספקות תובנות מעשיות המאפשרות לבצע קבלת החלטות מבוססת נתונים".

 שירותי הענן של היטאצ'י ונטרה מאפשרים הפעלת תשתית מהקצה-לליבה-ולענן. מאז שרכשה את REAN Cloud ב-2018, היטאצ'י ונטרה הוסיפה יכולות חיוניות ומומחיות בתחום ההגירה לענן ומודרניזציה של יישומים. יכולות אלו חיזקו באופן מיידי את היצע הענן והשירותים המנוהלים של היטאצ'י ונטרה. היכולות שולבו במלואן במערך שירותי הענן של החברה. השירותים המשודרגים מייצרים אחידות בנתונים בנקודות הקצה, בתשתית מקומית ובענן, לצורך הפעלה מהירה יותר, ולהשגת היעילות העסקית והתפעולית הגבוהה ביותר.

שירותי הענן של היטאצ'י ונטרה להפעלת תשתית מהקצה-לליבה-ולענן. מאז שרכשה את REAN Cloud. צילום: פלי הנמר

שירותי הענן של היטאצ'י ונטרה להפעלת תשתית מהקצה-לליבה-ולענן. מאז שרכשה את REAN Cloud. צילום: פלי הנמר

היטאצ'י ונטרה הציגה בכנס בנוסף גם את Hitachi Flex Consumption – מודל חדש, מבוסס שימוש, המסמן את השינוי בדרך בה לקוחות צורכים פתרונות ושירותי IT. המודל החדש תוכנן כדי שלקוחות יזכו להתאמה בין השימוש הארגוני בטכנולוגיה ובין ההוצאות הפיננסיות, על מנת לעמוד בתוצאות עסקיות מוגדרות. היקף השימוש הגמיש מפשט את השימוש במשאבים ומאפשר ללקוחות לשלם רק בעבור שירותים בהם הם משתמשים, כאשר הם צריכים אותם. המודל החדש יתמוך בטווח רחב מההיצע של החברה, כולל ניטור מרחוק ושירותים מנוהלים מלאים.

העדכונים במערך שירותי הענן כוללים:
– שירותי הגירה לענן ומודרניזציה של אפליקציות: שירותים אלה מאפשרים ללקוחות לאמץ את הענן בהתאם לצרכים העסקיים שלהם, להשיג גמישות, להבטיח משילות בנתונים וחסכון בעלויות.

– HEC: מוסיף תמיכה בהפעלה מרכזית של משאבים בענן פרטי וציבורי, כחלק מהשירותים המנוהלים של היטאצ'י. ממשק ניהול הענן המאוחד מספק שקיפות מלאה להפחתת סיכון, עלויות וזמן, לקבלת ערך.

– הגישה המקיפה ביותר בתעשייה לענן היברידי וריבוי עננים: להיטאצ'י ונטרה יש את מערך השירותים לריבוי עננים היחיד בתעשייה אשר פונה לכל סוגי העננים (cloud-agnostic). הוא מספק את רמות השירות הנדרשות כבר מהיום הראשון, בין היתר באמצעות יכולות להפעלת VMware Cloud על גבי AWS.

"בלב המהפך הדיגיטלי של כל חברה מתרחש שינוי בנתונים ובעומסי עבודה, המשנה את הדרך בה מתקשרים עם לקוחות, מביא מקורות הכנסה חדשים ומשפר יעילות תפעולית. שינויים אלה מייצרים צורך באפליקציות מקיפות יותר ואסטרטגיות מודרניות, זריזות גדולה יותר בהגירת נתונים ואפליקציות, ויעילות גדולה יותר בשימוש בתשתיות ענן ובאימוץ תשתיות חדשות", אמר ריק וילארס, סגן נשיא, מרכז נתונים וענן, IDC. "מערך פתרונות כמו של היטאצ'י ונטרה, המקיף את כל השלושה – מודרניזציה, הגירה, וחדשנות מתמשכת בתשתית הענן – הוא חיוני עבור חברות שרוצות לעמוד ביעדים שלהן להגירה דיגיטלית".

הטובים לממר"ם – ולמועדון הבכירים של עמותת בוגרי היחידה

משמאל: פלי הנמר, בוגר ממר

המועדון הושק באחרונה, באירוע בנוכחות בכירים במערך הטכנולוגי של צה"ל בעבר ובהווה, ובוגרי היחידה ● באירוע נחשפה פעילות העמותה לשנה הקרובה, ובכלל זה אקסלרטור ופודקאסט חדשים

בערב ראש השנה הושק מועדון הבכירים החדש של עמותת בוגרי ממר"ם, בכנס שהתקיים במשרדי AWS ישראל בקומה ה-28 של מגדל עזריאלי שרונה. במועדון חברים מנמ"רים מובילים בישראל, ומנכ"לים ומנהלי טכנולוגיות בסטארט-אפים, שהנם בוגרי היחידה ויחידות טכנולוגיות אחרות בצה"ל.

האירוע נפתח בדברים של יו"ר הוועד המנהל של העמותה, יוסי מלמד, בוגר קורס התכנות הצה"לי ושירות ביחידת ההדרכה של ממר"ם, שהציג את פעילויות העמותה לשנה הקרובה. בכלל זה, היא מתכננת השקה של פודקאסט חדש בשם Mamramnic, ובו יסופר סיפורם של הממר"מניקים, קורס יזמות למתחילים וגולת הכותרת – אקסלרטור למיזמים של בוגרי ממר"ם.

לאחר מכן עלה לבמה פיטר פלצ'יק, מבכירי עולם הג'ודו הישראלי וחבר נבחרת ישראל בג'ודו לאולימפיאדת טוקיו 2020, שסיפר את סיפורו האישי ודיבר על הדרך של ספורטאי אולימפי, שלא שונה בהרבה מדרכו של יזם היי-טק.

שיא האירוע היה בהרצאתו של אלון כהן, בוגר ממר"ם ומייסד סייברארק, ששיתף את הנוכחים בסיפור הקמתה של אחת מחברות הסייבר הבולטות בעולם, שהונפקה בניו-יורק.

באירוע לקחו חלק, בין היתר, מפקדים לשעבר של ממר"ם, בהם אל"מ (מיל') טליה גזית, סמנכ"לית הטכנולוגיות של מייקארן; אל"מ (מיל') אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל; אל"מ (מיל') עופר לוינגר, מנכ"ל ווייט האט; ואל"מ (מיל') יאיר פראנק, שהיה עד לפני כמה חודשים ראש רשות התקשוב הממשלתי. לצדם, היו בו מפקדים נוכחיים מהמערך הטכנולוגי של צה"ל, בהם מפקד לוט"ם, תא"ל רמי מלאכי, ומפקד ממר"ם, אל"מ ע'. עוד בין הנוכחים באירוע ניתן היה למצוא את דרור שמעוני, בוגר יחידת אופק וסמנכ"ל הטכנולוגיות של האניבוק; אפי ארדיטי, מנהל הפרויקטים הראשי של קלימסל; ולירן קוצר, מנכ"ל WOO.io. בנקודה זו יש לציין שגם אני בוגר ממר"ם, עוד משנות ה-60' – לפני שייסדתי את אנשים ומחשבים, יחד עם הקוסמת דליה אסיא-פלד, לפני קרוב לארבעה עשורים.

משמאל: אבי גולן, סגן נשיא להנדסה ומנהל הפעילות בישראל של זיפ ריקרוטר, ולירן קוצר, מנכ"ל WOO.io. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: אבי גולן, סגן נשיא להנדסה ומנהל הפעילות בישראל של זיפ ריקרוטר, ולירן קוצר, מנכ"ל WOO.io. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: עמרי כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אקסוניז, ואסתי אדלשטיין, מנהלת הפרויקטים הראשית של NINA. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: עמרי כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אקסוניז, ואסתי אדלשטיין, מנהלת הפרויקטים הראשית של NINA. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: ערן לסר, יו"ר קבוצת אקסטרים, ועופר לוינגר, מנכ"ל ווייט האט. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: ערן לסר, יו"ר קבוצת אקסטרים, ועופר לוינגר, מנכ"ל ווייט האט. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: לירן קוצר, מנכ"ל WOO.io; רועי אייזנמן, יו"ר בנק ההשקעות אוורסט; עמרי כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אקסוניז; גיא תמיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של HYPR; ואסתי אדלשטיין, מנהלת הפרויקטים הראשית של NINA. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: לירן קוצר, מנכ"ל WOO.io; רועי אייזנמן, יו"ר בנק ההשקעות אוורסט; עמרי כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אקסוניז; גיא תמיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של HYPR; ואסתי אדלשטיין, מנהלת הפרויקטים הראשית של NINA. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: אלון גת, מנכ"ל טרדיס-גת, ורון שושני (רונשו), מנהל הפיתוח של Testim.io. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

משמאל: אלון גת, מנכ"ל טרדיס-גת, ורון שושני (רונשו), מנהל הפיתוח של Testim.io. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

מימין: לירון לנגר, מנהל השקעות ראשי בנילסן אינובייט; גיל זיסו, מנהל אבטחת המידע הגלובלי בסייברארק; אל"מ (מיל') טליה גזית, סמנכ"לית הטכנולוגיות של מייקארן ולשעבר מפקדת ממר"ם; עופר לוינגר, מנכ"ל ווייט האט; לירון גרשון, מפקדת בסמ"ח (יחידת ההדרכה של ממר"ם); אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל; עו"ד מיכל זילברשטיין; ותבל זינגר, סמנכ"ל מבצעים וטכנולוגיות בסיטיבנק ישראל. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

מימין: לירון לנגר, מנהל השקעות ראשי בנילסן אינובייט; גיל זיסו, מנהל אבטחת המידע הגלובלי בסייברארק; אל"מ (מיל') טליה גזית, סמנכ"לית הטכנולוגיות של מייקארן ולשעבר מפקדת ממר"ם; עופר לוינגר, מנכ"ל ווייט האט; לירון גרשון, מפקדת בסמ"ח (יחידת ההדרכה של ממר"ם); אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל; עו"ד מיכל זילברשטיין; ותבל זינגר, סמנכ"ל מבצעים וטכנולוגיות בסיטיבנק ישראל. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם (עם גבו למצלמה), מראיין את פיטר פלצ'יק, ממובילי נבחרת הג'ודו של ישראל לאולימפיאדת טוקיו 2020. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם (עם גבו למצלמה), מראיין את פיטר פלצ'יק, ממובילי נבחרת הג'ודו של ישראל לאולימפיאדת טוקיו 2020. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

אלון כהן, מייסד סייברארק, בהרצאתו על הקמת החברה והאתגרים בדרך. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

אלון כהן, מייסד סייברארק, בהרצאתו על הקמת החברה והאתגרים בדרך. צילום: אבירם נחום, סטודיו איגל ארט

כנס NEXT של היטאצ'י ונטרה – ההכרזות; חלק ב'

שלט ברוכים הבאים לכנס NEXT של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

כ-2,000 מנהלים ומקצוענים השתתפו השנה בכנס NEXT של היטאצ'י ונטרה, שבו הכריזה החברה, בין היתר, על המכונה העצומה והגדולה מסוגה בעולם, המכונה Virtual Storage Platform VSP 5000, המספקת ביצועים שוברי שיא של 21 מיליון IOPS ומסוגלת להתרחב להיקף אחסון עצום של 69 פטה

היטאצ'י ונטרה, חברה פרטית בבעלותה המלאה של היטאצ'י היפנית הגלובלית, שבבעלותה יותר מ-400 חברות ומחזורה השנתי כ-100 מיליארד דולר, grfv זו השנה השלישית את כנס NEXT הבינלאומי ללקוחותיה, לשותפיה ולמנהליה. החברה, הזכורה היטב זה 30 שנה בשמה עד לפני שנתיים – HDS, מאמינה, כמיטב המסורת היפנית, שכדי למשוך לקוחות מספיק לייצר מוצרים ופתרונות מצוינים טכנולוגית, והם כבר ייקנו.

החברה הכריזה בכנס על שלל מוצרים ופתרונות, ובמרכזם על המכונה העצומה והגדולה מסוגה בעולם, המכונה Virtual Storage Platform VSP 5000 – מערך אחסון פורץ מעטפת הביצועים, האמינות והגידול, המקובלים בתעשייה.

הבסיס לתשתית הארגונית המודרנית של היום

סדרת Hitachi VSP 5000 מספקת את הבסיס לליבת אחסון הנתונים עבור כל הפעילות העסקית הדיגיטלית. בהיטאצ'י ונטרה אומרים כי הסדרה היא בעלת המהירות וההיקפים הנדרשים כדי לתמוך בעומסי העבודה הקיימים, וכן בעומסי נתונים חדשים ואינטנסיביים, שנובעים מהמולטי קלאוד ומהבינה המלאכותית. מדובר בפתרון גמיש מספיק כדי לאחסן נתוני בלוקים וקבצים, ולתמוך במגוון עומסי העבודה בארגון – החל מאפליקציות עסקיות מסורתיות ועד לקונטיינרים ומיינפריים. כך, ה-VSP 5000 מאפשר לאחד עומסי עבודה כדי להשיג יעילות תפעולית מרבית.

ארכיטקטורה חדשה לחלוטין

ה-VSP 5000 הוא מערך אחסון פלאש חדש לארגונים גדולים, שתוכנן כדי לנצל במלואה ארכיטקטורות SAS, NVMe ו-SCM, וכדי לספק ביצועים ועמידות טובים. בזכות עבודה על בסיס מערכת Hitachi Accelerator Fabric, זהו מערך מבוסס פרוטוקול NVMe flash מהיר. מדובר בפרוטוקול חדש, המאפשר גישה מהירה לכלי אחסון. הוא מסייע למשתמשים לקבל תובנות ולהגיע לתוצאות עסקיות מהר יותר, עם קצבים של עד ל-21 מיליון IOPS. בהיטאצ'י מבטיחים שארגונים שישתמשו בו יראו שיפור משמעותי גם בזמני התגובה של יישומים שונים, עד לרמה נמוכה של 70 מיקרו-שנייה.

סדרת ה-VSP 5000 עם ה-Hitachi Dedupe Optimizer החדש משתמשת באלגורתמים מתקדמים של לימודי מכונה, שמסוגלים לבצע אופטימיזציה של דה דופליקציה תוך כדי תנועה, בהתבסס על גודל הבלוק ומאפיינים נוספים. האופטימיזציה הזו, שמתרחשת בין הדה דופליקציה In line ל-Post process, מביאה את מזעור הנתונים עד לרמה של 7:1, עם השפעה מינימלית על הביצועים.

כמו כן, באמצעות ארכיטקטורת ה-IO בעלת מנגנוני ההגנה העצמית ומארג העמידות בעל ארבע השכבות מתקבלת זמינות מקסימלית – של 99.999999%.

מיצובה של היטאצ'י ונטרה: מעל 10,000 לקוחות בעולם, בהם תשעה מעשרת הבנקים הגדולים, יותר מ-2,000 שותפים ועוד, כמפורט בתמונה. צילום: פלי הנמר

מיצובה של היטאצ'י ונטרה: מעל 10,000 לקוחות בעולם, בהם תשעה מעשרת הבנקים הגדולים, יותר מ-2,000 שותפים ועוד, כמפורט בתמונה. צילום: פלי הנמר

מודרניזציה בתפעול הדטה סנטר

תחום נוסף שבו ה-VSP 5000 פועל הוא מודרניזציה בדטה סנטר הארגוני, תוך עמידה בדרישות לרמות שירות בטווח רחב של עומסי עבודה ועם מודלים של הפעלה מהקצוות לליבה לסביבות מרובות העננים.

ה-Hitachi Ops Center החדש מביא את טכנולוגיית הבינה המלאכותית לניהול ותפעול תשתית ה-IT. בכך הוא משפר את קבלת ההחלטות ומבצע מודרניזציה בתהליכי אספקת המשאבים, כדי להשיג החזר מרבי על ההשקעה. הפתרון מבוסס על תפיסת הדטה סנטר האוטונומי. הוא מבצע אוטומציה של 70% מהמשימות, ומציע תובנות מהירות ומדויקות לאבחון של בריאות המערכת ולשמירה על פעילות הנתונים במצב טוב.

לקוחות יכולים לבצע מודרניזציה מידית של תשתית האחסון הקיימת שלהם באמצעות מינוף מודל VSP 5000 לווירטואליזציה של מערכות קיימות, ולהפחית את העלות בעלות הכוללת בעד 20%. יש לציין שהווירטואליזציה מביאה את כל שירותי הנתונים הזמינים ב- VSP 5000 גם למערכות ישנות יותר.

חבילת ה-VSP Cloud Connect מוסיפה שער גישה (Gateway) לאחסון קבצים HNAS 4000, כדי להעביר נתונים לענן הציבורי ולשחרר נפחים נוספים בדטה סנטר. נתונים המועברים לענן הציבורי מועשרים במטה דטה, כדי לסייע באינדוקס ובחיפוש שלהם.

שרידות ואמינות של 8 תשיעיות במקום 6 בממוצע של הפתרונות הרלוונטיים. צילום: פלי הנמר

שרידות ואמינות של 8 תשיעיות במקום 6 בממוצע של הפתרונות הרלוונטיים. צילום: פלי הנמר

גמישות כדי להשיג אופטימיזציה של כל עומס עבודה

עוד מציינים בחברה שמערכת ההפעלה SVOS (ר"ת Hitachi Storage Virtualization), שעליה מבוססת סדרת ה-VSP 5000, היא ארכיטקוטרה לסקייל אאוט, ביצועי NVMe ולמידת אחסון, כולל SCM. היא משלבת את הבינה המלאכותית, שמסוגלת לבצע התאמות לתנאים משתנים ואופטימיזציה לכל עומס עבודה, להקטין עלויות אחסון ולחזות בעיות שעלולות להפריע לפעילות.

הארכיטקטורה שלה ניתנת לשדרוג, ולכן היא מאפשרת גישור בין טכנולוגיות אחסון קיימות ונפוצות לבין התקדמויות חדשות בטכנולוגיה, כגון SCM ו-NVMe על גבי Fabrics. זאת, ללא צורך בהחלפה מלאה של מערכת או השקעות נוספות בחומרה.

עם AllStars-IT מקייב לישראל – ובחזרה

חברי המשלחת ומנכ

בכירים בחברה מישראל ומאוקראינה ונציגי סטארט-אפים ממדינה זו קיימו באחרונה כנס בארץ, לקראת אירוע דומה שיתקיים בקייב ● בין לבין, חלק מהם הגיעו למאורת הנמר

לא מכבר התארחו במאורת הנמר סולומון עמר, המנכ"ל והבעלים של קבוצת AllStars-IT, והיועץ האסטרטגי לחברה, הח"כ לשעבר אלכס מילר. הם הגיעו לביקור במסגרת ההכנות לשבוע ישראל באוקראינה, המתרחש בין ה-29 ל-31 באוקטובר בקייב (להרשמה לאירוע לחצו כאן). הוזמנתי להרצות בכנס על ההכרח הוא אבי ההמצאה – איך צמחה אומת הסטארט-אפ בישראל, ואשתתף בפנל האורחים מחו"ל שיתקיים במהלכו.

במאורת הנמר. מימין: ח"כ לשעבר אלכס מילר, פלי הנמר וסולומון עמר. צילום: אירנה ברלינסקי

במאורת הנמר. מימין: ח"כ לשעבר אלכס מילר, פלי הנמר וסולומון עמר. צילום: אירנה ברלינסקי

כחלק מההכנות לאירוע, הגיעה לבקר בישראל משלחת של מנכ"לי הסטארט-אפים המובילים באוקראינה, באירוח, בין היתר, של אנשי AllStars-IT Ukraine.

את הביקור בירושלים הם החלו במשכן הכנסת. אלכס, שהיה ח"כ במשך שלוש קדנציות, ערך להם סיור במשכן ושוחח עימם על הרגולציה בתחום ההיי-טק בישראל, הליכי חקיקה ומדיניות הממשלה לגבי הענף והאקו-סיסטם. על פי מילר, "ישראל הצליחה להגיע להישגים אדירים בתחום הטכנולוגי באמצעות שילוב נכון של המשאב האנושי ומדיניות ברורה של הרשויות המבצעת והמחוקקת. כולי תקווה שאוקראינה תלמד את סיפור הצלחת אומת ההיי-טק ותשכיל להקים אקו-סיסטם שיאפשר את צמיחת הענף במדינה".

בערב נפגשו המנכ"לים לסדרת הרצאות מרתקות בקמפוס של גוגל, קמפוס ובכלל זה הרצאתו של עמר על עבודה עם ישראלים. הוא הסביר כיצד הצוותים האוקראינים של AllStars-IT בקייב מתחברים לעמיתיהם הישראליים דרך מילים ישראליות כמו תכל'ס, דוגרי, צבר וסבלנות.

משתתפים בכנס. צילום: אלכסיי פיבוברצב

משתתפים בכנס. צילום: אלכסיי פיבוברצב

הערב הסתיים בארוחה ושתייה כיד המלך, כנהוג בקמפוס של גוגל.

המארגנים ציינו את Global Israeli Initiative, וכן את אלנה נובגורודסקיה ודמיטרי אימין מ-Unit City, על מאמציהם הרבים ועל תרומתם לקיום האירועים בישראל ובאוקראינה.

כנס NEXT של היטאצ'י ונטרה – ההכרזות; חלק א'

שלט ברוכים הבאים לכנס NEXT של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

כ-2,000 מנהלים ומקצוענים השתתפו השנה בכנס NEXT של היטאצ'י ונטרה, שבו הכריזה החברה, בין היתר, על המכונה העצומה והגדולה מסוגה בעולם, המכונה Virtual Storage Platform VSP 5000, המספקת ביצועים שוברי שיא של 21 מיליון IOPS ומסוגלת להתרחב להיקף אחסון עצום של 69 פטה

היטאצ'י ונטרה, חברה פרטית בבעלותה המלאה של חברת היטאצ'י היפנית הגלובלית, שבבעלותה יותר מ-400 חברות ומחזורה השנתי כ-100 מיליארד דולרים, עורכת זו השנה השלישית את כנס NEXT הבינלאומי ללקוחותיה, לשותפיה ולמנהליה. החברה, הזכורה היטב זה 30 שנה בשמה עד לפני שנתיים – HDS, מאמינה כמיטב המסורת היפנית, שכדי למשוך לקוחות מספיק לייצר מוצרים ופתרונות מצוינים טכנולוגית, והם כבר ייקנו.

ג'ונתן מרטין, סמנכ"ל השיווק הגלובלי החדש של החברה, סיפר לי בראיון עמו, שהופתע לגלות שבשפה היפנית חסר המושג "שיווק". יש "מכירות" ויש "פרסום", שני תחומים שההוצאות עליהם והציפיות מהם נמדדות יחסית בקלות, מה שלא מתקיים בתחום השיווק. בכל מקרה, בכנס השנה הוכרז כבר המועד לכנס הבא ב-2020, שייערך גם הוא בלאס וגאס.

כ-2,000 מנהלים ומקצוענים השתתפו השנה בכנס, אך בגלל יום הכיפורים לא הגיעו נציגים מישראל. בשנה הבאה בנובמבר כבר ישתתפו לקוחות ושותפים מישראל.

Virtual Storage Platform VSP 5000

בין שלל ההכרזות על מוצרים, פתרונות, חידושי ייעוץ ושירותים מנוהלים בלטה ההכרזה על המכונה העצומה והגדולה מסוגה בעולם, המכונה Virtual Storage Platform VSP 5000, מערך אחסון פורץ מעטפת הביצועים, האמינות והגידול, המקובלים בתעשייה.

שם הקוד בעת פיתוח המערך היה "ג'ופיטר" והוא כולל, בין היתר, סוויטה נרחבת של שירותי אחסון נתונים, המבוססים בחלקם על פלטפורמת AI של החברה, וגם את Hitachi Ops Center, שמאפשר ללקוחות לפשט את הניהול של אחסון הנתונים במעבר בין המתקן לענן ולקצוות (edge). בשורה התחתונה, אפשר לראות בהכרזה מעין הצבת אתגר לכל מתחרותיה של היטאצ'י-ונטרה, כמו DELL-EMC, HPE, נט-אפ ויבמ בין היתר – בטענתה שמערך VSP 5000 הוא המהיר ביותר ובעל הביצועים החזקים ביותר וגם האמין בתעשייה.

המערך אדיר הביצועים המהיר בעולם. צילום: פלי הנמר 

הפתרון, המתבסס על Hitachi Accelerated Fabric החדש, מספק ביצועים שוברי שיא של 21 מיליון IOPS (קצב קלט/פלט לשנייה) ומסוגל להתרחב להיקף אחסון עצום של 69 פטה, מעבר לכל המתחרים. מערך הפלאש המבוסס על פרוטוקול NVMe החדש מייצר את הבסיס לעמידה בכל עומס עבודה ובכל נפח. בזכות הביצועים והגמישות של היטאצ'י, לקוחות יכולים להזניק את האוטומציה שלהם באמצעות יכולות תפעול טובות יותר וטכנולוגית AI.

 מערכי האחסון העוצמתי של הדור הבא, עם תשתית חדשה, מציגים ארכיטקטורה של scale-out ו-scale-up לכל עומס עבודה ובכל נפח.

סדרת VSP 5000 היא מערכת האחסון היחידה בתעשייה, אשר מציעה את הגמישות כדי לשלב מדיה של אחסון SAS ו-NVM באותו מערך. בכך היא מאפשרת אופטימיזציה של עלויות וביצועים לרוחב עומסי עבודה שונים. ריבוד חכם ממנף יכולות AI ולימוד מכונה כדי לקדם נתונים לשכבת אחסון אופטימלית להאצת אפליקציות, או להוריד אותם ממנה.

סדרת ה- VSP תוכננה כך שלקוחות יכולים להתחיל בקטן ולצמוח על פי הצורך, עד להיקפי ענק, תוך שהם מקבלים יכולת חיזוי של רמות השירות. הוא נועד כדי להאיץ ולאחד מגוון עומסי עבודה מכל סוג – מערכות מסורתיות, אפליקציות קונטיינרים מודרניות, אנליטיקה ואפילו מיינפריים. בכך ניתן לאחד יותר אפליקציות מאי פעם ולהשיג חסכון בעלויות והקטנת תביעת הרגל של מרכז הנתונים.

Ops Center

היטאצ'י ונטרה הציגה גם את תוכנת הניהול Hitachi Ops Center החדשה, וכן מערכת הפעלה מעודכנת לווירטואליזציה של אחסון. יחדיו, טכנולוגיות אלה מאיצות את הטיפול בעומסי העבודה  במרכז הנתונים ומייצרות מוכנות ל-IT העתידי. הארכיטקטורה החדשנית של הפתרונות מהווה את הבסיס האידאלי למודרניזציה של מרכז הנתונים, הענן וסביבות ה- DataOps.

"סדרת ה- VPS 5000 מספקת ללקוחותינו קרקע פורה להשגת יתרון תחרותי דיגיטלי על פני המתחרים ובסיס לתוצאות עסקיות משופרות", אמר בראד סורק, סמנכ"ל מוצרים ואסטרטגיה בהיטאצ'י ונטרה. "היטאצ'י ונטרה מספקת את הבסיס לחדשנות, שהלקוחות שלנו מחפשים בתשתית ה-IT הארגונית, לצד פתרונות שהונדסו כדי להיות מוכנים לעתיד עם אתגרי מרכז הנתונים של המחר".

בראד סורק, סמנכ"ל מוצרים ואסטרטגיה, היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

המשך יבוא…

הכותב היה אורח החברה בכנס.

באו לבקר במאורת הנמר: רני אסנת ונטע גבעתי לוי, אקווה סקיוריטי

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - רני אסנת, סמנכ

אל מאורת הנמר הגיעו לפני ראש השנה רני אסנת, סמנכ"ל האסטרטגיה, ונטע גבעתי לוי, מנהלת משאבי האנוש והגיוס הגלובליים באקווה סקיוריטי – חברה שפועלת ברחבי העולם בתחום ההגנה על יישומי ענן. מרכז הפיתוח של אקווה ממוקם בישראל, ויש לה משרדים בארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה, הודו, סינגפור והולנד. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בארץ, 60 בארצות הבריית ו-40 בשאר העולם.

רציתי להבין את המהות של אקווה, ואסנת התנדב להסביר: "נוסדנו לפני כארבע שנים כדי לטפל באבטחת אפליקציות ענן מהדור הבא, יישומי מיקרו-שירותים שרצים בקונטיינרים ובסביבות נטולות שרתים וקוברנטיס. צמחנו מהר ואנחנו מעסיקים כיום כ-200 עובדים, מחציתם בישראל. רוב הלקוחות שלנו נמצאים בארצות הברית, ויש לנו לקוחות גם באסיה, באירופה, באוסטרליה ובארץ. מדובר בארגוני אנטרפרייז גדולים".

"התחום שבו אנחנו עוסקים הוא מאוד דינמי", המשיך. "המתחרה העיקרית הייתה טוויסטלוק, שנקנתה לפני כמה חודשים על ידי פאלו אלטו, והסכום ששולם עבורה מעיד על פוטנציאל השוק בתחום ההגנה על יישומי ענן. לפי גרטנר, התחום שלנו יגדל בערך פי 14 בתוך ארבע שנים. זה שוק של מיליארדים".

הכל מתחיל ונגמר בגיוס

שם המשחק בתחום של אקווה הוא גיוס – של כסף, שכבר גויס, ושל עובדים – מהלך שאקווה מבצעת בימים אלה. לדברי אסנת, "באפריל השנה מנינו 140 עובדים ומאז גדלנו ב-60 נוספים. גייסנו מספיק כסף – עד היום 100 מיליון דולר". הסקתי מכך שאקווה היא חברה חזקה, ואסנת ציין בפניי שהיא ממשיכה לפרוח: "אנחנו גדלים עם השוק. ב-2015, כשהתחלנו, לא היה ברור גודלו והאם זה שוק אנטרפרייז, אך כבר בשלב הבטה היה ברור לנו לאן השוק הולך. התחלנו עם קונטיינרים והמשכנו עם סביבות ללא שרתים".

לדבריו, "אחד הדברים שבולטים בשנה האחרונה הוא סביבות מרובות עננים (מולטי קלאוד). כמעט כל חברה היא כזו בהגדרה, וההתייחסות בארגונים לריבוי עננים היא כאסטרטגיה".

גישה אחרת לאבטחת מידע

הסתקרנתי לשמוע למה אקווה בחרה באבטחת קונטיינרים כמוקד הפעילות שלה. "זה שילוב של כמה טרנדים בו זמנית: DevOps, שמאיץ את תהליכי הפיתוח ונכנס ל-IT הארגוני, וקונטיינרים, שמאפשרים לעשות זאת מהר ובצורה קלה. הכל מחובר ומתואם דרך קוברנטיס, ואם רוצים לזהות פעולה חשודה חייבים לדעת את ההקשר ולמה היא שייכת. בלי קונטקסט לא יודעים אם זוהי פעולה חריגה", אמר אסנת.

הוא ציין כי "בכך יש לנו, באקווה, תפקיד משמעותי, כי אנחנו מסתכלים על סביבת האבטחה בצורה שונה. האבטחה המסורתית הביטה החוצה – מהיכן תקיפות באות ומה תוקפים מנסים לעשות. אנחנו מסתכלים מה האפליקציה מנסה לעשות, ואם היא חורגת מכך – מזהים זאת".

העובדים במוקד

מכיוון שבחברה כמו אקווה העובדים הם הנכס המרכזי, שאלתי את גבעתי לוי מה מאפיין את עובדי החברה ואיך משמרים אותם באווירת "הדלת המסתובבת", שמאפיינת חברות רבות. היא השיבה ש-"העובדים שלנו מאוד מסורים ואנחנו שומרים על אווירה של סטארט-אפ. אנחנו מצליחים לשמור אותם בזכות המחויבות ותחושת החיבור וההשפעה שיש לכל אחד".

ציינתי שאנשים מחפשים כיום "טווח קורקינט" ממקום העבודה, כלומר: מקום עבודה שניתן להגיע אליו בתוך זמן קצר. גבעתי לוי השיבה שזהו אחד הפרמטרים, אבל עובדים מגיעים לאקווה גם בגלל הפיתוח המרתק. "המוצר שלנו מעניין ואנחנו משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות, מה שמגרה את העובדים הפוטנציאליים", הדגישה. "הפיתוח אצלנו נעשה בשפת Go החדשנית והמעניינת, שרבים רוצים לצבור בה ניסיון. מגיעים אלינו מגוגל, מאמזון, מסטארט-אפים ומחברות אבטחת מידע אחרות. אנחנו בוחרים את העובדים בפינצטה והוגנים בהצעות שלנו. כמו כן, אנחנו מתאימים את עצמנו לשוק העבודה הנוכחי, ומבינים שהוא שונה מהיכן שהיה לפני 10 שנים ומאיפה שיהיה בעוד ארבע שנים".

עובדי אקווה בסיוק במדריד. צילום: יח"צ

עובדי אקווה במפגש החברה במדריד. צילום: יח"צ

בשלב זה סיקרן אותי להבין את הרוח של היזמים של אקווה – דרור דוידוף, המנכ"ל, ואמיר ג'רבי, סמנכ"ל הטכנולוגיות. "שניהם באו עם הרבה ניסיון. הם לא הקימו חברה כדי למכור אותה במהירות, אלא כדי לבנות אותה לטווח הארוך", אמר אסנת. "אין למנהלים אצלנו מדיניות דלת פתוחה, פשוט כי אין דלתות. כולם יושבים יחד בשתי קומות ברמת גן, והמנהלים נודדים בין הקומות. מעודדים אצלנו אנשים לטוס לבוסטון ולמשרדים אחרים, ולשהות שבוע-שבועיים עם העובדים שם". הוא ציין כי בניגוד לכמה חברות אחרות, "אנחנו משתדלים שהאנשים יעבדו במשרדים ולא בבית, כדי שתהיה אינטראקציה. זה משפיע על אופי החברה".

לסיכום, מגמת הצמיחה של אקווה, אם לשפוט לפי בני שיחי, לא עוצרת: "אנחנו ממשיכים לצמוח, מגיעים ללקוחות חדשים, אבל גם מעמיקים ומרחיבים את השימוש אצל לקוחות קיימים", אמר אסנת.