25 בינואר 2016 פלי הנמר

CeBIT: עבר מפואר ועתיד שצפוי לחדש

האינטרנט של הדברים, דטה סנטרים, מחשוב ענן ושאר המגמות החמות בשוק יהיו בין הנושאים המרכזיים בתערוכת CeBIT2016, שתתקיים באמצע מרץ ● האירוע המקדים לתערוכה הוכיח שיש למה לצפות ● חלק א'

ל-CeBIT יש עבר מפואר, הווה מדשדש ועתיד שצפוי לחדש – כך לפחות לדברי מארגני תערוכת ה-IT, שמתקיימת מדי שנה בהנובר, גרמניה, ושעדיין נחשבת הגדולה ביותר מסוגה בעולם, גם אחרי 46 שנים מאז התקיימה בפעם הראשונה.

מקור השם CeBIT הוא ראשי התיבות בגרמנית של Centrum für Büroautomation, Informationstechnologie und Telekommunikation. בתרגום חופשי לעברית: המרכז למיכון משרדי, טכנולוגיות מידע ותקשורת. השם התאים ל-1970, עת היא נערכה בראשונה, כחלק קטן בתערוכת "יריד הנובר לתעשייה – Hanover Fair". מאז העולם הטכנולוגי השתנה רבות ומכל המגזרים, ה-IT הוא השולט, כי בכל התחומים עברו לשימוש בפרוטוקול IP (אינטרנט פרוטוקול) והוא מנוהל על ידי ה-IT. כלומר, אין יותר הפרדה בין תקשורת למחשוב ולמיכון משרדי – הכול IT, שמנוהל בדטה סנטרים שמנפקים את הנתונים למשתמשים, בענן.

במקביל, צצו להם מכשירי הקצה הניידים, כמו הסלולריים וכל שאר הגאדג'טים למיניהם.

במשך השנים נהנתה הנהלת יריד הנובר, חברה ששייכת לעירייה המקומית, ממעמדה כתערוכה הטכנולוגית הגדולה בעולם, עם קרוב ל-400 אלף מבקרים בשנה בחלק מהן, בשטח האולמות הגדול בתבל – כ-400 אלף מ"ר. החברה המשיכה לסמוך על המומנטום בלבד, בלי לחדש את המודל: אוסף מקרי של חברות מקומיות ובינלאומיות המציגות בעשרות אולמות ענק.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

אלא שבמקביל אליה, התפתחו בעולם תערוכות מתמחות שהפכו למתחרות של ממש ל-CeBIT, ביניהן שתיים שלקחו את הבכורה, כל אחת בתחומה. הראשונה היא תערוכת CES של איגוד יצרני האלקטרוניקה הצרכנית, שנערכת מדי שנה בתחילת ינואר בלאס וגאס ומציגה את חידושי הגאדג'טים בעולם ליותר מ-170 אלף מבקרים. השנייה היא MWC, שנערכת בכל שנה בפברואר בברצלונה ומושכת קרוב ל-100 אלף מבקרים שתרים אחרי החידושים בעולם המובייל.

לקראת CeBIT2016, שתיערך השנה ב-14-18.3, החליטה ההנהלה לחדש את פני האירוע ולהוכיח שהוא צועד עם הזמן, ושתערוכת ה-IT הגדולה בעולם מקצועית בתכניה ומתאימה את עצמה לנושאים החמים ביותר בתעשייה. כך היא מקווה לחדש את שיאי תנועת המבקרים, שכבר ירדה לכדי פחות מ-200 אלף לפני כעשור. השנה צופים שהמספר ישוב לצמוח ויעמוד על קרוב ל-350 אלף איש. השנה התערוכה מצטמצמת בימיה לשני עד שישי בלבד, בלי ימי סוף השבוע, שמשכו קהל לא מקצועי. מעתה CeBIT היא מפגש B2B בלבד ולא אירוע לקהל הרחב.

בחוץ – קר, בפנים – חם

במסגרת המאמצים לחזור למספרים הגבוהים הללו הוזמנו עיתונאים מרחבי העולם, בהם עבדכם הנאמן, לאחד מאולמות התערוכה בהנובר, לכנס חד יומי בו הוצגו הנושאים המרכזיים שיועלו ב-CeBIT2016. בחוץ ירד שלג והרחובות היו חלקלקים מהקרח שהצטבר – כך זה בינואר בצפון גרמניה – אך בתוך האולם היה חם, פיזית ונושאית.

חברי הנהלת התערוכה הציגו את הנושאים הלוהטים שצפויים השנה, כפי שיוצגו על ידי כ-2,400 חברות. בין אותם נושאים ניתן למנות את האינטרנט של הדברים, דטה סנטרים, מחשוב ענן, תצוגת סטארט-אפים והחידוש האחרון – תערוכה בת של רחפנים. כמובן, יהיו גם שאר הנושאים שמהווים "הלחם והחמאה" של ה-IT, בהםERP  ,ECM ,CRM ועוד.

התערוכה כולה עומדת בסימן המעבר של העולם העסקי לדיגיטל והיא תתקיים תחת הכותרת D!conomy. הישג חשוב להנהלת התערוכה, שמחפשת כל מנוף להתחדש, הוא החלטתה של Salesforce לקיים את הכנס האירופי השנתי שלה, DreamForce, באחד האולמות בתוך CeBIT.

בסיכומו של דבר, האירוע המקדים ל-CeBIT היה מעניין ביותר והראה שיש למה לצפות.


תוספת של הרגע האחרון היא תערוכת הרחפנים DroneMasters, שאמורה לשדר חדשנות ולמשוך סקרנים רבים.
n3
פתרון מעולה לאורך חיי הסוללה הקצרים של הרחפנים מציע ETH Swiss Federal Institute of Tehcnolgy, שמעלה לאוויר בלון ממנו הרחפנים ממריאים ואליו הם חוזרים, כשהם כבר בגובה רב ובמרחק הרצוי.


הנהלת CeBIT הולכת על דיגיטל – כמו העסקים עצמם. ארגון שאיננו דיגיטלי – זמנו עבר.


תמצית הדיגיטליזציה – אפסים ואחדים. זהו הבסיס הבינרי, המאפשר להעביר המידע לכל מדיה בכל עת ובשיא המהירות, ובלבד שנפח התווך יגדל בהתאם.


ההנהלה מזמינה את מאות אלפי המשתתפים ב-CeBIT ליצור ולהצליח בעידן החדש של הכלכלה הדיגיטלית.


הענן צפוי למשוך השנה השקעות של יותר מ-100 טריליון דולר – סיבה טובה לבקר ב-CeBIT ולהתעדכן בנעשה גם בתחום הזה.

המשך יבוא…

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *