22 בספטמבר 2019 פלי הנמר

"ירושלים של זהב" – הדרימליינר ה-12 של אל על – הגיע לישראל

מטוס הדרימליינר
מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" לאחר הנחיתה בנתב"ג. צילום: עופר חג'יוב

המטוס נחת בנתב"ג לאחר שטס בגובה נמוך מעל העיר ירושלים ומעל הר הרצל, בניין הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים, מעלה אדומים ושכונת עין כרם הוא זכה לברכות רבות, כולל מנשיא המדינה ראובן ריבלין, ששוחח עם הקברניט לפני הנחיתה

מטוס "ירושלים של זהב" של אל על, הלא הוא הדרימליינר ה-12 במספר של החברה, נחת בשבוע שעבר (ה') בשדה התעופה בן גוריון בישראל.

המטוס נחת לאחר שטס בגובה נמוך מעל העיר ירושלים, ואיפשר לאלפי תושבי העיר להיות הראשונים לראותו מקרוב, כשחלף מעל אזורים מרכזיים בעיר כמו: הר הרצל, בניין הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים, מעלה אדומים ושכונת עין כרם.

המטוס, שסימונו 4X-EDM, הגיע היישר ממפעל בואינג בסיאטל, ארה"ב, והוא מעוצב בצבעי כחול וזהב המשולבים לכל אורכו, ונישאים גם בדגל ישראל המתנוסס על זנב המטוס ולוגו החברה בקדמתו. עם הגעתו מונה כעת צי מטוסי הדרימליינר 787 של אל על 12 מטוסים מדגם 787-9, מתוך 16 שצפויים להכלל בו בסך הכל עד שנת 2020.

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" במפעל בסיאטל. צילום: Jim Anderson D. J. & Company

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" במפעל בסיאטל. צילום: Jim Anderson D. J. & Company

בזמן הטיסה מעל לעיר הבירה התקיימה שיחת טלפון מיוחדת בין קברניט, עדי ברוידא, שהטיס את מטוס "ירושלים של זהב", לנשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין, אשר בירך את אל על ואמר: "אל על ירושלים של זהב, כאן ירושלים. אני רוצה להגיד לכם כירושלמי, בן ירושלים. אתם מגיעים הביתה. הגעתם הביתה! אל על, הכי בבית בירושלים. אתם מנמיכים מעל ירושלים והלב שלנו ממריא אליכם. כל הכבוד לכם אל על. איך אומרים אצלכם? Clear to land – אתם רשאים לנחות. כאן ירושלים, שלום וברכה לכם. ברוכים אתם וברוכים תהיו".

הקברניט הנרגש השיב לנשיא ואמר: "כבוד נשיא המדינה, מר רובי ריבלין, הירושלמי מספר אחת של מדינת ישראל, תודה על הברכה מחממת הלב. אני נרגש לדבר איתך בעודנו טסים מעל העיר ירושלים, בירת מדינת ישראל, במטוס הדרימליינר החדש של אל על, שנקרא בשם 'ירושלים של זהב'. העיר נראית נפלא מלמעלה. תודה על ההזדמנות החד-פעמית לשוחח איתך במעמד מרגש זה. כאן צוות טיסה LY1789 נפרד לשלום ונערך לנחיתה".

טקס הסרת הלוט. מימין לשמאל: בעלי השליטה בחברת אל על - דדי ותמי בורוביץ', ח"כ ולשעבר ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, יו"ר דירקטוריון אל על מר אלי דפס, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ומנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

טקס הסרת הלוט. מימין לשמאל: בעלי השליטה בחברת אל על – דדי ותמי בורוביץ', ח"כ ולשעבר ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, יו"ר דירקטוריון אל על מר אלי דפס, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ומנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

מחווה לעיר הבירה ולנעמי שמר

עם נחיתת מטוס "ירושלים של זהב" בנתב"ג התקיים טקס קבלת פנים חגיגי והסלנה למטוס הדרימליינר החדש של החברה במעמד שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'; חבר הכנסת ניר ברקת; ראש עיריית ירושלים, משה ליאון; הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר; ובכירי הנהלת אל על, בראשות יו"ר החברה, אלי דפס, המנכ"ל, גונן אוסישקין, ועוד מכובדים רבים.

מימין לשמאל: קצין ראשון מרדכי (מודי) קרן, קברניט עדי ברוידא, מש"ב גבי וסינג, שר התחבורה מר בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, משב"ית אלונה רווח דאון, קברניט גיל פרצ'יק ומנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

מימין לשמאל: קצין ראשון מרדכי (מודי) קרן, קברניט עדי ברוידא, מש"ב גבי וסינג, שר התחבורה מר בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, משב"ית אלונה רווח דאון, קברניט גיל פרצ'יק ומנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

במהלך הטקס הזמרת המיתולוגית שולי נתן, שביצעה במקור את השיר "ירושלים של זהב", ריגשה את כל האורחים כששרה את השיר שוב, בביצוע מיוחד שהוכן לאירוע, יחד עם מקהלת ילדים מבית הספר איתן מירושלים.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אמר באירוע: "מהי גאווה ישראלית? גאווה ישראלית היא שמטוס דרימליינר הנושא בגאון את המגן דוד על זנבו, קרוי על שם עיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים, ונותן כבוד לנעמי שמר על שירה, 'ירושלים של זהב'.  גאווה ישראלית היא שצוותי אוויר והקרקע של אל על הביאו את המטוס הזה מסיאטל הרחוקה. החיבור בין ירושלים לאל על יוצר משהו מיוחד. אין סמלי מזה שנוסע מתחיל או מסיים את מסעו במטוס ששמו 'ירושלים של זהב'. תקוות, חלומות, תפילה והתעצמות רגשית קשורים בעיר הזאת, ירושלים".

מימין: הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר יחד עם מנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

מימין: הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר יחד עם מנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר באירוע: "יש לנו ירושלים של זהב, עם ישראל עם לב של זהב ועכשיו גם מטוס של ירושלים בזהב. אתם יודעים שהביטוי 'ירושלים של זהב' מגיע מהאגדה היהודית. ירושלים של זהב היה תכשיט מזהב שעליו תבליט של ירושלים. היום, אחרי אלפיים שנה, ירושלים קיבלה, את התכשיט מזהב. 'בשוב ה' את שיבת ציון, היינו כחולמים'". דרימליינר. העם היהודי הוא עם שחולם".

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" לקראת הנחיתה בנתב"ג. צילום: עופר חג'יוב

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" לקראת הנחיתה בנתב"ג. צילום: עופר חג'יוב

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר באירוע: "אל על והחיבור לירושלים מסמל את החיבור בין ההווה לעבר. זו הגאווה של מדינת ישראל. לא מזמן הייתה אזכרה לשמעון פרס, שלמרות חילוקי הדעות הפוליטיים בינינו, הוא היה איש שחלם. כל כך הרבה שנים חלמנו על ארץ ישראל ועל ירושלים. התפזרנו בכל קצוות תבל. ועכשיו החלום הזה, הדרים ליינר, יקצר לנו את הדרך לירושלים. טסתם הבוקר מעל ירושלים. אין כמו לטוס מעל ירושלים. אין בעולם נוף יפה יותר מהעיר ירושלים".

 

תגיות: , , , , , , , , , , , ,

Comment (1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *