27 בנובמבר 2017 ''פלי הנמר''

"ישראל מעניינת ביותר במונחים של חדשנות ושוק"

"מאחר והשוק הישראלי מאוד מאתגר, סביר להניח שהתחרות שיש לנו בשוק זה גבוהה יותר מאשר במדינות אחרות, אך אנו אוהבים זאת - אנו אוהבים להיות מאותגרים", כך אמר מרקו קומאסטרי, נשיא לאיזור EMEA ב-CA Technologies

מרקו קומאסטרי הוא נשיא לאיזור EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה) ב-CA Technologies, ובמסגרת תפקידו הוא אחראי על השוק הישראלי. בראיון לאנשים ומחשבים שנערך בכנס CA World, הכנס השנתי של החברה שהתקיים בלאס וגאס, שיבח קומסטרי את השוק הישראלי והחדשנות המאפיינת אותו.

"כשאני מסתכל על האיזור שאני אחראי עליו, מרבית המדינות ה-"בשלות" נמצאות במערב אירופה, אך יחד עם זאת, המדינות המבטיחות ביותר, אינן בהכרח אלו בעלות המשק הגדול ביותר. כך לדוגמה, ישראל היא מעניינת ביותר במונחים של חדשנות ושוק", אומר קומאסטרי.

"מאחר והשוק הישראלי מאוד מאתגר, סביר להניח שהתחרות שיש לנו בשוק הישראלי גבוהה יותר מאשר במדינות אחרות, אך אנו אוהבים זאת. אנו אוהבים להיות מאותגרים. הדברים שאתם עושים בישראל, הם בממוצע מתקדמים יותר מאשר במדינות אחרות", מציין נשיא איזור EMEA ב-CA.

גורם קריטי להצלחה בארגונים גדולים בישראל

יחד עם זאת, קומאסטרי סבור כי השוק הישראלי יכול להפיק תועלת רבה יותר ויותר מגישת "מפעל התוכנה המודרני" אותה מקדמת CA ברחבי העולם. על פי גישה זו, כל ארגון באשר הוא מתבסס היום על שילוב של  זריזות וגמישות (אג'יליות) אוטומציה של תהליכים, כלי פיתוח מתקדמים, הפקת תובנות ואבטחת מידע הפועלים יחדיו כ-"מפעל תוכנה" כדי להביא לטרנספורמציה דיגיטלית ומיצוי מיטבי של כלכלת האפליקציות.

בהתייחסו לישראל ציין קומאסטרי כי CA מספקת תשתית לחברות גדולות, כגון בענפי הבנקאות, הטלקום, ההפצה, המגזר הציבורי וכדומה. אולם, חלק מהארגונים לא ממנפים את המוצרים באופן מירבי, כפי שיכלו לעשות, והוא סבור כי יש בכך מגבלה.

"סטנדרטיזציה על פלטפורמה יציבה ואחודה שהופכת את שירותי התשתית לחסינים (resilient), תהיה גורם קריטי להצלחה בארגונים גדולים בישראל", אומר קומאסטרי.

לפני כשנתיים החליטה CA להעביר ל-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, את  הפצת המוצרים שלה בישראל. "יש לנו מודל שאותו יישמנו בשותפות שלנו עם NessPRO, שמנקודת המבט שלנו הוא מודל מאד מוצלח", מציין קומאסטרי.

לא תמיד מכירים את השוק בצורה הטובה ביותר

"כאשר אנו מזהים שוק שהוא מאד מעניין, אנו מבינים שייתכן שאנחנו כ-CA, לא תמיד מכירים אותו בצורה הטובה ביותר. NessPRO היא שחקן חזק מאד בשוק הישראלי. לפיכך, הצירוף של מה שאנחנו עושים והקשרים של NessPRO בשוק הישראלי – הוא צירוף מאד מוצלח".

העולם משתנה וכך גם CA משתנה. "CA קיימת כבר 42 שנים ואני סבור שנמשיך לעשות עסקים גם ב-42 השנים הבאות. מדוע? משום שהגישה שלנו היא זריזה וגמישה (אג'ייל)", אומר קומאסטרי.

"אנו אמנם מבצעים בקרה הדוקה על העסקים שלנו, אך במקביל אנחנו זריזים וגמישים ומבצעים התאמות ככל שנדרש. אני נמצא ב-CA כבר שש שנים, וראיתי כיצד החברה השתנתה לחלוטין. לפני שש שנים היו תחומים עסקיים שלא היינו פעילים בהם בכלל או לא היינו כה חזקים כפי שאנחנו היום, כגון ניהול זריז וגמיש (agile management), כלי DevOps או כלים לזיהוי כשלי אבטחת מידע כבר בשלבי הפיתוח. אני חושב שכיום יש לנו מוצרים שהם הטובים ביותר מסוגם".

הארגונים חייבים להסתגל היום אל העולם המשתנה, שבו הזריזות והגמישות (אג'יליות) וכן המהירות חשובות ביותר.

"היום לארגונים גדולים יש מתחרים שלא היו להם קודם לכן", אומר קומאסטרי. "כך לדוגמה, הבנקים, יצטרכו לבסס את השוק שלהם  על ערוצים דיגיטליים, ולשם כך יצטרכו פלטפורמה מאוד מוצקה שתשלב בין מערכות ליבה קיימות עם טכנולוגיה חדשה, ופעולות זריזות וגמישות (אג'ייל) שיהפכו את מחזורי הפיתוח למהירים יותר ומאובטחים יותר".

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *