1 בפברואר 2017 ''פלי הנמר''

"אובדן נתונים עשוי לגרום לנזקים כספיים ותדמיתיים חמורים לחברה"

"האחסון הוא לב המערכת של כל ארגון והוא מקבל תשומת לב רבה, אך עקב ריבוי המידע ודרישת הביצועים מצד האפליקציות הארגוניות, החברות ניצבות בפני אתגרים לא פשוטים", כך לדברי דיוויד אזולאי, מנהל מערכות אנטרפרייז ודטה סנטר בפוג'יטסו ישראל

"הנתונים הינם ליבת העסקים של הארגון ולכן מקרה של אובדן נתונים משפיע רבות על הארגון ועשוי לגרום לנזקים כספיים ותדמיתיים חמורים לחברה",  כך אומר דיוויד אזולאי, מנהל מערכות אנטרפרייז ודטה סנטר בפוג'יטסו (Fujitsu) ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

האם נושא האחסון והגיבוי מקבל תשומת לב מספיקה בארגונים?
"כיוון שהוא לב המערכת של כל ארגון, האחסון מקבל תשומת לב רבה ברוב הארגונים. יחד עם זאת, משנה לשנה עקב ריבוי המידע ודרישת הביצועים מצד האפליקציות הארגוניות, הארגונים ניצבים בפני אתגרים לא פשוטים".

"במקביל, עקרונות הגיבוי הקונבנציונליים ומערכות האחסון המסורתיות כבר לא נותנות מענה לאתגרים החדשים ויש צורך בפתרונות ייחודיים, שיתנו מענה לצורך של המנמ"רים לטפל בהיבטי האחסון והגיבוי בראייה עתידית".

מה ההמלצות שלך לארגונים לגבי מערכות האחסון והגיבוי שלהם?
"ראשית, אנחנו ממליצים לארגונים להתייחס לנושאי הגיבוי והאחסון בכובד ראש ולהבין שהם קריטיים. יחד עם זאת, לכל ארגון יש צרכים משלו ובהתאם כך גם ההמלצות שלנו משתנות. אולם, באופן כללי, העולם צועד בתחום האחסון לטכנולוגית פלאש בגלל דרישות הביצועים ורק מערכות פלאש יכולות לספק את הנדרש".

"במערכות כאלה פותחו יכולות מניעת כפילות מידע וצמצום נפחים, בשביל לחסוך נפח דיסק ומבלי לגרוע מדרישות הביצועים. כך, ניתן להציג ROI עסקי, ביחס למערכות אחסון מסורתיות. בתחום הגיבוי אנחנו ממליצים לכל הלקוחות לעבור לטכנולוגית גיבוי לדיסק, שמאפשרת גיבוי מהיר, מניעת כפילות מידע וצמצום נפחים וגם יכולות שכפול המידע לאתר שני".

מה החידושים העכשוויים בתחום האחסון והגיבוי? מה יש לפוג'יטסו להציע בתחום?
"בתחום האחסון, לתשתית וירטואלית אחודה יתרונות אדירים, ביניהם – חסכון במשאבי המחשוב בסדרי גודל של עד 40%, שימור השקעות עבר בכך שניתן לאחד את רכיבי האחסון הישנים למאגר גמיש. כאשר הופכים את המערך לווירטואלי אפשר ל"ערבב" מערכות ועדיין לנהל הכל ממסך אחד קל ופשוט לביצוע".

"כן, מערכת אחסון וירטואלית מאפשרת גמישות בשיוך נפחי אחסון מהירים במקומות הדרושים ובמקומות בהם אין צורך, ובכך מאפשרת להשתמש ברכיבים זולים יותר".

"גם בנושא התאוששות מאסון ותחזוקה למערכות וירטואליות יתרונות בפשטות ותחזוקה ב-Down Time מינימלי. בתחום זה, הטכנולוגיה של פוג'יטסו מאפשרת להשתמש במערכי האחסון הקיימים ולשלבם בתוך התכנון של המערכת הוירטואלית כדי לחסוך בעלויות. אנו מסייעים ללקוחות הארגוניים לעבור לפתרונות תשתית וירטואלית ואחודה המבוססת תוכנה ושרתים על ידי שימוש בתוכנה SDS (ר"ת Software Defined Storage)".

"היתרון שלנו כיצרן המערכת האחודה הזו, נעוץ בעובדה שהמערכת תוכננה על ידי מהנדסי החברה, עברה סרטיפיקציה מלאה ומאפשרת עבודה חלקה והתאמה של מערכות התוכנה והחומרה וכן התמיכה 'האחודה' שאנחנו נותנים לכל המרכיבים בחשיבה מערכתית. אנחנו הלכה למעשה One stop shop גם בתחום התמיכה והתחזוקה".

"גם האחסון ברכיבי פלאש (Flash) תופס תאוצה עקב ירידת המחיר של רכיבי הפלאש, עלייה אדירה בביצועים ובאמינות וארגונים רבים רוכשים אחסון פלאש לטובת פתרון VDI ובסיסי נתונים גדולים שדורשים ביצועים רבים".

"בתחום הגיבוי, זה זמן רב שעולם הגיבוי צועד לפתרונות גיבוי לדיסק. טכנולוגיה זו מציגה מספר יתרונות ברורים, כגון שיפור המהירות והאמינות של מערכות הגיבוי, ובין היתר שיפור דרמטי של מהירות ואיכות שחזור הנתונים".

"המעבר לטכנולוגית גיבוי לדיסק מציגה יכולת של צמצום נפחים (דה-דופליקציה) וחסכון רב בנפח הדרוש לשמירה על הגיבויים. יותר ויותר אנו רואים בסביבת הגיבויים מדיניות היררכית עם הגדרות שונות (SLA) ליישומים עסקיים שונים. גיבוי לדיסק משתלב בכל מדיניות הגיבוי ומתאים לכל ארגון. ניתן לשלב בין הטכנולוגיות של גיבוי לדיסק וטכנולוגיה המסורתית של גיבוי לקלטות. למשל, לקוחות הנדרשים לשמור יותר מעותק אחד".

מה יהיה בעתיד? לאן הולך התחום?
"התחום הולך למערכות מבוססות תוכנה על גבי תשתית מחשוב Commodity Hardware, שרתים ודיסקים SAS ו-SSD, עם יכולות חיבור Hybrid לעננים שונים. כמו כן, תחום הגיבוי באתר הלקוח יהיה מבוסס גיבוי לדיסק עם נפחי גיבוי לחודשיים שלושה, וחיבור Hybrid לאחסון S3 בענן לגיבוי היסטוריית גיבויים".

"כאמור, הנתונים הינם ליבת העסקים של הארגון ולכן מקרה של אובדן נתונים משפיע רבות על הארגון ועשוי לגרום לנזקים כספיים ותדמיתיים חמורים לחברה. ולכן, ארגונים רבים אכן משקיעים בפתרונות גיבוי ואחסון אולם, לעיתים קרובות פתרון שנרכש לפני שנה שנתיים לא תמיד ייתן את המענה לצרכי הארגון העכשוויים, ולכן יש להשקיע בפתרון שיתעדכן כל הזמן, בהתאם לצרכים המשתנים של הארגון, ויגן עליו מפני כשלים ומקרי אסון".

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *