2 באוגוסט 2016 ''פלי הנמר''

באה לבקר במאורת הנמר: עדי מור-בירן, HPE

לא מזמן הגיעה לבקר במאורת הנמר עדי מור-בירן, מנהלת פריסייל בחטיבת ה-EG של HPE ישראל.

המוטיב העיקרי שהיה שזור בשיחה המעניינת שקיימתי איתה היה "שינוי".

נזכרנו בימים עברו – מור-בירן ואנוכי עובדים יחד שנים רבות – ודיברנו על מה שקורה כיום ועל כמה הכול השתנה: שינויים טכנולוגיים, ארגוניים ובחיינו הפרטיים.

היה זה הרקליטוס שאמר ש-"אין אדם שדורך באותו נהר פעמיים, כי זה לא אותו נהר וזה לא אותו אדם". הכול משתנה, כל הזמן.

אנחנו חיים בתקופה מרתקת שבה מתרחשים שינויים טקטוניים ש-"הופכים" את העולם שלנו: פלטפורמות ענן, כמויות המידע (Big Data), מכשירים ניידים, מדיה חברתית, אינטרנט של הדברים, סייבר… השינויים הטכנולוגיים משנים הרגלים, ציפיות ואת הקצב.

שוחחנו על השינויים הארגוניים שאנחנו עדים להם: על הפיכתו של תפקיד המנמ"ר מכזה שעיקרו לספק שירותים לארגון, תוך דגש על חסכון ויציבות, לשותף עסקי מלא, שיושב בהרבה מקרים בדירקטוריון ושותף לדיונים האסטרטגיים.

דיברנו בנוסף על כך שגם בארגונים שמספקים טכנולוגיות ושירותים ללקוחות חלות תמורות משמעותיות. מור-בירן שיתפה אותי בחוויה האישית שלה, מאחר שגם ב-HPE, בה היא עובדת, הוכרזו באחרונה שינויים ארגוניים משמעותיים, במטרה להיות גמישים וממוקדים יותר, ולהתאים את החברה לעולם המשתנה.

התפלפלנו על האופן שבו מנהלים את השינוי המסיבי הזה – על רשתות תקשורת ארגוניות רב ממדיות ועל התפקיד המשמעותי של סוכני שינוי בארגון, שמצעידים קדימה את אימוץ המודלים החדשים.

הרבה תמורות – אבל יש גם עוגנים שלא משתנים

מור-בירן הזכירה לי שהפעם האחרונה שבה היא ביקרה במאורת הנמר הייתה לפני כשבע שנים – כמעט נצח במונחים של עידן טכנולוגי.

היא אמרה ש-"מדהים לגלות שעל אף שמים רבים זרמו בנהר התעשייה שלנו (נזכרתי שבפעם האחרונה שנפגשנו שוחחנו בהתלהבות על פתרונות ניווט בעולם המובייל, שבימינו הם כבר מזמן מובנים מאליהם), ישנם עוגנים שלא משתנים: משרדי אנשים ומחשבים עדיין מלאים באנשים חיוביים, מאורת הנמר עדיין מלאה בנמרים מכל הסוגים ובכל הגדלים, והטכנולוגיה עדיין מהווה הדלק של החדשנות העסקית בישראל. וטוב שכך.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *