4 באוגוסט 2019 פלי הנמר

באו לבקר במאורת הנמר: בני משפחת אהרוני

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - ניצן, אייל ואשר אהרוני. צילום: פלי הנמר
באו לבקר במאורת הנמר: מימין - ניצן, אייל ואשר אהרוני. צילום: פלי הנמר

מאורת הנמר אירחה באחרונה שלושה בני משפחה אחת: אשר אהרוני, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע בטכניון, ושניים מבניו, שעוסקים אף הם בתחום ההיי-טק – אייל, סמנכ"ל בחברת אבטחת המידע סימיולייט, וניצן, שהשתחרר לא מכבר מצה"ל. בן נוסף, תומר, שלא הגיע לביקור, הוא מדריך רכיבה טיפולית על סוסים.

השיחה נסבה סביב עניינים שונים שקשורים בענף וסביב תחומי עיסוקיהם של האורחים שלי. אשר עובד בטכניון מזה 16 שנים, לאחר שעבד במשך שנים רבות בחברות היי-טק בינלאומיות בארץ ובארצות הברית. אגף המחשוב של הטכניון אחראי על כל המערכות המרכזיות במוסד האקדמי, שהמרכזית שבהן מבוססת סאפ. בטכניון פועלים מודולים רבים של מערכת סאפ, בתחומי הפיננסים, הלוגיסטיקה, הבקרה התקציבית, ניהול המחקרים, המכירות, משאבי האנוש, מחסני הנתונים ועוד. כמו כן, יש בו עדיין כמה מערכות לגאסי, אבל גם הן בתכנית הגירה למערכת אחודה מבית סאפ.

בימים אלה הטכניון נמצא בתחילתו של פרויקט רחב היקף של החלפת מערכת הליבה: מערכת מנהל התלמידים, שמבוססת על מודול ייעודי לנושא מבית סאפ. לאחר יישומה תפעל בטכניון מערכת אחת אינטגרטיבית. כמו כל פרויקט של החלפת מערכת ליבה, גם הפרויקט בטכניון גדול, מורכב ונוגע בכל אחד מהרבדים השונים בארגון.

ניסיון של יותר מ-15 שנים בעולמות האבטחה והסייבר

אייל עובד, כאמור, כסמנכ"ל בסימיולייט, שמסייעת לחברות בארץ ובעולם לשפר את היכולת שלהן להתמודד עם אירועי אבטחת מידע. הדבר נעשה על ידי זיהוי פערי אבטחה במערך הגנת הסייבר, שיפור המצב הקיים ומזעור רמת החשיפה של החברות למתקפות.

לאייל ניסיון של יותר מ-15 שנים בתחומי אבטחת המידע והסייבר, שבמהלכן עבד במגוון תפקידים בחברות ובארגונים בארץ ובעולם. הוא הצטרף לסימיולייט לפני כשנתיים.

סימיולייט מציינת בימים אלה שלוש שנים להיווסדה, שבמהלכן פיתחה מוצר המאפשר ללקוחותיה לבצע סימולציות של מתקפות סייבר נגד עצמם בכל רגע נתון, עם מגוון רחב של מתקפות וטכניקות שונות. כך הם יכולים לדעת האם החברה שלהם חשופה בפני מתקפות – בין אם הן ממוקדות כלפי הארגון או מתקפות שהן חלק מקמפיין עולמי, דוגמת WannaCry.

הסימולציות מתבצעות על ידי מימוש ומינוף של וקטורי תקיפה שונים, המיושמים יום יום על ידי תוקפים שונים ברחבי העולם, ובשלבים שונים של משטח התקיפה – ניסיונות חדירה דרך שירותי המייל או הגלישה של הארגון, עקיפה של הבקרות השונות האמונות על הגנת שירותים אלה ומשם התקדמות בתוך הרשת. בתום כל בדיקה, הלקוח יכול לצפות בדוחות המציגים את מצב רמת האבטחה של החברה, חשיפות שונות והמלצות לתיקון הפערים.

בימים אלה החברה מתרחבת ופותחת סניפים נוספים בארצות הברית, בנוסף לאלה שכבר פתחה בחודשים האחרונים.

אג'יליות לצד איכות ואבטחה

ניצן השתחרר באחרונה, כאמור, מצה"ל, לאחר כשש שנים בשירות קבע ביחידת שח"ר שבאגף התקשוב. בתפקידו האחרון הוא שימש כקצין פיתוח של מספר מערכות תומכות לחימה, ועמד בראש ארבעה צוותי מפתחים ואנשי תשתיות מחשוב של מערכות שונות.

הוא אמר לי כי "בשנים האחרונות, הצבא ביצע קפיצת מדרגה בעולם ה-IT, ואני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לקחת חלק בפעילויות אלה".

בימים אלה עובד ניצן ביחידת ה-IT של בנק הפועלים, בתפקיד Product Owner בפרויקט אוטומציה לבדיקות QA, שמבוצע כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית המתרחשת בבנק. לדבריו, "אנחנו חיים בעולם אג'ילי ולכן, עלינו להגיב במהירות, אך בו זמנית לדעת שמסרנו מוצר איכותי ובטוח".

תגיות: , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *