26 באוגוסט 2019 ''פלי הנמר''

באו לבקר במאורת הנמר: מובילי הטכנולוגיה במיזם גיידסטאר במשרד המשפטים

לאחרונה אירחתי במאורת הנמר את המובילים הטכנולוגיים של מיזם גיידסטאר במשרד המשפטים: ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים, וחבר בוועדה המייעצת הציבורית למיזם גיידסטאר; יואב דוקטש, מנהל תחום אינטרנט-פורטל באגף מערכות מידע של משרד המשפטים; ושי ולמר, מנכ"ל חברת וובטיפ, שמנהל את מיזם גיידסטאר עבור רשות התאגידים.

מיזם גיידסטאר הינו מאגר המידע המקיף, העדכני והאיכותי ביותר הפועל היום בישראל אודות למעלה מ-40 אלף ארגוני החברה האזרחית, בדגש על כלל העמותות והארגונים ללא כוונת רווח הפעילים בארץ. האתר מרכז מידע רשמי ומקיף מתוך מאגרי רשם העמותות, משרד האוצר ורשות המיסים, ומאפשר לכל גולש, ללא כל עלות, לבצע חיפוש מהיר ולקבל תמונה מקיפה על אופן ההתנהלות של עמותה ספציפית, או מבט רוחבי לפי נושאים ותחומי הפעילות של ארגונים ללא כוונת רווח בישראל.

מיזם גיידסטאר מנוהל במסגרת הפעילות של רשות התאגידים, שבראשה עומד עו"ד אייל גלובוס, והוא הופך כיום עבור יותר ויותר גורמים עסקיים, גופי ממשלה ומקבלי החלטות במגזר הציבורי לכלי משמעותי ובסיס לקבלת החלטות – בין אם מדובר בשת"פ עם עמותה או בהקצאת כספים לטובת עמותה או חברה לתועלת הציבור.

מאגר מידע באתר מתקדם בעל מנוע חיפוש חכם

"גיידסטאר הינו פרויקט טכנולוגי להנגשה, חשיפה ושיקוף מידע ממשלתי מהימן על כל ארגוני המגזר השלישי באתר אחד ובאופן ידידותי למשתמש", אמר לי במפגש ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים. סופרי הוסיף כי "גיידסטאר עבר בשנים האחרונות תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית מאתר בעל ממשק מיושן, שהציג בעיקר מסמכים ודו"חות סרוקים, לאתר מתקדם בעל מנוע חיפוש חכם, המציג נתונים דיגיטליים ומידע רוחבי על המגזר השלישי. זו דוגמה לאופן בו הטכנולוגיה מסייעת לקדם ערכים של שקיפות בניהול כספי ציבור, להתנהלות נאותה וממשל פתוח".

יואב דוקטש, מנהל תחום אינטרנט-פורטל באגף מערכות מידע של משרד המשפטים, סיפר כי "הפלטפורמה של גיידסטאר הינה יישום ממשלתי ראשון של שירותי ענן מבוססי סיילספורס. האתר פותח בטכנולוגיית Single Page Application, באמצעות Angular 6, והושקעה בו מחשבה רבה בתכנון חוויית המשתמש, להנגשת המידע בממשק ידידותי עם אפשרויות חיפוש וסינונים מתקדמים, בעיצוב מודרני והתאמה לתצוגה במובייל ולתקנות הנגישות".

בסיס לשיתופי פעולה בין מגזריים, מחקרים אקדמאיים ומיזמים עסקיים

שי ולמר, מנהל פרויקט גיידסטאר מטעם רשות התאגידים במשרד המשפטים, סיפר במפגש כי "האתר – שמשקף למשתמשי הקצה תמונה מקיפה ואובייקטיבית על אופי הפעילות הפיננסית וההתנהלות של הארגונים השונים – משמש אמצעי חשוב עבור קרנות, תורמים, בעלי עניין ונציגי ועדות תמיכה במשרדי ממשלה ורשויות מקומיות לקבלת החלטות אפקטיבית בהקצאת משאבים למגזר השלישי, מתן תרומות, תמיכות ומענקים.

מאגר המידע של גיידסטאר נגיש להורדה ומהווה בסיס לשיתופי פעולה בין מגזריים, מחקרים אקדמאיים ומיזמים עסקיים. בנוסף המאגר מאפשר לקבל תמונה מקיפה על היקף כספי הציבור שמנהל המגזר השלישי לפי תחומי פעילות, אזורים ופילוחים רוחביים נוספים".

"גיידסטאר מקל על הנטל הבירוקרטי באמצעות API וממשקים טכנולוגיים", סיכם ששון סופרי, "הממשק מאפשר לכל גורם ציבורי המקדם התקשרות עם החברה האזרחית לקבל מידע עדכני ודו"חות רשמיים של העמותה, המצויים במאגר גיידסטאר, באמצעות ממשק ובהתאם למדיניות הממשלה של – Ask Once. אני מזמין מנמ"רים של עיריות, מועצות מקומיות, ויחידות סמך ממשלתיות אחרות ליצור קשר עם גיידסטאר ולבחון את האפשרויות לשיתוף פעולה. זה יכול להפוך תהליכים רבים שכיום מתנהלים בצורה ידנית ומיושנת למקוונים ודיגיטליים".

תגיות: , , , , , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *