6 ביוני 2019 ''פלי הנמר''

באו לבקר במאורת הנמר: נציג איטון EMEA ונשות איטון ישראל

מימין: שרון חן-נוימן, מנהלת השיווק, איטון ישראל; רותי אביאל, מנהלת השותפים, איטון ישראל; וניק לויטווליר, מנהל ערוצי הפצה, איטון EMEA. צילום: פלי הנמר
מימין: שרון חן-נוימן, מנהלת השיווק, איטון ישראל; רותי אביאל, מנהלת השותפים, איטון ישראל; וניק לויטווליר, מנהל ערוצי הפצה, איטון EMEA. צילום: פלי הנמר

לאחרונה היה לי העונג לארח במאורה את אנשי חברת איטון (Eaton) – הנציגות המקומיות של החברה, שרון חן-נוימן, מנהלת השיווק, ורותי אביאל, מנהלת השותפים, שתיהן מאיטון ישראל, יחד עם ניק לויטווליר, מנהל ערוצי הפצה איטון EMEA, איתו שוחחתי על החברה ועל פועלה הספציפי בארץ ובאזורי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

איטון היא חברה ותיקה מאוד בתחום האנרגיה והחשמל הפועלת בישראל כבר עשרות שנים, מה בעצם השתנה ב-2018?
"איטון פועלת בישראל שנים רבות באמצעות מערך חזק ויציב של שותפים נאמנים, שדאגו לכך שמגוון רחב של מוצרינו יהיה זמין ללקוחותינו הרבים פה. ב-2018 התקבלה ההחלטה להרחיב ולהעמיק את מעורבותנו בשוק המקומי, על ידי הקמה של מטה מכירות ושירות ברעננה ומרכז הפצה באשדוד. צעד זה איפשר לנו לעבוד גם ישירות עם הלקוחות, להגדיל את מגוון המוצרים ולייעל את מערך ההפצה, התמיכה והשירות שלנו הן ללקוחות והן לשותפים.

לאיטון העולמית יש פורטפוליו רחב מאוד של מוצרים ופתרונות בעולם האנרגיה, אולם לא כולם זמינים כיום בישראל, מסיבות של בשלות שוק ודרישה. יחד עם זאת, לקוחותינו בישראל יכולים כיום ליהנות ממבחר רחב של פתרונות מתקדמים שאנו מציעים בתחומי אספקת חשמל (מתח נמוך ומתח גבוה), אחסון אנרגיה, פתרונות לתעשייה חכמה, דטה סנטרים, פתרונות בטיחות והצלת חיים, לרבות מערכות ניטור אש ועשן ומערכות תאורה מתקדמות".

מי השותפים העסקיים שלכם בישראל ולאיזה מגזרי שוק אתם פונים?
"אנו מאמינים מאוד בפעילות השותפים שלנו, המייצגים אותנו מול הלקוחות בייעוץ והטמעה של מגוון גדול מהטכנולוגיות שלנו. על כן אנו מיישמים תכנית מקיפה של הסמכות מקצועיות והדרכות, וממש לאחרונה חזרו חלק מהשותפים שלנו מסיור מוצלח מאוד במפעל שלנו בצרפת.

על השותפים שלנו בישראל נמנית חברת ההפצה CMS, המספקת מערכות וציוד מתוצרתנו לחברות וארגונים בכל הגדלים. הלקוחות שלנו בישראל נמנים על מגוון תעשיות, מאחר שניהול אנרגיה חכמה מהווה נושא קריטי עבור ארגונים רבים. כך למשל ארגונים שמחזיקים במרכזי נתונים נתמכים במוצרי האל-פסק שלנו, חברות ניהול ואחזקת מבנים רוכשות מאיתנו פתרונות תאורת חירום ומוצרי בטיחות חכמים, חברות תעשייה מטמיעות במערכות שלהן את הפתרונות שלנו שמקדמים טרנספורמציה דיגיטלית וכדומה".

כיצד איטון רואה את תחום האנרגיה מתפתח מבחינה טכנולוגית בשנים האחרונות ומה צפוי בשנים הקרובות?
"אחד התחומים שהשינוי הטכנולוגי בו נחשב ליחסית איטי, הוא תחום האנרגיה. יחד עם זאת, החידושים הטכנולוגיים בתחום זה, כשמתרחשים, הם משמעותיים מאוד ולמעשה מהווים Game Changer.

תראה כמה זמן לקח לאנושות לפתח מנוע בעירה פנימית, אבל ברגע שהיה זמין לשימוש מסחרי, זה שינה את העולם. הטכנולוגיה האנרגטית עוד עתידה להשתנות בשנים הקרובות ללא היכר, בעיקר מבחינת השפעתה על עלויות צריכת האנרגיה וייעול התצרוכת שלה.

עיקר השינוי יגיע מהתמורה של האלטרנטיבות האנרגטיות. אם עד היום לא השתלם להקים תחנות כוח נקיות, או להטמיע רשת מיקרו-גריד חכמה, בשנים האחרונות ראינו חידושים רבים בתחום, וחברות רבות נכנסו לתחום זה. יש להניח שמדובר במגמה אשר תתגבר בשנים הקרובות, כך שכולנו נרגיש כיצד פתרונות אחסון האנרגיה והאנרגיה הירוקה משפיעים יותר ויותר על חיינו, ברמה הלאומית והביתית".

איזה פרויקטים של איטון בעולם מדגימים את החדשנות הרבה של החברה?
"עולם התעשייה נדרש לשמור על הקצב בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית ולקדם חדשנות טכנולוגית. אולם לצד היתרונות הרבים מספור, צריך לזכור שחדשנות מגלמת בתוכה גם פוטנציאל נזק ואיומים רבים יותר מגורמים עוינים במרחב הסייבר, מגמה שרק הולכת ומתפתחת מבחינת מורכבות האיומים והטיפול בהם. בהתאם, כל יצרן נדרש להכין ככל הניתן את הטכנולוגיות שלו להתקפות אפשריות. תחנות כוח, דטה סנטרים ורשת החשמל עצמה – כולם מהווים נקודות חולשה בהיבט של חדירות למתקפות סייבר. איטון מפתחת מגוון מוצרי אל-פסק (UPS) למערכות ניהול אנרגיה מקוונות אשר מוגנות בפני האקרים, ובכך מספקת שקט נפשי ללקוחות אשר מפעילים מערכות קריטיות.

דוגמה נוספת לחדשנות טכנולוגית בתחום האנרגיה, אשר אהובה עלי במיוחד כחובב כדורגל, היא האיצטדיון של קבוצת אייאקס ההולנדית – "יואהן קרויף ארנה". איטון, בשיתוף עם חברת הרכב ניסאן, הטמיעה באצטדיון מערכת חדשנית ומקיפה לניהול ושימור אנרגיה. באמצעות כ-150 סוללות, אשר לא מתאימות לתפקוד בכלי רכב אך מתאימות למקור אנרגיה מסחרי.

פתרון דומה הבאנו לדרום אפריקה, מקום בו רשתות החשמל אינן יציבות כמו בעולם המערבי. קידמנו שם פרויקט לשימור אנרגיה, שוב על ידי שימוש בסוללות ממוחזרות של כלי רכב, על מנת לשפר את יציבות הרשת ולחזק את העצמאות האנרגטית של האזור. רשת בסדר גודל כזה מסוגלת לספק אנרגיה לכ-250 בתי אב. בנוסף, השגנו הפחתת עלויות משמעותית עבור אוכלוסייה דלה באמצעים".

מה הבשורה והמסרים שלכם לשוק הישראלי?
"בישראל יש אקו-סיסטם חזק וגדול של תעשייה טכנולוגית חדשנית ומגוונת מצד אחד, וקהל משתמשים שנחשב למאמץ מוקדם של טכנולוגיות באופן כללי מצד שני, אולם תחום האנרגיה הירוקה עדיין מעט נשרך מאחורי מדינות מפותחות בעולם. תרבות כזו היא כר פעילות פוטנציאלי גבוה להטמעת פתרונות האנרגיה החדשניים שלנו, ואנו בטוחים שהשוק הישראלי יעשה קפיצת מדרגה משמעותית כבר בשנה הקרובה. היתרון שלכם הוא שאתם יכולים כבר ליהנות מהניסיון הנצבר בעולם, ללמוד מטעויות שעשו אחרים בתחילת הדרך וכבר ליישם את המודלים היעילים ביותר לניהול אנרגיה.

במבט לאחור, לשנה וחצי שעברו מאז נכנסנו לישראל במתכונת החדשה, אני גאה מאוד בצוות המומחים שהקמנו פה, שגדל והולך בכל ביקור שלי בישראל, בשותפים הנאמנים שלנו ובוודאי – בלקוחות הוותיקים והחדשים שהצטרפו אלינו ומפגינים מקצועיות גבוהה ופתיחות רבה לרעיונות חדשים לייעול אנרגיה. אני בטוח שזו התחלה של דרך מרתקת לטרנספורמציה דיגיטלית בעולם האנרגיה".

תגיות: , , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *