9 בפברואר 2016 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל

באחרונה אירחתי במאורה את אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל, שמוביל את החברה בחמשת החודשים האחרונים.

שגיא סיפר לי שהוא נרגש להיות חלק ממהפיכת הדיגיטיזציה, אותה סיסקו מובילה. בהתלהבות רבה הוא ציין שלפי תחזיות של החברה, ב-2020 – בעוד ארבע שנים בלבד – 50 מיליארד דברים יהיו מחוברים לאינטרנט: אנשים, מכונות, חפצים, מוצרים רפואיים, מכוניות ואפילו בעלי חיים. הכול יהיה מחובר. לדבריו, החיבוריות הזו פותחת עולם חדש של הזדמנויות למדינות, לערים, לכל סוגי הארגונים והעסקים – וגם לאנשים.

מה שמייחד את החיבוריות הדיגיטלית הוא שהיא תאפשר להגדיל את התוצר הלאומי הגולמי, לקרב את הפריפריה למרכז, לשפר את החינוך, את הרווחה ואת הבריאות, ולהנגיש את השירותים לכולם באופן שווה, אמר.

לדברי שגיא, סיסקו דואגת להיות צעד אחד לפני המהפכה, בכמה אופנים:

השקעות במחקר ופיתוח – "החברה משקיעה 15% מהכנסותיה בכך. אין לדבר זה אח ורע בתעשיית ההיי-טק. אנחנו מעסיקים ברחבי העולם 22 אלף מהנדסים שכל הזמן מפתחים את הדברים הבאים: את הדור הבא של פתרונות האבטחה, הסייבר, האינטרנט של הדברים וניהול הענן".

מיזוגים ורכישות – סיסקו רכשה עד היום יותר מ-182 חברות, מתוכן 11 רכישות בישראל, בהיקף כולל של יותר משישה מיליארד דולר. "אנחנו כל הזמן מחפשים באופן אקטיבי את הרחבת הפעילות ולא אמרנו את המילה האחרונה בישראל. יש בסיסקו הערכה רבה לחדשנות ולטאלנטים שקיימים בארץ. רק השבוע רכשה סיסקו את ג'אספר (Jasper), שבנתה פלטפורמה לתחום האינטרנט של הדברים, בסכום כולל של 1.4 מיליארד דולר", הוסיף שגיא.

שותפים – הוא ציין ש-"אנחנו עובדים עם שותפים עסקיים, גם מקומיים וגם גלובליים. חתמנו השנה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם אריקסון (Ericson) ועם אפל (Apple), והעצמנו את העבודה עם השותפים העסקיים בישראל".

לדברי שגיא, "המהפכה הדיגיטלית שאנחנו מדברים עליה טרם פרצה את בועת ההיי-טק הישראלית וחלחלה למטה". הוא מאמין שחייבים להנגיש את הפריפריה למרכז, לשפר את מערכות הבריאות והתחבורה ולהפוך את ישראל ליותר דיגיטלית ומחוברת לטכנולוגיה. "אנחנו מאמינים שכאשר יותר ויותר אלמנטים יהיו מחוברים לרשת, ייווצרו הרבה יותר הזדמנויות תעסוקה ועסקים חדשים. החיבור של הטכנולוגיות וההנגשה שלהן יאפשרו להוציא את ההיי-טק מהבועה שלו במרכז אל הפריפריה".

שגיא סיפר לי בגאווה שזו תקופה מצוינת לסיסקו בישראל ושלקוחותיה הם הראשונים לאמץ את המהפכה הדיגיטלית. הוא אמר שגופי המחקר והפיתוח של החברה הפכו למאוד רלוונטיים ושמים דגש רב על אבטחת מידע וסייבר. מרכז המו"פ בירושלים נחשב מוביל עולמי בתחום הגנת התוכן.

לסיום, הוא שיתף אותי בכך שסיסקו מקימה מרכז חדשנות בנתניה, סביב האינטרנט של הדברים. זאת, על מנת להנגיש את הטכנולוגיה של סיסקו עבור חברות סטארט-אפ בארץ, ולאפשר להן ליהנות מהאקו-סיסטם של ישראל – ולסיסקו ליהנות מהחדשנות הטכנולוגית שנמצאת כאן.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *