14 בנובמבר 2019

בא לבקר במאורת הנמר: אלון חיימוביץ', מיקרוסופט ישראל

בא לבקר במאורת הנמר: אלון חיימוביץ', סמנכ
בא לבקר במאורת הנמר: אלון חיימוביץ', סמנכ"ל המגזר הציבורי במיקרוסופט ישראל. צילום: פלי הנמר

אל מאורת הנמר הגיע לא מכבר לביקור אלון חיימוביץ', סמנכ"ל המגזר הציבורי במיקרוסופט ישראל.

חיימוביץ' נכנס לתפקידו באפריל השנה, והוא מוביל את כלל הממשקים של מיקרוסופט מול גופי הציבור במדינה, לרבות משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, מגזרי החינוך והבריאות וגופים נוספים. לפני הצטרפותו למיקרוסופט, הוא מילא שורה של תפקידים בכירים בסיסקו, במשך כ-13 שנים. בתפקידו האחרון בחברה כיהן חיימוביץ' כסמנכ"ל המכירות של חטיבת הביטחון וגופי הסמך הקשורים לחטיבה, ולפני כן שימש בה, במשך כשש שנים, כסמנכ"ל טכנולוגיות ומוביל ארכיטקטורות עסקיות.

במסגרת תפקידו במיקרוסופט, חיימוביץ' מוביל תהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית בגופים ציבוריים וממשלתיים, ובהם שכלול שירותים ומערכות, מעבר לענן והטמעת טכנולוגיות חדשות. במהלך ביקורו, שוחחנו על השינוי המקיף שעברה הממשלה בשנים האחרונות וכיצד ניתן להאיץ את התפתחותה של ישראל כמדינה חדשנית וטכנולוגית.

"הממשלה הקימה שני גופים – ישראל דיגיטלית ורשות התקשוב הממשלתי, כדי לקדם את הסקטור הציבורי דרך אימוץ טכנולוגיות מתקדמות ופרקטיקות מהעולם העסקי", ציין חיימוביץ'. "השנה אנחנו ראינו יותר ויותר בכירים ומנהלים מהחטיבות העסקיות של ארגונים המקדמים אסטרטגיות של טרנספורמציה דיגיטלית עבור החברות שלהם. עד לשנים האחרונות, כמעט שלא הייתה מעורבות של הדרגים העסקיים בנעשה במחלקת ה-IT הארגונית. המונח טרנספורמציה דיגיטלית מבלבל ורבים נוטים לחשוב כי מהותה היא טכנולוגית ולכן, מעבירים את האחריות עליה למנמ"רים. אך למעשה, מהותה דווקא במילה הראשונה – טרנספורמציה, שמבטאת את עומק ורוחב השינוי העסקי שארגון צריך לעבור, שחלק מהמימוש שלו הוא טכנולוגי אך מרביתו שינוי ארגוני, עסקי ותרבותי. מחלקת ה-IT מקבלת מקום מרכזי במתן מענה לסוגיות עסקיות בעידן הדיגיטל – בשינוי במוצרים עצמם, בתהליכים פנימיים ובקשר עם העובדים".

באחרונה הקימה רשות התקשוב ועדה המייעצת לענן ציבורי, בשיתוף הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ומערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה. הוועדה דנה בבקשות המשרדים הממשלתיים לשימוש בשירותי ענן וממליצה על כך בהתאם למהות המידע והתהליכים שקיימים במערכות אלה. במהלך ביקורו, דיברתי עם חיימוביץ' על איך המגזר הציבורי מממש את אסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית שלו בצורה המהירה, המאובטחת והמלאה ביותר על הענן של מיקרוסופט. "אנחנו רוצים להיות שותף אמון של ארגונים שהולכים למהלכים משמעותיים, ובכלל זה משרדי הממשלה", אמר.

המפתח להצלחה בכל המשק הישראלי

מתוקף תפקידו, חיימוביץ' נחשף לארגונים ולחברות במגזר הציבורי שנמצאים במגמה של הרחבת השימוש בענן הציבורי. לדבריו, רובם רואים ערך רב בשימוש בטכנולוגיות בענן, שמאפשרות רכישה של שירות, ומייתרות את הצורך ברכש, בהתקנות ובתחזוקה של חומרה במשרדים ואת הצורך שעולה לעתים בפיתוח עצמאי של מוצרי תוכנה.

"כך, למשל, שימוש בטכנולוגיות הענן יאפשר את האצת יכולותיהם של משרדי הממשלה והחברות המשויכות למגזר הציבורי לתת שירות דיגיטלי לאזרחים ולעסקים", אמר חיימוביץ'. "יש לכך יתרונות רבים: לדוגמה, הפניית משאבים ומיקוד בתהליכי הליבה במשרדים; האצת תהליכי ההקמה של תשתיות ליישומים והקטנת הצורך במכרזים ייעודיים; הטמעת סטנדרטים לניהול התשתיות ואבטחת המידע שיוטמעו בשירותים; ייעול מערך ה-IT בהיבטי רכש – חומרה, תוכנה, שירותים וכדומה, על ידי מעבר לצריכת שירותים; התייעלות עקב יתרון לגודל; חיסכון בתשתיות כפולות; ועוד פתרונות חדשניים שניתן להטמיע".

מה עם תשתית מאובטחת? שאלתי. כיצד אפשר לוודא זאת? "טכנולוגיות הענן של מיקרוסופט מספקות תשתית מאובטחת ובעלת שרידות גבוהה, שמאפשרת אספקת שירותים באופן רציף בתצורת ענן", השיב חיימוביץ'. "כפי שמיקרוסופט עושה עם גופים ציבוריים בכל העולם, מציאת האיזון הנכון בין החסמים הרגולטוריים במגזר הציבורי לשימוש בעצימות גבוהה בטכנולוגיות הענן שלה היא המפתח להצלחה. בעיניי, יש לשאוף למעבר רחב לענן הציבורי לכלל המערכות, תוך מימוש פתרונות ייחודיים וממוקדים, וליהנות מהידע שצברנו בעולם".

תגיות: , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *