13 במאי 2019 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: גדי פרץ, טק מהינדרה

באחרונה התארח במאורת הנמר גדי פרץ, ה-CTO ומנהל הדליוורי של טק מהינדרה, הזרוע הטכנולוגית של הענקית ההודית מהינדרה.

פרץ סיפר לי שמספר העובדים בטק מהינדרה עומד על 120 אלף, מתוך יותר מ-200 אלף עובדי קבוצת מהינדרה, שכמקובל בחברות הודיות גדולות, חולשת על תחומים רבים, ביניהם נדל"ן, ייצור ג'יפים ורכבים ממוגנים, והיא אף יצרן הטרקטורים הגדול בעולם.

טק מהינדרה החלה לפעול בארץ לפני כארבע שנים ומציעה פתרונות אינטגרציה בתחום ה-IT לארגונים וספקי תקשורת, ושירותי פיתוח ויישום לחברות טכנולוגיה, עבור מגוון פעילויות ו-ורטיקלים. מטה החברה ממוקם בהודו, עם פעילות ב-90 מדינות ברחבי העולם, ששווייה עומד על כחמישה מיליארד דולר.

המיקוד בישראל – במגזר הפיננסי

לדברי פרץ, טק מהינדרה ישראל מתמקדת במגזר הפיננסי, בו היא פועלת כמיישמת של מערכות ליבה בנקאיות. שוק מערכות הליבה בישראל צומח בקצב מואץ בשנים האחרונות, כשהחברות נדרשות לבצע תהליכי מודרניזציה דיגיטלית על מנת לייצר מנועי צמיחה חדשים ולייעל את התפעול והתחזוקה, שנשענים על מערכות ישנות. מדובר ב-20-30 גופים פיננסיים בארץ, הכוללים בנקים קטנים וגדולים, חברות בשוק האשראי וחברות ביטוח. "בניגוד למתחרותיה", אמר, "טק מהינדרה מיישמת פתרונות של יצרני תוכנה מובילים בעולם ולא מוצרים מתוצרתה. בישראל, טק מהינדרה מתמקדת ומפתחת יכולות מקומיות ליישום מערכת T24 של טמנוס".

פרץ ציין כי "הסיבות העיקריות לתהליך המואץ שעובר השוק הפיננסי בשנים האחרונות בתחום הן הצורך לייעל את מערכות הלגאסי הישנות, יחד עם דרישת היחידות העסקיות באותם ארגונים להיות גמישים ובעלי יכולות לענות לדרישות רגולטוריות ולייצר מוצרים חדשים בזמנים קצרים – דבר שאינו אפשרי במערכות הקיימות".

"מאגר הידע בישראל בתחום מצומצם", הוסיף, "ולכן מעסיקה טק מהינדרה מומחים מחו"ל, רובם עובדי Sofgen – חברת יישום שווייצרית שהתמזגה עם טק מהינדרה לפני כארבע שנים וכיום הם חלק ממאות מיישמים שיש לחברה בעולם, שהם בעלי הידע והניסיון הנדרשים". פרץ ציין כי "על מנת לצמצם את הפער ולהגדיל את מאגר הידע בישראל הקמנו מרכז מצוינות בתחום מערכות הליבה, שבו אנחנו מכשירים מנתחי מערכות מהצד העסקי ומיישמים טכנולוגיים (מפתחים), במסלול ייעודי יחיד מסוגו, שכולל למידה של התחום וכן הכשרה על המוצר. בוגרי הקורס עוברים סטאז' לצד מיישמים זרים, שכבר ביצעו פרויקטים דומים בעולם, ואחריו הם משתלבים באחד מהפרויקטים הרבים של טק מהינדרה בתחום".

לסיכום הוא אמר ש-"הצוות שלנו בארץ כולל 50 עובדים, כששני שליש מהם אלה מומחים זרים ורק שליש ישראלים. אנחנו שואפים, הודות לפיתוח מרכז המצוינות, לשנות את המאזן ובתוך שנה להגיע למצב שבו מחצית מהצוות מורכב מישראלים, ובהמשך לייצא את מאגר הידע שצברו המומחים הישראלים לביצוע פרויקטים בחו"ל".

תגיות: , , ,

Comments (2)

  1. אלי קדם

    כל הכבוד לגדי שמוביל פעילות DELIVERY בהצלחה
    יישר כוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *