16 באפריל 2019 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: דיוויד סולומון, S.C.M.P

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר דיוויד סולומון, שעומד בראש S.C.M.P מבית סולומון קפיטל. החברה מציעה את MABiz – פלטפורמה המהווה מעין נקודת מפגש בין קונים, מוכרים, משקיעים ויועצים לעסקים קטנים ובינוניים.

לפני שאתעכב על הפלטפורמה, כמה משפטים על האורח: סולומון הוא המייסד והיו"ר הפעיל של סולומון קפיטל, שמציעה שירותי בנקאות להשקעות ושירותי מימון תאגידים, הכוללים גיוס כספים, מיזוגים ורכישות, וייעוץ אסטרטגי עסקי לחברות ישראליות ובינלאומיות. מאז השנה שעברה, הוא גם שותף מנהל בקבוצת M&A Team – השותפה הישראלית של רשת המיזוגים והרכישות M&A Worldwide. כדי לסבר את האוזן, החברה פועלת ב-45 מדינות ברחבי העולם ואשתקד השלימה יותר מ-400 עסקות בשווי כולל של כארבעה מיליארד דולר.

סולומון שימש כשותף-מנהל של קוקרמן ושות' ייעוץ, וכן כמייסד ומנכ"ל בית התוכנה העסקית B-Plan, בנק ההשקעות 4Hightech ומיקרומידיק טכנולוגיות. כיועץ עסקי בכיר, הוא ליווה חברות רבות, ביניהן יבמ, סאיטקס, בזק, בנק דיסקונט, בנק הפועלים, בנק לאומי, התעשייה האווירית, דור אנרגיה, אורפ"ק ורפ"ק.

מפגש בין קונים למוכרים ומשקיעים בסיוע טכנולוגיית BI

פלטפורמת MABiz, שהושקה באחרונה בארץ ועתידה להיות מושקת ברבעון השלישי של השנה בלונדון, מאפשרת לבעלי ומנהלי חברות קטנות ובינוניות וליועצים המלווים אותן לחשוף את החברה באופן מבוקר, הדרגתי ודיסקרטי ביותר לאוכלוסייה רחבה של רוכשים פוטנציאלים, שמעוניינים לאתר הזדמנויות רכישה או השקעה שמתאימות לאסטרטגיית ההשקעות, המיזוגים והרכישות שלהם.

סולומון הדגיש שהפלטפורמה משלבת מנוע חיפוש והתאמה (Search &Match Engine), המשמש כמה שהוא מכנה "רדאר עסקי". בהתבסס על טכנולוגיית BI, המנוע מפגיש בין קונים, מוכרים ומשקיעים באופן יעיל. לדבריו, "המנוע מייעל את תהליך איתור הרוכש המתאים, מקצר את תהליך ביצוע העסקה ומגדיל באופן משמעותי את ההסתברות לסיומה המוצלח".

מהו הצורך בפלטפורמה?
"הניסיון הרב שצברתי לאורך שנים בתחומי הבנקאות, ההשקעות והייעוץ העסקי מלמד שחברות בינוניות וקטנות סובלות מכשל שוק מובנה בתחום המיזוגים והרכישות", אמר. "מדובר בחברות שפועלות בדרך כלל מתחת לרדאר של רוכשים ומשקיעים רבים, ה-'חתימה' שלהן במדיה נמוכה ביותר ולכן, תכלס, הן בבעיה. מעניינת העובדה שמבחינה שערכנו עם בנקאי השקעות מובילים באירופה ובארצות הברית, שאתם אנחנו עובדים על לא מעט עסקות, גילינו שזו התמונה גם שם. כיזם, זיהיתי בעיה עם פוטנציאל שוק רחב, בארץ ובחו"ל, ויזמתי פתרון".

האם הפלטפורמה מחליפה את העבודה של בנקאי השקעות?
"לא לחלוטין, אבל היא אותה מהותית. תהליך עבודתו של בנקאי השקעות מורכב ממספר רב של שלבים, חלקם הגדול כרוך בעבודה סיזיפית ומתישה של איתור הזדמנויות ללקוחותיו, בחינת התאמה ראשונית, בחינת נכונות המוכר לחשוף את ההזדמנות בפני רוכש מסוים ועוד. אלה שלבים שבהם יש למערכת ממוחשבת יעילה, מגובה במערכות BI, יתרון עצום על האדם.

מנגד, יתרונו של האדם על המכונה בא לידי ביטוי בעיקר בשלבים מתקדמים של סגירת העסקה, בהם יש צורך להתגבר על מכשלות ולפתוח צווארי בקבוק. שם משתלבים בנקאי ההשקעות המנוסים שלנו. אנחנו משנים את הפרדיגמה מ-100% עבודת אדם ל-80% מחשב ו-20% אדם".

האם הפלטפורמה פתוחה לציבור הרחב?
"לא. היא מיועדת לעסקות מיזוגים ורכישות בין תאגידים, קרנות, תאגידים פיננסיים ומשקיעים 'כשרים' בלבד. העסקות מתבצעות ישירות בין קונה מרצון למוכר מרצון (Peer to Peer) והפלטפורמה לא מציעה או ממליצה על ביצוע עסקה כזו או אחרת".

תגיות: , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *