18 באפריל 2019 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: זאב שטח, קומדע

ערב החג בא לבקר במאורת הנמר זאב שטח, ידיד ותיק, היזם, המייסד והמנכ"ל מזה 34 שנים של קומדע, ובהמשך גם של קומסיין. בפגישה סיפר שטח את סיפורו האישי, ובעיקר המקצועי.

כיום, אחד הכלים השימושיים ביותר הוא היכולת לחתום על מסמך דיגיטלי ולקבל את מבוקשך. אמנם, עדיין לא כל ארגון מוכן לקבל חתימה דיגיטלית, אבל זה בדרך לשם ולא רחוק היום שבו נשכח מהנייר והוא יהיה משהו ששייך להיסטוריה.

איך הכל התחיל?

קומסיין מספקת את השירות היעיל של חתימות אלקטרוניות כבר 20 שנים לערך. ראשיתו של דבר בכך שלפני שני עשורים שעמם לשטח, ואז הוא הגה עוד רעיון והלך אתו למשרד המשפטים. באותה העת, קומדע כבר הייתה חברה מצליחה, זו שהכניסה את ישראל לעידן ה-TCP/IP. בכיפה שלטו אז עולמות כמו ה-SNA של יבמ וה-DECNET של DEC, אולם קומדע הביאה לשינוי הדברים ולכך שכל הארגונים משתמשים כיום בפרוטוקול ה-IP לתקשורת ארגונית וחוץ ארגונית.

באותם הימים, ההזמנות לרישיונות ה-TCP לא הפסיקו להבליח ממכשיר הפקס. אלא ששטח לא שקט על השמרים והעביר את קומדע להתרכזות בהזדהות חזקה באינטרנט – תחום שעד היום פורח מאוד.

בהתחלה, היה על קומדע לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים שססמת גישה קבועה היא אולי דבר נוח, אבל לא בטוח. במקום זאת, היא הציעה להם שימוש בססמאות חד פעמיות (OTP). כיום יש לקומדע, וליתר דיוק לקומסיין, מערכת שלה, שנקראת Comsign OTP, שנחשבת למערכת אטרקטיבית בארגונים לזיהוי משתמשים שרוצים לעבוד מהבית באופן מאובטח.

אחר כך עלה הצורך בפתרון ביומטרי. קומדע נענתה גם לאתגר הזה ופיתחה מערכת שרת שיודעת לזהות ולתת גישה לדומיין באמצעות טביעת אבצע או זיהוי פנים. ארגונים רבים אימצו את המערכת הזו ומשתמשים בה כיום.

מכאן, הדרך הייתה קצרה לתחום המפתחות, ועל בסיס זה הוקמה קומסיין. חוק החתימה האלקטרונית שהתקבל בכנסת אפשר לשטח להקים את קומסיין כחברה בת נפרדת לצורך זיהוי והנפקת חתימות אלקטרוניות מאושרות. זה נעשה בפשטות: מגיעים לאחד מסניפי החברה – בתל אביב, חיפה, ירושלים או באר שבע, שם מזדהים ומקבלים חתימה אלקטרונית אישית ובלעדית.

מי לא משתמש בחתימה של קומסיין?

השאלה שלמעלה היא שאלה רטורית: רופאים חותמים על מרשמים בחתימה האלקטרונית של החברה וחוסכים לנו הליכה למרפאה, עורכי דין הפסיקו לשאת ארגזים עם ניירות לבית המשפט ובאים עם לפטופ, רואי חשבון מגישים דו"חות לרשות המסים, עצמאים וחברות שולחים חשבוניות חתומות אלקטרונית ומקבלים תשלום, ועוד ועוד. עולם ללא נייר – פעם זו הייתה ססמה, אבל עם הזמן זה הופך יותר ויותר למציאות.

ארגונים רבים לאין ספור עושים שימוש בחתימה של קומסיין – מארגונים של המדינה כמו צה"ל ובתי המשפט ועד למגן דוד אדום, שירותי בריאות כללית, חברת החשמל, בזק, ואפשר להמשיך את הרשימה עוד ועוד. המותג קומסיין משדר ביטחון ואמינות לכל עבר.

לסיום, שטח לא שוכח לפרגן ל-120 עובדי החברה, שלדעתו נמצאים בבסיס הפירמידה שנקראת קומסיין. כאות תודה והוקרה, השנה הם טסים לסוצ'י שברוסיה.

תגיות: , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *