12 במרץ 2017 פלי הנמר

גוגל וסאפ הכריזו על אינטגרציה בין Google Cloud ל-SAP HANA

החברות יפתחו במשותף פתרונות חדשים, כולל אינטגרציה של סאפ עם G-Suite, פתרונות שקיפות ומשילות בנתונים בענן ויכולות לימוד מכונה

גוגל (Google) וסאפ (SAP) הכריזו בכנס הענן של ענקית הרשת, Google Cloud Next 2017, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, על שיתוף פעולה ביניהן, שבמסגרתו הן יפתחו ביחד פתרונות חדשים לעולם זה וישלבו בין הפתרונות הקיימים שלהן.

על המהלך הכריזו דיאן גרין, סגנית נשיא בכירה האחראית על חטיבת הענן של גוגל, וברנד ליוקרט, חבר הוועד המנהל של סאפ. ליוקרט אמר כי השותפות תסייע לארגונים להריץ את העסקים שלהם על ענן ציבורי מאובטח בחוזקה, יחד עם גמישות, סקלביליות ומהירות.

גרין פתחה וציינה מספר ארגונים גלובליים שעברו לענן של גוגל, ביניהם בנק HSBC, פרוקטר אנד גמבל (PG), וריזון (Verizon), הום דיפו (Home Depot) ו-eBay. לכל אחת מהחברות האלה יש מחזורי מכירות שנתיים של עשרות מיליארדי דולרים והן מייצגות תעשיות שונות.

ליוקרט אמר כי "כשאני מדבר עם לקוחות, אני מגלה שהם מתלוננים על דאגות דומות: כיצד אנחנו יכולים להישאר תחרותיים בסביבה המהירה של היום? האם נצליח להשיג רמה גבוהה של ביצועים, עוצמת מחשוב, גמישות, סקלביליות ואבטחה כדי לעמוד בדרישות העסקיות הקיימות והעתידיות?".

לדבריו, "בענן, ארגונים מסוגלים להגיב במהירות לתובנות עסקיות ותפעוליות הנגזרות מה-Big Data, ולהפוך אותן להזדמנויות עסקיות חדשות. בשונה מהעבר, אין חברה, בין אם מדובר בסטארט-אפ או בארגון מבוסס, שיכולה להתמודד לבדה עם האתגרים וההזדמנויות שקשורים בעולם הדיגיטלי. בכלכלה הדיגיטלית, לא מנצחים באמצעות עבודת סולו, אלא באמצעות שיתוף פעולה וחדשנות משותפת בהיקף גלובלי".

מה כולל המהלך?

במסגרת שיתוף הפעולה, מוצרי הדגל של סאפ ירוצו על פלטפורמת הענן של גוגל (GCP – ר"ת Google Cloud Platform), מה שיביא לנגישות גבוהה יותר ומהירות רשת.

"GCP תספק יכולות הפעלה אוטומטית של SAP HANA כדי לספק אבטחה ברמת אנטרפרייז, זמינות גבוהה, התאוששות מאסון וסקלביליות", ציין ליוקרט.

כמו כן, Google Cloud Launcher, חנות האפליקציות לארגונים של גוגל, תשמש כדי להציע מוצרים למפתחים וללקוחות, כגון גרסת המפתחים של HANA Express Edition. גרסת האקספרס של HANA תגיע עם סביבת פיתוח אפליקציות מלאה, באמצעותה ניתן יהיה לפתח ולבנות אפליקציות מידע לפני ההפעלה בסביבת ייצור בענן.

"השותפות שלנו לא עוצרת כאן", אמר ליוקרט. "אנחנו עובדים כדי להפוך את SAP Cloud Platform, היצע הפלטפורמה כשירות שלנו, לזמינה גם היא על GCP. יחידת הענן שלנו תעבוד באופן הדוק עם גוגל כדי להביא טכנולוגיות כגון Kubernetes להתמודדות עם עומסי עבודה של ארגונים".

הסוד הוא בשקיפות

שתי החברות ציינו כי הן מחויבות לאבטחה, הגנה על פרטיות ושלמות נתוני הלקוחות בענן. כמרכיב נוסף בשותפות זו, החברות משתפות פעולה כדי להציע במשך הזמן שקיפות לנתונים ויכולות של ניהול נתונים עבור סאפ על פלטפורמת Google Cloud, תוך שילוב יכולות סאפ בניהול סיכונים ועמידה ברגולציה.

"האסטרטגיה שלנו היא לעבוד על הרחבת מערך היכולות שקיים ב-GCP באמצעות פיתוח משותף של פתרונות, שמביאים ללקוחות שקיפות גלובלית ושליטה בגישה, משילות משופרת וניהול סיכון ורגולציה", אמר ליוקרט.

כמו כן, תבוצע אינטגרציה בין אפליקציות סאפ ל-G Suite. "כמו בכל דבר שאנחנו עושים, אנחנו רוצים לספק ללקוחות שלנו בחירה", הוסיף ליוקרט. "G Suite היא מערך של פרודוקטיביות לארגונים. עם אינטגרציה ליומן של גוגל ול-Gmail, לקוחות יכולים לבצע תהליכים עסקיים יומיומיים מוכרים כדי להגביר תפוקה של משתמשים ולשפר גמישות ושימושיות".

בנוסף, פתרון ה-IAM (ר"ת Identity and Access Management) של פלטפורמת הענן של סאפ משולב כעת עם Google Suite ו-GCP.

"עם הגודל וההיקף של שתי החברות, אנחנו רואים הזדמנות גדולה לשנות לחלוטין את הדרך בה מתנהלים תהליכים עסקיים מקצה לקצה ומפעילים תוכנה ארגונית בכלכלה הדיגיטלית. זו רק ההתחלה. כשלימוד מכונה הופך לחשוב יותר, סאפ וגוגל תשתפנה פעולה גם בתחום זה, כשהן תנצלנה את יכולות הטכנולוגיה והעסקים של שתי החברות", סיכם ליוקרט.


גרין וליוקרט משוחחים על מיצובה של סאפ כלקוח מרכזי המשתמש בענן של גוגל. יצוין שהם עונדים את הסרטים העמודים לרגל יום האישה הבינלאומי, שחל במהלך הכנס. צילום: פלי הנמר.


לבמה מצטרף לקוח של הלקוח של גוגל: מייק קראו, מנמ"ר CP – Colgate Palmolive, שמפליג בדבריו בשבחי המעבר עם סאפ לענן של גוגל, כאחראי לבחירה ולתוצאותיה.

קראו סיפר שלקוחות יכולים מעתה להריץ יישומים קריטיים של סאפ ומאגרי נתונים כמו SAP HANA על גבי פלטפורמת הענן של גוגל. עוד הוא אמר ששיתוף הפעולה בין החברות מאפשר גם שותפות בתחום ההנדסה והפיתוח: גוגל היא ספק הענן הציבורי הראשון בעולם שמאפשרת למפתחים זמינות של HANA בגרסת ה-Express Edition במודל של On-demand. מעתה, כאמור, פלטפורמת הענן של סאפ זמינה על גבי GCP. צילום: פלי הנמר.


בדבריו ציין קראו מעט מהתשבחות שאותן הרעיפו עליו עובדי CP. לחברה יש אסטרטגיית IT ממוקדת, שמבוססת על מספר מצומצם של שותפים, שכוללים את סאפ והענן של גוגל. קולגייט פלמוליב עובדת עם סאפ כבר 23 שנים והעבירה והיא העבירה את כל 28 אלף העובדים שלה ל-G Suite בשנה שעברה. ההטמעה, מסר קראו, ארכה שישה חודשים, ובתוך שלושה חודשים בלבד הם כבר עובדים בצורה יעילה ומשתפים פעולה ביניהם בקלות רבה יותר.

הוא אמר כי קולגייט מפיקה ערך רב מעבודתה עם גוגל וסאפ. הוא ציין גם את השילוב הצפוי כעת, עם ההכרזה על שיתוף הפעולה, בין גוגל לסאפ, בין יכולות לימוד המכונה של הראשונה למומחיות של האחרונה בתהליכים עסקיים, ואת האינטגרציה של פלטפורמת ה-Boardroom הדיגיטלית של סאפ, שפותחה במשותף עם קולגייט, ל-Google Slides. צילום: פלי הנמר.


גרין מכריזה על סאפ כעל לקוח אסטרטגי. צילום: פלי הנמר.

ההכרזה המשותפת של גוגל וסאפ – על קצה המזלג. צילום: פלי הנמר.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגיות: , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *