4 ביולי 2016 פלי הנמר

האם HP ויבמ בדרך להיעלם? – חלק ד'

40% מהחברות הגדולות לא יהיו אתנו כאן בתוך עשור - את הנתון הזה ציטט ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו, בשיחה פומבית שערך השבוע עם הנשיא לשעבר, שמעון פרס ● האם אנחנו בדרך להיפרד מהחברות ששינו את עולם המחשוב?

ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו (Cisco), הוא איש שמכוון גבוה. לא לחינם הוא הגיע לתפקידו ונחשב לאחד מבכירי התעשייה, ולא לחינם הוא התקבל בביקורו השבוע בארץ על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא לשעבר, שמעון פרס, אותו הוא כינה "השגריר הטוב ביותר של ישראל".

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

אחד הדברים הבולטים בהרצאתו של צ'יימברס היה הנתון אותו ציטט שלפיו 40% מהחברות הגדולות, שאחראיות לפיתוחים הגדולים ולהתפתחויות המרכזיות בעולם המחשוב, ייעלמו בתוך עשור. האם תהיה זו יבמ (IBM)? אולי HP, על פיצוליה? ומה עם ענקיות אחרות? ימים יגידו ומה שבטוח – גם העשור הקרוב הולך להיות מאוד מעניין.

בחזרה לביקורו של צ'יימברס בארץ, פרט לפגישות עם נתניהו ועם פרס, הוא השיק במהלכו את פרויקט נגב מזרחי חכם, בשיתוף הממשלה, בראשות השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל. מטרת הפרויקט היא להפוך את הנגב המזרחי למחוז הדיגיטלי הראשון בישראל. בנוסף, הוא חתם כאן על הסכם לביצוע מחקרים בשיתוף בנק הפועלים, ובפרט אגף החדשנות של הבנק, בראשות אבי כוכבא. סיסקו עתידה להפיץ את תוצאות המחקרים הישראליים האלה ברחבי העולם והבנק, מצידו, צפוי לקדם בעזרתם את הבנקאות הדיגיטלית הישראלית.

סיסקו היא ענקית ההיי-טק הפעילה ביותר בהקשר של רכישות של חברות ישראליות: היא קנתה בארץ לא פחות מ-17 חברות, כאשר על הרכישה האחרונה – זו של CloudLock – הוכרז אתמול (ג'), בעת ביקורו של היו"ר בארץ.

צ'יימברס, וסיסקו כולה, מאמינים בשילוב כל המגזרים בחברה הישראלית ותומכים – בניצוחה של זיקה אבצוק, מנהלת קשרי קהילה בסיסקו ישראל – בתעסוקה ובפעילויות מחשוב גם במגזרים הערבי והחרדי בישראל.

ביום ב' האחרון התכנסו רבים ובכירים מתעשיית ההיי-טק בישראל, כמו גם סטארט-אפיסטים וסטודנטים, על מנת לשמוע את צ'יימברס מדבר ומשוחח בשיחה פומבית עם פרס. השניים דיברו בעיקר על עתיד הטכנולוגיה הישראלית, עתיד המזרח התיכון, חדשנות ושילוביות, תחת הכותרת Inclusion Through Innovation. מי שהזמין את הקהל לצפות בשיחה ביניהם היה אורן שגיא, מנכ"לה הנמרץ של סיסקו ישראל.


מימין: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, וד"ר ארנה ברי, מנכ"לית מרכז המצוינות של EMC ישראל.


אי אפשר בלי להזכיר את Airbnb, אובר (Uber) ואמזון (Amazon) כחברות חדשניות. צ'יימברס מציין את הודו, סין ואירופה (ובעיקר צרפת) כמרכזי החדשנות שמאיימים על ישראל. ראו הוזהרתם, יאמר בהמשך,ואל תישארו שאננים.


שקף שראוי להילמד על ידי כל אחד וכל ארגון: שמונת העקרונות למסד החדשנות בסיסקו. להדפיס ולתלות על הקיר.


העידן הדיגיטלי אמרנו? צ'יימברס טוען שלאחר 20 שנות עידן המידע, 20 השנים הבאות יהיו העידן הדיגיטלי. גם לפני כן המידע היה דיגיטלי, אלא שכעת, לדבריו, הכול בכף ידנו – כלומר, הדיגיטל הוא גם לא רק בשרתים אלא גם בכיסים של כל אחד מאתנו, וזה האתגר.


חזון העידן הדיגיטלי מהאיש שחזה לפני ארבע שנים את עידן האינטרנט של הדברים, כשניבא שיהיו ב-2020 כ-50 מיליארד התקנים מחוברים. בתעשייה הרימו גבה והתברר שהתחזיות שלו ריאליות. כעת הוא חוזה שב-2050 יהיו 500 מיליארד מכשירים מחוברים. כדאי לרשום.


המחסום העיקרי בדרך לדיגיטל: התרבות הארגונית.


התחזית של צ'יימברס לשוק האינטרנט של הדברים.


צ'יימברס מציג את הגידול בהכנסות של המובילות בתעשייה – סיסקו לעומת ארבע מתחרותיה הבולטות. שקף לפני הוא "הזהיר" שארבע מ-10 חברות ייעלמו בתוך עשור. כאן הוא מציג את HP ויבמ כחברות אדומות, עם 14 ו-13 רבעוני צמיחה שלילית, בהתאם. זאת, בהשוואה לסיסקו הירוקה ומעט פחות ממנה לאורקל (Oracle) ולמיקרוסופט (Microsoft). שתי חברות מתוך חמש הן 40%.


בשקף זה הוא מציג את מדד ה-EPS – הרווח למנייה. שוב סיסקו מובילה והאחרות משתרכות מאחור – מי פחות ומי יותר.


שיא הישירות: צ'יימברס מציג לפנים – אם השיבוש חל על כל התעשיות (ש-40% מ-10 המובילות ייעלמו), הוא חל גם על תעשיית ה-IT. בעוד שעל פי התחזית שלו, סיסקו מצליחה בטוחה, שימו לב סביב אילו חברות מתנוסס סימן שאלה: אורקל, אינטל (Intel), מיקרוסופט, דל (Dell), יבמ (IBM), סאפ (SAP) ו-HP. תחזית נועזת, אמיצה ואולי בעיני המתחרים חצופה.


שלב הדו-שיח החל בשאלה קצרה, בת שני משפטים, של צ'יימברס והמשיך בתשובה ארכנית של פרס.

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגיות: , ,

Comment (1)

  1. מישהו

    תשובה קצרה לכותרת- לא
    תשובה ארוכה לכותרת- לא רק שלא יעלמו אלא שגם ירחיבו את הפער בינהן לחברות אחרות במשק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *