28 במאי 2017 ''פלי הנמר''

"האתגר המרכזי של המנמ"רים בעולם הוא איך להאיץ את האפליקציות"

"האפליקציות רק הולכות ומתרבות, ועקב כך יש לספק ללקוחות יותר ויותר שירותים", כך לדברי פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks

פרנסואה לוקו-דונאו החל את תפקידו כמנכ"ל F5 Networks בתחילת חודש אפריל האחרון, וכשפתח את הכנס השנתי F5 Agility 2017 שנערך בשבוע שעבר בברצלונה, אלה היו השבועות הראשונים שלו בהנהגתו את חברה השירותים ליישומים מהירים, חכמים, ומאובטחים יותר, כפי שמעיד המוטו החדש של החברה הבינלאומית, שהמטה שלה בסיאטל, וושינגטון.

FASTER. SMARTER. SAFER. צילום: פלי הנמר

FASTER. SMARTER. SAFER. צילום: פלי הנמר

במסיבת העיתונאים, לוקו-דונאו הציג עצמו כאפריקני-אירופאי, הגדרה פחות שכיחה, לעומת מקבילתה המוכרת אפרו-אמריקני.

המנכ"ל החדש והצעיר, בן 45 שנים, בעל המראה המצודד, סוחף את שומעיו גם בכנותו. בחודש הראשון לכהונתו הוא עסוק בעיקר בללמוד את החברה, פתרונותיה ולקוחותיה, שבעיניו האזנה כנה להם היא המפתח להצלחתו והצלחת החברה כולה.

לוקו-דונאו מביא איתו ניסיון של עבודה וניהול בינלאומי בחברת התקשורת והייעוץ סיינה (Ciena), שבה צמח מתפקידי מכירות לפני כ-20 שנה לעמדת COO, ובה היה אחראי על כ-90% מכ-5,500 עובדי החברה ברחבי תבל.

לפני כן סיים תואר במנהל עסקים באוניברסיטת סטנפורד (Stanford) בקליפורניה ותואר ראשון בהנדסה בפריס. את הקריירה העסקית החל בארץ הולדתו טוגו, מושבה צרפתית בעברה. הוא יזם מפעל לגידול ויצוא של אגוזי קשיו, אשר סיפק מקומות עבודה לכ-800 מקומיים. עד היום הוא תומך ומסייע למפעל כדי להבטיח עבודה הוגנת.

תפקיד חשוב יש לו בייצוב העמדה הבכירה ב-F5 בה ב-18 החודשים האחרונים, משרת המנכ"ל עברה מידי ג'ון מק'אדמס למחליפו, אותו מינה בעצמו, מני ריבירו, וחזרה אליו לאחר שהאחרון, פרש למנכ"ל חברה אחרת, תוך כחצי שנה.

כעת מק'אדמס ,שניהל את החברה בהצלחה 16 שנה, הביא את פרנסואה לעמוד בראש מובילה בתחום הרישות, עם מחזור של שני מיליארד דולר וריווחיות גבוהה של מעל 200 מיליון דולר נטו, וצוות של מעל 8,000 מומחים ומנהלים.

בישראל יש ל-F5 צוות של מעל 200 עובדים המפתחים פתרונות תוכנה, למעשה כל מוצרי סביבת WAF (ר"ת Web Applications Firewall) מפותחים בישראל.

עובדי מעבדת התוכנה בישראל הגיעו בעקבות הרכישות של F5 את החברות המקומיות: מגניפייר, קרשנדו, טראפקיס ו-וורהסייף.

במקביל, מנהלת שושי ליבוביץ' את סניף ישראל על שבעת עובדיה המנהלים את השותפים העסקיים שיחדיו מנהלים את השיווק, המכירות והתמיכה בלקוחות הרבים של החברה.

פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks. צילום: פלי הנמר

פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks. צילום: פלי הנמר

כמנכ"ל טרי בחברה שמגיע מחוצה לה, מה אתה עושה בימים אלה?
"כמובן, כפי שגם הצהרתי מעל במת מליאת הפתיחה, אני בעיקר לומד מהר והרבה ובעיקר משקיע זמן רב בהכרה אישית של כמה שיותר מנהלים ועובדים ולקוחות שהם המפתח להצלחת כל חברה ובוודאי גם ב-F5, שהיא חברה שמספקת פתרונות טכנולוגיים ללקוחות מתקדמים המתפתח ביותר של ריבוי היישומים".

האם ביקרת בעבר בישראל ומה אתה מכיר בה?
"ביקרתי בישראל לפני תשע שנים, כמנהל בכיר בסיינה, שיש לה סניף מקומי ולקוחות כמו חברת הכבלים HOT, ואני מכיר גם את ספקית התקשורת הגדולה, בזק. אשמח לבקר שוב וזה חשוב, במיוחד כשיש לנו בישראל מעבדת פיתוח תוכנה חזקה".

בעבר F5 רכשה לא פחות מארבע חברות ישראליות. יהיה לזה המשך לדעתך?
"אני בטוח שהמנהלים האחראים על רכישות ומיזוגים ב-F5 עושים עבודתם נאמנה ובודקים כל הזמן היכן מתפתחות טכנולוגיות חדישות ומתקדמות שמשלימות את קווי המוצרים שלנו".

"איננו רוכשים חברות להגדלת בסיס לקוחות, אלא רק להרחבת הפתרונות שלנו שיתבססו על טכנולוגיות מעולות – כמו שכבר קלטתי, שמפתחים בישראל. הגידול שלנו תמיד היה שילוב של גידול אורגני מפיתוחים שלנו, עם רכישות של פיתוחים שנוצרו מחוץ לחברה".

פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks, פותח את הכנס. צילום: פלי הנמר

פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks, פותח את הכנס. צילום: פלי הנמר

במה אתה תולה את תביעתה לתהילה של F5 (מה שקרוי באנגלית Claim to fame)?
"אני רואה את תהילתנו על היות F5 החברה היחידה המספקת פורטפוליו נרחב ביותר של שירותים לאפליקציות הפועלים בהרמוניה מלאה עבור הלקוח המשתמש בהם הן במתקן (on premise), הן בענן וגם במעבר מענן של יצרן אחר לענן אחר".

כלומר בין מתחרי F5 המצב הוא שונה.
"כן, יש להם פתרונות שונים לשירותים במתקן ולענן, וללקוח המשתמש לא חלק ולא פשוט לעבור עם האפליקציה שרצה במתקן לענן, והוא מגלה זאת כשהוא בוחר לעבור לראשונה לענן ואז זה מאוחר. אצלנו כל השירותים, מההתקן (Appliance) הקלאסי שלנו לניהול עומסים Application Load balancing ועד שירותי SSL ואינטרנט של הדברים – כולם עוברים חלק מכל סביבה לכל סביבה אחרת".

היכן אתה רואה את F5 בשנים הקרובות?
"החברה שאני עומד בראשה תהיה חשובה הרבה יותר ללקוחות המחשוב הארגוני בעולם, כי האפליקציות רק הולכות ומתרבות ואנו מספקים להם יותר ויותר שירותים".

"האתגר המרכזי של המנמ"רים בעולם הוא איך להאיץ את האפליקציות, כך שהמשתמש באפליקציה לא יחוש האטה עד שהנתונים מגיעים אליו למובייל שבידו וגם למיליארדי התקני אינטרנט של הדברים שהולכים ומתרבים בימים אלה".

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *