23 בפברואר 2016 ''פלי הנמר''

סיסקו ב-"לייב" – בכנס האירופי השנתי; חלק ג'

החברה, מובילת הרשת העולמית, שואפת להתברג בצמרת גם בתחומי הדיגיטליזציה, האינטרנט של הדברים ואנליטיקת הנתונים ● הנמר סייר בין ההרצאות, הדוכנים והאנשים בכנס

יותר מ-12 אלף משתתפים מאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) הגיעו השנה לכנס Cisco Live, שנערך בשבוע שעבר בברלין. מדובר בשיא בכנסי החברה באזור. הכנס כולו מנוהל, זו השנה השנייה ברציפות, על ידי בוני שפירא מסיסקו (Cisco) ישראל וצוותו האירופי.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המוטו של הכנס השנה – שהיה המוטו בכנסים של חברות נוספות, כמו VMware – הוא "אנחנו מוכנים. האם אתם מוכנים?"

ואמנם, הכנס כולו עסק בלהוכיח שסיסקו מוכנה ושהיא תספק ללקוחותיה את הפתרונות שיעשו גם אותם מוכנים. מוכנים למה? לאנליטיקת זמן אמת מאובטחת בעולם של ה-IoT (האינטרנט של הדברים) בעידן הענן לצורותיו: פרטי, ציבורי או היברידי. זהו המצב הנתון.

המשתתפים גדשו את האולמות והתערוכה, שם היו יכולים לראות ולשמוע יותר לעומק על המוטו, כמו גם על מיטב החידושים של החברה בפרט ובתחומי פעילותה בכלל.

אומרים שתמונה שווה אלף מילים. לכן, למה להכביר בדברים? אתן לצילומים לדבר!
כנס Cisco Live נערך השנה, כאמור, בברלין, והנהלת סיסקו החליטה לכבד את המדינה המארחת ולהזכיר שעד מלחמת העולם השנייה, גרמניה הייתה מרכז חדשנות עולמי ושמוצרים רבים, שמשתמשים בהם עד היום, נוצרו בה. אחת מאותן התפתחויות טכנולוגיות בולטות היא מכונת הדפוס של גוטנברג, שיוצרה ב-1439. כמו כן, הזכירו שם את המכונית הראשונה, גלולת האספירין, ג'ינס ה-Levi's ומשחת השיניים.


במליאת הפתיחה מעלים ציטטה של ג'ון צ'יימברס, יו"ר מועצת המנהלים של סיסקו, שמפיץ את החדשנות כאמונה דתית – חדשנות או למות. סיסקו בהובלתו הייתה לאלופת רכישת חברות, עם לא פחות מכ-180 רכישות, כולל שבע בישראל. זאת, כי הנהלתה מאמינה שלא כל השכל והידע מרוכזים במקום אחד, אלא הם מפוזרים בעולם כולו.


לבמת המליאה עולה הבכיר ביותר (בהעדר ג'ון צ'יימברס, היו"ר, וצ'אק רובינס, המנכ"ל) – סגן הנשיא הבכיר וה-CTO למוצרים ופלטפורמות, זורוואר בירי סין (Zorawar Biri Singh), המכונה בירי. הוא מפרט את האסטרטגיה של "סיסקו החדשה": לא רק רישות ודטה סנטרים, אלא גם, והרבה, IoT ואנליטיקה של נתונים בזמן אמת. היכן ייערך העיבוד של הנתונים של מכשירי הקצה? בנתבים של סיסקו, שנמצאים בקמפוסים בהם נמצאים המכשירים. שהרי נתב הוא מחשב לכל דבר. כלומר, סיסקו עוברת גם לפיתוח ולשיווק תוכנה ואפליקציות, שם שולי הרווח גבוהים יותר מב-"ברזלים" (נתבים ומתגים).


זהו, על פי סיסקו, העידן החדש – הרביעי – של עולם ה-IT: דיגיטציה של נתונים ו-IoT של מכונות ואנליטיקה למקבלי ההחלטות.


העידן הדיגיטלי, על פי סיסקו, יוצר שני גלים, לאנשים ולמכונות: אנליטיקה ואינטרנט של הדברים. סיסקו רוצה להוביל את שניהם, כשהיא מספקת לשניהם אבטחה מלאה.


בשקף זה מוצגים עולמות הפתרונות של סיסקו לעידן החדש, הרביעי: קישוריות, אבטחה, אוטומציה ואנליטיקה.


התשתיות שסיסקו מספקת לפתרונות של העולם הדיגיטלי: רישות, מרכזי נתונים ועננים, אנליטיקה ואבטחת יישומים.


המוטו של סיסקו: הנתונים הם ה-"נפט" (המחצב החדש) של העולם ובהתאם, הדטה סנטרים הם בתי הזיקוק. סיסקו תספק את התשתיות לנפט ולבתי הזיקוק בכל בתוכנה, כי היא העיקר.


שימו לב למודל פיתוח התוכנה העתידי על פי סיסקו: שכבת הווירטואליזציה (VMware) נעלמת. המפתחים כותבים APIs מיקרו-שירותים לתוך קונטיינרים מעל קבצי Hadoop, וכך גם מערכת ההפעלה ההכבדה המסורתית נעלמה – רק גרעין קל של לינוקס (Linux) נותר. במקום זאת, המודל של היום הוא פיתוח יישומים כבדים יחסית, שרצים מעל שכבת וירטואליזציה, כאשר מעל מערכות הפעלה במכונות וירטואליות, מעבדים, אחסון ורישות. כלומר, המיקרו-שירותים נכתבים היישר ל-"ברזלים" עצמם, מה שמאיץ את הביצועים.


זהו הפתרון של סיסקו לתזמור וניהול סביבת הענן ההיברידי, שמסייע לצוות ה-IT. הוא עונה על האתגר המרכזי שלהם: לתזמר מודלים של צריכת IT עם סוגי העבודות השונות – במתקן או בענן.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *