24 בפברואר 2016 פלי הנמר

סיסקו ב-"לייב" – בכנס האירופי השנתי; חלק ד'

החברה, מובילת הרשת העולמית, שואפת להתברג בצמרת גם בתחומי הדיגיטליזציה, האינטרנט של הדברים ואנליטיקת הנתונים ● הנמר סייר בין ההרצאות, הדוכנים והאנשים בכנס

יותר מ-12 אלף משתתפים מאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) הגיעו השנה לכנס Cisco Live, שנערך בשבוע שעבר בברלין. מדובר בשיא בכנסי החברה באזור. הכנס כולו מנוהל, זו השנה השנייה ברציפות, על ידי בוני שפירא מסיסקו (Cisco) ישראל וצוותו האירופי.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המוטו של הכנס השנה – שהיה המוטו בכנסים של חברות נוספות, כמו VMware – הוא "אנחנו מוכנים. האם אתם מוכנים?"

ואמנם, הכנס כולו עסק בלהוכיח שסיסקו מוכנה ושהיא תספק ללקוחותיה את הפתרונות שיעשו גם אותם מוכנים. מוכנים למה? לאנליטיקת זמן אמת מאובטחת בעולם של ה-IoT (האינטרנט של הדברים) בעידן הענן לצורותיו: פרטי, ציבורי או היברידי. זהו המצב הנתון.

המשתתפים גדשו את האולמות והתערוכה, שם היו יכולים לראות ולשמוע יותר לעומק על המוטו, כמו גם על מיטב החידושים של החברה בפרט ובתחומי פעילותה בכלל.

אומרים שתמונה שווה אלף מילים. לכן, למה להכביר בדברים? אתן לצילומים לדבר!

 


מהפכת האנליטיקה: ממערכות מחסני נתונים קלאסיים במודל עיבוד אצווה (Batch) למודל עיבוד בזמן אמת של לימוד מכונה (ML) בקצב של PB

זהו המודל הכללי של סיסקו להובלת עיבוד הנתונים המאובטח מהדטה סנטרים ועד מכשירי הקצה, בעידן ה-IoT.


לבמה עולה דיוויד גלוקר, סגן נשיא בכיר לאבטחה בסיסקו (משמאל), ומסביר מה עושה אותה לענקית אבטחה. התשובה: הצעת פתרונות אבטחה בכל תחום – לא רק אנטי וירוס או פיירוול, מה שעושות מתחרותיה, אלא גם שילובם המוצלח ללא העמסת מנהלי האבטחה במסכי בקרה לכל פתרון בנפרד.


אבטחה מאנטי וירוס, אנטי ספאם ופיירוול, מניעת התקפות אתרים, זיהוי איומים אקטיבי ושאר הגנות – הכול במסך בקרה אחד לניהול מתקדם במכשירי הקצה, ברשת ובענן.


Talos  היא קבוצת המחקר של חטיבת האבטחה של סיסקו. בין ממצאיה, המעידים על חשיבות הטמעת האבטחה ב-IT בארגונים: מדי יום נחסמים כ-20 מיליארד מתקפות ואיומים, בהם 181 מיליון התקפות רוגלה. הדבר מעורר נחישות להטמעת אבטחה.


פתרון השירות של Talos: הגנה משולבת מעל מרכז הניהול של מכשירי FirePower, ובכלל זה אכיפת מדיניות אבטחה עקבית, עם מודעות כלל ארגונית ושיתוף מודיעין.


סיסקו הכריזה בכנס על FirePower 4100 – אפלייאנס הדגל, המביא תכונות חדישות לפיירוול של הדור הבא – NGFW. נקודת השיא היא 99.2% של אפקטיביות במניעת חדירות.


בשיחה עם ג'ין בליבאו-דאן (Jeanne Beliveau-Dunn), סגנית נשיא ומנכ"לית חטיבת השירותים של סיסקו. החזון שלה הוא: "כוח העבודה של העתיד בסיסקו". תפיסתה: מעולם הטכנולוגיה לא השתנתה בקצב כה מהיר כמו כיום, עד כדי כך שהיא משנה את חיי היום יום של האנשים, בעיקר בסביבת עבודתם. היא אומרת שהאופי של רוב המשרות ישתנה לחלוטין וחלק רב מהן פשוט ייעלם. זו משמעותה של המהפכה הדיגיטלית המלאה.

היא מציינת כי בתקופה האחרונה נוצרו 35 הגדרות של משרות חדשות שלא היו כלל בנמצא עד כה. לדבריה, המחסור העיקרי הוא בטאלנטים וחשיבות הלימוד תגבר, כי על האדם, שתוחלת חייו עולה, ללמוד כל חייו כדי לעמוד בקצב החידושים. כמו כן, יש מקום למבוגרים שיצליחו ללמוד והידע שלהם יעמוד לזכותם, ללא תלות בגיל.

סיסקו משקיעה בפיתוח לימודים והכשרה. כבר כיום, כ-20% מהכנסותיה מגיע משירותים, והחלק שלהם ילך ויגדל. המודל בניהול כוח אדם הוא הגמישות שלו. כשסיסקו החלה לפעול, לפני כ-30 שנים, היא הייתה צריכה לגייס אנשים ולהכשיר אותם למשהו שהיה אז חדש – ניהול רשתות – ועתה היא עושה זאת שוב, בנושאי דיגיטל ו-IoT.


בשיחה עם פיליפ רוגבנד, המנהל האזורי לפיתוח עסקי לאבטחת סייבר (Philippe Roggeband, Cybersecurity Business Development Manager EMEAR). הטיעון המרכזי שלו הוא שהמהפכה הדיגיטלית הולכת יד ביד עם הטמעת האבטחה והיא לא תתאפשר ללא ביטחון מוחלט באבטחה.

ללא אבטחה, הארגונים לא יפתחו, הוא אומר, ומציג את הסקר שביצעה סיסקו, שמראה שמנהלי ה-IT נוטים להימנע מפיתוח יישומים דיגיטליים עד שיהיו משוכנעים באבטחת הנתונים שלהם.

לדבריו, סיסקו משקיעה בדטה סנטרים, רישות, שיתופיות ואבטחה, ועתה גם באינטרנט של הדברים, שגם הוא תלוי אבטחת נתונים לחלוטין. הוא מציין כי ההכרזה החדשה – של FirePower 4100 – היא תוספת לארכיטקטורת האבטחה של סיסקו, שהושקה לפני כשנה, ומעתה, מקונסול אחד יש שליטה מלאה בכל המרעין בישין – מחודרות לרוגלות לבקרת גישה ולניהול זהויות, בכל אוסף של פתרונות מיצרנים מרובים, כשאין להם אינטגרציה מאלה, כמו בסיסקו.


בשיחה עם ענבר לסר-ראב, סגנית נשיא לפתרונות תשתיות ודיגיטל (Inbar Lasser-Raab, VP Solutions Infrastructure and Digital).

לסר-ראב היא ישראלית בכירה בניהול של סיסקו באזור EMEA, הפועלת מישראל ומוכרת בכל האזור, בצמרת סיסקו ואצל לקוחותיה. היא מניעה את התחומים החדשים אליהם מכוונת החברה: דיגיטל ו-IoT, על יסודות שליטתה במרכזי הנתונים וברישות. לסר-ראב מאמינה שאנחנו חוזים ברגע ההיסטורי, של המהפכה הרביעית – מהפכת הדיגיטל, בכל התהליכים, בכל הארגונים ובכל החטיבות והאגפים – מהייצור והשירותים ועד למסחר וללוגיסטיקה. לדבריה, זו ההזדמנות הגדולה של מנהלי ה-IT להיות שיחת היום בחדרי ההנהלה, המודעת להתקרבות המהפכה וחייבת מנהלים טובים על מנת להוביל אותה: אנשים כמו המנמ"רים ומנהלי הרשתות, שמבינים את הטכנולוגיה, מכירים את הארגון, צרכיו ומטרותיו, ויודעים להוביל אותו בדרך הנכונה להצלחה. היא מציינת שחברות שלא ישנו את המודל העסקי שלהן לאספקת מוצרים ושירותים דיגיטליים – ייעלמו מהשוק.

סיסקו עצמה מציעה שירותים דיגיטליים חדשניים, אומרת לסר-ראב. למשל, לקוחות רוכשים רישיון למוצרי ושירותי סיסקו (במקום קנייה של המוצרים עצמם) ומקבלים בעצם רישיון לחדשנות. יש להם מספר קטלוגי אחד, איתו הם רוכשים מסיסקו הכול. כך, חוויית הלקוח של סיסקו מתעצמת.

כמו כן, התמיכה בלקוח ובלקוחות שלו מתעצמת על ידי תמיכה מלאה מרחוק. כך, כל לקוח זוכה בתמיכה של מומחה, לא משנה היכן הוא נמצא. בבנקאות, למשל, מספר השירותים הזמינים לכל לקוח כמעט ושולש על ידי הגישה מרחוק.

תמצית העולם הדיגיטלי, לפי לסר-ראב, באה לידי ביטוי בשתי מדינות סקנדינביות: בהכרזתה של דנמרק על היותה מדינה ללא מזומן כבר ב-2030 ובעובדה שכבר כיום, רק 2% מהעסקאות בשבדיה מבוצעות במזומן. המהפכה הדיגיטלית, לדבריה, אפשרה לעבור ממהפכת הסרט הנע – ייצור המוני זול וחסר אופי – להתאמה אישית מלאה של כל מוצר לכל לקוח.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *