21 בפברואר 2016 ''פלי הנמר''

סיסקו ב-"לייב" – בכנס האירופי השנתי

החברה, מובילת הרשת העולמית, שואפת להתברג בצמרת גם בתחומי הדיגיטליזציה, האינטרנט של הדברים ואנליטיקת נתונים ● הנמר סייר בין ההרצאות, הדוכנים והאנשים בכנס, ומביא את רשמיו ● חלק א'

סיסקו (Cisco) היא חברה ותיקה בשוק – היא הוקמה לפני יותר מ-30 שנים והצליחה לכבוש את הצנרת של הולכת הנתונים ברשת האינטרנט הגלובלית, עד שכיום, כ-80% מהתעבורה העולמית עוברת בנתביה ובמתגיה.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

לפני כשבע שנים היא הגדירה שוק נוסף שבו היא מעוניינת לצמוח, הוא שוק הדטה סנטרים. סיסקו החלה אז לספק לשוק זה שרתים אחודים מבוססי ארכיטקטורת X86. אף על פי שהשוק נשלט אז על ידי שלושה ענקים – HP, דל (Dell) ויבמ (IBM) – היא הצליחה, עם שרתיה, המכונים UCS (ר"ת Cisco Unified Computing System), לתפוס את מקומה. השרתים הללו מציעים שילוב תשתית אחודה במארז של מעבדים, וירטואליזציה, רישות ותוכנת ניהול.

כיום, היקף מכירותיה של סיסקו מגיע לכדי 50 מיליארד דולר לשנה, רווחיה – כתשעה מיליארד דולר, וערכה הבורסאי הוא כ-135 מיליארד. החברה מייצרת כ-14 מיליארד דולר מוזמן בשנה וגובהה של ערימת המזומנים עליה היא יושבת הוא כ-60 מיליארד. עם שיאי ביצועים שכאלה ואיתנות פיננסית חזקה, מי היה מצפה לשמוע שהמסר של החברה בכנס Cisco Live 2016 בברלין, שהתקיים בשבוע שעבר, הוא "אנחנו מחפשים שווקים חדשים, אליהם הולכת הכלכלה העולמית, ושם יחול הגידול המואץ שלנו".

הדבר מזכיר את אנדי גרוב, ממייסדי אינטל (Intel) בתחילת שנות ה-70' של המאה הקודמת ומי שהוביל אותה כמנכ"ל בשנים 1987 עד 1998. גרוב טבע את האמרה "רק הפרנואידים שורדים", שהייתה גם לשם ספרו.

זורוואר בירי סין (Zorawar Biri Singh), סגן הנשיא הבכיר וה-CTO של סיסקו למוצרים ופלטפורמות

זורוואר בירי סין (Zorawar Biri Singh), סגן הנשיא הבכיר וה-CTO של סיסקו למוצרים ופלטפורמות

שני האישים המובילים את סיסקו כיום הם ג'ון צ'יימברס, יו"ר מועצת המנהלים ומי שהיה המנכ"ל והנשיא שלה במשך כ-20 שנים, עד לפני שנתיים, וצ'אק רובינס, שהחליף אותו בתפקיד המנכ"ל.

השניים נעדרו מכנס המשתמשים האירופיים השנתי של החברה, שנערך זו השנה ה-25 ברציפות. הם שלחו אליו את סגן הנשיא הבכיר וה-CTO למוצרים ופלטפורמות, זורוואר בירי סין (Zorawar Biri Singh), המכונה בירי, שגויס לסיסקו לפני כחצי שנה בלבד. הוא היה זה שהעביר במהלך הכנס בצורה הכי ברורה את המסר: סיסקו עוברת לעולם החדש, של הדיגיטליזציה הגלובלית ושל האינטרנט של הדברים, והיא לא תסתפק יותר בתשתיות הולכת הנתונים, אלא תספק גם אבטחתם המלאה ואת האנליטיקה שלהם. שהרי גם הנהלת סיסקו יודעת שתשתיות המחשוב לא נועדו אלא לספק נתוני זמן אמת למקבלי ההחלטות ולוודא שהם אמינים. כלומר, גם אבטחת המידע חשובה. ואמנם, סיסקו היא מובילה עולמית גם באבטחת נתונים, עם היקף מכירות שנתי של שני מיליארד דולר.

בירי אמר בהרצאת הפתיחה שלו בכנס שבעולם החדש הזה, סיסקו תספק אנליטיקת נתונים שתסייע לארגונים לקבל החלטות מבוססות נתוני אמת, כדי להישאר תחרותיים בעולם הדיגיטלי החדש. אחרת, לדבריו, לא מעטים מהם ייעלמו. באחד השקפים הבולטים שהוא הציג נטען שכ-40% מהעסקים המסורתיים הקיימים כיום ייעלמו בתוך חמש שנים, בגלל השיבוש (Disruption) הדיגיטלי הכלל עולמי. האחרים יסתגלו ויעברו לעולם החדש.

החל ממחר, ובמשך הימים הבאים, אציע לכם סיור מצולם בכנס, בו תוכלו לעמוד מקרוב יותר על הנתונים המרתקים שהוצגו בו, לצפות בבכירים שהשתתפו באירוע ולהתרשם מהאווירה ששררה באולמות. שהרי כבר נאמר שתמונה טובה מאלף מילים.

המשך יבוא…

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *