7 ביולי 2016 פלי הנמר

עמית דובר מונה למשנה למנכ"ל קבוצת יעל

דובר יהיה אחראי על הפיתוח העסקי של הקבוצה ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על התחומים שעליהם עומדת יעל לשים דגש ומגלה כי החברה עומדת להודיע על רכישה משמעותית

קבוצת יעל הודיעה על מינויו של עמית דובר כמשנה למנכ"ל. במסגרת תפקידו החדש הוא יוביל, בין השאר, את הפיתוח העסקי של הקבוצה.

דובר, שבתפקידו הקודם שימש כסמנכ"ל חטיבת הטכנולוגיות של קבוצת יעל, עובד בה מ-1997. בתפקידיו הקודמים בקבוצה הוא כיהן כמנהל מחקר ופיתוח, מנהל טכנולוגיות ראשי, ומנהל אגף טכנולוגיות ומוצרים. כמו כן, הוא שימש כקצין פרויקטים במסגרת העתודה האקדמית של צה"ל. לדובר תואר B.Sc.בהנדסת אלקטרוניקה מהטכניון ותואר MBA במנהל עסקים ומערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר.

בראיון לאנשים ומחשבים הוא אמר כי "אני עובד בשוק ה-IT מזה כ-20 שנים. התחלתי וצמחתי כטכנולוג ועם השנים נכנסתי גם לתחום העסקי. האמונה שלי לאורך כל הדרך והסלוגן שאני משווק הוא מתן מקסימום פתרון במינימום קידוד. הערך של איש התוכנה לא נמדד במספר שורות הקוד שכתב אלא במינימום שורות הקוד שכתב ביחס לערך העסקי שנתן".

לדבריו, "קבוצת יעל עוסקת במגוון תחומי ה-IT, ביניהם: תחום החומרה והתשתיות, בו אנחנו עובדים בעיקר עם דל (Dell); עולם התוכנה, בו אנחנו עובדים עם מוצרי ה-ERP וה-CRM של אורקל (Oracle); מוצרי Tibco בתחומי האינטגרציה וה-BI; מוצרי גוגל (Google) בעולמות הענן והחיפוש; בתחום ניהול התוכן, עם הפתרונות מבית FileNet של יבמ (IBM); ותחום היישום והייעוץ הפיננסי, עם מוצרי יבמ ופריוריטי (Priority). בנוסף, עוסקת הקבוצה בפעילות מיקור-חוץ נרחבת".

מהם התחומים עליהם אתם עומדים לשים דגש בפיתוח העסקי?
"התחום החם ביותר מבחינתנו הוא הענן. השוק צועד לשם בצעדי ענק. בתחילת השנה הרחבנו את השותפות שלנו עם גוגל והקמנו פעילות ממוקדת בשם CloudNow, שתתרכז במתן שירותי מחשוב היקפיים סביב פתרונות הענן של גוגל. לצד זה, אנחנו מקדמים גם את פתרונות הענן של החברות אותן אנחנו מייצגים, כגון מוצרי Tibco ,Spotfire ו-Mashery.

תחום נוסף עליו נשים דגש הוא הדיגיטל, המשלב את הערוצים השונים: מהאינטרנט המסורתי בדפדפן ועד למובייל. באחרונה אף רכשנו את חברת הדיגיטל Intigo – מיזוג שהניב כבר מספר פרויקטים מעניינים ביותר, כגון הנגשת רשת ארכיוני ישראל.

נפתח גם את תחום האינטרנט של הדברים, המשלב את הענן, האינטגרציה והמובייל, ונציע פתרון המשלב את החיבור למוצר הקצה, איסוף הנתונים והניתוח שלהם בזמן אמת.

נושא נוסף בו אנחנו מתרכזים כעת ונערכים אליו הוא המיזוג הצפוי בין דל ל-EMC.

קבוצת יעל משקיעה רבות בפיתוח העסקי וכבר בשבועות הקרובים היא צפויה להכריז על רכישה מעניינת ומשמעותית".

מיהם קהלי היעד שאליהם אתם מכוונים?
"יעל עובדת בעיקר בשוק ה-IT הארגוני. עם זאת, פתרונות התוכנה הנוכחיים מכוונים מעבר לשוק זה ופונים גם ללקוחות העסקיים ולחברות המוצר השונות. פתרונות ענן, דיגיטל ואינטרנט של הדברים מצויים בליבת העשייה העסקית ופותחים אותנו לקהלי יעד חדשים של סטארט-אפים וחברות מוצר, שמעוניינים לבסס את הפתרונות שלהם על רכיבים קיימים ומוכחים, שמאפשרים להם זמן הגעה לשוק קצר יותר והחזר השקעה מוכח".

לסיכום אמר דובר כי "אנחנו מספקים פתרונות שמאפשרים ללקוחות להתמקד בפעילויות הליבה העסקית שלהם. הדרך להשיג זאת היא על ידי שילוב פתרונות מתאימים וקדמה טכנולוגית, המאפשרת את ניצול הקיים תוך מיקוד והתאמה לעסק הספציפי".

תגיות: , ,

Comment (1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *