19 בדצמבר 2017 ''פלי הנמר''

"ענף ה-IT חוזר על עצמו – אבל בצורה משופרת בכל פעם"

בראיון במלאות 20 שנים לעבודתו ביעל מדבר עמית דובר, משנה למנכ"ל הקבוצה, על ההתפתחויות בענף, הפרויקטים הגדולים שבהם לקח חלק ומה הוא זוכר מהיום הראשון שלו ביעל

"ענף ה-IT הוא גלגל מסתובב שחוזר על עצמו – אבל בצורה משופרת ושונה כל פעם", כך אמר עמית דובר, משנה למנכ"ל קבוצת יעל.

דובר התראיין לאנשים ומחשבים לרגל מלאות 20 שנים לעבודתו בקבוצה. לדבריו, "אם היינו ממוקדים בעבר במחשב מרכזי אחד, חזרנו אחרי שנים למחשוב מרכזי בצורה שונה, בדמות הענן. כח המחשוב השתנה פלאים וכיום, כל טלפון מכיל כח מחשוב חזק יותר מכל מחשב מרכזי שהיה קיים לפני 20 שנים. תוכנות שהתאמצנו לפתח בעבר הופכות לקומודיטי, והמיקוד עובר לטרנספורמציה הדיגיטלית ולהטמעה של התהליכים הדיגיטליים בחיי היום יום".

"פרויקט הגמר שלי בטכניון עסק במחשוב אלגוריתמי למידה של רשתות נוירונים – נושא שהיה אז בראשית דרכו. כיום, רשתות נוירונים ממוחשבות מהוות את ליבת תעשיית הבינה המלאכותית ורצות על סמארטפונים לשימושים מסחריים", אמר דובר. הוא ציין כי "גם יעל פועלת בתחומים אלה".

ככלל, הוסיף, "גם ביעל קרו הרבה שינויים בשנים אלה ונכנסנו לתחומים חדשים. הקמנו את CloudNow – פעילות הענן שלנו, ונכנסנו לארכיטקטורת הענן עם שלל מוצרי טיבקו (Tibco), רכשנו את חברת ה-BI אקטיביו, הרחבנו את תחום הדיגיטל, נכנסנו לתחומי הבוטים למיניהם ולשילוב כל האמור לעיל לכדי מוצר הממנף את הטכנולוגיות למקסימום פתרון במינימום קידוד".

מה אתה זוכר מהיום הראשון שלך ביעל?
"הגעתי לחברה לאחר שירות כעתודאי בצה"ל. יעל ישבה אז בגבעת שמואל, מעל השופרסל. שלמה סנדרס, שהיה אז מנהל המו"פ של החברה, קיבל אותי ונתן לי ערימות של ספרים לקריאה ולימוד, היות שהייתי צריך להשלים חומר בין הידע של התכנות בסביבה הצבאית לסביבה האזרחית, שאימצה באותם ימים לחיקה את רשת האינטרנט".

מה היה התפקיד הראשון שלך בחברה?
"התחלתי כמנהל פרויקטים במחלקת המו"פ, שעסקה בפיתוח של מוצר לדיווח שעות על גבי האינטרנט עבור חברות מבוזרות. הפרויקט היה בשיתוף הקרן הדו לאומית קנדה-ישראל למו"פ תעשייתי ובוצע יחד עם החברה הקנדית ICO. אנחנו היינו אחראים על פיתוח מנוע להעברת הנתונים על גבי רשת האינטרנט".

איך אתה מסכם את 20 השנים האלה מבחינת הפרויקטים שביצעתם?
"הבאת מוצרי טיבקו וגישה של אינטגרציה נטולת קוד הם הדברים המזוהים ביותר עם עשייתי בתקופה הראשונה שלי ביעל. מאז ועד היום ביצענו עשרות פרויקטים של אינטגרציית מערכות, כאשר המוכר שבהם הוא פרויקט ניידות המספרים. בנוסף, פרויקטים לדוגמה, שעלו לאוויר באחרונה, הם ה-CRM של שירותי בריאות כללית וה-ERP של רשת אורט. במיוחד אני גאה להיות שותף לפרויקטים בעלי ערך חברתי, כגון פרויקט הנגשת ארכיוני המדינה, שבמסגרתו נחשפו מסמכי פרשת ילדי תימן. זוהי דוגמה מצוינת לשילוב של עשייה ערכית עם טכנולוגיות של גוגל (Google), שמאפשרות מיקוד בעשייה של המידענות ולא בתכנות ללא צורך".

ואם כבר מדברים על פרויקטים טכנולוגיים-חברתיים ועל עשייה עם ערכים, דובר ציין כי "יעל דוגלת בתרומה לקהילה ואני מנסה לתרום את חלקי. הערך הגדול ביותר שאני יכול לתת הוא סיוע בטיפוח דור העתיד הטכנולוגי. במסגרת זו אנחנו מלווים בני נוער ומסייעים להם בהכשרה הטכנולוגית על ידי ליווי של הלימוד בבתי ספר באמצעות עובדים מהתעשייה, שמקנים להם כיוון ופרקטיקה מעשית".

לסיכום הוא אמר כי "20 השנים האלה עברו מהר מאוד, ואני מקווה שהשנים הבאות יהיו לא פחות טובות ומעניינות".

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *