9 במאי 2018 פלי הנמר

רד-האט מגדירה מחדש את הענן ההיברידי עם טכנולוגיות CoreOS

CoreOS משתלבת עם Red Hat OpenShift לקידום מערך פלטפורמת Linux אוטומטי מלא, ממערכת ההפעלה עד שירותי יישומים, ברחבי הענן ההיברידי

במליאת הפתיחה של כנס המשתמשים Red Hat Summit 2018 שנערך השבוע בסן פרנסיסקו עם מספר שיא של כ-8,000 משתתפים, רד-האט (Red Hat) הודיעה על השלבים הראשונים של אינטגרציית CoreOS Tectonic ,Quay ו-Container Linux עם המערך החזק של פתרונות מבוססי קונטיינר ו-Kubernetes של החברה.

פלטפורמות יישומי קונטיינר כמו Red Hat OpenShift Container Platform, כבר מספקות למנמ"רים פתרון רב עוצמה מבוסס סטנדרטים פתוחים, כדי לקדם מאמצי טרנספורמציה דיגיטלית. פלטפורמה זו מסייעת לארגונים לאמץ מהר יותר טכנולוגיות מתפתחות כמו קונטיינרי Linux ו-Kubernetes, תוך שמירה על השקעות ביישומים קיימים.

טכנולוגיות CoreOS מקדמות את היצע השירותים והפתרונות של רד-האט לתשתית קונטיינרים, מרחיבות את מפת הדרכים עבור הארגון הדיגיטלי ומרחיבות את יכולות הקונטיינרים לעננים היברידיים.

זו פלטפורמה נפוצה ביותר בשוק עבור פריסות יישומים בצורה מאובטחת ושרידות מקסימלית ליישומים חדשים ומסורתיים. זה הצעד הבא של רד-האט להוביל בעולם הקוד הפתוח את מערכות ההפעלה לענן ההיברידי, שהוא המגמה השלטת כיום בעולם המחשוב הארגוני בו המנמ"ר משלב יישומים בין הענן הפרטי, יישומי המתקן והענן הציבורי.

להגדיר מחדש את הענן ההיברידי

עד עתה רד-האט הצליחה להוביל בארגונים את מערכות ההפעלה לשרתים למיינפריים, מבוססי X86 ומערכות-על, תוכנת RHEL (ר"ת Red Hat Enterprise Linux) שלה, כיום כבר מהדורה 6.5. ומעתה היא מסתערת על השוק הצומח של ניהול האפליקציות בענן ההיברידי התומך בכל בשילוב עומסי עבודה בין כל פלטפורמות הענן הציבורי, כמו הנפוצות ביותר של אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google) ואחרות.

Tectonic ו-Quay, שהם חלק מ-CoreOS, שנרכשה בינואר 2018 על ידי רד-האט תמורת 250 מיליון דולר, יסייעו לקדם אוטומציה בכל שכבה של מערך האפליקציה מוטת-ענן (Cloud-native), תוך מחויבות רד-האט ליציבות ותמיכה ברמת האנטרפרייז. אוטומציה זו תרחיב את מרחב השותפים של יצרני תוכנה עצמאיים (ISVs), ותאפשר להם לספק ולתחזק ביתר קלות יישומים ושירותים  מעל Red Hat OpenShift Container Platform.

לדברי ג'ים וייטהרסט, מנכ"ל רד-האט, "אנו מאמינים בכל ליבנו כי האינטגרציה של טכנולוגיות האוטומציה של CoreOS עם פתרונות תשתית רבי-עוצמה של רד-האט, תגדיר מחדש את הענן ההיברידי ותשלב את הפשטות של פריסות ענן ציבורי עם האבטחה המשופרת של מחשוב ענן פרטי. הפתרון מאפשר ניהול עומסי עבודה ונתונים. Red Hat OpenShift Container Platform מספקת אוטומציה ברחבי מערך הקונטיינרים המלא, ממערכת ההפעלה שבבסיס עד לשירותי היישומים. יכולות אלה מקלות על צריכת IT היברידי תוך שימור אבטחה מוגברת וקידום מודל חדש לדרך בה ארגונים משתמשים בענן ההיברידי".

אוטומציה של פעילויות OpenShift

Tectonic – פתרון הרחבה Kubernetes ארגוני של CoreOS, מציע פתרון עוצמתי לניהול מערכי Kubernetes גדולים באמצעות עדכונים אוטומטיי.

עם תכונה זאת יכולים מנהלי ארכיטקטורה לבצע ביתר קלות שדרוגים של אשכולות Tectonic שלמים ושרתי קונטיינרים.

רד-האט תשלב יכולת זאת עם Red Hat OpenShift Container Platform. יכולת זו תקל על ניהול פריסות Kubernetes גדולות, כשמרבית משימות התחזוקה השגרתיות יבוצעו אוטומטית. יכולת זו  תפחית משמעותית צורך בפעילויות ידניות ותספק אוטומציה מושלמת לפיקוח על אשכולות.

פתרון ה-"תפעול"

CoreOS גם יצרה את תפיסת "תפעול" (Operators) עם Kubernetes – הרחבת API Kubernetes ליצירה, תצורה וניהול יישומים מורכבים.

בפועל, הפתרון עושה שימוש בידע המצטבר של ניהול יישומי Kubernetes, בונה אותו לתוך תוכנה, והופך עומסי עבודה מאתגרים לקלים יותר לפריסה ותחזוקה ב-Kubernetes.

מימושי CoreOS Container Linux ב-Red Hat OpenShift

CoreOS Container Linux הינה מערכת הפעלה Linux ייעודית עבור קונטיינרים. המערכת מאובטחת ומאפשרת עדכונים חכמים כדי לשמור על עדכניות של פריסות תשתית גדולות מאוד. Container Linux, הבנויה סביב קהילה מוצקה קיימת, תשמר את החזון שלה לאספקת תשתית אירוח מתקדמת, אוטומטית ומהירה לקונטיינרים.

המערכת נסמכת על תמיכה רבה של קהילות התוכן של Red Hat Enterprise Linux ו-Fedora, עם נגזרת בשם Red Hat CoreOS. מערכת זו תשלב תפיסות טכנולוגיה חדשניות וחווית המשתמש של Container Linux. היצע זה יחליף בסופו של דבר את Atomic Host, ויפעל כמערכת ההפעלה הקבועה ממוקדמת הקונטיינרים של רד-האט.

Red Hat CoreOS תספק את הבסיס עבור Red Hat OpenShift Container Platform ,Red Hat OpenShift Online ו-Red Hat OpenSift Dedicated, לפלטפורמת Kubernetes עם עדכונים אוטומטיים.

Red Hat OpenShift Container Platform תמשיך לתמוך ב-Red Hat Enterprise Linux עבור לקוחות המעדיפים מחזור חיים ואריזה מסורתיים כבסיס עבור פריסות Kubernetes שלהם.

Red Hat Quay ו-OpenShift

במהלך השנים האחרונות השתמשו לקוחות Red Hat OpenShift רבים ב-CoreOS Quay כפתרון Registry הארגוני שלהם. בפתרון ה-OpenShift שולב Registry  קונטיינרים משולב. לקוחות יוכלו לבחור בין שימוש בפתרונות השונים של Registry ולקבל את Quay Enterprise ו-Quay.io מרד-האט.

החזון של רד-האט: להוביל בעולם הקוד הפתוח את ניהול היישומים המבוזרים על כל השרתים, בכל ארכיטקטורה בשילוב של כל פלטפורמת ענן בעידן הענן ההיברידי. צילום: פלי הנמר

החזון של רד-האט: להוביל בעולם הקוד הפתוח את ניהול היישומים המבוזרים על כל השרתים, בכל ארכיטקטורה בשילוב של כל פלטפורמת ענן בעידן הענן ההיברידי. צילום: פלי הנמר

Quay, פתרון ה-Enterprise Registry, מאפשר תכונות מתקדמות לסנכרון גאוגרפי אוטומטי, פריסה בתשתית מרובת אתרים, סריקת אבטחת מידע של ה-image מבוססת Clair.

המערכת מאפשרת ניהול מחזור החיים של ה-image, צפייה בהיסטוריה, חזרות לגרסאות קודמות ועוד.

Quay נוספה עתה לפורטפוליו של רד-האט וזמינה גם כפתרון תוכנה ארגוני וכשירות מתארח ב-Quay.io.

תגיות: , , , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *