באו לבקר במאורת הנמר: אדיר אורן ושלומי וייס, BICS

באחרונה הגיעו לבקר במאורת הנמר אדיר אורן, מנכ"ל ומייסד BICS, ושלומי וייס, שותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי שלה.

הזמנתי את השניים למאורה כדי לספר לי על פעילות החברה בשנים האחרונות ולשמוע על המוצר שלה, המדובר בשוק – ה-SMB Insight360.

החברה, שהחל מ-2015 מהווה חברה בת של פירמת ראיית החשבון והייעוץ העסקי BDO, פועלת בעולם פתרונות האנליטיקה וה-Big Data של סאפ (SAP). ה-SMB Insight360, פרי פיתוחה – כשמו כן הוא, נועד ללקוחות קטנים ובינוניים. הוא משלב בתוכו את הכלים האנליטיים השונים מבית סאפ, לאחר שלפני שנתיים חתמו שתי החברות על הסכם OEM גלובלי.

הופתעתי לשמוע על כך שהפתרון נמכר בשיטה של Plug & Play ובתוך יום אחד בלבד של עבודה, הלקוחות עובדים עם מערכת BI מקצה לקצה, כולל יכולות הזנת תכנון תקציבי (Planning) במאפיינים שונים.

BICS מציעה את המערכת שלה גם על גבי פלטפורמת HANA של סאפ, עבור לקוחות המתעסקים עם Big Data, או לקוחות SMB שמעוניינים להקפיץ את השדרה הניהולית והעסקית שלהם קדימה.

לאחר הרמת כוסית וודקה משובחת, ועל רקע הנוף המדהים הנשקף ממשרדי אנשים ומחשבים, העלינו יחדיו זיכרונות מהעבר שלנו, בין היתר מאחר שבהיותו סטודנט, אורן עבד באנשים ומחשבים בתחום המכירות.

הקמפיין המנומר של מיקרוסופט ישראל

בעקבות הסיור של הנמר ב-StartHub של מיקרוסופט, העלתה החברה קמפיין מנומר, שממחיש עד כמה היא פותחת דלתות לסטארט-אפים

מיקרוסופט (Microsoft) ישראל העלתה באחרונה קמפיין שיווקי נרחב – קמפיין הדלת הכחולה, תחת הסיסמה "אנחנו פותחים דלתות עבורך… לענן". הקמפיין מביא לתודעת הסטארט-אפים את הצעת הערך של מיקרוסופט עבורם ואת מתחם ה-StartHub שהקימה החברה, במטרה לארח בו סטארט-אפים ולסייע להם להצליח.

לא מכבר הגעתי לסיור ב-StartHub וכתוצאה מכך, החברה העלתה גל נוסף וייחודי בקמפיין, שמוקדש לביקורי, ביקור הנמר – כך הסבירה שירה פאיאנס בירנבאום, CMO&COO מיקרוסופט ישראל.

במסגרת הקמפיין, מציגה מיקרוסופט תמונה שאי אפשר להישאר אדישים אליה: נמר עומד ליד הדלת הכחולה של החברה, רגע לפני שהיא נפתחת וחושפת את ההצעה שלה. מאחורי הדלת, שמורכבת למעשה משלוש דלתות נפרדות – דלת טכנולוגית לענן, דלת הפיתוח העסקי ודלת הרגולציה והייעוץ המשפטי – נמצאת ההצעה של מיקרוסופט לסטארט-אפים במתחם StartHub.

StartHub של מיקרוסופט. צילום: יח"צ

StartHub של מיקרוסופט. צילום: יח"צ

הקמפיין, שמפנה לכתבה אודות הסיור שלי במתחם, נמצא באוויר מסוף השבוע האחרון ומקודם ברשתות החברתיות ובפלטפורמות תוכן נוספות, במטרה לחשוף את מיקרוסופט ו-StartHub לסטארט-אפים שמחפשים את השותף המיטבי עבורם, שיסייע להם להצמיח את העסק.

לצפייה בקמפיין אתם מוזמנים ללחוץ כאן וכאן.

"ארגונים צריכים לחשוב 'פתוח' – לא לחזור על הטעות מימי המיינפריים"

"המלצתי לארגונים היא לעבור לפלטפורמות MegaPaaS - שיכולות לעבוד בכל סביבה של מתקן וענן, ולא כאלה שאינן מאפשרות מעבר בין ספקים", אמר קארל הייניץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG

"ההמלצה שלי למנמ"רים ולמנכ"לים היא לרכוש פתרונות של פלטפורמה פתוחה, שלא יחזרו על הטעות של ימי המיינפריים, שאז לקוחות ננעלו לתוך החומרה שלהם ולא יכולים היו לעבור מספק חומרה אחד למתחרהו. הם צריכים פלטפורמות MegaPaaS – שיכולות לעבוד בכל סביבה של מתקן וענן, ולא כאלה שאינן מאפשרות מעבר בין ספקים", כך אמר קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG.

שטרייביך אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, במסגרת הכנס השנתי של החברה, שנערך בשבוע שעבר במדריד. בכנס השתתפו כ-1,000 מעובדי Software AG, בהם 13 משתתפים מישראל, בראשות ערן אלראי, המנכ"ל המקומי.

לדברי שטרייביך, "אנחנו מציעים MegaPaaS. ללקוחותינו, אנחנו מציעים את פתרונותינו כ-PaaS (פלטפורמה כשירות) והם מציעים אותם ללקוחות שלהם כ-SaaS (תוכנה כשירות). ספקים אחרים מציעים ללקוחותיהם הסופיים מוצרים רק כ-SaaS. אני טוען שבעולם הדיגיטלי אינך צריך להיות בעל הנכסים עצמם כדי להציע את השירות. הדוגמאות לכך רבות: Airbnb, אמזון (Amazon), עליבאבא (Alibaba), אובר (Uber) ושירותים דומים".

Software AG מציעה ללקוחותיה גם PaaS וגם SaaS, כשמתחרותיה - רק SaaS. צילום: פלי הנמר

Software AG מציעה ללקוחותיה גם PaaS וגם SaaS, כשמתחרותיה – רק SaaS. צילום: פלי הנמר

Software AG תחת שטרייביך

יצוין כי שטרייביך מוביל את החברה מזה 15 שנים ויסיים את תפקידו בעוד חמישה חודשים, עת ימלאו לו 65 – אז הוא יצא לגמלאות, כפי שמחייב החוק בגרמניה. הוא פיתח את Software AG מאוד: כשהצטרף לחברה, ערך השוק שלה היה 500 מיליון דולר וכעת הוא עומד על 3.5 מיליארד. בנוסף, בעוד שאז היא ייצרה מוצרי ניהול בסיסי נתונים Adabas וסביבת פיתוח Natural, שטרייביך הכניס תנופה של רכישות, כדי להביא לחברה תחומי צמיחה כמו ניהול תהליכים עסקיים ואנליטיקה.

בעשור האחרון, החברה השקיעה שני מיליארד דולר ברכישת חברות שמציעות פתרונות מחוץ לתחומי ה-Adabas וה-Natural, בהן WebMethods ,Aris ו-Alfabet (לא להתבלבל עם הבעלים של גוגל). בשנה האחרונה היא קנתה את Zementis, שעוסקת בלימודי מכונה, למידה עמוקה ובינה מלאכותית בעולם האינטרנט של הדברים, ואת Cumulocity, שמציעה פלטפורמת אינטרנט של הדברים פתוחה – הן בענן הן במתקן.

בראיון שוחחנו על אחת המגמות המרכזיות בשנים האחרונות בארגונים: הטרנספורמציה הדיגיטלית. "אני מאמין כבר שנים שהדרך לטרנספורמציה עסקית דיגיטלית אמיתית מתחילה באנשים", אמר שטרייביך. הוא ציין כי "בכנס הצגנו לאנשינו את הכלים לבידול עסקי של כל ארגון בעולם הגלובלי, התחרותי מתמיד, כשהדגש הוא על שיפור זמני התגובה העסקיים – כדי להתקרב כמה שאפשר לזמן אמת".

"פלטפורמת Cumulocity IoT שלנו מאפשרת טרנספורמציה דיגיטלית ובניית היישומים להשגת הצרכים העסקיים העתידיים של כל ארגון. האנליטיקה בזמן אמת היא המאפשרת תובנות ותגובות מידיות, כדי להשיג תהליכי ניהול רציונליים, מבוססי נתונים, שגם ניתנים למדידה ולניתוח", הוסיף.

Comulocity - הרכש החדש של Software AG בעולם האינטרנט של הדברים - עם שותפיה. צילום: פלי הנמר

Comulocity – הרכש החדש של Software AG בעולם האינטרנט של הדברים – עם שותפיה. צילום: פלי הנמר

מהם שווקי היעד המידיים לטרנספורמציה הדיגיטלית?
"הפוטנציאל הגדול הוא בשוק הפיננסי – של הבנקאות, הביטוח, קרנות ההון והאשראי. גם במגזר הממשלתי חייבים להיכנס לעולם זמן האמת ולשפר את השירות לאזרחים. בנוסף, אנחנו מכוונים לפתרונות לשווקי הטלקום והבריאות. Software AG מקיימת יוזמות משותפות עם חברות מהמגזר היצרני, בהן Adamos Industry 4.0".

Software AG מציגה חזון ל-Adabas ו-Natural ל-2050. אתה מאמין שמוצרי ניהול בסיסי הנתונים של החברה יגיעו לשיא של אורך חיי מוצר של כ-80 שנים? זה לא מרחיק ראות?
"זה אכן חזון מרחיק ראות. כבר כיום, מוצרי Adabas ו-Natural, שפותחו ב-1971, הם מהוותיקים בתעשייה – ונותרו עדיין המהירים בה, ובעוד כ-30 שנים הם ימשיכו לשרת את לקוחותינו, כי הם יהיו מבוססי בינה מלאכותית ובלוקצ'יין. ניתן ללקוחות ערך 'מתחת למכסה המנוע', מבלי שהם יצטרכו להחליף את המוצרים ולהשקיע מחדש בכל עת שטכנולוגיה מתקדמת".

מה התחזית שלך למיצוב החברה בטווח הקצר?
"Software AG תהיה המובילה בתחום האינטרנט של הדברים, כי אנחנו מציעים פלטפורמה מהירה ביותר, כשכל העיבודים חייבים להיעשות בזמן אמת – אחרת התובנות העסקיות יגיעו לביצוע, מאוחר מדי. עד עתה היינו פלטפורמת זמן האמת לנתונים, שהם מהות עיבודי ה-IT, ומעתה אנחנו פלטפורמת עיבודי זמן האמת להתקנים המחוברים לאינטרנט של הדברים. אנחנו יוצרים מיזמים משותפים עם ענקי התעשייה היצרנית, כמו בוש (Bosch) וסימנס (Siemens), וכך נכבוש את השוק הזה, בו יימצא עתיד החברה, כשנצמח בקצב של 70%-100% לשנה. בקצב הצמיחה הזה, נגיע במהירות מהכנסות של 25-30 מיליון דולר למאות רבות של מיליוני דולרים. בעוד שלוש שנים יהיו 100 מיליון משתמשים בפתרונותינו בענן, כשיש לנו אקו-סיסטם של 25-20 שותפים. בנוסף, טכנולוגיות הבינה המלאכותית יוטמעו בכל מוצרינו ונהיה שחקנים בולטים בפתרונות של ערים חכמות".

מיזם עיר חכמה לאספקת מי שתייה ראויים באפריקה. צילום: פלי הנמר

מיזם עיר חכמה לאספקת מי שתייה ראויים באפריקה. צילום: פלי הנמר

האם אתה מהמר על האינטרנט של הדברים מפני שגרמניה, מדינת המקור של Software AG, היא מעצמה תעשייתית-יצרנית?
"התשובה היא כן. לא לשווא כתבתי את ספרי The Digital Enterprise לפני שלוש שנים ובו פרסתי את החזון הזה".

קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG, עם ערן אלראי, מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה. צילום: פלי הנמר

קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG, עם ערן אלראי, מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה. צילום: פלי הנמר

לסיום, מה דעתך על השוק בישראל?
"השוק הטכנולוגי בישראל הוא ברמה גבוהה ביותר והמשתמשים, בראשות המנמ"רים בארגונים, מתקדמים ביישומי ה-IT. יש לנו בישראל סניף חזק, בניהול ערן אלראי, שמציע שיווק, ותמיכה וייעוץ למוצרינו, כמו גם פיתוח תוכנה. מה עוד שאנחנו מייצאים מישראל שירותי תמיכה בתחומי הביטוח והבריאות לאזור הים התיכון ואירופה. כך, ישראל משמשת לנו גם מרכז מצוינות".

הכותב היה אורח החברה בכנס.

Software AG: לרוץ עם העולם לעבר עידן "הכל מחובר"

משנים את העולם; Simpler. Smarter. Stronger. צילום: פלי הנמר

בכנס SKO 2018 חגגה ענקית התוכנה הגרמנית לא רק את השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, אלא גם את החזון שלה לשנים הקרובות: Simpler. Smarter. Stronger

את שנת 2018 פתחה Software AG, ענקית התוכנה הגרמנית הבינלאומית, בכנס SKO 2018 המהווה יריית הפתיחה לצוותי המכירות שלה – בכותרת Simpler. Smarter. Stronger.

לאירוע התכנסו קרוב ל-1,000 עובדי החברה מרחבי העולם להשיק את 2018. במלון ליד שדה התעופה במדריד נערכו שלושה ימים של הרצאות ומפגשים לקליטת התוכניות והשאיפות של החברה, שבשנה הבאה ימלאו לה 50 שנה, הישג משמעותי בעולם בו חברות חדשות צצות ונעלמות בקצב מהיר.

כיום עם מחזור של כמיליארד דולר לשנה, Software AG הינה חברת התוכנה השנייה בגודלה בגרמניה, השביעית באירופה ובין 25 הגדולות בעולם.

לחברה שני קווי מוצרים ופתרונות טכנולוגיים: הראשון ההיסטורי המכונה A&N המבוסס שילוב של תוכנת ניהול בסיסי הנתונים ADABAS עם סביבת פיתוח היישומים Natural; והשני – החדש יותר, מכונה DBP (ר"ת Digital Business Platform) שיפור תהליכים עסקיים, המבוסס על רכישותיה במהלך העשור האחרון של כשבע חברות בעיקר WebMethods ואת IDS Scheer (המוכרת יותר בשם הפתרון שלה) ARIS.

מקור הכנסה שלישי של Software AG הם שירותי הייעוץ שלה ללקוחותיה. קו פתרונות הפלטפורמה הדיגיטלית החדיש מייצר לחברה מעל 50% מהכנסותיה והוא צומח יותר (באופן טבעי) מניהול בסיסי הנתונים המהווים כ-30% מהכנסותיה והייעוץ פחות מ-20%.

בישראל יש לחברה סניף מקומי שהוקם בעקבות רכישת SPL לפני כעשור תמורת 300 מיליון שקלים, ששיווקה את מוצריה, וגם מרכז פיתוח שהוקם לאחר רכישתה מ-Jacada הישראלית את יישומי המודרניזציה שלה ואת הסכמי הלקוחות תמורת 26 מיליון דולר. כלומר החברה השקיעה כ-100 מיליון דולר ברכישותיה בארץ.

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: פלי הנמר

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: פלי הנמר

בכנס יריית הפתיחה השתתפה משלחת של 13 מעובדי החברה בישראל בראשותו של ערן אלראי העומד בראשה עוד מימיה כ-SPL.

בישראל יש ל-Software AG עשרות לקוחות אנטרפרייז בעיקר במגזרי הפיננסים: בנקים, ביטוח וכרטיסי אשראי; בריאות; ממשלה, היי טק, לקוחות ותיקים ונאמנים המיישמים פתרונות אינטגרטיביים של Software AG בתחומי עיסוקם וגם בעיר חכמה וניהול תעבורה, לוגיסטיקה ועוד. המשותף לכל הפתרונות Software AG אצל לקוחותיה, הוא הצורך להטמיע מגוון טכנולוגיות שמספקות פתרון נקודתי לאתגר מסוים ועם זאת ליצור מכולם יחד פתרון "הוליסטי" השומר גם על רזולוציה של פרטים.

Software AG ניצלה את התכנסותה יחדיו של הנהלת החברה יחדיו, כולל העומד בראשה זה 15 שנה, קארל היינץ שטרייביך, המסיים את תפקידו בעוד חמישה חודשים, עת ימלאו לו 65 ויצא לגמלאות, למפגש עם נבחרת של 10 עיתונאים מהעולם, שגם להם הוצג החזון שלה לשנים הקרובות – הדיגיטליות והגלובליות – בהן העולם נע במהירות לעידן "הכל מחובר".

10 שנים ו-1.2 מיליארד יורו של השקעות ברכישת חברות ליצירת פלטפורמת אינטרנט של הדברים. צילום: פלי הנמר

10 שנים ו-1.2 מיליארד יורו של השקעות ברכישת חברות ליצירת פלטפורמת אינטרנט של הדברים. צילום: פלי הנמר

ומה היה המסר העיקרי? שהחברה פועלת בשני וקטורים – האחד בעולם המחשוב התעשייתי בו היא תספק פתרונות IIoT, והשני – שכל פתרונותיה יהיו מבוססי בינה מלאכותית.

הדרך המרכזית בה החברה צועדת היא שיתוף הפעולה, כי היא מאמינה בכוחם של ההולכים יחדיו לייצר פלטפורמה שתשפיע על השוק והלקוחות. כך הוצג במסיבת העיתונאים המיזם המשותף ADAMOS GmbH (ר"ת Adaptive Manufacturing Open Solutions).

השותפים וזירות המסחר במיזם ADAMOS. צילום: פלי הנמר

השותפים וזירות המסחר במיזם ADAMOS. צילום: פלי הנמר

החברה מכנה עצמה עתה בהקשר של העולם התעשייתי כספקית Mega PaaS והיא שותפה מייסדת של המיזם וגם הדוחפת העיקרית בו יחד עם היצרניות הגלובליות Dürr ,Zeiss ,DMG Mori ,ASM. בתוך כשנה המיזם יעסיק כבר 200 איש ויכלול 10 חברות תעשייתיות שותפות לו, כלומר ישמור על יעילות וגמישות. ההשקעות וההכנסות יתחלקו שווה בשווה בין כל עשרת שותפי המיזם.

המטרה של ADAMOS היא לפתח יחדיו ולשווק פתרונות קישוריות ופלטפורמות IIoT שהן פתוחות וניטרליות וברובן מבוססות על קוד פתוח. קהל היעד הוא יצרני מכונות וציוד תעשייתי המוכרים למפעלי תעשייה וקם ליצרני מערכות תעשייתיות דיגיטליות מקושרות וללקוחות שלהם.

ד"ר מרקו לינק, מנכ"ל ADAMOS. צילום: פלי הנמר

ד"ר מרקו לינק, מנכ"ל ADAMOS. צילום: פלי הנמר

בנוסף לפלטפורמות שישווקו, המיזם יציע גם שירותים חכמים ופתרונות שגורמים אחרים ישווקו בשם שלהם (white label). כל הפתרונות ישלבו טכנולוגיות של AI בעיקר למידת מכונה, ניתוח נתונים בזמן אמת, חיזוי תחזוקה לפי כללים מוגדרים מראש המספקים התראות "לפני", כדי להגן על המכונות התעשייתיות, במקום לבצע תחזוקה מונעת במועדים שרירותיים, שהיא יעילה פחות.

Software AG מתכננת גם המשך הרכישות של חברות המשלימות את הצע פתרונותיה לשוק IIoT כהמשך לשתי רכישותיה האחרונות; האחת את Zementis מתמחה ומובילה בלמידת מכונה, למידה עמוקה בתחומי AI הישימים בעולם IoT, והשנייה את Cumulocity המציעה פתרון לפלטפורמת IoT פתוחה הן בענן הן במתקן.

החלטה מעניינת של החברה היא להציג את הכנסותיה מפעילויות אינטרנט של הדברים ואנליטיקס שלה בנפרד, כשהיא מתכוונת להציג צמיחה שנתית של 70% בתחום. בעשור האחרון החברה השקיעה שני מיליארד דולר ברכישת חברות המציעות פתרונות מחוץ לתחומי ADABAS/Natural וכך היא הצמיחה את פעילות הדיגיטל והקוד הפתוח שלה. בין החברות הבולטות: WebMethods ,Aris ,Terra Cotta ,Apama ,Alfabet.

ברנד גרוס, מי שהיה מנכ"ל Cumulocity ועתה מונה למנכ"ל החטיבה העסקית IoT & Cloud Business. צילום: פלי הנמר

ברנד גרוס, מי שהיה מנכ"ל Cumulocity ועתה מונה למנכ"ל החטיבה העסקית IoT & Cloud Business. צילום: פלי הנמר

ברנד גרוס, מי שהיה מנכ"ל Cumulocity ועתה מונה למנכ"ל החטיבה העסקית IoT & Cloud Business אמר כי "עסקי האינטרנט של הדברים והאנליטיקס שלנו צומחים יותר מכל היצע הפתרונות האחרים בחברה כולה.

וולפרם יוסט, ה-CTO של החברה בשבע השנים האחרונות, הציג את התפיסה שלו על עתידם של שירותים חכמים וניטרליים בתעשייה.

וולפרם יוסט CTO Software AG, החוזה של החברה את תחזית 2018. צילום: פלי הנמר

וולפרם יוסט CTO Software AG, החוזה של החברה את תחזית 2018. צילום: פלי הנמר

לדבריו פתרון mega-PaaS של חברתו ממשיך לשמור על פתיחותו ועל השימוש בקוד הפתוח בעת שמרבית ספקי הפתרונות והאינטגרטורים בתעשיית ה-IT, גם ספקי תשתיות הענן למיניהם (כולל אמזון ומיקרוסופט) ממשיכים ב-"נעילת" לקוחותיהם בפלטפורמה שלהם.

עוד אמר כי "יהיו כמה ספקי שירותי IT כמו חברתו, אשר ימשיכו לנתק את פתרונותיהם מחומרה בענן או במתקן מסוימים, ויציעו גמישות בבחירת תשתית IaaS הרצויה להם בעת שהם בוחרים את פתרון PaaS של החברה, כך שנשמרת להם הגמישות התפעולית".

החברה עצמה מציעה את הצע פתרונותיה ב-AWS ו-Azure.

בא לבקר במאורת הנמר: עופר משה, אקטיבפוינט

מאורת הנמר ממשיכה לארח בכירים ונציגי חברות מעניינות ובולטות בענף: לפני ימים אחדים התארח במאורתי עופר משה, מנכ"ל אקטיבפוינט.

אקטיבפוינט, למי מכם שלא שמע או לא מכיר, היא חברת היי-טק ישראלית-אמריקנית, שפועלת בעולם שהולך ומתפתח – ה-SaaS (תוכנה כשירות). הבשורה שמביאה החברה לבעלי העסקים היא D2D (ר"ת Data 2 Display), שמטרתה להחליף את המעצב האנושי בתוכנת מחשב מתוחכמת. יש למערכת לא מעט לקוחות, בהם חברות ענק בארצות הברית ובאירופה.

מה כל כך טוב ב-D2D? יתרונה העיקרי של המערכת הוא בהחלפת המעצב, שעלותו יקרה, בתוכנת מחשב שמסוגלת לעצב קטלוגים ופליירים בעלות נמוכה, שמניבה חסכון כספי. משה סיפר שתהליך יצירת הקטלוג מתבצע תוך זמן קצר, המסתכם בדקות בודדות, לעומת שעות, ימים ושבועות על ידי המעצב בן האנוש – תלוי בגודל הפלייר.

"מערכת ה-D2D משרתת חברות ענק וקבוצות מכירה של דילרים במדינות רבות ובשפות שונות בהצלחה יתרה", אמר האורח. הוא טען ש-"לאנשים קשה לשנות את התפישה שאפשר להסתדר בלי מעצב, והראייה לכך היא שבאחת מחברות הענק בארצות הברית, שעוסקת ברכיבי אלקטרוניקה, התחרינו מול מעצב. בסיבוב הראשון הפסדנו. בסיבוב השני, הנצחון היה מוחץ. כיום החברה הזאת מייצרת את הקטלוגים שלה בעצמה, תוך דקות מעטות ובעלות מגוחכת".

"מלבד החיסכון בעלויות, הבשורה של התוכנה היא פשטות ההפעלה. כל אדם ללא ידע בעיצוב יכול ליצור בעצמו מוצר שיווקי על מנת לקדם את עסקיו", הוסיף.

שוק של יותר מ-25 מיליארד דולר

המטרה העיקרית של פליירים וקטלוגים היא להביא כמה שיותר משתמשים לאתרי האינטרנט והחנויות. כמו כן, כשאדם נכנס לאתר אינטרנט הוא מוצף במידע וקשה לו לקלוט את עשרות אלפי המוצרים המופיעים לפניו. בקטלוג נעשה שיווק ממוקד, שמקל על הלקוח בבחירה ובביצוע הרכישה על ידי מתן מגוון מצומצם של מוצרים.

ממדי השוק של ייצור הקטלוגים הם ענקיים. אם בעבר היו מייצרים את הקטלוגים המסורתיים הגדולים, כיום משתמשים בארצות הברית בפליירים קטנים (עד 20 עמודים) במסות אדירות. גודל השוק האמריקני בלבד עומד על יותר מ-25 מיליארד דולר.

יתרה מזאת, במכרזים של גופים ממשלתיים בארצות הברית יש דרישה לקטלוגים. "באחד המכרזים באחת ממדינות ארצות הברית, בסך של מיליון דולר, התחרה לקוח שלנו – דילר קטן – מול גוף ענק. אחת הדרישות במכרז הייתה האפשרות לייצר קטלוג. פנו למתחרה הענק והוא אמר שאין הוא יכול לבצע את זה בפרק הזמן העומד לרשותו. פנו לדילר, שבעזרת תוכנת ה-D2D שבה השתמש הוא יצר את הקטלוג בתוך פחות משעה – וזכה במכרז", אמר משה.

עוד עדות לדרישה ההולכת וגוברת לקטלוגים מצויה במחקר שנעשה על ידי דיוויד מרפי, ובו נתון קצת מפתיע: הוא מוכיח שהצעירים, בני דור המילניום, שקשורים כל כך למסכים שלהם, משתמשים בקטלוגים בדיוק כמו "המבוגרים". מדובר בכשליש מבני כל קבוצת גיל.

משה ציין ש-"אנחנו מביאים את אדובי (Adobe) להמונים במערכות עיצוב קטלוגים. בינתיים, התחברנו בהצלחה למספר מערכות, כמו אתר המכירות Shopify, בהצלחה יתרה".

הוא סיכם באמרו כי "לקוחות המשתמשים ב-D2D נהנים מפשטות המערכת, מהירות ביצוע, שיווק ממוקד, מותאם ועלות נמוכה, המהווים חלופה מתקדמת לשימוש במעצב האנושי".

באו לבקר במאורת הנמר: אולג קובלב ואירה טסקייב, ELK

לפני ימים אחדים הגיעו לבקר במאורת הנמר אולג קובלב, הבעלים והמנכ"ל של ELK Information Technologies, ואירה טסקייב, חברת הנהלת החברה.

ELK הוקמה לפני 13 שנים על ידי שני אנשי מקצוע בתחום תשתיות ה-IT – קובלב ו-ולדימיר לוברסקי – כאשר בחמש השנים האחרונות היא מציעה שירותים בתחומים שונים בעולם ה-IT: ייעוץ, אחסון, גיבוי, וירטואליזציה, מערכות הפעלה, התאוששות מאסון ושירות. המוטו של החברה הוא ש-"בלתי אפשרי אינה עובדה, זו נקודת מבט" (Impossible isn’t a fact, it’s an opinion).

קובלב מביא עמו ניסיון רב בתחום ה-IT: בעבר הוא שימש כמנהל תחום גיבוי וראש צוות סיסטם יוניקס באמדוקס. לוברסקי הוא מומחה טכנולוגי, שמאחוריו ניסיון כמנהל טכני לקוחות אנטרפרייז ב-HP. טסקייב, בעלת ניסיון רב בתחום המכירות, הצטרפה להנהלת ELK לפני כחמש שנים.

לדברי השניים, "שילוב ידע טכני ויכולות שיווק ופיתוח עסקי הביאו את חברה לפריצת דרך בשוק ה-IT". טסקייב ציינה כי "עשינו דרך ארוכה כקבלן משנה עבור יצרנים וחברות מובילות בשוק זה. ביצענו פרויקטים מורכבים ו/או משולבים, עם מוצרים ויצרנים שונים. כיום, ELK מספקת פתרון מלא עבור לקוחותיה – החל מבחירת הפתרון המתאים ביותר לצרכים הארגוניים וכלה ברכישת חומרה ותוכנה, ביצוע פרויקט ותחזוקה מונעת בהמשך".

"אנחנו זוכים בהערכה גבוהה של הלקוחות והשותפים העסקיים, בזכות צוות מצוין ומקצועי, ואנרגיות חיוביות. החברה היא כמו משפחה. המטרה שלנו היא לבצע את העבודה לשביעות רצון הלקוחות ולהעלות חיוך על השפתיים – גם של הלקוח וגם שלנו", הוסיף קובלב.

טסקייב סיכמה באמרה ש-"בהשקפת העולם שלנו, הדרך להצלחה היא H2H – Human to human (אדם לאדם). אני מאמינה, שהצלחה היא דבר משותף: אני מרוצה כשהלקוח מרוצה".

"חזקים מתמיד" – באוויה

על כוסית של ויסקי משובח, חגגו אוויה ושותפיה במתחם שרונה בתל אביב שנה מוצלחת במיוחד ● נמר היה, ראה וצילם

בסוף השבוע ציינה אוויה (Avaya) ישראל, יחד עם שותפיה הנאמנים, את חגיגות "חזקים מתמיד" ופתיחת השנה האזרחית, בסימן ההצלחות שרשמה בשנה החולפת. בחברה מדווחים על שנה של פעילות שוקקת ומכירות נאות במיוחד.

האירוע, שבו נכחו יותר מ-120 שותפים עסקיים של החברה, התקיים בוויסקי בר מוזיאון במתחם שרונה בתל אביב, שם נהנו החוגגים מארוחת ערב חגיגית בליווי ויסקי משובח והרמת כוסית לחיי התחלות חדשות.

מי ומי בנצפים? זה הזמן לתת לתמונות לדבר.

מימין: עלי מיטווך, הבעלים והמנכ"ל של חטיבת התקשורת ב-י.א. מיטווך ובניו; וביג-בן פלד, סמנכ"ל פעילות עסקית באנשים ומחשבים. צילום: פלי הנמר

מימין: עלי מיטווך, הבעלים והמנכ"ל של חטיבת התקשורת ב-י.א. מיטווך ובניו; וביג-בן פלד, סמנכ"ל פעילות עסקית באנשים ומחשבים. צילום: פלי הנמר

צוות בזק בינלאומי. עומדים: זהר אלקלעי, מייקל רבינו ועופר ישראלי. יושבים: סיגלית לויט, צילי רם ושרון ברקו. צילום: פלי הנמר

צוות בזק בינלאומי. עומדים: זהר אלקלעי, מייקל רבינו ועופר ישראלי. יושבים: סיגלית לויט, צילי רם ושרון ברקו. צילום: פלי הנמר

צוות טלדור תקשורת: גיא מבורך, מארק יזגילוב, נתי אברהמי, המנכ"ל, רימון כהן, גל דואני, ערן דהאן, חביב לוזון, ענבר שני ואיתי אלחייק. צילום: פלי הנמר

צוות טלדור תקשורת: גיא מבורך, מארק יזגילוב, נתי אברהמי, המנכ"ל, רימון כהן, גל דואני, ערן דהאן, חביב לוזון, ענבר שני ואיתי אלחייק. צילום: פלי הנמר

מבט מלמעלה על מוזיאון הוויסקי במתחם שרונה בתל אביב, שבו נערך המפגש. צילום: פלי הנמר

מבט מלמעלה על מוזיאון הוויסקי במתחם שרונה בתל אביב, שבו נערך המפגש. צילום: פלי הנמר

באה לבקר במאורת הנמר: מיכל מיכאל, היטאצ'י ונטרה

לפני ימים אחדים הגיעה לבקר במאורת הנמר מיכל מיכאל, שמונתה באחרונה למנהלת השיווק של היטאצ'י ונטרה ישראל.

מיכאל הגיעה להיטאצ'י ונטרה לאחר ששימשה במשך חמש שנים כמנהלת פרויקטים וקניינית בכירה עבור חיל האוויר, במשלחת הרכש של משרד הבטחון בניו-יורק. היא בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק ממכללת רופין, ובוגרת המסלול לניהול פרויקטים מ-NYU School of Professional Studies.

בפגישתנו שוחחנו על השינוי התדמיתי שעליו הכריזה היטאצ'י בכנס הלקוחות האחרון שלה, שהתקיים בלאס וגאס. לדברי מיכאל, "שינוי שמה להיטאצ'י ונטרה מסמל את מיזוג פעילויות ה-IT וה-OT של החברה. היטאצ'י ונטרה מעלה את יתרון החדשנות עבור הלקוחות שלה על ידי שילוב בין טכנולוגיית IT עמוקה, טכנולוגיית OT ומומחיות בתחום".

מיכאל סיפרה לי על המהפך שעשתה היטאצ'י ונטרה, שמסגרתו היא עברה להיות חברה ממוקדת נתונים, ולא רק מוצרים. זאת, על מנת להפיק ערך נוסף לארגון, מעבר ליכולות תשתיות ה-IT המסורתיות, שבהן היא כבר מתמחה. עוד היא אמרה כי "היטאצ'י ונטרה שמה לעצמה מטרה להיות שותפה של ארגונים בטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם – ברמה העסקית וברמה הטכנולוגית".

שם חדש – משרדים חדשים

בהמשך ישיר לשינוי, היא ציינה שלאחר 30 שנים, היטאצ'י תעבור למשרדים חדשים בעוד כחודשיים. הכניסה למשרדים החדשים תלווה באירוע לקוחות והשקה שיתקיים בסוף אפריל.

"אני מתרגשת להיות חלק ממשפחת היטאצ'י ישראל בזמנים אלה של שינוי – הן בתחומי הפעילות של החברה והן במעבר למיקום החדש, שמסמל את התחדשותה של היטאצ'י", אמרה לי מיכאל. לדבריה, "2018 הולכת להיות שנה של התפתחות ועבודת השיווק בחברה תהווה חלק בלתי נפרד מכך. בניית אסטרגיה שיווקית נכונה ומותאמת היטאצ'י והבאת היטאצ'י למרכז הבמה הם חלק מהאתגרים שעומדים בפניי השנה".

ברינקס ישראל התקינה את כלי ניהול וניטור התשתיות CA UIM

מימין לשמאל: צחי אביבי, מנהל פעילות מיקור-החוץ מטעם נס בעיריית ירושלים; ריק דינין, סגן נשיא מחוז ניו-יורק בברינקס; היועץ אסף תדהר; משה כהן, המנהל הטכנולוגי של המשרד לביטחון פנים; אילן יום טוב, רמ

הכלי יאפשר לקצר את הזמן הנדרש לטיפול בתקלות, וכמו כן ישפר באופן ניכר את חוויית המשתמש

ברינקס ישראל התקינה את הכלי CA UIM (ר"ת CA Unified Infrastructure Management) מתוצרת CA Technologies.

מדובר בכלי אנליטי המנהל תשתיות ענן ותשתיות IT היברידיות. כלי הניהול והניטור החדשני מאפשר ניתוח חכם וכיסוי מקיף של כל תשתיות ה-IT בארגון על פני פריסה גיאוגרפית נרחבת. השימוש ב-CA UIM מאפשר לקצר למינימום את הזמן הנדרש לטיפול בתקלות, מפחית את המאמץ שעל הארגון להשקיע בניטור התשתיות, מאיץ פריסה של תשתיות ויחידות קצה חדשות ומשפר במידה ניכרת את חוויית המשתמש.

"השימוש ב-CA UIM מאפשר לנו לראות במבט אחד כולל את כל המערכות וכל ההתקנים, כולל תקשורת, שרתים, אפליקציות שונות ותקשורת להתקני אינטרנט של הדברים", אומר איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס ישראל.

"CA UIM איפשר לנו לערוך תרשימים של שרתים לפי נושאים, מיקום ומדדים שונים, כגון צריכת משאבי מערכת. כך לדוגמה, כאשר שרת מגיע לניצול של 80% ממשאבי מערכת הוא נצבע על גבי המסך של CA UIM בצבע מסוים ומיד אנו יכולים לדעת שהשרת עמוס ולפעול בהתאם".

לתאר את התקלה באופן מדויק לפני האחרים

לדברי זימן, השימוש ב-CA UIM מאפשר לדעת בכל רגע נתון מה קורה עם כל קווי התקשורת של ברינקס ישראל. "לדוגמה, כשיש תקלה בקו גיבוי מסוים שבדרך כלל לא משתמשים בו. כיום, הודות לכלי של CA אנו רואים זאת מיד כשהתקלה מתרחשת, ולא מגלים זאת רק כאשר אנו נזקקים לקו. לא זו בלבד, אלא שאני יכול להתקשר לבזק, לתת להם את מספר הקו ולאבחן ולתאר את התקלה באופן מדויק עוד לפני שהם עשו זאת".

זימן מדגיש כי CA UIM חוסך זמן רב מאד באיתור והבנת התקלה. "לפני התקנת המערכת, כשהייתה תקלה לקח זמן רב להבין את מהותה והיכן בדיוק היא מתרחשת".

זימן מוסיף כי "התיקון עצמו היה מהיר, אך הבעיה הייתה לאתר את התקלה וכאן תמיד היה ויכוח בין אנשי המקצוע השונים. עכשיו, כשיש בעיה, אף אחד לא מתווכח על העובדות – יודעים בדיוק היכן התקלה וצריך רק לתקן. כמו כן, היום הרבה פעמים אנו יודעים על הבעיה עוד לפני שהמשתמש יודע עליה. למשל, אם יש תקלה בקו מסוים לסניף, הוא עדיין אינו מודע לכך, או שהוא סבור שזה משהו רגעי שמיד יסתדר, אך אנו יודעים מיידית מהי מהות התקלה. מאחר ואנו עוסקים בשירותים פיננסיים, הזמינות היא הדבר החשוב ביותר, ו-CA UIM מאפשר לנו זאת".

"בחירתה של ברינקס ישראל ב-CA UIM מעידה על איכותו של המוצר ועל יכולתו לספק מידע בזמן אמת לגבי תשתיות קריטיות בארגונים החייבים בזמינות מלאה", אומר צביקה פליישמן, האחראי על תחום הממשלה בחטיבת CA-ישראל  ב-NessPRO , קבוצת מוצרי התוכנה של נס, שמפיצה את מוצרי CA Technologies בישראל.

לדבריו, "היכולת לספק תובנה על הביצועים של כל משאבי ה-IT בארגון בתצוגה אחת מאפשרת למשתמשים להפעיל את עסקיהם בצורה מיטבית".

שחקן משמעותי בשוק הפיננסי

לאחרונה ארגן זימן מפגש במשרדי ברינקס בניו-יורק עם אנשי ברינקס העולמית, כולל מנהל הסייבר העולמי של ברינקס, נציגי חטיבת CA-ישראל ב-NessPRO ונציגי הרשות הלאומית להגנת סייבר. המפגש התקיים זמן קצר לאחר הכנס השנתי של CA שנערך בלאס וגאס.

"במפגש הצגנו את היכולות והפתרונות הטכנולוגיים של ברינקס בישראל, ומנהל הסייבר העולמי של ברינקס הציג פתרונות נוספים של ברינקס בתחום אבטחת המידע", אומר זימן.

נציגי חטיבת CA-ישראל ב-NessPRO הציגו פתרונות שונים של CA להגנת סייבר ובסיום המפגש נערך סיור במתקן של ברינקס בניו-יורק. "אנשי הרשות להגנת סייבר מאד התרשמו, ציינו שברינקס היא שחקן משמעותי בשוק הפיננסי (מניידים כ-80% מהכסף של מדינת ישראל) והודיעו שיכניסו את ברינקס לוועדה הפיננסית של רשות הסייבר", מוסיף זימן.

פליישמן מציין כי CA שמה דגש על שיתופי פעולה בתחום הסייבר, והמפגש שאורגן בניו יורק מהווה נדבך נוסף במסגרת זו. "סיעורי מוחות, וחילופי ידע ומידע מאפשרים ל-CA לשפר את שירותיה ומוצריה למען הלקוחות", אומר פליישמן.

באה לבקר במאורת הנמר: ד"ר גאיה לורן, חממת האצ'יסון כנרות

לפני ימים אחדים באה לבקר במאורת הנמר ד"ר גאיה לורן, המנהלת הטכנולוגית הראשית של חממת האצ'יסון כנרות.

חממת האצ'יסון כנרות נמצאת בבעלות האצ'יסון ווטר, שהיא חלק מ-CK Hutchison Holdings Limited – קונגלומרט רב לאומי שנסחר בבורסה בהונג קונג, פועל ביותר מ-50 מדינות ומעסיק למעלה מ-270 אלף עובדים ברחבי העולם. היא פועלת תחת תכנית החממות של רשות החדשנות, ומלווה ומשקיעה במיזמים שמשלבים חדשנות טכנולוגית ומספקים פתרונות בתחום הקלינטק.

החממה משקיעה במיזמים בשלב ה-Seed ומטפחת חברות סטארט-אפ במגוון תחומים בעלי זיקה לנושאי איכות הסביבה והקיימות, ביניהם תחומי המים, האנרגיה, הטיפול בפסולת, הערים החכמות והאינטרנט של הדברים, זיהום האוויר, החקלאות והחומרים המתקדמים.

האצ'יסון כנרות מלווה באופן צמוד את הסטארט-אפים בכדי לתת להם מעטפת שתאפשר להם לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי והעסקי שלהם. בצוות החממה יש מנהל פיתוח עסקי, מנהלת טכנולוגית ראשית, עורך דין, סמנכ"ל כספים ומחלקת כספים. כן פועלת במסגרתה מעבדה כימית-ביולוגית, שמשמשת מספר חברות לפעילות מו"פ בתחומים אלה.

ד"ר לורן היא בעלת תארים מתקדמים בפיזיקה, מתמטיקה ומדעי החיים, והשכלה בהנדסת תוכנה ובמנהל עסקים. היא סיפרה לי בפגישתנו על הדרך שעשתה ב-20 השנים האחרונות במו"פ בתעשיית ההיי-טק, בתעשיית הביו-טק ובאקדמיה, והעידה על עצמה כמי ש-"מדברת שפות" מדעיות-טכנולוגיות: מתמטיקה, תוכנה ואלגוריתמים, פיזיקה, ביולוגיה, ביו-אינפורמטיקה, חקר המוח ואת השפה העסקית. ד"ר לורן שיתפה אותי בראייתה חוצת התחומים והשנים. כך, לדבריה, "קידוד של פרוטוקול תקשורת דומה לקידוד של וירוס שחודר לאדם, וטכנולוגיית הענן החדישה לא שונה במהותה מזו של המיינפריים הוותיק".

העתיד של תחומי הקלינטק והקיימות

שוחחנו שיחה מעמיקה על עתיד הקלינטק ועל הפוטנציאל הרב הגלום בטכנולוגיות בעלות ערך מוסף בתחום הקיימות. בהקשר זה הסבירה ד"ר לורן שהגידול באוכלוסיית העולם והתעצמות תרבות הצריכה, שנשענת על ניצול גדל והולך של משאבי טבע, מביאים לכך שחשיבות תחומי האגטק (טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות) והקלינטק הולכת וגוברת, ובהתאם – הצימאון בשוק לטכנולוגיות חדשניות. עוד היא ציינה שהתחום הסביבתי לא מוגבל רק לעולם המפותח, ובעיות איכות הסביבה לא יודעות גבולות ומשפיעות על מדינות מפותחות ומתפתחות כאחד. "סין משקיעה מיליארדי דולרים בטיפול בזיהומי אוויר ומים, הודו שמה דגש מיוחד על טכנולוגיות חקלאיות, והדבר נכון גם למדינות באפריקה ודרום אמריקה", אמרה.

הסכמנו שיש פוטנציאל רב לפיתוחים בתחומים כמו הערים החכמות, האינטרנט של הדברים והחקלאות המדייקת, שמשלבים מחשוב ואלוגריתמיקה לטובת פתרונות בקרה, ניטור ושליטה בעלי ערך מוסף סביבתי.

ד"ר לורן סקרה בפניי כמה מחברות הסטארט-אפ המבטיחות שפועלות בחממת האצ'יסון כנרות בתחומים הללו. בין השאר, היא סיפרה על Inensto, שמפתחת סוללת אלומיניום-אוויר עם אנרגיה רבה ביחס לשוק, לא מצריכה הטענה ומיועדת למגוון אפליקציות, לרבות שימוש עתידי בתחום האינטרנט של הדברים.

עוד היא ציינה את זכייתה של MercuRemoval במקום הראשון בגמר תחרות הסטארט-אפים CleanTech Open TLV. החברה תייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית Cleantech Open – Global Ideas, שתתקיים בסוף החודש בארצות הברית. MercuRemoval פיתחה טכנולוגיה להרחקת כספית שנפלטת בגזים בתהליכים תעשייתיים. חברה נוספת שעלתה לגמר בתחרות זו וסיימה במקום השני בקטגוריית החברות שגייסו 1-5 מיליון דולר היא PLW 3, שפיתחה טכנולוגיה להפיכת פסולת אורגנית לביו-פלסטיק מתכלה.