HP השיקה מדפסות A3 מאובטחות במטרה לכבוש את השוק

מדפסת HP מגלה התקפה זדונית, מתריעה ומתגוננת מפניה כולל שפעול מחדש ברמת ה-BIOS לנטרול החדירה. צילום: פלי הנמר

מדפסות ה-ש/ל והצבע הרב שימושיות מציעות איכות, ביצועים ומהירות, טכנולוגיות ענן לתיקון תקלות מרחוק ושורה של יישומי אבטחה ● לדברי החברה, הן מותאמות לעולם העסקים של העתיד

HP (או HP Inc) הודיעה היום (ה') במסיבת עיתונאים בלונדון על סדרת מדפסות רב שימושיות חדשה, שתשווק ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. סדרת המדפסות A3 תכלול 54 דגמים ותתי דגמים, כדי להבטיח שערוצי ההפצה יוכלו להציע ללקוחות אפשרויות מגוונות להתאמה של המוצרים לצרכי ההדפסה שלהם.

הסדרה החדשה מציעה יישומי אבטחה, פתרונות צבע באמצעות טכנולוגיית ההדפסה HP PageWide וזמן תפעול מרבי בזכות טכנולוגיית Smart Device Service, הייחודית ל-HP.

על מנת להתמודד עם הגידול בהיקף איומי הסייבר על הסביבה העסקית, הטמיעה HP בסדרה החדשה יישומי אבטחה שהופכים את המדפסות הכלולות בה למדפסות רב שימושיות מאובטחות עבור השוק העסקי. בהתחשב בכך שכיום, מדפסות רב שימושיות מופעלות ומחוברות לרשתות הארגוניות, כמו מחשבים, ובהתחשב בעובדה שפחות מ-2% מתוך מאות מיליוני מדפסות בעולם מצוידות ביישומי אבטחה, היכולת לאפשר הדפסה מאובטחת הפכה לצורך בעל חשיבות עליונה עבור השוק העסקי. המדפסות כוללות יישומי אבטחה שנועדו להגן על המוצרים עצמם, על המידע המועבר אליהם ועל המסמכים המודפסים, שיוצרים מספר שכבות של אבטחה שדרושים כדי להתמודד עם איומים מתקדמים.

ואנסה ריבירו, מנהלת שיווק המדפסות של HP לאזור EMEA, עם שניים מדגמי ה-A3 החדשים. צילום: פלי הנמר

ואנסה ריבירו, מנהלת שיווק המדפסות של HP לאזור EMEA, עם שניים מדגמי ה-A3 החדשים. צילום: פלי הנמר

סדרת המדפסות, שכוללת שלושה דגמי הדפסה בשיטת PageWide ו-13 דגמי LazerJet, עושה שימוש בטכנולוגיות HP Smart Device Services. מדובר בשירות באמצעות הענן, שמספק זמן תפעול מרבי בזכות יכולות דיאגנוסטיקה מתקדמות, תפעול תקלות המותאם למוצר ויכולות תיקון תקלות מרחוק. כמו כן, הדפסת PageWide הופכת את ההדפסה בצבע למשתלמת יותר, תוך שמירה על זמני הדפסה של 35 עמודים לדקה עד 80 עמודים לדקה. שיטת PageWide היא גם חסכונית יותר בחשמל, וצורכת עד שביעית מהאנרגיה הנצרכת על ידי מדפסות לייזר צבעוניות בקטגוריה.

ניק לאזארידיס, נשיא HP Inc לאזור EMEA, מתלהב מהמדפסות החדישות והמאובטחות, שיביאו את HP לפלח השוק החדש לה. צילום: פלי הנמר

ניק לאזארידיס, נשיא HP Inc לאזור EMEA, מתלהב מהמדפסות החדישות והמאובטחות, שיביאו את HP לפלח השוק החדש לה. צילום: פלי הנמר

"סדרת מדפסות משבשות שוק"

"מטרתנו היא להציע ללקוחות סדרת מדפסות משבשות שוק, עם מגוון רחב של דגמים, כדי לענות על צרכי ההדפסה המגוונים שלהם", אמר ניק לאזארידיס, נשיא HP Inc לאזור EMEA. "אנחנו עומדים ביעד שהצבנו וכן במשימה שלקחנו על עצמנו להמציא מחדש את שוק ההדפסה. בהתבסס על הידע והניסיון הרב שצברנו בתחום המדפסות המסחריות לתחום המשרדי, הצלחנו לפתח מוצרים מעוצבים, עם מהירות הדפסה משופרת, הדפסה באיכות מעולה ובמחיר נמוך יותר".

דיוויד ריאן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל הדפסה לאזור EMEA ב-HP. צילום: פלי הנמר

דיוויד ריאן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל הדפסה לאזור EMEA ב-HP. צילום: פלי הנמר

"פיתוח המדפסות נעשה בעבודה משותפת עם השותפים והלקוחות שלנו, לאחר דיונים עמוקים על צרכי ההדפסה שלהם והבנה טובה יותר של המודלים העסקיים", ציין דיוויד ריאן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל הדפסה לאזור EMEA ב-HP. לדבריו, "החדשנות המשותפת הזו מחזקת את הקשר שלנו עם לקוחותינו ומקבלת ביטוי מוחשי בסדרת המוצרים שיוצאת לשוק".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לאירוע.

באו לבקר במאורת הנמר: בכירי Infocomm International

בשבוע שעבר התארחו בארץ שלושה מבכירי Infocomm International – ארגון המייצג את תעשיית האודיו-וידיאו הארגוניים-מסחריים ברחבי העולם – ו-Integrated Systems Europe, שהוא הגוף האחראי לתערוכת האינטגרציה הגדולה ביותר בעולם, עם כ-75 אלף מבקרים בשנה האחרונה.

השלושה הם טרי פריזנבורג, מנהל הפעילות העולמית של Infocomm International, פמלה טגרט, מנהלת הפיתוח העסקי של הארגון באירופה, ומייק בלאקמן, מנכ"ל Integrated Systems Europe. הם הגיעו בפעם הראשונה לארץ, בכדי לבחון את העמקת שיתוף הפעולה עם AVmaster ואנשים ומחשבים, ובכדי להשתתף באירוע השנתי הגדול ביותר של תעשיית האודיו-וידיאו המסחריים בישראל, Multimedia 2017, שנערך לפני שבוע, בהפקת אנשים ומחשבים, בנוכחות של מעל 900 יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה, ועם כ-20 חברות שהציגו באירוע.

באירוע נפגשו בכירי Infocomm עם נציגי שגרירות ארצות הברית בישראל וכן עם אינטגרטורים ויצרנים מובילים בתעשיית האודיו-וידיאו בארץ. מטרתם הייתה להתוודע לתעשייה בישראל בצורה בלתי אמצעית.

במהלך ביקורם, הם זכו לאירוח אישי וצמוד מצד אנשי AVmaster ואנשים ומחשבים, וטיילו באתרי התיירות החשובים בירושלים. גולת הכותרת של הביקור הייתה המצגות המרתקות שנשאו השלושה בכנס.

באו לבקר במאורת הנמר: מנהלי ServiceNow בישראל וב-EMEA

לימור אפיק, מנהלת ServiceNow ישראל, ומנהלי החברה ב-EMEA, הגיעו ביום ה' בשבוע שעבר לביקור במאורת הנמר.

מנהלי החברה לא יכולים היו להסתיר את השתאותם בבואם לבקר אותי במאורה, בצהרי יום שמשי. לאחר שהתרשמו ממשרדי המנומר, יצאנו לסיור מודרך במסדרונות אנשים ומחשבים, והנכבדים גילו עניין כמעט בכל ציור ויצירה. אני, כידוע, לא הסתרתי את שמחתי, וסיפרתי בהנאה את הסיפורים שמאחורי כל נמר ונמר.

בין המבקרים במאורה, מלבד אפיק, היו חוואקין רייקסה, מנהל מכירות לאזור EMEA ב-ServiceNow; סמואל הול, מנהלת התקשורת ב-EMEA; תמרה שכרף, מנהלת שיווק, CEEMEA; ועופר זילברמן, מנהל מכירות פנים.

אחר כך, בחדר הישיבות, אפיק, חברתי משכבר הימים, סיפרה בגאווה שהחברה סימנה לטובה את הסניף הישראלי והיא הולכת להשקיע בו השנה משאבים רבים.

"ServiceNow היא חברת ענן, שמספקת תוכנה כשירות ומשנה את הדרך שבה ארגונים עושים עסקים ומנהלים את תהליכי ה-IT בארגון. אנחנו מציבים פלטפורמה יחידה לרוחב הארגון ועל גביה ניתן לפתח רצף של אינספור תהליכים ארגונים, שמאותו הרגע ואילך מתנהלים באופן אוטומטי", אמר רייקסה.

"לדוגמה", הוסיף, "כשעובד חדש מתחיל לעבוד בחברה, צריך לתת לו מחשב, לדאוג לסיסמאות, אבטחת מידע, הרשאות, צריך להדפיס לו כרטיס ביקור ועוד. התוכנה שלנו, שנצרכת במודל ענן, מייתרת את הצורך בכל המיילים שהיו נשלחים בארגון על מנת לאפשר את כניסתו של העובד לעבודה. כל מה שנדרש עם המערכת שלנו הוא להקיש על כפתור 'תהליך קבלה של עובד חדש' בפורטל הארגוני, וכל תהליכי הקליטה רצים באופן אוטומטי ובמקביל זה לזה. העובד החדש יוכל לצפות בזמן אמת בהתקדמות המשימות השונות, עד אשר יסתיימו לשביעות רצונו תוך זמן קצר מאוד, ללא שליחה של מייל בודד או ביצוע של שיחת טלפון אחת".

יותר מ-50 לקוחות ב-4.5 שנים

אפיק הקימה את הסניף הישראלי של ServiceNow לפני 4.5 שנים והוא סניף צומח ומצליח, עם יותר מ-50 לקוחות, ביניהם פריגו, אמדוקס, NICE, אורבוטק, רדקום, הבנק הבינלאומי, בנק לאומי, בנק דיסקונט, רפאל, פרטנר, נטפים, תנובה ואל על. בנוסף, ב-2014 רכשה החברה את הסטארט-אפ הישראלי ניבולה (Neebula), המפתח פתרונות מחשוב לענן, וכיום מונה מרכז הפיתוח שלה בישראל יותר מ-100 מומחי פיתוח.

"אנחנו מחזיקים ב-40% מכלל לקוחות האנטרפרייז בעולם ומגיעים להכנסות של 1.4 מיליארד דולר בשנה. עד 2020 אנחנו רוצים לשלש סכום זה", חשף רייקסה את היעד השאפתני של החברה.

"אנחנו משרתים את השוק כבר 36 שנים", שיתפתי אני את חבריי החדשים, "ומהווים נקודת מפגש בין אלה שמוכרים פתרונות IT לאלה שרוכשים אותם".

"כן, כך הבנו", הצטרף הול לשיחה, "ולכן החלטנו לקיים את הפגישה הראשונה שלנו עם איש תקשורת ישראלי אצלך במשרד".

וכאילו לא די בכך, הוא כבר הזמין אותי לאירוע החברה הגדול 2017 Knowledge, שצפוי להתקיים בין ה- 7 ל- 11 במאי באורלנדו.

אנשים ומשדרים

הנמר הגיע לאולפני אָסקימוֹ TV בתל אביב, צפה באולפנים המרשימים והחליט, יחד עם מנכ"ל החברה, דויד בוטנרו, על תוכנית חדשה, שבה הוא יארח את בכירי התעשייה, הכלכלה והממשל ● יש למה לחכות

"ערב טוב, כאן שידורי אנשים ומחשבים", זו הקריאה שתיאמר בקרוב, בתוכנית חדשה שלנו, שעומדת לעלות לאוויר.

היום (ה') הגעתי למשכנם החדש של אולפני אָסקימוֹ TV, ליד צומת מעריב שבתל אביב – האולפנים שבהם תצולם התוכנית. ראיתי במו עיניי את האולפנים היפים והמוארים, שבהם מצלמת חברת המדיה אָסקימוֹ את "הטלוויזיה של המומחים" ואת "הטלוויזיה של העסקים".

במהלך הביקור צפיתי וקיבלתי סקירה על האולפן החדש, התוכניות והשידורים החיים, והענקתי במתנה את הספר שלי, שיצא באחרונה במהדורה השביעית – "כוחו המחבר של הנמר, להיות אדם טוב יותר, להתמסר". הכול בהתאם לתורת הנמר: "בחיים, אל תחפש הבנה; קודם תן מתנה".

עומדים: מימין - דויד בוטנרו, מנכ"ל ומייסד אָסקימוֹ TV, וליאור רוזנברג, מנהל השיווק הדיגיטלי של החברה. יושבים: מימין - אסנת ברק, מנכ"לית "אסקימו- הטלוויזיה של העסקים", וליאו תנא, הבמאי הראשי ומנהל האולפן

עומדים: מימין – דויד בוטנרו, מנכ"ל ומייסד אָסקימוֹ TV, וליאור רוזנברג, מנהל השיווק הדיגיטלי של החברה. יושבים: מימין – אסנת ברק, מנכ"לית "אסקימו- הטלוויזיה של העסקים", וליאו תנא, הבמאי הראשי ומנהל האולפן

שוחחתי עם דויד בוטנרו, מנכ"ל אָסקימוֹ, על הספר, על החיים ועל העסקים, והנה – נולד מהביקור רעיון מעשי: בקרוב תעלה לאוויר תוכנית חדשה, בשידור חי, בהפקת אנשים ומחשבים, בה אנחה ואראיין את בכירי התעשייה, הכלכלה והממשל.

אנחנו מתכננים להפיק תוכניות נוספות בשיתוף אָסקימוֹ, בהן מנכ"לי חברות ישוחחו על המגמות בשוק, וכיצד הם מצליחים לעקוב אחריהן ולהצליח עסקית.

עוד לא ניתן לחשוף את כל הפרטים, אבל בהחלט יש למה לחכות. שם התוכנית והמועד של השידור הראשון יפורסמו בקרוב.

בכל מקרה, צפייה מהנה.

עדית פורת מראיינת את פלי הנמר באולפנים הישנים של אָסקימוֹ TV.

חדש וישן עם AWS – בלב תל אביב; חלק ג'

הנמר הגיע לאחד הבניינים הוותיקים והיפים בתל אביב, שבו ממוקם ה-Pop-up Loft של AWS למשך שלושה שבועות, עד 5 באפריל, כדי לראות איך החברה משלבת את הישן עם החדשנות

איך לוקחים בניין היסטורי, מימיה של תל אביב הקטנה, והופכים אותו למשך שלושה שבועות למוקד משיכה עבור אלפי סטארט-אפיסטים, היי-טקיסטים, אנשי מחשוב, מפתחים, מהנדסים, יזמים ואוהבי טכנולוגיה? זה האתגר איתו מתמודדת בהצלחה, זו השנה השנייה, אמזון ווב סרוויסס (AWS), בסיוע הדוק של מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים ובהובלתה של יעל מסר.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

ל-AWS Pop-up Loft, שפועל בבית המידות ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב בין 10:00 ל-18:00, עד 5 באפריל, צפויים להגיע בסך הכול אלפי אנשים. הם מאזינים שם להרצאות, משתתפים בהדרכות, בסדנאות ובמיט-אפים, ונפגשים אישית עם מומחים וארכיטקטים של AWS. הם יכולים גם סתם לשבת, לעבוד או ליהנות מנטוורקינג על כוס קפה.

אמזון מקיימת אירועי Pop-up Loft כאלה גם בסן פרנסיסקו, ניו-יורק, לונדון וברלין.

הגעתי לשם עם מצלמתי, כדי לתעד את המקום היפה ולהתרשם מהחדשנות שנראית בכל פינה של הבניין הישן.


שמות חלק מהשותפים של AWS – שנצפו בגרם המדרגות.


הענן של אמזון בכל פינה – והעיצוב הססגוני בהתאם.

יעל מסר, המפיקה מטעם אנשים ומחשבים של מבצע AWS Pop-up Loft, מורידה הוראות מלמעלה בצורה מעולה.

עיצוב מעל לכל: גרם מדרגות יכול להיות גם עציץ.


AWS Pop-up Loft נבנה כך שיאפשר כל צורת עבודה: אישית, הרצאות, סדנאות וגם דיונים.


איך אפשר בלי בירה…? JEM’S זרמה במהלך האירוע כמים.


להתראות בסבב הבא של AWS Pop-up Loft בלב ההיסטורי של תל אביב, המשלב חדש בצד ישן.

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

המשך יבוא…

באה לבקר במאורת הנמר: ד"ר יעל בנבנישתי

באה לבקר במאורת הנמר: ד

לפני ימים אחדים הגיעה לבקר במאורת הנמר ד"ר יעל בנבנישתי, יו"רית חוג טכנולוגיות לגיל השלישי בהתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, סמנכ"לית ארגון AGING 2.0 Israel וחברת הנהלת האגודה הישראלית לגרונטולוגיה.

ד"ר בנבנישתי אמנם רחוקה כרונולוגית ממה שמכונה הגיל השלישי, אך פעילה חברתית מזה שנים רבות בתחומי הבריאות, וקידום הבריאות, המעמד ואיכות החיים של אוכלוסיות בני הגיל השלישי והרביעי.
היא מקיימת למעשה את מה שכתבתי בספר על כוחו המחבר של הנמר: "כבד את אביך ואת אמך… למען ייטב לך. ואני מוסיף וגם את סביבתך". לדבריה, "התורה מוסיפה ומצווה עלינו ומפני שיבה תקום, או, במילים אחרות – עלינו לכבד את הורינו לא רק במחשבה אלא גם במעשה. אסור לנו לשכוח שכולנו נהיה מה שאנחנו מכנים 'זקנים' ועלינו לאמץ את הטכנולוגיה למען איכות החיים של כולנו".

במהלך הפגישה סיפרה לי ד"ר בנבנישתי כי מטרתו של חוג הטכנולוגיות לגיל השלישי היא להיות פלטפורמה לדיאלוג בין מפתחי טכנולוגיות, משקיעים, אנשי אקדמיה, ציבור המטפלים באוכלוסיית בני הגיל השלישי והמבוגרים עצמם. היא ציינה ש-"לעתים קרובות, יזמים מפתחים טכנולוגיות עבור בני הגיל השלישי אבל נכשלים. הבעיה היא שהמפתחים והיזמים לא מבינים את הצרכים האמיתיים של אוכלוסייה זו, הם שבויים בסטיגמה של הזקן המוגבל – אבל העולם השתנה. בנוסף, יזמים רבים מפספסים את הפוטנציאל העסקי הטמון בשיווק נכון לפלח אוכלוסייה שגודל בקצב מהיר".

ד"ר בנבנישתי היא יו"רית חוג טכנולוגיות לגיל השלישי בהתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, סמנכ"לית ארגון AGING 2.0 Israel וחברת הנהלת האגודה הישראלית לגרונטולוגיה. כאן היא אוחזת בספר החדש שלי

ד"ר בנבנישתי היא יו"רית חוג טכנולוגיות לגיל השלישי בהתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, סמנכ"לית ארגון AGING 2.0 Israel וחברת הנהלת האגודה הישראלית לגרונטולוגיה. כאן היא אוחזת בספר החדש שלי

ארגון שממנף את החדשנות לטובת המבוגרים

באחרונה התמנתה ד"ר בנבנישתי לסמנכ"לית ארגון AGING 2.0 Israel, בהנהלתו של דב שוגרמן. בכך חברו שניהם למאמץ הבינלאומי לקידום טכנולוגיות הבאות להתמודד עם אתגרי הזדקנות האוכלוסייה.

"AGING 2.0 הוא ארגון בינלאומי ואנחנו בתחילתו של יצירת אקו-סיסטם ישראלי של חברות שתומכות בפיתוחים טכנולוגיים למען בני הגיל השלישי – בעצם למען כולנו, בהווה ובעתיד. הארגון נמצא במגע שוטף עם אקסלרטורים רבים, מיזמים, משרדי ממשלה, אנשי אקדמיה, ארגונים המספקים שירותים לבני הגיל השלישי ועוד, במטרה למפות את השטח ולחבר בין כל העוסקים בתחום. בעתיד הקרוב נתחיל לפנות לחברות הטכנולוגיות המרכזיות במשק, כדי לחבור אלינו כתומכות בפעילות", אמרה.

עוד ציינה ד"ר בנבנישתי שב-26 באפריל יתקיים כנס שנתי לטכנולוגיות עבור בני הגיל השלישי ובנובמבר מתוכננת משלחת יזמים לארצות הברית, בצמוד לכנס AGING2.0 הבינלאומי. "החלטנו השנה לקיים את הכנס במכוון במסגרת של דיור מוגן, בעקבות הפרסומים הקשים שהיו בתקשורת על מוסדות טיפול בזקנים. אנחנו רוצים להראות את האלטרנטיבה", הוסיפה. במהלך האירוע תתקיים תחרות AGING 2.0 – מרתון טכנולוגיות בתחילת דרכן והרצאות תוכן, למשל על היבטים דיגיטליים הנלווים למוות בעידן המודרני .

ד"ר בנבנישתי שמחה להכיר את תורת הנמר, הבטיחה לקרוא את הספר כוחו של הנמר – להיות אדם טוב יותר להתמסר, ולא להפסיק לנסות ולעשות.

חדש וישן עם AWS – בלב תל אביב; חלק ב'

הנמר הגיע לאחד הבניינים הוותיקים והיפים בתל אביב, שבו ממוקם ה-Pop-up Loft של AWS למשך שלושה שבועות, עד 5 באפריל, כדי לראות איך החברה משלבת את הישן עם החדשנות

איך לוקחים בניין היסטורי, מימיה של תל אביב הקטנה, והופכים אותו למשך שלושה שבועות למוקד משיכה עבור אלפי סטארט-אפיסטים, היי-טקיסטים, אנשי מחשוב, מפתחים, מהנדסים, יזמים ואוהבי טכנולוגיה? זה האתגר איתו מתמודדת בהצלחה, זו השנה השנייה, אמזון ווב סרוויסס (AWS), בסיוע הדוק של מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים ובהובלתה של יעל מסר.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

ל-AWS Pop-up Loft, שפועל בבית המידות ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב בין 10:00 ל-18:00, עד 5 באפריל, צפויים להגיע בסך הכול אלפי אנשים. הם מאזינים שם להרצאות, משתתפים בהדרכות, בסדנאות ובמיט-אפים, ונפגשים אישית עם מומחים וארכיטקטים של AWS. הם יכולים גם סתם לשבת, לעבוד או ליהנות מנטוורקינג על כוס קפה.

אמזון מקיימת אירועי Pop-up Loft כאלה גם בסן פרנסיסקו, ניו-יורק, לונדון וברלין.

הגעתי לשם עם מצלמתי, כדי לתעד את המקום היפה ולהתרשם מהחדשנות שנראית בכל פינה של הבניין הישן.

בכל פינה עובדים ונהנים – אמזון (Amazon) סטייל.


נוסטלגיה וממורביליה: נגן תקליטים מקורי בסגנון שנות ה-60 נצפה אף הוא ב-AWS Pop-up Loft.

אמזון בענן – זה כל הג'אז הזה. חלוצה ומובילה.

נצפו ב-AWS Pop-up Loft עובדים במלוא הרצינות והמרחבים הפתוחים תורמים ליצירתיות.


הכול בענן – גם הזמנת חדרים. כך מפתחים קוד, בחושך, שיראה אור בהמשך.


הענן המתקדם של אמזון בליבה של תל אביב ההיסטורית, העמוסה ביותר: רחוב הרצל – שפעם היה מלא בעגלות ובסוסים וכיום במכוניות. יש להניח שגם המכוניות האוטונומיות ימלאו אותו, כשיגיעו, והן יונחו דרך הענן של אמזון.

לחלק א' לחצו כאן.

המשך יבוא…

בא לבקר במאורת הנמר: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון

לפני ימים אחדים ביקר במאורת הנמר שי כהן, מנהל יחידת טכנולוגיות המידע של המכללה האקדמית אשקלון, שהחל את תפקידו זה לפני כחצי שנה.

כהן נשוי + 3 והוא דור שלישי במושב בית חנן, שסבתא וסבא שלו, שעלו מבולגריה ב-1925, היו בין מייסדיו ארבע שנים לאחר מכן. הוא נמצא בענף כמעט 20 שנים ובשנתיים האחרונות עבד כיועץ בשטראוס אסטרטגיה. בין היתר, כהן שימש כסמנכ"ל טכנולוגיה ומערכות מידע בבזק אונליין, מנהל אינטגרציה ב-Ideo Digital, מנהל פרויקטים ב-IT Solutions ומנהל התשתיות של מימון ישיר.

הוא משתתף בנבחרת Tough Mudder למען גיוס תרומות לעמותת גדולים מהחיים – נבחרת שמארגנים אנשים ומחשבים וקבוצת אוטופונט (Autofont).

המכללה האקדמית אשקלון הוקמה לפני 50 שנים כשלוחה של אוניברסיטת בר אילן והחל מ-2002 היא מעניקה תארים עצמאיים. ד"ר פנחס חליווה הוא המייסד והמנכ"ל שלה. יש במכללה יותר מ-6,000 סטודנטים במסלולים אקדמיים ומסלולי הנדסאים. נלמדים בה מקצועות מדעי החברה, כלכלה, חשבונאות, רפואה (סיעוד, תזונה ומדעי הציבור), ומתקיים בה חוג למדעי המחשב עם התמחות בסייבר. כמו כן, הוקמה במכללה מעבדת סייבר בשיתוף רפאל והאוניברסיטה הלאומית למדע וטכנולוגיה של טייוואן (NTUST).

התשתית הטכנולוגית ופרויקטים שביצעה המכללה

כהן סיפר לי כי "המכללה נמצאת בחזית הטכנולוגיה מבחינת תשתית. זו מורכבת מפתרונות וירטואליזציה של VMware, תשתית אחסון של קמינריו (Kaminario), פתרון ניהול זהויות (IDM) שפיתחה EDP על תשתית NET IQ, פתרונות שו"ב מבוססי Nagios, תשתית אלחוטית של סיסקו (Cisco) ועוד. אנחנו מספקים גישה למידע למגוון משתמשים – סטודנטים, סגל אקדמי, סגל מנהלי ועוד – ובמגוון מכשירים, כגון עמדות נייחות, ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים, ממעבדות וחדרי מחשב בשטח הקמפוס ומחוצה לו".

הוא ציין כי "התחלנו בשנה האחרונה מספר פרויקטים לשיפור השירות והחוויה של המשתמשים שלנו.

הקמנו אתר חדש, שייתן מענה שיווקי ויהווה שער כניסה לשירותי המכללה. האתר יהיה נגיש בהתאם לתקן הנגישות החדש.

פיתחנו אפליקציה לניווט 'עד הכיתה' (In Door Navigation), שתאפשר לסטודנט לנווט מביתו ועד הכיתה. האפליקציה תיתן מענה לקבלת שירות, נוכחות ולמצבי חירום. למשל, היא תציג אוטומטית את הדרך הקרובה למרחב מוגן במקרה של אזעקה.

כחלק מהקמת מחסן הנתונים, יצרנו פתרון מודולרי עם ממשק משתמש נוח ויעיל שיאפשר למשתמשים לנתח את הכמות האינסופית של נתונים הקיימים בארגון, על מנת להפכם למידע בעל ערך עסקי שתורם לקבלת החלטות נכונות. הפתרון הנדרש יהיה לייצר תובנות שיאפשרו לקבל החלטות בהתאם לנתונים, לדוגמה: צורך בתגבור בנושא מסוים לסטודנט כתוצאה מירידה בציוני המבחנים ו/או העבודות שלו, או אי נוכחות.

טפסים מקוונים – פרויקט שיכלול הקמת תשתית למענה אונליין לטפסים הרבים שנמצאים בשימוש נרחב באקדמיה. הפתרון ייתן מענה לסטודנטים שיוכלו להשתמש בטלפונים החכמים האישיים למילוי טפסים ולאנשי הסגל לתת מענה טוב יותר כולל תהליכים ובקרה".

חדש וישן עם AWS – בלב תל אביב; חלק א'

הנמר הגיע לאחד הבניינים הוותיקים והיפים בתל אביב, שבו ממוקם ה-Pop-up Loft של AWS למשך שלושה שבועות, עד 5 באפריל, כדי לראות איך החברה משלבת את הישן עם החדשנות

איך לוקחים בניין היסטורי, מימיה של תל אביב הקטנה, והופכים אותו למשך שלושה שבועות למוקד משיכה עבור אלפי סטארט-אפיסטים, היי-טקיסטים, אנשי מחשוב, מפתחים, מהנדסים, יזמים ואוהבי טכנולוגיה? זה האתגר איתו מתמודדת בהצלחה, זו השנה השנייה, אמזון ווב סרוויסס (AWS), בסיוע הדוק של מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים ובהובלתה של יעל מסר.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

ל-AWS Pop-up Loft, שפועל בבית המידות ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב בין 10:00 ל-18:00, עד 5 באפריל, צפויים להגיע בסך הכול אלפי אנשים. הם מאזינים שם להרצאות, משתתפים בהדרכות, בסדנאות ובמיט-אפים, ונפגשים אישית עם מומחים וארכיטקטים של AWS. הם יכולים גם סתם לשבת, לעבוד או ליהנות מנטוורקינג על כוס קפה.

אמזון מקיימת אירועי Pop-up Loft כאלה גם בסן פרנסיסקו, ניו-יורק, לונדון וברלין.

הגעתי לשם עם מצלמתי, כדי לתעד את המקום היפה ולהתרשם מהחדשנות שנראית בכל פינה של הבניין הישן.


בית המידות – הבית הישן ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב, שעד 5 באפריל מתחדש ונעשה מוקד משיכה עבור אלפי סטארט-אפיסטים, היי-טקיסטים, אנשי מחשוב, מפתחים, מהנדסים, יזמים ואוהבי טכנולוגיה.


חדשנות – כבר מהכניסה: עמדת הרשמה בענן.


נרשמתם? תויגתם? תוכלו לעבוד ולעבוד. הכול בענן של אמזון (Amazon).

סער רוזנברג, סמנכ"ל השיווק של AWS ישראל, מארח את האורחים מחו"ל בחדר ההסבה.


כיתת לומדים מקצועית באולם הגדול – AWS Pop-up Loft סטייל.


סדנת לומדים מקצועית באולם המקביל.

המשך יבוא…

בא לבקר במאורת הנמר: יריב ענבר, מדיאטק-ג'ון ברייס

לפני ימים אחדים הגיע לבקר במאורת הנמר יריב ענבר, המנהל את פעילות ההדרכה של מדיאטק-ג'ון ברייס בצפון כבר שנים רבות.
ענבר הוא שם נרדף להדרכת מערכות מידע בחיפה ובצפון, ומנהל גם את פעילות ג'ון ברייס בחו"ל.

החברה, המובילה בעולם הדרכות ה-IT בצפון, חגגה לא מכבר 25 שנים. מדיאטק-ג'ון ברייס היא חברה בת של ג'ון ברייס הדרכה ומשמשת כזרוע הצפונית של מטריקס.

יצוין כי מדיאטק-ג'ון ברייס מפעילה קמפוס הדרכת היי-טק גדול בצפון, שבו לומדים מאות תלמידים בכל יום. בין המקצועות הפופולריים בקמפוס ניתן למצוא ניהול רשתות; פיתוח תוכנה; פיתוח אפליקציות; בדיקות תוכנה; פיתוח, בניית וקידום אתרים ורשתות חברתיות; גרפיקה ממוחשבת; והדפסה תלת ממדית.

לפני כשנה נערך סקר בקרב המנמ"רים ומנהלי ה-IT בצפון, שהראה ש-80% מהם למדו במדיאטק-ג'ון ברייס.

בקמפוס הצפוני ניתן למצוא, בנוסף ללימודים, גם את מרכז הבחינות הבינלאומי, אליו מגיעים לומדים מכל רחבי הצפון להיבחן בבחינות מקצועיות מטעם מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon), סיסקו (Cisco) ועוד. כמו כן, נמצא שם מוזיאון המחשבים היחיד בישראל, שמבוסס על אוסף אישי בן יותר מ-20 שנים של ענבר עצמו.

לדברי ענבר, "אנחנו רואים את עצמנו כבעלי שליחות טכנולוגית, ותפקידנו מורכב מהכשרה והשמה של בוגרינו במיטב החברות הטכנולוגיות בחיפה ובצפון".

בשנה האחרונה עמל ענבר רבות על הוצאת ספר מפרי עטו. הספר, היום לפני – יומן טכנוסטלגי, שיצא באחרונה הוא יומן בן 365 ערכים. היומן מקדיש לכל יום על לוח השנה ערך ייחודי נוסטלגי ומספר מה קרה באותו היום בעולם הטכנולוגיה: המצאת הנורה, הרדיו, הרכבת התחתית, מחשב הקומודור ועוד. ענבר הגיש לי עותק מספרו ובו ערך ייחודי שהתרחש ב-26 ביולי 1947: היום שבו נולדתי.