גוגל חושפת AI לפענוח וידיאו ומציעה ML לארגונים

במליאת הפתיחה של Google Cloud Next 17, ד"ר פיי-פיי לי, מדענית ראשית לתחום הבינה המלאכותית ולימוד מכונה ב-Google Cloud, הכריזה על סדרת מוצרים, מחקרים ותכניות חינוכיות, שנועדו להבטיח שלימוד מכונה יהיה נגיש לכמה שיותר ארגונים, מדעני נתונים ומפתחים ברחבי העולם

בכנס השנתי של משתמשי ענן גוגל (Google) בעולם – Google Cloud Next 17 – שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, אחד הנושאים המרתקים והמבטיחים היה שילוב של הפתרונות החדישים ביותר בעולמות הבינה המלאכותית ולימוד המכונה.

בינה מלאכותית (AI) הולכת ותופסת תפקיד מרכזי בארגונים, אך עסקים מתקשים לעמוד בקצב ההתפתחויות הטכנולוגיות של התחום. אחת ממטרותיה החשובות של גוגל היא להפוך את לימוד המכונה (Machine learning) לכלי שישרת ארגונים מכל גודל או מגזר תעשייה.

ארגונים רבים הופכים את לימוד המכונה לחלק מרכזי באסטרטגיית ניתוח המידע שלהם, ביניהם דיסני (Disney ), איירבוס (Airbus), Airbnb, ו-Ocado המהווים מקרי בוחן מעוררי השראה.

במליאת הפתיחה של הכנס, ד"ר פיי-פיי לי, מדענית ראשית לתחום הבינה המלאכותית ולימוד מכונה ב-Google Cloud, הכריזה על סדרת מוצרים, מחקרים ותכניות חינוכיות, שנועדו להבטיח שלימוד מכונה יהיה נגיש לכמה שיותר ארגונים, מדעני נתונים ומפתחים ברחבי העולם.

להבין את התוכן של קטעי וידיאו עם Cloud Video Intelligence API

השקת גרסת בטא של Cloud Video Intelligence API, מציעה כלי מהפכני למפתחים המשתמש במודלים חזקים של deep-learning, מבוסס על תשתיות כמו TensorFlow ומיושם על פלטפורמות וידיאו בסדרי הגודל של יוטיוב.

זהו API ראשון מסוגו בעולם, המאפשר למפתחים לבצע בקלות חיפוש ותחקור בתכנים של קטעי וידיאו, לספק מידע על ישויות או דמויות שמופיעות במהלך קטעי ווידיאו (שמות עצם כגון "כלב", "פרח", "אדם", או פעלים כגון "רץ", "שוחה", או "עף").

ה-API מסוגל אפילו להבנה קונטקסטואלית של הרגע המדויק בו מופיעה הדמות המבוקשת בסרטון. למשל, חיפוש של "נמר" יפיק תוצאות של כל הרגעים בהם מופיע נמר במהלך קטע הווידיאו בענן של גוגל.

"לגוגל יש היסטוריה ארוכה של עבודה עם חברות המדיה הגדולות בעולם, וכעת אנו עוזרים להן להפיק ערך ממידע בלתי-מובנה כמו קטעי וידיאו", אמרה פיי-פיי לי. "התאמנו את ה-API החדש לצרכים של ארגוני המדיה הגדולים ושל חברות טכנולוגיה מובילות, המעוניינות לבנות קטלוג מדיה או למצוא דרך קלה לנהל תוכן גולשים".

ההכרזה על ה-API החדש מצטרפת לרשימה ארוכה של API's הזמינים למפתחים בסביבת Google Cloud Machine Learning, ביניהם: Vision ,Video Intelligence ,Speech ,Natural Language ,Translation ו-Jobs.

מערך ה-API מאפשר ללקוחות גוגל לבנות את הדור הבא של האפליקציות, המסוגלות לראות, לשמוע ולהבין מידע בלתי-מובנה, ולהרחיב בכך את מגוון השימושים הפוטנציאליים של לימוד מכונה (machine learning), למטרות שונות החל מהמלצות על מוצרים באינטרנט, דרך ניתוח הדמיות רפואיות, ועד לזיהוי הונאות ועוד.

Cloud Machine Learning Engine מעתה זמין מסחרית

פיי-פיי לי הכריזה על זמינות מסחרית של Cloud ML Engine, כלי המאפשר לארגונים להריץ ולפרוש את המודלים שלהם בענן. Cloud ML Engine מציע את היתרונות של שירות מנוהל בבניית מודלים מותאמים אישית של לימוד-מכונה על בסיס TensorFlow, עם כל סוג של דטה ובכל קנה מידה. השירות ניתן לשילוב עם כל שירותי Google Cloud, כגון Cloud Dataflow לעיבוד מידע, Cloud Datalab למדעי נתונים ו-Google BigQuery ל-SQL analytics.

גוגל עובדת גם עם שותפים טכנולוגיים המציעים את Cloud ML Engine בפתרונות ובשירותים שלהם. שתי דוגמאות עדכניות לשותפים כאלה הן SpringML המשתמשת ב-Cloud ML Engine לאספקת אנליטיקה בזמן-אמת למשתמשי הקצה שלה, ו-SparkCognition אשר משתמשת בו כדי לזהות ולחסום מתקפות יום אפס (Zero-Day).

ללמוד ממומחי ה-machine learning של גוגל

כדי לעזור ללקוחות להפיק ערך מהיר מלימוד-מכונה, גוגל מעמידה לרשותם את Advanced Solution Lab, המאפשרת להיעזר במומחי לימוד-מכונה של גוגל וליישם כלים של ML לטיפול באתגרים הגדולים ביותר של הלקוחות. במהלך ההתנסות הייחודית ב-ASL, לקוחות יכולים לחקור וללמוד ממקרי בוחן קודמים ולרכוש בסיס איתן בנושאי לימוד-מכונה עם TensorFlow ועם Cloud ML Engine.

עדכון משמעותי בגרסת בטא 1.1 שלCloud Vision API

אחד מה-API's המצליחים ביותר של Google Cloud הוא Vision API, שמאז השקתו בשנת 2016 סייע למפתחים לפענח מטא-דטה של יותר ממיליארד תמונות. עתה גוגל חושפת גרסה חדשה שלו, הכוללת יכולות מתקדמות יותר שיאפשרו ללקוחות ארגוניים ושותפי גוגל לסווג סטים גדולים ומגוונים יותר של תמונות בענן.

בגרסתו החדשה, Cloud Vision API יכול לזהות מיליוני ישויות שונות מתוך מאגר הידע של גוגל (Google’s Knowledge Graph) ולהציע יכולות OCR מורחבות כמו פענוח טקסט המופיע במסמכים עתירי מידע (חוזים משפטיים, מאמרים מדעיים או ספרים שלמים).

היכולת של מחשבים לחקות את חוש הראייה האנושי, הופכות בזמן האחרון מ-"COOL Feature" למרכיב נחוץ ובסיסי אצל ארגונים מודרניים, וכעת Vision API של גוגל מבטיח שלכל לקוחות הענן תהיה גישה מהירה ומהימנה לטכנולוגיה זו.

אתר ולוח הנדל"ן Realtor.com נעזר ב-Cloud Vision API כדי לאפשר ללקוחותיו שירות מדהים – הלקוח מצלם בסמארטפון שלו כל בית, מבנה, או נכס נדל"ן בו הוא מתעניין, ויכול לקבל באופן מיידי מידע אודותיו.

"הודות לשירותי machine learning של גוגל, שיפרנו ב-24% את איכות השירות, בהשוואה לשירות המבוסס על מיקום בלבד", כך אמר דיוויד ווייט, סגן נשיא בכיר ב-Realtor.com.

לייעל את תהליך גיוס העובדים עם Cloud Jobs API

הכלי למפתחים Cloud Jobs API עושה שימוש בלימוד-מכונה כדי לסייע לאתרי דרושים לייעל ולדייק את תהליך החיפוש. מאז השקתו, משוב של לקוחות מובילים כמו CareerBuilder ,Dice ו-Jibe משפר את השירות עם יכולות חדשות כגון Commute Search, המתייחס להעדפת העובד בקשר למשך הנסיעה לעבודה או דרכי תחבורה מועדפות.

"השימוש בלימוד מכונה ו-Cloud Jobs API יסייע לנו לשפר את החוויה של מחפשי עבודה ולקצר את הפער בין תהליך החיפוש למציאת המשרה המתאימה ביותר, בזמן הנכון." אמר סיורד גהרינג, סגן נשיא ג'ונסון אנד ג'ונסון (Johnson & Johnson).

go10600
ד"ר פיי-פיי לי מלהיבה את הקהל עם יישומי AI ו-ML מעוררי השתאות של זיהוי (כמעט) כל אובייקט בווידיאו.


ד"ר פיי-פיי לי, מי שהקימה את מאגר התמונות הנסרק–נלמד-מפוענח הגדול בעולם, Imagenet, המבוסס בינת מלאכותית ולימוד מכונה, מובילה עתה את התחום בחטיבת הענן של גוגל, לתועלת לקוחותיה.

גוגל וסאפ הכריזו על אינטגרציה בין Google Cloud ל-SAP HANA

החברות יפתחו במשותף פתרונות חדשים, כולל אינטגרציה של סאפ עם G-Suite, פתרונות שקיפות ומשילות בנתונים בענן ויכולות לימוד מכונה

גוגל (Google) וסאפ (SAP) הכריזו בכנס הענן של ענקית הרשת, Google Cloud Next 2017, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, על שיתוף פעולה ביניהן, שבמסגרתו הן יפתחו ביחד פתרונות חדשים לעולם זה וישלבו בין הפתרונות הקיימים שלהן.

על המהלך הכריזו דיאן גרין, סגנית נשיא בכירה האחראית על חטיבת הענן של גוגל, וברנד ליוקרט, חבר הוועד המנהל של סאפ. ליוקרט אמר כי השותפות תסייע לארגונים להריץ את העסקים שלהם על ענן ציבורי מאובטח בחוזקה, יחד עם גמישות, סקלביליות ומהירות.

גרין פתחה וציינה מספר ארגונים גלובליים שעברו לענן של גוגל, ביניהם בנק HSBC, פרוקטר אנד גמבל (PG), וריזון (Verizon), הום דיפו (Home Depot) ו-eBay. לכל אחת מהחברות האלה יש מחזורי מכירות שנתיים של עשרות מיליארדי דולרים והן מייצגות תעשיות שונות.

ליוקרט אמר כי "כשאני מדבר עם לקוחות, אני מגלה שהם מתלוננים על דאגות דומות: כיצד אנחנו יכולים להישאר תחרותיים בסביבה המהירה של היום? האם נצליח להשיג רמה גבוהה של ביצועים, עוצמת מחשוב, גמישות, סקלביליות ואבטחה כדי לעמוד בדרישות העסקיות הקיימות והעתידיות?".

לדבריו, "בענן, ארגונים מסוגלים להגיב במהירות לתובנות עסקיות ותפעוליות הנגזרות מה-Big Data, ולהפוך אותן להזדמנויות עסקיות חדשות. בשונה מהעבר, אין חברה, בין אם מדובר בסטארט-אפ או בארגון מבוסס, שיכולה להתמודד לבדה עם האתגרים וההזדמנויות שקשורים בעולם הדיגיטלי. בכלכלה הדיגיטלית, לא מנצחים באמצעות עבודת סולו, אלא באמצעות שיתוף פעולה וחדשנות משותפת בהיקף גלובלי".

מה כולל המהלך?

במסגרת שיתוף הפעולה, מוצרי הדגל של סאפ ירוצו על פלטפורמת הענן של גוגל (GCP – ר"ת Google Cloud Platform), מה שיביא לנגישות גבוהה יותר ומהירות רשת.

"GCP תספק יכולות הפעלה אוטומטית של SAP HANA כדי לספק אבטחה ברמת אנטרפרייז, זמינות גבוהה, התאוששות מאסון וסקלביליות", ציין ליוקרט.

כמו כן, Google Cloud Launcher, חנות האפליקציות לארגונים של גוגל, תשמש כדי להציע מוצרים למפתחים וללקוחות, כגון גרסת המפתחים של HANA Express Edition. גרסת האקספרס של HANA תגיע עם סביבת פיתוח אפליקציות מלאה, באמצעותה ניתן יהיה לפתח ולבנות אפליקציות מידע לפני ההפעלה בסביבת ייצור בענן.

"השותפות שלנו לא עוצרת כאן", אמר ליוקרט. "אנחנו עובדים כדי להפוך את SAP Cloud Platform, היצע הפלטפורמה כשירות שלנו, לזמינה גם היא על GCP. יחידת הענן שלנו תעבוד באופן הדוק עם גוגל כדי להביא טכנולוגיות כגון Kubernetes להתמודדות עם עומסי עבודה של ארגונים".

הסוד הוא בשקיפות

שתי החברות ציינו כי הן מחויבות לאבטחה, הגנה על פרטיות ושלמות נתוני הלקוחות בענן. כמרכיב נוסף בשותפות זו, החברות משתפות פעולה כדי להציע במשך הזמן שקיפות לנתונים ויכולות של ניהול נתונים עבור סאפ על פלטפורמת Google Cloud, תוך שילוב יכולות סאפ בניהול סיכונים ועמידה ברגולציה.

"האסטרטגיה שלנו היא לעבוד על הרחבת מערך היכולות שקיים ב-GCP באמצעות פיתוח משותף של פתרונות, שמביאים ללקוחות שקיפות גלובלית ושליטה בגישה, משילות משופרת וניהול סיכון ורגולציה", אמר ליוקרט.

כמו כן, תבוצע אינטגרציה בין אפליקציות סאפ ל-G Suite. "כמו בכל דבר שאנחנו עושים, אנחנו רוצים לספק ללקוחות שלנו בחירה", הוסיף ליוקרט. "G Suite היא מערך של פרודוקטיביות לארגונים. עם אינטגרציה ליומן של גוגל ול-Gmail, לקוחות יכולים לבצע תהליכים עסקיים יומיומיים מוכרים כדי להגביר תפוקה של משתמשים ולשפר גמישות ושימושיות".

בנוסף, פתרון ה-IAM (ר"ת Identity and Access Management) של פלטפורמת הענן של סאפ משולב כעת עם Google Suite ו-GCP.

"עם הגודל וההיקף של שתי החברות, אנחנו רואים הזדמנות גדולה לשנות לחלוטין את הדרך בה מתנהלים תהליכים עסקיים מקצה לקצה ומפעילים תוכנה ארגונית בכלכלה הדיגיטלית. זו רק ההתחלה. כשלימוד מכונה הופך לחשוב יותר, סאפ וגוגל תשתפנה פעולה גם בתחום זה, כשהן תנצלנה את יכולות הטכנולוגיה והעסקים של שתי החברות", סיכם ליוקרט.


גרין וליוקרט משוחחים על מיצובה של סאפ כלקוח מרכזי המשתמש בענן של גוגל. יצוין שהם עונדים את הסרטים העמודים לרגל יום האישה הבינלאומי, שחל במהלך הכנס. צילום: פלי הנמר.


לבמה מצטרף לקוח של הלקוח של גוגל: מייק קראו, מנמ"ר CP – Colgate Palmolive, שמפליג בדבריו בשבחי המעבר עם סאפ לענן של גוגל, כאחראי לבחירה ולתוצאותיה.

קראו סיפר שלקוחות יכולים מעתה להריץ יישומים קריטיים של סאפ ומאגרי נתונים כמו SAP HANA על גבי פלטפורמת הענן של גוגל. עוד הוא אמר ששיתוף הפעולה בין החברות מאפשר גם שותפות בתחום ההנדסה והפיתוח: גוגל היא ספק הענן הציבורי הראשון בעולם שמאפשרת למפתחים זמינות של HANA בגרסת ה-Express Edition במודל של On-demand. מעתה, כאמור, פלטפורמת הענן של סאפ זמינה על גבי GCP. צילום: פלי הנמר.


בדבריו ציין קראו מעט מהתשבחות שאותן הרעיפו עליו עובדי CP. לחברה יש אסטרטגיית IT ממוקדת, שמבוססת על מספר מצומצם של שותפים, שכוללים את סאפ והענן של גוגל. קולגייט פלמוליב עובדת עם סאפ כבר 23 שנים והעבירה והיא העבירה את כל 28 אלף העובדים שלה ל-G Suite בשנה שעברה. ההטמעה, מסר קראו, ארכה שישה חודשים, ובתוך שלושה חודשים בלבד הם כבר עובדים בצורה יעילה ומשתפים פעולה ביניהם בקלות רבה יותר.

הוא אמר כי קולגייט מפיקה ערך רב מעבודתה עם גוגל וסאפ. הוא ציין גם את השילוב הצפוי כעת, עם ההכרזה על שיתוף הפעולה, בין גוגל לסאפ, בין יכולות לימוד המכונה של הראשונה למומחיות של האחרונה בתהליכים עסקיים, ואת האינטגרציה של פלטפורמת ה-Boardroom הדיגיטלית של סאפ, שפותחה במשותף עם קולגייט, ל-Google Slides. צילום: פלי הנמר.


גרין מכריזה על סאפ כעל לקוח אסטרטגי. צילום: פלי הנמר.

ההכרזה המשותפת של גוגל וסאפ – על קצה המזלג. צילום: פלי הנמר.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

גוגל מכריזה על שותפות חדשה עם Pivotal ו-Rackspace

החברות יעבדו בשיתוף פעולה מלא עם הענקית כדי לסקור את הפתרונות שלהן ביסודיות וליישם שינויים למניעת איומים בתחום המהימנות והאבטחה

בכנס השנתי של משתמשי הענן של גוגל (Google) הנערך השבוע בסן פרנסיסקו בהשתתפות מעל ל-12 אלף מקצוענים מרחבי העולם, הוכרזו במליאה פתרונות ושירותים חדשים ושת"פ עם ספקי שירותי ענן מובילים כמו Rackspace ו-Pivotal.

גוגל רואה ביחסיה עם הלקוחות שותפות ובעיקר בתמיכה. בשנה שעברה השיקה את CRE (ר"ת Customer Reliability Engineering), מבוסס SRE (ר"ת Site Reliability Engineering), וכעת היא מכריזה על השלב הבא.

Engineering Support: מודל תמיכה מבוסס תפקיד

הענקית מציעה תמיכה מותאמת לצרכים הטכניים הייחודיים לכל לקוח ומשיקה את Engineering Support, מודל תמיכה חדש המבוסס על תפקיד המשתמש שמאפשר להתאים לו את התמיכה הדרושה לו באופן אישי.

ללקוחות מתאפשר לקבל יותר מצוות פיתוח אחד ויותר מפרויקט אחד, ומהנדסים עוברים מפרויקט לפרויקט במשך הזמן – אז מדוע שארגון יהיה חייב לבחור תכנית תמיכה אחת לכל המשתמשים שלו ויהיה כבול לתשלומים עבור תכנית תמיכה רב-שנתית? כמו כן, מדוע כשירחיב את השימוש שלו בפלטפורמה – ישלם יותר גם על התמיכה? גוגל מאמינה שלקוחותיה אמורים לשלם דווקא פחות.

גוגל בחרה בשינוי גישה במודל התמיכה והתמקדה בשלושה עקרונות:
● יכולת חיזוי בעלות בסיס חודשית למשתמש; ללא חיובים משתנים בגין שימוש חלקי בפלטפורמה; הלקוח יודע כבר ביום הראשון של החודש מה יהיו העלויות בסיומו.
● יכולת התאמה אישית כשהלקוח צריך להיות מסוגל להגדיר את הרשאות התמיכה כך שיתאימו במדויק לצרכיו העסקיים.
● גמישות – על הלקוח להיות מסוגל לשנות את רמות התמיכה מחודש לחודש, ככל שצורכי העסק שלו משתנים.

מודל התמיכה החדש, Engineering Support, יציע שלוש אפשרויות תמיכה ברמת המשתמש הבודד:
● Development engineering support – אידיאלי עבור מפתחים ומהנדסי QA אשר יכולים להסתדר עם מענה של שירות התמיכה בטווח של ארבע עד שמונה שעות עסקים.
● Production engineering support – מבטיח מענה תוך שעה בנושאים קריטיים.
● On-call engineering support – מהנדס של גוגל יגיב לכל קריאה תוך 15 דקות בזמינות של 24/7. מתאים לנושאים קריטיים.

"ההשקעה העצומה שלנו בענן מבטיחה את הצלחתנו". דיאן גרין, סגנית נשיא חטיבת ענן בגוגל. צילום: פלי הנמר

"ההשקעה העצומה שלנו בענן מבטיחה את הצלחתנו". דיאן גרין, סגנית נשיא חטיבת ענן בגוגל. צילום: פלי הנמר

במודל התמיכה החדש, הלקוח משלם אך ורק עבור תמיכה באנשים הרלוונטיים בארגון, ונהנה מהיכולת לבחור את זמן התגובה הנדרש לכל עובד בהתאם למידת החשיבות והשלב בו מצוי הפרויקט.

גוגל הצהירה שמטרתה, היא ש-Engineering Support יחליף בסופו של דבר את "מודל המתכות" (כסף, זהב, פלטינה) שמקשר באופן אוטומטי את עלויות התמיכה להיקפי השימוש של הלקוח בענן. היישום של Engineering Support יתחיל אצל לקוחות חדשים, ובמהלך השנה ישתלב גם אצל לקוחות קיימים.

הענקית תומכת גם בלקוחות המעוניינים להשתמש בשירותי ענן מספקים שונים, בהתאם לצרכיהם. בהשקת תכנית CRE (ר"ת Customer Reliability Engineering) הורחב האקו-סיסטם של השותפים הטכנולוגיים לטובת האפשרויות של הלקוחות. Pivotal הוכרזה כשותף הטכנולוגי הראשון.

שותפי CRE יעבדו בשיתוף פעולה מלא עם גוגל כדי לסקור את הפתרונות שלהם ביסודיות וליישם שינויים למניעת איומים בתחום המהימנות והאבטחה. בנוסף, גוגל ושותפי ה-CRE מבטיחים שהקונפיגורציה והארכיטקטורה של הפתרון יאפשרו ללקוחות לפתח את היישומים האמינים והזמינים ביותר, בהתאמה ל-Best Practice של CRE.

גוגל ו-Pivotal מבטיחות שלקוחות פלטפורמת הענן של גוגל המשתמשים ב-Pivotal Cloud Foundry יידעו שהם הולכים לפתח וליישם מערכות אמינות בכל מצב.

תמיכה של Rackspace ללקוחות הענן של גוגל

גוגל מבטיחה שהלקוחות מכוסים היטב, ועל כן משתפת פעולה עם Rackspace – יחד הן מציעות שירותי תמיכה מנוהלים ללקוחות Google Cloud Platform. צוות המומחים של Rackspace בונה מערך תמיכה ייעודי וגוגל מספקת את הכלים והמשאבים הדרושים להענקת חוויית השירות הטובה והמקצועית ביותר ללקוחות המשותפים.

המטרה להפוך את פלטפורמת הענן של גוגל (GCP) לבחירה הטבעית עבור לקוחות Rackspace שרוצים לעבור לענן, באינטגרציה וחוויה ברמה הגבוהה ביותר. ל-Rackspace כבר יש בצוות העובדים מומחים בעלי הסמכת Google Certified Professionals, וכעת מצפים ללקוחות בטא ראשונים בחודשים הקרובים.

מה ומי צפויים בכנס הענן של גוגל?

משתתפי הכנס, שייפתח הערב (ד', שעון ישראל) בסן פרנסיסקו, יגיעו לשמוע על החידושים שמציעה החברה בענן, כולל שתי הכרזות מסקרנות במיוחד

הערב (ד', שעון ישראל) ייפתח בסן פרנסיסקו הכנס השנתי של גוגל (Google) למשתמשי תשתיות ושירותי הענן שלה, ושמו 17 Next.

כיאה לחברה שרואה את עמק הסיליקון ככור מחצבתה הרעיוני, הכנס ייערך במרכז הכנסים מוסקוני שבעיר, שבו נערכים גם כנסים של שתי חברות ענק אחרות – אורקל (Oracle) ו-Salesforce. השנה ישתתפו באירוע מספר שיא של כ-10,000 איש. אמנם לא מדובר ב-40 אלף המשתתפים בכנסי אורקל או ב-80 אלף המשתתפים באלה של Salesforce – ששתיהן עדיין לא עברו לבירת הכנסים, לאס וגאס – אבל זהו בהחלט מספר מכובד.

רבבת המקצוענים והמנהלים מקרב לקוחותיה של גוגל בעולם, כמו גם שותפים, מפתחים ומנהלים בכירים, יגיעו לשמוע על החידושים שמציעה החברה בענן ועל רעיונות חדשים בעולמות ה-GCP (ר"ת Google Cloud Platform), ה-Google Maps, ה-G Suite ועוד. עניין רב צפויות לעורר בכנס שתי הכרזות, שניתן יהיה לפרסם אותן רק מחר.

שתי מליאות הפתיחה יארחו חלק מהבכירים ביותר בגוגל ובחברה האם שלה, אלפבית (Alphabet), בהם אריק שמידט, יו"ר אלפבית; סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל; והצמרת של גוגל בתחום הענן, בראשות דיאן גרין, סגנית הנשיא הבכירה לענן של גוגל (בעברה מייסדת VMware); אורס הלצלה, סגן נשיא בכיר לתשתיות; פרבאקר ראגאוון, סגן נשיא ליישומים; ופיי-פיי לי, המדענית הראשית לבינה מלאכותית ולימוד מכונה בענן של גוגל. הבינה המלאכותית ולימוד המכונה הם שני התחומים החמים ביותר בתעשייה.

מישראל יגיעו מנהלי חטיבת הענן של גוגל, בראשותם של ברק רגב, מנהל אזור EMEA, אורי ויינרוט וניר חינסקי. זאדרה, חברה לאחסון בענן מיקנעם, תציג בשדרת הפתרונות. בכנס כולו יינתנו יותר מ-200 הרצאות, במבחר נושאים ובכל הרמו, והוא יסתיים ביום ו' בערב.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

באו לבקר במאורת הנמר: דן ליכטנפלד ויוסי אסא, IdeoDigital

דן ליכטנפלד, הבעלים והמנכ"ל של IdeoDigital, ויוסי אסא, שותף מנהל בחברה, הגיעו באחרונה למאורה וסיפרו לי על החברה שבראשה הם עומדים. מפה לשם, סגרנו שיתוף פעולה, אבל בואו לא נקדים את המאוחר.

IdeoDigital הוקמה ב-2009 והיא רואה את עצמה כמי שמלווה חברות בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. לחברה מגוון רחב של לקוחות אנטרפרייז ו-SMB, שמגיעים ממגוון מגזרים, בין היתר הרפואי, הבנקאי וההיי-טק.

ליכטנפלד הסביר כי "אנחנו בונים בימים אלה קבוצה שהיא רק דיגיטל. באחרונה, עם כניסתנו לפרויקטים עם לקוחות בינלאומיים כמו אינטל (Intel) ואמדוקס, החלטנו להתרענן ולבנות נבחרת של מובילי דיגיטל. במסגרת החלטה זו, הצטרף אלינו יוסי אסא, מי שהיה מנכ"ל חברת הדיגיטל המצליחה Netwise, שלימים נרכשה על ידי מטריקס. אסא ואני מכירים מאז הצבא, כבר שנים שאני מזמין אותו להצטרף אליי – ועכשיו הצלחתי".

"בנוסף לגיוס האנשים הנכונים, אנחנו נמצאים בעיצומו של מסע רכישות ובדרכנו להפוך לקבוצת פיתוח הדיגיטל החזקה ביותר בישראל", הצהיר אסא. "באחרונה הכרזנו על רכישת Uteam, שעוסקת בתחומי הווב והמסחר האלקטרוני, ועל הפרק נמצאות רכישות נוספות. נכון לעכשיו, מצבת כוח האדם שלנו עומדת על כ-80 עובדים, מומחי דיגיטל".

כנס Digital Impact

התרשמתי ורשמתי לעצמי שהולכת ונבנית כאן חברה ייחודית עם סגל שאין כמותו ומומחיות גדולה מאוד בדיגיטל. או אז, הרעיונות התחילו להתרוצץ בראשי ולצוף. "למה שלא נארגן ביחד כנס דיגיטל?", שאלתי אותם. "הרי 2017 סומנה על ידי כל האנליסטים כשנת הטרנספורמציה הדיגיטלית, אז למה שלא נפיק את הכנס הראשון, הגדול והאיכותי בנושא?"

באותו הרגע שררה דממה במאורה, ודקה אחר כך – מהומה. "רעיון נהדר", אמר ליכטנפלד והמשיך את קו המחשבה שלי. "נקרא לכנס Digital Impact ונכוון אותו למנמ"רים, חדשנות, טכנולוגיה ושיווק". "נביא את המומחים הגדולים ביותר לצד סיפורי הצלחה מהארץ ומהעולם", הוסיף אסא.

"בינגו", אמרתי. ניכר שהרעיון מוצא חן ביניהם. לכנס יש כבר תאריך ומקום: הוא יתקיים ב-24 במאי באולם האירועים LAGO בראשון לציון.

שאלתי אותם אם הם רוצים להוסיף משהו על iDeoDigital וליכטנפלד אמר: "אנחנו מסייעים ללקוחות לבנות מודלים עסקיים חדשים המבוססים על כלים דיגיטליים. הקבוצה מספקת את כל טווח השירותים בעולם הדיגיטל, משלב בניית האסטרטגיה, דרך פיתוח, עיצוב, גיבוש חוויית לקוח ובניית פתרונות טכנו-דיגיטליים ועד לשלבי היישום, המעקב, ניתוח התהליך ותחזוקה שוטפת".

הפגישה נחתמה בהבטחה שאשלח ל-Ideo Digital שני עותקים מהמהדורה השביעית של ספר הנמר, ושמה "כוחו המחבר של הנמר להיות אדם טוב יותר. להתמסר", לרווחת המנהלים והעובדים. בינתיים, אנחנו מתחילים לעבוד ביחד על Digital Impact – כנס הדיגיטל הגדול הראשון מסוגו בישראל.

ויז'ואל חוגגת 15 שנים – חלק ב'

נציגים של שותפיה המקומיים והבינלאומיים של החברה הגיעו על מנת לחגוג לה יום הולדת ולציין את הפעילות שלה ושל יוסי זיגדון, המייסד והיו"ר ● הנמר היה וראה

ויז'ואל ד.ג., שמתמחה בהפצה ובשיווק של פתרונות מחשוב למאות משווקים בשוק הישראלי, חגגה באחרונה 15 שנים לפעילותה. החגיגה, שנערכה באולם גריי שביהוד, משכה כ-600 מנהלים ומקצוענים נוספים מקהילת ה-IT בישראל. גורם משיכה לא מבוטל היה אדיר מילר, שהופיע באירוע.

תחום העיסוק של ויז'ואל הוא הפצת שרתים, מערכות אחסון, גיבוי, ציוד תקשורת, מחשבים ניידים ורכיבי מחשב. ניתן ללמוד על מעמדה של החברה בשוק לפי מי שהגיע לכבדה בנוכחותו – כמו מנכ"לי הספקים הבינלאומיים והמקומיים. כך, נצפו באירוע אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל, דניאל מלכה, המנכ"ל הטרי של יבמ (IBM) ישראל, ושפע של מנהלי אזור מחברות בינלאומיות, בהן QNAP, אסוס (Asus), לנובו (Lenovo) ואחרות.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המייסד והיו"ר של ויז'ואל, יוסי זיגדון, זכה למחמאות מצד מברכיו, המנכ"לים הבכירים, שהכתירו אותו פה אחד – בשיחות פנים אל פנים ובעיקר על הבמה – כ-"אחד האנשים ההוגנים והנעימים לעבודה משותפת בקהילה כולה". הם הוסיפו ש-"רוח המפקד שהוא משרה על עובדיו מביאה את ויז'ואל לשרת את לקוחותיה וספקיה בהגינות ובמסירות מעל למקובל".

ויז'ואל מעסיקה כ-40 עובדים מיומנים ומקצועיים בתחומי המכירות, השירות והתמיכה הטכנית, המשרתים את מבחר לקוחותיה. החברה שוכנת באזור התעשייה פארק אפק בראש העין ויש לה מחסנים בשטח של כ-1,500 מ"ר.

ערכי ויז'ואל

תהילתה של ויז'ואל – ה-Claim to fame שלה – הוא רמת השירות הגבוהה, שנשענת על מקצועיות, אמינות, הבנה טכנולוגית, תגובה מהירה ומידית, יחס אישי ולא פחות מכך – על מדיניות של "תמיד במלאי" ויכולת להציע תנאי מימון אטרקטיביים. כאמור, בכירי התעשייה ביטאו זאת בברכותיהם מהבמה.

פתרונות החברה מבוססים על נציגויות רשמיות של מותגים כמו יבמ, עם שרתי X-series, ספריות, פתרונות אחסון ומוצרי גיבוי ותקשורת; HPE, עם שרתי Proliant, פתרונות אחסון ומוצרי גיבוי ותקשורת; אסוס, עם מחשבים ניידים ומיני ניידים, טאבלטים, תחנות עבודה, לוחות אם, כרטיסי תצוגה, כוננים אופטיים, מוצרי תקשורת ומסכים; לנובו, עם תחנות עבודה, ניידים וטאבלטים מהסדרות ThinkPad ,Edge ,ThinkCentre ,ThinkStation ו-WorkStation; ו-QNAP, עם פתרונות אחסון ייחודיים ומגוונים ו-All-In-One NAS ISCSI.

על הבמה: מברכת הלית איתן, סמנכ"לית מכירות אבזרים במיקרוסופט ישראל

על הבמה: מברכת הלית איתן, סמנכ"לית מכירות אבזרים במיקרוסופט ישראל

מימין: פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים; דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל;  ויוסי זיגדון, מייסד ו יו"ר ויז'ואל

מימין: פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים; דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל; ויוסי זיגדון, מייסד ו יו"ר ויז'ואל

מימין: יוסי זיגדון, יו"ר ויז'ואל; ואלון עילם, מנכ"ל החברה

מימין: יוסי זיגדון, יו"ר ויז'ואל; ואלון עילם, מנכ"ל החברה

מימין: רעות איתן, מנהלת מוצר לנובו במטריקס; שחר מי-און, מנהל ערוצי הפצה בלנובו; שי בייבה, מנהלת המכירות ב-ויז'ואל; יוסי זיגדון, מייסד ויו"ר החברה; מני גרינפלד, מנהל מוצר בלנובו ישראל; נורית קונפינו, אשת מכירות ב-ויז'ואל; רונן אלבוים, מנהל השותפים העסקיים של לנובו ישראל; ודנה כהן, מנהלת השיווק של לנובו ישראל

מימין: רעות איתן, מנהלת מוצר לנובו במטריקס; שחר מי-און, מנהל ערוצי הפצה בלנובו; שי בייבה, מנהלת המכירות ב-ויז'ואל; יוסי זיגדון, מייסד ויו"ר החברה; מני גרינפלד, מנהל מוצר בלנובו ישראל; נורית קונפינו, אשת מכירות ב-ויז'ואל; רונן אלבוים, מנהל השותפים העסקיים של לנובו ישראל; ודנה כהן, מנהלת השיווק של לנובו ישראל

מאות נהנים וצוחקים מהסטנד אפ של אדיר מילר

מאות נהנים וצוחקים מהסטנד אפ של אדיר מילר

אדיר מילר בפוזה "תמימה": "אני? מה פתאום...?". כל מנוד ראש ותנועת יד מרימים את הקהל ומשכיבים אותו מצחוק

אדיר מילר בפוזה "תמימה": "אני? מה פתאום…?". כל מנוד ראש ותנועת יד מרימים את הקהל ומשכיבים אותו מצחוק

 יש לאדיר מילר אחות בשם ניקול צרויה, שעובדת בקהילה - בבזק בינלאומי, בקומרשייאל, כך הוא מכנה זאת


יש לאדיר מילר אחות בשם ניקול צרויה, שעובדת בקהילה – בבזק בינלאומי, בקומרשייאל, כך הוא מכנה זאת

לחלק א' לחצו כאן.

ויז'ואל חוגגת 15 שנים – חלק א'

נציגים של שותפיה המקומיים והבינלאומיים של החברה הגיעו על מנת לחגוג לה יום הולדת ולציין את הפעילות שלה ושל יוסי זיגדון, המייסד והיו"ר ● הנמר היה וראה

ויז'ואל ד.ג., שמתמחה בהפצה ובשיווק של פתרונות מחשוב למאות משווקים בשוק הישראלי, חגגה באחרונה 15 שנים לפעילותה. החגיגה, שנערכה באולם גריי שביהוד, משכה כ-600 מנהלים ומקצוענים נוספים מקהילת ה-IT בישראל. גורם משיכה לא מבוטל היה אדיר מילר, שהופיע באירוע.

תחום העיסוק של ויז'ואל הוא הפצת שרתים, מערכות אחסון, גיבוי, ציוד תקשורת, מחשבים ניידים ורכיבי מחשב. ניתן ללמוד על מעמדה של החברה בשוק לפי מי שהגיע לכבדה בנוכחותו – כמו מנכ"לי הספקים הבינלאומיים והמקומיים. כך, נצפו באירוע אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל, דניאל מלכה, המנכ"ל הטרי של יבמ (IBM) ישראל, ושפע של מנהלי אזור מחברות בינלאומיות, בהן QNAP, אסוס (Asus), לנובו (Lenovo) ואחרות.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המייסד והיו"ר של ויז'ואל, יוסי זיגדון, זכה למחמאות מצד מברכיו, המנכ"לים הבכירים, שהכתירו אותו פה אחד – בשיחות פנים אל פנים ובעיקר על הבמה – כ-"אחד האנשים ההוגנים והנעימים לעבודה משותפת בקהילה כולה". הם הוסיפו ש-"רוח המפקד שהוא משרה על עובדיו מביאה את ויז'ואל לשרת את לקוחותיה וספקיה בהגינות ובמסירות מעל למקובל".

ויז'ואל מעסיקה כ-40 עובדים מיומנים ומקצועיים בתחומי המכירות, השירות והתמיכה הטכנית, המשרתים את מבחר לקוחותיה. החברה שוכנת באזור התעשייה פארק אפק בראש העין ויש לה מחסנים בשטח של כ-1,500 מ"ר.

ערכי ויז'ואל

תהילתה של ויז'ואל – ה-Claim to fame שלה – הוא רמת השירות הגבוהה, שנשענת על מקצועיות, אמינות, הבנה טכנולוגית, תגובה מהירה ומידית, יחס אישי ולא פחות מכך – על מדיניות של "תמיד במלאי" ויכולת להציע תנאי מימון אטרקטיביים. כאמור, בכירי התעשייה ביטאו זאת בברכותיהם מהבמה.

פתרונות החברה מבוססים על נציגויות רשמיות של מותגים כמו יבמ, עם שרתי X-series, ספריות, פתרונות אחסון ומוצרי גיבוי ותקשורת; HPE, עם שרתי Proliant, פתרונות אחסון ומוצרי גיבוי ותקשורת; אסוס, עם מחשבים ניידים ומיני ניידים, טאבלטים, תחנות עבודה, לוחות אם, כרטיסי תצוגה, כוננים אופטיים, מוצרי תקשורת ומסכים; לנובו, עם תחנות עבודה, ניידים וטאבלטים מהסדרות ThinkPad ,Edge ,ThinkCentre ,ThinkStation ו-WorkStation; ו-QNAP, עם פתרונות אחסון ייחודיים ומגוונים ו-All-In-One NAS ISCSI.

מימין: דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל; יוסי זיגדון, מייסד ויו"ר ויז'ואל; ומשה כהן, מנהל הארגון לשותפים עסקיים

מימין: דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל; יוסי זיגדון, מייסד ויו"ר ויז'ואל; ומשה כהן, מנהל הארגון לשותפים עסקיים

מימין: יוסי זיגדון, יו"ר ויז'ואל; פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים; ואלון עילם, מנכ"ל ויז'ואל

מימין: יוסי זיגדון, יו"ר ויז'ואל; פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים; ואלון עילם, מנכ"ל ויז'ואל

מימין: יוסי זיגדון, מייסד ויו"ר ויז'ואל; אריק הו, מנכ"ל אסוס לאזור EMEA; ואלון עילם, מנכ"ל ויז'ואל

מימין: יוסי זיגדון, מייסד ויו"ר ויז'ואל; אריק הו, מנכ"ל אסוס לאזור EMEA; ואלון עילם, מנכ"ל ויז'ואל

מימין: רע קורנבליט, מנכ"ל אסוס ישראל; ואריק הו, מנכ"ל אסוס לאזור EMEA

מימין: רע קורנבליט, מנכ"ל אסוס ישראל; ואריק הו, מנכ"ל אסוס לאזור EMEA

מימין: רונן אלבוים, מנהל השותפים העסקיים בלנובו; ואירנה אסדה, מנהלת ערוצי מכירות DCG בחברה

מימין: רונן אלבוים, מנהל השותפים העסקיים בלנובו; ואירנה אסדה, מנהלת ערוצי מכירות DCG בחברה

דניאל מלכה, המנכ"ל החדש של יבמ ישראל, מברך את יוסי זיגדון ואת עובדי ויז'ואל

דניאל מלכה, המנכ"ל החדש של יבמ ישראל, מברך את יוסי זיגדון ואת עובדי ויז'ואל

מברך: אורי ברגמן, מנכ"ל HPE

מברך: אורי ברגמן, מנכ"ל HPE

המשך יבוא…

 

באה לבקר במאורת הנמר: מלכה גוברובר-אמיר, סמיקום לקסיס

השבוע הגיעה לבקר במאורת הנמר מלכה גוברובר-אמיר, מנמ"רית סמיקום לקסיס.

גוברובר-אמיר סיפרה לי כי במסגרת תפקידה, היא אחראית על מערכות המחשוב המגוונות של החברה, תוך כדי הערכת פונקציות ה-IT וזיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות, שתספקנה החזר השקעה מיטבי, ניתוח מצבים, קביעת סדרי עדיפיות והפניית המשאבים וניצולם האופטימלי למקומות החשובים בארגון.

כמו כן, היא מנהלת את מערכת ה-ERP priority שמוטמעת בסמיקום לקסיס, ומבצעת תחזוקת מערכות, WMS, רכש חכם, פיתוח אסטרטגיה טכנולוגית ויוזמות IT עבור החברה.

לגוברובר-אמיר יש תואר ראשון Bed עם התמחות במדעים ותואר שני (MA) עם התמחות בניהול, תוכניות לימודים והדרכה מאוניברסיטת חיפה. היא גם בוגרת קורס לניהול טכנולוגיות המידע בארגון של ג'ון ברייס.

באו לבקר במאורת הנמר: דובי בליט וסרגיי זק, להעז ביחד

השבוע באו לבקר במאורת הנמר דובי בליט, מוותיקי התעשייה ועד לאחרונה מנהל סימפליויטי (SimpliVity) ישראל, וסרגיי זק, מהנדס מערכות בבזק בינלאומי.

שניהם נפגשו בתוכנית להעז ביחד – בליט כמנחה וזק כמונחה.

להעז ביחד היא תוכנית שעוסקת בחיזוק וטיפוח מצוינות מקצועית, הבאה לסייע לשילוב צעירים מפרפריה הגיאוגרפית או החברתית – מהעיר לוד – במשרות בעלות אופק קידום במגזרים העסקי, הציבורי, היזמי והאקדמי. המשתתפים בתוכנית – צעירים בעלי מוטיבציה ומוכנות להשקעה ולעבודה קשה – לוקחים חלק בסדנאות, זוכים לחניכה אישית על ידי מנטורים מתנדבים כמו בליט וחבריו ויוצרים במשותף רשת חברתית איתנה בינם לבין עצמם ובינם לבין מעסיקים באזור ובמשק הישראלי.

זק אמר כי "אני ושאר ממשתפי התוכנית קיבלנו במהלכה כלים להשתלבות והצטיינות בעבודתנו, בדרכנו להפוך לקבוצה של פורצי דרך, מצליחנית ואכפתית, שתסלול את הדרך עבורנו ועבור צעירים אחרים מלוד ומערים אחרות".

מדובר בתוכנית של מרכז הצעירים בלוד ושל מיזם להעז של עמותת בוגרי סיירת מטכ"ל, שבליט נמנה על יוצאיה.

בא לבקר במאורת הנמר: רוברט פרישקו, קבוצת זמינגו

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר רוברט פרישקו (39), סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת המובייל זמינגו.

הביקור נערך בעקבות תחום חדש בעולם המובייל, האפליקציות של הדברים – AoT (ר"ת Apps of Things) – בו עוסקת הקבוצה באחרונה.

זמינגו מונה יותר מ-120 עובדים. היא החלה את פעילותה ב-2008 כסטארט-אפ שעסק בפיתוח אפליקציות כשהתחום עוד היה בחיתוליו. מהר מאוד הבינה החברה שיש בעולם האפליקציות "בהלה לזהב" והחליטה שתציע את "המקושים והג'ינסים" לכורי הזהב של העת החדשה.

ה-AoT – מילת הבאזזז החדשה אחרי ה-IoT

"בחיבור בין בני אדם למכשירים חכמים יש תווך שלם שבו אנחנו פועלים, שקראנו לו AoT. זה הדבר הבא בעולם המובייל. הכוונה היא איך לייצר ערך מוסף לחברות המוצר ולמשתמשים על ידי יצירת חוויה רב מימדית בין המשתמש למוצר, דרך המובייל", אמר פרישקו.

"קחו לדוגמה מוצר כמו מזגן", ציין. "לרוב, השיח של חברות המוצר הוא לחבר את המזגן לאפליקציה כדי ליצור סוג של שלט רחוק. איפה נכנס הפתרון שלנו? ברגע שנחבר את המזגן לאפליקציה, נוכל לחבר אותו לטמפרטורה, דרך האינטרנט, ובאמצעות זיהוי המיקום ב-GPS, האפליקציה תדע לבד לכוון את המזגן לקירור או לחימום. לכך מתווספים רבדים נוספים בחוויית המשתמש, כמו היכולת לספק חוויות שונות למשתמשים שונים, היכולת לדעת נתוני צריכה על כל משתמש בכל זמן נתון והיכולת לשלוח הודעות אישיות לייעול השימוש, כמו למשל 'פלי, החלונות שלך פתוחים'".

כיצד חברות מוצר בארץ ובעולם יכולות להפיק תועלת מהטכנולוגיה שלכם?
"אנחנו מפתחים תשתיות טכנולוגיות ל-AoT וביחד עם החברה הלקוחה את ממשק החיבור שלה בין המוצר לאפליקציה. באמצעות הפתרון שלנו, חברות המוצר יודעות מה המשתמשים שלהן עושים עוד לפני שקיבלו את דו"חות המכירה מטרגט (Target) או בסט ביי (Best Buy), ושיח המכירה עובר מכמה יחידות מוצר אפשר למכור ללקוח לכמה מוצרים אפשר למכור לו במהלך כל שנותיו כלקוח. זה משהו שלא קיים בעולם הישן של המוצרים הפיזיים, וזאת הבשורה של זמינגו לעולם המובייל".