באו לבקר במאורת הנמר: צוות אולמדיה

בפתיחת השנה החדשה הגיע לבקר במאורת הנמר צוות אולמדיה, להיכרות בין אישית טובה יותר עם צוות אנשים ומחשבים ועם האירועים והקהילות של הקבוצה.

אולמדיה, חברת יחסי ציבור, ניו-מדיה וייעוץ תקשורתי שאוחזת בפורטפוליו לקוחות גדול ומרשים בענף הטכנולוגיה וההיי-טק, חיזקה והרחיבה בשנה האחרונה את פעילותה בתחומי הדיגיטל והרשתות החברתיות.

אנשי החברה סיפרו לי שהיא מספקת כיום ללקוחותיה שילוב של חשיפה במדיה המסורתית ובמדיה הדיגיטלית, תוך יצירת סינרגיה מלאה בין השתיים והגדלת חשיפה ממוקדת לקהל המטרה.

באו לבקר במאורת הנמר: חמי פינצי ואמציה קידר מקבוצת ריסקו

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - אמציה קידר, דירקטור שיווק עולמי בקבוצת ריסקו; וחמי פינצי, סמנכ

השבוע התארחו במאורת הנמר חמי פינצי, סמנכ"ל שיווק ומוצרים בקבוצת ריסקו, ואמציה קידר, דירקטור שיווק עולמי בקבוצה.

השאלה שעלתה בפגישה היא: מי אמר שחדשנות היא נחלתם של סטארט-אפים בלבד?

פינצי וקידר ציינו בפניי שקבוצת ריסקו, חברה ישראלית גלובלית בתחום פתרונות אבטחה משולבים, שפועלת כבר קרוב ל-40 שנים בשוק, עשתה מהלך מהפכני וחלוצי בשוק שלה, והמציאה את עצמה מחדש. הם סיפרו שריסקו היא החברה הראשונה בעולם שהעבירה את תחום האבטחה הפיזית לענן ופיתחה קו שלם של מוצרים חדשים מבוססי טכנולוגיית ענן – מהלך שפתח אפשרויות מפתיעות ומעניינות בשוק האבטחה. זהו צעד פורץ דרך, בתחום שנחשב לשמרן יחסית מעצם הרגישות שבו.

לדבריהם, ריסקו מדורגת בחמישייה הראשונה בעולם בתחום המערכות למניעת פריצה, לצד GE ,Honeywell ,Tyco ו-Bosch. לחברה כ-700 עובדים, עם מפעל מתקדם בקריית גת ו-10 סניפים ברחבי העולם. בין העובדים בארץ יש אנשי פיתוח רבים, שכן ריסקו השתנתה מחברת אלקטרוניקה לחברה טכנולוגית המפתחת תוכנה ושירותים בענן – מתוכנות שליטה ובקרה מתקדמות למבני ציבור ומסחר, ועד ליישומי האינטרנט של הדברים ובית חכם מקצועיים במחירים שווים לכל כיס.

ריסקו עושה הכול בעצמה, מהפיתוח ועד לייצור – בישראל, ציינו פינצי וקידר. מדי שנה מייצרת החברה כ-2.5 מיליון יחידות מוצרים ונוגעת בחייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. לצד מפעל הייצור בקריית גת יש את מטה החברה בראשון לציון, שכולל את הפיתוח, השיווק והמכירות.

אווירת סטארט-אפ עם גב של חברה גדולה

מחלקת הפיתוח הפנימית של ריסקו כבר עובדת על הדור הבא של המוצרים בתחום והאורחים אמרו לי שהאווירה בחברה היא של סטארט-אפ, אבל עם גב של חברה גדולה ויציבה, שלא תלויה בגיוס הבא.

פינצי סיפר שריסקו היא היחידה בארץ שמציעה פתרון Full Service בתחומה, המשלב אפליקציה, אבטחה, וידיאו ובית חכם. המעבר לפלטפורמת הענן אפשר לחברה את הרחבת השימוש בו משירות למוצר מרכזי.

הלקוחות של קבוצת ריסקו הם מוקדי האבטחה, והיא מוכרת את מוצריה דרך מפיצים, כשהחלוקה בין השוק המסחרי לשוק המגורים בישראל עומדת על 50%-50%. החברה מובילה בשווקים המסחרי והמוסדי בישראל, ומוצריה רשומים כסטנדרט במכרזים.

לדברי קידר, באחרונה השיקה החברה תוכניות שותפים ושיווק עולמיות המנוהלות מישראל. רוב מכירות החברה מתבצעות באירופה, ובמיוחד בבריטניה. פינצי ציין שהרגולציה הקשוחה באירופה מונעת משחקנים סיניים להציף את השוק במוצרים זולים ולא איכותיים, ומאפשרת לחברות עם מוצר איכותי, כמו ריסקו, להמשיך לשגשג.

לסיום עלתה השאלה: מה החלום של ריסקו? והתשובה: החברה שואפת להתקדם בדירוג העולמי ולהפוך ליצרנית הרביעית בעולם, לחזק את אחיזתה בשוק המגורים בישראל ולהמשיך לגעת בחיי היום יום של כמה שיותר אנשים ברחבי תבל. החזון הזה, מעידים פינצי וקידר, כבר מתחיל להתגשם, בזכות המעבר לענן, שמהווה את האפשרות לפתוח את שוק המגורים באופן גורף. במקום להגיע רק לבעלי בתים פרטיים, שחייבים מערכת אבטחה, גם דירה בבניין ממוצע תוכל ליהנות ממערכת נגישה וזמינה, שבה אבטחה תהיה רק אחד מתוך היישומים השונים של הבית החכם.

באו לבקר במאורת הנמר: ג'ון רוז'ינסקי, מנכ"ל נטאלייזר, ודני בלטוך, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של החברה

ביום האחרון של שנת 2015 התארחו במאורה שלי שני ידידים ותיקים.

את ג'ון רוז'ינסקי, מנכ"ל נטאלייזר, פגשתי כבר לפני 16 שנים כאשר הקים את החברה ואת דני בלטוך, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי בה, אני מכיר עוד מימים משותפים ביבמ (IBM) ישראל.

נטאלייזר מפתחת יישומים ניידים לאנשי שטח מאז 1999 והיא פעילה בארץ ובחו"ל.

על בסיס מאות פרויקטים ומאות אלפי משתמשים ניידים פיתחה נטאלייזר את Gazpacho, פלטפורמה חדשנית ומרתקת ליישומים ניידים, המהווה מהפכה ביכולת של ארגוניים עסקיים להתמודד עם הצרכים הניידים של הארגון. Gazpacho מאפשרת להם ליישם מענה לצרכים הניידים שלהם באופן עצמאי, מהיר וזול.

Gazpacho, בדיוק כמו המרק הספרדי הקר שעל שמו היא נקראת, מורכב מאוסף מרכיבים המוצעים "על המדף" ומהם הארגון העסקי בוחר ו-"מערבב" לעצמו את היישום, המופץ מידית לשטח לתחילת עבודה.

לקוחות החברה – ביניהם רשויות מובילות, חברות תשתית וחברות בתחומי הרכב והקמעונות, הפיקוח והבקרה – מבצעות במערכת מיליוני פעולות בשנה על ידי עשרות אלפי משתמשים.

רוז'ינסקי ובלטוך סיפרו שב-Gazpacho שולבו יכולות המאפשרות לעובד השטח להשלים את כל התהליך, אפילו עד להחתמת הלקוח בחתימה גרפומטרית על גבי המכשיר הנייד, כמו גם על האישור הסופי – תהליך המייתר ניירת וחוסך זמן יקר, טעויות ואובדן מידע.

הם אמרו שבעזרת Gazpacho וטכנולוגיות ששולבו במערכת תהליכים ארגוניים רבים שינו פניהם והתייעלו.

"אנחנו נהנים לראות שהלקוחות שלנו מופתעים מהיכולת שלהם לתת מענה כל כך מהיר לכל דרישה שעולה בעזרת המערכת", ציינו השניים. "אנחנו רואים בשמחה תופעה שלקוח מתחיל מיישום מסוים ובתוך תקופה קצרה, וכמעט ללא הוצאה נוספת, הוא מיישם במערכת פתרונות נוספים. הדבר מוכיח את האמון הרב של הלקוחות במערכת".

בשנתיים האחרונות זכו יישומים המבוססים על Gazpacho, שבוצעו בלאומי קארד, בפרס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים.

באו לבקר במאורת הנמר: אנה מזור, מנכ"לית ITNavPro, ויאיר אריאלי, סמנכ"ל הפיתוח העסקי והמכירות של החברה

קצת לפני תחילת השנה החדשה התארחו במאורתי אנה מזור, מנכ"לית ITNavPro, ויאיר אריאלי, סמנכ"ל הפיתוח העסקי והמכירות של החברה.

ITNavPro החלה את פעילותה כחברה עצמאית ב-2013 ועד אז שימשה כזרוע אינטגרציה וניהול פרויקטים של ITNavigator במשך יותר מ-10 שנים.

החברה עוסקת בהטמעה, תמיכה ופיתוח יישומים לתחום המוקדים מבית אוויה (Avaya) וחדרי העסקאות מבית IPC. היא מיישמת מערכות קונטקט סנטר ושירות עצמי מתקדמות בארץ ובחו"ל. על לקוחותיה נמנים, בין היתר, חברות ביטוח, חברות השקעות, בנקים ומוסדות ציבור.

מזור סיפרה כי "יש ל-ITNavPro שיתופי פעולה עם יצרנים צד ג' בארץ ובעולם, על מנת לספק פתרון רחב יותר לעולם המוקדים, כמו ממשקים מתקדמים ל-Omni channel ול-CRM, ומערכות הקלטה מהמובילות בעולם". היא ציינה ש-"באחרונה חתמה החברה על הסכם שותף עם ג'נסיס (Genesys) לאספקת פתרונות קונטקט סנטר לתחום הביניים. זו בשורה חדשה בשוק, לאחר שתקופה ארוכה פתרונות אלה נמכרו לארגוני אנטרפרייז בלבד".

אריאלי ציין כי "שוק המוקדים עבר שינויים רבים בתקופה האחרונה, שהצריכו התאמות ואינטגרציה למדיות החדשות. ITNavPro השכילה לבצע זאת ואף זכתה בתקופה האחרונה בעסקות קונטקט סנטר מובילות, שכוללות חדשנות וריבוי אמצעי התקשרות לפי עדיפות הלקוח, תוך מענה לדרישות העסקיות של החברה". הוא הוסיף ש-"הלקוחות שלנו נהנים מצוות של מומחים בעלי ראייה מרחבית, של כלל הפתרון בסביבת הלקוח, על ידי יצירת חוויית לקוח אחודה וייעול תהליכי עבודה בסביבת קונטקט סנטר. זאת, בהתבסס על פתרונות מבית אוויה וג'נסיס".

באו לבקר במאורת הנמר: בכירי סטארלינג

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - חיים טורקניץ, חי-לי שמש, מוטי שמש ואלי בן-מאיר, סטארלינג

יצירת מודל תלת ממדי, מדויק ומפורט כהעתק למציאות יכולה להוות כלי משחק מיוחד בתחומי עיסוק רבים – זהו המסר המרכזי שעלה מביקורם במאורת הנמר של אנשי סטארלינג (Starling).

צוות החברה הגיע באחרונה למאורה על מנת לספר את סיפורה המיוחד. ראשית, לשם המיוחד שנבחר, Starling, יש כמה משמעויות: החלק של Star, כוכב, משמעו להפוך את עצמך לכוכב תלת ממדי. בנוסף, משמעות המילה Starling היא זרזיר – ציפור צבעונית מרהיבה, שאף מופיעה בלוגו של החברה. היא מסמלת את החופש ליצור דמויות בצבע, בשפת תלת הממד, ככוכב חדש בשטח. הכול מתחבר לערכים שהיזמים רוצים להעביר, עם המותג המיוחד להם.

החברה מציעה שירותי סריקה תלת ממדיים למגוון שימושים: טלוויזיה, פרסומות, קולנוע, משחקים, קד״מ ואירועים, אופנה, מוצרים וכדומה.

אנשי סטארלינג סיפרו כי החברה, בהרכב ובמתכונת הנוכחיים, הוקמה לפני כחצי שנה, אך קדמו לכך שנתיים של יצירה, פעילות ולמידה.

סיפורה של סטארלינג

סטארלינג התחילה כחזון של חיים טורקניץ, שהתאהב בעולם תלת הממד ורתם לטובת העניין את אלי בן מאיר ומשה אדטו, שנסחפו אחריו בעולם מופלא זה.

במהלך התקופה חקרו השלושה את התחום מכל כיוון אפשרי ובמקביל, בנו במה מיוחדת שתאפשר לצלם את הנסרק ב-360 מעלות בתוך פחות מ-30 שניות.

בעזרת עשרות רבות של תמונות מחוברות יחדיו מתאפשרת יצירת מיפוי מרחבי ולבסוף בניית מודל מדויק של האובייקט הנסרק בתלת ממד.

באותו השלב, המטרה הייתה להפוך את הסריקות לפסלונים תלת ממדיים של האובייקט הנסרק.

במשך כשנתיים פיתחו השלושה את עמדת הסריקה, את תהליך הצילום ואת תהליך ההכנה להדפסה. לפני כחצי שנה, טורקניץ – מהנדס תעשיה וניהול, עם התמחות בניהול שרשרת האספקה, בן מאיר – מהנדס תעשייה וניהול עם התמחות בתקשורת, ואדטו – מהנדס מכונות עם התמחות בניהול רכש בינלאומי, חברו למוטי וחי-לי שמש, שמביאים איתם רוח אומנותית לחזון. יחד הם הקימו את סטארלינג.

עם הזמן, ובהתאם למפרט העשיר של המודלים תלת הממדים שמתקבלים, פיתחו הסטארלינגים חזון משופר המכיל הדפסת תלת ממד לצד מגוון מוצרים דיגיטליים כמו שירותי סריקה לתחום ההפקות; סרטוני אנימציה המכילים בתוכם את המודל הסרוק (שניתן לשתף ברשתות החברתיות); עיצוב אומנותי דיגיטלי למודלים; יצירת אוואטאר אישי; פיתוח אפליקציה לכל הנסרקים באירוע בהתאם למיתוג האירוע ועוד.

סורק תלת הממד תוכנן כך שיהיה נייד – דבר המאפשר להגיע עם הסורק לכל מקום ברחבי ישראל ואף מחוץ לה. עמדת הסריקה מגיעה עם כל הדרוש, ציוד צילום משובח, תאורה מקצועית ומחשוב נלווה.

בסטארלינג, סיפרו אנשי החברה, חוויית הלקוח עומדת תמיד בראש.