27 בנובמבר 2017 ''פלי הנמר''

"יישום מתודולוגיה של מצוינות תפעולית מאפשר הסטת משאבים"

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, המחיש את יישום המתודולוגיה בשלושה עולמות תוכן מרכזיים: עולם המבנה הארגוני, עולם תהליכי העבודה ועולם המערכות והתשתיות

במסגרת הרצאתו בכנס C3 בבנגקוק, בהשתתפות מנמ"רים ומנהלים מהחברות המובילות בישראל, הציג אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, מתודולוגיה להשגת מצוינות תפעולית כוללת ב-IT, המהווה תנאי סף ליכולת לממש טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית.

את התכנית המקצועית בכנס ערך והוביל רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT כאשר במיקוד הדיון נידונו אתגרי המנמ"ר ל-2018 בדגש על השגת עליית מדרגה בתחום החדשנות, החיסכון והיציבות במסגרת תקציב נתון.

שטראוס המחיש את יישום המתודולוגיה להשגת מצוינות תפעולית ב-IT בשלושה עולמות תוכן מרכזיים: עולם המבנה הארגוני (השגת מבנה ארגוני נכון ויעיל, ניהול קשרי לקוחות BRM וטיפול ב-Shadow IT, הטמעת מודל משאבים גמיש, פיתוח המשאב האנושי); עולם תהליכי העבודה (חדשנות מנוהלת, ניהול ושימור הידע, מצוינות בשירות, ובעיקר מדידת ביצועי ה-IT בתפישה עסקית תחרותית); ועולם המערכות והתשתיות (הטמעה עמוקה של מערכות הליבה גם לאחר סיום הפרויקטים, ייצוב תהליכי פיתוח ותחזוקה תוך יישום מותאם ל Enterprise של שיטות Agile ו DevOps, ניהול תשתיות בתפיסת ענן/עננים, וכמובן בניית Roadmap ברור למערכות ולתשתיות).

הבאת ערך עסקי משמעותי ובר כימות לארגון

שטראוס הציג דוגמאות למספר ארגונים ממספר מגזרים בישראל שיישמו מצוינות תפעולית מרשימה עם תוצאות ברורות. ראשית, באמצעות בניית מפת הבריאות של שירותי ה-IT, לאחר מכן באמצעות בחירת כלים מתאימים שהוכיחו עצמם מתוך סט רחב של כלים להשגת מצוינות שהוצג ופורט בהרחבה בהרצאה, ולבסוף: באמצעות הפעלה ויישום מתודולוגית Follow the Money לשינוי מבנה העלויות והשגת הסטה של כ-30% מתקציב ה-IT מעולם ה-Run the Business לעולם של Transform the Business לטובת הבאת ערך עסקי משמעותי ובר כימות לארגון.

התוצאה שהושגה ועברה כחוט השני בכל הדוגמאות: שיפור האפקטיביות (עושים רק את מה שמחויב או מביא ערך), שיפור היעילות (עושים את הדברים באופן יעיל וללא בזבוזים), שיפור הסכמים וחוזים, ניצול יעיל יותר של משאבים קיימים, עצירת הטייס האוטומטי/הוראות הקבע, ושינוי אמיתי של מבנה העלויות.

לארגונים השוקלים להתחיל, הציג שטראוס האפשרות המומלצת על ידו: "ראשית להתחיל בקטן, בתהליך Assessment מהיר וממוקד עם מדדים ברורים בהם רוצים להתמקד, דוגמת: הקטנת כוח אדם לפי יחידות והתמחויות, קיצור משך זמן פרויקטים, העלאת רמת השימוש במערכות, הקטנת עלויות רכש תשתיות ורישוי, וכד'".

"לאחר שלב זה ניתן להחליט באילו תחומים נכון להתמקד ולהעמיק לטובת השגת רמת החיסכון והיעילות, האיכות, והמצוינות התפעולית הנדרשת, מתוך מטרה לייצר תהליך מתמיד (כפי שקורה בפועל) של השגת חדשנות/ערך עסקי, חיסכון ויציבות, בעולם של שינוי מתמיד".

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *