5 בפברואר 2017 ''פלי הנמר''

ספר חדש: "הדובר הממשלתי בעידן הדיגיטלי"

הספר, אשר הוציאה לשכת העיתונות הממשלתית בעריכתו של מנהלה, ניצן חן, מיועד לכל הדוברים של משרדי ממשלה, מנהלים ועורכי תוכן במשרדים שבשירות המדינה, ולמעשה לכל מי שעוסק בתחום התקשורת

לשכת העיתונות הממשלתית הוציאה לאור ספר הדרכה עדכני ומקורי  בשם "הדובר הממשלתי בעידן הדיגיטלי". הספר מיועד לכל הדוברים של משרדי ממשלה, מנהלים ועורכי תוכן במשרדים שבשירות המדינה, ולמעשה כל מי שעוסק בתחום התקשורת.

את הספר ערך ניצן חן, המכהן מאז שנת 2012 כמנהל לשכת העיתונות הממשלתית. בעבר שימש ככתב, עורך ומנהל החדשות של הערוץ הראשון וכיו"ר מועצת הכבלים והלוויין.

"עידן ה-Web 2.0 הביא  עימו שינויים מרחיקי לכת בכל היבט של חיינו", כותב חן בהקדמה לספר. "השינויים האלו מציבים בפני הדובר הממשלתי אתגרים חדשים וגם הזדמנויות, אם יידע לנצלן".

 ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית. צילום: פלי הנמר

ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית. צילום: פלי הנמר

בהמשך ההקדמה מציע חן לדוברים דימוי מקורי: "תחשבו על עצמכם כחפיץ (גאדג'ט) משוכלל, המחבר את הארגון שלכם לכל אמצעי התקשורת ולעיתים גם ישירות לציבור, ומעביר מידע הלוך ושוב במהירות שיא".

הספר, בן 62 עמודים, מכיל שמונה  פרקים הכתובים בצורה קלילה וזורמת, התואמת את רוח התקופה אליה מכוון הספר. בין הפרקים, יש פרק המגדיר את הקוד האתי של הדובר, "כאשר שם המשחק הוא שקיפות ושיתוף פעולה מלא עם הציבור בכל הערוצים האפשריים".

"חלפו הימים שבהם דובר יכול היה להסתיר מידע. כיום כל בלוגר או מנהל קבוצה בפייסבוק (Facebook) יכול לטרטר דובר יממה שלמה ולקבוע לו סדרי עדיפויות", נאמר בספר.

נורית דאבוש, מרצה ומנטורית לאסטרטגיה תקשורתית. צילום: פלי הנמר

נורית דאבוש, מרצה ומנטורית לאסטרטגיה תקשורתית. צילום: פלי הנמר

בספר יש גם טיפים מעשיים להתמודדות עם מצבים שונים ואפילו מדריך איך לייצר ספין או לנטרלו. בחלק האחר של הספר, יש התייחסות נרחבת לאמצעי המדיה החדשים: פייסבוק, יוטיוב (YouTube), טוויטר (Twitter), אינסטגרם (Instagram) ועוד, כולל  הנחיות בסיסיות איך לנהוג בהם ואיך להפעילם לטובת הארגון.

בסוף הספר יש כמה ציטוטים מעיתונאים ודוברים ותיקים תחת הכותרת "דברים שגוגל (Google) לא ידע". ברובם חוזר המוטיב – "דבר אמת, עדיף לשתוק מאשר לשקר". עצה זו נכונה מן הסתם לכל מי שעוסק ביחסי ציבור ובכלל בתקשורת עם אנשים.

קרן מרציאנו, פרשנית  כלכלה וכתבת חדשות ערוץ 2. צילום: פלי הנמר

קרן מרציאנו, פרשנית כלכלה וכתבת חדשות ערוץ 2. צילום: פלי הנמר

הספר הושק באירוע שערכה לשכת העיתונות הממשלתית בירושלים לדוברים ואנשי תקשורת בממשלה בנושא "חדשנות, אקטיביזם בעולם הדוברות". באירוע השתתפו מלבד חן, נורית דאבוש, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין וכיום מרצה ומנטורית לאסטרטגיה תקשורתית, קרן מרציאנו, פרשנית  כלכלה וכתבת חדשות ערוץ 2, ועוד.

תגיות: , , , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *