מה החלק של Harman ישראל במכוניות מרצדס-בנץ A-Class החדשות?

בעקבות ההשקה שנערכה השבוע: בדור החדש של מכוניות החברה - ה-A Class - משולבת כחלק ממערכות האינפוטיינמנט ומחוויית הנהג, מערכת ניווט שמציגה הכוונה בכביש ומתוגברת במציאות רבודה ● את הטכנולוגיה שמאחוריה פיתח צוות HARMAN ישראל

תאגיד הרכב הגרמני דיימלר, יצרן מכוניות מרצדס, חבר ל-HARMAN, חברה-בת בבעלות מלאה של סמסונג – המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם – כדי שתסייע לו להגדיר מחדש את קו מכוניות הבסיס העכשווי של החברה, תוך ציודן ב׳חוויית לקוח׳ המשדרת יוקרה. אחד הפתרונות, שהוצג באירוע ההשקה שהתקיים בהרצליה, הוא מערכת ה-M-BUX – שילוב ראשון מסוגו בתעשיית הרכב, של ניווט העושה שימוש במציאות רבודה. בדור החדש של מכוניות מרצדס-בנץ A-Class, וכחלק ממערכות האינפוטיינמנט ומחוויית הנהג, משולבת מערכת ניווט המציגה הכוונה בכביש, המתוגברת ב-VR ובממשק משתמש התואם לעידן הדיגיטלי.

המהלך לשילוב הטכנולוגיה החדשה מסתייע כיום במאות עובדים של HARMAN ברחבי העולם ואת הטכנולוגיה שמאחורי אפליקציית המציאות הרבודה פיתח צוות HARMAN ישראל. הצוות מתמחה בטכנולוגיות ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה, שמאפשרות להציג לנהג מידע רלוונטי בזמן אמת ממערכות הניווט והבטיחות של הרכב ולייצר תחושת ביטחון אצל הנהגים במצבי נהיגה סמי-אוטונומיים, על ידי כך שיאפשרו לנהג לראות כיצד מבין מחשב הרכב את סביבתו.

הצוות הטכנולוגי שפיתח את המוצר מתמקד כיום בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בעבור רכבים אוטונומיים.

אוהד עקיבא, מ-HARMAN ישראל מדגים את המערכת של החברה ששולבה במכוניות מרצדס החדישות. צילום: פלי הנמר

אוהד עקיבא, מ-HARMAN ישראל מדגים את המערכת של החברה ששולבה במכוניות מרצדס החדישות. צילום: פלי הנמר

לדברי אוהד עקיבא, דירקטור עיבוד תמונה ב-HARMAN, במצב של נהיגה עצמית, מפת הניווט המוכרת של היום, מפנה מקום למערכת שמראה לנהג מה המכונית עומדת לעשות: לבצע פנייה, להאיץ, לעצור וכדומה. חוויית הניווט האינטואיטיבית מוצגת על מסך האינפוטיינמנט המובנה של המכונית – בזמן אמת – ונותנת לנוסעים תחושה של שליטה, למרות היכולות האוטונומיות של המכונית.

"הפתרון אינו בלעדי לרכבים אוטונומיים והוא יכול אף לסייע לנהגים לחוות מפות 'חיות' ולהשתלב במערכות סיוע לנהג, דוגמת התראות על יציאה מהנתיב, או התראה על נקודות מתות במראה", אומר עקיבא. "מעבר לכך, אנחנו שמחים להיות חלק משוק הרכב ההולך ומתהווה בישראל ומתכננים, כ-HARMAN ישראל, להיות גורם מקשר מהותי בין הסטרט-אפים הקטנים לתעשיית הרכב העולמית, באמצעות הקשרים של HARMAN וסמסונג".

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים. שירותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים.

בישראל רכשה HARMAN בעבר ושילבה בפעילותה שלוש חברות סטארט-אפ: iOnRoad, מתחום ההתרעות בדרך, Red Bend, שמאפשרת לחבר את המכוניות של היום לענן, וחברת הגנת הסייבר לרכב, TowerSec. את HARMAN ישראל מנהל אורן בצלאלי.

הכירו את הרכב הראשון בישראל שידבר וילמד להכיר אתכם

כלמוביל השיקה את ה-A-Class החדשה ● הרכב הראשון של מרצדס שישלב את מערכת ה-MBUX אשר לומדת את תפוסי ההתנהגות והעדפות האישיות של הנהג תוך כדי "תנועה"

מרצדס מבית כלמוביל השיקה בימים אלו את הדור הרביעי של דגם ה-A-Class בישראל. רכב הכניסה לשוק היוקרה מתאפיין במערכות טכנולוגיות המיושמות בסדרות ה-S-Class ומהווה הצהרת יצרן לגבי עתיד עולם הרכב,

מערכת ה-MBUX לומדת להכיר את תפוסי ההתנהגות והעדפות האישיות של הנהג תוך כדי "תנועה". בעתיד המערכת תאפשר צריכת שירותים ושיפור ביצועים של רכבי מרצדס בלחיצת כפתור.

מבט מבחוץ על מרצדס A-CLASS באולם התצוגה המפואר של כולמוביל מרצדס ישראל בהרצליה. צילום: פלי הנמר

מבט מבחוץ על מרצדס A-CLASS באולם התצוגה המפואר של כולמוביל מרצדס ישראל בהרצליה. צילום: פלי הנמר

שילוב מערכות בטיחות ונהיגה סמי אוטונומית

ה- A-Class החדשה מציגה מהפך בתפיסת הקונצרן בשילוב מערכות בטיחות ונהיגה סמי אוטונומית החל מרכבי הכניסה ההתחלתיים לשוק היוקרה.

גולת הכותרת הינה מערכת ה-PRE-SAFE (כאופציה) אשר חוזה מראש על ידי מכ"ם מצבי תאונה ומבצעת תמרון והתחמקות לטובת מניעתה. כמו כן, לרכב הותאמו מנועי 4 צילינדרים חדשניים וחסכוניים, עיצוב פנימי עם איכות חומרים גבוהה התואמת לקו הייחודי של מרצדס.

המערכת החדשה משלבת מערכת ניווט (כאופציה) המציגה הכוונה בכביש בעזרת מציאות רבודה וממשק משתמש התואם לעידן הדיגיטלי וראשון מסוגו בתעשיית הרכב.

הטכנולוגיה שמאחורי אפליקציית המציאות הרבודה הינה תוצר של שיתוף פעולה בין דיימלר, סמסוג ו-Harman אותה פיתח צוות ב- Harman ישראל בניהולו של אוהד עקיבא, דירקטור עיבוד תמונה ב-Harman.

מערכת ההפעלה לרכב מדברת ומבינה ב-28 שפות. עוד תקופה גם בעברית. צילום: פלי הנמר

מערכת ההפעלה לרכב מדברת ומבינה ב-28 שפות. עוד תקופה גם בעברית. צילום: פלי הנמר

מעבר ועקיפה אוטונומית בין נתיבים

מלבד זאת, הדור החדש משלב (כאופציה) מעבר ועקיפה אוטונומית בין נתיבים (Active Lane Changing Assist), עצירת חירום אוטונומית בחשש לתאונה (Active Emergency Stop Assist), שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים גם כשהרכב כבוי (Active Blind Spot Assist), בקרת שיוט אדפטיבית ועוד מערכות הלקוחות מספינת הדגל ה-S-Class ומציגות שדרוג טכנולוגי.

ממד נוסף הבא לידי ביטוי בדור הרביעי של ה- A-Class הוא תא הנוסעים הפנימי. בחזית נמצאים שני צגי מגע דיגיטליים מתקדמים בעברית בגודל של עד 10.25 אינץ' כל אחד המכילים את כל הפונקציות והמידע הנצרך לטובת תפעול הרכב ומערכות הבידור, לרבות שליטה קולית הנתמכת בעשרות שפות.

הקונסול ברכב המרכז מערכות המידע של אנדרואיד ו- BMUX. צילום: פלי הנמר

הקונסולה ברכב המרכז מערכות המידע של אנדרואיד ו- BMUX. צילום: פלי הנמר

הנהג נהנה מהגה משודרג המכיל פקדי שליטה מבוססי מגע. המושבים הקדמיים מאפשרים חימום ועיסוי (כאופציה) המשתלבים עם תאורת אווירה בעלת 64 גוונים היוצאת גם מפתחי המיזוג. ממדי הרכב צמחו וכעת בזכות השינוי – 12 ס"מ לאורך ו-2 ס"מ לרוחב מרווח הרגליים לנוסעים מאחור שופר. תא המטען צמח אף הוא ל-370 ליטר ומאפשר אחסון רב יותר מבעבר.

נסיעה שקטה במהירויות גבוהות

פיתוחי הבטיחות ושיפור חווית הנסיעה לא נעצרו רק במערכות הפנימיות, ה- A-Class החדשה מעניקה בידוד רעשים מוצלח ומאפשרת נסיעה שקטה במהירויות גבוהות. בחזית הרכב נמצאת מערכת מתקדמת של פנסי LED המייצרת עוצמת אור מרבית.

הדגמים הראשונים אשר יגיעו לישראל הינם A180, A200 ו-A250 ויציגו מנועי 4 צילינדרים חדשניים 1.3 ו-2.0 ליטר בנזין המפיקים 136 163 ו-224 כוחות סוס בהתאמה. למנועים משויכת תיבת הילוכים מתקדמת וכפולת מצמד 7G-DCT העמידה במומנט גבוה יותר.

תאוצת הרכבים מ-0 ל-100 עומדת על 8.8 שניות ל- A180, 8.0 שניות ל-A200 ו-6.2 שניות ל-A250. ה-A-Class החדשה מהווה פריצת דרך בשוק הרכב ובטח בהשוואה לדגמי המתחרים בסגמנט. היא מציעה אפיון עשיר משמעותית – היחידה המציעה ממשק מגע מקורי בעברית, הפעלה קולית, מסכים של 10.25 אינץ', מערכות בטיחות מתקדמות ומרווח גדול משמעותית.

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל מציג מערכת BMUX Mercedes Benz User Experience. צילום: יח"צ

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל מציג מערכת BMUX Mercedes Benz User Experience. צילום: יח"צ

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, ציין כי "אנו מציגים לראשונה עידן חדש בו הרכב מתאים את עצמו לנהג בלחיצת כפתור. מדובר בתפיסת נהיגה עתידית בעולם שיתופי ואוטונומי המותאם ונלמד לפי פרופילים אישיים."

עוד הוסיף פינטו כי "מערכת ה- MBUX מהווה אבן דרך משמעותית ביישום אסטרטגיית ה- CASE של דיימלר הבונה את הדרך לשיתופיות, שירותים, קישוריות, אוטונומיות ורכבים חשמליים. ההשקעה הרבה של מרצדס בתשתית, בפיתוח ובחדשנות תאפשר לה לשמור על מקומה כמותג היוקרה מספר 1 בעולם."

במסגרת ההשקה יוצע דגם השקה במהדורה מוגבלת – A200 limited edition – הכולל חבילת אבזור משודרגת: מושב נהג חשמלי, Car Play, חבילת מראות, גג פנורמי או מסכי MBUX 10.25 אינץ', Touchpad ועוד במחיר של 256,900 ₪.
מחירון:

A180 מוצעת במחיר של החל מ- 229,900 שקלים.
A200 מוצעת במחיר של החל מ- 242,900 שקלים.
A250 מוצעת במחיר של החל מ- 334,900 שקלים.

באו לבקר במאורת הנמר: אלברטו מרנפלד וגילי שלזינגר-מורן, אורקל

באו לבקר במאורת הנמר: אלברטו מרנפלד, ראש פעילות התוכנה כשירות של אורקל בישראל, וגילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף ה-SaaS באורקל ישראל. צילום: פלי הנמר

באחרונה התארחו במאורת הנמר אלברטו מרנפלד, ראש פעילות התוכנה כשירות (SaaS) של אורקל בישראל, וגילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף ה-SaaS באורקל ישראל.

שלזינגר-מורן, שנכנסה לתפקידה באחרונה, היא בעלת ניסיון של 20 שנים בתפקידי ניהול עסקי בתחום ה-IT, ומתמחה בעולם ה-ERP וכן בפיתוח עסקי ומכירות של פרויקטים מורכבים. היא שימשה בשמונה השנים האחרונות כסמנכ"לית השיווק של One1 ובמגוון תפקידים ניהוליים בקבוצה. קודם לכן היא הייתה סמנכ"לית מכירות ברמדור, סמנכ"לית מכירות בקו מערכות, מנהלת מכירות ופיתוח עסקי של קבוצת הסאפ של יבמ ישראל, ומנהלת מכירות ופיתוח עסקי באגף ה-ERP של מלם תים.

בשורת ה-ERP בענן

מרנפלד ושלזינגר-מורן סיפרו על מה שהם מכנים "בשורת ה-ERP בענן של אורקל" ועל הפיתוח האחרון של החברה בתחום זה: Soar to the Cloud ("להמריא לענן"). מדובר, כך לדבריהם, במוצר הראשון בעולם לשדרוג אוטומטי של יישומים ארגוניים, כגון ERP ו-CRM, שאורקל חשפה באחרונה.

שלזינגר-מורן עדכנה כי "הפתרון מאפשר ללקוחות EBS (ר"ת E-Business Suite) של אורקל לשדרג את היישומים הפועלים בחצרם (On-premise) לפתרונות התוכנה כשירות החדשניים של אורקל בפרק זמן קצר במיוחד". לפי לארי אליסון, היו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אורקל, המוצר מבטיח ששדרוג זה יהיה האחרון שלקוחות יעשו אי פעם, ומאפשר להפחית עד 30% מהזמן ומהעלויות של המעבר לענן.

מרנפלד ציין כי "מערכות ה-ERP בענן של אורקל הן חלק מחבילת הענן המודרנית האמיתית היחידה עבור האנטרפרייז. הן תוכננו ונכתבו מחדש במיוחד לענן – מהמסד ועד לטפחות, ניתנות להרחבה, גמישות מאוד ומאפשרות לנצל את היתרונות של טכנולוגיות צומחות כמו בינה מלאכותית, לימוד מכונה, בלוקצ'יין, אינטרנט של הדברים, RPA וממשקי אדם-מכונה חדשניים. הן מתעדכנות כל הזמן, כך שארגון יכול ליהנות מחדשנות באופן רציף ולהימנע משדרוגים ארוכים ויקרים, שהופכים לנחלת העבר".

מובילה את הריבוע של גרטנר

על פי ריבוע הקסם של גרטנר, אורקל מובילה בתחומי ה-ERP, ה-HCM (ניהול משאבי אנוש) וה-EPM בענן. המערכת מציעה פתרונות לתכנון ובקרה תקציבית ואיחוד דו"חות תקציביים, יחד עם אבטחה ואנליטיקה מובנית. מערכות ה-HCM בענן של אורקל תומכות במחזור שלם של חיי העובד בארגון לפי אסטרטגיית ניהול משאבי האנוש של החברה הלקוחה: החל מהחלטה על גיוס, עבור באיתור מועמדים וגיוסם, ניהול של תיקי עובדים, תחילת וסיום העסקה, שכר והטבות, ותמלוגים, הערכת עובדים ופיתוחם באמצעות הדרכות והכשרות, וכלה במיקוד בטאלנטים ואופטימיזציה של המשאבים.

בנוסף, ציינו אורחיי, אורקל מציעה פתרון היברידי בדמות TCM true cloud methods, הכולל אפשרות להיכנס לעולם התוכנה כשירות בהדרגה. ניתן ליישם בשלב א' מודולים כמו HCM או EPM לתכנון תקציב ואיחוד דו"חות כספיים, וכך לעבור לתוכנה כשירות בשלבים.

"המתודולוגיה של אורקל בענן מקצרת משמעותית את הפרויקטים שנעשים כיום לעומת העבר", ציינה שלזינגר-מורן, "זה מאפשר לארגונים להשתדרג בתוך שלושה עד חמישה חודשים. כך, לדוגמה, ב-Wix עלתה המערכת לאוויר בתוך שלושה חודשים, כולל מודול HCM. ב-OTI עלו בתוך חמישה חודשים וב-ControlRad – בפרק זמן דומה".

מרנפלד ושלזינגר-מורן ציינו שבין הלקוחות הישראליים הנוספים שבחרו באפליקציות הענן של אורקל נמצאים בנק דיסקונט, איי.די.בי, רפאל, שטראוס קפה, Ceragon, וכן Fiber, אינפורמטיקה, סנדיסק ורבים אחרים.

הנמר מסייר בכנס העולמי של היטאצ'י ונטרה – חלק ה'

הכרזות על שיתופי פעולה הן בין הדברים הבולטים והמעניינים בכנסים ● כך גם ההכרזה על שיתוף הפעולה בין היטאצ'י ונטרה ל-Arrow בתחום האינטרנט של הדברים לערים חכמות, שנערכה בכנס Next 18

אחד הדברים שקורים מדי פעם בפעם בכנסים ומושכים את העין ואת האוזן הוא הכרזות על שיתופי פעולה. אם מדובר בכנס כללי, הכוונה היא לשיתוף פעולה בין שתיים מהחברות המשתתפות בו, ואם בכנס של חברה מסוימת – בינה לבין חברה אחרת.

כך היה גם ב-Next 2018, הכנס העולמי השנתי של היטאצ'י ונטרה, שהתקיים באחרונה בסן דייגו שבקליפורניה. במהלך האירוע הוכרז על שיתוף פעולה בינה לבין Arrow Electronics. במקרה הזה לא מדובר על שיתוף פעולה ראשון בין שתי החברות, כי אם על העמקת השותפות ארוכת השנים שקיימת ביניהן.

יחד, החברות ירחיבו את מאמציהן המשותפים, הכוללים כיום אחסון ברמה הגבוהה ביותר, ויכללו פיתוח ומכירה של פתרונות מקצה לקצה חדשים ומוכחים, שמונעים על ידי תשתית, אנליטיקה, יישומי אינטרנט של הדברים, פתרונות ורטיקליים, רשת וחיבוריות, נקודות כניסה, חיישנים וטכנולוגיות קצה של שתיהן, יחד עם שותפים נוספים באקו-סיסטם.

Arrow פרשה חסות פלטינום לכנס, כשותפה ראשית בתחום האינטרנט של הדברים לערים חכמות. צילום: פלי הנמר

Arrow פרשה חסות פלטינום לכנס, כשותפה ראשית בתחום האינטרנט של הדברים לערים חכמות. צילום: פלי הנמר

לפי Bain & Company, השימוש הפוטנציאלי באינטרנט של הדברים – התקנים מוטמעים וצרכניים, רשת באמצעות דטה סנטרים, אנליטיקה ושילוב בין מערכות – יגיע ל-520 מיליארד דולר עד 2021. הפתרון החדש של Arrow, שצפוי להגיע לשוק עד סוף השנה הנוכחית, הוא בתחומי התחבורה והשמירה על ביטחון הציבור. הוא יתמקד בהזדמנויות בשוק הערים החכמות, שעומדות על סך של יותר מ-158 מיליארד דולר. הפתרון כולל יכולות חומרה, תוכנה, יישומי ענן ושירותים, שיכולים להפוך לבסיס של עיר חכמה דינמית וסקלבילית.

במליאת הפתיחה מוצגת השותפות בין היטאצ'י ונטרה ל-Arrow בתחום האינטרנט של הדברים לערים חכמות. צילום: פלי הנמר

במליאת הפתיחה מוצגת השותפות בין היטאצ'י ונטרה ל-Arrow בתחום האינטרנט של הדברים לערים חכמות. צילום: פלי הנמר

הווארד גולדברג, סגן נשיא בכיר לשיווק גלובלי ופיתוח עסקי ב-Arrow, אמר כי "אנחנו מציעים פלטפורמות אינטרנט של הדברים חדשניות, מסוג חיישן לקצה או קצה לליבה, ופתרונות שיכולים לספק ערך ותובנות מתקדמות, המתקבלות מניהול ובקרת נתונים. העבודה שלנו עם היטאצ'י ונטרה מהווה שיקוף של הקו האסטרטגי המשותף של שתי החברות, ושל המחויבות לספק את הטכנולוגיות והפתרונות שיכולים להאיץ טרנספורמציה ולסייע ללקוחותינו ברחבי העולם לממש את הכוח הטמון בנתונים שלהם".

מייק וולקי, סגן נשיא בכיר לבריתות ושותפים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

מייק וולקי, סגן נשיא בכיר לבריתות ושותפים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

מייק וולקי, סגן נשיא בכיר לבריתות ושותפים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה, ציין: "במהלך 20 השנים האחרונות, Arrow הייתה שותפה משמעותית לצמיחה ולהצלחה שלנו. כעת, כאשר התעשייה עוברת שינויים וצצות מגמות ודרישות חדשות, אנחנו מרחיבים את שיתוף הפעולה בינינו כדי להתמודד עם דרישות חדשות מצד הלקוחות בתחומי הערים החכמות, התחבורה, הייצור החכם ועוד".

הנמר מסייר בכנס של היטאצ'י ונטרה – חלק ד'

הרבה משתתפים, הרבה חדשנות. Next 2018 - הכנס השנתי של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

הפעם לומד הנמר כיצד היטאצ'י ונטרה מסייעת ללקוחות לפקח ולהגן על נתונים בסביבות מרובות העננים

המסע שלנו, או יותר נכון שלי ובאמצעותי גם שלכם, בכנס Next 2018 של היטאצ'י ונטרה, שנערך באחרונה בסן דייגו שבקליפורניה, ממשיך. אחרי שדנו בהתפתחויות הטכנולוגיות ובחלק מהפתרונות שהציגה החברה במהלך השנה הראשונה לפעילותה, הפעם אני מקדיש את הטור לעדכונים הטכנולוגיים שהיא הציגה בפורטפוליו מוצרי התוכן שלה HCP.

העדכונים האלה מרחיבים את הפיקוח על הנתונים, מבצעים אופטימיזציית ענן והופכים את שירותי הקבצים למודרניים. המטרה היא לסייע לארגונים לפקח ולהגן על הנתונים שלהם בסביבות מרובות ענן מורכבות. שיפורים אלה בפורטפוליו ה-HCP, אומרים בחברה, עוזרים לספק תוצאות עסקיות על ידי מקסום כוח הנתונים בכל מקום שהם נמצאים בו – החל מהדטה סנטר, עבור לענן ועד לנקודת הקצה. כך הם מקדמים את הארגונים בנוף העסקי, הדיגיטלי ומבוסס הנתונים של ימינו.

ארגון ממוצע משתמש בחמישה עננים שונים באותה נקודת זמן. צילום: פלי הנמר

ארגון ממוצע משתמש בחמישה עננים שונים באותה נקודת זמן. צילום: פלי הנמר

ארגונים מבינים כיום כי נתונים הם הגורם המשמעותי הנחוץ לצמיחה ולחדשנות. HCP היא פלטפורמת אחסון מבוסס אובייקטים שמנהלת נתונים בצורה חכמה ומתייחסת אליהם כנכס עסקי חשוב. ככזה, היא מפקחת עליהם באמצעות אבטחה משולבת, במטרה להפחית את סיכוני אי התאימות. העדכונים החדשים מרחיבים את יכולות פורטפוליו ה-HCP כדי לסייע ללקוחות לשפר את היעילות העסקית על ידי זמינות המידע למשתמשים יחד עם אבטחה מחוזקת, פיקוח על נתונים וסיוע בהפחתת עלויות על פני סביבות ענן פרטי וסביבות מרובות עננים.

אמיטה פוטניס, מנהלת מחקר, מערכות קבצים ואחסון מבוסס אובייקטים ב-IDC, אמרה כי "ההשקעה המתמשכת והחדשנות של היטאצ'י ונטרה מיקמו את פורטפוליו ה-HCP שלה בעמדת מובילות בשוק האחסון מבוסס האובייקטים. לפי המחקר שלנו, 56% מהנשאלים מתכננים להשתמש בפלטפורמות של ענן פרטי או מולטי קלאוד בשנה וחצי הקרובה. עדכוני התוכנה האחרונים של היטאצ'י ונטרה מספקים ללקוחות את היכולת לשלוט על האחסון, האבטחה, הבקרה והגישה לנתונים שלהם על פני עומסי עבודה, פלטפורמות אחסון מקומיות ופריסות של עננים ציבוריים רבים".

כל סוגי הנתונים בארגון והמופעים שלהם מהקצה ועד המולקיקלאוד לאחסון מתקדם באובקייטים. צילום: פלי הנמר

כל סוגי הנתונים בארגון והמופעים שלהם מהקצה ועד המולקיקלאוד לאחסון מתקדם באובקייטים. צילום: פלי הנמר

HCP היא פלטפורמת אחסון אובייקטים חכמה, המבוססת על מאפייני תאימות עוצמתיים, סיווג מבוסס מטה דטה, אינדוקס וחיפוש תוכן מלא, המתוכננים עבור עלויות תאימות נמוכות הקשורות לרגולציות המשתנות, כמו ה-GDPR. הפלטפורמה הופכת את הנתונים הרגישים לחסינים באמצעות יכולות הפיקוח החדשות, ובכלל זה אכיפת תאימות בענן הציבורי, שיפורי שימור, שכפול לפני הארגון בשורות והגנה נגד סיכוני אבטחת סייבר.

עוד יצוין כי HCP מספקת אחסון אובייקט ענן, ביצועים וסקלביליות בעלות מיטבית, כך שארגונים יכולים לאחד יישומים רבים של עומסי עבודה לפלטפורמה אחת. הדבר מאפשר ללקוחות לרכז את הנתונים שלהם, לערוך ספירת מלאי ולקבוע את המיקום המתאים ביותר לאחסון הנתונים בהתבסס על עלות, רגישות או ערך – בין אם מדובר באתר מקומי, בענן או שניהם יחד. הפלטפורמה יכולה להביא לירידה של יותר מ-60% בעלויות האחסון בתוך חמש שנים, בהשוואה לשימוש בענן ציבורי בלבד. החידושים האחרונים כוללים תאימות ענן משופרת, אפשרויות פריסה גמישות ופיקוח ביצועים משופר.

כך היטאצ'י ונטרה רואה את המוניטיזציה של הנתונים בארגון ש- HCP כפלטפורמת אחסון אובייקט חכמה היא חלק ממנה. צילום: פלי הנמר

כך היטאצ'י ונטרה רואה את המוניטיזציה של הנתונים בארגון ש- HCP כפלטפורמת אחסון אובייקט חכמה היא חלק ממנה. צילום: פלי הנמר

כמו כן, העדכונים שהוצגו ל-HCP Anywhere מרחיבים את הגבולות של מקום העבודה הדיגיטלי כדי לספק שירותי קבצים מבוססי סנכרון בנקודות הקצה. HCP Anywhere מאפשרת לארגונים להחליף את שרתי הקבצים המסורתיים באחסון קבצים בענן או ספריות ענן ביתיות. הפתרון מרחיב את שירותי שיתוף קבצי הנתונים מהבסיס של הדטה סנטר לסניפים משרדיים מרוחקים ואל המכשירים של משתמש הקצה. הדבר משפר את שיתוף הפעולה והפרודוקטיביות, ומגביר את הגנת הנתונים כנגד כשל של התקן, טעות משתמש והתקפות סייבר מסוג תוכנות כופר. הגרסה החדשה כוללת את השיפורים הבאים: שירותי קבצי ענן, תאימות עם Windows והגנה על קבצי נתונים.

אלי משה, מנכ"ל הסניף הישראלי של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

אלי משה, מנכ"ל הסניף הישראלי של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

אלי משה, מנכ"ל הסניף הישראלי של היטאצ'י ונטרה, אמר כי "החידושים האחרונים בפורטפוליו ה-HCP של היטאצ'י מאפשרים ללקוחות לפקח ולהגן על הנתונים שלהם בצורה טובה יותר בסביבת המולטי קלאוד ובו בזמן לעזור להאיץ את הפרודוקטיביות, החל מהדטה סנטר ועד לקצה. ככל שדרישות הענן, הפיקוח ונגישות הנתונים של הארגונים ממשיכות להתפתח במהירות, HCP מספקת פלטפורמת אחסון ענן מותאמת, סקלבילית וחסכונית, המסייעת לעסקים לארגן את הנתונים שלהם, לחלץ תובנות ולשתף אותן בצורה בטוחה עם כוח העבודה הפזור ברחבי העולם, וכל זאת באמצעות נקודת נראות ובקרה אחת".

הכותב היה אורח החברה בכנס.

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

הנמר מסייר בכנס העולמי של היטאצ'י ונטרה – חלק ג'

במהלך הכנס למד הנמר על כך שהחברה מחזקת את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה למערכות IoT Lumada עם יישומיי תחזוקה ותיקון

Next 18, הכנס השנתי של היטאצ'י ונטרה, שהתקיים בשבוע שעבר בסן דייגו שבקליפורניה לימד הרבה על החברה ועל פתרונותיה. אם בחלקים הקודמים עסקתי בחדשנות של החברה בתחום הנתונים וכיצד היא מניעה את הטרנספורמציה העסקית, ולמדתי על הצמיחה שלה מאז הקמתה לפני כשנה, הפעם אני מתעכב על פתרונות Lumada Maintenance Insights, שירחיבו את הפורטפוליו של פלטפורמת הבינה המלאכותית לסביבת IoT Lumada.

מדובר בפתרונות מבוססי נתונים וכאמור, בינה מלאכותית, בתחום האינטרנט של הדברים. בהיטאצ'י ונטרה יודעים לספר שהפתרונות הללו משתמשים באלגוריתמים מדויקים, מנחים ובעלי יכולות חיזוי, המסייעים ללקוחות לצפות תקלות ומנחים אותם בנוגע לתיקוני תחזוקה נדרשים, שיפור פעולות ומניעה של זמן השבתת ציוד. שיפורים אלה, על פי החברה, עוזרים לארגונים לספק תוצאות עסקיות משופרות, על ידי מקסום הכוח הטמון בנתונים בכל מקום שבו הם מאוחסנים – החל מהדטה סנטר והענן, ועד לנקודות הקצה. בכך הם מקדמים את הארגונים בעולם העסקי, הדיגיטלי ומבוסס הנתונים של ימינו.

מהי Lumada? אנליטיקה תעשייתית מתקדמת - מנקודות הקצה במכונות ועד לענן. צילום: פלי הנמר

מהי Lumada? אנליטיקה תעשייתית מתקדמת – מנקודות הקצה במכונות ועד לענן. צילום: פלי הנמר

כחברה חדשנית, ה-Lumada Maintenance Insights של היטאצ'י ונטרה משלבים מודלים של למידת מכונה. הפתרונות משתמשים בניתוח נתונים כדי להבין את תקינות הציוד עם נתוני תיקון היסטוריים ועכשוויים, ולאחר מכן מנתחים את הנתונים כדי להמליץ על פעולות תחזוקה או תיקון נחוצות.

על אילו אתגרים הפתרונות עונים?

בחברה ביקשו לענות על מספר אתגרים נפוצים של לקוחות, ביניהם השבתת ציוד – תקלות לא מתוכננות המשפיעות על מדדי הפעלה מרכזיים; תיקון כשלים בפעם הראשונה: עלויות גבוהות יותר עבור עיבוד מחדש וייצור שאבד; מלאי של חלקים עודפים: חלקים לא נכונים במקומות הלא נכונים ובזמן הלא נכון; ושביעות רצון נמוכה של הלקוח, שמביאה לירידה בשיעורי חידוש חוזי תחזוקה. כמו כן, הפתרונות עוקבים ומכינים המלצות תיקון, אופטימזיציה לזמני תחזוקה, אופטימיזציה לאספקת מלאי חלקים ויעילות תחזוקה.

גם דטה סנטרים הם פסי יצור תעשייתיים מבוססי אינטרנט של הדברים של ציוד IT, שאותו Lumada יודעת לנהל ולנתח. צילום: פלי הנמר

גם דטה סנטרים הם פסי יצור תעשייתיים מבוססי אינטרנט של הדברים של ציוד IT, שאותו Lumada יודעת לנהל ולנתח. צילום: פלי הנמר

פתרונות ה-Lumada Maintenance Insights החדשים של היטאצ'י מתאימים לתעשיות התחבורה, הייצור והאנרגיה, המסתמכות על ציוד מורכב בסביבות שבהן זמן השבתה לא מתוכנן יכול לגרום להשלכות משמעותיות מבחינת עלויות ובטיחות. לקוחות מוציאים כ-37 מיליארד דולר על פתרונות מתחרים, ש-"תופרים" יחד מוצרי תוכנה שונים לתכנון, הכנה, תיקון ותחזוק פעילויות תיקון. לעומתם, ה-Lumada Maintenance Insights מספקים גישה רציפה ומשולבת לכל בעלי התפקידים שלוקחים חלק בתחזוקה ובתיקון הארגון – החל מטכנאים ומנהלי תחזוקה ועד למנהלי תפעול ומובילי הקו העסקי.

כאשר לקוחות מתעשיות שונות מתכוננים לשיבושים הנובעים מהאינטרנט של הדברים, הם זקוקים לפתרונות מקצה לקצה, המספקים ערך עסקי. עליהם לבחור מערכות שמספקות גמישות במודלי פריסה מסוג קצה עד ענן עם התהוות הדרישות החדשות של ניהול נתוני הקצה. פלטפורמת Lumada מספקת טכנולוגיות פלטפורמה מודולרית, יישומים ומומחיות בתחום השירותים המקצועיים, המסייעים לארגונים לאמץ את ה-IoT ללא דאגות.

בראד סוראק, מנהל מוצר ואסטרטגיה ראשי בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

בראד סוראק, מנהל מוצר ואסטרטגיה ראשי בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

בראד סוראק, מנהל מוצר ואסטרטגיה ראשי בהיטאצ'י ונטרה, אמר כי "הופעת האינטרנט של הדברים במגוון ענפי תעשייה הציגה אתגרים חדשים ללקוחות בעודם משקיעים מאמצים כדי לשמור על יתרון תחרותי. היטאצ'י מספקת מומחיות משולבת בטכנולוגיות תפעוליות וטכנולוגיות מידע שאין דומה לה ומניחה יסודות חזקים לפיתוח פתרונות שיסייעו להתמודד עם האתגרים החדשים".

הנמר מסייר בכנס העולמי של היטאצ'י ונטרה – חלק ב'

והפעם: הנמר בא להתרשם מקרוב מהצמיחה של החברה בשנת פעילותה הראשונה, מהעלייה במספר הלקוחות שלה ומהפתרונות שהיא מציעה

אחת הסיבות שבגללן נסעתי לכנס השנתי Next 2018 של היטאצ'י ונטרה, חברה בת בבעלות תאגיד היטאצ'י – כנס שנערך באחרונה בסן דייגו שבקליפורניה, הייתה כדי לעמוד מקרוב על ציוני הדרך העסקיים המשמעותיים ועל הצמיחה של החברה, במלאות שנה בלבד לפעילותה.

היטאצ'י ונטרה מציעה פורטפוליו של פתרונות בתחומי התשתיות, האינטרנט של הדברים וניתוח הנתונים – והיא צומחת בכולם, בהשוואה למתחרים כמו Dell-EMC, ג'נרל אלקטריק, HPE, יבמ, נט-אפ, אורקל וסימנס.

לציון שנה מאז השקת החברה, היא הדגישה באירוע מספר הישגים שתרמו להצלחתה, ובכלל זה השקת עדכוני פתרונות, חדשנות והתחייבויות להיטיב עם הלקוחות והשותפים העסקיים.

מינוף המורשת העשירה של תאגיד היטאצ'י, שקיים כבר יותר מ-100 שנים ורשם 119 אלף פטנטים ברחבי העולם, מסייע להיטאצ'י ונטרה להגיע ל-10,000 לקוחות, 7,000 עובדים ו-2,000 שותפים. היא פועלת ב-100 מדינות, כאשר 85% מהחברות המופיעות ברשימת 100 החברות הגלובליות של פורצ'ן בוטחות בה ובמוצריה.

פרופיל גלובלי של היטאצ'י ונטרה, שנמצאת ב-90% מהבנקים הגדולים, ומחברות הטלקום והתקשורת המובילות, וכן ב-60% מחברות מדעי החיים ושירותי הבריאות. צילום: פלי הנמר

פרופיל גלובלי של היטאצ'י ונטרה, שנמצאת ב-90% מהבנקים הגדולים, ומחברות הטלקום והתקשורת המובילות, וכן ב-60% מחברות מדעי החיים ושירותי הבריאות. צילום: פלי הנמר

"הצמיחה של היטאצ'י ונטרה מואצת כתוצאה מרצון הלקוחות, ובמרכזם החברות המובילות, לחדש ולעבור טרנספורמציה במהירות, באמצעות שימוש בכוח הטמון בנתונים שלהן", אמר בריאן האוסהולדר, מנכ"ל החברה. "חגיגת יום השנה שלנו מציינת אבן דרך חשובה להיטאצ'י ונטרה, כאשר אנחנו ממשיכים להרחיב את פורטפוליו הפתרונות שלנו ולשתף פעולה עם לקוחותינו כדי להניע תוצאות עבור עסקים והחברה כולה".

בריאן האוסהולדר, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

בריאן האוסהולדר, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

החברה פירטה בכנס את החידושים בפורטפוליו המוצרים שלה, שעליהם הכריזה בשנה האחרונה. בין היתר, היא הכריזה על הכוונה לרכוש את REAN Cloud, במטרה לחזק את היכולת שלה להבטיח ולהאיץ את אימוץ הענן בארגונים על פני סביבות ענן מרובות; חיזוק היכולת לנהל ולתפעל יישומים מסורתיים ועומסי עבודה מבוססי בינה מלאכותית ולמידת מכונה; והכרזה על מערכות אחסון חדשות לדטה סנטרים, בעלות ביצועים גבוהים, עם פלטפורמות משולבות, אנליטיקות מבוססות AI ותוכנת אוטומציית IT (קרי, DevOps).

מוקדם יותר השנה, היטאצ'י ונטרה הכריזה על Pentaho 8.1 עם אינטגרציית נתונים על פני סביבות מרובות עננים עם Google Cloud. כמו כן, היא הכריזה על מודל ניהול למידת מכונה – חידוש שהוצג על ידי מעבדות היטאצ'י, שמאפשר לארגונים לייצר מודלים מהר יותר, למקסם את דיוק המודל בייצור, ולשתף פעולה ולהנהיג פעילויות של מודלים בצורה סקלבילית.

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל. הסניף המקומי פועל בהצלחה מזה שלושה עשורים, במגזרים שונים, מפיננסים ועד ממשלה. צילום: פלי הנמר

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל. הסניף המקומי פועל בהצלחה מזה שלושה עשורים, במגזרים שונים, מפיננסים ועד ממשלה. צילום: פלי הנמר

מאז השקתה – כאמור, לפני כשנה, היטאצ'י ונטרה ביססה קשרים עם יותר מ-1,000 לקוחות חדשים, שהטמיעו את פתרונותיה במטרה להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית. בין כלל 10,000 לקוחות החברה נמנים בורסת נאסדא"ק, הבורסה לניירות ערך בתל אביב, עיריית לאס וגאס, Aldo ו-CERN.

אורי שביט, סמנכ"ל בכיר ומנמ"ר הבורסה. צילום: פלי הנמר

אורי שביט, סמנכ"ל בכיר ומנמ"ר הבורסה. צילום: פלי הנמר

אורי שביט, סמנכ"ל בכיר ומנמ"ר הבורסה, אמר כי "הדטה סנטר המודרני זקוק לאנשים מוכשרים ונלהבים שניתן לבטוח ולסמוך עליהם – בין אם מדובר בעובדים או בשותפים. הדטה סנטר נמצא בלב העשייה שלנו והוא צריך להמשיך להתפתח ולשפר את יעילותנו, כדי שנוכל לפעול במהירות רבה יותר וללא הפרעות. זוהי אחת הסיבות לשיתוף הפעולה המתמשך שלנו עם היטאצ'י, מזה מעל לעשור. להיטאצ'י יש הבנה עמוקה של העסק והמערכות שלנו, והטכנולוגיה של החברה מספקת אוטומציה וזמני התאוששות טובים ומהירים יותר, כך שהנתונים והעסק שלנו בטוחים בכל מצב".

לחלק א' לחצו כאן.

הכותב היה אורח החברה בכנס.

הנמר סייר בכנס העולמי של היטאצ'י ונטרה

במהלך הכנס למד הנמר מבכירי החברה מהן המגמות בתעשייה והטכנולוגיות החדשות, צפה בהדגמות של שותפיה ובילה במחיצת אנשי היטאצ'י ונטרה בישראל

היטאצ'י ונטרה, חברה בת של תאגיד היטאצ'י העולמי, ערכה בשבוע שעבר, במהלך חול המועד סוכות, את הכנס הגלובלי ללקוחותיה, שותפיה ובכיריה – זו הפעם השנייה. הכנס, Next 2018, נערך השנה בסן דייגו שבקליפורניה, לאחר שאשתקד הוא התקיים בלאס וגאס – ואליה הוא יחזור בשנה הבאה.

הפעם השתתפו בכנס מעל 1,000 מקצועני מערכות מידע ומרכזי נתונים, בהם משלחת מישראל, שכללה 13 משתתפים, בראשותו של אלי משה, מנכ"ל הסניף המקומי.

הרבה משתתפים, הרבה חדשנות. Next 2018 - הכנס השנתי של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

הרבה משתתפים, הרבה חדשנות. Next 2018 – הכנס השנתי של היטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

ברוח ימים אלה, הנושא המרכזי, שמשך לכנס מומחים ויזמים מכל העולם, היה הדרכים שבהן חדשנות בתחום הנתונים מניעה טרנספורמציה עסקית. במהלך האירוע, שנפרש על פני שלושה ימים, עלו על הבמה המרכזית של הרצאות המליאה והמסלולים מקצוענים ומובילים עסקיים וטכנולוגיים. הללו הציגו את הפתרונות של היטאצ'י ונטרה, שותפיה ולקוחותיה, שמאפשרים לאמץ כלכלה מונעת נתונים ולבצע טרנספורמציה בארגונים, כדי להתאימם לעולם הדינמי של ימינו, שסיסמתו הוא: נתוני הארגון הם המשאב העיקרי, ומסקנות תפעוליות הנובעות מניתוחם בזמן אמת הן הבסיס להצלחה בתחרות הגלובלית, הגוברת ללא הפסק.

טושיאקי היגאשיהארה, נשיא ומנכ"ל תאגיד היטאצ'י הגלובלי. צילום: פלי הנמר

טושיאקי היגאשיהארה, נשיא ומנכ"ל תאגיד היטאצ'י הגלובלי. צילום: פלי הנמר

בין הדוברים המרכזיים באירוע היו טושיאקי היגאשיהארה, נשיא ומנכ"ל תאגיד היטאצ'י הגלובלי; הישאם אבדסאמאד, מנכ"ל היטאצ'י ייעוץ ומנכ"ל היטאצ'י אחזקות דיגיטליות גלובליות; בריאן האוסהולדר, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה; סקוט קלי, מנהל התפעול הראשי של החברה; רנה מק'קסקל, המנמ"רית שלה; בובי סוני, ראש תחום פתרונות ושירותים בהיטאצ'י ונטרה; ובראד סוראק, ראש תחום מוצר ואסטרטגיה בחברה. בין החברות שפרשו את חסותן על הכנס בלטו הענקיות והשותפות של היטאצ'י: וריזון, SUSE, רד-האט, אינטל, VMware, קומוולט, סיסקו, Google Cloud ו-AWS.

החברות פורסות החסות על הכנס. צילום: פלי הנמר

החברות פורסות החסות על הכנס. צילום: פלי הנמר

במקביל לכנס נערכה תערוכה גדולה של היטאצ'י ושותפיה, בה הציגו אלה מגוון רחב ומקיף של פתרונות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. במרכז התערוכה עמד פורטפוליו הפתרונות של היטאצ'י, המבוססים על מבחר הטכנולוגיות שלה בתחומי מודרניזציית הדטה סנטר, ניהול הנתונים, ענן, מודיעין תוכן, אנליטיקה ואינטרנט של הדברים.  כמו כן, ניתן היה לראות בכנס ובתערוכה חברות קטנות יותר, עם פתרונות נקודתיים המתבססים על פלטפורמות של היטאצ'י או משלימים אותן.

היטאצ'י ונטרה הוכרזה לפני כשנה, בכנס Next 2017, וכאמור – היא חברה בת של תאגיד היטאצ'י העולמי, שגילו 107 שנים. היא הוקמה על בסיס חטיבת ה-IT שפעלה שנים רבות בתוך היטאצ'י תחת השם HDS (ר"ת Hitachi Data Systems).

משימתה של היטאצ'י ונטרה היא לספק לחברות פתרונות מהירים ויעילים כיצד להשתמש בנתונים רבי הערך שלהן כדי לייצר חדשנות אינטליגנטית ולהגיע לתוצאות משמעותיות בעסקיהן – וגם לחברה ולסביבה. ייחודיותה של החברה היא בכך שהיא היחידה בשוק שמציעה שילוב של טכנולוגיות IT ו-OT (ר"ת Operational Technologies), כי היא פועלת כל השנים בשניהם במקביל.

היטאצ'י העולמית היא תאגיד תעשייתי יצרני בתחומים תפעוליים – מרכבות ומרכזי בקרה ועד לכורים ולוויינים.

הכותב היה אורח החברה בכנס.

 

בא לבקר במאורת הנמר: אלעד קירסון

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר ידיד ותיק שלי מעולמות הסייבר ואבטחת המידע – אלעד קירסון.

קירסון הוא בעל 15 שנות ניסיון בסייבר ובאבטחת מידע, ובשנים האחרונות הוא ממלא תפקידי מנהל פרויקטים ויועץ בכיר בתחומים אלה. הוא בעל ראייה מערכתית והיכרות מגוונת עם רגולציות רלוונטיות בתחום – בינלאומיות (PCI-DSS) ומקומיות (הוראות בנק ישראל – נב"ת 357, ניהול הגנת הסייבר – 361, מחשוב ענן – 362, שרשרת אספקה – 363, הוראות משרד האוצר – ניהול סיכוני אבטחת מידע, וחוק הגנת הפרטיות). כמו כן, הוא בקי בהנחיות של גופים מנחים וגופים ממשלתיים שונים. לקירסון תואר ראשון במנהל עסקים מהמכללה למנהל, עם התמחות במערכות מידע ומימון, והסמכת מומחה אבטחת מידע (CISSP) מטעם ארגון ה-ISC2 מאז 2008.

מאז 2015, קירסון הוא חבר צוות ביחידת הסייבר בפיקוח על הבנקים, כיועץ חיצוני מטעם ליאקום מערכות. במסגרת תפקידו זה, הוא מתנהל מול גורמי הגנת הסייבר במגזר הבנקאי בהיבטים השונים שנוגעים לפיקוח ובקרה על איומי סייבר, לרבות הנחייה, תכנון תרגילי סייבר מגזריים, טיפול באירועי סייבר במערכת הבנקאית, ביצוע הדרכות ועבודה מול גופים מדינתיים.

לדברי קירסון, "נדרשת הבנה כי מרחב הגנת הסייבר הוא עולם חדש ולא התפתחות של אבטחת המידע המסורתית, תוך הבנה שעולם הסייבר אינו חסם, אלא מאפשר עסקים ודיגיטציה".

לסיום, קירסון סיפר לי על פרויקט מעניין במיוחד שהוא משתתף בביצועו בימים אלה – לא בתחום הטכנולוגי. "השנה, אם לא עשיתי מספיק, חיפשתי הגשמה עצמית ומימוש פנטזיה או חלום. למזלי הטוב, חברה טובה שלי, אסתי דהן, רוצה להוציא אלבום בכורה אותו אני מנהל אמנותית. זה יותר מהכל בשבילי, כי אנחנו מגשימים ביחד חלום שלי". הוא מזמין את הקוראים לתמוך בפרויקט ההדסטארט שהושק למימון הפקת האלבום. "אנחנו רק בהתחלה, וממתינים לניסים הגדולים שיפתיעו", אמר. "כל תמיכה, אפילו המינימלית ביותר, תעזור. אין דרך יותר יפה לעשות מוזיקה מאשר כולנו יחדיו".

בא לבקר במאורת הנמר: עוזי נבון, אורקל ישראל

עוזי נבון, מנכ

כמה ימים לפני כניסתה של השנה החדשה אירחה מאורת הנמר את המנכ"ל של הסניף הישראלי של אחת החברות הגדולות בעולם ה-IT. הכוונה היא לעוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל.

נבון יעמוד בראש המשלחת הישראלית לאירוע Oracle Open World, שייפתח בסן פרנסיסקו ב-22 באוקטובר, והגיע למאורה כדי לספר לי, ובאמצעותי לכם, על כך. זהו כנס ה-IT השנתי הגדול בעולם ואירוע הדגל של אורקל העולמית. צפויים להשתתף בו מעל ל-60 אלף איש, בהם מומחים טכנולוגיים, מקצוענים ומנהלים מרחבי העולם, משתמשי טכנולוגיות של החברה, לקוחות ושותפים.

המשלחת הישראלית לכנס תמנה כ-100 אנשי IT, יזמים ומנהלים מקרב לקוחות ושותפי אורקל בישראל, שמכירים בכך שאירוע הענק השנתי הוא הזדמנות ללמוד ולהתפתח, כדי להתאים את ארגוניהם למגמות המובילות בעולם ה-IT ולטרנספורמציה הדיגיטלית.

נבון סיפר לי שהמשלחת כוללת נציגים של ארגונים גדולים, סטארט-אפים, יצרני תוכנה ושותפים עסקיים – כולם משתמשים בטכנולוגיות אורקל, ממגוון סקטורים במשק. בין היתר, ניתן יהיה למצוא נציגים מאמדוקס, מלאנוקס, אורבוטק, תמה, אוניברסיטת תל אביב, WIX ,DSPG ,Analytical Factor ,AuraPlayer, רפאל, אקסאנה, DBAces ,IQSS ,Lino Information Technologies ו-Logz.io. כמה מהלקוחות אף מציגים ומרצים בכנס.

בין המשתתפים הישראליים שרושמים שיא של השתתפות בכנס יצוין עמי אהרונוביץ', מנכ"ל בריליקס ונשיא iLOUG, ארגון משתמשי אורקל בישראל, שמרצה בבמה המכובדת זו הפעם העשירית.

גולת הכותרת בכנס תהיה הבשורה האוטונומית של אורקל, שמובילה את עתיד עולם ה-IT במהפכה זו. אורקל השיקה בשנה האחרונה את בסיס הנתונים האוטונומי בענן הראשון בעולם, שמנהל, מתקן ומאבטח את עצמו, כך שהוא מונע טעויות אנוש. בעקבות ה-DB האוטונומי השיקה אורקל מגוון נוסף של שירותים אוטונומיים, בהם בלוקצ'יין בענן, שירות ענני לעיבוד טרנזקציות, אנליטיקה ועוד – הכל בצורה אוטונומית.

כמו כן, יכלול Oracle Open World הכרזות והודעות שונות על ידי בכירי החברה – לארי אליסון, צפרא כץ ומארק הרד, וכן הרצאות של מנהלי חברות גלובליות רבות, לקוחות או שותפי אורקל, שיציגו מקרי מבחן בארגונים שמשתמשים בטכנולוגיות החברה.

"כנס חיוני ומועיל למנמ"רים"

לדברי נבון, "חשיבות הכנס היא בהצגת המתווה האסטרטגי של החברה ומפת הדרכים שלה לשנה הקרובה. השנה, בשל בשורת החדשנות בתחום האוטונומיות, ללא ספק צפויות הרצאות מרתקות ומעשירות במיוחד. באורקל מאמינים שעתיד הארגונים העסקיים הוא אוטונומי לגמרי. עד 2020, אורקל צופה שב-90% של כל אפליקציה או שירות תשולב בינה מלאכותית ברמה מסוימת. בנוסף, אנחנו מאמינים שיותר ממחצית מכלל המידע הארגוני ינוהל באופן אוטונומי. לפי סקרים, כבר כיום 86% ממנהלי ה-IT סבורים שאוטומציה היא מרכיב חיוני באסטרטגיית הענן שלהם".

"הכנס הזה חיוני ומועיל למנמ"רים", הוסיף. "יש בו הן הזדמנות לשמוע ממקור ראשון את ההכרזות החדשות של אורקל, ולקבל הרחבה והבנה מעמיקה של משמעות הפיתוחים החדשים ותרומתם לארגונים, והן הזדמנות נדירה לישראלים לשמוע סיפורי לקוחות ו-Use cases של קולגות מחברות מקבילות בחו"ל; ולקבל מידע ממקור ראשון על פרויקטי חדשנות שביצעו חברות אלה בעזרת אורקל – מהלכים של טרנספורמציה דיגיטלית, כל אחת בוורטיקל שלה. צוות אורקל ישראל שמח לקבוע לכל מנמ"ר ישראלי פגישות עם האנשים הרלוונטיים בכנס בחו"ל".

שאלו את הגורו

מלבד סיפורי לקוח, המבקרים יוכלו להיפגש אישית עם מנהלי פיתוח מאורקל בתחומים השונים, שיעמדו לרשותם במתחם Ask the Guru ויוכלו להסביר פנים אל פנים את הטכנולוגיות והפיתוחים העדכניים, וכיצד ניתן להשתמש בהם. עבור מפתחים, מתקיים במסגרת האירוע כנס ייעודי בשם Oracle Code, בדגש על ג'אווה, אבל גם על החידושים האחרונים בטכנולוגיות עכשוויות כמו בלוקצ'יין, צ'טבוט, מיקרו-שירותים ובינה מלאכותית.

Oracle open world יתקיים בין ה-22 ל-25 באוקטובר – כאמור, בסן פרנסיסקו, שתיצבע כולה באדום של אורקל, לקראת עשרות אלפי המבקרים שיפקדו את האירוע. כל הפרטים אודות הכנס נמצאים כאן.