הנמר בפרודוור

פרודוור

בשבוע שעבר העברתי את ההרצאה שלי - איך למכור יותר כמו נמר עוזר, כמו שהלקוחות אוהבים - בפני חברי הנהלת פרודוור ישראל, והתרשמתי מאחת החברות הבולטות כיום בעולם ה-IT

כבר שנים שאני עורך הרצאות, שבהן אני חולק עם השומעים את התורה שלי לחיים טובים ולהצלחה. מי שמגיעים להרצאות יוצאים עם תובנות, שמסייעות להם להגיע למקום טוב יותר – בחיים האישיים והעסקיים.

בשבוע שעבר העברתי הרצאה להנהלת פרודוור (Prodware) ישראל בנושא: איך למכור יותר כמו נמר עוזר, כמו שהלקוחות אוהבים. המשתתפים שמעו את הטיפים שלי, שמסייעים לי להנהיג את קבוצת אנשים ומחשבים בהצלחה כבר 36 שנים.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

כמו אנשים ומחשבים, גם פרודוור היא חברה ותיקה: היא קיימת מ-1989 ומפתחת, מיישמת ומארחת בענן פתרונות IT לעסקים. כשותפת זהב של מיקרוסופט (Microsoft) וכשחקנית מרכזית בענף ה-IT העולמי, פרודוור היא מומחית לפתרונות ה-CRM וה-ERP של Microsoft Dynamics.

החברה מעניקה שירות ליותר מ-19 אלף לקוחות בשוק העולמי. הפתרונות שלה יעילים ומשתלמים במיוחד – משירותי ענן, דרך אפליקציות מובייל ארגוניות ומערכות סחר דיגיטליות (e-commerce), ועד לתחזוקת יישומים ופתרונות מנוהלים. המחויבות של פרודוור לשותפויות אסטרטגיות והמומחיות ארוכת השנים שלה בתחום ה-IT סייעו לה להפוך לשותפת ה-Microsoft Dynamics הגדולה באירופה ולאחת מספקיות התוכנה וה-IT המובילות ב-EMEA.

עוד דבר שהתרשמתי ממנו הוא שאנשי המקצוע של פרודוור עומדים בקצב המהיר של העידן הטכנולוגי הנוכחי, ומעניקים שירותים גלובליים מדויקים שתואמים את ציפיותיהם של הלקוחות.

השתתפו בהרצאה והבטיחו ליישם את התובנות - אנשי פרודוור ישראל (אלא אם כן צוין אחרת): משמאל - חן בן גל, מנהל אגף הצלחת לקוח; פבלינה ברגן, מנהלת Prodware Academy; יוסי חיימוב, מנכ"ל; מיטל דסקלו, מגייסת טכנולוגית; בועז ניסימוב, מנהל חטיבת לקוחות; שירלי נאמן, נציגת מכירות; עדי גולדנסקי-ביטון, מנהלת שירותים מקצועיים; יונתן וקס, סמנכ"ל טכנולוגיות; נעמה רזניק, מנהלת מכירות; מיקי איטין, משנה למנכ"ל; נאוה שבתאי, מנהלת חטיבת היישומים; קרן תירוש, מנהלת כוח אדם; ארז שטורך, סמנכ"ל הכספים; יהונתן ייגר, ארכיטקט CRM; גולן בר אור, שותף; אבי עזוז, מנהל צוות פיתוח; אפי טואטי, מנהל מכירות Dynamics 365; איתן חתם, מנהל פעילות ה-CRM; גרגורי זבליוק, מנהל הצלחת לקוח; רון אהרוני, מומחה טכנולוגיות ומיישם בכיר של Dynamics CRM; ויובל חיימוב, מייסד Click Cease

השתתפו בהרצאה והבטיחו ליישם את התובנות – אנשי פרודוור ישראל (אלא אם כן צוין אחרת): משמאל – חן בן גל, מנהל אגף הצלחת לקוח; פבלינה ברגן, מנהלת Prodware Academy; יוסי חיימוב, מנכ"ל; מיטל דסקלו, מגייסת טכנולוגית; בועז ניסימוב, מנהל חטיבת לקוחות; שירלי נאמן, נציגת מכירות; עדי גולדנסקי-ביטון, מנהלת שירותים מקצועיים; יונתן וקס, סמנכ"ל טכנולוגיות; נעמה רזניק, מנהלת מכירות; מיקי איטין, משנה למנכ"ל; נאוה שבתאי, מנהלת חטיבת היישומים; קרן תירוש, מנהלת כוח אדם; ארז שטורך, סמנכ"ל הכספים; יהונתן ייגר, ארכיטקט CRM; גולן בר אור, שותף; אבי עזוז, מנהל צוות פיתוח; אפי טואטי, מנהל מכירות Dynamics 365; איתן חתם, מנהל פעילות ה-CRM; גרגורי זבליוק, מנהל הצלחת לקוח; רון אהרוני, מומחה טכנולוגיות ומיישם בכיר של Dynamics CRM; ויובל חיימוב, מייסד Click Cease

באו לבקר במאורת הנמר: אילנית בבינסקי ויונתן פיין, Finance magnates

בשבוע שעבר הגיעו למאורת הנמר אילנית בבינסקי, סמנכ"לית הפעילות העסקית של Finance magnates, ויונתן פיין, ראש תחום תוכן בחברה, למה שהם חשבו שתהיה פגישה שגרתית בעניין Fintech juncture, האירוע שעורכת אנשים ומחשבים בחודש יוני.

אבל במקום הפרקט, הלוחות המחיקים וססמאות ההשראה בנוסח WeWork, שבדרך כלל מוצאים במשרד, ציפתה להם תפאורה שונה: 3,000 נמרים בכל הגדלים, הצבעים והצורות, על הקירות המדפים ובמשרד-המאורה שלי. באופן דומה, שיחה עניינית וממוקדת הפכה במהרה לאבן שואבת של השראה ושיעורים לחיים.

כשהם שאלו מה החזון של אנשים ומחשבים, עניתי מבלי למצמץ: "להביא אהבה ולתת הרגשה טובה". בבינסקי ופיין אמרו שאחרי שהם ראו אותי ואת אנשים ומחשבים בפעולה ב-Blockchain summit שלנו יחד עם בנק הפועלים ו-BNY Mellon, שנערכה ביום ה' האחרון, אפשר לומר שהחזון הזה מומש.

קצת על Finance magnets

השניים סיפרו לי שהחברה נוסדה ב-2009 כבלוג ששופך אור על תעשיית המסחר המקוון במטבע חוץ. האתר התרחב והפך למקור מידע מרכזי לכלל תעשיית המסחר החוץ בורסאי, החל בסוחרים שרוצים לדעת מה קורה בתוך הברוקר שלהם, עבור בכלי תקשורת מרכזיים שמחפשים נתונים אמינים וכלה בספקי שירותים טכנולוגיים או בורסות ובנקים, שמציעים מקורות נזילות.

בשנתיים האחרונות הפורטל מסקר בהרחבה, כמו פורטל אנשים ומחשבים, את הנעשה בפינטק ובבלוקצ'יין, שני משני משחק בתעשייה הפיננסית.

הלב הפועם של החברה ומרכז העצבים שלה הוא דסק החדשות, שכולל עורכים וכתבים בכל העולם. לזרוע החדשות נוספה יחידת מחקר, שמפיקה נתונים לגבי תעשיית המסחר, ומשמשת נקים וכלי תקשורת אחרים.

לא פחות חשוב – ובעקבות זאת הוזמנו בבינסקי ופיין למאורה – Finance magnets עורכת כנסים לתעשיית המסחר במקומות רבים בעולם – מלונדון ועד שנגחאי. לאירוע הדגל של החברה בלונדון מגיעים יותר מ-2,000 איש.

באחרונה החברה אף רכשה אתר תוכן גדול לסוחרים, כך שבהחלט יש למה לחכות.

באו לבקר במאורת הנמר: הנהלת Experis Israel

נבחרת ההנהלה של Experis Israel קפצה השבוע לביקור במאורת הנמר: ארז בנוביץ', המנכ"ל; אלי כהן, מנכ"ל Experis Cyber; גלעד לוי, סמנכ"ל Experis BI; אלון שטרסמן, סמנכ"ל Experis Software; ובשמת ליבובסקי, מנהלת השיווק של החברה.

המשתתפים, מנהלים בכירים שחלקם כבר ביקרו במאורה בעבר, שמחו לראות את אוסף הנמרים הגדל, לשמוע על הרצאות חדשות שאני מעביר וכמובן, לספר על החברה ושלל פעילויותיה.

למדתי ש-Experis היא חברת הטכנולוגיה מקבוצת ManpowerGroup, ויש לה פרויקטים בתחום ה-IT ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם. Experis Israel, הזרוע הישראלית של הקבוצה, מציעה חדשנות ופתרונות טכנולוגיים ייחודיים, ומעסיקה כ-1,300 אנשי מקצוע בחברות היי-טק, טכנולוגיה, פיננסים, התעשייה הביטחונית, המגזר הממשלתי ועוד.

חדשנות טכנולוגית

אנשי Experis סיפרו לי שהיתרון של החברה הוא במתן שירותים טכנולוגיים מתקדמים כגון הגנת סייבר והקמה וניהול של מערכות BI ו-Big Data, יחד עם גיוס והכשרה של ההון האנושי שמתפעל ומפתח את השירותים הללו.

"Experis Israel הייתה בין הראשונות לזהות את הצורך הגובר בהגנת סייבר כשירות – מודל שתופס תאוצה ברחבי העולם", אמר כהן, שמלבד היותו מנכ"ל Experis Cyber הוא גם ממומחים המובילים בארץ בהגנת סייבר. "זו הדרך הטובה ביותר כיום להתמודד עם ההתפתחות המואצת של איומי הסייבר מבלי לשקוע בהוצאות לא מבוטלות על הקמה ותחזוקה של מערך סייבר פנימי".

"אנחנו מספקים שירות כזה מתוך מרכז בקרה (SIEM/SOC), המצויד בטכנולוגיות כמו QRadar של יבמ (IBM) ומאויש בצוות אנליסטים ומומחים שמנטרים את הארגון 24/7 ומנטרלים מידית כל איום", אמר. "כל ארגון חשוף לפשעי סייבר וחלקם מחויבים לעמוד בתקני רגולציה, כמו חוק הגנת המידע האירופי (GDPR) ורגולציית הסייבר של שוק ההון. אנחנו יודעים לעזור לארגונים להתאים את עצמם לרגולציה ולספק להם את ההגנה הטובה ביותר האפשרית".

הון אנושי

פתרון נוסף שהחברה יצרה, בתגובה לצורך המתמיד באנשי פיתוח טובים, הוא תוכנית המאפשרת לבוגרי תואר מצטיינים ללא רקע וניסיון בפיתוח תוכנה ללמוד ללא עלות, על חשבון החברה, ולהפוך בתוך חצי שנה למפתחי תוכנה איכותיים.

"הנושא הכי חם כיום בתעשיית ההיי-טק והטכנולוגיה הוא המחסור החמור והכרוני באנשי פיתוח תוכנה מכל הסוגים", אמר שטרסמן. "זו הסיבה שהקמנו את Experis Software. התוכנית האינטנסיבית מועברת על ידי טובי המנטורים בתחום, ומזניקה את הסטודנטים לתפקידי פיתוח הדורשים 2-4 שנות ניסיון במיטב חברות ההיי-טק, הסטארט-אפים והחברות הביטחוניות בארץ".

בנוביץ' ציין ש-"התוכנית פועלת יותר מעשור. יש לנו כבר יותר מ-700 בוגרים העובדים בתעשייה שהתקדמו לתפקידים בכירים, והם חוזרים אלינו ומגייסים את העובדים שלהם. אנחנו מנפיקים לתעשייה כ-100 אנשי פיתוח חדשים ואיכותיים מדי שנה. המודל שלנו מהווה את הפתרון הנכון לבעיית המחסור במפתחים, כי הוא מאפשר לבוגרי תארים שאינם קשורים לפיתוח, לשנות כיוון ולהפוך לאנשי הייטק".

לוי דיבר על תחום ה-BI. לדבריו, "גם בתחום זה, ה-BI הסובל מבעיה קשה של מחסור באנשי פיתוח מקצועיים ואיכותיים, אנחנו יודעים לתת פתרונות טכנולוגיים שמגובים במומחים מהשורה הראשונה, במסגרת התוכנית מוכשרים אנשי פיתוח ובזכות הבוגרים שלנו, שמקבלים ידע מעמיק במגוון של טכנולוגיות BI, אנחנו מסוגלים לתת מענה מקצועי, חסכוני ויעיל לכל ארגון שרוצה לשפר את התוצאות העסקיות".

התאמה לצרכי הלקוח

"לסיכום", אמר בנוביץ', "אנחנו יודעים לתת שירותים טכנולוגיים חדשניים המתבססים על הטכנולוגיות הטובות ביותר שיש לשוק להציע, יחד עם המומחים והיועצים שיודעים לתת את התוצאות הטובות ביותר ולהכשיר אנשים לפי הצרכים של הארגון".

הוא ציין כי "אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך היא מרכז הפיתוח שלנו בצפון, שמנוהל על ידי דרור ליטבק, סמנכ"ל חטיבת הלקוחות האסטרטגיים בחברה. המרכז מספק שירותי פיתוח במודל Near Shore לחברות היי-טק ולתעשיות הביטחוניות והטכנולוגיות. אנחנו יודעים לייצר ולהתאים את הפתרון הרצוי לצרכי הלקוח – בין אם מדובר בפיתוח, בדיקות ותיעוד לפי סטנדרטים מסוימים, ובין אם בגיוס או העסקה ארוכת טווח של מומחים בכל תחומי ההיי-טק והטכנולוגיה".

באה לבקר במאורת הנמר: טניה טלמון, ישראכרט

לפני ימים אחדים הגיעה לבקר במאורת הנמר טניה טלמון, מנהלת דיגיטל ודטה ראשית בישראכרט.

טלמון סיפרה לי כי היא אחראית על הפיתוח העסקי של עולם העתיד של החברה: ערוצי הדיגיטל, מינוף החברה, התרחבות לתחומי פעילות חדשים ופיתוח החדשנות בה.

היא אמרה ש-"כחלק מהפעילות, אנחנו בוחנים את הטכנולוגיות החדשות בעולמות הדיגיטל והדטה, ואת היכולות שיאפשרו לנו לתת שירות רלוונטי, נוח וטוב יותר ללקוחותינו, ומיישמים את הפתרונות שנמצאים מתאימים לצרכים. הפתרונות שנבחנים כוללים, בין היתר, כלים לניטור ומינוף דטה בעולמות הדיגיטל, יכולות פרסונליזציה גבוהות בנכסים הדיגיטליים, חיבור כלל המידעים על הלקוח לתמונת לקוח מלאה ומעודכנת, כלים למינוף הגטה בתוך הארגון וכלים למתן מענה רב ערוצי מלא".

"אנחנו נמצאים במגע שוטף עם סטארט-אפים ומיזמים, ומחפשים להפתיע את לקוחותינו דרך שיתופי פעולה עימם", הוסיפה טלמון. היא סיפרה לי על ההאקתון Isracard prooVday, שערכה החברה כחלק מכך, שבו היא בחנה הוכחת היתכנות של המיזמים שהשתתפו בו על ממשקים של ישראכרט שאותם חשפה החברה לסטארט-אפים. כמו כן, נבחן בה הערך שניתן לחברה וליזמים בחיבור ביניהם. "גם את ההאקתון עצמו ערכנו בשיתוף פעולה עם הסטארט-אפ prooV, שסיפק לנו את הפלטפורמה שאפשרה את היישום של החיבור הזה", אמרה.

דבר נוסף שעלה בשיחתנו הוא הפלטפורמה שישראכרט פיתחה באחרונה, שמאפשרת לה להנגיש הצעות ערך של עשרות ומאות בתי עסק לרכישה אונליין. לדבריה, "אנחנו עושים זאת כחלק מעידוד תחום ה-e-Commerce, שלא מפותח מספיק בישראל, ומההשקעה הרבה שלנו בקידומו ובפיתוחו בשוק הישראלי. כבר ערכנו מספר פעילויות שיווקיות על הפלטפורמה הזאת ואנחנו מוצאים שהיא מביאה ערך רב לעסקים, לצרכנים וכמובן לישראכרט, כמנגישה והמחברת ביניהם".

טלמון ציינה ש-"בתקופה הקרובה עומדים בפני ישראכרט אתגרים רבים, לאור השינויים בשוק, שנובעים מה-'שיבוש' הטכנולוגי, לצד מגמות הצרכנים והשינויים ברגולציה. אנחנו מנסים לייצר ולשכלל את המנועים שיאפשרו לישראכרט לצלוח את התקופה המאתגרת הזו ולרכב על ההזדמנויות הנובעות ממנה".

באו לבקר במאורת הנמר: יובל שלום אוזנה ואודי דאובה, פרדסיה פרויקטים

באו לבקר במאורת הנמר. מימין: אודי דאובה, בקרוב מנכ

לפני ימים אחדים הגיעו למאורת הנמר היזם יובל שלום אוזנה, אחד מיזמי ומקימי הסטארט-אפ המצליח Walkme, שהקים ב-2007 את פרדסיה פרויקטים, ואודי דאובה, שעומד להתמנות בקרוב למנכ"ל החברה.

פרדסיה פרויקטים החרדית מספקת שירותי פיתוח תוכנה ומיקור-חוץ למגוון של חברות בשוק הישראלי, עם התמחות נישתית בעולם הטכנולוגיות הוותיקות – דלפי, מג'יק וקובול.

לדברי שלום, "הייחודיות שלנו, גם בפן הטכנולוגי וגם בפן החברתי, ממצבת אותנו כחברה אטרקטיבית עבור לקוחות בעלי מוצרים ותיקים ועבור גורמים ממשלתיים המעודדים מאוד תעסוקת חרדים. אחת המטרות העיקריות שעומדות לנגד עיניי היא לייצר שינוי תפיסה בשוק הישראלי – החרדים הם כוח אדם מקצועי, יעיל, אמין ומסור בצורה שאין כמותה. הרציונל למתג את עולם התעסוקה החרדי כזול יותר מחטיא את המטרה, ומקשה על מעורבות אקטיבית ורחבה של אנשי מקצוע מעולים בשוק הישראלי".

לדבריו, "המעורבות שלנו בפרויקטים מגוונים חשפה אותנו לאורך השנים בפני עולמות טכנולוגיים שונים, כך שב-2011 הקמתי, בנוסף לפרדסיה פרויקטים, את פרדסיה טכנולוגיות, שמתמקדת בפיתוחים לווב ולסלולר ובמוצרי תוכנה כשירות (SaaS), גם היא באמצעות כוח אדם חרדי".

דאובה הצטרף לחברה לפני כשנה. לדבריו, "יש לנו יעד ברור: אנחנו לא מתייחסים למפתחים חרדים כגולגולות, אלא מובילים שינוי קונספציה שיביא, בעזרת ה', להתפתחות משמעותית של החברות בקבוצה, יחד עם התפתחות והבשלה של העולם החרדי סביב עולם התעסוקה. היעד שלנו הוא להוביל את הקבוצה למאות עובדים חרדים בשנים הקרובות – יעד משותף עם גורמים במשרד הכלכלה. המהפכה שאנחנו מובילים משמחת את המפתחים החרדים ומעודדת אותם להשתלב בתעשית ההיי-טק הישראלית".

שלום לא נח לרגע: הוא משמש גם כשותף בערוץ אורות. לדבריו, "אני מוביל אותו, יחד עם ההנהלה, כערוץ אינטרנטי שיהפוך, בעזרת ה', לערוץ הטלווזיוני היהודי הגדול בעולם. בחודשים האחרונים ערוץ אורות התפתח בצורה משמעותית והסרטונים האחרונים שלנו רצים כמו אש בשדה קוצים עם טאלנטים כמו שולי רנד, זבולון מושיאשווילי, גילי שושן ועוד רבים וטובים".

באה לבקר במאורת הנמר: אורית קנטורוביץ', אורקל

פתרונות הענן של אורקל (Oracle) נמצאים כבר מזה זמן בצמיחה בולטת ורק אמש (ד') דיווחה החברה שההכנסות שלה מהם גדלו ברבעון השלישי של שנתה הכספית 2017 בשיעור מדהים של 62%. הן עמדו על הסכום ה-"פעוט" של 1.19 מיליארד דולר.

אורית קנטורוביץ', המובילה את אגף המכירות של אורקל ישראל בתחומי התוכנה כשירות (SaaS) ל-ERP/HCM, הגיעה לא מכבר לביקור במאורת הנמר, שבמהלכו היא סיפרה לי על הפעילות הרבה של החברה בתחום הענן. לשם המחשה, רק בשנתיים האחרונות גייסה החברה 190 לקוחות חדשים, ממגוון מגזרים.

פעילות הענן של החברה בישראל מובלת על ידי אלברטו מרנפלד, מנכ"ל פתרונות האפליקציות (SaaS) בענן. קנטורוביץ' מנהלת צוות של שבעה אנשי מכירות, שביחד מסייעים לארגונים במעבר שלהם לענן ולחדשנות. היא סיפרה שאורקל מציעה חבילת פתרונות מלאה בענן, בכל תחומי העשייה העסקית: ה-ERP, ה-HCM, השיווק, המכירות, השירות וה-EPM (למשרדו של סמנכ"ל הכספים). "יש לנו פתרונות ללקוחות גדולים ובינוניים, וכעת, לאחר רכישת פתרון NetSuite – גם לארגונים קטנים", ציינה.

קנטורוביץ' מעיינת בעניין בספר הנמר, שהמהדורה השביעית שלו יצאה באחרונה

קנטורוביץ' מעיינת בעניין בספר הנמר, שהמהדורה השביעית שלו יצאה באחרונה

"פלטפורמת התוכנה כשירות של אורקל בעולמות ה-ERP וה-HCM היא ביטוי מובהק לחדשנות ולמינוף הנכסים התשתיתיים של ארגון שמונע מצמיחה", אמרה קנטורוביץ'. "לקוחות כמו Wix ,OTI, מלאנוקס, אורבוטק, אלקטרה, נובה, פלייטיקה ואופטימל פלוס הבינו זאת ומטמיעים מערכות ERP או ניהול משאבי אנוש על גבי הענן של אורקל".

"יותר מ-100 לקוחות בארץ כבר נמצאים על מסלול החדשנות עם פלטפורמת ה-ERP/HCM שלנו", הוסיפה.

לדברי קנטורוביץ', "אני מאמינה שבמהלך שלוש השנים הקרובות, ניתן יהיה לראות שהשוק הבין את היתרונות העצומים של יישומי ERP בענן. יותר ויותר ארגונים יצטרפו למהפכה הדיגיטלית ואנחנו נהיה השחקן המרכזי שיתמוך בהם במעבר לענן".

היא סיכמה באמרה כי "מבחינתי, להיות מובילת שוק בתקופה של שינויים כל כך מהותיים, שנוצרים פעם ב-20 שנים, זה דבר מרגש, שמאפשר לי להיות חלק מבשורת הענן לעולם ה-IT".

נוכחות ישראלית בולטת בכנס הענן של גוגל – חלק ב'

הכנס, שהתקיים בסן פרנסיסקו, משך אליו מספר שיא של כ-12 אלף איש, מהם כ-100 משתתפים מ-70 ארגונים בישראל, שמשכו תשומת לב רבה ● הנמר היה וראה

 

מספר שיא של כ-12 אלף איש, מרחבי העולם, הגיע בשבוע שעבר לשנתי של משתמשי ומקצועני הענן של גוגל (Google), שנערך בסן פרנסיסקו תחת השם Google Cloud Next 2O17.

המשלחת מישראל הייתה כפולה מזו שנטלה חלק בכנס בשנה שעברה, עם כ-100 משתתפים מ-70 ארגונים. בין המשתתפים מהארץ היו 10 מנהלים מהסניף המקומי של חטיבת Google Cloud, שבראשה עומד ניר חינסקי, מנהל אזורי של החטיבה, כחלק מניהולו את אזור MEA. הסניף הישראלי מדווח לברק רגב, שמנהל את חטיבת הלקוחות Google Cloud Customer באזור EMEA. כוכבו של רגב נסק מאז עבר לגוגל ממיקרוסופט (Microsoft) לפני כארבע שנים.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

חטיבת הענן של גוגל מונה 3,000 מקצוענים ברחבי העולם, מתוכם כ-300 באזור שעליו מופקד רגב, שמצוי בעיצומו של תהליך גיוס עובדים רבים נוספים. גם חטיבת הלקוחות בישראל, שמונה כ-40 איש, צפויה לגייס עוד עובדים, לא מעטים. בין אלפי הלקוחות של החטיבה באזור EMEA בולטים HSBC ,Spotify, איירבאס (AirBus) ופיליפס (Philips), ובין מאות הלקוחות בישראל: Wix ,Screenz טבולה (Taboola) ובריזומטר (Breezometer). טבולה ו-Wix אף היו בין הארגונים הישראליים הבולטים שהשתתפו בכנס, כמו גם רשות הסייבר, אמדוקס, מיי הריטג' (My heritage) ואאוטבריין (Outbrain).

חברות ישראליות אחדות הציגו בתערוכה הצמודה לכנס: Zadara ,Stratoacale ,CloudEndure ,Dome9 Security ,JFrog, צ'ק פוינט (Check Point) ואימפרבה (Impreva). גם מרצה אחת מישראל נצפתה: לין הורביץ, מפתחת ב-Wix, שנתנה הרצאת מבוא לבינת וידיאו.

המסר של רגב ללקוחות גוגל בענן, הקיימים והפוטנציאליים, הוא ש-"התחום צומח במהירות ויש לנו פתרונות ללימודי נתונים ומכונה. הענן של גוגל הוא המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית ומציע את העלות בעלות כוללת הטובה ביותר".

במרכז: רוי פיינטוך, מייסד משותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Dome9 אבטחה.


נלסון מחום, מייסד משותף ומנכ"ל Zadara – חברת אחסון בענן.


במרכז: ניר חינסקי, עם שניים מעובדיו בחטיבת הענן של גוגל בישראל.


ארבעת מנהלי DoIT, שותף מצטיין גלובלי של גוגל בענן זו השנה השנייה ברציפות (ועוד פעם לפני שלוש שנים). שני מימין: ואדים סולוביי, ומשמאל: יואב תוסייה-כהן.


רוי גבע, מנהל גלובלי של תוכניות גוגל לסטארט-אפים ולמאיצים.

לחלק א' לחצו כאן.

 

נוכחות ישראלית בולטת בכנס הענן של גוגל – חלק א'

הכנס, שהתקיים בסן פרנסיסקו, משך אליו מספר שיא של כ-12 אלף איש, מהם כ-100 משתתפים מ-70 ארגונים בישראל, שמשכו תשומת לב רבה ● הנמר היה וראה

מספר שיא של כ-12 אלף איש, מרחבי העולם, הגיע בשבוע שעבר לשנתי של משתמשי ומקצועני הענן של גוגל (Google), שנערך בסן פרנסיסקו תחת השם Google Cloud Next 2O17.

המשלחת מישראל הייתה כפולה מזו שנטלה חלק בכנס בשנה שעברה, עם כ-100 משתתפים מ-70 ארגונים. בין המשתתפים מהארץ היו 10 מנהלים מהסניף המקומי של חטיבת Google Cloud, שבראשה עומד ניר חינסקי, מנהל אזורי של החטיבה, כחלק מניהולו את אזור MEA. הסניף הישראלי מדווח לברק רגב, שמנהל את חטיבת הלקוחות Google Cloud Customer באזור EMEA. כוכבו של רגב נסק מאז עבר לגוגל ממיקרוסופט (Microsoft) לפני כארבע שנים.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

חטיבת הענן של גוגל מונה 3,000 מקצוענים ברחבי העולם, מתוכם כ-300 באזור שעליו מופקד רגב, שמצוי בעיצומו של תהליך גיוס עובדים רבים נוספים. גם חטיבת הלקוחות בישראל, שמונה כ-40 איש, צפויה לגייס עוד עובדים, לא מעטים. בין אלפי הלקוחות של החטיבה באזור EMEA בולטים HSBC ,Spotify, איירבאס (AirBus) ופיליפס (Philips), ובין מאות הלקוחות בישראל: Wix ,Screenz טבולה (Taboola) ובריזומטר (Breezometer). טבולה ו-Wix אף היו בין הארגונים הישראליים הבולטים שהשתתפו בכנס, כמו גם רשות הסייבר, אמדוקס, מיי הריטג' (My heritage) ואאוטבריין (Outbrain).

חברות ישראליות אחדות הציגו בתערוכה הצמודה לכנס: Zadara ,Stratoacale ,CloudEndure ,Dome9 Security ,JFrog, צ'ק פוינט (Check Point) ואימפרבה (Impreva). גם מרצה אחת מישראל נצפתה: לין הורביץ, מפתחת ב-Wix, שנתנה הרצאת מבוא לבינת וידיאו.

המסר של רגב ללקוחות גוגל בענן, הקיימים והפוטנציאליים, הוא ש-"התחום צומח במהירות ויש לנו פתרונות ללימודי נתונים ומכונה. הענן של גוגל הוא המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית ומציע את העלות בעלות כוללת הטובה ביותר".


מימין: מעיין אייל מקירוס; ברק רגב, מנהל חטיבת הלקוחות Google Cloud Customer של אזור EMEA; וניר חינסקי, מנהל אזור MEA בחטיבת הענן של גוגל.


מימין: יבגני אולשנבאום, מנהל פלטפורמת המדיה ב-Wix, וברק רגב.


מימין: ברק רגב ודניאלה גוטלנסקי, מהנדסת מערכות בגוגל ישראל.


ניר חינסקי, מנהל אזור MEA בחטיבת הענן של גוגל.


במרכז: יונתן בלום, מנהל פיתוח עסקים ב-CloueEndure.

המשך יבוא…

באו לבקר במאורת הנמר: עופר אמיתי ונילי אסיא, פורטנוקס

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - נילי אסיא, סמנכל

עופר אמיתי, מנכ"ל וממייסדי פורטנוקס (Portnox), ונילי אסיא, סמנכל"ית השיווק של החברה, הגיעו באחרונה למאורה וסיפרו לי על כל מה שחדש בחברה ולאן הם רוצים לקחת אותה. היה מעניין ובעיקר מהנה.

פורטנוקס הוקמה ב-2007 במטרה לעזור לארגונים להגן על הרשת הארגונית שלהם, באמצעות טכנולוגיה שמאפשרת לראות את כל המכשירים שמחוברים לרשת, לבצע פעולות שמגנות עליה מפני מכשירים שאינם כשירים או לא מורשים, ולעשות הכול באופן אוטומטי. מדובר בטכנולוגיה שמקלה על מנהלי אבטחת המידע בעבודה היומיומית שלהם.

יש לפורטנוקס מגוון רחב של לקוחות אנטרפרייז ו-SMB, שמגיעים ממגזרים רבים, בין היתר הרפואי, הבנקאי וההיי-טק. החברה עובדת עם מפיצים ושותפים בארצות הברית, אירופה, ישראל ואפריקה.

אמיתי הסביר כי "גייסנו באחרונה לא מעט אנשים שמובילים בתחומם, על מנת לקחת את החברה קדימה ולעמוד ביעדים האסטרטגיים שהצבנו. גייסנו אנשים מחברות מובילות בתחום האבטחה בעולם וכיום הם מובילים את מערכי התמיכה, השיווק והכספים של פורטנוקס. הצלחנו לבנות צוות מנצח".

אסיא ואמיתי מעיינים במהדורה השביעית של ספר הנמר, ושמה "כוחו המחבר של הנמר להיות אדם טוב יותר. להתמסר"

אסיא ואמיתי מעיינים במהדורה השביעית של ספר הנמר, ושמה "כוחו המחבר של הנמר להיות אדם טוב יותר. להתמסר"

התחום שלכם קיים שנים. מה השתנה?
אסיא: "הטרנדים הנוכחיים בשוק, כמו האינטרנט של הדברים, מביאים איתם הבטחה גדולה אבל גם סיכונים. הם חושפים ארגונים ליותר פריצות לתוך הרשת הארגונית, מה שגורם להם לחפש פתרונות אבטחה כמו זה של פורטנוקס – חכמים, קלים לניהול ודואגים שהרשת הארגונית תהיה מאובטחת, תוך כדי עמידה בדרישות הרגולציה. גרטנר (Gartner) ו-IDC צופות שעד 2020 יהיו יותר מ-30 מילארד מכשירים מחוברים, מה שמוכיח שאנחנו נמצאים בזמן הנכון, במקום הנכון ועם הטכנולוגיה המתאימה".

מה מייחד אתכם מהמתחרים?
אמיתי: "הפתרון שלנו הוא היחיד שמציע את המוצר בענן שלנו – Portnox CLEAR, שאותו השקנו רשמית השנה. הוא כבר נמצא אצל לא מעט לקוחות בעולם ומאפשר להם הגנה על הרשת הארגונית מהענן. בדומה ל-Portnox CORE, מוצר המתקן שלנו On premise שלנו, גם הוא קל להטמעה ולניהול".

התרשמתי שמדובר בחברה עם טכנולוגיה חדשנית, מוצרים מובילים וחזון ברור. הפגישה נחתמה בכך שמסרתי להם שני עותקים מהמהדורה השביעית של ספר הנמר, ושמה "כוחו המחבר של הנמר להיות אדם טוב יותר. להתמסר".

גוגל הכריזה במהלך כנס Google Next על רכישת Kaggle

"אני מדגישה את חשיבות הדמוקרטיזציה של ה-AI", אמרה ד"ר פיי-פיי לי, מדענית ראשית לתחום הבינה המלאכותית ולימוד מכונה ב-Google Cloud ● "חובה להסיר את חסמי הכניסה לתחום ולהפכו לזמין עבור כולם - בעקבות הצטרפות Kaggle, נוכל לממש את היעד הזה מהר יותר"

ד"ר פיי-פיי לי, מדענית ראשית לתחום הבינה המלאכותית ולימוד מכונה ב-Google Cloud, הכריזה מעל מליאת הפתיחה של הכנס השנתי של משתמשי ענן גוגל (Google) בעולם, Google Cloud Next '17, שנערך בסן פרנסיסקו בשבוע שעבר, כי Kaggle מצטרפת לחטיבת הענן של גוגל.

מאז שנוסדה ב-2010, הפכה Kaggle לבית עבור הקהילה הגדולה בעולם של מדעני נתונים (data scientists) ומומחי לימוד מכונה. יותר מ-80 אלף מומחים משתמשים ב-Kaggle כדי לחקור, לנתח וללמוד את העדכונים האחרונים בעולמות ה-machine learning וה-data analytics.

לדברי לי, "כיום Kaggle הוא המקום הטוב ביותר לביצוע חיפוש וניתוח של מאגרי נתונים ציבוריים, לבניית מודלים של לימוד מכונה ולפיתוח המומחיות שלך כמדען נתונים".

עוד הוסיפה כי "אני מדגישה את חשיבות הדמוקרטיזציה של הבינה המלאכותית. אנו מוכרחים להסיר את חסמי הכניסה לתחום זה, ולהפכו לזמין יותר עבור כמה שיותר מפתחים, משתמשים וארגונים גדולים, על מנת שיוכלו לרתום את ה-AI לצרכים הייחודיים שלהם. בעקבות הצטרפות Kaggle ל-Google Cloud, נוכל לממש את היעד הזה מהר יותר".

Kaggle ו-Google Cloud, אמרה ד"ר לי, "ימשיכו לתמוך בשירותי הטמעה ובהכשרות של machine learning, ויציעו לקהילה יכולות אחסון ותחקור של מאגרי נתונים גדולים".

צוות Kaggle. צילום: פלי הנמר

צוות Kaggle. צילום: פלי הנמר

"אני נרגשת לקדם בברכה את Kaggle לצוות שלנו", אמרה. "יחד נטפח קהילה משגשגת של מפתחי machine learning ומדעני נתונים, ונספק להם גישה ישירה לסביבת ה-machine learning המתקדמת ביותר בענן. אני מצפה בכיליון עיניים לראות איזה בעיות נפתור יחדיו ב-machine learning ואילו פריצות דרך נשיג".