בא לבקר במאורת הנמר: ירון לונדון

מימין: ירון לונדון ופלי הנמר. צילום: רונן זרצקי

לקראת סוף השבוע האחרון עשה ירון לונדון מעשה שאמר ולא עשה, זה כ-15 שנים: הוא בא לבקר במאורת הנמר.

לונדון הוא איש שנדמה שאין צורך להציג – הוא מוכר כמעט בכל בית בישראל. הוא עיתונאי, שחקן, פובליציסט, קריין, פזמונאי, שדרן רדיו ומנחה טלוויזיה ישראלי, והצלע שנותרה מהצמד לונדון וקירנשבאום.

סיפור המעשה הוא כזה: לפני כ-15 שנים, קבוצת אנשים ומחשבים עברה למשכנה החדש (יחסית) בקומה ה-24, במרומי מגדל הפניקס (אז הוורד) בגבעתיים. באותה שנה הגיעו לונדון ומוטי קירשנבאום לערוץ 10, שנמצא באותו הבניין, כדי להתחיל בשידור לונדון וקרישנבאום. שמצליחה עד היום, גם יותר משנה לאחר לכתו של קירשנבאום.

לונדון והנמר מכרים ותיקים – כבר עשרות שנים, ועוד יותר מאז שאורי לונדון, בנו הבכור, הופיע על שער המגזין המחשב האישי של קבוצת אנשים ומחשבים כשהוא ואביו משתמשים בסלון ביתו במיקרו-פרוססור של אז (1983), שנקרא מיקרו-פרופסור. כך התוודה אורי לעולם המחשבים, נשבה בו ובהמשך עבר לעבוד במיקרוסופט (Microsoft) בסיאטל.

בכל פעם שנפגשו, הבטיחו לונדון וקירשנבאום לעלות ולבקר במאורת הנמר, ובעיקר לפגוש את דליה אסיא-פלד, הקוסמת הגדולה ומנכ"לית הקבוצה. קירשנבאום עשה זאת לא מכבר ולונדון הגיע, כאמור, בסוף השבוע האחרון. הוא היה כולו מלא הנאה ופליאה על כך שקבוצת אנשים ומחשבים קיימת ומשגשגת כבר כ-36 שנים ומאורת הנמר פורחת, לצד מערת הקסמים המדהימה של הקוסמת.

בדרך כלל, אני לא מופיע בתמונות במדור זה – אני הוא הצלם. הפעם התנדב לצלם אותנו רונן זרצקי, הבעלים של חברת הייעוץ BSD-IT, שמוכר מתפקידו הקודם, כסמנכ"ל הטכנולוגיות וכמנמ"ר של ישראכרט. הוא נלווה לפגישה וניצל את ההזדמנות "לצלם את הצלם". לדבריו, "מי שמצלם תמיד אחרים, ראוי שיצולם הוא עצמו". אמרה חזקה יותר שלו היא תמצית פעילותו בתעשייה ובכלל: Before I take (hi-tech) – I give. אמת לאמיתה שראוי לאמצה.

 

באו לבקר במאורת הנמר: אריאל אמור ופול גלנד, בנדא

אריאל אמור, מנכ"ל בנדא, ופול גלנד, סמנכ"ל השיווק של החברה, ביקרו השבוע במאורת הנמר, שם הם נפגשו איתי לשיחה ארוכה ומרתקת.

שוחחנו ארוכות אודות הפעילות הענפה של החברה בשוק הטכנולוגיה הישראלי – פעילות שהחלה לפני כ-30 שנים, במהלכן ביססה החברה את מעמדה כיבואנית של מגוון רחב של מותגי חדשנות בינלאומיים, ביניהם Xbox ,TP Link ,DJI, פיליפס (Phillips), סנדיסק (SanDisk), ווסטרן דיגיטל (Western Digital), לוג'יטק (Logitech) ועוד מגוון פתרונות לארגונים ולמשתמשים פרטיים, שפרוסים ביותר מ-5,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ.

בא לבקר במאורת הנמר: פול גלנד, סמנכ"ל השיווק של בנדא

בא לבקר במאורת הנמר: פול גלנד, סמנכ"ל השיווק של בנדא

"החזון של בנדא, שלמענו אנחנו פועלים בכל יום ושעה, הוא להביא למשתמשים בישראל, הארגוניים והפרטיים, טכנולוגיה מתקדמת הכי מהר, בליווי שירות אמין ובמחיר משתלם", ציין אמור. "אנחנו מקפידים, לאורך שנים, לעשות את מה שאנחנו הכי טובים בו – הפצה ומעטפת לוגיסטית מקיפה עבור המותגים אותם אנחנו מייצגים כאן, בישראל".

בנדא, שהוקמה ב-1987 על ידי מרדכי (מוקי) בן דוד, הפכה זה מכבר לשם נרדף לאיכות בשירות. נקודה מעניינת במיוחד עלתה כאשר סיפר לי אמור שבבדיקה שערך בשנים האחרונות נמצא שבכל בית או משרד בישראל נמצא לפחות מוצר אחד מבית בנדא, ובמקרים רבים הרבה יותר מאחד.

אמור, המכהן כמנכ"ל בנדא כבר למעלה מעשור, התחיל את דרכו בחברה ב-1999 ומילא, עד לתפקידו הנוכחי, שורה של תפקידי מכירות ושירות בחברה. גלנד, סמנכ"ל השיווק של החברה ב-10 השנים האחרונות, החל את דרכו בה ב-2004, ובמסגרת תפקידו מוביל את אסטרטגיית השיווק שלה בשוק הישראלי.

"אני לא הכי ותיק בחברה", הדגיש אמור. "המשאב הכי יקר שיש לי, כמנכ"ל, הוא האנשים שעובדים איתי, מעל 140. זה משאב יקר יותר מכל המלאי, המשרדים והמרכז הלוגיסטי שלנו, שנמצאים בעמק חפר. בנדא חרטה על דגלה לפני הכול לטפח ולשמר את המשאב האנושי, מתוך הבנה שבדיוק מהמקום הזה מגיעה גם הצמיחה העסקית".

חזון הטרנספורמציה הדיגיטלית על פי פוג'יטסו

לדברי רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל, "מתרחש שיבוש של הסדר המוכר לנו - טכנולוגיות דיגיטליות חדשות הופכות את הדינמיקה של השוק על פיה, ויוצרות דרישות חדשות לגמרי של הצרכנים"

בשבוע שעבר במינכן, גרמניה, מקום מושב המטה שלה, ערכה פוג'יטסו (Fujitsu) את Fujitsu Forum 2016 הכנס השנתי העשירי שלה לאזור EMEIA (אירופה, המזרח התיכון, אפריקה והודו) בהשתתפותם של מעל ל-12 אלף מקצועני IT ומנהלי לקוחות ושותפים עסקיים.

התוכנית המקיפה של הכנס על עשרות המסלולים וההרצאות, המחישה כיצד פוג'יטסו משתפת פעולה עם לקוחותיה ביצירה משותפת של עסקים המתאימים לעידן הדיגיטלי.

דגש חזק הושם באירוע על השקעתה המתמשכת של פוג'יטסו בטכנולוגיות דיגיטליות: בתחומי הענן, האינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית ואבטחת סייבר.

Fujitsu Forum 2016. צילום: פלי הנמר

Fujitsu Forum 2016. צילום: פלי הנמר

הנעת הטרנספורמציה הדיגיטלית הייתה הנושא המרכזי של כנס, שהוכרז כאירוע הטכנולוגי הגדול ביותר באירופה של יצרן יחיד. בכנס השתתפה משלחת ישראלית בראשותו של רענן ביבר, מנהל משרד פוג'יטסו בישראל, וכללה 11 בכירים: CTO’s וסמנכ"לי המכירות של השותפים העסקיים של פוג'יטסו בישראל מחברות One1, ניסקו, יעל, אמת מיחשוב ואיסטרוניקס. המוטו של היה של חדשנות המתמקדת באדם.

האירוע המחיש כיצד פוג'יטסו משתפת פעולה עם לקוחותיה בכל העולם ביצירה משותפת של עתיד המונע באמצעות הדיגיטל, מאיצה את החדשנות באמצעות דיגיטציה המתמקדת באדם ומספקת תוצאות עסקיות רבות ערך בכל מגזרי התעשייה, מקמעונות עד פיננסים ומלוגיסטיקה עד שירותי בריאות.

הטרנספורמציה הדיגיטלית מחוללת גל של שינויים בכל הענפים והכנס המחיש כיצד פוג'יטסו ממשיכה להשקיע ולחדש בתחומים דיגיטליים מרכזיים כגון הענן, האינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית ואבטחת סייבר, ומסייעת ללקוחותיה לנווט בין האתגרים וההזדמנויות של הטרנספורמציה הדיגיטלית.

המעבר לדיגיטל בעיצומו. צילום: פלי הנמר

המעבר לדיגיטל בעיצומו. צילום: פלי הנמר

לדברי ביבר, "הטכנולוגיה הדיגיטלית משבשת את הסדר המוכר לנו. טכנולוגיות דיגיטליות חדשות ושירותים חדשים המבוססים בענן, Big Data, שירותים ניידים והאינטרנט של הדברים, הופכים את הדינמיקה של השוק על פיה ויוצרים דרישות חדשות לגמרי של הצרכנים".

"פוג'יטסו מגיבה לכך באמצעות שיתוף פעולה עם הלקוחות ביצירה משותפת של עולם דיגיטלי חדש". ביבר אמר כי "ב-Fujitsu Forum סיפקנו הדגמות רבות עוצמה כיצד גישת היצירה המשותפת מאפשרת ללקוחות פוג'יטסו לנצל את הכוחות המשנים את השוק בכדי להשיג יתרון תחרותי ממשי".

ביבר סיכם ואמר כי "ככל שהדיגיטציה תמשיך ותחולל שינויים משמעותיים בכל מרכיבי העסקים, גישת היצירה המשותפת של פוג'יטסו תאפשר ללקוחותינו למקסם את יכולותיהם ולפרוץ גבולות חדשים".

מבחר ממצאים חשובים בסקר הארגונים של פוג'יטסו. צילום: פלי הנמר

מבחר ממצאים חשובים בסקר הארגונים של פוג'יטסו. צילום: פלי הנמר

כחלק מההתמקדות האסטרטגית בטרנספורמציה הדיגיטלית אצל הלקוחות, פוג'יטסו הכריזה והציגה:

● סקר חדש שמאשר ששינוי הכללים הדיגיטליים הוא הנורמה החדשה: יותר ממחצית (52%) המנהיגים העסקיים אומרים ששינוי הכללים הדיגיטליים (digital disruption) יגרום לכך שהארגון שהם מנהלים לא ימשיך להתקיים במתכונתו הנוכחית עד 2021. למרות שכמעט כל המשיבים לסקר (98%) אמרו שהארגון שלהם כבר הושפע וממשיך להיות מושפע משינוי הכללים הדיגיטליים, 92% מכירים בכך שהעסק חייב להשתנות על מנת לשגשג בעולם דיגיטלי ו-75% סבורים שהמגזר שבו הם פועלים יעבור שינויים משמעותיים בחמש השנים הבאות.

● תנופה מתמשכת בהשקת שירות הענן של פוג'יטסו 5K, שהינו מרכיב מרכזי באיפשור הענן של החברה ובאסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית של החברה: פוג'יטסו ממשיכה להשיק את הפלטפורמה כשירות (PaaS) 5K שלה ואת שירותי הענן למגזר הפרטי ובכך מעניקה ללקוחות אפשרות בחירה רחבה יותר לאחסון נתונים אזורי ומקומי, על מנת לציית לדרישות חוקיות מקומיות לגבי ניהול מידע רגיש באמצעות ניצול של טכנולוגיות מחשוב וענן חדשות ומהירות.

אסטרטגיית הצמיחה של פוג'יטסו ותחומי המפתח. צילום: פלי הנמר

אסטרטגיית הצמיחה של פוג'יטסו ותחומי המפתח. צילום: פלי הנמר

● פלטפורמת אינטרנט של הדברים חדשה בענן: פלטפורמת ה-Cloud IoT של פוג'יטסו, הנשענת על שירות הענן 5K, מפשטת ומאיצה את התכנון, האספקה והניהול של פתרונות ארגוניים  עתירי ביצועים ומבוססי אינטרנט של הדברים. היא מבטלת את המורכבות המאפיינת את פריסות האינטרנט של הדברים המוקדמות ומאפשרת אינטגרציה קלה של נתוני הבינה העסקיים ממגוון מקורות בכל התחומים העסקיים והתהליכים העסקיים המרכזיים.

● עסקי אבטחת סייבר חדשים באזור EMEIA: פוג'יטסו משיקה פעילות אבטחת סייבר באירופה, המזרח התיכון, הודו ואפריקה, על מנת לסייע לעסקים לחזק את עמידותם במתקפות סייבר כחלק מהיצע אבטחה חדש ומשולב ברמה הגלובלית. פוג'יטסו שואפת להגן על נכסי הלקוחות ולהבטיח רציפות עסקית באמצעות ניטור רצוף של המערכות, על מנת לחזק את העמידות בפני כל צורה של איום או מתקפה מקוונים.

● התמקדות מוגברת בפתרונות הבינה המלאכותית של פוג'יטסו, כגון פתרון חדש של שירותי בריאות שנועד לשפר את קבלת ההחלטות הקלינית, בעקבות ניסוי שנערך בבית החולים הקליני סאן קרלוס במדריד. פתרון זה, שפותח בעקבות מחקר מעמיק ביישום אנליטיקת נתונים מתקדמת בשירותי בריאות, העניק ללקוח טכנולוגיות אנונימיזציה מתוחכמת וטכנולוגיות אנליטיקת נתונים של פוג'יטסו, שהותאמו למילוי הצרכים הספציפיים של מגזר הבריאות המקומי בספרד. הטכנולוגיה תהווה את הבסיס לממשק חדש לתכנות יישומים לשירותי בריאות שייפרש בענן של החברה או יסופק באופן מקומי באשכול (cluster) או דרך ענן פרטי.

נגישות עם רגישות טכנולוגית

המשתתפים הרבים שפקדו את כנס נגישות טכנולוגית של עמותת נגישות ישראל ובנק הפועלים עמדו על החשיבות שבחיבור לטכנולוגיה של כלל האוכלוסייה, כולל אנשים עם מוגבלויות ● הנמר היה וראה

בערב שכולו התרוממות רוח, מעל השגרה היומיומית, נערך אתמול (ב') כנס נגישות טכנולוגית על ידי עמותת נגישות ישראל בשיתוף הנהלת בנק הפועלים. הכנס, שהתקיים במועדון בנק הפועלים בתל אביב, כלל תערוכת מוצרי טכנולוגיה נגישה ומתחם התנסויות.

באירוע השתתפו השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, וכן מנכ"לים ובכירים מחברות מרכזיות במשק. המסר של כולם היה אחד: צריך יותר רגישות לנגישות.

מקים העמותה הוא יובל וגנר, שלפני 26 שנים כמעט קיפד את חייו בתאונת מסוק, אבל בעזרת כוחות כמעט על אנושיים אסף את עצמו ושיקם את חייו לחיים של תרומה לחברה.

לפני כ-17 שנים, לאחר שהתרעם על חוסר תשומת לב והנגשה במוסדות המדינה, דחף אותו נשיא המדינה דאז, עזר ויצמן (כך מספר וגנר), להקים עמותה שמטרתה הגברת הנגישות לאנשים עם מוגבלויות.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המוטו של העמותה הוא "נגישות טובה לעסקים". היא מקדמת עסקים ומתוך כך שואפת להגביר את המודעות במדינה לנושא הנגישות.

"עבור אנשים עם מוגבלויות, הטכנולוגיה משנה מציאות"

את הכנס פתחה מיכל רימון, מנכ"לית העמותה, שתיארה את פעילויותיה לאורך השנים האחרונות ועמדה על ההתקדמות בנושא מצד מוסדות המדינה וחברות פרטיות.

השרה גמליאל אמרה בדבריה כי "עבור רוב בני האדם, המהפכה הדיגיטלית משפרת ומייעלת את החיים. עבור אנשים עם מוגבלויות היא משנה מציאות. כשרה לשוויון חברתי, המובילה את ישראל דיגיטלי, אפעל לצמצום הפער הדיגיטלי ולהנגשת ההזדמנות שמביאה הדיגיטליזציה לאנשים עם מוגבלויות".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ומנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, מאזינים לדוברים.

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, התרגש לשאת דבריו בכנס, כמי שהנושא קרוב לליבו. "אני עצמי אדם בעל מוגבלות פיזית (צולע – פ"ה) ואני מכיר על בשרי את חשיבותה העצומה של ההנגשה", אמר.

הוא ציין כי "חשוב לי להדגיש שהרווח בשילוב בעלי מוגבלויות בחברה לא בא לידי ביטוי רק ברמה המוסרית. חברה שתדע לשלב באופן מלא את בעלי המוגבלויות תרוויח פעמיים: פעם אחת בצד הערכי ופעם שנייה בתרומה למשק. יש כאן אוכלוסייה עם פוטנציאל תרומה אדיר למדינת ישראל וככל שחלקים גדולים יותר ממנה ייכנסו למעגל העבודה, כך המדינה תצא נשכרת".

"בנק הפועלים רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלויות נושא מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפישת השירות והאחריות החברתית שלו", אמר פינטו. "אנחנו רואים את עצמנו מחויבים לכך שגם השירותים הבנקאיים הטכנולוגיים יהיו שימושיים וידידותיים לכולם, ובפרט לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות".

השרה גמליאל מדברת ומתורגמת לשפת הסימנים. נגישות בפעולה.

בהמשך דבריו נתן המנכ"ל דוגמאות להנגשה בבנק – בבנקטים, סניפים מונגשים, מערכות אינטרנט מונגשות ועוד. פינטו ציין את היקף המועסקים בעלי מוגבלויות הקיים בבנק והדגיש שעובדים אלה נבחרו לתפקידם בגלל כישוריהם, כאשר הדבר המשמעותי הוא שהמוגבלות לא היוותה חסם עבורם.

התרגשות נרשמה בקהל כש-וגנר סיפר על הפציעה שהותירה אותו משותק כשהתרסק עם מטוסו, בעת ששירת כטייס בחיל האוויר. "18% מהאוכלוסייה הם אנשים בעלי מוגבלות. אסור לנו לאפשר עתיד שלא יהיה נגיש טכנולוגית לחמישית מתושבי ישראל. אם ניצור מחויבות מצד ארגונים, כדור השלג ירתום את כולם למטרה", אמר.

"כוח אדם מגוון יוצר חדשנות"

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל, ציין ש-"אנחנו, בסיסקו, מסתכלים פנימה, ורואים צורך חשוב בגיוון כוח האדם ובהכלה. כוח אדם מגוון יוצר חדשנות. אנחנו גם משקיעים רבות בפן החברתי – כיצד לשלב אוכלוסיות חלשות, איך לחבר חולים ונזקקים לטכנולוגיה. סיסקו משקיעה מאמץ טכנולוגי רב, למשל בתוכנית להאצת הדיגיטציה, שאנחנו עובדים עליה בשיתוף עם הממשלה ועם שותפינו העסקיים".

בהמשך הערב נערך פאנל בהשתתפות בכירים בתעשייה. שגיא אמר בפאנל כי "סיסקו, כחברה טכנולוגית בינלאומית, מסתכלת על הנגישות וההנגשה הטכנולוגיות הן מבחינה תעסוקתית פנים ארגונית והן בפיתוחים הטכנולוגיים אותם היא מפתחת עבור בעלי מוגבלויות. דוגמה לכך היא הפיתוח בעולם הבריאות המחוברת, שבאה לחבר שימוש בכלי טכנולוגיה ולבצע שיתוף בין סיסקו לחולים בכל הגילאים, כדי להקל על הניתוק הנכפה עליהם כתוצאה מאשפוז או מצב בריאותי מיוחד שמונע מהם תנועה חופשית. הדבר מתייחס גם לאנשים קשישים שלעתים מאבדים את הקשר עם בני משפחה רחוקים או מתקשים להגיע ולצרוך שירותי רפואה בצורה סטנדרטית, למשל על ידי הגעה למרפאה".

המנכ"לים מהתעשייה מאזינים.

שגיא קרא לנוכחים לחבור לסיסקו בפעילותה במסגרת התוכנית להאצת הדיגיטציה של מדינת ישראל, שמטרתה חיבור הפריפריה למרכז, הנגשה ודיגיטציה של מערכות החינוך, בריאות, תעסוקה, עידוד יזמות ועוד.

ניתן לסכם את הערב במשפט שהפך לסלוגן הנתינה בקהילת ההיי-טק, ושאביו ומולידו הוא רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT ולשעבר סמנכ"ל ומנמ"ר ישראכרט, שאמר: Before high-tech (I take) I give.

neg2

מימין: נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור; רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT; אבי כוכבא, משנה למנכ"ל וראש חטיבת החדשנות בבנק הפועלים; ויחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית.

מאנשי עמותת נגישות ישראל. מימין: ערן כדורי, רואה חשבון; אבי ישראל, יו"ר הוועד המנהל; ומיכל רימון, המנכ"לית.

צוות סיסקו ישראל במפגש. מימין: מלי לוזון, מנהלת השיווק; אורן שגיא, המנכ"ל; ונורית חטב, מנהלת שותפים עסקיים לאזור EMEAR וסמנכ"לית משאבי אנוש מכירות גלובל.

מימין: יובל וגנר ורונן זרצקי.


בתצוגת הפתרונות: איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של טלדור, שמשווקת את פתרון הנגישות USER1ST.

מימין: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל; ודורון קורץ, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה.

 

 

"אחרי שמדברים עליו 50 שנה – הפעם עידן הבינה המלאכותית באמת כאן"

"אם עד לא מכבר, המעבדים שאמורים לטפל בהיקף הנתונים העצום ובסיבוכיות החישובים לא היו זמינים, בזמן האחרון נרשמה פריצת דרך", אמר ד"ר יוזף רגר, ה-CTO של פוג'יטסו לאזור EMEAI ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על הסניף הישראלי החדש ולאן פניה של החברה בעתיד

ד"ר יוזף רגר הוא בין הפנים המוכרות לעולם של פוג'יטסו (Fujitsu), ענקית ה-IT היפנית. בתפקידו כ-CTO הוא פעיל בחטיבות השונות של החברה מזה 14 שנים ובשנתיים האחרונות הוא התמנה למנהל הטכנולוגיות הראשי של אזור EMEAI – אירופה, המזרח התיכון, אפריקה והודו. כך הוא מתחבר לשוק הישראלי, בו הושק בחודש שעבר המשרד המקומי של פוג'יטסו, בניהולו של רענן ביבר.

ד"ר רגר הגיע לפוג'יטסו לפני 18 שנים מיבמ (IBM), בה כיהן, בתפקידו העיקרי, כארכיטקט ראשי ויועץ בכיר באירופה. כך הוא הכיר ישראלים לא מעטים מעולם ה-IT והתרשם מאוד מיכולותיהם. הוא אף ביקר בארץ לפני עשור. ד"ר רגר מתלהב מהרוח והישראלית ומספר שבכל מקום שבו הוא נתקל בישראלים, הוא חש שהם חכמים ויזמים יוצאי דופן.

פוג'יטסו, או, בשמה המלא, Fujitsu Technology Solutions – FTS, נוסדה עוד ב-1935, וכיום היא חברת ה-ICT הגדולה ביפן והחמישית בגדולה בעולם. הכנסותיה השנתיות הן 41 מיליארד דולר, יש לה הצע רחב ומגוון של מוצרים טכנולוגיים, פתרונות ושירותים והיא מעסיקה 156 אלף עובדים, שתומכים בלקוחות ביותר מ-100 מדינות ברחבי תבל. יצוין כי פוג'יטסו מאפשרת ללקוחותיה לנצל הזדמנויות דיגיטליות, בשילוב בין טכנולוגיות ICT וחדשנות דיגיטלית.

הנושא המרכזי של הכנס של החברה לשנה זו, שהתקיים בשבוע שעבר במינכן, היה הטרנספורמציה הדיגיטלית. 39 אלף איש עובדים בחטיבה של פוג'יטסו שעוסקת בתחום ובאירוע הושם דגש על פורטופליו הפתרונות הדיגיטליים של החברה המיועד לכך.

המוטו של פוג'יטסו: לשתף את הלקוח ביצירת הפתרונות שלו, הלכה למעשה. צילום: פלי הנמר

המוטו של פוג'יטסו: לשתף את הלקוח ביצירת הפתרונות שלו, הלכה למעשה. צילום: פלי הנמר

מהי האסטרטגיה של החברה בישראל, לאחר השקת הסניף המקומי?
"אנחנו מציעים, גם בישראל, את הפתרונות שלנו, שכוללים מערכות שרתים ומחשבים שולחניים וניידים עתירי ביצועים, כמו גם מערכות אחסון מתקדמות ביותר, כולל All-Flash. בשלב הבא נשקול גם להציע שירותים מקצועיים ופתרונות בעולמות החדשים של האינטרנט של הדברים, הבינה המלאכותית והמהפכה התעשייתית הרביעית (Industry 4.0)".

המנמ"רים בישראל התרגלו עשרות שנים לספקים בינלאומיים ענקיים כמו יבמ, דל ו-HP. למה דווקא פוג'יטסו?
"פוג'יטסו היא כמו קרחון ענק, שרק קצהו בולט מעל פני המים – הניידים, המסכים, השרתים והאחסון. מתחת לקצה הזה יש היצע ענק של שירותים ותוכנה, שמספקים פתרונות מתקדמים למבחר לקוחות בעולם בנושאים כמו בריאות, אבטחה, תחבורה, תעשייה וממשל. אלה פתרונות שמתאימים מאוד גם למנמ"רים ולארגוניהם בישראל, כי אנחנו פועלים תמיד בשיטת Co-creative – יצירתיות משותפת. בשיטה הזו אנחנו מתאימים לכל לקוח את הפתרון המתאים לו, כי אנחנו מניחים שהתבונה לא נמצאת במקום אחד בלבד, אלא בעבודת צוות של לקוח עם ספק בינלאומי כמונו ועם השותפים העסקיים שלנו".

אחד מפתרונות הבינה המלאכותית של פוג'יטסו: ניטור, בקרה ושליטה ברימזור, להזרמת תנועה יעילה. צילום: פלי הנמר

אחד מפתרונות הבינה המלאכותית של פוג'יטסו: ניטור, בקרה ושליטה ברימזור, להזרמת תנועה יעילה. צילום: פלי הנמר

מדוע אתם מנפנפים בבינה המלאכותית דווקא השנה? כבר כ-50 שנים הנושא מתעורר מדי עשור ונמוג לקראת אמצעיתו…
"נכון, פתרונות בינה מלאכותית (AI) הם משאת נפשם של אנשי ה-IT בעולם מזה שנים רבות, אך עד לאחרונה, המעבדים שאמורים לטפל בהיקף הנתונים העצום ובסיבוכיות החישובים לא היו זמינים. כלומר, הם היו חלשים מדי. פריצות דרך בתוכנות בינה מלאכותית מצריכות כוח חישוב בעוצמות של שלושה סדרי גודל ממה שהיה מוכר בתעשייה עד כה. והנה, בזמן האחרון, המעבדים – בעיקר הגרפיים (GPU) אבל גם ה-CPU – מאפשרים מהירות, ויחד עם התבססות מהירות העיבוד בענן ברוחב פס עצום מתחיל עידן פתרונות הבינה המלאכותית.

פוג'יטסו, כספקית פתרונות טכנולוגיים, רואה את עצמה כחלוצה ורוצה להוביל בתחום זה ובעולם האינטרנט של הדברים. צריך לזכור שיש לנו גם מסורת של ייצור מחשבי מיינפריים, ופיתוח תוכנה ויישומים מתאימים.

העיקר הוא שאנחנו תמיד קשובים ללקוחותינו, שהם צמרת ארגוני האנטרפרייז בעולם. גם בישראל, אנחנו משרתים את לקוחותינו יחד עם השותפים העסקיים המקומיים. השותף העסקי שלנו בישראל מכיר היטב את הלקוח וצרכיו. התפיסה שלנו היא גלוקלית: חשוב גלובלית, פעל לוקלית (Glocal: Think Global, Act Local)".

לסיכום ניתן לומר שד"ר רגר הוא ידען, מקושר וצבעוני, ושיהיה מעניין לראות אותך בישראל, מרצה על מגמות בתעשייה ולאן הטכנולוגיה מובילה אותנו.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

"הבשורה של האג'יליות הולכת ומתפשטת – והמודעות לכך גוברת"

כך אמרה אנג'לה טוצ'י, המנהלת הכללית של תחום ניהול האג'ייל ב-CA Technologies ● לדבריה, "כל הארגונים המעוניינים להתחרות ולהצליח חושבים על אג'יליות"

"הבשורה של האג'יליות הולכת ומתפשטת, והמודעות לכך גוברת. מי שמוביל את הדרך הם ארגונים העוסקים בפיתוח תוכנה. התחום הזה מתחיל להמריא בכל הקשור לאימפקט שיש לו על הארגון בכללותו", כך אמרה אנג'לה טוצ'י, המנהלת הכללית של תחום הניהול האג'ייל ב-CA Technologies.

טוצ'י אמרה את דבריה בראיון לאנשים ומחשבים שנערך ב-CA World, הכנס השנתי של CA Technologies שהתקיים בלאס וגאס. CA Technologies מיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס.

"כל הארגונים המעוניינים להתחרות ולהצליח חושבים על אג'יליות", אמרה טוצ'י. "למעשה כל החברות שוקלות את  זה וכל אחת נמצאת בשלב כלשהו של פעולה בכיוון האג'יליות".

לדבריה, "ניתן לראות 'כיסים' בארגונים גדולים הפונים לכיוון של מתודולוגיית פיתוח אג'ייל. ברחבי העולם אנו רואים חברות תוכנה שמאמצות פרקטיקות אג'ייל. אנו מתחילים לראות יותר ארגונים שמאמצים אג'יליות ברמת הארגון – כולל צוותים המתקבצים יחדיו כדי לפתח תוכנות".

"אנו רואים יותר ויותר ארגונים המתחילים להתבונן לכיוון פונקציונליות החוצה את הארגון – לא רק פיתוח, אלא גם תפעול, תכנון ואיסטרטגיה, והשתתפות של התחום העסקי".

האם קיימת בחברות התנגדות לאג'יליות עסקית?
"באופן כללי אנשים לא אוהבים שינויים", אומרת טוצ'י. "יש צורך במישהו בארגון שיהיה 'סוכן שינויים' – או יותר נכון מנהיג של שינוי ושיאמר גם מהי הסיבה לשינויים, ואז האנשים ילכו בעקבותיו. הארגונים שמאמצים אג'יליות הם אלו שבהם ישנו אותו 'סוכן שינויים' וישנן סיבות כגון יחידה עסקית חדשה ולחצים שונים כגון לחצים רגולטוריים".

"המפתח להצלחה בסביבת אג'ייל הוא עובדים. CA מציעה את הכלים הדרושים להם כדי לעבוד במהירות וביעילות", אמרה טוצ'י. "לעתים קרובות מדי, חברות נאלצות לבחור בין פלטפורמת אג'ייל המוכנה לפעולה ברמת הארגון, לבין כלים המתמקדים בפונקציונליות ברמת הצוות. החל מעתה חברות לא צריכות לוותר על העוצמה למען קלות שימוש. עם CA Agile Central יש להן את שני הדברים".

CA technologies חשפה בכנס CA World את המהדורה העדכנית של CA Agile Central. תכונות חדשות שנוספו מאפשרות לצוותים לבצע תכניות אסטרטגיות מהר יותר, תוך האצת האג'יליות ברחבי הארגון במטרה להפחית את הזמן לערך הלקוח (customer value).

להאיץ את אימוץ האג'ייל

מחקרים מראים כי אימוץ פרקטיקות אג'ייל מתקדמות מביא לתוצאות טובות יותר, כולל עליה של 33% באימפקט העסקי כגון אג'יליות, צמיחה, התמקדות בלקוח ויעילות תפעולית*.

פלטפורמת CA Agile Central כוללת עתה יכולות חדשות המאפשרות למשתמשים גישה מהירה למידע הרלוונטי ביותר לעבודתם היומיומית, תוך שמירה על יכולתם לנהוג על פי האסטרטגיה של הארגון. תכונות ה-Personal Navigation וה-Quick Detail שהוכרזו בכנס, מעבירות את עוצמת הפלטפורמה לידיו של כל משתמש כדי להאיץ את אימוץ האג'ייל והשימוש בו בארגון.

CA Agile Central מספקת "רכזת" (hub) עבור הצוותים על מנת לתכנן, לתעדף ולעקוב אחר העבודה בשיתוף פעולה ובאופן מסונכרן. תכונת ה-Personal Navigation מקצרת את הנתיב בין המשתמש לבין העבודה שיש לסיים, בכך שהיא מאפשרת למצוא ולהשתמש בקלות בדפים הנצפים ביותר – ומעבירה לרקע את הדפים שבהם כמעט ולא נעשה שימוש.

תכונת ה-Quick Detail החדשה מאפשרת למשתמשים לעדכן את כל הפרטים הרלוונטיים של פריטי העבודה מבלי לעזוב את הדף שהם עובדים עליו. דבר זה יוצר יעילות רבה יותר בדרך שבה הם ניגשים למידע החשוב ביותר שתומך בעבודתם ומשתמשים בו.

תכונות חדשות נוספות של CA Agile Central כוללות:
● סינון מתקדם וצפיות שמורות: ניתן למצוא בקלות את מה שצריך באמצעות מסננים מהירים ומסננים מתקדמים רבי עוצמה.
● Webhooks: בניית אינטגרציות קלות המופעלות כאשר משתנים נתונים ב-CA Agile Central. המשתמשים מקבלים נתונים בזמן אמת כשהם משתנים, כמו עדכון מיידי אוטומטי, כדי לשמור על עמידה בלוח הזמנים של הפרויקטים, בין הצוותים.
● Subscription App Catalog: הגדרה מחדש של התאמה ב-CA Agile Central – משתמשים יכולים להוסיף אפליקציות מותאמות כדי לקבל דיווח לגבי תובנה עסקית ואוטומציית Workflow.

*Keeping Score: Why Digital Transformation Matters, Coleman Parkes Research, May-June 2016

הכתבה בשיתוף NessPro.

CA השיקה פתרון להרחבת האג'יליות בניהול אפליקציות, להאצת תהליכי DevOps

היכולות החדשות כוללות ניתוח חכם לטיפול בבעיות ואינטגרציה של אפליקציות עבור שירותי ענן ורשתות וירטואליות

CA Technologies, המיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, הכריזה בכנס CA World על תוספות חדשות לסל מוצרי ה-DevOps של החברה. מדובר בתוספות המשלימות סל מוצרים במגוון תחומים, החל מפיתוח ועד לייצור, כולל הטכנולוגיות התומכות – מענן ועד להתקנים. בחברה מציינים כי המטרה היא לשפר את חוויית המשתמש באפליקציות, תשתיות ורשתות, שמשתנות באופן דינמי.

הגרסאות החדשות של מוצרי ניטור אפליקציות הליבה והתשתיות של CA מאיצות איטרציות של אפליקציות באיכות גבוהה ומשפרות את חוויות הלקוח, אומרים בחברה. השיפורים והאינטגרציות החדשות של מוצרי CA Application Performance Management (CA APM), CA Performance Management ו-CA Virtual Network Assurance מביאים לשיתוף פעולה טוב יותר בין צוותי DevOps, במטרה להגביר את מהירות שחרורן של תוכנות.

"CA מעניקה לחברות את היכולת לספק שירותי תוכנה משולבים במלואם, שפועלים תמיד", אמר אלי סידיקי, המנהל הכללי של תחום ה-Agile Operations ב-CA Technologies. "כדי לתמוך ביותר מאשר אפליקציות ותהליכים עסקיים סטטיים, CA מספקת לתפעול ה-IT את הנראות והאוטומציה הנדרשות כדי להתאים את מהירות החדשנות עבור אפליקציות ושירותים רבים בענן".

יכולת אנליטית חדשה ב-CA APM, לצד ממשק שעוצב מחדש, משפרים את הניטור של חוויות המשתמש באפליקציות ענן, אפליקציות ניידות וכאלה שמותקנות בתוך הארגון, מציינים ב-NessPro. עוד הם אומרים כי CA APM לומד במהירות ומתאים את עצמו כדי להוביל, תוך חיזוי, משתמשים מתחילים לאבחנה של בעיות באפליקציות, עם הפחתה של הזמן והמומחיות הנדרשים.

בנוסף, עבור ארגונים שמעוניינים לספק חוויית לקוח אמינה בערוצים דיגיטליים רבים, אינטגרציה של CA APM עם CA App Experience Analytics מאפשרת תובנה מקיפה לגבי חוויית המשתמש, פרטים של ביצועי האפליקציה, וה-"בריאות" הכוללת של אפליקציות ווב, אפליקציות ניידות ואפליקציות לבישות. כתוצאה מכך, לדבריהם, כל בעיה פוטנציאלית בתחום הביצועים מתוקנת באופן אוטומטי, במהירות ובקלות.

"כדי לספק חוויה חלקה, מעוצבת היטב ואמינה, אנחנו צריכים לדעת בדיוק מה ביצועי המערכות שלנו בכל רגע נתון ומה ההשפעה של כל בעיה על הלקוח הבודד", אמר קווין קיי, ראש התפעול והבטחת השירות בבנק Absa. "עם פתרונות ה-APM וניהול התשתיות של CA, אנחנו יכולים להבין במהירות איזה רכיב של המערכת אחראי לחוויית לקוח שהיא פחות ממושלמת, מה ההשפעה שלו על לקוחות, ואיך לטפל בו. כמו כן, על ידי הבנת התנהגות הלקוחות בכל הערוצים הדיגיטליים שלנו אנחנו מסוגלים לשפר את עיצוב הממשק ולשפר את חוויית הלקוח".

מחברי הענן ויכולות נוספות

כאשר ארגונים מבקשים לשלב את האפליקציות שבארגון עם שירותי ענן, מחברי הענן (Cloud connectors) של CA APM מספקים לצוותי DevOps את הגמישות להשתמש בטכנולוגיות מודרניות. הרחבות עבור Docker, Nginx ו-RabbitMQ ניתנות להורדה מ-CA APM Marketplace.

לשחרור מהיר יותר של תוכנות, CA הודיעה גם כי CA BlazeMeter, פתרון בדיקות ביצועים שמבוסס על קוד פתוח, מוסיף אינטגרציה עם CA APM. על ידי שילוב של CA BlazeMeter עם CA APM, מפתחים יכולים לדמות את חוויית המשתמש תוך קורלציה לפרטים של ביצועי האפליקציה ולזהות בעיות ביצועים פוטנציאליות לפני השפעתן על חוויית הלקוח.

עם CA Virtual Network Assurance המשופר באמצעות CA Performance Management, החברה מציעה את התמיכה העמוקה והרחבה ביותר לרישות מוגדר תוכנה (SDN) ולארכיטקטורות ענן כגון Cisco ACI, Juniper Networks Contrail, OpenContrail, Nokia Nuage, OpenDaylight, OpenStack ו-VMware NSX. יחד, הם מספקים את פלטפורמת הרשת והפלטפורמה האנליטית המקיפה ביותר עבור יכולת הרחבה גבוהה, בעלות נמוכה, עם תובנה קלה לגבי ביצועי רשת מודרנית ויושרה של שירות עסקי.

הכתבה בשיתוף NessPro.

"התוכנה הפכה לגורם מרכזי המאפשר את פעילותו של העסק המודרני"

כך אמר מייק גרגואר, מנכ"ל CA ● לדבריו, "החברות המצליחות בעתיד יהיו בנויות לשינויים הודות להצבת התוכנה במרכז כל פעילות שהן מבצעות"

"אנו נמצאים בעיצומו של שינוי מאסיבי. הזמנים בין טכנולוגיות שמשנות את כללי המשחק הולכים ומתקצרים. לתוכנה יש תפקיד קריטי בכלכלה ובחיי היומיום שלנו. בנוסף לכך, השינוי הדרמטי של כלכלת האפליקציות ממריץ כל עסק ברחבי העולם", כך אמר מייק גרגואר, מנכ"ל CA Technologies.

גרגואר דיבר בכנס CA World 2016, הכנס השנתי של CA, שנערך בלאס וגאס. CA Technologies מיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס.

"מודלים עסקיים חדשים מופעלים על ידי טכנולוגיות מתקדמות", אמר גרגואר. "התוכנה הפכה לגורם מרכזי המאפשר את פעילותו של העסק המודרני, שבו הטכנולוגיה מניעה את ההכנסות".

מנכ"ל CA Technologies, צופה כי החברות המצליחות בעתיד יהיו בנויות לשינויים (Built to Change) הודות להצבת התוכנה במרכז כל פעילות שהן מבצעות.

מייק גרגואר, מנכ"ל CA Technologies, בהרצאת המליאה בכנס CA World. צילום: יח"צ

מייק גרגואר, מנכ"ל CA Technologies, בהרצאת המליאה בכנס CA World. צילום: יח"צ

"על רקע ה-disruption הכלכלי המתרחש בצורה מתמדת, יצירת מודל עסקי לזמן ארוך אינו מתאים למציאות הדיגיטלית החדשה", אמר גרגואר. הוא הסביר כי הרעיון של יתרון תחרותי בר-קיימא פינה את מקומו למושג העכשווי יותר של גמישות עסקית, שפירושה היכולת לחוש, להגיב ולהסתגל במהירות, באופן אוטומטי, לדינמיקת השוק המשתנה.

חברות הבנויות לשינויים מבינות כי האקו-סיסטם והמבנים הקיימים "פגיעים" לרעיונות טובים יותר. חברות הבנויות לשינויים מתמקדות בזריזות וגמישות (אג'יליות) עסקית, המאפשרת להן להביא לשיפורים מהירים ומתמשכים בחוויית הלקוח. מדובר בתחומים רבים, החל מהדרך שבה החברות מנהלות כשרונות, ועד  לדרך שבה הן נמנעות מלקשור את עצמן לנכסים קבועים, והאופן שבו הן נוטלות על עצמן סיכונים.

התוכנה כגורם מאפשר קריטי

על פי גרגואר, התוכנה היא מאפשר קריטי וגורם מבדל ביכולתה של חברה להצליח. "תוכנה היא כיום מרכיב הליבה ב-DNA של עסק", אמר מנכ"ל CA. "זהו מנוע חיוני מול הלקוח המאפשר לחוש ולהגיב לצרכים, הזדמנויות, ואיומים חדשים. לא משנה מהו הענף או המוצר הסופי שלך, כל אחד מהמותגים ייוצג, יתוקשר ויישפט באמצעות טכנולוגיה".

גרגואר הסביר כי אנו נמצאים בעיצומו של מהפך עסקי עולמי מסיבי שבו מאותגרים מנהיגות, משאבי אנוש, ועקרונות הניהול הפיננסי. "כל זה דורש חשיבה חדשה – ואג'יליות בעסק שלך – כיצד אתה משתמש בטכנולוגיה ואיך אתה בונה  תוכנה", אמר.

"אנו חייבים לבצע אופטימיזציה כדי להיענות ולהגיב, על מנת לנצל הזדמנויות חדשות, לפנות מקום לחדשנות, ולספק ערך ייחודי ללקוחות שלנו".

פתרונות התוכנה של CA מבצעים אופטימיזציה של האג'יליות העסקית

בכנס CA World הכריזה CA על סדרה של פתרונות חדשים בסל המוצרים שלה בתחומי האג'ייל, DevOps, אבטחת מידע ומיינפריים, התומכים בדרך שבה חברות מודרניות מתכננות, מפתחות ומספקות את פתרונות התוכנה שלהן.

"תחשבו עליהם כעל יכולות ליבה שתזדקקו להן כשתצטרכו להעביר את הארגון שלכם אל העתיד", אמר גרגואר.

חלק מההכרזות כוללות:
● פתרון חדש של "זהות כשירות" (identity-as-a-Service) במטרה לתת מענה לצרכים של ניהול זהויות וגישה (IAM) הן באפליקציות שבתוך הארגון והן בענן.
● יכולות DevOps חדשות עם אנליטיקה ואינטגרציות חכמות עבור שירותי ענן ורשתות וירטואליות.
● יכולות של חיזוי אנליטי (Predictive Analytics) עם למידת מכונה עבור המיינפריים.
● שיפורים לפתרון ה-SaaS המוביל של CA שנבנה על מנת להרחיב פרקטיקות אג'ייל.

פוג'יטסו משיקה בישראל אולטרה-ניידים: LIFEBOOK U7X7

מדובר במחשבי מחברת קלים במיוחד, הממלאים את הדרישות של עבודה גמישה ומאפשרים שימושיות, עמידות ואבטחה מירבית, עם אימות זהות ביומטרי מובנה

פוג'יטסו (Fujitsu) הכריזה השבוע על LIFEBOOK U7X7, משפחת מחשבי מחברת אולטרה-ניידים, שנועדו למלא את הצרכים המשתנים של אנשי עסקים, ליד שולחן העבודה ובתנועה.

המשפחה כוללת שלושה מחשבי מחברת חדשים וקלים בגדלים שונים, החל מצג 12.5 אינץ' אולטרה-נייד, וכלה בסוס העבודה במשפחה בעל צג 15.6 אינץ'. בעובי של 19 מ"מ בלבד ובמשקל של 1.3 ק"ג 1, ה-LIFEBOOK U727 הוא מחשב המחברת האולטרה-נייד הראשון של פוג'יטסו.

משפחת LIFEBOOK U7X7 של פוג'יטסו נועדה למלא את הדרישות של כל סגנונות העבודה. החברה מתמקדת בנוחות ומציעה בחירה בין יציאה קלאסית או חיבור USB-C, בכדי להקל על משתמשי הדגמים השולחנים להתחבר לתחנת עגינה בכל מקום וגם לממשקי רשת וצגים, ובכך לבטל את הצורך בכבלים ומתאמים בעת ניידות.

LIFEBOOK U757. צילום: פלי הנמר

LIFEBOOK U757. צילום: פלי הנמר

מאחר ומשפחת LIFEBOOK U7X7 מאפשרת ניוד נח ביותר, פוג'יטסו נקטה צעדים שיבטיחו שדגמי המחשבים והנתונים שבתוכם יהיו מוגנים מפני גניבה או גישה בלתי מורשית.

מבחר הדגמים מגיע עם מאפייני אבטחה מתוחכמים, לרבות קורא כרטיסים חכם משולב ו-TPM 2.0. חיישן ורידי היד האופציונלי עושה שימוש בטכנולוגיית PalmSecure של פוג'יטסו כדי לאפשר אימות זהות המשתמש ללא סיסמה והוא ניתן להטמעה במקביל לשיטות נוספות של אימות זהות.

מאפיינים רבים נוספים משפרים את חוויית השימוש הכוללת ב-LIFEBOOK U7X7, כגון הנדסת אנוש, צגי מגע HD ללא סנוור או full-HD, צירי מסך מחוזקים ומרכב מגנזיום איכותי המבטיח את עמידות הדגמים.

הדגם הקל יותר - U747. משפחת LIFEBOOK U7X7. צילום: פלי הנמר

הדגם הקל יותר – U747. משפחת LIFEBOOK U7X7. צילום: פלי הנמר

בהתאם לציפיות של אנשי מקצוע, חיי סוללה המספיקים ליום שלם הם הסטנדרט של משפחת המחשבים החדשה, וסוללות הניתנות להחלפה על ידי המשתמש מוסיפות נוחות ומפחיתות עלויות.

בניגוד ליצרנים אחרים, פוג'יטסו מאפשרת לשדרג כוננים קשיחים ואת זיכרון המערכות מבלי שהאחריות תתבטל, ומספקת גישה קלה לרכיבים אלה באמצעות פתחי שירות. בנוסף, משתמשי LIFEBOOK U7X7 אינם צריכים להתפשר בכל הקשור לקישוריות, משום שכל הדגמים מגיעים עם יציאות VGA מובנות ומחבר LAN מלא.

רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל. צילום: ניב קנטור

רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל. צילום: ניב קנטור

לדברי רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל, "גמישות, קישוריות ואבטחה מרביות הם המאפיינים המבוקשים ביותר במחשבי מחברת עסקיים כיום. ככל שגוברת הפופולריות של שיתוף בין מחשבים שולחניים וניידים, אנשי מקצוע מחפשים יכולות מקיפות, ואילו המעסיקים זקוקים להתקנים עתירי ביצועים אך חסכוניים שהמשתמשים יאהבו וגם יחזיקו מעמד לאורך כל הדרך".

"דרישות אלו הנחו את פילוסופיית העיצוב של משפחת LIFEBOOK U7x7", אמר ביבר. "פוג'יטסו מציעה דגמים שונים המתאימים לכל סגנון עבודה, ממנהלים שנמצאים תמיד בנסיעות, עד למשתמשים הזקוקים לצג גדול או אלה שרוצים לעבוד עם שני מסכים בו-זמנית".

משפחת מחשבי המחברת LIFEBOOK U7x7 תהיה זמינה באירופה, המזרח התיכון, הודו ואפריקה החל מנובמבר. המשלוחים הראשונים צפויים להתבצע בינואר 2017. התמחור משתנה בהתאם לדגם, לתצורה ולמדינה.

דגמים נוספים במשפחת LIFEBOOK U7X7 הדגם הקל יותר U747

פוג'יטסו הכריזה על ETERNUS – מערך אחסון כל-פלאש

המערכת תוכננה מראש לשימוש חכם ויעיל בטכנולוגיית פלאש, והיא מנצלת במלואה את הטכנולוגיה ומציעה ביצועי אחסון גבוהים וזמני תגובה נמוכים במיוחד

פוג'יטסו (Fujitsu), שפתחה החודש סניף בישראל, השיקה בעולם וגם בישראל מערכת אחסון מרכזית לסביבות מחשוב ארגוניות. מערכת ETERNUS AF  הכוללת דגמי כל-פלאש, היא מערכת האחסון המהירה אי-פעם של החברה, המביאה את טכנולוגיית כל-פלאש ללקוחות הזקוקים למערך אחסון דינאמי וסופר-מהיר בעלויות סבירות.

המערכת תוכננה מראש לשימוש חכם ויעיל בטכנולוגיית פלאש (Flash) והיא מנצלת במלואה את הטכנולוגיה ומציעה ביצועי אחסון גבוהים, זמני תגובה נמוכים במיוחד, ביצועים צפויים וקבועים ללא התקורות של אלגוריתמים עבור Caching ו-Tiering, יכולות דחיסה וצמצום כפילויות ויכולות Massive Scale-out.

כמו כן, היא נועדה לספק תשתית אופטימלית להאצת היישומים והביצועים, תוך הורדת עלויות התשתיות וצמצום רמת המורכבות שלה עבור בסיסי נתונים בעלי רמות טרנזקציות גבוהות BI, מערכות VDI ויישומים ויישומי Big Data ועוד.

מערך אחסון ETERNUS AF: מהירות שיא באיכות גבוהה ועלויות סבירות. צילום: פלי הנמר

מערך אחסון ETERNUS AF: מהירות שיא באיכות גבוהה ועלויות סבירות. צילום: פלי הנמר

ETERNUS AF מורידה את חסמי הכניסה למערכות אחסון כל-פלאש, ומאפשרת ללקוחות ליהנות מזמני תגובה מהירים, אמינות גבוהה וגמישות רבה שמאפשרת טכנולוגיית הפלאש.

עוד היא מתאפיינת בתכונות של מערכות בדירוג Enterprise-class וכוללת Quality of Service QOS אוטומטי, שרידות ברמת אל-כשל לעבודה ללא הפסקה, מניעת כפילויות Deduplication ודחיסת נתונים.

רענן ביבר, מנכ''ל פוג'יטסו ישראל. צילום: פלי הנמר

רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל. צילום: פלי הנמר

לדברי רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל, "במהלך השנים הלך והעמיק הפער בין השיפורים בביצועים של רכיבי דטה סנטר כגון שרתים מהירים יותר המשתפרים בביצועיהם כמו גם הרכיבים שבתוכם, לבין ההתקדמות האיטית יחסית בביצועי תשתיות אחסון בדיסקים מגנטיים. השימוש ההולך וגובר בשנים האחרונות בטכנולוגיית Solid State Drives SSD מאפשר למערכי אחסון מודרניים להדביק את הפער הזה".

"מערכת האחסון החדשה עושה שימוש בדיסקים SSD, להם יתרון ברור על פני דיסק מגנטי מסורתי מסתובב (Spindle) עם זמני גישה והשהייה (Latency) משופרים משמעותית, וגם היעדר חלקים נעים חוסך תקלות האופייניות לדיסקים המסורתיים".

עוד מציין רענן כי "מחירי רכיבי האחסון כל-פלאש בירידה, ואנו שמחים לאפשר ללקוחותינו ליצור סביבות IT מהירות יותר, תגובתיות יותר ויעילות יותר תוך מיקסום היתרונות של השירותים דיגיטליים והאפשרות לפתח יישומים מודרניים וגישה מהירה מכל מקום".

"השיפורים אותם מציגה פוג'יטסו, מתורגמים ליתרונות ברורים עבור הלקוחות הנדרשים למערכות אחסון אפקטיביות ומהירות מרכזיות עבור מערכות דטה סנטר, והמעוניינים לשפר את רמות האמינות והמהירות תוך השגת עלויות רכישה ותפעול נמוכות יותר והחזר השקעה בעל יתרון משמעותי על המערכות הקיימות".