ראשונה לציון – גם בטכנולוגיה וביזמות

RishonTech הוא מיזם שמאגד את היזמים והסטארט-אפים מהעיר הוותיקה לקהילה חדשנית ושוקקת של טכנולוגיה ● הנמר היה, ראה והתרשם מהיזמות המקומית, שתתרום גם לתעשייה הארצית

קהילת היזמות הישראלית ממשיכה להתפתח ועוברת בשנים האחרונות גם לערים שלא הייתה לה נוכחות בהן לפני כן, או שהנוכחות שלה בהן הייתה מצומצמת יחסית. אחת מאותן קהילות מתפתחות נמצאת בראשון לציון – עיר בעלת היסטוריה עשירה, שמקומה בין הערים שמהוות מרכזי חדשנות והיי-טק בישראל הולך ומתרחב.

חלק לא מבוטל מכך מתקיים בזכות קהילת RishonTech, שנוצרה על מנת לאפשר לתושבי העיר שהינם יזמים, סטארט-אפיסטים, אקדמאים, אנשי טכנולוגיה והיי-טק, ואף משקיעים מנוסים, ליצור קשרים עסקיים עם בני עירם ולתרום לפיתוח הכלכלה בעיר.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

הקהילה היא פרי רעיון של שני יזמים תושבי ראשון לציון – דניאל שרעבי ורוני קום. שרעבי היא מנהלת שיווק גלובלית בחברת ייעוץ, שהגיעה לתחום היזמות לאחר שהקימה סטארט-אפ בתחום האופנה. קום הוא יזם עסקי-חברתי ומנטור שעוזר לסטארט-אפים לגייס הון ראשוני. מלווים אותם שני מתנדבים, אף הם מראשון לציון – אורי סער, מנהל התפעול והאירועים, וחן פלדמן, מנהל הפיתוח העסקי. ביחד הם מפעילים את הקהילה.

לדברי שרעבי, "מטרת RishonTech היא לאפשר שיתופי פעולה בין בעלי רעיונות למיזמים, לקיים דיונים מקצועיים ולהוות מרחב בטוח ותומך ליזמות בעיר. בהמשך נפעל גם בתחום החינוך ליזמות בקרב בני הנוער בעיר. לחברי הקהילה חשוב להגיע לשכונות בראשון לציון ולהעצים באמצעות פעילות זו את האוכלוסיות הצעירות". קום ציין ש-"הכוח של קהילת היי-טק מקומית הוא עזרה הדדית".

יותר מ-400 חברים – בתוך חצי שנה בלבד

הקהילה הצליחה לצבור יותר מ-400 חברים בתוך חצי שנה בלבד מהמפגש הראשון שלה, שהתקיים באפריל. בסך הכול התקיימו עד כה שמונה מפגשים בהם אירחו אנשי RishonTech יזמים מצליחים, משקיעים ואנשים מהאקו-סיסטם הישראלי. ביניהם ניתן למנות את רועי פוברצ׳יק – מומחה, מרצה ומייעץ לסטארט-אפים בנושאי תוכן ו-Growth Hacking; יזהר שי – יזם היי-טק, משקיע ושותף מנהל בקרן ההון-סיכון Canaan partners Israel; וינון לנדנברג – יזם מ-SFBI (סדנה לפיתוח רעיונות ומיזמים משלב הרעיון ועד לחברה פועלת).

למפגש האחרון, שנערך לפני כשבועיים תחת הכותרת ״אקסלרטורים, יזמים ומה שביניהם״, הגיעו מנהלי מאיצי סטארט-אפים לספר על עולם זה ולענות על שאלות הקהל. איתן כץ, ראש חממת החדשנות של HPE, הרצה על מודלים עסקיים לחדשנות, ורוני אורנשטיין, מנהלת הקהילה באקסלרטור TechForGood, דיברה על אקסלרטור כזרז לבניית קהילה. לאחר מכן הציג ליאור ויצמן, מוביל תחום הסטארט-אפים והאקדמיה ביבמ (IBM) ישראל, את עולם הסטארט-אפים בישראל, והתקיים פאנל מרתק בנושא, אותו הנחה רועי גולדנברג, מנהל התקשורת של COMO ולשעבר עיתונאי טכנולוגיה.

הדיון היה מפרה ומעניין, והיזמים זכו לשמוע תשובות לשאלות כמו: איך סטארט-אפ צריך להתכונן לקראת פגישה עם אנשי אקסלרטור? מה התרומה הכי גדולה של האקסלרטור לסטארט-אפ? ואיך מסננים את החברות לפני שהן נכנסות למאיץ?

לאנשי RishonTech יש תוכניות רבות לעתיד והם פועלים על מנת ליצור קהילה שאנשים ירגישו שייכות אליה, כך שהיזמים מראשון לציון יוכלו להפוך את הרעיונות שלהם לממשיים. החברות והיוזמות שיקומו בתחומי העיר ייצרו מקומות עבודה נוספים לתושביה ויפרו את עולם ההיי-טק השוקק – בישראל בכלל ובראשון לציון בפרט.

לירן מיוסט, מנהל התפעול הראשי של COMO, שאירחה את המפגש

לירן מיוסט, מנהל התפעול הראשי של COMO, שאירחה את המפגש

רוני אורנשטיין, מנהלת הקהילה באקסלרטור TechForGood

רוני אורנשטיין, מנהלת הקהילה באקסלרטור TechForGood

איתן כץ, ראש חממת היזמות של HPE, מדגים את עולם המודלים לחדשנות עסקית עם אחד ממשתתפי המפגש

איתן כץ, ראש חממת היזמות של HPE, מדגים את עולם המודלים לחדשנות עסקית עם אחד ממשתתפי המפגש

ליאור ויצמן, מוביל תחום הסטארט-אפים והאקדמיה ביבמ ישראל

ליאור ויצמן, מוביל תחום הסטארט-אפים והאקדמיה ביבמ ישראל

פאנל בנושא אקסלרטורים. מימין: המנחה, רועי גולדנברג, מנהל התקשורת של COMO ולשעבר עיתונאי טכנולוגיה; ליאור ויצמן, מוביל תחום הסטארט-אפים והאקדמיה ביבמ ישראל; רוני אורנשטיין, מנהלת הקהילה באקסלרטור TechForGood; ואיתן כץ, ראש חממת היזמות של HPE

פאנל בנושא אקסלרטורים. מימין: המנחה, רועי גולדנברג, מנהל התקשורת של COMO ולשעבר עיתונאי טכנולוגיה; ליאור ויצמן, מוביל תחום הסטארט-אפים והאקדמיה ביבמ ישראל; רוני אורנשטיין, מנהלת הקהילה באקסלרטור TechForGood; ואיתן כץ, ראש חממת היזמות של HPE

VMware ומיקרוסופט השיקו פתרון המספק גישה למידע עסקי ולאפליקציות

Workspace One Essentials כולל אבטחה מוגברת, למניעת זליגת נתונים ב-Office 365, הזדהות חד פעמית שמאפשרת כניסה לכל האפליקציות של הארגון וגרסאות סקייפ שעברו אופטימיזציה לעסקים

יותר מ-10,000 איש השתתפו השנה בכנס VMworld 2016 Europe של VMware, שהתקיים באחרונה בברצלונה ונועד למשתמשים באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). במסגרת הכנס בוצעו הכרזות שונות, כאשר אחת המרכזיות שבהן היא שדרוג של שיתוף הפעולה בין ענקית הווירטואליזציה לענקית אחרת – מיקרוסופט (Microsoft).

במוקד ההכרזה עומד Workspace ONE Essentials – פתרון מאובטח המספק גישה אחודה למידע עסקי ולאפליקציות. הפתרון החדש הופך את סביבת העבודה לדיגיטלית עבור כל משתמשי הקצה לשימושים השונים באקו-סיסטמים של גוגל (Google), אפל (Apple) ומיקרוסופט עצמה. כך היא מתאימה לפריסה רחבה וכלל עסקית.

החידושים ב-Workspace ONE כוללים אבטחה מוגברת, יכולות למניעת זליגת נתונים ב-Office 365 וחוויית משתמש קצה משופרת, עם הזדהות חד פעמית (Single sign on) שמאפשרת כניסה לכל האפליקציות של הארגון. בכלל זה נכללות גרסאות סקייפ (Skype) שעברו אופטימיזציה לעסקים על ידי Horizon של VMware, תוך שימוש בערוצים וירטואליים של P2P וביצוע עיבוד המדיה במכשירי הקצה, כדי להוריד עומס מהרשת.

Workspace ONE – לחיבור כל משתמש בכל פלטפורמה עם קבציו ויישומי הארגון לשלוש הפלטפורמות הגלובליות: גוגל, אפל ומיקרוסופט. צילום: פלי הנמר.

"החידושים הרבים שזמינים ב-Workspace ONE מדגימים את ההתקדמות של VMware בקטגוריה הזו, כשסיפורי הלקוח שהצגנו הם עדות חזקה לכך שהשוק מקבל את היכולות שהיא מציגה לפתור בעיות בעולם האמיתי", אמר סאנג'יי פונן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת מחשוב משתמשי הקצה ב-VMware, שהוא גם מנכ"ל שיווק ותקשורת גלובלי בחברה.

פונן הוסיף כי "פתרון הסקייפ שלנו לעסקים עם Horizon הוא חלק קריטי בפלטפורמת ה-Workspace ONE, שיאפשר ללקוחות לבצע אופטימיזציה לאספקה ולשימוש בתוכנות השיתוף שלהם במכשירים שונים".

סאנג'יי פונן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת מחשוב משתמשי הקצה ב-VMware. צילום: פלי הנמר.

היכולות החדשות מרחיבות את השימושים האפשריים של סביבת העבודה הדיגיטלית, כשבבסיס נמצא Workspace ONE Essentials. מדובר בתוספת שכוללת ממשק עבודה מאובטח ופשוט לתפעול, שמוגדר על פי הזהות של המשתמש. הפתרון מיועד למקרים בהם העובדים מביאים את המכשיר שבו הם משתמשים איתם. הוא יאפשר למחלקת ה-IT להציע גישה אחודה לקטלוג של אפליקציות עסקיות קריטיות (ווב, מובייל, תוכנה כשירות – SaaS, ו-Modern and legacy windows) ושירותים עבור משתמשי הקצה, שיוכלו לגשת לכל האפליקציות מכל מכשיר, באמצעות הזדהות חד פעמית.

יכולת מניעת אובדן הנתונים ב-Office 365 של Workspace ONE מונעת זליגת נתונים ואפליקציות או קישורן לשירותי שיתוף קבצים אישיים, בעוד שקבצים אישיים ואפליקציות ניתנים לשיתוף. הפתרון מאפשר לא רק להפעיל את Office 365 באופן מאובטח, אלא גם לבצע לו אינטגרציה עם אפליקציות ושירותים נוספים, שעברו אישור על ידי החברה. תוך כדי, הוא מאפשר גם לשמור על הקבצים והמידע שנמצאים בתוך ה-Sendbox של החברה על המכשיר.

כך נראה המובייל של המשתמש, שיכול לגשת ממנו לכל אפליקציה של הארגון ברשת, ללא תלות על איזו פלטפורמה היא רצה. צילום: פלי הנמר.

אחת מאותן חברות שעלו על גל הדיגיטליזציה עם VMware היא לופטהנזה קרגו, זרוע התובלה של ענקית התעופה הגרמנית, שמעסיקה 450 אנשי צוות ומשרתת 45 יעדים בעולם. לופטהנזה בחרה ב-Workspace ONE יחד עם AirWatch (שנרכשה על ידי VMware לפני כשנתייים) כדי לאכוף תאימות ותקנים, ניהול מכשירי מובייל וניהול אפליקציות לתמיכה במעבר ל-EFB (תיק טיסה אלקטרוני), שבלופטהנזה יעבוד על בסיס ה-iPad של אפל. המטרה היא להסיר עד כמה שניתן את האלקטרוניקה שמצויה בתוך תא הטייס. התוצאה של התהליך היא משקל תא טייס נמוך בהרבה מהמצב שהיה קיים קודם לכן, אימוץ קל ומהיר יותר של טכנולוגיות חדשות ויעילות דלק משופרת.

 

"שוק אחסון הנתונים בשל לשינוי מהיסוד של כללי המשחק"

כך אמר אורן ישרים, מנהל הפעילות של INFINIDAT בישראל ● לדבריו, "הספקים המסורתיים עדיין נאחזים בעקשנות בסטטוס קוו ומציעים את אותם פתרונות, והארגונים ממשיכים לשלם על כך את המחיר, ולא בצדק"

"Faster than Flash, Easy on Cash" – זהו המסר שהובילה INFINIDAT ב-VMWorld בברצלונה השבוע. מסר אשר גרם להתעניינות רבה ומשך משתתפים לביתן שלה בשאלה "איך אתם עושים את זה"?

חברת אחסון הנתונים פורצת הדרך, בהנהגתו של גורו האחסון משה ינאי, הציגה בכנס את חזונה לשנות את תעשיית האחסון מהיסוד עם הדור הבא של פתרון InfiniBox בגרסה 3.0.

אורן ישרים, מנהל פעילות ישראל, ודן שפרונג, סמנכ"ל מכירות EMEA ב-INFINIDAT

אורן ישרים, מנהל פעילות ישראל, ודן שפרונג, סמנכ"ל מכירות EMEA ב-INFINIDAT

אורן ישרים, מנהל הפעילות של INFINIDAT בישראל, אמר לאנשים ומחשבים במהלך הכנס כי "תחום אחסון הנתונים עובר מהפכה בתקופה הנוכחית. צרכי האחסון של הארגונים גדלים, בעוד שתקציבי ה-IT קפואים ומקוצצים. ולמרות זאת, אנחנו רואים כי הספקים המסורתיים עדיין נאחזים בעקשנות בסטטוס קוו ומציעים את אותם פתרונות, והארגונים ממשיכים לשלם על כך את המחיר, ולא בצדק. שוק אחסון הנתונים בשל לשינוי מהיסוד של כללי המשחק ואנחנו מביאים אותו".

INFINIDAT פרסמה השנה נתונים מרשימים של גידול במכירות, עם פריסה עולמית הולכת ומתרחבת והכפלה במספר הפרויקטים בהם היא זוכה מרבעון לרבעון, עם לקוחות מרשימת הפורצ'ן 500 (Fortune 500), ביניהם בריטיש טלקום (British Telecommunications), AIG ולקוחות ישראליים דוגמת אמדוקס, בנק לאומי, משרד הביטחון, חברת חשמל, מיטב דש, מנורה מבטחים ועוד.

ראם חזן, מנהל פריסייל אזורי, ואורן ישרים, מנהל פעילות ישראל ב-INFINIDAT

ראם חזן, מנהל פריסייל אזורי, ואורן ישרים, מנהל פעילות ישראל ב-INFINIDAT

הדור הבא של InfiniBox בגרסה 3.0, אשר הושק לקראת הכנס, מציע רשימה של יכולות חדשות ואופטימיזציית Flash. בין היתר, אחסון אפקטיבי של למעלה מ-5 פטה-בייט במסד בודד של  42U, עם זמינות של 99.99999% וכן דחיסת נתונים שקופה ויעילה inline ללא השפעה על ביצועים.

"הפתרון מהיר יותר מ-All Flash לעומסי העבודה בעולם האמיתי של הארגונים הגדולים" מוסיף ישרים, "וזאת, עם קצב העברה של למעלה מ-1M IOPs וזמן אחזור נמוך ממילי-שניות".

לדברי ישרים, INFINIDAT משקיעה רבות בפיתוח כלי עבודה בסביבות הטרוגניות כמו זו של VMware. לקוחותינו רואים ערך רב באינטגרציה המעולה שיש בין מערכת ההפעלה של ה-Infinibox לבין זו של VMware, אשר מאפשרת גישה ישירה של מנהלי הסביבה הווירטואלית לאחסון בגישת Self Service ואוטומציה מלאה".

פתרון האחסון המתקדם InfiniBox - מהפכה בתחום אחסון הנתונים

פתרון האחסון המתקדם InfiniBox – מהפכה בתחום אחסון הנתונים

"השימוש בכלים אלו, הנקראים Host Power Tools או HPT בקיצור, הנם כלי אינטגרציה המתקדמים ביותר בעולם האחסון והאינטגרציה לצד שלישי. גרסה 3.0 מביאה עימה בשורה של הרחבת מטריצת התמיכה והעמקת היכולות של HPT אל מול מערכות המידע הארגוניות".

אורן ישרים, מנהל פעילות ישראל, דן שפרונג, סמנכ"ל מכירות EMEA וקרין האזה, מנהלת שיווק ואירועים ב-INFINIDAT

אורן ישרים, מנהל פעילות ישראל, דן שפרונג, סמנכ"ל מכירות EMEA וקרין האזה, מנהלת שיווק ואירועים ב-INFINIDAT

עוד הדגיש ישרים כי "INFINIDAT מחזירה לארגון את הפשטות התפעולית והגמישות. במקום לטבוע תחת ריבוי שכבות ופלטפורמות, InfiniBox מציע תמיכה בפרוטוקולים מרובים ברשתות האחסון, דבר שמאפשר לרכז סביבות מבוזרות ולנהל את האחסון בצורה יעילה ומיטבית".

"המסר שלנו הוא חד וברור – מגיע לארגוני אנטרפרייז פתרון אחסון בעל יכולות גבוהות, פשטות בניהול, גמישות ומהירות במחיר חסר תקדים. יכולות אלו מאפשרות לארגונים לשפר את רמת השירות, המענה וההתמודדות היומיומית ולצמצם תקורות ניהול".

מעל ל-1,500 מבקרים פקדו את הביתן והביעו התעניינות בחברה ובפתרון שלה. המתעניינים קיבלו סקירה מעמיקה, צפו בתצוגות DEMO חי ובעדויות של לקוחות שהוצגו על גבי מסכים. מספר לא מבוטל של לקוחות החברה שהגיעו לכנס, חלקו את ניסיונם המוצלח ושיתפו את התלהבותם מהפתרון של החברה. גרסה 3.0 שהוצגה לראשונה בכנס עוררה עניין רב.

את הכנס חתמה החברה בארוחת ערב באווירה ספרדית אלגנטית עם כ-100 לקוחות פוטנציאליים.

באו לבקר במאורת הנמר: נאוה וינברג ומאיה וינוקור, תירוש מערכות מחשוב

נאוה וינברג, המייסדת והבעלים של תירוש מערכות מחשוב, הגיעה לבקר במאורת הנמר יחד עם מאיה וינוקור, יד ימינה לנושאי מכירות, שיווק ושירות לקוחות.

שמו של הנמר והייחודיות שלו יצאו למרחוק והגיעו עד לקיבוץ שמרת שבגליל המערבי, שם ממוקמים משרדי החברה. לדברי וינברג, המארח, האירוח והאווירה במשרדי הנמר עלו על כל ציפיותיהן.

וינברג שיתפה אותי ב-"אני מאמין" שלה ושל הצוות. עיקר העיקרים, אמרה, הוא ההתמקדות באדם: בלקוח, באיש הצוות, בספק ובכל מי שפגשו ויפגשו.

"השירותיות מתבטאת אצלנו בשירות מקצועי ואישי, שניתן לתמצת אותו באופן הבא: לתירוש הון אנושי מיוחד. הצוות בנוי מאחוז נכבד של נשים, וגם הגברים ראויים לציון והערכה. כולם נהנים ממקום עבודה שמתחשב בצרכי העובד ומשפחתו", אמרה.

היא ציינה כי "הצוות בתירוש עוסק מזה יותר משני עשורים במתן פתרונות תוכנה ידידותיים לתפעול תהליכים מורכבים". "אפיון, פיתוח והטמעת פתרונות מתקדמים הם המומחיות שלנו", ציינה וינברג. "הניסיון הרב שצברנו במשך השנים מאפשר לנו להיות ממוקדי לקוח, להבין היטב ובמהירות את צרכיו ולפשט ולהוזיל את תהליכי העבודה שלו".

"ההצלחה של הלקוחות היא ההצלחה שלנו"

"מיום ההקמה, ב-1992, מלווים אותנו מאות לקוחות, שההצלחה שלהם היא ההצלחה שלנו", אמרה וינברג. "כאמצעי לשיפור מתמיד, אימצנו ב-2011 את תקני ISO9001, המפוקחים על ידי מכון התקנים".

עוד היא ציינה כי "אנחנו עוסקים בפיתוח ייעודי – בתחום המג'יק (Magic), שהיא פלטפורמה שאנחנו אוהבים ושהניסיון הרב שהצטבר אצלנו בטיפול בה נותן ערך מוסף ללקוחות שלנו. כן אנחנו עוסקים בתחום הדוט.נט. כמעט כל פתרון שלנו מחייב בקיאות בסביבה זו".

"תחום נוסף המהווה חלק מפעילתנו הוא יישום והטמעת פתרונות ומוצרים כשותפים עסקיים מאושרים (תרתי משמע) –  BizDoc (הכוונה היא ל-BPM-WorkFlow) – מנוע אדיר לסבב אישורים ובקרה תקציבית, וכן מערכת Priority, שעליה אין צורך להכביר במילים. כמו כן, תירוש מספקת פתרונות למובייל, פלניט – כלי לתכנון בקיבולת סופית, שמאפשר לאנשי תפ"י לקבל החלטות בסביבה דינמית ולחוצה, ו-QLIK View/Sense/NPrinting, שהוא הדובדבן שבקצפת ומאפשר לתחקר את המידע ולקבל החלטות על סמך הנתונים שנאגרים בכל המערכות התפעוליות", ציינה וינברג.

לסיכום היא אמרה ש-"היה נהדר להגיע למאורת הנמר ונשמח לארח את פלי במשרדינו בשמרת".

"המטרה: לשמש מחצבת היהלומים של הסטארט-אפים בישראל"

"אנחנו רוצים להיות מקום עלייה לרגל לחברות גדולות ולעודד מיזמים להצליח״, אמר עמוס טלמור, ממייסדי ויו"ר Lighthouse ● הנמר סייר במתחם היזמות החדש ברעננה, ששם לו למטרה להוריד את אחוז הכישלונות של הסטארט-אפים הישראליים

אחד המיזמים המסקרנים בזירה הטכנולוגית היזמית הוא מתחם Lighthouse שברעננה, שהציב לו למטרה להוריד משמעותית את אחוזי הכישלונות של הסטארט-אפים הישראליים. יו"ר המיזם הוא עמוס טלמור, שאמר לאנשים ומחשבים: ״אנחנו רוצים לבנות כאן את הקהילה הגדולה ביותר של מיזמים בישראל ובו בזמן לשמש כמחצבת היהלומים הגדולה ביותר של הסטארט-אפים בארץ״.

שמו של טלמור מוכר בתעשיית ההיי-טק הישראלית. הוא אחד האנג'לים הפעילים בארץ בעשור האחרון ושימש בעבר כמנהל ב-ECI, שעבורה פיתח את השוק במזרח הרחוק.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

טלמור מנהל את Lighthouse עם שותפו, עידו מנור – המנכ"ל. מאחורי הפרויקט עומדים מנהלת עסקים רעננה, עיריית רעננה וארגון Yazamiyot. יצוין כי לצורך הקמת המיזם חברו הוא ומנור לששי גבע, מיזמי סלוויז, שגייסה באחרונה כ-25 מיליון דולר; סטיפ פוטרמן מ-ERB, שעוסקת בתחום הניהול הפיננסי לסטארט-אפים; ועו"ד יניב איזרדל, שמעורב בתחום הסטארט-אפים בישראל. יותר מ-50 איש מהתעשייה כבר הצטרפו כמנטורים ב-Lighthouse, כמו גם שותפים עסקיים גדולים, דוגמת לאומי קארד ובזק בינלאומי.

״השם Lighthouse נבחר על ידי שותפי, מנור, כשהגדיר את הבעיה של סטארט-אפים בארץ כחברות שנתקלות בסלעים במקום להגיע לחוף מבטחים", אמר טלמור.

"הדרך הנכונה" ליזמים וליזמיות

Lighthouse מבקש להראות את "הדרך הנכונה״ ליזמים וליזמיות, וכבר זכה לכינוי "הדור הבא של מתחמי העבודה לסטארט-אפים". הוא מהווה מודל חדש ליצירת סביבה תומכת בחדשנות ומקום שיספק פעילות ענפה של תמיכה ביזמים. המתחם מיועד לסטארט-אפים שפעילים בתחומי הפינטק, הסייבר, האינטרנט של הדברים, המובייל, הרפואה הדיגיטלית והטכנולוגיה לגיל השלישי.

חזון החברה, לפי טלמור, הוא ״להיות הגוף המוביל בארץ במספר המיזמים המוצלחים שינבטו ממנה. אנחנו שואפים להיות מקום עלייה לרגל לחברות גדולות, לאתר מיזמים והשקעות ולעודד מיזמים להצליח״. בינתיים, אמר, בארבעה חודשי פעילות בלבד, עם חמישה עובדים (כולל שני היזמים), גייסה החברה 54 מיזמים, ״בתקווה להגיע מהר מאוד ל-100״. את קהלי המטרה הוא הגדיר כ-"מיזמים בכל השלבים המוקדמים (Seed ו-Preseed) או אחרי סבב A (״לפני גידול ל-20 עובדים״, לדבריו).

כאמור, המטרה המוצהרת של Lighthouse היא להוריד, ובצורה משמעותית, את אחוזי הכישלונות של הסטארט-אפים הישראליים. האמצעים לכך הם מקום שמציע ליזמים השקעות בטוחות וטובות – הרבה מעבר לכיסא או משרד. ״אנחנו מציעים ליזמים את כל השירותים הדרושים להם – משולחן, אינטרנט, מטבח ומרפסת שמש, ועד לייעוץ, מפגשים עם מנטורים ועזרה בקשרים ובחדירה לשווקים הנכונים בחו"ל", אמר טלמור.

לדבריו, "במתחם יושבים היזמים של Lighthouse, שהם בעצמם מנטורים, ובכל שבוע מגיעים אליו משקיעים מקצועיים, שלמדו את תהפוכות השוק ואת הקשיים. הם מוסיפים ערך עצום ליזמים הצעירים. אנחנו מספקים לאורחים שלנו חלל עבודה משותף, ללא הגבלת זמן ישיבה, על בסיס כסאות ומשרדים, מעטפת אדמיניסטרטיבית ומגוון שירותי בסיס שיאפשרו להם לעבוד נטולי דאגות".

"אבל", הוסיף, "אנחנו בעיקר מספקים ליזמים נוכחות קבועה שלנו בשטח, קשרים ענפים ופעילות יומיומית בקהילת ההון-סיכון הישראלית, עם וחיבור ישיר של החברות שיקומו במתחם לצמרת עולם זה, לטובת גיוס השקעות חכמות. הסיוע בגיוס ההשקעות בא לידי ביטוי גם בקיום קבוע של מפגשי יזמים-משקיעים, אירועי ספיד דייטינג ושיתופי פעולה עם גופים מובילים ועם אקסלרטורים מובילים אחרים״.

פעילות למען הקהילה

חלק חשוב בפעילות מקדיש הצוות לתרומה לקהילה. במסגרת זו הוא ״אימץ״ את בית איזי שפירא ברעננה. ״אנחנו עוזרים לאקסלרטור שלהם להתפתח, מסייעים לאנשים בעלי מוגבלויות ומלמדים בני נוער מהמקום על העולם החדש״, אמר טלמור.

כמו כן, Lighthouse מקיימת קורס ליזמיות, שמעניק למשתתפות ארגז כלים שיאפשר להן לפרוץ לשוק עם המיזם שלהן. טלמור הסתובב בשבוע שעבר במתחם, כשהוא מוקף בעשרות נשים משתתפות הקורס, חלקן עם תינוקות בני יומם. מדי פעם הוא עצר, ליטף ראש, הניף באוויר תינוקת וחלק מחמאות לאימא המאושרת.

במסגרת הקורס האזינו המשתתפות להרצאות של אנשי מקצוע, בעיקר של יזמיות שכבר "עשו זאת", ופגשו משקיעים פוטנציאליים. ״בעולם היזמות פועלות מעט מאוד נשים – פחות מ-3% – וחייבים לשנות את התמונה הזו״, אמר טלמור. ״בוגרות הקורס יקבלו כלים טובים ורשת קשרים שתאפשר להן לעשות את הצעדים הראשונים בעולם הטכנולוגיה הקשוח בצורה טובה הרבה יותר".

בנקודה זו לא שכח טלמור לציין את מעצבת הבית (ורעייתו), מרטה טלמור – שהרימה, תכננה ועיצבה חללים מזמינים וצבעוניים, שמשדרים תחושה ביתית וחסרת הניכור המאפיין חללי עבודה אחרים. ״היא דאגה בנוסף לצייד את המתחם באולם מאובזר, שישמש לכנסים וימי עיון, לטובת הרחבת האופקים והקשרים״, אמר טלמור.

"סיבת ההצלחה שלנו היא היותנו החדשניים ביותר בזירה הגדולה של מתחמי העבודה. אנחנו רוצים להיות לקהילה הגדולה ביותר של מיזמים בישראל ולשמש כמחצבת היהלומים הגדולה ביותר של הסטארט-אפים הישראליים״, ציין טלמור. הוא סיכם באמרו כי "Lighthouse הוא מקום שאליו באים כדי להצליח"

הבניין בו שוכן מתחם Lighthouse, בליבו של אזור ההיי-טק של רעננה

הבניין בו שוכן מתחם Lighthouse, בליבו של אזור ההיי-טק של רעננה

מרטה טלמור, מעצבת המתחם, וברק טלמור, מנהל שירות הלקוחות

מרטה טלמור, מעצבת המתחם, וברק טלמור, מנהל שירות הלקוחות

עידו מנור, מנכ"ל ומיזמי Lighthouse, בעמדת הקבלה

עידו מנור, מנכ"ל ומיזמי Lighthouse, בעמדת הקבלה

מימין: מירב נאור וישראל חייקין, יזמים שהקימו מיזם ב-Lighthouse וגייסו במסגרת פעילותם במתחם יותר ממיליון דולר

מימין: מירב נאור וישראל חייקין, יזמים שהקימו מיזם ב-Lighthouse וגייסו במסגרת פעילותם במתחם יותר ממיליון דולר

עמוס טלמור עם מאיר הלוי, מומחה לקשרים בינלאומיים (במיוחד עם הודו ודרום קוריאה), שעוזר לקשר מיזמים ללקוחות

עמוס טלמור עם מאיר הלוי, מומחה לקשרים בינלאומיים (במיוחד עם הודו ודרום קוריאה), שעוזר לקשר מיזמים ללקוחות

עמוס טלמור עם אמיתי חיון, שהקים את Servi - מיזם שפועל בתחום המלצרות

עמוס טלמור עם אמיתי חיון, שהקים את Servi – מיזם שפועל בתחום המלצרות

סטיב ספוטרמן, שותף פעיל ב-Lighthouse ומומחה לענייני מימון וניהול כספים

סטיב ספוטרמן, שותף פעיל ב-Lighthouse ומומחה לענייני מימון וניהול כספים

נמרוד לוריא, יזם סידרתי ומומחה אבטחה

נמרוד לוריא, יזם סידרתי ומומחה אבטחה

באו לבקר במאורת הנמר: נתן הרשקוביץ ומזליאן לוי, רשות ניירות ערך

נתן הרשקוביץ, מנהל מחלקת מערכות המידע של רשות ניירות ערך, ומזליאן לוי, דוברת והממונה על החינוך הפיננסי ברשות, הגיעו באחרונה לביקור ראשון במאורת הנמר, עם שובי למשרד מהביקור השבועי בספארי ברמת גן, במהלכו דרשתי בשלומו של הנמר הפרסי שלו.

השניים נדהמו מהכמות וממגוון הנמרים שנמצאים במאורה שלי והבטיחו לשוב אליה בפעם הבאה עם נמר נוסף לאוסף.

הרשקוביץ, המכהן בתפקידו מאז שנת 2000, הוביל מספר רב של פרויקטים מחשוביים שהביאו למהפכה של ממש בעבודת הרשות ושוק ההון הישראלי. בין הפרויקטים הללו ניתן למנות את מגנא – מערכת הדיווחים האלקטרוניים, שבאמצעותה מדווחים הגופים המפוקחים את דיווחיהם לרשות, לבורסה ולציבור; מערכת BI לאיתור חריגים וגילוי עבירות במסחר בבורסה; מערכת ההצבעות המשולבת, שמאפשרת לציבור להצביע באסיפות דרך האינטרנט; יעל, המשמשת להעברת מסרים מאובטחת לגופים המפוקחים; ומערכות מידע מתקדמות למודיעין ולחקירות.

לדברי הרשקוביץ, מערכות אלה מהוות מודל לחיקוי על ידי רשויות זרות, וזיכו את הרשות בפרסים רבים, כולל שמונה זכיות רצופות באות ממשל זמין על הצטיינות בהענקת שירותים מקוונים לאזרחים.

לוי, המכהנת בתפקיד מאז 2011, הובילה את צירוף רשות ניירות ערך לוועדת החינוך הפיננסי של ארגון רשויות ניירות ערך העולמי. באחרונה היא מונתה כחברה בצוות ההיגוי של הוועדה לשבוע החינוך הפיננסי הבינלאומי שייערך בעוד כשנה, לצד רשויות ניירות הערך של ארצות הברית, סין, ברזיל, מכסיקו, ספרד, איטליה ומלזיה.

בנוסף, לוי היא מרצה מן החוץ בבית הספר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה ובתוכנית לשיווק פוליטי במרכז הבינתחומי בהרצליה, בתחום הדוברות והתקשורת הפוליטית, בלימודים לתארים ראשון ושני.

VMware ואמזון משתפות פעולה: השיקו שירות ענן היברידי

השירות מאפשר ללקוחות שתי החברות להעביר את עומסי העבודה מהענן הפרטי לציבורי - ובחזרה

VMware ואמזון (Amazon) משתפות פעולה בענן: החברות הכריזו על שירות ענן היברידי, שמאפשר מעבר מהיר של עומסי עבודה בין הענן הפרטי לציבורי.

שיתוף הפעולה הוכרז באירופה במסגרת כנס VMworld 2016, שנערך בברצלונה בימי חול המועד סוכות. ההכרזה האירופית, שעוררה עניין רב במהלך הכנס, נערכה כמה ימים לאחר זו שבארצות הברית.

המהלך נועד לאפשר לארגונים בנייה ואספקה של מערכת היברידית משולבת ורציפה, שתעניק ללקוחות החברות דטה סנטרים מבוססי התוכנה (SDDC) על תשתית הענן הציבורי של אמזון.

יצוין כי מהלך זה מגיע לאחר שבכנס VMworld 2016, שנערך בחודש אוגוסט בלאס וגאס, הוכרז שיתוף פעולה בין VMware ליבמ (IBM). החבילה שהוכרזה באותו הכנס, CfaaS (ר"ת Cloud foundation as a Service), מאפשרת לארגונים להעביר את עומסי העבודה שלהם מהדטה סנטר לענן בצורה מהירה ופשוטה. בניגוד למצב הרגיל, שלדברי החברות ההעברה בו לוקחת שבועות עד חודשים, בשירות זה אורכה של ההגירה לענן הוא שעות ספורות בלבד. כך, לקוחות של יבמ ו-VMware חוסכים שעתיים של העברת פרויקטים למכונות וירטואליות של VMware, חצי יום שלוקח להעביר לענן של יבמ וזמן נוסף לחיבור בין השניים. ההכרזה של CfaaS מאפשרת להעביר ישירות לענן בתוך שעה, כפי שסיפרו לקוחות שביצעו אותו.

המהלך של VMware ואמזון משמעותי הרבה יותר מזה שנרקם בינה לבין הענק הכחול. AWS, חברת שירותי הענן של אמזון, למעשה המציאה את התחום לפני 10 שנים והיא אוחזת, לפי נתונים שפורסמו בסוף 2015, בנתח שוק של יותר מ-30% בשירותי תשתיות בענן (IaaS). במקום השני, הרחק מאחור, נמצאת מיקרוסופט (Microsoft) עם כ-10% ובשלישי יבמ עם כ-7%.


תרשים הפתרון של VMware: תוכנת הניהול vCenter תפעיל את שלושת רכיבי הווירטואליזציה שלה למחשוב, לאחסון ולרישות הן בדטה סנטר והן בענן של AWS. צילום: פלי הנמר.

"הלקוחות מבקשים ניהול דטה סנטרים קל ופשוט"

פתרון VMware Cloud על AWS יאפשר ללקוחות להפעיל יישומים בענן ציבורי, פרטי והיברידי מבוסס VMware vSphere. השירות נמכר, מסופק ונתמך על ידי VMware והוא משווק במתכונת של לפי דרישה.

כמו כן, VMware Cloud על AWS יאפשר ללקוחות ענקית הווירטואליזציה להשתמש בתוכנות ובכלים שלה שקיימים אצלם על גבי AWS, במיוחד השירותים הרבים שהיא מעניקה, בהם אחסון ואנליטיקה. הדבר מגיע לאחר מצד לקוחות שלה, שמריצים ענן פרטי על vSphere וגם מפעילים יישומים על AWS, להקל כמה שאפשר על השימוש בשתי הסביבות ביחד.

"VMware Cloud על AWS מציעה ללקוחותיה את הטוב שבשני העולמות", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. "שירות חדש זה יקל על לקוחות לשמר את ההשקעה שלהם באפליקציות ובתהליכים השונים, והם גם יוכלו לנצל את הטווח הגלובלי, היכולות המתקדמות והגודל של הענן הציבורי של אמזון".

"הלקוחות שלנו ממשיכים לבקש מאתנו להפוך את ניהול הדטה סנטרים שלהם, שפועלים לצד AWS, לקל ופשוט יותר. מכיוון שרובם גם כך משתמשים בווירטואליזציה של VMware, השירות החדש ייתן להם לתפעל סביבה היברידית רציפה, עקבית וחלקה, באמצעות הכלים הקיימים שלהם, וחשוב יותר – מבלי להצטרך לרכוש חומרה מותאמת, ומבלי לכתוב מחדש את האפליקציות שלהם או לשנות את המודל האופרטיבי שלהם", הוסיף גלסינגר.

יחד עימו על במת ההכרזה עמד מייק קלייוויל, סגן נשיא ב-AWS, שסיפר ששיתוף הפעולה בין שתי החברות יצר פלטפורמה היברידית משולבת, המציעה 78 שירותים של AWS וזמינה ב-38 אזורים גיאוגרפיים (עדיין לא בישראל).


מימין: פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, ומייק קלייוויל, סגן נשיא ב-AWS, לוחצים ידיים על הבמה, בהשקת הברית שכרתו החברות שבראשן הם עומדים, במטרה לשלוט בעולם ענן התשתיות ההיברידי: הראשונה תספק את תוכנת ניהול ההיברידיות והשנייה את תשתית הענן הגלובלית. צילום: פלי הנמר.


בפתיחת הכנס הציג גלסינגר את המוטו שלו: "היה (כבר) מחר". המחר המיידי שלו הוא השליטה בניהול של VMware בעולם עומסי העבודה בענן הארגוני ההיברידי: מהדטה סנטרים, שרובם מנוהלים על ידה, ועד לשירותי ענני התשתיות, בהם שולטת AWS. זו משמעות ההכרזה המשותפת. צילום: פלי הנמר.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

בא לבקר במאורת הנמר: עמיר סנדר

במהלך עשרת ימי תשובה בא לבקר במאורת הנמר עמיר סנדר – חבר, פסיכולוג ויועץ ארגוני מומחה.

סנדר הוא בעל ניסיון בן שנים רבות של עבודת ייעוץ ארגוני בגופי הטכנולוגיה בצה"ל – בעיקר באגף התקשוב ויחידותיו: לוט"ם, ממר"ם וגופי הסייבר. בנוסף, הוא שירת בתפקידי פיקוד ולחימה.

"מאז פרישתי מצה"ל, הקמתי חברת ייעוץ המספקת שירותי ייעוץ ארגוני ומיון בעיקר לחברות טכנולוגיות – גופי IT בשוק הפיננסים, חברות וסטארט-אפים בתחומי הסייבר ואקסלרטורים – אך גם לחברות גדולות בשוק המזון ובתעשייה בכלל", הוא ציין.

לדבריו, "הייחוד של החברה הוא שילוב של הבנה טכנולוגית-עסקית עם הבנה עמוקה בתהליכים אישיים ובין אישיים. האתגר שקיים בשנים האחרונות בארגונים בכלל ובארגונים טכנולוגיים בפרט הוא הפער ההולך וגדל בין קצב התפתחויות הטכנולוגיות וכניסתן לארגונים, כמעט ללא שליטה, לבין כלי הניהול וכישורי הניהול הבינאישיים. כל אלה, בצד הכסף הגדול הנלווה לתעשייה זו, מטלטלים הנהלות, משנים דפוסי ניהול מסורתיים ומאתגרים את יכולת שימור הנכסים האנושיים-אינטלקטואליים הכל כך קריטיים בעידן זה".

שאלות חדשות

"בצד אתגרים אלה מתחילות לעלות שאלות אתיות-ארגוניות ואף משפטיות: לשם מה כל זה? באיזו מידה תורמת הטכנולוגיה לרווחה האישית והחברתית, והיכן היא עלולה לגרום נזק? עוד עולות שאלות של אחריות תאגידית ושל מעורבות גורמי ממשל ורגולציה", אמר סנדר.

הוא ציין ש-"כל אלה מחייבים ניהול מתוחכם ומודע הרבה יותר, כזה שמוכן להתבונן בעצמו ובמציאות העסקית והארגונית בעיניים פקוחות באופן מתמשך, ללא ההגנות שהיו נחלת הנהלות במשך שנים רבות, בהן הריחוק מהשטח, סמלי הסטטוס וההיררכיה, הפוליטיקה הארגונית והתרבות הארגונית המגוננת. מודעות מצבית זו בנויה על רמה גבוהה של מודעות ניהולית, אישית וצוותית בכל רמות הארגון, בדגש על הנהלות, בדרך ליצירת הלימה בין ייעודו, האסטרטגיה שלו, הטכנולוגיה שבה הוא עוסק, המבנה, האנשים והתהליכים שקורים בו".

"דוגמה אופיינית ניתן לזהות בחברות המספקות שירותי הגנה בתחום הסייבר ונדרשות ליצור תרבות, תהליכים, כלים ואנשים בעלי חשיבה ספקנית-מבצעית-מודיעינית, כאשר מרבית האנשים בתחום זה כלל לא הוכשרו לכך, שכן רובם אנשי טכנולוגיה", הוסיף.

לדבריו, זהו המקום שבו מתבטא היתרון היחסי של הצוות עימו הוא עובד שנים רבות, שמשלב פסיכולוגים, אנשי תעשייה וניהול, אנשי הדרכה וטכנולוגים. "היכולת להחזיק נקודת מבט עסקית-ניהולית 'קשה' בצד הבנה פסיכולוגית-תהליכית עמוקה של מה שקורה בארגון חשובה אצל יועצים בעידן זה, כמו גם אצל מנהלים", סיכם סנדר.

בא לבקר במאורת הנמר: גילי סהר, מנכ"ל דיקומנו לאבס

בא לבקר במאורת הנמר: גילי סהר, מנכ

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר גילי סהר, מנכ"ל דיקומנו לאבס מקבוצת One1.

דיקומנו לאבס מתמחה מזה ארבע שנים ביישום ומכירת פתרונות של חברת הענן האמריקנית ServiceNow בישראל. במרץ השנה הודיעה One1 על רכישת דיקומנו, שמאז הפכה לחלק אינטגרלי בתוך הקבוצה.

חלק מהמפגש הוקדש להעלאת חוויות וזיכרונות מהשנים שלנו בתעשייה. הסתכלנו יחד בתמונות מאירועים וכנסים מתחילת העשור הקודם, בין היתר כאלה שהשתתף בהם שמעון פרס ז"ל.

בחלקו האחר, סהר עדכן אותי על הנעשה בחברה, במיוחד מאז הרכישה. לדבריו, "בעקבות המכירה ל-One1 אנחנו נהנים מכל העולמות – גם מהמקצועיות ומהקשר המיוחד שלנו עם ServiceNow, וגם מהתמיכה האדירה של הקבוצה".

הוא הוסיף כי מאז המכירה ל-One1 גדל מספר העובדים של דיקומנו לאבס כמעט פי שניים.

סהר סיפר על ServiceNow, שלדבריו "מספקת פלטפורמת פיתוח חזקה בענן, עם חנות אפליקציות שגדלה מדי יום. היא זוכה להצלחה ברחבי העולם וגם בישראל, עם עשרות לקוחות גדולים מהשורה הראשונה של מגזרי הבנקאות והפיננסים, ההיי-טק והתעשייה המסורתית. החברה מפתחת ומספקת לארגונים מערכת ITSM שפותחה בענן, וכוללת פלטפורמה חזקה מאוד להנגשת שירותים וסוויטת מודולים לניהול ה-IT, כמו ניהול של תקלות בארגון, שינויים, פרויקטים (PPM), ניהול נכסים וחוזים".

"באחרונה ServiceNow מבססת את מעמדה גם בתחום ה-CSM – ניהול קשרי לקוחות ותמיכה בלקוחות הקצה", אמר. "הוא לא שונה בהרבה מ-CRM, אבל לגמרי בענן", אמר.

התרשמתי שסהר מייצג את הדור הבא של המנהלים בתעשיית ה-IT המקומית – הוא מייצג חברת ענן (ServiceNow) ששייכת לדור הבא של המחשוב הארגוני, והחל מלפני כחצי שנה הוא עושה זאת באחת מספינות הדגל של תעשיית המחשוב של ישראל – קבוצת One1.

באה לבקר במאורת הנמר: קרן גביש, אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל

יועצת התקשורת קרן גביש ממשרד אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל באה באחרונה לבקר במאורת הנמר.

בפגישה שוחחנו על החיבה המשותפת של שנינו למשפחת החתוליים בכלל ולנמרים בפרט, כמו גם על המשרד, המתמחה בין השאר בשירותי יחסי ציבור לחברות היי-טק, חממות טכנולוגיות, קרנות הון-סיכון ומפעלי תעשייה.

גביש סיפרה על הפרויקטים האחרונים של מידעטק בתחום הטמעת מערכות Priority, והזכירה פרויקט הטמעה ויישום שביצעה החברה עבור תמ"ן – תעשיית מוצרי נייר. פרויקט זה בוצע במסגרת שדרוג מערכות המידע של החברה ועלותו נאמדת בחצי מיליון שקלים.

תמ"ן, חברה בת של נשר מלט, עוסקת בייצור שקי ושקיות נייר. החברה השתמשה לפני ההטמעה הנוכחית בשלוש מערכות מידע שונות: ניהול כספים, לוגיסטיקה וניהול רצפת ייצור. שלוש המערכות הנפרדות התקשו לתקשר האחת עם האחרות ונוצר צורך לאחד את כולן תחת מערכת ERP אחת.

לאחר אתנחתא קלה להרמת כוסית לשנה החדשה, שוחחנו על חשיבותו של קמפיין כחול לבן של התאחדות התעשיינים לעידוד רכש תוצרת הארץ, על רתימתם של סלבס צעירים לקמפיין, במטרה להנגיש אותו לקהל צעיר, ועל הסרטון האחרון שבו צולם שמעון פרס ז"ל, שבו הוא קורא לציבור להשתתף בקמפיין בעל החשיבות הלאומית.

דיברנו על עוד כמה עניינים נמריים ולאחר מכן גלשנו לשיח על חשיבות יחסי הציבור עבור חברות סטארט-אפ שנמצאות בשלב של גיוס משקיעים. בהקשר זה, הרחיבה גביש על כנס אגריווסט 2016 הבינלאומי שערכה באחרונה חממת טרנדליינס. את הכנס, המהווה כוח מניע לתעשיית האגטק הישראלית ומפגיש בין משקיעים, חברות רב לאומיות, יזמים, מנהלים ונושאי תפקידים במשרדי הממשלה, פקדו כ-450 משתתפים ושחקני מפתח בתעשיית האגטק העולמית, מיותר מ-10 מדינות.

במרכז הכנס עמדה תחרות סטארט-אפים, בה השתתפו 12 חברות ישראליות שהציגו את הטכנולוגיות שלהן בפני הקהל ופאנל השופטים. הסטארט-אפ המנצח היה Enzootic, המפתח פלטפורמה לחקלאות ימית בתחום גידול סרטנים.

גביש הבטיחה לשוב ולפקוד את מאורת הנמר וציינה כי הביקור היה "נעים, ממלא, מעשיר ומרתק".