צרכנים ב-EMEA עדיין מבולבלים: שמירה על פרטיות או אבטחת מידע?

מחקר גילה גישות שונות באזור לגבי שימוש במידע אישי והגנה מפני טרור סייבר ● כך התגלה כי ל-75% מהצרכנים אין אמון במותגי המדיה החברתית - אך למרות זאת, יותר ויותר צרכנים משתפים מידע ברשתות אלו

F5 שנוסדה לפני 20 שנה, החלה לפני כעשור להתמקד יותר ויותר בפתרונות ארגוניים לאבטחת מידע על ידי ההגנה על היישומים. היא החדירה לאותם יישומים בהם משתמשים עובדי הארגון, הגנה שאינה מאפשרת להגיע לנתונים עצמם, שהם למעשה המטרה של כל התקפות הנוזקות למיניהן.

מתחילת דרכה, F5 הצטיינה והובילה את נושא בקרת העברת היישומים, ADC, והפתרון שלה ידע "לקרוא" כל מה שעובר בתקשורת הנתונים, וכך יכולה הייתה להוביל את הגנת המידע בתנועה מהארגון לרשת האינטרנט וחזרה.

כיום הרוב הגדול של שני מיליארד דולר ההכנסות, מגיע מפתרונות אבטחת המידע והענן שלה. לכן הסקר החשוב מאשש את תפיסתה, שעליה לספק יותר פתרונות חכמים, כי המשתמשים מחפשים אצל שותפים אסטרטגיים כמוה פתרונות שיפתרו את גניבות הנתונים העומדות בשער הארגונים.

כנס F5. צילום: פלי הנמר

כנס F5. צילום: פלי הנמר

את המחקר המקיף באזור EMEA, אשר בוצע עבור F5 Networks, הציגה החברה בכנס המשתמשים שלה בהשתתפות כ-800 לקוחות, שותפים ועובדים, ביניהם מעל ל-20 איש במשלחת מישראל, בראשותה של שושי לייבוביץ, מנהלת המכירות של החברה.

המחקר חשף כי בעוד שיש לצרכנים אירופאים ומזרח-תיכוניים אמון במספר ארגונים בהגנה על המידע שלהם, רבים מוכנים לשתף במידע הפרטי שלהם בתמורה לשימוש בשירותים ללא תשלום. המחקר, אשר בוצע על ידי Opinion Research, סקר יותר מ- 7,000 צרכנים באזור וחקר את גישתם לגבי הגנה על מידע פרטי והשימוש בו.

פחד מהלא נודע

שיתוף מידע עם חברות פרטיות הוביל לכך שקרוב ל-70% מהצרכנים מודאגים שהמידע שלהם יגיע לידיים הלא נכונות, וכן שהפרטיות שלהם תעמוד בסיכון (64%).

המשתמשים בעולם משתפים מידע עם אתרים ורשתות, ובו זמנית לא סומכים עליהם. צילום: פלי הנמר

המשתמשים בעולם משתפים מידע עם אתרים ורשתות, ובו זמנית לא סומכים עליהם. צילום: פלי הנמר

מותגי מדיה חברתית וחברות שיווק קיבלו את ההתייחסות הגרועה ביותר – 75% מהצרכנים ציינו כי הם אינם סומכים עליהם עם המידע הפרטי שלהם בכלל, כאשר רק 21% היו בטוחים כי הם יגנו על המידע שלהם בצורה אפקטיבית מפני האקרים.

מרכזי הידע העולמיים להגנת מידע ולמתקפות סייבר באחד - תלוי בשליטה במדינה ובעוינותה לאחרות. צילום: פלי הנמר

מרכזי הידע העולמיים להגנת מידע ולמתקפות סייבר באחד – תלוי בשליטה במדינה ובעוינותה לאחרות. צילום: פלי הנמר

אבל ישנם צרכנים שמתעלמים מהפחדים הללו, אם משמעות הדבר היא שהם יכולים להשתמש בשירותי חברות בחינם.

למעלה ממחציתם היו מוכנים לשתף בתאריך הלידה שלהם (53%), מצב משפחתי (51%) ותחומי עניין אישיים (50%); בפולין, 58% ישתפו את הרגלי הקניה שלהם, ומחצית מהצרכנים בערב הסעודית יהיו מוכנים לשתף את מספר הסלולארי שלהם.

יחד עם זאת, כמעט חמישית (18%) ציינו כי לא יספקו את המידע שלהם בכלל. צרכנים בריטיים באופן עקבי היו פחות מוכנים לספק את המידע שלהם לעומת מדינות אחרות ב-EMEA.

עם מתן אמון מגיעות הציפיות

בעוד שצרכנים התייחסו לבנקים כגורמים האמינים ביותר (76%), והיה להם אמון רב יותר בהם בכל הנוגע לשמירה על המידע (73%) יחסית לסקטורים אחרים, ישנו עדיין חוסר שביעות רצון בכל הקשור לשיטות בהן משתמשים הארגונים הללו על מנת להגן על המידע.

צרכנים מאמינים כי בנקים (77%), ולאחריהם מוסדות בריאות (71%) ומוסדות ציבוריים וממשלתיים (74%), צריכים להטמיע יכולות אימות טובות יותר על מנת להשיג אבטחה טובה יותר. 88% מהצרכנים משוכנעים כי ארגונים צריכים לשפר את מדיניות האימות שלהם לאבטחה טובה יותר.

מייק קונברטינו, סגן נשיא לאבטחת מידע ו-CISO ב-F5 Networks. צילום: פלי הנמר

מייק קונברטינו, סגן נשיא לאבטחת מידע ו-CISO ב-F5 Networks. צילום: פלי הנמר

"ישנם הבדלים ברורים בסוג החברות שצרכנים סומכים עליהן עם המידע שלהם", אמר מייק קונברטינו, סגן נשיא לאבטחת מידע ו-CISO ב-F5 Networks.

לדבריו, "חברות עם מיקוד מסורתי באבטחת מידע, דוגמת בנקים, נחשבות האמינות ביותר, אבל מעניין לגלות כי אנו משתפים את רוב המידע שלנו ברשתות החברתיות למרות שאנחנו הכי פחות סומכים על החברות הללו שישמרו על המידע שלנו".

קונברטינו הסביר כי "ללא קשר לתעשייה, כל ארגון שעובד ישירות עם צרכנים, צריך לוודא כי ההגנה שלו עומדת בקנה אחד עם הדרישות הגוברות של הצרכנים. ככל שאנחנו הופכים מודעים יותר לסיכונים, חשוב אפילו יותר להשיג תשתית הגנה ואבטחת מידע – טכנולוגיה, חינוך ותהליכים, אשר הינם מחמירים מספיק על מנת להגן מפני איומים, אבל אינם פוגעים בחוויית המשתמש".

הוויכוח: פרטיות או הגנה?

הרגולציות האירופאיות הכלליות להגנה על מידע, GDPR (ר"ת EU General Data Protection Regulation), אשר אושרו לאחרונה על ידי הפרלמנט האירופי, מספקות לאזרחים את הזכות להתלונן ולקבל פיצוי אם נעשה שימוש לרעה במידע שלהם בתוך האיחוד האירופי.

כאשר נשאלו מהו לדעתם שימוש לרעה, התברר כי 67% מאמינים כי מדובר בשיתוף של המידע שלהם עם צד שלישי ללא הסכמה; 71% בפולין ו-75% בבריטניה.

עם התעוררות הדיון הציבורי של אפל (Apple) וה-FBI בנוגע לפריצת סמארטפונים, 43% מהצרכנים הסכימו עם הקביעה כי ארגוני טכנולוגיה צריכים להעמיד את הביטחון הלאומי בעדיפות עליונה מעל פרטיות המשתמש, ולתת לסוכנויות ממשלתיות גישה למכשירים נעולים (31%). השיעורים היו גבוהים אפילו יותר בבריטניה (50%), אך נמוכים יותר בגרמניה (38%) וערב הסעודית (37%).

האחריות להגנה על צרכנים מפני טרור הסייבר עומדת גם היא לדיון. יותר מחמישית (21%) מהצרכנים מאמינים כי עלינו להיות אחראיים להגנה על עצמנו, בעוד ששיעור כפול מזה (43%) מרגישים כי זהו תפקידה של הממשלה במדינתם להגן על האזרחים.

התגובה הראשונה מעוררת את השאלה האם יותר צרכנים מכירים בכך שהם משחקים תפקיד חשוב בהגנה מפני איומים חיצוניים, אבל יש עדיין דרך לעבור בכל הקשור להשתתפות באחריות.

F5 הציגה פתרונות חדשים לאבטחת יישומים, ניהול ותזמור שלהם

הפתרונות החדשים, שהוצגו בכנס שעורכת החברה בווינה, כוללים יכולות לתכנות שירותים ומבטיחים פריסה גמישה, שליטה מבוססת מדיניות ותמיכה בענן היברידי

F5 הכריזה בכנס המרכזי שלה, Agility 2016, שמתקיים השבוע בווינה, בירת אוסטריה, על פתרונות מבוססי תוכנה המאפשרים אבטחת יישומים, ניהול ותזמור שלהם. הפתרונות החדשים מאפשרים ללקוחות לבצע אינטגרציה בין שירותי זמינות ואבטחת מידע, וגם לפשט ניהול התקנים ולתזמר את תשתית ה-IT. בכנס משתתפים כ-800 איש מרחבי העולם, יותר מ-20 מהם מישראל.

כדי לצמצם עלויות ולהגביר יעילות, ארגונים עוברים למודל תשתית דינמי יותר, המשלב רכיבים פיזיים, וירטואליים וכאלה המאוחסנים בענן. F5 תומכת בשינוי זה עם פתרונות המספקים ללקוחות את היכולת לנצל את התועלות השל הדטה סנטר המסורתי, הענן והארכיטקטורות ההיברידיות.

החברה, שהשנה מציינת שני עשורים, החלה את דרכה בתחום ניהול העומסים בלבד והרחיבה את תחומי ההתמחות שלה לבקרת אספקת יישומים. בעשור האחרון היא העבירה את מרכז הכובד להגנת נתונים בתוך היישומים, וכך זינקו מכירותיה עד לקצב של שני מיליארד דולר לשנה וערכה הבורסאי לכשמונה מיליארד. מתוך כ-4,500 עובדי החברה בעולם, 250 ממוקמים בישראל ומרכז הפיתוח שלה בארץ, המבוסס על עובדי שתי החברות אותן רכשה – Versafe ו-Traffix systems – נעשה לשני בגודלו מחוץ לארצות הברית. סניף המכירות המקומי של F5 מנוהל על ידי שושי ליבוביץ'.

קארל טריאבס, סגן נשיא בכיר לפיתוח מוצר וסמנכ"ל טכנולוגיות ב-F5. צילום: פלי הנמר

קארל טריאבס, סגן נשיא בכיר לפיתוח מוצר וסמנכ"ל טכנולוגיות ב-F5. צילום: פלי הנמר

במסיבת העיתונאים שהתקיימה לרגל הכנס הציגה F5 את הפתרונות החדשים סביב פלטפורמת ניהול היישומים הוותיקה שלה, BIG-IP, שעוסקים בתחומים כגון בקרת גישה וזמינות ועד קביעת מדיניות, ניהול הגנת פיירוולים, אבטחת יישומים והאצתם, ועד הגנה לדטה סנטרים.

אחד הפתרונות שהוצגו הוא BIG-IP 12.1 – פתרון תוכנה שמספק יישומים עם אינטגרציה לענן הציבורי ונהלי אבטחה לסביבות On-premise ולענן היברידי. השני, BIG-IQ Centralized Management 5.0, מספק ניהול מורחב לפורטפוליו הפתרונות של BIG-IP. השלישי הוא iWorkflow 2.0, המאפשר תזמור של שירותי F5 עם פתרונות ממוקדי SDN דוגמת ACI, סיסקו (Cisco) ו-VMware NSX, כמו גם פריסה רציפה, תוך שימוש בכלי DevOps מספקים דוגמת Ansible ,Chef ו-Puppet.

"כדי לעמוד בדרישות של לקוחות, ביצענו השקעות משמעותיות באבטחה, ניהול ותזמור, וכן בתוכנה שתומכת בספינת הדגל שלנו – היא קו הפתרונות של BIG-IP", אמר קארל טריאבס, סגן נשיא בכיר לפיתוח מוצר וסמנכ"ל טכנולוגיות ב-F5. "אנחנו רואים עדיפות עליונה במתן היכולת לארגונים לבצע אינטגרציה בין F5 לספקים ופתרונות דוגמת AWS ,Azure, סיסקו ו-VMware. יחד עם זאת, אנחנו מתכוונים להבטיח שהצעותינו יתמכו באלה המשתמשים בטכנולוגיות קוד פתוח דוגמת OpenStack ותשתיות גמישות מחברות ש-'נולדו בתוך הענן'".

מייק קונוורטינו, מנהל אבטחת המידע החדש של F5. צילום: פלי הנמר

מייק קונוורטינו, מנהל אבטחת המידע החדש של F5. צילום: פלי הנמר

"ככל ששירותי ומשאבי היישומים מוטמעים בסביבות מגוונות יותר ויותר, נחוצה היכולת לאחד פונקציונאליות בקלות ולאכוף סמכויות בכל הצעות הספקים", אמר מייק קונוורטינו, מנהל אבטחת המידע החדש של F5. "באופן דומה, כדי שארגון יצליח עם SDN מרובה ספקים ופריסות בענן, מערכות המידע בארגון צריכות לתפור את הביצועים ולתזמר שירותים על בסיס תוכן".

הפתרונות החדשים יהיו זמינים ברבעון השני של השנה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

יוגב פלד, Qlik Israel: "השלב הבא – מהפכת ה-Small Data"

"מדובר במגמה הכי חשובה כיום, והיא מאפשרת להוציא למשתמש העסקי מתוך הררי המידע את מה שבאמת חשוב לו כדי לנהל את העסק", אמר פלד, ממייסדי החברה ומנהל החדשנות שלה

"כולם מדברים על Big Data ועסוקים בלאסוף את הררי המידע שמצטבר בכל אתר, מכשיר ומערכת, אבל המהפכה הבאה תהיה מהפכת ה-Small Data, שהיא המגמה הכי חשובה כיום. המטרה היא להוציא למשתמש העסקי מתוך הררי המידע את מה שבאמת חשוב לו כדי לנהל את העסק. מאוד קל לייצר בסיסי נתונים וקישור לכל עולם תוכן, אבל השאלה היא מה עושים עם המידע הזה ואיך באמת מפיקים ממנו ערך עסקי משמעותי", כך אמר יוגב פלד, ממייסדי Qlik Israel ומנהל החדשנות שלה, בראיון לאנשים ומחשבים.

פלד, שייסד את החברה יחד עם יואל סלע, היה אחד המרצים ב-Qunnetions 2016, הכנס של QlikView, שנערך באחרונה באורלנדו, בהשתתפות של יותר מ-3,000 איש מרחבי העולם. במהלך הכנס נערכו כ-150 מושבים, כאשר אחד הבולטים שבהם היה המושב שנקרא The Coolest Innovation Partner, בו הציגו שלושה שותפים של Qlik פתרונות שמשתלבים עם הפלטפורמה שלה. פלד הציג את BI-Havior, שפותח על ידי Qlik Israel – מוצר שמשלב פתרונות BI ו-Data Mining.

לדבריו, מהפכת ה-Small Data הייתה אחד הטריגרים לפיתוח הפתרון, "יחד עם העובדה שהשוק בשל לניתוחים מתקדמים, שכוללים את הבנת התנהגות הצרכן, את הרצון לנסות ולזהות דפוסי התנהגות ואת הרצון של הלקוחות שלנו להתקדם לשלב הבא".

"עד היום, אף חברה לא באמת הצליחה לחבר בין אנליטיקה מתקדמת וכזאת שנותנת ערך עסקי משמעותית ליכולות ניתוח אסוציאטיביות בשירות עצמי", אמר פלד. "אנחנו עושים את זה ואין לי ספק שהמתחרים יגיעו לשם בשנים הקרובות".

שותפים ולקוחות משתתפי הכנס מילאו את האולם בעת הרצאתו של פלד

שותפים ולקוחות משתתפי הכנס מילאו את האולם בעת הרצאתו של פלד

מה המוצר בא לפתור?
"במשך שנים אנחנו רואים שני שווקים שרצים במקביל אחד לשני – ה-BI וה-Data Mining. אלה שני עולמות תוכן שהמשתמש העסקי מצפה לראות על אותו מסך, כדי שיוכל 'לטייל' ביניהם. מדובר באותו עולם תוכן ובאותו המסך, אבל שני סיפורים שונים.

דונאלד פארמר, מנהל החדשנות של Qlik (משמאל), מציג את פלד

דונאלד פארמר, מנהל החדשנות של Qlik (משמאל), מציג את פלד

אין שום סיבה לחלוקה בין המערכות: ללכת למערכת אחת כדי לפלח את הלקוחות, להבין את ההתנהגות שלהם ולחשוב מה להציע להם, ולראות את ביצועי החברה וכמה היא מכרה דרך מערכת שנייה. BI-Havior מראה את הכול במערכת אחת. הפתרון מחבר בין שני תוצרים עסקיים שונים למקום מרכזי אחד, כשהוא לוקח תחום שלם, שהיה מיועד עד כה בעיקר לאנליסטים, ומנגיש אותו בצורה נוחה לכל משתמש עסקי. כך יכול, למשל, איש מכירות לראות את תמונת הלקוח שלו ב-360 מעלות, לבצע חיזוי ולחלק לסגמנטים של לקוחות בעלי התנהגות זהה. כל זה נעשה עם קישור מלא לכל רשומה ופריט מידע שיש במערכת אודות כל אחד מהלקוחות.

יש כיום מגמה כלל עולמית של חברות BI שמנסות להוסיף יכולות אנליטיות לתוך המערכות. בינתיים אף אחת מהן לא הצליחה לעשות את זה כמו שאנחנו עושים".

מימין: דולנד פארמר, מנהל החדשנות של Qlik, ואלי זיברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת חילן

מימין: דולנד פארמר, מנהל החדשנות של Qlik, ואלי זיברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת חילן

בהמשך התייחס פלד למאפיינים הטכנולוגיים של המוצר. "הפתרון מבוסס על הטכנולוגיה של Qlik, שמאפשרת ניתוח אסוציאטיבי וניווט בין שלל עולמות תוכן ללא הגבלה", אמר. "משולב בו מנוע Portrait Miner של חברת Pitney Bowes, שפורסטר (Forrester) בחרה בו לפני כחודש לאחד משלושת הכלים המובילים בתחום האנליטיקה. Qlik Israel מייצרת כאן תפיסה חדשה שמשולבת במגוון רחב של עולמות תוכן, כמו סייבר, בנקים, ביטוח, מכירות ורצפות ייצור".

הוא ציין כי "יש כבר יותר מ-10 לקוחות שמימשו את פתרון BI-Havior, למשל סוכנות הביטוח מדנס וג'יימס ריצ'ארדסון. יש בנוסף בקשות מחברות אחרות בעולם למימוש הפתרון".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

פירוט מה מציע פתרון BI Havior ללקוחות בעולמות ה-BI והאנליטיקה, במסגרת האקו-סיסטם של Qlik

פירוט מה מציע פתרון BI-Havior ללקוחות בעולמות ה-BI והאנליטיקה, במסגרת האקו-סיסטם של Qlik

להבין טוב יותר את תובנות ה-BI ל-Analytics, בהתבסס על סגמנטים שונים

להבין טוב יותר את תובנות ה-BI ל-Analytics, בהתבסס על סגמנטים שונים

היתרון של BI-Havor, על פי החברה, במשפט אחד

היתרון של BI-Havor, על פי החברה, במשפט אחד

וינסנט פיטרס, Qlik: "שוק ה-BI בישראל – מהמתקדמים בעולם"

"עם האנשים הטובים שיש בישראל, זהו שוק מתקדם מאוד", אמר פיטרס, מנהל מכירות OEM גלובליות בחברה

"שוק ה-BI בישראל הוא מהמתקדמים בעולם, עם האנשים הטובים שיש בה והעובדה שישראל היא מאמצת מוקדמת של טכנולוגיות. זהו שוק מתקדם מאוד", כך אמר וינסנט פיטרס, מנהל מכירות OEM גלובליות ב-Qlik.

פיטרס אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במהלך Qonnections 2016, הכנס השנתי של משתמשי ושותפי Qlik, שהתקיים באחרונה באורלנדו, פלורידה.

אחד הדברים הבולטים בפיטרס הוא החיוך שלו, שלא מש מפיו וסוחף איתו את האנשים שעימם הוא עובד, בין אם אלה עובדיו, עמיתיו ב-Qlik ושותפיו, כמו מנהלי Qlik ישראל, יואל סלע ויוגב פלד.

פיטרס (מימין) ויוגב פלד, מנהל החדשנות וממייסדי Qlik ישראל. צילום: פלי הנמר

פיטרס (מימין) ויוגב פלד, מנהל החדשנות וממייסדי Qlik ישראל. צילום: פלי הנמר

"אני מכיר את סלע ופלד תקופה ארוכה, מאז הקימו את SP Data עם צוות של שבעה אנשים. כיום, ב-Qlik ישראל, יש להם צוות של קרוב ל-80 מקצוענים, והחברה חולשת על 25% משוק ה-BI בישראל – הישג שמציב אותה ראשונה בעולם בחדירה לשוק".

לדבריו, "עובדי Qlik ישראל מביאים רעיונות חדשניים ושיפורים לפלטפורמה שלנו. הראייה היא מערכת BI Havior, שפותחה בישראל ואנחנו משווקים אותה ברחבי העולם".

"מעניין כיצד שני יזמים שקפצו לשוק ה-BI, שנשלט עד לפני כעשור על ידי שחקניות ענקיות כ-BO וקוגנוס (Cognos), ששייכות כיום לסאפ (SAP) וליבמ (IBM), בהתאמה, הצליחו לשווק אותנו בהצלחה ולהירכש על ידי קבוצת IT כגדולה כחילן. מאז הם ממשיכים במלוא התנופה והדינמיות, עם הגב הרחב של חילן, שנעשתה לאחת מארבע חברות ה-IT הגדולות בישראל (לצד מטריקס, מלם תים ו-One1 – הנמר)", אמר.

מייסדי Qlik ישראל: מימין - יוגב פלד, מנהל החדשנות, ויואל סלע, היו"ר. צילום: פלי הנמר

מייסדי Qlik ישראל: מימין – יוגב פלד, מנהל החדשנות, ויואל סלע, היו"ר. צילום: פלי הנמר

פיטרס מסרב להשיב לשאלה מהו המחזור של החברה בישראל, מאחר שמדובר בחברה שמדווחת גלובלית, ולא לפי אזורים גיאוגרפיים. עם זאת, הוא אומר ש-"הצצה בדיווחי Qlik מגלה שברבעון האחרון של 2015, המכירות הגלובליות שלה הגיעו ל-205 מיליון דולר, כשבכל השנה היא מכרה בהיקף של 612 מיליון. מדובר בקצב גידול שנתי של 23% – הן במכירות השנתיות והן ברבעון האחרון".

Qlik – ברביע הקסם של גרטנר

עד לפני כחצי שנה שימש פיטרס כסמנכ"ל בכיר לניהול השותפים העסקיים של Qlik באזור הבנלוקס, מזרח אירופה, מדינות ברית המועצות לשעבר (CIS), המזרח התיכון ואפריקה. הוא מספר שהוא ניהל 97 מדינות, ובהתחשב בעובדה ש-Qlik פועלת כיום ב-100 מדינות, מדובר בניהול השותפויות עם רוב השותפים של החברה בעולם.

Qlik נוסדה לפני 23 שנים ובשנים האחרונות, קצב הצמיחה המתואם (AGR) שלה עומד על כ-43% בשנה. היא אחת משלוש חברות ה-BI הממוצבות ברביע הקסם של גרטנר (Gartner), מתוך עשרות חברות שנמצאות בדירוג שלה. חברת המחקר ממקמת ברביע הקסם חברות בעלות יכולת הביצוע והחזון הטובים ביותר. לצידה של Qlik ברביע זה נמצאות רק החברה הקטנה יותר ממנה, טאבלו (Tableau), ומיקרוסופט (Microsoft).

פיטרס מעורה היטב בשוק הישראלי ומרבה לבקר בארץ. לפני כחצי שנה הוא פתח את הכנס השנתי ללקוחותיה של Qlik ישראל. הוא סיפר בראיון שהוא אוהב מאוד את ביקוריו בישראל, ועשה זאת עוד בתפקידיו בחברות אחרות. בין השאר, פיטרס שימש כמנהל שותפים ב-Cramer Systems – חברה לניהול מערכות הפעלה בעולם ספקיות התקשורת, שנרכשה על ידי אמדוקס. הוא עבד בחברות נוספות, כמו אורקל (Oracle), והקים חברת ייעוץ עצמאית וסטארט-אפ.

מה מייחד את Qlik לעומת המתחרים?
"מייחדים אותנו שלושה תחומים: הצטיינות במוצרים, אקו-סיסטם ייחודי, והאנשים שלנו והתרבות שבנינו במהלך השנים.

המוצרים שלנו שונים לחלוטין מאלה של מתחרינו כי הגישה שלנו לטפל בתובנות BI ואנליטיקה מבוססת, בדומה לחשיבה האנושית, על אסוציאציות ולא מסלולי חשיבה מוגדרים מראש. אצל המתחרים, כדי להגיע לתובנות עסקיות חייבים להגדיר את מחסן הנתונים מחדש ולהשתמש בתהליכים מוגדרים מראש. אצלנו, באמצעות Qlik DataMarkets, המשתמש מייצר את המעברים בין הנתונים השונים במודל האסוציאטיבי, כשהפלטפורמה שלנו מביאה לו אותם ישירות ואוטומטית מכל מקורות המידע – בארגון ומחוצה לו. בנוסף, המנוע שלנו מייצר את הדו"חות המתאימים במוצר NPrinting 17.

המערכת, השירותים והאקו-סיסטם של Qlik. צילום: פלי הנמר

המערכת, השירותים והאקו-סיסטם של Qlik. צילום: פלי הנמר

כמו כן, אצלנו, הלקוח לא צריך להתרוצץ בין ארבעה ספקים שונים. הוא מקבל את הכול באקו-סיסטם שלנו, בו הוא יכול להפעיל אנליטיקה בשירות עצמי ולהיעזר באתר שלנו. Qlik DataMarkets הוא כלי עזר לכל לקוח שבמאגרי המידע שלו אין נתונים פיננסיים שיכולים לסייע לו להשיג תובנות עסקיות. אצלנו הוא יכול לקבל מידע חשוב ומעודכן של נתונים. אנחנו מציעים גם תבניות (Templates) של נתונים לפי תעשיות ומגזרים – דבר שאף הוא הכרחי לניהול התחזיות העסקיות.

חלק חשוב באקו-סיסטם שלנו הוא קהילת המפתחים העולמית, בה יש לנו כבר כ-8,000 איש, המגיעים ממחצית השותפים שלנו בעולם – 700 מתוך 1,400. המפתחים למערכת ה-API הפתוחה שלנו מוסיפים פתרונות חדשניים.

באשר לתרבות ולאנשים שלנו, שהם הרוח והנשמה של החברה והאקו-סיסטם שלה: ב-Qlik העולמית יש כ-2,500 עובדים שמשרתים כ-35 אלף לקוחות ב-100 מדינות בעולם, יחד עם כ-1,400 שותפים עסקיים. אנחנו מיישמים את הכול בעבודת צוות – גם בשיווק. אנחנו מקפידים לשווק ללקוחות בעולם יחד עם השותפים, שכמחצית מההכנסות השנתיות שלנו מגיעה דרכם".

Qlik ממשיכה להפתיע את השוק. צילום: פלי הנמר

Qlik ממשיכה להפתיע את השוק. צילום: פלי הנמר

לסיכום הוא ציין כי "Qlik הביאה לשוק ה-BI את המהפכה השנייה. אנחנו מותירים את המתחרות מאחור, מאחר שאנחנו היחידים שפיתחו ומציעים פלטפורמת אנליטיקה שלמה, עם מנוע אחד ואחיד, QIX Associative Engine. היא מתאימה לכל השלבים והיישומים – משימוש עצמי דרך שימוש מונחה, אנליטיקה משובצת (Embedded), יישומים תפורים (Costume) ועד דיווחים ושיתופיות (Collaboration). כל זאת מוצע על כל הפלטפורמות: שולחנית, בענן וארגונית, עם שירותי ייעוץ, הדרכה ותמיכה".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

בא לבקר במאורת הנמר: יוסי חיימוב, מנכ"ל פרודוור ישראל

יוסי חיימוב, מנכ"ל פרודוור (Prodware) ישראל, הגיע באחרונה לביקור במאורת הנמר.

במהלך הביקור שוחחנו על המנהיגות של הדור חדש של המובילים בעולם ה-IT, על מהפכות הדיגיטל, הענן והאינטרנט של הדברים, ועל איך כל זה מתחבר ל-ERP ול-CRM של מיקרוסופט (Microsoft).

חיימוב סיפר לי שבשקט ובנחישות, בחמש השנים האחרונות צמח בשוק ה-IT בישראל שחקן משמעותי חדש – הסניף המקומי של פרודוור. הסניף, בניהולו של חיימוב, מונה כיום כ-150 עובדים ומשרת מאות לקוחות, שהמשותף לכולם הוא שהם משתמשים במערכת ליבה מבוססת פלטפורמת Microsoft Dynamics.

"האסטרטגיה שלנו מאוד ברורה: אנחנו משדרגים את מערכות הליבה של הארגון לאקו-סיסטם של Dynamics מבית מיקרוסופט. כי זו פלטפורמת ניהול עסקים שנותנת יחס עלות-תועלת מיטבי. בנוסף ובמקביל, אנחנו מספקים את שירותי הענן של מיקרוסופט (Azure ,Machine learning ו-Power BI), רב ערוציות (אתרי אינטרנט ואפליקציות לסלולרי) וקישוריות לכל דבר, באמצעות האינטרנט של הדברים".

הרומן של חיימוב עם Microsoft Dynamics החל ב-2004, כשחבר למיקי איטין וביחד הקימו את אפקט, שותף ה-CRM הראשון של מיקרוסופט בישראל. מטריקס, בראשותו של מוטי גוטמן, זיהתה את פוטנציאל השוק של Dynamics ואת כוחה של אפקט, ורכשה אותה ב-2006. בהמשך, עדיין תחת הכובע של מטריקס, חיימוב הביא לארץ את מערכת ה-ERP של מיקרוסופט.

"אנחנו צומחים במהירות, אורגנית ובאמצעות מיזוגים ורכישות של חברות בעולם התוכן שלנו. עד היום מיזגנו לתוך פרודוור ישראל חמש חברות, כשכל חברה שמצטרפת אלינו משדרגת את סט היכולות ואת שדרת הניהול שלנו".

מה צופן העתיד, על פי חיימוב? "אנחנו נמצאים בתקופה שבה עולם ה-IT מגדיר את עצמו מחדש", לדבריו. "חברות ישתנו או ימותו. הצרכנים נמצאים כיום במקומות אחרים ורוצים לקנות ולקבל שירות בפלטפורמות חדשות. הטכנולוגיה היא כיום חזות הכול, וזה פותח לנו עולם שלם של הזדמנויות לאפשר ללקוחות שלנו לצלוח את המהפכה".

באו לבקר במאורת הנמר: דוד ביסמוט, עמית ארמוזה ושירה לוי-מכנס, NessPRO

לפני מספר ימים התארחו במאורת הנמר שלושה אנשי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס: דוד ביסמוט, מנהל תחום הסייבר, עמית ארמוזה, מנהל חטיבת פתרונות ניהול, ושירה לוי-מכנס, מנהלת השיווק.

השלושה סיפרו כי NessPRO מעמיקה את פעילותה בתחום אבטחת הסייבר, על כל היבטיו, וכיום כולל תחום הסייבר של NessPRO סל מוצרים רחב שעונה לכל האיומים החיצוניים והפנימיים בחברות וארגונים.

ביסמוט ציין שבאחרונה חתמה NessPRO על הסכמי ייצוג עם שורה של חברות בתחום הגנת הסייבר, בהן LightCyber, המפתחת מערכות לזיהוי וטיפול בפריצות סייבר; Daon, שמספקת פתרונות ביומטריים לאימות ואבטחת זהות; SailPoint, שמספקת פתרונות לניהול זהויות והרשאות למידע ולמערכות בארגון; ACID Technologies, שמציעה שירותי מודיעין בזמן אמת, להתרעה מפני תקיפות סייבר; כמו גם CloudLock, שמספקת פתרונות סייבר ליישומים ארגוניים מבוססי ענן; Cronus, שמספקת בדיקות חדירות באופן אוטומטי ובזמן אמת, שכוללות תרחישי תקיפה; ו-Siemplify, שמציעה פלטפורמה לניתוח תקיפות ואיומי סייבר.

"כל ארגון מחויב למעגלי אבטחלה מרביים ואף חופפים"

ביסמוט אמר כי "האיומים במרחב הסייבר הולכים וגוברים – הן ברשת האינטרנט והן בתקשורת הדיגיטלית. NessPRO פועלת בשיתוף עם חברות אנליסטים מובילות בעולם, לא רק כדי לאתר את האיומים העכשוויים, אלא גם כדי לצפות את האיומים העתידיים ולמצוא פתרונות שיוכלו להתמודד איתם".

ארמוזה ציין ש-"כל ארגון מחויב כיום למעגלי אבטחה מרביים ואף חופפים. בנוסף לכך, מוחרפת הרגולציה בתחום זה והיא כוללת שורה ארוכה של צעדים מחייבים שעל חברות וארגונים לנקוט בהם". כך, לדוגמה, בדצמבר החליט הפרלמנט האירופי שחברות תחבורה ואנרגיה יצטרכו להבטיח שהתשתית הדיגיטלית שבה הן משתמשות לאספקת שירותים חיוניים חזקה מספיק כדי לעמוד במתקפות סייבר. הפרלמנט האירופי החליט כי גם שווקים מקוונים, מנועי חיפוש ושירותי ענן יידרשו להבטיח שהתשתית שלהם מאובטחת.

"האיומים בעולם הסייבר הם אחד הגורמים המרכזיים כיום שמטילים צל כבד על ההמשכיות העסקית של ארגונים מסחריים ועל פעילותם התקינה של ארגונים ממשלתיים וציבוריים", הוסיף ביסמוט. "היכולת להגן בצורה מיטבית על משאבי המידע של הארגון, ואפילו על נכסיו הפיזיים, מפני מתקפות סייבר היא המפתח להמשך פעילותו".

ביסמוט, ארמוזה ולוי-מכנס הדגישו כי ל-NessPRO ניסיון רב בפרויקטים מגוונים ומורכבים בארגונים גדולים. תחום הסייבר בחברה מבוסס על טכנולוגיות של חברות ישראליות וזרות בולטות בתחומן. לדבריהם, החברה שואפת כל העת לצפות מראש את האתגרים וצרכי האבטחה השונים, ובכלל זה את האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים ומנהלי אבטחת המידע בארגונים.

השלושה אמרו שהפתרונות שמספק תחום הסייבר בחברה מכסים את כל המרכיבים של עולם זה, ובהם מודיעין סייבר, הטעיית התוקפים, תגובה לאירועים וחקירת תקיפות, כלי תוכנה ארגוניים המשמשים כ-"שומרי סף" ומונעים השפעה של תקיפות סייבר בשירותי ענן, ניהול זהויות והגנת נקודות קצה, ועוד.

"אמון בין המשתמשים ל-IT – הדרך היחידה להבטיח שימוש יעיל ב-BI"

"אמון יסייע לניהול נכון של הנתונים על ידי ה-IT ומשתמשי ה-BI זקוקים לנתונים נכונים ומאובטחים", אמר אנתוני דייטון, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא בכיר למוצרים ב-Qlik ● לכן, לדבריו, הם זקוקים למערכת משותפת – ולא למערכות נפרדות

"יש ליצור אמון בין המשתמשים העסקיים לבין מנהלי ה-IT. זו הדרך היחידה להבטיח שימוש יעיל ב-BI בארגון, משום שאמון יסייע לניהול נכון של הנתונים על ידי ה-IT ומשתמשי ה-BI זקוקים לנתונים נכונים ומאובטחים", כך אמר אנתוני דייטון, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא בכיר למוצרים ב-Qlik.

"לכן", לדבריו, "בעוד שהענקת כלים לאחד משני ה-'צדדים' – הן המשתמשים והן אנשי מערכות המידע – תיצור אנטגוניזם, כאילו אחד יכול בלעדי השני, הרי שיצירת אמון ביניהם תביא לערך עסקי גדול על ידי הגברת השימוש ב-BI לרוחב הארגון".

"לומר למשתמשים שהם לא זקוקים לשיתוף פעולה עם ה-IT, כמו שלעתים אומרים מתחרים שלנו, זה לא נכון ופוגע בפעילות הנכונה של ה-BI. לכן, הפלטפורמה שלנו פונה ותומכת בכל הצדדים, בהתאם למוטו שלנו: BI לכל האנשים, על כל הנתונים, כל הזמן", אמר דייטון. הוא ציין ש-"בארגונים שבהם אין מחלקת IT, המשתמשים יכולים לבצע את הדברים באמצעות הפלטפורמה שלנו לבדם ולקבל מאתנו את התמיכה".

"Qlik מציעה מודל אמון שמאפשר למשתמש ה-BI ולמקצוען ה-IT לעבוד יחדיו. כלומר, במקום להציע לצד העסקי 'חופש' מה-IT – דבר שלא עובד מעבר לטווח הקצר, או לאנשי ה-IT ולהציע לו 'שליטה' על הנתונים – גישה שגם היא לא נכונה, אנחנו מציעים לסנכרן את שני הצדדים ומציעים את המכנה המשותף ביניהם, שיוצר את האמון".

מודל חדש של BI

דייטון הצטרף ל-Qlik לפני כעשור ומאז הוא אחד המובילים של החברה למימוש החזון של מקסום השימוש ב-BI על ידי מיצוי הפוטנציאל של האנליטיקה החזותית. לפני שהצטרף ל-Qlik הוא כיהן כמנכ"ל חטיבת ה-ERM (ר"ת Employee Relationship Management) של סיבל (Siebel), שנרכשה על ידי אורקל (Oracle).

ההנחה הרווחת כיום היא שרק רבע מהעובדים בארגונים מיישמים BI כהליך רגיל בקבלת החלטותיהם העסקיות. Qlik, שנוסדה בשבדיה לפני 23 שנים, מציעה מודל חדש של BI – מודל הבחירה האסוציאטיבי, במקום זה ההיררכי. כלומר, במקום להציב מראש את המסלולים לחיפוש התובנות בין סיבות לתוצאות – לאפשר חיפוש חופשי, בלי הנחות מראש.

תוך כדי הראיון מציג דייטון את תובנותיו בתחום ה-BI. צילום: פלי הנמר

תוך כדי הראיון מציג דייטון את תובנותיו בתחום ה-BI. צילום: פלי הנמר

בתחילת דרכה קראה החברה תיגר על החברות הוותיקות והגדולות, כמו BO וקוגנוס (Cognos), שמאז נרכשו על ידי סאפ (SAP) ויבמ (IBM), בהתאמה. כיום, לעומת זאת, היא מתחרה בהצלחה גם מול חברות חדשות יותר, יחסית, בתחום, כמו אורקל ומיקרוסופט (Microsoft), וקטנות יותר וחדשניות, כמו טאבלו, בכך שהיא מציעה פלטפורמה מלאה ל-BI, ולא רק מוצר בודד או אוסף כלים לניהול חזותי של התובנות. הפלטפורמה שואבת אוטומטית נתונים מהמערכות של כל היצרנים וכוללת מנוע היסק (Inference) שמזין את הפתרונות למשתמשי ה-BI.

כמו כן, היא מציעה מערכת API פתוחה, עם אקו-סיסטם של מפתחים שמרחיב את היצע הפתרונות והיכולות שלה.

Qlik היא אחת משלוש החברות היחידות שנותרו בריבוע הקסם העליון של גרטנר (Gartner) לתחום ה-BI ל-2016. יחד איתה נמצאות שם טאבלו ומיקרוסופט, כאשר החברות הוותיקות יותר, כמו אורקל, סאפ, יבמ ו-SAS, שהיו בו ב-2015, עברו לריבוע שמתחתיו.

הראיון עם דייטון התקיים ב-Qonnections 2016, הכנס השנתי של לקוחות ושותפי Qlik, שנערך באחרונה באורלנדו, פלורידה.

מה מייחד את Qlik מהמתחרות שלה?
"בניגוד למתחרות, שמסתמכות על נתיבי הסקה מוגדרים מראש שמנותחים על ידי שאילתות מוגדרות מראש, אצלנו חיפוש המסקנות נעשה אסוציאטיבית עם התקדמות חיפוש התובנות. חיפוש בנתיבים מוגדרים מראש מתאים לעבודה של המחשב, שמספק מהירות אדירה בעולם מוגדר מראש, אך אנשים מנתחים נתונים ומתקדמים בתובנות בחיפוש אסוציאטיבי. כך אנחנו מאפשרים למשתמשי ה-BI שלנו לראות את התמונה כולה ולא חלקים ממנה, לפי המסלולים שנבחרו מראש. הגמישות אצלנו מלאה ומאפשרת שינוי כיוון תוך כדי חיפוש היסקים.

הבדל שני הוא התפיסה שלנו, שמביאה אותנו לספק פלטפורמה מלאה לניהול BI על כל הנתונים, לכל סוגי המשתמשים ובכל עת, ולא מוצר נקודתי לסוג משתמש מסוים.

ההבדל השלישי הוא בתפיסת הצגת התובנות האפשריות למשתמשים. אנחנו 'צובעים' את המידע בצבעים שונים, כך שהמשתמש קולט במהירות מה רלבנטי ומה פחות, וכיצד הוא יכול לחסוך את זמנו".

דייטון על הבימה בכנס, מציג את Qlik כ-BI מסוג אחר. צילום: פלי הנמר

דייטון על הבימה בכנס, מציג את Qlik כ-BI מסוג אחר. צילום: פלי הנמר

הוא ציין כי "הפלטפורמה שלנו פתוחה בחלקה, המודל דומה לזה של הקוד הפתוח (Open API) שאנחנו מציעים למפתחים הבאים, בעיקר מקרב שותפינו העסקיים. כ-700 מתוך כ-1,400 שותפים שלנו בעולם פעילים בפיתוח להעשרת היצע הפתרונות והכלים עבור משתמשי Qlik בארגונים. כך הקמנו את האקו-סיסטם הקרוי Branch, ובו מעל 8,000 מפתחים בפלטפורמה שלנו".

האם כשנוכל לשוחח עם המחשב בשפה טבעית יעלה שיעור משתמשי ה-BI בארגונים?
"בטווח של כשלוש עד חמש שנים נראה שימוש בשפה טבעית (דיבור) אצל משתמשי BI בארגונים ואז אכן תתרחש פריצת הדרך הגדולה, שתאפשר לכל אחד בארגון ליהנות מיתרונות הסקת המסקנות הנכונות על בסיס תובנות BI. כשתהיה האפשרות לעבד את שאלות המשתמש בשפה הטבעית לו, שפת הדיבור, תוסר הרתיעה מהשימוש ב-BI, כי לא יהיה צריך ללמוד דבר מעבר למילים שאנחנו משתמשים בהן בשיחה בין אנשים על מנת למצוא תובנות בנתונים הארגוניים".

Qlik השיקה את Qlik Sense Enterprise 3.0

הפתרון החדש בנוי כפלטפורמת אנליטיקה חזותית פשוטה, משולבת ואינטואיטיבית, והוא כולל שיבוץ בינה עסקית וחדשנות של המפתחים ● הוא יהיה זמין בחודש הבא

אחד הפתרונות המדוברים ב-Qonnections 2016, הכנס השנתי של Qlik, שנערך באחרונה באורלנדו, פלורידה, הוא ה-Qlik Sense Enterprise 3.0 – פלטפורמת אנליטיקה חזותית לארגונים. במהלך הכנס סיפקה החברה הצצה ראשונה לפתרון, שיהיה זמין בחודש הבא.

Qlik מתהדרת כיום בכ-39 אלף משתמשים בעולם. היא פעילה ב-100 מדינות ויש לה 1,700 שותפים עסקיים. בראשות Qlik ישראל עומד טל וייסר, המנכ"ל, והיא שייכת לקבוצת חילן, שאותה מנהל אבי באום.

מהחברה נמסר שהפתרון החדש בנוי כפלטפורמת אנליטיקה חזותית פשוטה, משולבת ואינטואיטיבית, המונעת על ידי QIX Associative Indexing Engine – שרשום כפטנט. הוא מציע שילוב של מוכנות להטמעה בארגון ומשילות עם יכולות ויזואליזציה והכנת נתונים. ב-Qlik טוענים כי היא מאפשרת לארגונים לעמוד "במגוון הרחב ביותר של תרחישי BI מאותה פלטפורמה".

בכנס סקרה Qlik את הפונקציונליות בארבעת המרכיבים של אסטרטגיית החדשנות שלה: פלטפורמה, נתונים, אנליטיקה וענן.

במהלך האירוע הוצג סיפור לקוח של AFAS Software, ספקית של תוכנת ERP הצומחת במהירות, ששילבה את Qlik Sense במוצר המקוון שלה. באמצעות הפתרון יש ליותר מ-740 אלף משתמשי AFAS בינה עסקית המוכנה לשימוש ארגוני כחלק מחבילת ERP מבוססת ענן.

באס ואן דר ולדט, מנכ"ל חברת התוכנה ההולנדית AFAS Sotware

באס ואן דר ולדט, מנכ"ל חברת התוכנה ההולנדית AFAS Sotware

באס ואן דר ולדט, מנכ"ל AFAS Software, אמר כי "מאחר שההיצע שלנו נבנה לפי סטנדרטים גבוהים ביותר, פיתוח פתרון בינה עסקית בתוך החברה לא בא בחשבון. זה היה לוקח לנו שנים. פתרון Qlik Sense סיפק לנו את הפלטפורמה שחיפשנו".

ב-Qlik ציינו כי הפלטפורמה החדשה מסוגלת להתרחב על מנת למלא צרכים של אנשים, קבוצות, ארגונים ומפתחים, תוך שמירה על האמון, האבטחה והמשילות הדרושים ל-IT. יכולות אלה מסייעות לארגונים להפוך לעסק זריז המונע על ידי נתונים, מסוגל לחשוף אפשרויות חדשות ויכול לנצל אותן.

על פי החברה, היא שיפרה בגרסה החדשה את יכולות הניהול והאדמיניסטרציה, כדי לתמוך במחלקת המחשוב של הארגון ולספק בקרה חשבונאית, קונפיגורציה ומשילות, וכן אפקטיביות רבה יותר, גם כשמדובר באזורים גיאוגרפיים רבים. שיפורים בממשק המשתמש של קונסולת הניהול (QMC) מספקים קונפיגורציה קלה יותר של תוכן ומשאבים, ומכאן גם פריסה מהירה יותר ושימוש נכון ביישומים, אובייקטים ונתונים.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

החברה אף השיקה מרכז פיתוח, שמאפשר לנצל באופן מלא את פלטפורמת האנליטיקה של החברה, Qlik Analytics, ל-Web mashups, אפליקציות מותאמות, Extensions ו-ווידג'טים, המספקים דרכים חדשות לתכנון אובייקטים שישולבו ביישומים מונעי נתונים.

מרכז הפיתוח החדש כולל ממשקי פיתוח (APIs) חדשים למפתחים, לרבות API לאינטגרציה של יישומים חדשים, API והמחשה ויזואלית, ויצירה מתוכנתת של אנליטיקה ו-Plugins לסביבת פיתוח משולבת (IDE) חדשה ל-ויז'ואל סטודיו.

אנתוני דייטון, מנהל הטכנולוגיה הראשי וסגן נשיא בכיר למוצרים ב-Qlik. צילום: פלי הנמר

אנתוני דייטון, מנהל הטכנולוגיה הראשי וסגן נשיא בכיר למוצרים ב-Qlik. צילום: פלי הנמר

"Qlik בנתה את הקטגוריה לבינה עסקית בשימוש עצמי של כל משתמש. עם Qlik Sense, אנחנו ממשיכים ומרחיבים את השוק עם פלטפורמה סקלבילית, מאובטחת וניתנת להרחבה, שמסוגלת לעמוד במרכז פריסת הבינה העסקית של הארגון", אמר אנתוני דייטון, מנהל הטכנולוגיה הראשי וסגן נשיא בכיר למוצרים ב-Qlik. "גישת הפלטפורמה שלנו מאפשרת לנו להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים. עם רשת השותפים הגלובליים שלנו, אנחנו רוצים לעבור אל מעבר לאנליטיקה חזותית".

עוד כולל הפתרון יכולות חיפוש חזותי חדשות, המאפשרות לחפש בתרשימים ונתונים. בנוסף, יכולות מחקר חזותיות מאפשרות למשתמשים לבחון ולגלות תובנות בניתוחים באמצעות מדדים וממדים נשלטים, ללא צורך להסתמך על אנליסטים שיערכו ויכניסו שינויים ב-ויזואליזציות.

הפונקציונליות בפלטפורמה החדשה משפרת את יצירת היישומים למשתמשים עסקיים, לרבות תרשימים "מודעי זמן", איתור אוטומטי של נתונים גיאוגרפיים ויישום של פלטות צבעים מוגדרות על ידי המשתמש.

כמה מאפיינים חדשים מקלים על שיתוף הניתוחים, בהם Storytelling, שמאפשר לפרסם אותם ב-Office או ב-PDF. בנוסף, Qlik NPrinting, שעד כה תמכה רק ב-QlikView, תומכת כעת גם ב-Qlik Sense, עם דיווח ריכוזי חדש ליצירת דו"חות אטרקטיביים מבחינה חזותית. יכולת זו מאפשרת לארגונים שפועלים בסביבות Legacy לעבור לארכיטקטורת BI מודרנית, תוך עמידה בדרישות הציות והרחבת הניתוח האינטראקטיבי למנהיגים העסקיים.

Qlik Sense מציעה למשתמשים עסקיים יכולות להעלאה, שינוי והעשרת הנתונים, ללא צורך בסקריפטינג מסובך. המערכת מזהה אוטומטית תאריכים חדשים ומפצלת אותם לשדות נפרדים לשם ניתוח וממשק משתמש חדש לשדות מחושבים. זאת, לרבות יכולת מילוי אוטומטית של השדה, שמאפשרת למשתמשים ליצור שדות נגזרים ולשנות נתונים. בנוסף, Qlik מציעה אופציות קישוריות רחבות יותר ליותר מקורות נתונים אינטרנטיים, לרבות טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google), וכן ליישומים בענן, בהם Microsoft Dynamics CRM ו-SugarCRM.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

עם Qlik DataMarket המשתמשים יכולים להגיע לספריה מקיפה של נתונים חיצוניים הנרכשים באמצעות מינוי היישר מתוך Qlik Sense ו-QlikView, על מנת לשפר ולהצליב נתונים פנימיים כדי לקבל הקשר ולהפיק תובנות עמוקות יותר. הנתונים הזמינים מ-Qlik DataMarket ניתנים לשיפור באמצעות מידע מ-35 בורסות חשובות, כמו גם מנתונים דמוגרפיים ברמת פירוט הולמת, כולל מיקוד כתובות. חבילות חדשות כוללות מניות ומדדים, ציטוטי מניות ואינדיקטורים מרכזיים לניירות ערך, וכן דו"חות כספיים המכילים מידע פיננסי מפורט של חברות הנסחרות לציבור.

באו לבקר במאורת הנמר: יפתח בן צבי ומוטי ברנוב

באחרונה הגיעו לביקור במאורת הנמר שני חברים ותיקים – יפתח בן צבי ומוטי ברנוב, לשעבר מבכירי ה-IT בתעשייה האווירית. השניים טוענים שיש פתרון למצוקת כוח האדם בהיי-טק – ובאו לספר לי, ובאמצעותי לכם, הקוראים, כיצד ניתן לעשות זאת.

בן צבי החל את דרכו בענף התוכנה בישראל לפני יותר מ-50 שנים – ב-1963 – וכיום מוביל צוות המבצע פעילות ענפה להוספת משאבי כוח אדם מקצועי לענפי התוכנה וההיי-טק. הוא סיפר כי פעילות הצוות מכוונת למטרה נוספת ולא פחות חשובה: הגברת התעסוקה בהיי-טק של בני ובנות המגזר הערבי.

כדי לממש את המטרות החשובות האלה, בן צבי ריכז צוות משימה המורכב מוותיקים בענף התוכנה וקצינים בכירים במילואים, בעלי קשרים וניסיון ניהולי רב. "יצרנו קשרי עבודה רבים עם גורמים במגזר הערבי בישראל וברשות הפלסטינית, והתחלנו בהקמת חברות תוכנה בפריפריה, בשיתוף פעולה עם יזמים ומשקיעים מקומיים", אמר.

הפעילות החלה לפני כחצי שנה והמניעים הישירים לה היו תחילתו של סבב הטרור האחרון, ובעקבות זאת התובנה שהסיכוי היחיד לזכות לחיים נורמליים בישראל מבוסס על בניית קשרים בין אנשים ושילוב דרך עבודה ופרנסה.

"במסעי היכרות ביישובים ערביים בישראל וברשות הפלסטינית גילינו שקיים פוטנציאל מאוד גדול של אנשי מקצוע מעולים בעלי השכלה במדעי המחשב ממוסדות אקדמיים מישראל, מארצות הברית ומאירופה", אמר בן צבי. "רבים מהמועמדים אינם עובדים כלל או שעובדים במקצועות אחרים".

הוא ציין כי ההשתתפות הנמוכה של הערבים הישראלים בענף נובעת הן מהמרחק של מרבית היישובים מהמרכז והן מחוסר מודעות מצד המועמדים והמעסיקים לפוטנציאל הקיים. באשר לנשים הערביות מצטרפת לכך מגבלה על תעסוקתן במקום זר ומרוחק מביתן. לגבי תושבי הרשות הפלסטינית קיימות מגבלות נוספות של תנועה והיעדר היכרות ויחסים בינם לבין יהודים. "אנחנו מעודדים ערבים ישראלים המקושרים עם אנשי מקצוע ויזמים פלסטינים להקים גשר לבניית יחסי עבודה עם מקביליהם ברשות הפלסטינית", אמר בן צבי.

המודל לפתרון מצוקת ההון האנושי בענף

"תוך לימוד אפשרויות ואילוצים פיתחנו מודל עבודה שיאפשר מימוש העסקה של מאות ואלפי עובדים ברמה גבוהה. בשבועות האחרונים הצלחנו להביא לשולחן יזמים ומשקיעים, מאות קורות חיים ושאיפה עזה מצד מועמדים להשתלבות בענף ההיי-טק הישראלי", אמר בן צבי.

"על פי המודל אנחנו מובילים הקמה של חברות תוכנה ביישובים שונים במגזר הערבי בישראל וברשות הפלסטינית", ציין. "בכל צוות יהיו כ-25 עובדים, שיעברו הכשרות והתאמות נוספות, על פי צרכי השוק, הרקע והיכולות של המועמדים. כל צוות יתבסס על כמה בעלי מקצוע מנוסים וקבוצה של בוגרי לימודים בתחילת דרכם, שיעבדו בהתמחות תוך הנחייה של בעלי מקצוע מנוסים. בכל אזור יש פוטנציאל צמיחה לתוספת עובדים עם הזמן".

בן צבי הדגיש כי "משרדי הממשלה מעניקים תמיכה וסיוע משמעותי לפעילויות של הכשרה ועידוד תעסוקה".

"בשלב זה, אנחנו מתחילים לפנות לחברות תוכנה והיי-טק על מנת להפעיל את מודל העבודה. לחברות רבות יש ניסיון בהעסקת עובדי קבלן במשרדי החברה ולחלק מהן יש ניסיון במיקור-חוץ מעבר לים – בהודו, באוקראינה ובמדינות אחרות. כמה חברות ישראליות כבר עובדות עם חברות תוכנה פלסטיניות או שפתחו שלוחות במגזר הערבי. ניתן להסיק מכך שהמודל יכול לעבוד, ובקנה מידה הרבה יותר גדול, עד כדי פתרון מלא למצוקת כוח האדם בתחום", אמר.

בנוסף למיקור-החוץ עם חברות בחו"ל מתבצעת במסגרת המודל שיטת עבודה דומה עם חברות בפריפריה. "מיקור-חוץ עם חברות מקומיות בפריפריה יכול להתבטא בהתקשרות בלעדית לזמן ארוך, בהתקשרות מזדמנת לפרויקט או כשותפות עסקית מלאה, עם שלוחה בה מועסקים עובדי חברה לכל דבר באזור מגוריהם ולא במשרד הראשי של החברה. כל אחת מהאפשרויות ליישום המודל תחייב חשיבה והיערכות מעט שונה מהשגרה, אבל תאפשר מיצוי של פוטנציאל כוח האדם באיכות גבוהה מאד ובזמינות מיידית", אמר.

"מאחר שאנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך הקמה של צוותי פתוח בכמה מרכזים, נשמח לקיים פגישה עם כל חברה שתגלה עניין ולבדוק אפשרויות לניצול ההזדמנות", סיים בן צבי.

פרטים נוספים ניתן לקבל כאן.

קומוולט והשותפים עולים לירושלים

מימין: שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל; שירי שפר-בוטנר, מנהלת השיווק של א.מ.ת מיחשוב; שי נוני, מנכ

המשתתפים באירוע של החברה האזינו להרצאות מקצועיות, ומצטייני המכירות שבהם גם קיבלו פרסי הוקרה

קומוולט (CommVault) קיימה באחרונה במלון כרמים בירושלים את מסיבת האביב שלה ולאחריה אירוע שותפים.

האירוע שילב הרצאות מקצועיות לצד חלוקת פרסי הוקרה למצטייני המכירות של שותפי קומוולט בישראל.

בין הדוברים באירוע היו שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל, שדיבר על מהפכת ניהול המידע; אנקוש קורולה, מנהל השותפים של קומוולט ב-EMEA; רוני כפטל, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קומוולט; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של החברה, שדן בטכניקות מכירה מתקדמות.

המצלמה שלי שוטטה בין המשתתפים באירוע, ולפניכם התוצאות.

מימין: שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט; אלה מרגלית, מנהלת מכירות ב-HDS, מקבלת את תעודת ההצטיינות; שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; עומרי שאבי, מנהל מוצר אבנט; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט; אלה מרגלית, מנהלת מכירות ב-HDS, מקבלת את תעודת ההצטיינות; שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; עומרי שאבי, מנהל מוצר אבנט; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל; שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; רוני עוזר, מנהל מכירות בווי-אנקור, מקבל תעודת הצטיינות; עומרי שאבי, מנהל מוצר באבנט; רוני כפטל , סמנכ"ל הטכנולוגיות של קומוולט ישראל; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל; שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; רוני עוזר, מנהל מכירות בווי-אנקור, מקבל תעודת הצטיינות; עומרי שאבי, מנהל מוצר באבנט; רוני כפטל , סמנכ"ל הטכנולוגיות של קומוולט ישראל; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: יוסי אשכנזי, מהנדס בכיר בקומוולט; שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שמעון אמויאל, מנכל אבנט; שחר רייכמן מווי-אנקור מקבל תעודת הצטיינות יתרה בעבודה מול פרויקטים;  שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל; עומרי שאיבי, מנהל מוצר אבנט; רוני כפטל, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קומוולט ישראל; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: יוסי אשכנזי, מהנדס בכיר בקומוולט; שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שמעון אמויאל, מנכל אבנט; שחר רייכמן מווי-אנקור מקבל תעודת הצטיינות יתרה בעבודה מול פרויקטים; שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל; עומרי שאיבי, מנהל מוצר אבנט; רוני כפטל, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קומוולט ישראל; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: שמעון אמויאל, מנכ”ל אבנט, אושרי שרון, מנכ”ל DNA IT; רונן נוי, סמנכ”ל המכירות של קומוולט ישראל; ושי בורנשטיין, מנהל המכירות של HDS

מימין: שמעון אמויאל, מנכ”ל אבנט, אושרי שרון, מנכ”ל DNA IT; רונן נוי, סמנכ”ל המכירות של קומוולט ישראל; ושי בורנשטיין, מנהל המכירות של HDS

מימין: שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; שירה פרונר, מנהלת השותפים של קומוולט ישראל; יניב ליפשיץ, מנהל המכירות של בינת, מקבל תעודת הצטיינות; עומרי שאבי, מנהל מוצר אבנט; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; שירה פרונר, מנהלת השותפים של קומוולט ישראל; יניב ליפשיץ, מנהל המכירות של בינת, מקבל תעודת הצטיינות; עומרי שאבי, מנהל מוצר אבנט; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל; מיכל גולשני, מנהלת המכירות של א.מ.ת מיחשוב, מקבלת תעודת הצטיינות; עומרי שאיבי, מנהל מוצר אבנט; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל; שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט; שירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל; מיכל גולשני, מנהלת המכירות של א.מ.ת מיחשוב, מקבלת תעודת הצטיינות; עומרי שאיבי, מנהל מוצר אבנט; ורונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל

מימין: עומרי שאיבי, מנהל מוצר אבנט; קתרין ולמינק, מנהלת שיווק לאזור דרום EMEA בקומוולט; חואקין ראיקסה, סגן נשיא לאזור דרום EMEA בקומוולט; ושירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל

מימין: עומרי שאיבי, מנהל מוצר אבנט; קתרין ולמינק, מנהלת שיווק לאזור דרום EMEA בקומוולט; חואקין ראיקסה, סגן נשיא לאזור דרום EMEA בקומוולט; ושירה פרונר, מנהלת שותפים בקומוולט ישראל