באו לבקר במאורת הנמר: אופיר גרינר ותומר דרורי, קונסיסט

מימין: תומר דרורי, מנהל חטיבת הפיתוח והאינטגרציה של קונסיסט, ואופיר גרינר, מנהל פעילות PB digital בקבוצה. צילום: פלי הנמר

באחרונה ביקרו במאורת הנמר אופיר גרינר, מנהל פעילות PB digital בקונסיסט, ותומר דרורי, מנהל חטיבת הפיתוח והאינטגרציה של הקבוצה.

השניים אמרו לי כי קונסיסט מסכמת בימים אלה עוד שנה מוצלחת – עם גידול בהיקף הלקוחות, בהיקף פרויקטי הפיתוח ובהון האנושי. לדבריהם, החברה "ממשיכה להיות גורם מוביל ומשפיע בענף הטכנולוגיה ושירותי ה-IT בישראל – כמפתחת, משווקת ומיישמת של מערכות תוכנה בארגונים גדולים בתחומי הפינטק, התחבורה, המסחר והשירותים. בשנים האחרונות בלטו חלק מהפרויקטים שביצעה עבור לקוחות בולטים, כמו פרויקטי התחבורה השיתופית אוטותל ו-Car2Go, תל אופן, מיזמים חדשניים כמו Easy2Give ולוקר אמבין, ועוד".

פעילות ה-PB Digital של קונסיסט מספקת פתרון CCM כולל ומקיף לניהול תקשורת רב ערוצית של ארגונים עם לקוחותיהם. לדבריו, "הייחודיות של קונסיסט טמונה ביכולת שלה לשמש שותף אמיתי של הארגון ולא רק ספק, כזה שאפשר לסמוך עליו ולבנות עמו אמון הדדי, שמתבסס על ערכי החברה מזה כ-45 שנים – מקצוענות, אחריות, מסירות, הגינות וידידותיות. כמי שמנהל פעילות מול מאות לקוחות בארץ ובעולם, החל מב.מ.וו. (BMW) ועד לבנק אוף אמריקה (Bank of America), אני מכיר בחשיבות המערכות שלנו עבור הלקוחות ובמשמעויות הנגזרות מכך. חשוב ללקוח שנהיה זמינים לצרכיו וקשובים ל-'כאביו'".

לא בכדי, PB Digital הפך לאחד ממוצרי הדגל של קונסיסט. "אנחנו ערים לכך שקיימים בשוק לא מעט פתרונות בתחום ה-CCM, שמאפשרים להפיק טפסים ומסמכים ללקוחות הארגון. PB Digital לקח את זה צעד אחד קדימה. נוסף על האפשרות להפיק קובץ או מסמך מתוך תבנית ייעודית, המשתמש יכול למלא טפסים בקלות ומכל מקום, להוסיף מידע, לצרף תמונות ומסמכים, ולהיות בטוח שכל המידע הזה חוזר חזרה למערכות המידע התפעוליות, ואף למערכות הארכיב וניהול המסמכים שבארגון", ציין גרינר. "כיום, ביחד עם מחלקת הפיתוח והאינטגרציה, אנחנו כבר עובדים על הפיתוחים העתידיים של המוצר, בהם יכולות Omni-Channel, התממשקות למערכות כגון ערוצי פייסבוק (Facebook), אי-מיילים, צ'אטים וצ'טבוטים, וידיאו צ'ט, פורטלים ארגוניים ועוד".

דרורי החל לעבוד בקונסיסט לפני כשנתיים, כמנהל פרויקט אוטותל, ומביא עמו ניסיון מחברות כמו HP ומטריקס. הוא מספר על אתגר הפיתוח בחברה: "קונסיסט היא שילוב של חברה ותיקה ויציבה מאוד בשוק עם יכולות חדשניות וביצוע פרויקטים בחזית הטכנולוגיה. אנחנו מפתחים לתאגידי ענק ובאותה מסירות גם ליזם בודד – אפליקציות, שילובי חומרה-תוכנה ומערכות מידע מסורתיות יותר. יש לנו צוותי פיתוח מיומנים ומסורים וידע רחב במגוון טכנולוגיות. כמו כן, קונסיסט מספקת ללקוחותיה אחריות כוללת מקצה לקצה ויחס אישי בכל פרויקט".

בא לבקר במאורת הנמר: שמעון הפילוני, HPE

השבוע הגיע לביקור במאורת הנמר שמעון הפילוני, מנהל תחום SME (ארגונים קטנים ובינוניים) ב-HPE. הייתה זו הזדמנות נהדרת לשמוע ולהתעדכן במה שקורה עם הפילוני – חבר ותיק וטוב – ולשמוע את השקפותיו על מה שקורה בעולמות הטכנולוגיה וה-IT.

לדבריו, "העולם הטכנולוגי נמצא בתקופת שינוי אדירה ומרתקת. הלקוחות שלנו מתמודדים עם אתגרים חדשים. כדי להיות זריז, יעיל ורלוונטי צריך לעשות דברים אחרת, לקבל החלטות מהר יותר, לבצע שינויים והתאמות באופן מהיר יותר. כל זה מחייב היערכות טכנולוגית אחרת".

"הדטה סנטרים של לקוחותינו נדרשים לספק תשובה לעולם האפליקציות המסורתי ובמיוחד לעולם החדש והפתוח", אמר הפילוני. "לטובת העניין, אנחנו מביאים את גישתנו ההיברידית ומסייעים ללקוחות לזהות, לייעל ולמקסם את הקיים יחד עם בניית העולם החדש – כדי להיות מסוגלים לתמוך בצורה מיטבית בצרכים של הלקוחות שלהם, היכן שהם נמצאים".

מה זה אומר?
"אנחנו מדברים גם על תשתיות פיזיות וגם על ענן. מגוון הפתרונות שלנו הוא אדיר. הפורטפוליו שלנו התרחב השנה במגוון מוצרים חדשים ובנוסף הגדרנו קטגוריות חדשות. רק אציין כמה מילות באזזז (זימזומילים בשפת הנמר – פ"ה), כמו: סינרג'י, הרכישות של סימפליוויטי ונימבל, ועוד".

"גם נקודות הקצה החכמות (Intelligent Edge) מהוות צומת מידע חשוב ביותר וניתן להפיק ממנו ערך רב", אמר הפילוני. "זהו עולם חדש ומרתק עבורנו, בזכות הכלים של ארובה ומגוון פתרונות בתחום מחשוב הקצה. קיים צורך אמיתי של לקוחות לאסוף, לנתח ולנטר את המידע הזה כבר בקצוות, עוד לפני המעבר למרכזי המחשוב. גם באזורים אלה יש לנו שפע של פתרונות, ידע ושירותים חדשים. ולא לשכוח את פתרונות אבטחת המידע שלנו לעולם הקצה באמצעות פתרונות Clearpass".

הוא דיבר גם על חטיבת PointNext של החברה ואמר שהיא "לוקחת את הטכנולוגיה והמידע והופכת אותו לערך עבור הארגון, באמצעות הובלה והנעה של פרויקטים בסביבות מחשוב פתוחות, תכנון והטמעת פלטפורמות חדשות, ירידה מענן, מעבר לענן פרטי והיברידי, העברת דטה סנטרים ויישום כלים חדשים. המטרה היא לעשות את הכל מהר יותר ויעיל יותר".

הפילוני ציין כי "עם שותפינו המקומיים והגלובליים אנחנו בונים מרכז התמחות וידע, ומסייעים ללקוחותינו להשיג את מטרותיהם. יש לנו שותפים מהארץ ומהעולם, וביחד אנחנו מהווים מכפיל כוח חדש".

השי הנבחר: מחזיק מפתחות רב תכליתי של קונסיסט

מחזיק המפתחות נבחר משום שמדובר בשי יעיל וזכיר ביותר, שבהחלט ראוי להיכלל במדור ולזכות באות GAMA

מדור GAMA (ר"ת Give Away Monthly Awards) ממשיך להציג לכם מתנות יצירתיות, וחלקן גם אפקטיביות, שחברות מחלקות ללקוחות. אחרי שבפעם האחרונה סקרתי את ארנק הביטקוין שמיקרוסופט (Microsoft) חילקה לחנוכה, ובתוכם שוקולדים שעליהם מוטבע סמל של המטבע הווירטואלי. הפעם בחרתי מחזיק מפתחות רב תכליתי שקבוצת קונסיסט מחלקת.

רוב מוצרי השי שהיו מקובלים בעבר, למשל מחברות ועטים, לא נשמרות כיום אצל המקבל, או שהוא שם אותן עמוק במגירה. מי כותב היום? רק מקליקים בניידים. לעומת זאת, מחזיק מפתחות הוא שי טוב ושימושי, ומפרסם את החברה מאחר שהוא נושא את שמה בבירור. המקבל נחשף לשם החברה פעמים אחדות או רבות ביום וגם זוכר אותה לטובה – עד שהוא מקבל מחזיק מפתחות יפה ויעיל יותר.

מחזיק המפתחות של קונסיסט כולל שמות של חטיבות שונות שלה. מצאתי אותו שי יעיל וזכיר ביותר, שבהחלט ראוי להיכלל במדור ולזכות באות GAMA.

מחזיק המפתחות שחילקה Secoz

מחזיק המפתחות שחילקה Secoz

יצוין כי חברת האבטחה Secoz של אופיר זילביגר, שהתמזגה לתוך BDO לפני כשנה וחצי, חילקה בזמנו מפתח רב תכליתי לתלייה על מחזיק המפתחות, שיש לו לא פחות מ-13 פעולות – מברג, סכין שופין, פותח בקבוקי בירה, פותחן קופסאות ועוד. מדובר בפיתוח ישראלי שנראה כמו מפתח לכל דבר ואפשר להעלות אותו גם לטיסות. גם הוא זוכה באות GAMA.

אם גם החברה שלכם מעוניינת להציג במדור מתנה יפה ומקורית, אתם מוזמנים לפנות לכאן.

באה לבקר במאורת הנמר: הלה אורן, קרן תל אביב לפיתוח

הלה אורן, מנכ"לית קרן תל אביב לפיתוח, הגיעה באחרונה לבקר במאורת הנמר.

אורן מעידה על עצמה שהיא City Maker, אורבניסטית בנשמתה, aחיה ונושמת את העיר תל אביב-יפו בעשור האחרון. היא הקימה את עיר עולם, חברה עירונית למיצוב העיר על המדף הבינלאומי.

קרן תל אביב לפיתוח, שמציינת בימים אלה 40 שנות פעילות, שמה לעצמה למטרה להוביל שינוי חברתי ולשפר את חיי התושבים באמצעות פילנתרופיה אורבנית. הקרן מקדמת פרויקטים בהתאם לתכנית העירונית ולצרכים המתפתחים של תל אביב-יפו, על ידי גיוס תרומות וקשר עם העירייה.

אורן סיפרה לי שבתפקידה הקודם, כמנכ"לית עיר עולם, "מינפתי את תל אביב כשער לכלכלה הישראלית ופיתחתי את סצנת הסטארט-אפים וההיי-טק המתרחשת בה כמנוע צמיחה כלכלי. הבאתי את העיר ב-2014 לזכייה בפרס היוקרתי Smart City Awards והובלתי את בשורת החדשנות של העיר ברחבי העולם. כיום אני משקיעה את זמני בתוך תל אביב-יפו בעיקר בטיפוח הדור הבא ובשינוי בר קיימא לפיתוח המשאבים העירוניים".

"המנבטה של ההיי-טק הישראלי"

לדבריה, פרויקט חמד"ע, שקרן תל אביב לפיתוח תומכת בו, הוא "המנבטה של ההיי-טק הישראלי, המצוינות והפיתוח של הצעירים. אלה מתנקזים לשם". אורן ציינה כי "ב-10 השנים האחרונות צמחה חמד"ע מ-300 תלמידים ליותר מ-2,000, ואנחנו רוצים להמשיך לתמוך ולעודד את התכנית בדרכים נוספות". היא אמרה כי "אני פונה לבכירי תעשיית ההיי-טק הישראלית וקוראת להם להכיר בחשיבות טיפוח הדור הבא. אחת התכניות שחשוב לחשוף נקראת אמץ כיתה, שבמסגרתה חברה טכנולוגית לוקחת תחת חסותה כיתה ותומכת בפעילות. ההיכרות עם השטח והמוטיבציה שזה מכניס בתלמידים – אין להם מחיר".

אורן, יזמת בכל רמ"ח איבריה, מוזמנת תכופות להנחות פאנלים בכנסים בעולם בנושאי הערים החכמות ומיתוג הערים. על פי ראייתה, בעולם שבו בכל שנה גדל אחוז החיים בסביבה אורבנית, הכרחי ליצור סביבה איכותית שתענה על צרכי כל התושבים, תוך שמירה על אופייה של העיר.

שמח על הגג – במסיבה השנתית של עמית בוהנסקי

עשור אחרי שעשו זאת בפעם הראשונה, טסו פלי הנמר ורעייתו, הקוסמת דליה פלד, למסיבת חג המולד של היזם הישראלי בסופיה, בירת בולגריה, ולמדו ממנו על בית התוכנה המקומי שלו, Develop Soft ● היה שמח במיוחד

מדי שנה עורך היזם עמית בוהנסקי מסיבת חג המולד בסופיה, בירת בולגריה, בבית התוכנה Develop Soft, שבו הוא שותף. בוהנסקי הקים את פוקל-אינפו ומכר אותה ל-ורינט ב-2012, ושנה לאחר מכן הקים את Zoomd. באחרונה הוא הגיע לבקר במאורת הנמר ביחד עם עופר איתן, מנכ"ל Zoomd.

Develop Soft היא חברה שצומחת במהירות, מונה כ-100 עובדים ומציעה מגוון שירותי IT ופיתוח במיקור-חוץ ללקוחות שונים.

במסיבה נכחו משקיעים, אנשים בכירים בתעשייה וחברים קרובים, ביניהם כותב שורות אלה ורעייתו, הקוסמת דליה פלד. שנינו ביקרנו במסיבה של בוהנסקי לפני 10 שנים והגענו כדי ללמוד ממנו ומאנשיו בשנית. המסיבה נערכה בקומת הגג של בר אקסקלוסיבי, והייתה מפנקת ושמחה במיוחד,בסימן השנה החדשה, שיש לקוות שתהיה טובה – ל-Develop Soft ובכלל.

בניין המשרדים שבו שוכן בית התוכנה Develop Soft בסופיה, בירת בולגריה. צילום: פלי הנמר

בניין המשרדים שבו שוכן בית התוכנה Develop Soft בסופיה, בירת בולגריה. צילום: פלי הנמר

עמית בוהנסקי ושותפיו ב-Zoomd, שרכשה באחרונה את Moblin. מימין: עופר איתן, מנכ"ל; עומרי ארגמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות; עמית בוהנסקי; וניב שרוני, מנהל הטכנולוגיות הראשי. צילום: פלי הנמר

עמית בוהנסקי ושותפיו ב-Zoomd, שרכשה באחרונה את Moblin. מימין: עופר איתן, מנכ"ל; עומרי ארגמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות; עמית בוהנסקי; וניב שרוני, מנהל הטכנולוגיות הראשי. צילום: פלי הנמר

מימין: מימין: עמית בוהנסקי ולירן שטיינדהרט-זיו, שותפים ב-Moonbow - חברה שמציעה פיתוח עסקי והשקעות לסטארט-אפים. צילום: פלי הנמר

מימין: מימין: עמית בוהנסקי ולירן שטיינדהרט-זיו, שותפים ב-Moonbow – חברה שמציעה פיתוח עסקי והשקעות לסטארט-אפים. צילום: פלי הנמר

פותח בקבוק: אורן יוסיפון, מנהל הטכנולוגיות הראשי של סלברייט. צילום: פלי הנמר

פותח בקבוק: אורן יוסיפון, מנהל הטכנולוגיות הראשי של סלברייט. צילום: פלי הנמר

משמאל: אורן ברט, ראש מינהל סייבר בתע"ש, ורעייתו. צילום: פלי הנמר

משמאל: אורן ברט, ראש מינהל סייבר בתע"ש, ורעייתו. צילום: פלי הנמר

משרדי בית התוכנה Develop Soft בסופיה, בירת בולגריה. צילום: פלי הנמר

משרדי בית התוכנה Develop Soft בסופיה, בירת בולגריה. צילום: פלי הנמר

באה לבקר במאורת הנמר: אביבה אברהם

תחום המולטימדיה מתפתח מאוד בשנים האחרונות, עם שורה של פיתוחים וטכנולוגיות חדשות שבולטות בשוק זה. ב-12 במרץ תערוך אנשים ומחשבים, בפעם הרביעית, את כנס AV-TLV, שעוסק בתחום. הכנס יתמקד במימושי מולטימדיה בענפים רבים, כמו רפואה, אדריכלות וביטחון. תנחה אותו אביבה אברהם, שבאה באחרונה לבקר במאורת הנמר.

אברהם היא ותיקה בתחום המולטימדיה ועוסקת בו יותר מ-12 שנים – בחברות TNN, בינת תקשורת ויורוקום. היא הובילה ומובילה פרויקטים של חדרי ועידה, אודיטוריומים, שילוט דיגיטלי, חדרי בקרה ופתרונות של שליטה חכמה, אודיו-וידיאו, תצוגות ומערכות Online collaboration.

בשנה האחרונה הקימה אברהם עסק בתחום, המייעץ ומלווה את הלקוחות להבנת הצרכים ולאפיון הפתרון המדויק והנכון ביותר עבורם.

לדבריה, "יש בחברות ובארגונים מנהלי IT ותקשורת, אך הידע בתחום המולטימדיה חסר. כאן אני נכנסת לתמונה. מהיכרות שלי עם היצרנים, היבואנים והאינטגרטורים בתחום, אני מכוונת את הלקוח לפתרון הטכנולוגי והמדויק שמתאים לצרכים שלו. אני עושה זאת בהסתכלות רחבה על איכות הרכיבים לתפעול נגיש וחסכון כספי, הכנת SLA שמתאים ללקוח על פי הדחיפות והשימוש בחדרים".

בין הפרויקטים שבהם עוסקת אברהם כיום ניתן למנות ייעוץ לבנק דיסקונט, לאיפיון חדרי ישיבות הנהלה וחדרי הדרכה; שילוט דיגיטלי באוניברסיטאות תל אביב והעברית; הקמת חדרי ועידה במשרדיה של טליט תקשורת בישראל, הכוללים מערכות שליטה ו-וידיאו קונפרנס (בקרוב יבוצע שדרוג במשרדים בחו"ל); שותפות עסקית עם בזק, במטרה לשווק מערכות מולטימדיה ללקוחות החברה; ותהליכי אפיון פרויקט מעניין, מתוקשר ועתיר טכנולוגיה לכלל המולטימדיה במכללת צפת, בשיתוף עם בית החולים שיבא בתל השומר, כולל מערכות הקלטת שיעורים ונגישות.

אברהם סיכמה באמרה כי "בשנים האחרונות, תחום המולטימדיה מקבל מקום מכובד בתעשייה, ולקוחות מתחילים להבין שככל שישקיעו בציוד ובפתרון איכותי, כך הם ישפרו את אופן העבודה בחדרים, ויחסכו זמן יקר וכסף רב".

באו לבקר במאורת הנמר: עמית בוהנסקי ועופר איתן, Zoomd

לפני ימים אחדים הגיעו לבקר במאורת הנמר עמית בוהנסקי ועופר איתן מ-Zoomd. השניים סיפרו לי על העסקה שבה מוזגה Moblin לתוך Zoomd. יצוין כי Moblin עוסקת בקידום אפליקציות סלולריות ומציעה את Skipper, שלדברי החברה היא "הפלטפורמה הכי אפקטיבית בעולם לפרסום במובייל".

Zoomd הוקמה ב-2013 על ידי בוהנסקי ומספקת מנוע חיפוש פנימי, מבוסס בינה מלאכותית, לאפליקציות ואתרים.

בוהנסקי, יזם סדרתי, מכר ב-2007 את בית התוכנה יוניקודרס למטריקס, וב-2011 מכר את Focalinfo ל-ורינט (Verint). כיום הוא שותף בחברת הייעוץ Moonbow, שמלווה חברות סטארט-אפ ישראליות, ביניהן Clinch ,Lawgeex ,Binah ו-CyberObserver. לאחר המיזוג, הוא ימשיך להיות פעיל בצורה מלאה ב-Zoomd וישמש כיו"ר וכאחראי על הפיתוח העסקי.

התרשמתי מהמפגש המעניין שלנו שהעסקה תחזק את מעמדה של Zoomd כאחת החברות הבולטות בשוק, ושעוד צפויים לה דברים רבים וגדולים.

"רק באמצעות שיתופי פעולה בינלאומיים ניתן להילחם בסייבר"

ארז תדהר, רמ"ח הנחיה ברשות הלאומית להגנת סייבר: "הרשות הלאומית להגנת סייבר עובדת בשיתוף פעולה מלא עם למעלה מ-30 מדינות"

"הרשות הלאומית להגנת הסייבר עובדת בשיתוף פעולה מלא עם למעלה מ-30 מדינות ברחבי העולם", כך אמר ארז תדהר, רמ"ח הנחיה ברשות הלאומית להגנת הסייבר. לדבריו, "רק באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי, עם גופים רשמיים של מדינות ועם חברות העוסקות בהגנת סייבר, ניתן להילחם באירועי סייבר".

תדהר אמר את הדברים ב-CA World, הכנס השנתי של חברת CA Technologies, שנערך לאחרונה בלאס וגאס. תדהר הגיע לכנס כחלק ממשלחת של מומחי הגנת סייבר שכללה, בנוסף אליו, גם בכירים מהמשרד לביטחון פנים: שלומי בילגי – מנהל אגף ביטחון, מידע וסייבר, אילן יום טוב – רמ"ח הגנת סייבר, ומשה כהן – המנהל הטכנולוגי של המשרד.

תדהר ציין כי השתתפות בכנסים, דוגמת CA World, חשובה ביותר כדי להבין את המגמות העולמיות בתחום הגנת הסייבר. "חשוב להבין מה הטכנולוגיה של מחר כדי ליישם אותה כבר היום. הכנסים מאפשרים חשיבה מחוץ לקופסה וכן לראות ולבחון דברים שאולי לא חשבנו עליהם. השכל נמצא בשיתוף הפעולה בין כל החברות והארגונים הגדולים ובין המדינות".

"הרשות להגנת הסייבר פועלת להעלאת החוסן הקיברנטי של כל המשק הישראלי על ידי האגף להכוונת המשק, שהקים יחידות סייבר מגזריות במשרדי ממשלה רבים, כדוגמת היחידה המגזרית של המשרד לביטחון פנים", אמר תדהר, שהבהיר כי "ישראל היא המדינה הראשונה שמבצעת הגנת סייבר ברמה הלאומית, ולא רק בגופים ביטחוניים". הוא ציין כי כרגע נמצא בשלב של אישורים אחרונים תזכיר חוק הסייבר, שיחייב את המדינה לבצע פעולות שימנעו אירוע קטסטרופלי ברמה הקיברנטית.

מהות האגף להנחיית המשק היא מתן שירות וסיוע בהתמודדות עם אירועי סייבר ומוכנות לאירועים אלו, החל מהאזרח ברחוב ועד לארגונים גדולים אשר רוצים ומחויבים להעלות את החוסן הקיברנטי. ההנחיה נעשית ברוב המקרים בצורה עקיפה דרך הרגולטורים של משרדי הממשלה, ובמקרים מסוימים גם בהנחיה ישירה, אם קיים צורך.

תדהר הוסיף כי לפני מספר חודשים פרסמה הרשות הלאומית להגנת הסייבר את תורת ההגנה הארגונית, שכיום מפורסמת גם באתר הרשות, ובה יכול להיעזר כל אזרח או ארגון במשק בכדי להעלות את החוסן ולהתמודד טוב יותר עם מגוון איומי הסייבר.

"התנהגות מניעתית נכונה תמנע 90 אחוזים ממקרי הכופרה"

בהתייחסו לאירועי הכופרה, ציין תדהר כי ברחבי העולם נתפסים כיום פושעי כופרה לא מעטים, אם כי הדבר אינו זוכה לפרסום. "הלחימה בכופרה דורשת בראש וראשונה התנהגות מניעתית", הדגיש תדהר. "ישנם מספר חוקים בסיסיים בתחום זה שאותם הרשות שמחה לחלוק עם הציבור. התנהגות מניעתית נכונה תמנע 90 אחוזים ממקרי הכופרה".

אילן יום טוב, רמ"ח הגנת סייבר באגף הביטחון של המשרד לביטחון פנים, ציין כי בשנה האחרונה, בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הסייבר, הוביל המשרד לביטחון פנים סקרי סיכונים בכל הגופים הכפופים אליו, ונכון להיום יודע המשרד לזהות איזה פתרונות קיימים בעולם לבעיות אלו. "אנו למעשה הרגולטור של הסוכנויות והגופים הנמצאים תחת המשרד לביטחון פנים, כגון שירות בתי הסוהר, הרשות הארצית לכבאות והצלה, מד"א ועוד (משטרת ישראל היא גוף עצמאי מבחינה זו). בקרוב נתחיל לעבוד גם עם חברות אזרחיות המספקות שירותים למדינה, כגון חברות שמירה, מטווחים, וגופי אבטחה שונים", אמר יום טוב.

צביקה פליישמן, האחראי על תחום הממשלה בחטיבת CA-ישראל ב-NessPRO (קבוצת מוצרי התוכנה של נס), המפיצה את מוצרי CA Technologies בישראל, ציין כי "שיתוף הפעולה עם גופים דוגמת הרשות הלאומית להגנת סייבר והמשרד לביטחון פנים, נועד לחשוף אותם לטכנולוגיות ופתרונות שונים מצד אחד, ומצד שני לחבר אותם לגופי המחקר ב-CA. שיתוף פעולה זה מאפשר להתעדכן במה שקורה בעולם. NessPRO שמה לה למטרה להעלות את המודעות להגנת הסייבר ואת רמת האבטחה בישראל".

זוהר פרל, מנהל חטיבת CA-ישראל ב-NessPRO, ציין כי CA שמה דגש מרכזי על נושא ה-DevSecOps, כאשר כל היבטי אבטחת המידע משולבים כחלק מתהליכי הפיתוח במטרה לזהות חשיפות אבטחה בשלבי הפיתוח ובכך להגביר את אמינות המערכת ולקצר תהליכי מעבר לייצור.

תדהר הדגיש כי חלק גדול מהסיכונים שמזהה הרשות להגנת סייבר הם בעולמות הפיתוח, אפילו ברמת הקוד. "אחת המטרות בביקורנו בכנס של CA היא לבחון איזה כלים קיימים כדי למנוע פגיעויות בשלב הפיתוח" אמר.

באה לבקר במאורת הנמר: אתי רז, All Club

לפני ימים אחדים הגיעה לבקר במאורת הנמר אתי רז, מנכ"לית ומייסדת All Club – מועדון צרכנות לבעלי עסקים קטנים.

רז אמרה לי כי "את מועדון All Club הקמתי מתוך שאיפה אחת ויחידה: להוות פלטפורמה מיטבית להוזלת יוקר המחיה עבור מגזר העצמאים והעסקים הקטנים, ולאפשר להם ליהנות מהטבות אטרקטיביות במגוון עולמות". כך, היא ציינה כי "אנחנו קשובים לשינויים בשוק ומתאימים עבור חברי המועדון הטבות בהתאם לתכתיבים. כך, לדוגמה, לא מכבר מחירי הדלק התייקרו והשקנו עבור חברי המועדון הטבה מיוחדת, שבמסגרתה הם יכולים להתקין דלקן ברכבם – בחינם – וליהנות מהנחה בסך של 23 אגורות בכל תדלוק. לאורך זמן, ההטבה תחסוך להם הרבה כסף. זוהי הטבה אטרקטיבית אחת מני רבות".

לדברי רז, מאז מחאת קיץ 2011 חלה צמיחה מרשימה בשוק מועדוני הצרכנות המקומי, שחוסכים לחבריהם כסף באמצעות מתן הטבות, הנחות ומבצעים במגוון תחומים. היא ציינה שמדובר לרוב במועדוני נישה, שמאפשרים רק למגזר מסוים ליהנות מאותן הנחות, כאשר הסקטור הגדול ביותר, העסקים הקטנים והבינוניים, שמניעים את הכלכלה הישראלית, לא נהנה עד עתה ממועדון צרכנות שמיועד רק עבורו. זו הסיבה שהקימה לבדה ובעשר אצבעות את All Club ולדבריה, באחרונה מנכ"לים ומנהלי רווחה רבים בחברות רבות מצטרפים בעצמם ומצרפים את עובדיהם למועדון, שמונה כ-47 אלף אלף חברים.

הכל התחיל כשרז הלכה לקנות רכב

רז, בת 42, כיהנה בתפקידים בכירים בגופים עסקיים גדולים עד שפרשה מעולם השכירים, ובמקום לחפש תפקיד בכיר החליטה להיות יועצת עצמאית. היא סיפרה לי שחוותה קשיים כמו שכל עצמאי חווה – מיסים, אי תשלום ימי מחלה, אין עבודה רציפה, עסקים בקשיים, עסקים נסגרים, תחרות ועוד. באחד הימים רז הלכה עם חברתה לקנות רכב, החברה זכתה בהנחה משמעותית של אחד ממועדוני הצרכנות בהם היא חברה, בעוד שרז לא יכולה הייתה לקבל הנחה משום גורם, לצערה. זו הייתה הנקודה שבה היא הבינה שיש ואקום ענק וכוח קניה לא ממומש – כ-500 אלף עסקים קטנים לא נהנים מהטבות והנחות בשום צורה.

באותה התקופה, אחיה של רז שכב בבית לוינשטיין לאחר תאונה קשה. הם שוחחו על הנושא וכך נולד הרעיון להקים מועדון שיעניק הטבות והנחות לבעלי עסקים קטנים. רז החלה ללמוד את התחום, לחקור ולנסות להבין עסקים קטנים, ולאחר מכן הקימה את מועדון All Club, שאליו מצטרפים עצמאים ועסקים קטנים ובינוניים, שמונים עד 100 עובדים. מדובר בפלטפורמה טכנולוגית לגמרי ופשוטה להפעלה כך שחברי המועדון יכולים להזמין מכל מקום ובכל זמן הטבות שונות ומגוונות במחירים אטרקטיביים הן עבור בית העסק עצמו כגון ריהוט, הפקת חשבוניות, קורסים שונים (פייסבוק, רשתות חברתיות, עמידה מול קהל וגרפיקה ממוחשבת), מחשוב, חברת משלוחים, ייעוץ עסקי, חבילות פרסום, אבטחת מידע, מכשירי סלולר, רשתות תקשורת ועוד, והן עבור חיי היום יום בעולמות הבילוי והפנאי, התיירות והנופש, הביטוח, הרכב, הלייף סטייל, בתי הקולנוע, הביגוד וההנעלה, האלקטרוניקה והגאדג'טים, ועוד.

יצוין כי במסגרת מדיניותו, All Club תומך בקידום שיתופי פעולה עסקיים עם עסקים קטנים ועצמאיים, כך שנדבך משמעותי מהשירותים הניתנים לחברי המועדון מסופקים על ידי סקטור זה.

לסיכום אמרה רז כי "אנחנו מביאים בשורה אמיתית לשוק העסקים הקטנים, באמצעות מועדון המהווה עבורם כלי אולטימטיבי לחיסכון משמעותי בהוצאות השוטפות. אני מזמינה בעלי עסקים קטנים, עצמאים וגם חברות עד 100 עובדים לחבור אלינו וליהנות ממעטפת שלמה של שירותים מעולמות הצריכה, הבילוי והפנאי, התיירות ועוד, במחירים נמוכים משמעותית ממחירי קופה רגילים"

מחיר הצטרפות למועדון עומד על 199 שקלים לאדם לשנה.

הנמר מסייר במתחם הסטארט-אפים של מיקרוסופט בתל אביב

המתחם, שממוקם ברחוב אבן גבירול, כולל את האקסלרטור המקומי של החברה ואת StartHub, שמסייע לסטארט-אפיסיטים בישראל בכל מה שמיקרוסופט העולמית יכולה להציע ● הנמר היה וראה

מיקרוסופט (Microsoft) ממוקמת בכמה ערים בארץ: הרצליה, רעננה, חיפה ועוד. באחרונה פתחה החברה במבנה של WeWork ברחוב אבן גבירול בתל אביב את משרדיה שתומכים באקו-סיסטם של הסטארט-אפים בישראל. משם פועלים האקסלרטור של מיקרוסופט, בניהולו של צחי וייספלד, שאחראי לכל האקסלרטורים של החברה סביב העולם, וה-StartHub, שמסייע לסטארט-אפיסיטים בישראל בכל מה שמיקרוסופט העולמית יכולה להציע – בתחומים רבים ומגוונים. מסיור קצר שערכתי ומהסבר ממצה שקיבלתי, הבנתי את התמונה – הוורודה – במלואה.

מיקרוסופט מתמקדת בארבע השנים האחרונות בליווי חברות וממשלות בטרנספורמציה הדיגיטלית ובהטמעת הענן שלה, Azure. זאת, תוך שימת דגש מיוחד על סטארט-אפים, כאשר המטרה של חברת הענק היא להפוך לשותף האולטימטיבי למסע של החברות הצעירות.

פותחים דלת: ההצעה של מיקרוסופט לסטארט-אפים

"המשימה של מיקרוסופט היא להעצים חברות סטארט-אפ בכל שלב שלהן במסע, כדי להשיג יותר", אמרה שירה פאיאנס בירנבאום, ה-COO וה-CMO של מיקרוסופט ישראל. "ההצעה שלנו לחברות הסטארט-אפ מקיפה – בין אם זה לקחת רעיון משלב ההשראה ועד לפיתוח הקוד, לבנות את העסק וללוות אותו באמצעות סיוע בפיתוח עסקי (Go to market), לסייע לו להגיע לשווקים וללקוחות חדשים, ולחבר סטארט-אפים לארגונים גדולים, דוגמת בנק אוף אמריקה, איזיג'ט, בריטיש טלקום, לופטהנזה וקוקה קולה. מיקרוסופט כאן כדי לעזור. באמצעות פתיחת דלת ומתן גישה למשאבים וללקוחות שלה ברחבי העולם, קשרים עסקיים חזקים, מומחיות בתעשייה וידע טכני נרחב, מיקרוסופט מלווה את הצלחתן של אינספור חברות סטארט-אפ בישראל ובעולם".

שירה פאיאנס בירנבאום, ה-COO וה-CMO של מיקרוסופט ישראל. צילום: גיל קרמר

שירה פאיאנס בירנבאום, ה-COO וה-CMO של מיקרוסופט ישראל. צילום: גיל קרמר

החטיבה הטכנולוגית של מיקרוסופט ישראל מונה כיום עשרות עובדים, שמתמחים במתן פתרונות טכניים ועסקיים, בדגש על פיתוח, DevOps ,Big Data ותשתיות. אסף יעקובי, ה-CTO של החברה, ציין כי "עבור סטארט-אפים שמתמקדים בשירותי ענן או SaaS (תוכנה כשירות), Azure הוא פלטפורמת הענן הציבורית הגדולה בעולם, והוא מציע תשתית טכנולוגית בשלה וחדשנית לכל פתרון. המשתמשים מקבלים את העזרה הטכנית שהם צריכים כדי להתחיל ולצמוח, בליווי צוות מקומי של ארכיטקטים וצוות בינלאומי של מומחים. כמו כן, מיקרוסופט מסייעת להתאים מוצרים מדור קודם לעידן הענן, תוך עמידה בדרישות השוק המקומי והרגולציה".

לדבריו, "הפריסה הרחבה של הדטה סנטרים של מיקרוסופט מאפשרת לסטארט-אפים לעמוד בכל הסטנדרטים בעולם – בו זמנית".

אסף יעקובי, ה-CTO של מיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

אסף יעקובי, ה-CTO של מיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

התרשמתי שהמעטפת שמציעה מיקרוסופט מסייעת באמצעות פתיחת דלתות במספר תחומים:

• דלת טכנולוגית לענן, שמאפשרת ייעוץ וסיוע בפתרון אתגרים טכנולוגיים במסגרת פגישות אחד על אחד עם ארכיטקטי הענן של החברה. כמו כן, היא מציעה הכשרות והסמכות ענפות של אנשים הטכניים בקרב הלקוחות.

• דלת פיתוח עסקי, על ידי יצירת חיבור לרשת הגלובלית של מיקרוסופט, לשווקים חדשים וללקוחות אנטרפרייז גדולים בעולם, לידע ולמומחיות בתעשייה, ולמכירת הפתרונות של הסטארט-אפ ב-Marketplace של מיקרוסופט כהצעה משותפת (Co-cell) שלה ושל הסטארט-אפ המוכר.

• ודלת הרגולציה והייעוץ המשפטי, שבמסגרתה מציעה חברת הענק ייעוץ בנוגע לסוגיות שמטרידות חברות רבות בתחילת דרכן.

בהקשר זה, מיקרוסופט השיקה בשבוע שעבר את קמפיין הדלתות הכחולות We open Doors for you, שניתן לראות מתחת לפסקה זו.

StartHub – מתחם פיזי ו-וירטואלי

ה-StartHub, שהוקם באחרונה, הוא מקום פיזי – כאמור, ב-WeWork באבן גבירול בתל אביב – אבל גם הרבה מעבר לכך: הוא מהווה מנוע וירטואלי עבור חברות סטארט-אפ, יזמים ומפתחים, ומאפשר להם הזדמנות ללמוד, להתפתח ולעשות דברים גדולים כקהילה. ראיתי שבמקום ניתן לחוות בצורה מושלמת את חוויית הענן של מיקרוסופט. לכל חברה יש שם הזדמנות לפגוש ארכיטקטים מובילים ושותפים אחד על אחד, לעבוד על מגוון רחב של פתרונות וטכנולוגיות בענן – כולל אינטרנט של הדברים, Dynamics, בלוקצ'יין, אבטחה ופיתוח אפליקציות ענן, להשתתף בתכניות הכשרה ולהצטרף לפגישות, להאקתונים, לאירועי קהילה ולסשנים Hands-On.

מציצה מהדלת: שירה פאיאנס בירנבאום, ה-COO וה-CMO של מיקרוסופט ישראלמציצה מהדלת: שירה פאיאנס בירנבאום, ה-COO וה-CMO של מיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

באתר של StartHub ניתן ללמוד ולהתכונן למעבר לענן, עם מגוון רחב של הדרכות מקוונות זמינות, שכוללות Online Certifications ומסלולי לימוד על: Azure, Data Science, Windows, Office365 ו-Dynamics 365.

מיקרוסופט מזמינה את היזמים שביניכם להגיע ל-StartHub על מנת לפגוש את המומחים שלה. הם כבר יפתחו את הדלת המתאימה ביותר עבורכם.