עיר חכמה בנגב

הנמר יצא עם מועדון C3 של אנשים ומחשבים ואנשי בינת לסיור בעיר הבה"דים, ונחשף לאחד מפרויקטי התקשוב הגדולים שבוצעו בשנים האחרונות במדינת ישראל בכלל ובצה"ל בפרט

מועדון הבכירים היוקרתי של אנשים ומחשבים, C3, התארח באחרונה לסיור מקצועי בעיר הבה"דים שבנגב. באירוע הציגה קבוצת בינת חשיפה מבפנים של אחד מפרויקטי התקשוב הגדולים שבוצעו בשנים האחרונות במדינת ישראל.

"בפרק זמן של שלוש שנים הקמנו בנגב עיר חכמה", ציין אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, בדברי הברכה שלו לחברי המועדון. המשתתפים למדו על התהליך של הקמת תשתיות התקשוב בעיר הבה"דים, שכלל שיתוף פעולה של קבוצת בינת – בהובלת בינת תקשורת מחשבים, ובשותפות עם בינת יישום מערכות ובינת מערכות תוכנה. בין המציגים את הפרויקט היו גלעד גרוס, מנהל פרויקט הקמת תקשוב בעיר הבה"דים בבינת תקשורת מחשבים; מוטי שושן, מנהל חטיבת נגב באגף השירות בחברה; אייל זסלבסקי, מנכ"ל בינת מערכות תוכנה; ואילן משיח, מנהל טכני בבינת יישום מערכות.

בהמשך יצאו חברי המועדון לסיור מודרך בשטח, לבחינה של תשתיות התקשוב והמערכות הטכנולוגיות המתקדמות שהותקנו בעיר. בין השאר נחשפו המשתתפים למערך ההדרכה הדיגיטלי, המבוסס סימולטורים ומערכות טכנולוגיות, למערך השו"ב שעוטף את העיר ולשילוב של כלים טכנולוגיים בהתנהלות היומיומית של בסיס צבאי דיגיטלי.

בסיומו של הסיור בעיר הבה"דים יצאו חברי המועדון לארוחת צהריים בירוחם, שכללה שיחה עם מיכאל ביטון, ראש העירייה, שהציג את חזונו להתפתחות החלק הדרומי של המדינה.

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, באזור ההתכנסות של עיר הבה"דים, בפתיחת הסיור של פורום C3 במקום

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, באזור ההתכנסות של עיר הבה"דים, בפתיחת הסיור של פורום C3 במקום

מימין: אייל, זסלבסקי, מנכ"ל בינת מערכות תוכנה; עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות המידע בחברה המרכזית למשקאות קלים; גיל כהן, בינת תקשורת מחשבים; ורמי רימרצ'וק, מנהל היישומים באגף מערכות המידע של החברה המרכזית למשקאות קלים

מימין: אייל, זסלבסקי, מנכ"ל בינת מערכות תוכנה; עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות המידע בחברה המרכזית למשקאות קלים; גיל כהן, בינת תקשורת מחשבים; ורמי רימרצ'וק, מנהל היישומים באגף מערכות המידע של החברה המרכזית למשקאות קלים

נוהגים על סימולטור - הפן המעשי של הסיור במערך ההדרכה הדיגיטלי שהוטמע בעיר הבה"דים

נוהגים על סימולטור – הפן המעשי של הסיור במערך ההדרכה הדיגיטלי שהוטמע בעיר הבה"דים

מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם, בשיחה עם משתתפי הסיור על התפתחות הנגב

מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם, בשיחה עם משתתפי הסיור על התפתחות הנגב

אלון בן צור מסכם את הסיור

אלון בן צור מסכם את הסיור

באו לבקר במאורת הנמר: משה חורב ודנה ושרון מאושר, Pepper.ai

לפנמי ימים אחדים הגיעה לבקר במאורת הנמר שלישייה מראשי מיזם Pepper.ai: משה חורב, יו"ר ועדת הייעוץ ולשעבר מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל ו-HP ישראל; דנה מאושר, מייסדת שותפה; ושרון מאושר, מייסד שותף. שניהם, אגב, מאושרים יחדיו. הסטארט-אפ קרוי על שם פפר, מזכירתו הנאמנה של סופרמן.

במהלך הפגישה הציגה בפניי המנכ"לית, דנה, את הפלטפורמה לאוטומציית ניהול יומן ותיאום פגישות שפיתחה החברה, ושגם היא קרויה Pepper.ai.

הפתרון של החברה מאפשר תיאום פגישה מרובת משתתפים בלחיצת כפתור ובצורה חסויה, ללא צורך בשיתוף יומנים – אפילו לא על בסיס פנוי או תפוס. מדובר בפתרון חוצה פלטפורמות, המציע שירותי אופטימיזציית ניהול יומן ותיאום פגישות עבור כל משתמש בהתאם להרגליו – למשל, מתי הוא בדרך כלל קם וישן, או מהן שעות העבודה והרגלי העבודה שלו – דפוסי התנהגות, הרכב משתתפים בפגישות, זמן הגעה משוער, הפרשי שעות בין משתתפים, תוך שימוש בניתוח חזוי (Predictive Analysis) ולימודי מכונה. הפתרון מדמה שירות תיאום פגישות וניהול יומן של עוזר אישי.

כל משתמש בפלטפורמה נהנה מיתרון עצום – הסרת העול והזמן המתבזבז על ניהול זמן ו-"מתי ואיפה" הפגישה מתקיימת. לאחר ההרשמה של כל פגישה, אירוע או משימה שירצה המשתמש לבצע, יהיה עליו רק להגדיר את זהות המשתתפים. Pepper.ai תדע מנקודה זו לתאם לבדה את זמן ומקום הפגישה מולם, בין אם הם רשומים לשירות או לא. בדיוק כפי שמנהלים מצפים מעוזרים בני אנוש שיפעלו לתאום את הפגישה עבורם, כך שהם יוכלו להתמקד במה שחשוב.

"אנחנו, ב-Pepper.ai, שמים דגש רב על נוחות המשתמש ועל זמנו היקר, ולכן משקיעים בהנגשה של השירות דרך היישומים הכי רלוונטיים להליכים בהם המשתמש עשוי להעלות את הצורך לתיאום פגישה או אירוע, כגון אי-מיילים ו-ווטטסאפ (WhatsApp)", אמרו השלושה.

לאחר הליך למידה ארוך, שכלל מחקר שהחל ב-2012 והתבסס בין היתר על בקשות פטנט מרחבי העולם, המערכת מצויה כיום בשלב אלפא ובתחילת בחינות בטא סגורה. הרשמה לגרסת הבטא, לכשתתחיל, תתאפשר באמצעות אתר החברה.

לפני פיזור, ראוי לציין שהצוות המוביל של Pepper.ai כולל גם את נועם לייבוביץ', מנהל פרויקטי ה-Full Stack, ועידו אברמוביץ', מנהל הטכנולוגיות הראשי.

העידן החדש של חברת החשמל

אירוע השקת שתי המערכות החדשות בתחנת הכוח ההיסטורית של חברת החשמל ברידינג העיד שפניה אל העתיד ● כולנו צרכנים של החברה ולכן, כולנו נרוויח מכך ● הנמר היה, ראה ומסביר

"יותר חשמל – פחות עמל", זו הייתה לאורך שנים סיסמת הפרסום של חברת החשמל. כיום אין צורך בפרסומת כזאת, כי כולנו משתמשים בחשמל כל הזמן, אבל היא חלק מההיסטוריה של אחת מחברות התשתית הגדולות בישראל. ההיסטוריה הזו ניבטת מכל פינה בתחנת הכוח ההיסטורית רידינג א' שלחוף תל אביב, שהוקמה לפני כ-80 שנה.

אלא שבתחנת הכוח הוותיקה הזו, ובחברת החשמל בכלל, יש לא רק היסטוריה, כי אם גם הרבה מאוד חדשנות. אווירה של חדשנות עוטפת את מי שמגיע לשם. הוא יכול לראות את המכשירים המשוכללים ולהיווכח שאנשי החברה לא רק נסמכים על העבר, אלא גם מביטים לעתיד.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

דוגמה טובה לכך היא הטכנולוגיה החדישה ביותר לשליטה ובקרה שכלולה במערכת שריג מידע שחברת החשמל השיקה השבוע, בטקס חגיגי, ברידינג א'. יחד איתה השיקה החברה באותו המעמד מערכת נוספת עם טכנולוגיה חדישה לא פחות – האינטרנט של הדברים.

שיתוף פעולה בין חברה ותיקה לסטארט-אפ צעיר

היו באירוע, כמובן, כל המי ומי של חברת החשמל – מהיו"ר, האלוף (מיל') יפתח רון טל, ועד לעופר בלוך, המנכ"ל, יוסי שנק, סמנכ"ל חטיבת התקשוב, ורבים וטובים אחרים. כמו כן, היו שם בכירי הסטארט-אפ mPrest, שחברת החשמל השקיעה בו לא מעט ושיחד איתו פיתחו שתי החברות את המערכות הללו – שיתוף פעולה שהרבה חברות, גם הוותיקות וגם הצעירות, יכולות ללמוד ממנו. בראש החברה עומד המנכ"ל, נתן ברק.

מערכת שריג מידע מהווה יישום זמן אמת תעשייתי של טכנולוגיות צבאיות – העולם ממנו הגיע היו"ר, שהיה ראש אמ"ן, להזכירנו. המערכת הותנעה כפרויקט מחקרי יישומי במסגרת ק.ר.ט – חממה לקידום רעיונות טכנולוגיים של חברת החשמל – וכאמור, פותחה בשיתוף mPrest, שהפיתוח הנודע ביותר שלה, יחד עם חברות אחרות, הוא כיפת ברזל.

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל

בחברת החשמל סיפרו ששריג מידע משקפת את התפיסה המבצעית כפי שאופיינה על ידי אנשי יחידת הביטחון של החברה עם חטיבת התקשוב בהובלת יוסי שנק. היא מאפשרת שליטה מרכזית ומבוזרת על מגוון המערכות ואמצעי האבטחה באתרי חברת החשמל הפרוסים ברחבי הארץ, כגון טלוויזיה במעגל סגור שכוללת אלפי מצלמות, בקרות כניסה למתחמים רגישים, גדרות אלקטרוניות ואזעקות. יש לה, כך התברר באירוע, יכולות ביצוע ותוצאות מרשימות, המשדרגות באופן משמעותי את מערך האבטחה הפיזית בחברת החשמל על ידי כלים מתקדמים לקבלת החלטות.

שריג מידע פותחה באופן מודולרי, המאפשר את התאמתה כפלטפורמת שליטה ובקרה לתחומים נוספים, מעבר ליישם בתחום הביטחון. ואמנם, אנשי חברת החשמל ו-mPrest ביצעו הרחבה של היכולות שלה והתניעו על ידי כך פרויקט פיתוח נוסף, הפעם של יחידת הקשר והאלקטרוניקה של החברה. מדובר במערכת אינטרנט של הדברים לעולם התעשייה, שכוללת כלי עוצמתי לשליטה ובקרה עם יכולות אנליטיות לכמות גדולה של בקרי קצה קטנים, המפוזרים בשטח.

יוסי שנק, סמנכ"ל חטיבת התקשוב של חברת החשמל

יוסי שנק, סמנכ"ל חטיבת התקשוב של חברת החשמל

המערכת הזו, אומרים בחברה, מיועדת לתת פתרונות מגוונים – משרשרת החשמל ועד לפתרונות לוגיסטיים – והיא צפויה להוביל לשיפור משמעותי בשליטה ובבקרה על המערך הלוגיסטי-תפעולי של חברת החשמל.

במסגרת השלב הראשון של הטמעת המערכת תונח תשתית לשילובה במערך הביטחון ובמערך ניטור מערך הדיזל גנרטורים בחברה. תשתית טכנולוגית זו תאפשר בעתיד הלא רחוק את הטמעת הטכנולוגיה המתקדמת הזו בתחומים רבים ומגוונים בסל המוצרים בהם חברת החשמל עושה שימוש.

אלוף (מיל') יפתח רון טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל

אלוף (מיל') יפתח רון טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל

שתי המערכות החדשניות שהושקו השבוע מצטרפות ליכולות טכנולוגיות רבות שקיימות בחברת החשמל כבר זמן רב, בהן יישומי אינטרנט של הדברים. אחת מהם היא מערכת ניטור מערך דיזל גנרטורים (דג"ן) – מערכת תפעולית המנטרת כ-300 דיזל גנרטורים וכוללת הצגת מיקום גיאוגרפי, כמות סולר ותקלות. פרויקט נוסף הוא פיילוט בתחום ה-Smart Grid, לניתוק או לחיבור של צרכני מתח נמוך מרחוק. היא אף מציגה סטטוס עדכני של חיבור ומיקום הלקוח. מערכת שלישית, אף היא פיילוט בתחום ה-Smart Grid, מיועדת לגילוי תקלות במתח נמוך ובמתח גבוה, כולל דיווח אוטומטי למוקד 103, מוקדי ההשגחה ופיקוח הקווים.

כל המערכות והפיתוחים האלה מעידים שפניהם של ראשי חברת החשמל הלאה, אל העתיד. זה דבר חשוב עבור מונופול בשוק שהולך ונפתח, ואין ספק שהמערכות הללו יובילו את החברה בבטחה (ובאבטחה) לעידן החדש, לטובת הלקוח – שזה, בעצם, כולנו.

באו לבקר במאורת הנמר: מרטין פיגרמן ורומן מיטשל

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר מרטין פיגרמן, מנהל השותפים וערוצי ההפצה של NetSuite באזור EMEA. זהו ביקורו הראשון של פיגרמן בישראל מזה שש שנים, אך יש להניח שביקוריו כאן יהפכו לתכופים יותר בעקבות הסכם ההפצה עליו חתמה NetSuite עם קבוצת One1, שבולטת בתחום ה-ERP בשוק המחשוב המקומי. בפגישה השתתף גם רומן מיטשל, שעומד בראש חטיבה בקבוצת One1 ומי שמנהל בה את פעילות NetSuite.

NetSuite האמריקנית מספקת פתרונות ERP בענן. פיגרמן סיפר לי שהיא נוסדה כחברת ענן כבר ב-1998 וכיום יש לה יותר מ-30 אלף לקוחות ארגוניים ביותר מ-200 מדינות. פיגרמן עובד במטה EMEA של החברה בבריטניה ומתגורר בלונדון.

הפתעתי אותו כשהפגנתי את היכרותי עם חלקיה ופרבריה של בירת הממלכה המאוחדת. לאחר מכן הענקתי לו שי מיוחד, עליו חקוקה תפילת הנמר – באנגלית, כמובן.

פיגרמן סיפר לי על פעילות NetSuite ברחבי העולם והוסיף שעדיין יש לה הרבה לאן לצמוח. בישראל היא מתכוונת להצליח בכך בעזרת הניסיון הרב של One1 בעולמות ה-ERP וההיכרות העמוקה שלה עם השוק המקומי ועם צרכי הלקוחות בישראל. פיגרמן הדגיש את המחויבות הגבוהה של NetSuite כלפי One1 ולקוחותיה כיום ובעתיד. לדבריו, One1 מהווה שותף בכיר של NetSuite בישראל.

"בתוך כשנה השלימה One1 את פיתוח הלוקליזציה הישראלית, שתושק בקרוב, בליווי והנחיה צמודה של המומחים במטה NetSuite בלונדון. One1 גייסה והכשירה אנשים על הפלטפורמה שלנו והיא פועלת במרץ למכירת פרויקטים נוספים בשוק הישראלי", אמר לי האורח.

במבט לעתיד, פיגרמן הוסיף כי "יחד עם One1, בכוונתנו להרחיב את השימוש של לקוחות קיימים בישראל בפלטפורמת NetSuite, עם מודולים מיוחדים לתעשיית ההיי-טק, כגון בילינג, תכנון פיננסי ומסחר אלקטרוני. זאת, לצד מכירה ללקוחות חדשים".

בסיום הפגישה הזמנתי את פיגרמן להצטרף לקהילת ה-IT המקומית, לשוב ולבקר בארצנו היפה, ואף להשתתף ולהוביל את האירועים הבאים של התעשייה. פיגרמן, שהגיע לישראל בשיאו של גל חום, קיבל את ההזמנה בשמחה והוסיף שמזג האוויר בישראל הוא נעים מאוד – אם רק לא היה צריך ללבוש חליפה.

באו לבקר במאורת הנמר: ד"ר גיא יוגב וגדעון כהן, BDO Customer Management

לפני ימים אחדים הגיעו לביקור במאורת הנמר ידידים ותיקים – ד"ר גיא יוגב, שותף מנהל, וגדעון כהן מ-BDO Customer Management.

הידידות ושיתוף הפעולה בין יוגב וכהן לביני היא ארוכת שנים. היא החלה בראשית שנות ה-2000, כששניהם היו שותפים ברנסיס, ונמשכת בימים אלה, במסגרת יוזמה חדשה שאנחנו שוקדים עליה ושתפורסם בקרוב.

יוגב וכהן עוסקים בשנים האחרונות בייעוץ מבוסס נתונים לשיפור ביצועים עסקיים בעולמות ניהול הלקוחות והשירות. בתחילת השנה מיזג יוגב את חברת הייעוץ שלו, YCG, לתוך חטיבת הייעוץ של BDO, תחת השם BDO Customer Management. היחידה מלווה ארגוני B2C ,B2B וארגוני ממשל בתכנון וביישום תוכניות ניהול חוויית לקוח, מעבר לדיגיטל, שירות רב ערוצי, נאמנות לקוחות, סקרים ומדדים.

במהלך הפגישה דיברנו על מודל מרכזיות הלקוח לשיפור ביצועים עסקיים שהחברה פיתחה. השניים סיפרו לי שהמודל מסייע לארגונים לנווט לנקודה האופטימלית, שבה הלקוח והארגון מקבלים ערך רב בו זמנית. שימוש במודל מוביל למספר תועלות, בהן העמקת היחסים עם הלקוח, התייעלות בשירות והגדלת ערך חיי הלקוח.

יוגב ציין שארגון ה-IT מהווה, למעשה, ארגון שירותים לכל דבר, שלקוחותיו הם עובדים ומחלקות שונות. לדבריו, "הלקוחות של ימינו מפתחים את סט הציפיות לרמת שירות מתקדמת, כפי שפגשו בה במגוון תחומים, לאו דווקא בתחום הטכנולוגי – בין אם מדובר בציפיות שירות לקבלת מענה מהיר, עמידה בלוחות זמנים מהירים, יחס מכבד ומקצועיות. ככל שעולם השירותים מתקדם, כך על יחידת ה-IT בארגון להתקדם ולהפוך לארגון שירותים מצוין".

כהן ויוגב אמרו שאחת הדרכים להתמודד עם אתגרים אלה היא באמצעות "ניהול הצלחת הלקוח הפנימי" – גישה לניהול הערך של מערכות מידע בארגון. הם הסבירו ש-"מדובר בגישה פרו-אקטיבית בה יחידת ה-IT יוזמת פעולות בזמן המתאים על מנת שלקוחותיה יצליחו בעבודתם. פעילות יזומה זו טומנת בחובה תובנות עסקיות המאפשרות ללקוחות ליהנות מביצועים טובים יותר ולקבל החלטות עסקיות נבונות".

את תיאור הגישה במלואה תוכלו למצוא במאמר שכתב ד"ר יוגב ושמופיע באתר של BDO.

באו לבקר במאורת הנמר: הרצל עוזר וארז קפלן, סייבר 2.0

לפני ימים אחדים הגיעו לבקר במאורת הנמר הרצל עוזר, מייסד סייבר 2.0, וארז קפלן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה.

הם סיפרו לי על המערכת שהחברה פיתחה – מערכת הגנה שלדבריהם, פועלת גם לאחר שכל ההגנות לגילוי מוקדם כשלו או נעקפו.

"כידוע", אמרו לי השניים, "מערכות הסייבר הראשונות סיפקו הגנה היקפית לארגון בדמות פיירוול ואנטי וירוס. במקרים כאלה, כאשר וירוס חדש חודר בכל זאת, המידע מועבר לחברות אלה והן משפרות את המוצר, כך שיכלול הגנה גם בפני הווירוס החדש. בשלב הבא, הן מעדכנות את התוכנה אצל הלקוחות".

"הבעיה של מערכות אלה היא שהן לא מציעות הגנה אמתית נגד איומים חדשים", הוסיפו. "המערכת נדרשת להכיר את ההתקפות השונות על מנת להתמודד איתן. היא בנוייה להגיב על מתקפה ולכן, התוקפים תמיד נמצאים צעד אחד קדימה לפני המגנים".

נקודת המוצא: כל הארגונים נגועים

נקודת המוצא כיום היא שכל הארגונים נגועים בווירוס או בזליגת מידע. על רקע זה קמו חברות ששמו להן למטרה להגן על הארגון שכבר הותקף. המכנה המשותף להן הוא שהן לומדות את הארגון ומבצעות ניתוח של התעבורה בתוך הארגון, לצורך גילוי אנומליות וחריגות מהשגרה.

"גם כאן הבעיות רבות", לדברי עוזר וקפלן. "כל פתרון חייב להיות מותאם באופן פרטני לארגון ויש ללמוד אותו – דבר שדורש זמן. לעולם לא ניתן לכסות את כל הפעילות של הארגון, עלות היישום גבוהה ואין הצלחה מוחלטת, ומאידך יש התרעות שווא על פעילות חריגה, שאינה בהכרח עוינת. הדבר העיקרי הוא שאין פתרון לווירוסים לא מוכרים ואין מניעה של ההפצה הזדונית בארגון – אלא רק התרעות מפני חשש כזה".

שאלתי אותם: במה שונה, אם כך, סייבר 2.0? והם השיבו: "הפתרון שלנו מונע זליגת מידע מהארגון, גם מתוך מחשבים שכבר נגועים. הוא מונע בזמן אמת מווירוסים, מרוגלות ומתוכנות זדוניות (מוכרות ושאינן מוכרות), שפגעו כבר בחלק מהמחשבים בארגון, את התפשטותן לשאר המחשבים. כמו כן, הוא מונע ניסיונות השתלטות מרחוק של תוכנות לא מורשות, גם על מחשבים שכבר נגועים".

"כבר בהתקנה הראשונית המערכת מגלה וחוסמת את כל התוכנות הזדוניות, גם הלא ידועות, שמותקנות בארגון, ומאתרת וחוסמת התקנת תוכנות ותוספים לא מורשים במחשבי החברה", אמרו עוזר וקפלן.

הדבר העיקרי הוא, לדבריהם, שהמערכת "לא משביתה את המחשבים הנגועים, אבל גם לא מתריעה בדיעבד. היא פשוט חוסמת את יציאת האלמנטים הזדוניים, ואותם בלבד. זוהי מערכת שנמצאת צעד אחד קדימה לפני התוקפים, והיא מגנה על עצמה מפני תוקפים ומפני הנדסה הפוכה, וממשיכה להגן על הרשת גם אם תקפו או ניטרלו אותה".

"התקנת המערכת בארגון לא יוצרת לו שום סיכון, היא לא מעמיסה או מאטה את הפעילות בו ולא נדרשת להסתמך על מאגרים קיימים של התקפות ידועות", ציינו.

המערכת של סייבר 2.0 כבר רשמה ארבעה פטנטים, זכתה להכרה ולתמיכה של המדען הראשי ובימים אלה נמצאת בפיילוטים בשישה ארגונים גדולים במשק.

בא לבקר במאורת הנמר: רמי שטיינפלד, מייסד STR

לפני ימים אחדים הגיע לבקר במאורת הנמר רמי שטיינפלד, שהקים את STR – חברה שעוסקת בניהול משא ומתן ארגוני.

שטיינפלד, לשעבר חבר הנהלת מיקרוסופט (Microsoft) ישראל ומערב אירופה, סיפר לי ש-"במהלך 25 שנות עבודתי עסקתי בתחומים שונים ומגוונים בארץ ובחו"ל. הסתובבתי במקומות רבים על פני הגלובוס, פגשתי אנשים ממקומות שונים ומתרבויות שונות, היו לי לקוחות, עובדים ועמיתים מכל העולם וניהלתי מאות תהליכי משא ומתן".

"הניסיון הרב שצברתי לאורך השנים בניהול אנשים, פרויקטים, עסקים ומכירות, בשילוב עם התובנה החזקה שהכול אפשרי, נתנו לי את היכולת והכלים לפתח מתודולוגיית משא ומתן אפקטיבית", אמר.

לדברי שטיינפלד, "ניהול תהליך משא ומתן הוא כמו ריצת מרתון. אין זבנג וגמרנו – זהו מסע ארוך ומתוכנן, שנבנה בחוכמה, באיזון ובתשומת לב, ומביא אותך ליעד בהצלחה!"

"תחילת דרכי המקצועית כאיש פיתוח והמשכה כסמנכ"ל פיתוח בתחום האחסון אפשרו לי להבין לעומק ניהול תהליכי פיתוח, חשיבות עבודת צוות, יצירת Internal Buy in ויכולת בניית תהליכי עבודה פרודוקטיביים", הוסיף.

הוא אמר ש-"השנים הרבות בהן עסקתי בניהול מאות אנשים ופרויקטי תוכנה מורכבים בחברות כגון TTI Telecom ו-ורינט (Verint) נתנו לי את ההזדמנות להתמקצע ב-Delivery ובניהול משברים מול לקוחות קטנים וגדולים, מתרבויות שונות ומתחומי עסקים מגוונים".

"ב-10 השנים האחרונות, כסמנכ"ל וחבר הנהלה במיקרוסופט ישראל ומערב אירופה, הובלתי בהצלחה רבה תהליכי משא ומתן מכירתיים מורכבים ורב שנתיים, בהיקפים של מאות מיליוני דולרים, מול, בין היתר, משרד האוצר, משרד הביטחון וחברת החשמל, כמו גם מול גופים כוודפון (Vodafone), פורטוגל טלקום (Portugal Telecom) והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", ציין.

"משא ומתן הוא שפה שצריך ללמוד ולהטמיע"

שטיינפלד מבטיח ללקוחותיו הפוטנציאליים כי "כמומחה למשא ומתן, אלווה ואהיה שותף מלא לתהליך, עם הבנה וניתוח הצרכים, מיפוי העמדות, האינטרסים והכוחות הפועלים, תוך שמירה על ערכי הארגון".

"ההכנה, הצגת חלופות בארגון ומול הלקוח, העבודה השוטפת תוך מתן משוב והמלצות מעשיות הינן המפתח למשא ומתן מוצלח", הוסיף.

לדבריו, "הניסיון הרב מאפשר להביא פרספקטיבה רחבה. היכולת להיות מעורב ובו זמנית להביא נקודות מבט חיצונית לארגון מהוות יתרון משמעותי, שמאפשר לאנשים בארגון לקבל משוב שוטף ולחשוב מחוץ לקופסה כשצריך".

לסיכום אמר שטיינפלד כי "עולם המשא ומתן הוא מורכב ומתוחכם ולכן, מקצוענות וניסיון הם המפתח לתהליך מוצלח ולתוצאות טובות".

הפרס ל-8300 של מטריקס

אחרי שזכתה בפרס של אנשים ומחשבים, נוסף לזרוע הסטארט-אפים של מטריקס תואר נוסף: המהלך השיווקי החדשני של ענף ההיי-טק ל-2015 ● הנמר היה וראה

לא מכבר זכתה מטריקס בפרס הצטיינות בשיווק ומיתוג לשנת 2015 מטעם אנשים ומחשבים, על השקת 8300 כזרוע ייעודית של שירותים מקצועיים לסטארט-אפים וחברות טכנולוגיות. אמש (ג') התכבדה החברה בזכייה בפרס נוסף על אותו המיזם: המהלך השיווקי החדשני של ענף ההיי-טק ב-2015. הפרס ניתן על ידי הפורום לחדשנות בשיווק, במסגרת תחרות Innovate למהלך השיווקי החדשני של השנה.

פרס Innovate ניתן כאות הכרה והוקרה לעוסקים בעשייה השיווקית. התחרות נערכה בשיתוף המסלול האקדמי המכללה למנהל ואיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל.

"כיום, כשנה וחצי לאחר השקתו, 8300 מוכיח את עצמו כמהלך שיווקי גם בשטח", אמרה שירה רז מייזנר, מנהלת השיווק של מטריקס. "בקרב קהל המטרה הייעודי שלו, חברות הסטארט-אפ וההיי-טק, מדובר במותג מוכר ומוביל, בעל ערכים מוספים רבים. אנחנו רואים זאת בעבודה היומיומית, בפניות אלינו, בכנסים ובאירועים שאנחנו עורכים. אנחנו מקווים להמשיך ולחדש גם בעתיד".

מימין: איציק כגן, יו"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל; ד"ר גילה אורן, ראשת המחלקה לשיווק, פרסום ודיגיטל בבית הספר למנהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למנהל; מיטל וינרבה, מנהלת מרקום ודיגיטל במטריקס; שירה רז מייזנר, מנהלת השיווק של מטריקס; רונן עפר, יו"ר הפורום לחדשנות בשיווק; ואיילת גלוברמן, שותפה וסמנכ"לית השיווק של תפן

מימין: איציק כגן, יו"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל; ד"ר גילה אורן, ראשת המחלקה לשיווק, פרסום ודיגיטל בבית הספר למנהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למנהל; מיטל וינרבה, מנהלת מרקום ודיגיטל במטריקס; שירה רז מייזנר, מנהלת השיווק של מטריקס; רונן עפר, יו"ר הפורום לחדשנות בשיווק; ואיילת גלוברמן, שותפה וסמנכ"לית השיווק של תפן

מיטל וינרבה, מנהלת מרקום ודיגיטל במטריקס, ושירה רז מייזנר, מנהלת השיווק של החברה, מקבלות את הפרס

מיטל וינרבה, מנהלת מרקום ודיגיטל במטריקס, ושירה רז מייזנר, מנהלת השיווק של החברה, מקבלות את הפרס

תמונה נוספת ממעמד קבלת הפרס

תמונה נוספת ממעמד קבלת הפרס

תעודת הפרס

תעודת הפרס

בא לבקר במאורת הנמר: לייזי אגסי, מלם מערכות תוכנה

באחרונה ביקר במאורת הנמר נציג הנמר"ה (ר"ת נבחרת מלם ראש הליגה) – לייזי (אליעזר) אגסי, המנהל הנכנס של מלם מערכות תוכנה בקבוצת מלם תים.

בתחילת הפגישה נגענו קצת בהיסטוריה ודיברנו על מכרים משותפים, עוד מהימים בהם אגסי עבד בתדיראן מערכות מידע, ובהמשך, יחד עם שלושה שותפים לדרך, הקים את חברת התוכנה תבונה מילניום, שהתמחתה ביישום ופיתוח מערכות ניהול מידע וידע ונמכרה ב-2012 ל-SQ Link.

אגסי, שנכנס לתפקיד מנהל מלם מערכות לפני מספר חודשים, סיפר על פעילותה של החברה, שהינה זרוע המערכות של מלם תים, בבעלותו של שלמה איזנברג, המשמש גם כיו"ר דירקטוריון פעיל של הקבוצה.

אגף המערכות מונה כיום כ-600 עובדים ושלוש חטיבות עסקיות מרכזיות:

חטיבת הפרויקטים, בניהולו של עופר בן דוד, המתמחה בפתרונות אינטגרציה ופרויקטים במגזר הציבורי, כמו גם ביישום פתרונות מיקרוסופט (Microsoft) בעולמות הענן, ניהול קשרי לקוחות ופורטלים ארגוניים.

חטיבת היישומים, בניהולה של עינת זרמי, המתמחה ביישום פתרונות ERP מבית סאפ (SAP) ומיקרוסופט, פתרונות ניהול תוכן וידע ופתרונות BI.

החטיבה הטכנולוגיות, אותה מנהל יורם לבקוביץ', שמתמחה בפיתוח ובפתרונות בעולם הקוד הפתוח. היא פיתחה ומשווקת פתרון ורטיקלי לסחר חוץ בשם פוקוס, המשמש מאות לקוחות בשוק הישראלי.

המגמות בשוק על פי מלם

ביקשתי לדעת מאגסי מהן המגמות העיקריות שמלם מזהה אצל לקוחותיה.

ראשית, הוא הזכיר את האתגרים של הלקוחות הנדרשים לטרנספורמציה דיגיטלית. "הלקוחות כיום הם אנשים מחוברים דיגיטלית", אמר. "הם מצפים כי בכל ערוץ בו יפנו – פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), אינסטגרם (Instagram), טלפון או האתר, הארגון ידע לשרת אותו עם אותה רמה של חוויית לקוח. הפתרונות שלנו מסייעים לייצר את התיאום בין כל הערוצים, כדי לספק ללקוח שירות כל ערוצי (OmniChannel)".

הוא דיבר בהמשך על המעבר לענן, שמעסיק כמעט את כל תעשיית ה-IT, וציין כי ארגונים מאמצים בקצב הולך וגובר פתרונות SaaS (תוכנה כשירות). כדוגמה הוא נתן את פתרון הביליניג של מלם – מערכת לניהול תורמים המבוססת על שימוש בפועל ותשלום עבור שירותים. בנוסף, סיפק אגסי מספר תובנות מעניינות לפיהן "לקוחות רבים של מלם שרוצים לשמר את הנכסים שלהם מבקשים מאתנו: 'תעבירו את המערכות שלנו ושימו אותה, ללא פגיעה תפקודית, בענן'. המשמעות היא שזו יכולה להיות כל מערכת ייעודית שפותחה בעבר במגוון טכנולוגיות".

בעולם הפיתוח, שמסורתית הוא אחד מתחומי הליבה של מלם מערכות, הזכיר אגסי את המגמה של פיתוח אפליקציות בשלוש טכנולוגיות מחשוב פתוחות -Cloud Foundry, Docker ו-OpenStack, ארכיטקטורת הענן הפתוחה שמאפשרת ללקוחות שמאמצים כלים ופתרונות בסביבת ענן לא להיות מוגבלים לספק בודד.