באו לבקר במאורת הנמר: דן טולדנו ואלינור כהן, רד-האט

השבוע באו לבקר במאורת הנמר דן טולדנו, מנהל אזורי של רד-האט (RedHat) בישראל, יוון וקפריסין, ואלינור כהן, מנהלת השיווק של החברה במדינות אלה.

השניים הציגו בפניי את האסטרטגיה של רד-האט בישראל לשנת העסקים 2017 שלה, שהחלה במרץ 2016. ככה זה עם חברות אמריקניות, כל אחת בוחרת את תחילת שנת העסקים שלה במועד המתאים לה.

רד-האט מתכוונת להתמקד בשנה העסקית הקרובה שלה במוצרים מתפתחים ולהפוך לשחקנית מפתח בזירת הטרנספורמציה הדיגיטלית. דבר יפה הוא שהחברה רוצה לשים דגש על יחסים אינטימיים עם מנהלים בענף בשנה זאת ואנחנו, באנשים ומחשבים, נסייע להם בכך.

"השנה נעסוק בשאלות כמו טרנספורמציה דיגיטלית – למה לשנות? מדוע קוד פתוח? למה רד-האט? ומדוע עכשיו?", אמר טולדנו.

שנה של פעילויות משותפות

לאור הגעת רד-האט לנקודת הציון הייחודית כחברת הקוד הפתוח הראשונה עם הכנסות של שני מיליארד דולר והתוצאות המרשימות של רד-האט בישראל במהלך שנת הכספים האחרונה, דיברנו על תכנון האסטרטגיה לשיווק משותף, יחד עם אנשים ומחשבים, ועל הפעילויות לשנה הקרובה.

מטולדנו וכהן למדתי בפגישה כי הצמיחה העולמית של רד-האט בשנת העסקים האחרונה הייתה קרובה מאוד ל-20%, כאשר בישראל עמד הנתון על 25%. מכאן הגיוני הזינוק בשיעור של 300% שנרשם בשנתיים האחרונות במספר העובדים בגוף המכירות אותו מנהל טולדנו, וכמובן במרכז הפיתוח בישראל, שמספר אנשיו מתקרב ל-200. המרכז, יש לציין, הוא פרי רכישתה של רד-האט את הסטארט-אפ קומראנט.

השניים יודעים לספר שכמעט כל חברות האנטרפרייז הגדולות בישראל הן לקוחות של רד-האט. "אנחנו מחזקים במיוחד את נוכחותנו בשוק בעקבות אימוץ מערך ה-Middleware שלנו על ידי בנקים גדולים. כמו כן, היצע התשתית כשירות (IaaS) והפלטפורמה כשירות (PaaS) שלנו אומץ על ידי צה"ל וחברות היי-טק ישראליות גדולות", אמר טולדנו.

"גם מערכת השותפים הגלובליים שלנו הולכת וגדלה, עם שותפויות חדשות עם חברות כמו מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google), דל (Dell) וסיסקו (Cisco)", ציין. "ברמה המקומית, אנחנו מחזקים את השותפות שלנו עם קבוצת מטריקס ועם א.מ.ת מיחשוב, ומפתחים שותפויות חדשות עם חברות כגון TerraSky ,MedOne ,TCS ואקסנצ'ר (Accenture)".

מתעניינים בתחום? רוצים לשמוע עוד על החזון של רד-האט? הירשמו לכנס CIO IT Roadmap & Forecast של אנשים ומחשבים, שיתקיים ב-23 במאי.

בא לבקר במאורת הנמר: אמיר אורעד, מנכ"ל סייסנס

השבוע בא לבקר במאורת הנמר אמיר אורעד, מנכ"ל סייסנס (Sisense).

אורעד סיפר לי כי ממשרדיה המעוצבים בנמל תל אביב, סייסנס הישראלית תוקעת יתד בשוק ה-Big Data הגלובלי, ששוויו מוערך ב-33 מיליארד דולר. הסטארט-אפ, שעד כה גייס קרוב ל-100 מיליון דולר, מחזיק מרכזי פיתוח ומכירות בתל אביב ובניו-יורק, מהם שוקדים עשרות מהנדסים על פיתוח הטכנולוגיה שבבסיס מוצריה. לדברי אורעד, "הטכנולוגיה הזו עומדת לחולל מהפכה באופן שבו ארגונים מנתחים מידע – מהפכה שבמובנים רבים כבר החלה".

בנוסף לפיתוח, סייסנס עסוקה כל העת בגיוס לקוחות נוספים, כדי להמשיך את מגמת הגידול שבו היא מצויה בשנים האחרונות. לצורך כך, ציין אורעד באוזניי, החברה מחזיקה במערך של שיווק ומכירות. כבר כיום כוללת רשימת הלקוחות שלה שמות כמו סמסונג (Samsung), פיליפס (Phillips), סוני (Sony) ו-eBay.

לנוכח הגידול בפעילות, אורעד יודע לספר שסייסנס מתכננת להכפיל בשנה הקרובה את מצבת כוח האדם שלה, שכוללת כעת כ-220 עובדים. החברה מגייסת כבר עתה מהנדסי תוכנה, מומחי BI, אנשי שיווק, מכירות ועוד למשרדיה בתל אביב ובניו-יורק.

מה הייחוד שלכם?
"אנחנו פועלים בשוק שיש בו הרבה מאוד שחקנים, חלקם ותיקים כמו מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM), אבל הייחוד של סייסנס הוא בכך שמדובר בחברה שמונעת על ידי חדשנות טכנולוגית. זו חדשנות שהיא לא 'בעלמא', אלא כזו שמיתרגמת באופן מיידי לערך עבור משתמשי קצה.

המהפכה הטכנולוגית שסייסנס הציגה לעולם בתחילת העשור הנוכחי מורכבת משני חלקים: In-Chip Analytics, שמאפשרת לתוכנה שלנו לנצל את הכוח של מערכות מחשוב מודרניות על מנת לעבד כמויות אדירות של מידע במהירות, בלי צורך בחומרה יקרה וייעודית או מידול מורכב של הנתונים בשלב הכנת המידע לניתוח; ו-Single-Stack, שהיא ארכיטקטורה שמכניסה לתוך מוצר אחד הרבה מאוד חלקים, שבעבר נדרשו כלים ייחודיים עבור כל אחד מהם: מידול, ויזואליזציה, ETL ועוד. הארכיטקטורה הזו מחליפה את 'פס הייצור' המסורתי שהיה נהוג עד כה.

השילוב בין שני אלה מביא לכך שסייסנס מסוגלת מצד אחד להתמודד עם דטה מאוד מורכב, ומצד שני, התהליך הרבה יותר פשוט. לכלי BI מהדור הקודם היו יכולות חזקות מאוד בתחום ניתוח הנתונים, אבל הם היו כלים כבדים שלא נתנו אפשרויות של 'עשה זאת בעצמך' למשתמשים עסקיים ויצרו מעמסה גדולה מאוד על אנשי ה-IT. אלה היו אז הגורם היחיד שיכול היה לעבוד עם מאגרי נתונים גדולים ולהפיק דו"חות במענה לשאלה עסקית ספציפית.

כיום יש גל של כלים חדשים, שהם הרבה יותר פשוטים לשימוש, אבל היכולות שלהם בתחום הדטה מוגבלות. סייסנס נותנת מענה לשני הדברים ומאפשרת לכל עובד מן השורה, עם מחשב שולחני רגיל, להשתתף במהפכת ה-Big Data וניתוח הנתונים, כך שלא כל המעמסה נופלת על מחלקת ה- IT".

לדברי אורעד, "התוכנה שלנו קלה ופשוטה עבור משתמשים שעובדים עם מידע ממספר רב של מקורות: כל אחד יכול לשאול את כל השאלות, וכל אחד בכל רמה יכול לשלב כמה מקורות מידע על מנת להגיע לתוצאות ברורות ומהירות על גבי דשבורדים ויזואליים, שמשתמש בלי רקע טכני נרחב יכול לנצל בקלות כדי לנתח מידע".

התוכנה שלכם עוזרת גם למשתמש העסקי וגם למנמ״ר?
"אכן. היא מסייעת לכל הגורמים הרלוונטיים, החל ממשתמש הקצה העסקי ועד למנהל המערכת, שנמצא בקצה השני של התהליך. המשתמשים העסקיים, הלא טכניים, שמשתמשים במערכת של סייסנס תלויים בעיקר בעצמם בכל מה שנוגע לדטה, ניתוח נתונים, הפקת דו"חות ועוד. אבל גם אנשי ה-IT מרוויחים מהסיפור הזה, פעמיים: קודם כל – ההטמעה מתבצעת בתוך שעות או ימים במקום שבועות או חודשים, כפי שקיים במערכות מסורתיות. זאת, מאחר שצריך להטמיע רק כלי תוכנה אחד, שבנוי כדי לספק תוצאות מהירות בלי שתהיה סביבו השקעה מסיבית של משאבים או עקומת למידה ארוכה. אבל יתרה מכך, בהמשך הדרך המערכת חוסכת להם את כאב הראש המתמשך שכרוך בלהפיק דו"חות חודשיים או רבעוניים לפי הגחמות של המשתמשים העסקיים.

סייסנס נותנת למנהל או למנהלת לראות ולנתח את המידע בעצמם, מתי שהם רוצים, ולקבל תשובות מיידיות בכל פעם שיש להם שאלה חדשה. זה אומר שלא צריכים לרוץ בחזרה ל-IT במקרה שצריך לשנות משהו בדו"חות, להפיק דו"ח חדש או סתם למצוא תשובה לשאלה ספציפית 'אד הוק'. אלה דברים שבעבר היו יכולים לקחת ימים ושבועות של עבודת IT וסייסנס מסירה אותם מהאג'נדה".

מה אתם צופים ל-2016?
"אנחנו רוצים לשמור ולחזק את מעמדנו כחברה שבנויה על חדשנות טכנולוגית וכשחקן מוביל בשוק ה-BI הגלובלי, והמשמעות המיידית של זה היא הרחבת פעילות וגיוס מאות עובדים חדשים. התחלנו את השנה עם גיוס הון של 50 מיליון דולר בהובלת קרן בסמר ונצ'ר פרטנרס, כך שסך כל הגיוסים של החברה עומד על 100 מיליון דולר. אנחנו מתכננים להכפיל את מצבת העובדים בארץ ובניו-יורק, וכן להתרחב למיקומים חדשים.

האתגר הוא מצד אחד לגדול במהירות, אבל מצד שני להמשיך להביא את האנשים הטובים ביותר. אנחנו מגייסים בכל המחלקות, החל ממהנדסי תוכנה, מחשבים ותעשייה וניהול, ועד לאנשי שיווק ומכירות".

אורעד סיכם באמרו כי "כיוון שהדטה בעולם גדל מדי יום והולך ונהיה מורכב יותר, אנחנו צופים שיותר חברות יאמצו את הפתרון שלנו לניתוח מידע ושנגדיל את רשימת הלקוחות שלנו – שכבר כיום כוללת אלפי משתמשים ברחבי העולם – בקצב אקספוננציאלי".

באו לבקר במאורת הנמר: מאיר גבעון ויוסי עפרוני, GIV Solutions

באחרונה ביקרו במאורת הנמר מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions, ויוסי עפרוני, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה.

השניים סיפרו לי כי "ל-GIV יש צוות מיומן ואיכותי, שמשלב חשיבה אסטרטגית עם יכולת מימוש וביצוע ברמת הפרטים, להשגת יעדי הלקוח".

החברה הוקמה ב-2001 וממוקמת במרכז אתגרים ברעננה. גבעון ועפרוני אמרו כי מאז הקמתה, GIV צומחת וצירפה אליה לקוחות גדולים בישראל, במגזרים שונים. "ביצענו פרויקטים משמעותיים רבים, החל מייעוץ, עבור בניהול פרויקטים, יישום והטמעת מערכות ארגוניות, ופיתוח פתרונות ורטיקליים, וכלה בניהול השינוי", אמרו.

גבעון ועפרוני ציינו כי GIV דוגלת במדיניות Win-Win-Win – ללקוח, לחברה ולצוות – כמשולש הכרחי של שיתוף פעולה, הצלחה ושביעות רצון. "בנוסף לאווירה של אינטימיות משפחתית ושיתוף של כלל עובדי החברה, הם הסוד להצלחת החברה", הוסיפו.

גבעון סיפר, עם קורטוב של גאווה, כי "בכירי GIV מלווים אותי תקופה ארוכה וביחד אנחנו מקדמים את החברה ולקוחותיה".

מערכות לניהול כבישים, גשרים וערים חכמות

בהמשך ציינו גבעון ועפרוני כי GIV היא חברת מחקר ופיתוח המוכרת על ידי המדען הראשי. היא פיתחה מספר פתרונות ורטיקליים, בהם מערכות לניהול כבישים (GIV-RMS), גשרים (GIV-BMS) וערים חכמות (GIV-CITY). "על בסיס מערכת Infor EAM, אנחנו משווקים את הפתרונות הוורטיקליים בארץ ובחו"ל. פתחנו סניף בסין וסניף בדרום אמריקה וחלק מההכנסות שלנו מגיעות מייצוא", סיפרו.

תחום נוסף בו החברה פועלת הוא ניהול חכם של אחזקה, ציוד ותשתיות בארגונים עתירי תשתית. "אנחנו מעבירים קורסים בנושא, כותבים מכרזים, מנהלים פרויקטי אחזקה ומיישמים פתרונות מומחה עבור לקוחותינו, בהתאם לצרכיהם. אנחנו עושים זאת בארגונים מהמאתגרים והגדולים במשק, כמו גם בארגונים קטנים", אמרו.

לדברי גבעון ועפרוני, "ב-2008 החלטנו לייצג ולשווק את מערכת Infor EAM בישראל, כמערכת ניהול ציוד ואחזקה, לניהול מחזור חיי הציוד והתשתיות. גיירנו את התוכנה ומאז אנחנו מיישמים פרויקטים בתחומים כגון פארמה, אנרגיה, מים, תשתיות, תחבורה, ערים וקמפוסים. רבים מהלקוחות שלנו הם ארגוני BOT, המעוניינים ביעילות תפעולית מקסימלית ובקרה ניהולית הדוקה יחד עם פתרון רזה. השותפויות וההתקשרויות שלנו הן לטווחים ארוכים, בחלק מהמקרים לעשרות שנים".

עוד הם אמרו כי "כחברת תוכנה ומחשוב ארגוני, GIV מעניקה את השירותים המקצועיים שלה עבור הלקוח ולצרכיו עם פלטפורמות המחשוב שבהן בחר לעשות שימוש. אנחנו פועלים בקרב לקוחות שמיישמים סאפ (SAP), מערכות Legacy ומערכות מתמחות אחרות, כגון SBO, אורקל (Oracle), קוגנוס (Cognos) ו-Sharepoint".

"החברה פועלת במגזרים הממשלתיים והציבוריים כמו גם בפרטיים ויש לה יכולת בתחום ניהול השינוי, מגובה במתודולוגיות שפותחו על ידה כ-Best Practices. ההדרכה, ההטמעה וניהול השינוי מבוצעים בראשות פסיכולוגית הדרכה המתמחה בניהול תהליך השינוי והשגת היעד של הלקוח, תוך ביצוע השינויים הטכנולוגיים, הארגוניים והתהליכיים באופן משולב, היכן שנדרש", לדברי גבעון ועפרוני.

הם סיכמו באמרם כי "בשנים הבאות, GIV ערוכה ומתכננת להרחיב פעילות בארץ ובחו"ל, להרחיב שיתופי פעולה ולהמשיך לפתח פתרונות ורטיקליים".

בא לבקר במאורת הנמר: אלעד אש, סמנכ"ל הפיתוח של Redis-Labs

במציאות של ימינו, חברות מצליחות חייבות לא רק לקבל החלטות נכונות, אלא לעשות זאת בשברירי שנייה, תוך עיבוד כמות אדירה של מידע. זהו העולם של חברת מסדי הנתונים Redis-Labs. אלעד אש, סמנכ"ל הפיתוח של החברה, הגיע באחרונה לביקור במאורת הנמר.

אש סיפר לי כי "החברה הוקמה על ידי שני שועלי קרבות ותיקים בעולם ההיי-טק הישראלי – עופר בנגל, המשמש כמנכ"ל, ויפתח שולמן, שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות. עובד נוסף שהצטרף באחרונה הוא ההוגה, המפתח הראשי והכוח מאחורי Redisסלבטורה סאן פליפו, מה שהפך את החברה, הלכה למעשה, לבית של Redis".

מה הייחוד שלכם?
"מדובר בשילוב שבין אנשים בעלי כישרון בהתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים להזדמנות שוק ייחודית. הפתרון של Redis-Labs מעל Redis, לא רק שמספק את בסיס הנתונים המהיר ביותר בעולם, אלא שהוא גם, באופן מפתיע, אחד הפתרונות המשתלמים ביותר, במיוחד במקומות שבהם עלויות החומרה והתמיכה יכולות לצמוח לנתח גדול מאוד מההוצאות החודשיות של חברה. פתרון ה-Cluster שלנו מספק שירות ל-160 אלף בסיסי נתונים של מעל 50 אלף לקוחות ומנהל קרוב לפטה-בייט של מידע בזכרון RAM".

האוטומציה והיציבות של המערכת מאפשרת למספר קטן מאוד של אנשי DevOps לנהל 24/7 את מאות השרתים שלנו.

אמנם, התוכנה של Redis-Labs אינה פשוטה, אבל המוצרים שלה פותחו באופן שיהיה פשוט להפעלה, נגיש בשפות רבות ובלי דרישות מוקדמות. Redis מאפשר להאיץ את תהליך הפיתוח דרך תמיכה במבני הנתונים הנדרשים כמעט בכל אפליקציה, תוך תמיכה בעיבוד של יותר מ-1.5 מיליון פעולות בשנייה על שרת בודד בענן, עם תגובה של פחות מאלפית (מילי) שנייה".

איך ניתן להשתמש במוצר?
"אפשר להקים מסד נתונים מסוג Redis על אחד העננים הציבוריים הגדולים (AWS ,Azure ,GCP או IBM SoftLayer) בתוך חמש שניות וליהנות משירות מנוהל באופן מלא, ללא כל מאמץ. במקרים רבים, הפתרון שלנו זול יותר מלהתקין Redis על שרת בענן. בנוסף, ניתן להוריד את תוכנת ה-Enterprise Redis שלנו ולהתקין אותה בכל שרת (בענן או בחוות שרתים פרטית).

הבסיס הטכנולוגי של המוצר הוא Redis-Labs Cluster, המאפשר להגדיל את נפח התעבורה וגודל בסיס הנתונים ללא שינוי בצד האפליקציה. ה-Cluster שלנו תומך בביצועי על (עדיפים אפילו על אלה של הקוד הפתוח של Redis), גמישות אין סופית לגדילה, זמינות ואמינות מידע מוחלטים, ומינימום תקורה ניהולית".

מה אתם צופים ל-2016?
"ב-2015 השקענו בתמיכה בגדילה העצומה שלנו כעיקר – Continuous Integration, ואוטומציה. בנוסף, פיתחנו מספר מוצרים חדשים, כמו Redis on Flash, תמיכה בגיבוי בסיס הנתונים באתר מרוחק ופיתוח הגרסה החדשה של Redis. בשנה הקרובה, האתגר יהיה בפיתוח מוצרים נוספים, כאלה שישנו את כללי המשחק בשוק, במקביל להשקעה הכרחית נוספת בתשתיות.

כדי לעמוד ביעדים, נדרשים עוד אנשי הפיתוח מעולים. נכון להיום קיימות בפיתוח כ- 20 משרות כמעט בכל תחום.

מועמדים מתאימים ימצאו אצלנו הרבה סיפוק והגשמה עצמית. היתרון הוא שאנחנו לא גדולים מדי, כך שההשפעה של כל אחד מהותית. יש כאן הזדמנות לתרום לפיתוח בסיס הנתונים המהיר בעולם, ליהנות מסביבת עבודה פורייה ולהיות שותפים להצלחה שלנו".

אש עבד במספר תפקידים כמפתח, ראש צוות, דירקטור וסמנכ"ל ומנכ"ל בכמה חברות. בתפקידו האחרון הוא היה סמנכ"ל הפיתוח של MyHeritage. מה שמשך אותי ל-Redis-Labs היה השילוב שבין הזדמנות עסקית ואתגר טכנולוגי, והעובדה שיש שם את האנשים שיכולים לממש את ההזדמנות הזאת.

בא לבקר במאורת הנמר: מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה

באחרונה התארח במאורת הנמר מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה.

חדד סיפר לי בגאווה כי ג'ון ברייס הדרכה מכשירה מדי שנה יותר מ-10,000 אנשי היי-טק במגוון רחב של תחומים, וכי למכללה יש את מספר הבוגרים הגדול ביותר המשולבים ועובדים בתעשיית ההיי-טק הישראלית. לדבריו, ההכשרה נעשית באמצעות מסלולי הסבה המשלבים ידע תיאורטי לצד הקניית ניסיון מעשי ומותאמים לדרישות השוק המשתנות. זאת, בנוסף למגוון קורסים המוצעים לאנשי היי-טק, שבאמצעותם הם יכולים להרחיב את הידע שלהם לטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

"לג'ון ברייס שיתופי פעולה נרחבים עם חברות התוכנה והחומרה המובילות בעולם, במסגרתם אנחנו מוגדרים כמרכז הדרכה מוסמך שלהן ונחשפים לטכנולוגיות ולעזרי ההדרכה המתקדמים ביותר", אמר חדד. "בין החברות ניתן למנות את VMware, יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon), אורקל (Oracle), סיסקו (Cisco), רד-האט (RedHat) וצ'ק פוינט (Check Point)".

הוא ציין כי "במסגרת שיתופי פעולה אלה אנחנו מעבירים קורסים שונים, בהם קורסים בסביבת AWS להתייעלות טכנולוגית ותפעולית, חסכון במשאבים, גמישות עסקית וחדשנות ארגונית, אותם עברו עשרות נציגי סטארט-אפים וחברות ענק. קורס מעניין נוסף הוא CSI (ר"ת Cyber Security Intelligence – מודיעין סייבר) – קורס Hands On למומחי אבטחת מידע, המקיף את כל נושאי הליבה של עולם אבטחת הסייבר, ובמהלכו נלמדים ומתורגלים המוצרים והטכנולוגיות המובילים בשוק".

חדד סיפר לי כי בימים אלה עוסקים הוא וצוותו בין היתר בשיווק ובקידום DevGeekWeek – כנס שעוסק בעולמות הפיתוח וה-QA, שיתקיים בין התאריכים 19-23 ביוני. במהלך הכנס יתקיימו יותר מ-60 סמינרים מקצועיים יומיים, לרבות מעשיים, לקהל של מפתחים, מנתחי מערכות, ארכיטקטי תוכנה, מנהלי פיתוח, מנהלי פרויקטי תוכנה, אנשי QA ואוטומציה, אנשי אבטחת מידע וכל המעורבים בתהליכי הפיתוח.

לדבריו, "הכנס מציע מגוון סמינרים חדשים שמתייחסים לטכנולוגיות ולפתרונות המסתמנים כפופולריים ביותר בעולם הפיתוח וה-QA, ביניהם בתחומי ה- DevOps, אבטחת המידע והסייבר, פלטפורמות ענן שונות, פתרונות לעולם ה-Big Data ופיתוח Full stack בשפות הרלוונטיות ביותר. מדובר בהזדמנות להיפגש פנים אל פנים עם מומחים מוכרים בתחומים השונים, על מנת לדון ולהיחשף למילה האחרונה בתחומי הפיתוח והטכנולוגיה".

ניו-יורק, ניו-יורק

מימין: ברי זלר, אופק גבאי, שלומי להב ויורם בלומנטל. צילום: שחר נעים ויעל כהן

ברי זלר, סגן נשיא ב-Cushman& Wakefield והאחראי על שיווק One World Trade Center, הגיע לארץ כדי לשווק את הבניין הניו-יורקי ● הנמר היה וראה

One World Trade Center, הבניין שנבנה על חורבות מגדלי התאומים בניו-יורק, הוא בניין מרהיב ביופיו. לצד המשרדים, החברות והאנשים הרבים שמגיעים לשם לעבודה או לפגישות, מונצחים שם בצורה מכובדת ויפה אלפי ההרוגים באסון התאומים, ה-11 בספטמבר.

השבוע הגיע לישראל ברי זלר, סגן נשיא ב-Cushman & Wakefield והאחראי על שיווק One World Trade Center. ביקורו היה קצר מאוד – 36 שעות, שבמהלכן הוא נפגש עם בכירים במשק, שעומדים בראש חברות גלובליות שבסיסן בישראל, והציג בפניהם את הבניין המפורסם.

יורם בלומנטל, אופק גבאי ואדריאן בלומנטל, מבעלי אינטר ישראל, נציגת Cushman & Wakefield בארץ, דאגו להזמין את כל הבכירים תחת קורת גג אחת. כולם הגיעו לאולם הכנסים של הבורסה בתל אביב כדי לצפות במצגת המרשימה על הפרויקט הענק, הפרוס על 103 קומות, בשטח של 327 אלף מ"ר!

בין הבאים להתרשם: שלומי להב, מנהל הנדל"ן של טבע; קלוד ברנס, מנהל הנדל"ן של אלביט מערכות; צחי הרץ, מנהל הנדל"ן של מגדל חברה לביטוח; חנן ברטל, מנהל הנדל"ן של הראל חברה לביטוח; אודי כץ ומוטי קרן, מלאנוקס; אלי מענה, בנק הפועלים; וצבי מעיין, התעשייה האווירית.

בא לבקר במאורת הנמר: איתי שויפל, מנהל פעילות לוג'יטק ישראל

איתי שויפל, מנהל פעילות לוג'יטק (Logitech) ישראל, ביקר השבוע במאורת הנמר.

בפגישתי עימו שוחחנו ארוכות על הפעילות הענפה של החברה בשוק הישראלי – פעילות שהחלה לפני 35 שנים. לוג'יטק מתמחה בציוד נלווה למחשוב אישי, גיימינג והאביזרים הנלווים למשתמשים פרטיים וארגוניים.

שויפל סקר בפניי את פעילותה הגלובלית של החברה בשנים האחרונות, הממוקדת תחת ארבע חטיבות עיקריות: LOGI – מותג החדשנות של החברה; UE – קטגוריית מוצרי האודיו; סדרת מוצרי הגיימרים G; וכמובן לוג'יטק – קטגוריית מוצרי הליבה.

עוד עדכן אותי שופיל אודות סדרת המוצרים החדשים של לוג'יטק לעסקים בקטגוריית ועידות הווידיאו, הכוללת פתרונות לעסקים בכל הגדלים.

"החזון של לוג'יטק לעולם ועידות הווידיאו הוא פשטות וידידותיות למשתמש", אמר שויפל. "כל מוצרי הווידיאו קונפרנס שלנו הם מוצרי USB, עם דגש על Plug & Play, המאפשרים לכל משתמש בארגון לנהל שיחות וידיאו, ללא כל עזרה טכנית".

הוא ציין ש-"יתרון נוסף הוא המחיר. עלותה של מערכת וידיאו קונפרנס מבית לוג'יטק שווה לכל כיס ומאפשרת להנגיש מגוון חדרים בארגון לשירותי וידיאו, כמו גם להנגיש את שירותי הווידיאו לחברות קטנות יותר – כאלה שבעבר נרתעו מפריסה של חדרי וידיאו בארגון בשל העלויות הגבוהות".

שויפל שם דגש גם על "התאימות של הציוד לכל פלטפורמות הווידיאו הקיימות בשוק. כך, אנחנו מאפשרים לארגון לבחור בכל פלטפורמה העונה על צרכיו, ואף להחליף פלטפורמות ללא צורך בהחלפה יקרה של ציוד הקצה".

אדיסמה ו-Citizen חוגגות 30 שנה – והיד עוד נטויה

שתי החברות חגגו שלושה עשורים של שותפות באירוע מיוחד, בו הכריזה אדיסמה על הסכמי הפצה נוספים והעניקה תעודות לשותפים נבחרים ● הנמר היה וראה

אדיסמה מחשוב, המפיצה ברקודים, מדפסות טרמיות ואביזרים רלוונטיים, חגגה באחרונה 30 שנות שותפות עם Citizen העולמית. ללא ספק, מדובר בציון דרך. כדי לחגוג אותו, התכנסו נציגים של שתי החברות, שותפים עסקיים ואורחים במסעדת Blue Sky.

לצד האווירה החגיגית, המאכלים הטעימים והמשקאות, העניקו אנשי Citizen במהלך האירוע לבכירי אדיסמה תואר מפיץ נבחר ומוערך לשנת 2016. באירוע נכחו בכירי Citizen יורק שצ'ובלר, מנהל שיווק לאירופה, ונורי סאסי, מנהל שיווק אזורי לדרום אירופה.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

מלבד הענקת התואר, כלל האירוע השקת תוכנית משווקים עולמית מבית Citizen (בשמה המלא CCC- ר"ת Citizen Consul Club). במהלך האירוע אמורה הייתה להתקיים הגרלה של שעון Citizen, על ידי דודי קדם, מנכ"ל קדם מחשבים, אלא שדני אזולאי, הבעלים של אדיסמה, החליט ברגע ההגרלה להעניק שעון לכל אחד מהנרשמים.

כמו כן, כחלק מהאירוע הכריזה החברה על חתימת הסכמי הפצה עם Honeywell ו-Tysso. יצוין כי בחודש שעבר בחרה Honeywell באדיסמה להיות יבואן ומפיץ מורשה בישראל למגוון מוצרי הברקוד, כולל קוראי ברקוד בטכנולוגיית לייזר (ידניים, שולחניים, משולבים, דו מימדיים ועוד) ומסופונים לכל צורך ודרישה. החברה מייצרת מסופונים קלים ומוקשחים התומכים במגוון תקשורות אלחוטיות, טכנולוגיות סריקה ומערכות הפעלה שונות, והם מתאימים לכל מגזר ותחום. בנוסף, כוללים מוצרי המותג מגוון פתרונות הדפסה בתחומי המדבקות והניידות מבית Intermec ו-Datamax, שנרכשו שתיהן על ידי Honeywell.

חודשיים לפני כן, בינואר האחרון, חתמה אדסימה על הסכם הפצה עם Tysso והפכה לערוץ ההפצה הרשמי של החברה בישראל. אדיסמה מפיצה את מגוון מוצרי המותג, הכוללים עמדות מכירה חכמות, מסכי מגע, מסכים עמידים במים, קוראי כרטיסי אשראי, צגי לקוח וציוד היקפי לעמדות מכירה.

כמו כן, במהלך האירוע הוענקו תעודות לשותפים הבכירים של אדיסמה לשנת 2015, על פי ביצועים. למקום הראשון הגיעה נורטק אינטרנשיונל, כשאחריה טלדור מערכות מחשבים ותים נטקום.

פרטים על אדיסמה

אדיסמה, או בשמה המלא אדיסמה מחשוב 2000, היא חברת הפצה המתמחה במגוון רחב של פתרונות בתחומי הברקוד, המדפסות הטרמיות, ואיסוף מידע בתחומים כגון ברקוד, עמדות מכירה POS, קוראי ברקוד, אביזרים ומתכלים. כאמור, החברה מתפקדת כמפיצה רשמית בישראל של מוצרי Citizen ,Honeywell ו-Tysso.

בעלי התפקידים הבכירים בחברה הם דני אזולאי, הבעלים, רינת דוידסון, המנכ"לית, וילי פאין, יועץ עסקי, ולירון טאקו בן עזרא, סמנכ"לית השיווק.

החברה מעסיקה צוות יועצים מיומנים, בעלי ניסיון ו-ותק בתחום, מהנדסים וטכנאים. יש לה מעבדה המספקת את התמיכה הטכנית המלאה לכל הדרוש, ונותנת ייעוץ והגדרה בשלבי תכנון המערכות. כמו כן, אדיסמה נותנת ליווי ישיר ועקיף בכל שלב של הקמת המערכות והתאמה לפי דרישות הלקוח.

יצוין כי החל משנה זו פועלת החברה כחברת הפצה בלבד, ללא מכירה ללקוחות סופיים. היא מפיצה את המוצרים למשווקים במגזרים שונים, אינטגרטורים, בתי תוכנה ומומחי נישה.

בימים אלה משקיעה אדיסמה מאמצים רבים לפיתוח ערוצי ההפצה. שותפים שיצטרפו לתוכנית השותפים של Citizen ייהנו ממגוון הטבות, כגון מחירים מועדפים, הדרכות טכניות ושיווקיות, מחירי דמו מיוחדים, ליווי מלא וכלים נוספים שיעזרו להם בתחרות העסקית היום יומית.

מימין: לירון טאקו בן עזרא, דני אזולאי, נורי סאסי, רינת דוידסון, יורק שצ'ובלר ו-וילי פאין

מימין: לירון טאקו בן עזרא, דני אזולאי, נורי סאסי, רינת דוידסון, יורק שצ'ובלר ו-וילי פאין

מימין: יורק שצ'ובלר, רינת דוידסון ונורי סאסי

מימין: יורק שצ'ובלר, רינת דוידסון ונורי סאסי

הענקת התעודה לאדיסמה. מימין: יורק שצ'ובלר, רינת דוידסון ונורי סאסי

הענקת התעודה לאדיסמה. מימין: יורק שצ'ובלר, רינת דוידסון ונורי סאסי

התואר שהוענק

התואר שהוענק

הענקת השעון היוקרתי. מימין: נורי סאסי, דודי קדם, וילי פאין ולירון טאקו בן עזרא

הענקת השעון היוקרתי. מימין: נורי סאסי, דודי קדם, וילי פאין ולירון טאקו בן עזרא

הענקת התואר לנורטק אינטרנשיונל. מימין: אייל בכר, סמנכ" הכספים, רינת דוידסון ונורי סאסי

הענקת התואר לנורטק אינטרנשיונל. מימין: אייל בכר, סמנכ" הכספים, רינת דוידסון ונורי סאסי

הענקת התואר לתים נטקום. מימין: דורון אימבר, מנהל חטיבת ההדפסה, רינת דוידסון, יורק שצ'ובלר ונורי סאסי

הענקת התואר לתים נטקום. מימין: דורון אימבר, מנהל חטיבת ההדפסה, רינת דוידסון, יורק שצ'ובלר ונורי סאסי

 

 

 

בא לבקר במאורת הנמר: עדו ביגר, מנהל מחלקת ה-BI&Big Data של yes.

השבוע הגיע לבקר במאורת הנמר עדו ביגר, מנהל מחלקת ה-BI&Big Data של yes.

על הפרק עמדו במהלך הביקור תוכניות מעניינות והודעה מפתיעה, שתיחשף בימים הקרובים.

בן פלד, גור הנמר, שחזר ארצה לאחר עשור של לימודים ועבודה בניו-יורק, שנחאי והונג קונג, הצטרף לשיחה, וחיש מהר השמות, הסיפורים וכל המסביב קיבלו נופך גלובלי עם ניחוח של אמריקה.

עוד רבות ידובר על שיתוף הפעולה ועל התוכניות שאנחנו רוקמים ביחד. בינתיים נסתפק בתמונה מהפגישה במאורה.

בא לבקר במאורת הנמר: טל וייסר, מנכ"ל Qlik ישראל

באחרונה אירחתי במאורת הנמר את טל וייסר, מנכ"ל Qlik ישראל. השיחה שלנו נסבה סביב מהפכה משמעותית שמתקיימת בימים אלה בעולמות ה-BI – מהפכת הפלטפורמה האנליטית. וייסר ציין כי 2016 תהיה שנת המפנה בעולמות אלה.

הוא הסביר שלא מדובר עוד בכלים ובפתרונות מקומיים, אלא באוסף של כלים ויכולות שמתבססים על טכנולוגיה מתקדמת, ממשק משתמש מודרני ומענה לצרכים עדכניים בעולם שבו הטלפון הנייד הופך להיות אחד המרכיבים המרכזיים בתהליך קבלת ההחלטות.

לדבריו, המשמעות העסקית והטכנית, והעובדה שחברות רבות בארץ ובעולם משקיעות כיום מאמץ רב בלהפוך את הררי המידע שלהן למשהו נגיש, זמין וקריא לכל משתמש עסקי או אנליסט, מייצרת שוק שלם של חברות שעוסקות בנושא. הן משלבות את הפתרון של Qlik כחלק אינטגרלי ממרכיב של פתרון OEM, אם כחלק מ-ממשק המשתמש הווב שלהן או בתוכנות שולחן העבודה. לא מעט חברות שילבו את כל המנוע האסוציאטיבי בצורה מלאה בתוך הפתרון שלהן.

"ללא ספק, אנחנו רואים בשנים הקרובות מגמה הולכת וגדלה של חברות שכחלק מפתרון אינטרנט של הדברים ישלבו את הפתרון שלQlik  על מנת לתת מענה מלא לצרכים משתנים של ניתוח נתונים", אמר.

QlikView ישראל, שנתח השוק שלה עומד על כרבע, היא כיום גורם מרכזי בהשמת פלפטפורמת ה-BI של Qlik. וייסר סיפר כי רק באחרונה נבחר גם המנוע האנליטי (Portrait Miner) המשולב בפתרון ה-Bi-Havior של QlikView Israel  לאחד משלושת הכלים המובילים בעולם בתחום האנליטיקה.

פתרון זה אף נבחר להיות אחד משלושת הפתרונות שיוצגו במסגרת כנס השותפים והלקוחות השנתי של Qlik, שיתקיים בחודש מאי.