מה לצורך החדש בפירמידת הצרכים ולאירוע של וואווי? חלק ב'

החברה הסינית השיקה השבוע בלונדון את סדרת הסמארטפונים החדשה שלה ● הנמר היה באירוע וגילה שהיא עונה על הצורך החדש שהתווסף לפירמידה הוותיקה של מאסלו - הצורך להיות מחוברים ● איך היא עושה את זה?

אחת התיאוריות הידועות ביותר בכל הנוגע לפסיכולוגיה האנושית היא תיאוריית הצרכים (שידועה גם כפירמידת הצרכים או כסולם הצרכים) של אברהם (אייב) מאסלו, שאותה הוא הציג לפני שנים רבות. בתחתית הסולם ניצבים הצרכים הפיזיים כמו לבוש, מזון ומחסה, ובראשו – המימוש או ההגשמה העצמית, כשבאמצע, במעלה הסולם, נמצאים צרכי הביטחון, האהבה והשייכות, והכבוד וההערכה עצמית.

מאז עברו יותר מ-50 שנים, שבמהלכן צץ צורך בסיסי ביותר, שמיליארדים בעולם נזקקים לו, במקרים מסוימים אפילו לפני הצרכים הפיזיים המוכרים מקדמת ההיסטוריה האנושית. הכוונה היא לצורך להיות מחוברים, שבא לידי ביטוי, מבחינה טכנולוגית, בכמה מרכיבים מרכזיים, בהם הסוללה וה-Wi-FI. שאלו כל מי שאתם מכירים מה הוא בודק דבר ראשון בבוקר, עם פקיחת עיניו, ותקבלו את התשובה: את הסמארטפון שלו (או, בעברית, שחנבון). כמעט כל אחד מאתנו בודק על הבוקר אם יש לו הודעות, מה קורה בחדשות, מה לוח הזמנים שלו, האם יש לו התראות חדשות ברשתות החברתיות וכדומה – הכל בסמארטפון. אנשים מוכנים לרעוב ולהירטב ושאף אחד לא יתייחס אליהם, העיקר שעיניהם ישזפו את המסך הקטן שלהם.

כיום מקובל במחקרים שמספר הסמארטפונים בעולם מתקרב ל-2.5 מיליארד, והתחזית היא שהוא ימשיך ויצמח ובעוד לא הרבה שנים יכסה לפחות את מחצית האוכלוסייה שעל פני כדור הארץ. כך, פותחו ומפותחים הרבה מאוד סמארטפונים, כשבמקום בולט בשוק נמצאת אפל, מפתחת ה-iPhone הוותיק, שבאחרונה הייתה לחברה הראשונה בעולם שערכה הבורסאי שבר את מחסום טריליון הדולרים.

אלא שאפל היא לא החברה המובילה בשוק הסמארטפונים: סמסונג וקו מוצרי ה-Galaxy שלה עברו אותה בהיקף המכירות והורידו אותה למקום השני. השחקנית השלישית בגודלה היא וואווי, שמספקת לא רק סמארטפונים אלא גם פתרונות וציוד תשתית לרשתות הסלולר. ההכנסות של הענקית הסינית עמדו בשנה שעברה על 60 מיליארד דולר.

לאחר הדלפות לא מעטות ברשת הציגה וואווי השבוע בלונדון את קו שחנבוני ה-Mate החדש שלה, והיא עומדת לנסות לבסס עוד יותר את אחיזתה בשוק ולנסות לערער את מעמדן של אפל וסמסונג. החברה אירחה במרכז הכנסים הלונדוני ExCel לא פחות מ-1,000 משתתפים מרחבי העולם, על מנת לצפות בתצוגות ובהדגמות חיות של מכשירי הדגל החדישים שלה, וכן של שעון הפנאי והכושר החדש Watch GT, שגם אותו היא השיקה באותו האירוע.

ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי העולמית, הכריז על הסמארטפונים החדשים, הציג אותם והדגים במשך כ-90 דקות את יתרונותיהם לעומת המתחרים העיקריים – הדגמים האחרונים של אפל ושל סמסונג. הקהל הריע כמעט לכל תכונה בהם, שמכה במתחרות במובהקות.

שיטוט במליאה ובין הדוכנים המחיש את החדשנות והטכנולוגיה העשירה שיש במוצרים החדשים, ואת החידושים שוואווי מביאה עמם לשוק. מכאן, עיניכם יכולות לראות זאת בעצמן.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

מי מאתנו לא נע בדרכים שלא עם Google Maps? כלומר, חוץ ממשתמשי ה-iPhone. בניווט, דיוק האיכון חשובה ומשפיעה על הגדרת המסלול הטוב המהיר ביותר. וואווי מציגה איכון GPS דו תדרי.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

כולם מצלמים הכל ואת כולם (ובעיקר את עצמם) כל הזמן. מכאן חשיבות הרכיב הצילומי בסמארטפונים, ועל גודל חיישן הצילום נערך קרב ענקים. פשוט, כי במקרה זה גדול יותר אכן שווה טוב יותר. ובכן, ה-Mate 20 מציג חיישן גדול ב-125% מזה של מתחריו הראשיים.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

חשוב מאוד לקרר את המכשירים הניידים, כי החום הוא בין האויבים העיקריים שלהם. את החום מייצר המכשיר עצמו וככל שהוא קטן יותר והמעבדים שבו עובדים מהר יותר, אזי הוא מתחמם יותר. וואווי זוקפת לזכותה, נכון לעכשיו, את מערכת הקירור העצמי הטובה ביותר, והיחידה המבוססת על טכנולוגיית קירור בעלת יריעה דו ממדית של אטומי פחמן ועוד. נפלאות הטכנולוגיה, שגילויה זיכה בפרס נובל.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

אנחנו עדיין ביכולות על בצילום, והפעם בתקריב. השיא של ה-Mate החדש הוא עדשת מצלמה של 2.5 ס"מ בלבד מהאובייקט. שיא.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

העין האנושית היא המצלמה הכי משוכללת, שרואה היטב גם בלילה. מצלמות זקוקות לפלאש, אך טווח הכיסוי שלו הוא מטרים ספורים. לא ב-Mate. משמאל: צילום לילי שלו, לעומת צילומים ליליים ב-iPhone וב-Galaxy.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

ה-Mate 20 Pro תומך בזיהוי פנים בתלת ממד ומצויד בחיישן אצבע. המכשיר מזהה משתמש בתוך כחצי שנייה, עם כשל בזיהוי ביחס של פחות מ-1 למיליון – תכונה מעולה לאבטחה ולביצוע תשלומים ב-AliPay , eChat, Huawei Pay וכדומה.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

בלי בינה מלאכותית אי אפשר להכריז בימינו על משהו חשוב. ה-Mate 20 מציג בניית דמויות תלת ממד והפעלתן להנעה בתנועות כמו אנושיות.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

זהו השקף שמסכם את הכל, את כל היתרונות של ה-Mate לעומת שלושת מתחריו העיקריים: מעטפת הביצועים בתשעה ממדים להשוואה; מהירויות: השקת אפליקציות, דור 4.5 ו-Wi-Fi באיכות טובה יותר; דיוק איכון רב יותר ב-GPS; אורך חיי סוללה; מהירות הטענה; צילום תקריב (מאקרו); צילום באור נמוך (ב-"חושך"); וצילום בזווית רחבה ביותר.

הכותב היה אורח החברה בכנס.

לחלק א' לחצו כאן.

בא לבקר במאורת הנמר: בני פלח, דאנת תקשורת

לפני ימים אחדים, קצת לפני שנסעתי ללונדון לאירוע השקת הסמארטפונים החדשים של וואווי, נפגשתי במאורת הנמר עם בני פלח – יזם, שמוביל כיום את הפיתוח העסקי של חברת האינטגרציה דאנת תקשורת.

"לאחר 11 שנות עבודה בפורטינט, חברתי לצוות טכנולוגי מוביל במטרה לרענן את המשמעות של אינטגרטור בעל ערכים מוספים בשוק הישראלי, המתמחה באיפיון ותמיכה בפתרונות תשתית מתקדמים בעולם הדטה סנטרים והענן", הוא אמר לי.

לדברי פלח, "לקוחות שלנו במגזר האטרפרייז מצפים מאתנו להסתכלות רחבה יותר על תשתיות הארגון, על תהליכי העבודה של המשתמשים, על חוויית הלקוח ועל הנראות בעידן הענן והעולם הווירטואלי".

בן שיחי ציין בפניי כי "הגבול של הדטה סנטרים היטשטש – לא מסתכלים יותר על פתרונות של אתר ראשי/אתר משני, אלא מדברים על גיבוי ורפליקציה, אבטחת מידע ונראות אל מול תשתיות כשירות (IaaS).

כמו כן, לדבריו, "הרבה לקוחות משוחחים אתנו על המשמעויות של שימוש באפליקציות תוכנה כשירות (SaaS) בכל הקשור לדלף מידע, הרשאות גישה, הצפנת המידע וכו'… לכן, האתגר שעומד בפנינו מאוד גדול – איך להיות חלק מהתמיכה בתהליכים העסקיים של ארגונים, תוך כדי הבנת הצרכים שלהם".

דאנת תקשורת פועלת מתל אביב ומשרתת לקוחות אנטרפרייז ברחבי הארץ. יש לה כ-200 לקוחות פעילים במגזרי הביטחון, הפיננסי, ההיי-טק, התעשייה והמונציפאלי. החברה היא שותפה עסקית של פאלו אלטו (שותפת זהב), אריסטה (ספקית Tier-1), טרנד מיקרו, F5, נטסקופ, גיגה-מון, רובריק וחברות הסייבר הישראליות Cynet ו-Cymulate. "בחרנו בשותפים עסקיים אלה לאחר בחינה שערכה מספר חודשים, על מנת לספק ללקוחות שלנו פתרון הוליסטי בתחומי התשתיות, אבטחת המידע והגיבוי לעולמות הענן, הדטה סנטרים ונקודות הקצה", הוסיף פלח.

את הצוות הטכנולוגי של החברה מוביל המוחות המבריקים בשוק הישראלי והבינלאומי – יונתן חצניוק, מי שהוביל את גופי ההנדסה ב-F5 ובפורטינט, ושותף להקמה ולאפיון של תשתיות מתקדמות בספקי שירות, גופי ביטחון, חברות היי-טק, ארגונים פיננסיים ועוד.

מה לצורך החדש בפירמידת הצרכים ולאירוע ההשקה של וואווי?

ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי העולמית, מכריז על הסמארטפונים החדשים. צילום: פלי הנמר

החברה הסינית השיקה השבוע בלונדון את סדרת הסמארטפונים החדשה שלה ● הנמר היה באירוע וגילה שהיא עונה על הצורך החדש שהתווסף לפירמידה הוותיקה של מאסלו - הצורך להיות מחוברים ● איך היא עושה את זה? ● חלק א'

אחת התיאוריות הידועות ביותר בכל הנוגע לפסיכולוגיה האנושית היא תיאוריית הצרכים (שידועה גם כפירמידת הצרכים או כסולם הצרכים) של אברהם (אייב) מאסלו, שאותה הוא הציג לפני שנים רבות. בתחתית הסולם ניצבים הצרכים הפיזיים כמו לבוש, מזון ומחסה, ובראשו – המימוש או ההגשמה העצמית, כשבאמצע, במעלה הסולם, נמצאים צרכי הביטחון, האהבה והשייכות, והכבוד וההערכה עצמית.

מאז עברו יותר מ-50 שנים, שבמהלכן צץ צורך בסיסי ביותר, שמיליארדים בעולם נזקקים לו, במקרים מסוימים אפילו לפני הצרכים הפיזיים המוכרים מקדמת ההיסטוריה האנושית. הכוונה היא לצורך להיות מחוברים, שבא לידי ביטוי, מבחינה טכנולוגית, בכמה מרכיבים מרכזיים, בהם הסוללה וה-Wi-FI. שאלו כל מי שאתם מכירים מה הוא בודק דבר ראשון בבוקר, עם פקיחת עיניו, ותקבלו את התשובה: את הסמארטפון שלו (או, בעברית, שחנבון). כמעט כל אחד מאתנו בודק על הבוקר אם יש לו הודעות, מה קורה בחדשות, מה לוח הזמנים שלו, האם יש לו התראות חדשות ברשתות החברתיות וכדומה – הכל בסמארטפון. אנשים מוכנים לרעוב ולהירטב ושאף אחד לא יתייחס אליהם, העיקר שעיניהם ישזפו את המסך הקטן שלהם.

כיום מקובל במחקרים שמספר הסמארטפונים בעולם מתקרב ל-2.5 מיליארד, והתחזית היא שהוא ימשיך ויצמח ובעוד לא הרבה שנים יכסה לפחות את מחצית האוכלוסייה שעל פני כדור הארץ. כך, פותחו ומפותחים הרבה מאוד סמארטפונים, כשבמקום בולט בשוק נמצאת אפל, מפתחת ה-iPhone הוותיק, שבאחרונה הייתה לחברה הראשונה בעולם שערכה הבורסאי שבר את מחסום טריליון הדולרים.

אלא שאפל היא לא החברה המובילה בשוק הסמארטפונים: סמסונג וקו מוצרי ה-Galaxy שלה עברו אותה בהיקף המכירות והורידו אותה למקום השני. השחקנית השלישית בגודלה היא וואווי, שמספקת לא רק סמארטפונים אלא גם פתרונות וציוד תשתית לרשתות הסלולר. ההכנסות של הענקית הסינית עמדו בשנה שעברה על 60 מיליארד דולר.

לאחר הדלפות לא מעטות ברשת הציגה וואווי השבוע בלונדון את קו שחנבוני ה-Mate החדש שלה, והיא עומדת לנסות לבסס עוד יותר את אחיזתה בשוק ולנסות לערער את מעמדן של אפל וסמסונג. החברה אירחה במרכז הכנסים הלונדוני ExCel לא פחות מ-1,000 משתתפים מרחבי העולם, על מנת לצפות בתצוגות ובהדגמות חיות של מכשירי הדגל החדישים שלה, וכן של שעון הפנאי והכושר החדש Watch GT, שגם אותו היא השיקה באותו האירוע.

ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי העולמית, הכריז על הסמארטפונים החדשים, הציג אותם והדגים במשך כ-90 דקות את יתרונותיהם לעומת המתחרים העיקריים – הדגמים האחרונים של אפל ושל סמסונג. הקהל הריע כמעט לכל תכונה בהם, שמכה במתחרות במובהקות.

שיטוט במליאה ובין הדוכנים המחיש את החדשנות והטכנולוגיה העשירה שיש במוצרים החדשים, ואת החידושים שוואווי מביאה עמם לשוק. מכאן, עיניכם יכולות לראות זאת בעצמן.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

וואווי "חוזרת" לישראל ומשווקת בה במלוא העוצמה, באמצעות משווקים שבהם היא תומכת. מימין: מנכ"ל מדינות המזרח התיכון וסמנכ"ל השיווק שלו מברכים את משלחת המדיה הישראלית, שכללה מספר שיא של 30 עיתונאים.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

וואווי מברכת את הבאים לאירוע ההשקה שלה במרכז הכנסים ExCel שבמזרח לונדון.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

סדרת ה-Mate 20 במלוא הדרה ועל מבחר צבעיה, כולל זהב ורוד ו-"דמדומים" – הצבע שזכה לתשואות החזקות ביותר.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

ערכת השבבים Kirin 980 מתוצרת וואווי מביאה את סדרת המכשירים החדשה לפסגה הדיגיטלית.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

חיי סוללה ארוכים מבטיחים שלווה נפשית לנודדים בדרכים – 11 שעות למשתמשים כבדים ביותר, שליש יותר מה-Galaxy Note 9 ו-38% יותר מה-iPhone XS Max.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

עדיין בעניין הסוללה, בוואווי חידשו גם בכך שה-Mate 20 Pro הוא המכשיר הראשון בעולם, לפחות על פי הצהרת החברה, שיכול להטעין מעצמו מכשירים אחרים, באמצעות טכנולוגיית ההטענה QI. הדבר מאפשר ניצול מקסימלי של הסוללות הגדולות, כי ניתן להשתמש בהן כמטענים ניידים.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

אם כבר יש Wi-Fi (כמעט) בכל מקום, עדיף שהוא יהיה מהיר ביותר, מאחר שאנחנו בעידן של מות הסבלנות. וואווי מספקת את הצורך להוריד וידיאו באיכות HD הכי מהיר בעיר – ב-10 שניות בלבד. זה מהיר יותר מה-iPhone וה-Galaxy המהירים ביותר.

הכותב היה אורח החברה באירוע.

המשך יבוא…

בא לבקר במאורת הנמר: אבירם סושרד, פיליפס אלקטרוניקס ישראל

לאחרונה אירחתי במאורת הנמר את אבירם סושרד, מנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל, מובילה עולמית בתחום טכנולוגיות בריאות, המתמקדת בשיפור בריאותם של בני האדם על פני רצף הטיפול הרפואי, החל משמירה על אורח חיים בריא וטיפול מונע, ועד לאבחון, טיפול ופתרונות בריאות ביתיים.

ובכן, כן, לשאלתכם, סושרד הוא האח של… רק שבעוד שהאח הצעיר מבין השניים, ליאור, צמח והתפתח לכיוונים רוחניים ומנטליסטיים, כיוון את עצמו אבירם לאזורים פרקטיים ולקריירה הממוקדת בשיפור איכות החיים של בני אדם ואף להצלת חיים.

במהלך ביקורו, סושרד התייחס להשקעה של פיליפס בישראל כחלק מהפעילות הבינלאומית שלה: "זה כבר כמה שנים ישראל היא מעצמה בתחום הדימות ופיליפס מובילה באקו-סיסטם הזה. במידה רבה, פיליפס היא חברה ישראלית הנשענת על השורשים של אלסינט. כשאתה נכנס לחדר מיון בארץ, קרוב לוודאי שיסרוק אותך מכשיר CT של פיליפס".

דליה פלד ואבירם סושרד, מנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל. צילום: פלי הנמר

דליה פלד ואבירם סושרד, מנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל. צילום: פלי הנמר

ואם כבר אמרנו אלסינט, אז הינה עוד קוריוז משפחתי מעניין – סושרד האב צמח והתפתח מבחינה מקצועית בחטיבת ה-CT של אלסינט בשנות ה-70. כמו שאומרים, התפוח לא נופל רחוק מהעץ.

סושרד סיפר על השינוי שעברה פיליפס מחברה שעסקה בעיקר במוצרי צריכה, עם דגש על מסכי טלוויזיה ונורות, לחברת טכנולוגיות בריאות המתמחה בתחומי הדימות, אבחון, טיפולים מונחי תמונה, ניטור מטופלים ומידע רפואי, ובתחום פתרונות בריאות לצרכן הביתי, החל ממוצרי טיפוח, דרך מגוון פתרונות לבישול בריא ומכשירים נוספים המעודדים אורח חיים בריא.

עוד הוא הוסיף כי, "פיליפס נכנסה בשנים האחרונות לתחום מרתק של אשפוז ביתי וניטור מרחוק, כך שניתן יהיה לטפל בחולים כרוניים מרחוק ולשדר את הבדיקות אל הרופאים במרפאה ולהתאים טיפול לפי הצורך. ניטור מרחוק של מטופלים יאפשר לשחרר חולים אחרי ניתוח לביתם מהר יותר ובכך למנוע מהם חשיפה לזיהומים שנמצאים בבתי החולים, ויחד עם זאת, להשאיר אותם תחת השגחה מקצועית וניטור של צוות קליני באמצעות מכשור לביש שיעזור להם לקבל טיפול ראוי מרחוק".

בהמשך, שוחחנו על הצורך שנובע מהקושי בתהליך פענוח רפואי מדויק ואישי, ולשם כך פיליפס מפתחת פתרונות חדשניים ומובילה את תחום ה-AI. "בעוד שרדיולוג יכול לעשות כ-30 בדיקות אפקטיביות ביום, נוצר מצב שאין מספיק רופאים שיבצעו את ההערכות הנדרשות ולכן, התורים מתארכים והמטופלים נאלצים להמתין פרקי זמן ארוכים. המערכות החדשות המפותחות כיום לומדות את עצמן ותומכות במשתמשים על מנת לייעל תהליכים, כאשר המטרה היא לאפשר קדימות לבדיקות דחופות יותר ולהקל על הרופאים בתהליך הפענוח".

לדברי סושרד, השילוב בין ביו-אינפורמטיקה, רפואה ומחשבים הוא התחום המתפתח ביותר היום. הוא הוסיף עוד כי, "אם בעבר היית מסתכל על צלקות של מטופל והיית יכול לדעת, בסבירות גבוהה, איזה ניתוח הוא עבר, הטכנולוגיה היום מאפשרת לבצע ניתוחים לפרוסקופיים מורכבים רבים דרך מספר חתכים או חתך אחד בודד – ואפילו דרך הפתחים הטבעיים של הגוף – על מנת להקל על תהליך ההחלמה, להפחית איבוד דם וזיהומים נלווים. לתחום הדימות שפיליפס מובילה יש חשיבות עליונה בביצוע פעולות פולשניות רבות, כמו צנתורי לב ומוח".

במסגרת תפקידו בפיליפס, ומעבר לפעילות המסחרית בשוק המקומי, סושרד אחראי גם על פעילות המכירות לשווקים בינלאומיים, ביניהם סין, וזאת במסגרת הסכמים ממשלתיים או הסכמים עם משקיעים פרטיים. ס
ושרד סיים את הפגישה בהתייחסות לפיליפס כחברה רבגונית, חברה שמייצרת, מפתחת ומספקת תעסוקה למעל מ-1,000 עובדים בישראל ומפרנסת מעגל רחב הרבה יותר של ספקים ושותפים. "אני גאה להיות חלק מחברה כזאת. אין הרבה חברות כאלה בעולם".

וואווי הציגה את מכשירי ה-Mate החדשים

החברה הכריזה על ארבעה מכשירים, ובראשם ה-Mate 20 וגרסת ה-Pro ● עוד היא הכריזה על גרסה לגיימרים וסמארטפון שעוצב על ידי המעצבים של פורשה

עוד יום של הכרזות מאחורינו באחד החודשים העמוסים ביותר בהיסטוריה: אתמול (ג') היה זה תורה של וואווי, שהכריזה באירוע שהתקיים בלונדון על לא פחות מארבעה מכשירים בסדרת ה-Mate 20. זאת, אחרי שהיא כבר הכריזה על גרסת ה-Lite לפני כחודשיים. שני הנסיכים הראשיים באירוע היו: ה-Mate 20 וה-Mate 20 Pro. לצדם הכריזה וואווי על ה-Mate 20X – גרסה שמיועדת יותר לגיימרים, ומגיעה עם מסך ענק, וכן על Mate 20 RS שעיצבה פורשה – הטלפון היוקרתי ביותר בסדרה, איך לא.

וואווי מאתגרת במכשירים החדשים, ובפרט במכשירי הדגל, את המתחרות שלה, ובראשן אפל וסמסונג. תעיד על כך ההתלהבות הרבה שאחזה בקהל הנוכחים בכנס, שהתקיים במרכז הכנסים הענק ExCel. אלה הריעו כמעט על כל תכונה במכשירים שהציג ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי. כל זה מצטרף לעובדה שהחברה ממוקמת במקום גבוה בשוק הסמארטפונים ויש לה הכנסות של 60 מיליארד דולר בשנה.

ריבוע סימטרי בגב המכשיר

אחד החידושים שהציגה וואווי הוא שילוב של שלוש מצלמות מאחור עם מבזק כדי ליצור צורה של ריבוע סימטרי בדיוק באמצע גב המכשיר. במקרה של Mate 20 Pro, המצלמה הראשית היא בגודל של 40 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8, שמגיעה יחד עם מצלמת 20 מגה-פיקסלים רחבת זווית ומצלמת טלפוטו, שמציעה חיישן 8 מגה-פיקסל ומספקת זום אופטי בגודל 3X. ב-Mate 20, המצלמה הראשית היא בגודל של 12 מגה-פיקסל והעדשה הרחבה בגודל 16 מגה-פיקסל, כשמצלמת הטלפוטו זהה. שלוש המצלמות, כרגיל, פותחו יחד עם לייקה.

ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי, מציג את המכשירים החדשים. צילום: פלי הנמר

ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי, מציג את המכשירים החדשים. צילום: פלי הנמר

ההבדלים בין המכשירים לא מסתיימים במצלמות. ל-Mate 20 יש מסך LCD בגודל 6.3 אינץ' ברזולוציית +FHD עם מגרעת קטנה בלבד למעלה, כדי לאחסן את המצלמה הקדמית. בנוסף, חיישן טביעות האצבע שלו נמצא מאחור. לעומת זאת, ב-Mate 20 Pro המסך הוא מסוג AMOLED וגודלו 6.5 אינץ'. בנוסף, הוא מציע רזולוציית +QHD איכותית יותר וכן חיישן טביעות אצבע שנמצא מתחת למסך. כמו כן, המגרעת למעלה ארוכה וקצת מעצבנת מבחינה ויזואלית. הבדל הוסף בין שני המכשירים הוא חיישן אינפרא אדום לצד המצלמה, כדי לבצע פעולות של זיהוי פנים תלת ממדי, וכן כדי לאפשר, כמו ב-iPhone X והלאה, יצירת חייכנים אישיים המבוססים על תמונת פני המשתמש – או 3D Live Emojis, לפי וואווי.

ה-Mate 20. צילום: אתר וואווי

ה-Mate 20. צילום: אתר וואווי

שני המכשירים מגיעים עם Kirin 980, המערכת על שבב הראשונה בעולם שמיוצרת ב-7 ננו-מטר וכבר זמינה. ה-Mate 20 מגיע עם ערכות זיכרון של 4/64 או 6/512 ג'יגה-בייט ועם סוללה בנפח עבודה של 4,000 מילי-אמפר לשעה. חברו, ה-Pro, מגיע עם ערכות זיכרון של 6/128 או 8/256 ג'יגה-בייט וסוללת 4,200 מילי-אמפר לשעה. המכשירים תומכים בנוסף בטכנולוגיית הטענה מהירה קניינית בשם Super Charge, שלפי החברה מטעינה 25% מהסוללה בתוך 10 דקות בלבד. כן תומכים מכשירי ה-Mate החדשים בטעינה אלחוטית בתקן Qi.

גרסת גיימרים – שלא תגיע לארץ

כאמור, מעבר לכך הכריזה וואווי על גרסת משחקים בשם Mate 20X, שתגיע עם מסך LCD בגודל 7.21 אינץ', ברזולוציית FHD+ ועם סוללת 5,000 מילי-אמפר לשעה. מכשיר זה מצויד במגנון קירור מיוחד והוא מגיע עם תצורת זיכרון של 6/128 ג'יגה-בייט.

ה-Mate 20X לא אמור להגיע בייבוא רשמי לארץ, לפחות בינתיים. כך גם ה-Mate 20 RS, היוקרתי לא רק מאחר שהוא עוצב על ידי המעצבים של פורשה אלא גם בגזרת המחיר: בתצורה הבסיסית שלו, יעלה הסמארטפון סדר גודל של יותר מ-7,000 שקלים. המכשיר הזה דומה לגרסת ה-Mate 20 Pro, אבל גודלו 6.39 אינץ' והגב שלו זכה לעיצוב מיוחד תפור ביד, כאשר נושא את הלוגו של פורשה במרכז.

ה-Mate 20 וה-Mate 20 Pro אמורים להתחיל להימכר בישראל בחודש הבא. המחירים הרשמיים יהיו 2,999 שקלים עבור ה-Mate 20 בתצורת 4/128 ג'יגה-בייט ו-3,999 שקלים לדגם ה-Pro בתצורת 6/128 ג'יגה-בייט.

שעון חדש

וואווי הכריזה בנוסף על שעון חדש בשם Watch GT, שדומה חיצונית לשעון הקודם שלה, ה-Watch 2, אך פנימית הוא שונה באופן מהותי: המכשיר מריץ מערכת הפעלה קניינית בשם OS Lite ולא את Wear OS של גוגל. השעון יגיע בחודש הבא, עם מסך AMOLED בגודל 1.39 אינץ' וברזולוציה של 454×454 פיקסלים, עם תמיכה בצלילה עד עומק 50 מטר, וגם שיפור משמעותי בזמן הסוללה. הוא יעלה בארץ 999 שקלים.

כן הוכרזה רצועת ספורט חדשה בשם Band 3 Pro, שלא בטוח שתגיע לישראל באופן רשמי. באירופה היא תעלה 99 יורו. הרצועה תציג מסך AMOLED צבעוני בגודל 0.95 אינץ', תשקול כ-25 גרם ותכיל סוללה בנפח 100 מילי-אמפר לשעה, שאמורה להספיק ל-20 יום, לפי החברה.

הכותב הוא אורח החברה באירוע.

השתתף בהכנת הידיעה: צבי קצבורג.

תגידו שלום: נמר פרסי מאיראן הגיע לספארי ברמת גן

הנמר החדש מאיראן בספארי. צילום: שי בן נפתלי

משתייך לזן המצוי בסכנת הכחדה ● הציבור האיראני והישראלי הוזמן לסייע בבחירת שמו ● יחליף את פלי הנמר, שפוחלץ שלו מוצג בבית התפוצות

לפני מספר שבועות הגיע לספארי ברמת גן נמר פרסי חדש מגן החיות אטיקה, שבאתונה, יוון. הנמר הקטן, בן השנה ושלושה חודשים הצטרף לנמרה ושתי בת ה-19. הנמר החדש יחליף את פלי הנמר, שמת ומוצג כפוחלץ בבית התפוצות.

פלי הנמר המפוחלץ. צילום: פלי הנמר

פלי הנמר המפוחלץ. צילום: פלי הנמר

בספארי אמרו כי מטפליו היוונים של הנמר העידו עליו שהוא מאוד ביישן אך נותן אמון במטפליו, אוהב לאכול במיוחד עוף, בשר סוס וארנבונים. כעת יחל הנמר את תקופת ההתאקלמות בחצר הספארי ויתרגל לחיים בארץ הקודש. לעת עתה הוא וושתי לא יבלו יחדיו בחצר אלא יחלקו אותה ברוטציה. במידה ויחסיהם יהיו טובים, הם יחלקו את החצר יחד בעתיד.

פלי הנמר במלוא הדרו. צילום: פלי הנמר

פלי הנמר במלוא הדרו. צילום: פלי הנמר

חגיגה גדולה מבחירת שמו

בספארי תמיד נהוג לעשות חגיגה גדולה מבחירת שמו של בעל חיים חדש. הפעם, אמרו בספארי, כיוון שמדובר בנמר שמוצאו מפרס, איראן, הוחלט להסתייע בד"ר תמר עילם גינדין, בלשנית המתמחה בפרסית ובאיראן הקדומה והמודרנית, שפנתה באמצעות הרשתות החברתיות לגולשים באיראן בבקשה לסייע להם במציאת שם מתאים לנמר שנחת.

ההתרגשות מהפוסטים של ד"ר עילם גינדין הייתה כל כך גדולה שעשרות הצעות לשם עבור הנמר החדש החלו לזרום מכל רחבי איראן.

כעת, יש ברשותנו רשימת שמות פרסיים בעלי משמעות ובספארי מבקשים את הציבור הישראלי להכריע ולבחור את השם.

השמות המובילים:

  • רסתם (Rustam/Rostam) – גיבור השאה נאמה, שעוטה פרוות נמר.
  • כורש
  • כנדלוס (kandeloos) – שם של כפר שיש עליו אגדה שאחת מבנות הכפר התאהבה בנמר.
  • ראמבֹּד – מלאך השלווה.
  • אזאדי (חירות).
  • אמיד (omid) – תקווה.

הנמר החדש בספארי. צילום: שי בן נפתלי

 קרוב משפחה של הנמרים שחיו בעבר בישראל ונכחדו

לשיתוף הפעולה המיוחד הזה והראשון מסוגו יש ערך רב, הנמר הפרסי הוא קרוב המשפחה של הנמרים שחיו בעבר בישראל ונכחדו לגמרי ובדרך זו ניתן לעורר את המודעות למצבם העגום של הנמרים בטבע.

הספארי כמו גן החיות של טהרן, לוקח חלק בתכנית הרבייה של הנמרים הללו ובספארי אמרו כי הם מקווים שבעתיד גם הנמר החדש יעמיד צאצאים.

הנמר החדש והבקשה לקחת חלק בבחירת שם לנמר מישראל, רגשה גולשים רבים מאיראן ותמיד נדמה כי בעלי החיים מהווים גשר בין בני האדם על אף המרחק הפיזי או המנטלי ביניהם ומקרבים לבבות.

 

 

בא לבקר במאורת הנמר: גיל-עד חריש, עמותת לשובע

עמותת לשובע היא מפעל חייו של גיל-עד חריש שביקר במאורה של הנמר הפעם. חריש הוא מייסד ויו"ר פעיל (מתנדב) של עמותת לשובע. הוא בן 69, נשוי, אב לשלושה ילדים, סב לשבעה נכדים וגם עו"ד (בדימוס).

כפי שניתן ללמוד מאתר האינטרנט שלה, עמותת לשובע, אשר פועלת החל משנת 1990 באמצעות 29 מוסדות ברחבי הארץ, שמה לה למטרה להבטיח לכל נזקק באשר הוא, את הצרכים הבסיסיים ביותר לאדם: חינוך מזון ומחסה.

המוסדות שבהם פועלת העמותה כוללים 20 בתי נוער "קדימה" לחינוך משלים של ילדים ונוער בפריפריה החברתית והגאוגרפית – מקרית שמונה ועד ערד ואופקים, מהם 10 בתל-אביב ובגוש דן. בבתי הנוער קדימה מתחנכים בכל יום, כל השנה, כל השנים 970 חניכים. ומטרת העמותה היא לצמצם חסכים, לגשר על פערים ולהבטיח את השתלבותם של החניכים בעתיד במרכז החברה ולא בשוליה המסוכנים. צוות ההדרכה כולל 110 מתנדבי שנת שירות ובנות שירות לאומי.

עוד מעורבת העמותה בהפעלת 6 "גגונים" – בתי מחסה ומעונות לדרי רחוב – 4 לגברים ו-2 לנשים. במקום מוצאים ה"הומלסים" מיטה נקייה, אפשרות לרחצה, בגדים, טיפול רפואי ויכולים להתחיל הליך שיקום, וכל זאת, כמובן, ללא תשלום.

ללשובע 3 מסעדות, שיש המכנים אותן בתי תמחוי – בת"א, בעכו ובכרמיאל – בהם מוגשת ארוחה חמה מלאה ומשביעה לכל אדם, ללא שאלות ובחינם.

עוד אחראית לשובע על "בגד" – לאיסוף וחלוקה של בגדים מיד שנייה; על טל-לשובע – חבילה סלולרית מוזלת ומסובסדת לנזקקים, שעלותה רק 35 שקלים לחודש וכוללת שיחות והודעות ללא הגבלה וגלישה ו-6 ג'יגה, וזהו שירות שבא לפתור את המצב שבהיעדר כרטיס אשראי נאלצים נזקקים לכרטיסי חיוג יקרים.

פעילות לשובע נסמכת על תרומות כספיות, המתקבלות בשיטת "חבר מביא חבר", מחברות, יחידים וקרנות, ללא פרסום פומבי ו/או אירועי התרמה, כמו גם ללא מתרימים ועמלות. העמותה אוספת גם תרומות מזון ועוסקת בהצלת עודפי מזון.

היקף התמיכות של לשובע מעיריות ומהממשלה עומד על כ-20%. שיעור הוצאות הנהלה וההוצאות הכלליות ב-2017 היה 4.3%.

במוסדות של לשובע פועלים בהתמדה וברציפות כ-200 מתנדבים קבועים אבל חורש מדגיש כי בעמותה זקוקים עד מאוד למתנדבים רבים נוספים, במיוחד מתחום ההיי-טק. אלו יכולים להשתלב בהדרכת יישומי מחשב, עזרה בהכנת שיעורי בית, בהדרכת חוגים וכן כחונכים אישיים.

היטאצ'י ונטרה מקדמת את פורטפוליו תשתית ה-IT שלה

החברה משתמשת במערכות משולבות והיפר-משולבות מעודכנות ותמיכה משופרת ביישומים - מערכת NVMe Hyperconverged שלמה, ראשונה מסוגה, ואפשרויות תשתית שרת מוגדלת משולבת חדשה מאיצות ביצועים; אוטומציה משופרת ופתרונות יישומים מגבירים את זמן היציאה לשוק עבור עסקים דיגיטליים

היטאצ'י ונטרה הכריזה בכנס Hitachi NEXT 2018, שנערך בסן דייגו בשבוע שעבר, על שיפורים טכנולוגיים בפורטפוליו תשתית ה-IT המוביל של החברה, שנועדו לסייע ללקוחות להפוך את הדטה סנטרים למודרניים כחלק מאסטרטגיות הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. שיפורים אלו כוללים את מערכת ה-NVMe hyperconverged Non Volatile Memory express השלמה הראשונה מסוגה, המספקת ביצועים משופרים בצורה משמעותית ויעילות עבור לקוחות פלטפורמת המחשוב האחודה של היטאצ'י: UCP HC. אפשרויות תשתית שרת משולבת נוספות, פונקציונליות ועדכוני פתרונות תשתית יישומים, כשכל אלו מרחיבים את יכולות פורטפוליו הפתרונות של היטאצ'י כדי להתמודד עם כל עומס עבודה בכל קנה מידה בסביבות מרובות הענן של ימינו.

תצוגת מערכת ה-NVMe hyperconverged בתערוכה בכנס NEXT 2018. צילום: פלי הנמר

תצוגת מערכת ה-NVMe hyperconverged בתערוכה בכנס NEXT 2018. צילום: פלי הנמר

שיפורים אלו מסייעים לארגונים לספק תוצאות עסקיות על ידי מקסום כוחם של הנתונים בכל מקום שהם נמצאים בו: החל מהדטה סנטר, הענן ועד לקצה, וכך מקדמים אותם בנוף העסקי הדיגיטלי ומונע הנתונים של ימינו.

פורטפוליו משופר של פתרונות משולבים והיפר-משולבים

משפחת Hitachi Unified Compute Platform – UCP – של מערכות משולבות, היפר-משולבות ו-rack-scale מספקת ללקוחות פלטפורמות פשוטות של מחשוב, רשת ואחסון, אשר נבדקו מראש וקיבלו תוקף, בעלות פריסה מהירה, ניהול והרחבה פשוטים בהתבסס על הדרישות העסקיות המשתנות.

בין החידושים בפורטפוליו: סדרת יישומי תשתית היפר-משולבת (UCP HC), שתכלול מערכת all-flash NVMe UCP HC V124N ותספק אחסון וקיבולת בצפיפות גבוהה. המערכת תוכננה לענות על צרכי הלקוחות, אשר דורשים IOPS גבוה יותר והשהייה נמוכה ביותר עבור יישומים כמו, אנליטיקה בזמן אמת, מסחר במניות, איתור הונאות ועיבוד עסקאות מקוון. המערכת תציע ביצועים ויעילות משופרים משמעותית, עם ROI גבוה יותר על ידי אספקת מאות אלפי IOPS בזמן תגובה של תת-אלפיות השנייה, עבור גידול של פי 3 בביצועי IOPS וזמן השהייה נמוך פי 4 בהשוואה למערכת ה-all-flash UCP HC הקודמת.

החידושים הנוספים כוללים את ה-Hitachi Unified Compute Platform Advisor (המכונה UCP Advisor), שהיא תוכנת ניהול ותזמור IT; מערכות Hitachi Unified Compute Platform CI (ר"ת UCP CI), עם תמיכה חדשה לסדרת שרתי ה-Hitachi Advanced Server DS7000; ומערכת Hitachi Unified Compute Platform RS (ר"ת UCP RS), אשר נועדה לפשט את הפריסה של תשתית נתונים גמישה בהתאמה.

תצוגת מערכות Hitachi Unified Compute Platform CI (ר"ת UCP CI). צילום: פלי הנמר

תצוגת מערכות Hitachi Unified Compute Platform CI (ר"ת UCP CI). צילום: פלי הנמר

אופטימיזציית תשתית יישומים מורחבת למאגרי נתונים

פתרון היטאצ'י למאגרי מידע, הפועל באמצעות מערכות ה-UCP, מרחיב את בחירת הלקוח עבור אופטימיזציה וסקלביליות הביצועים של נתוני התשתית בסביבות קריטיות של אורקל וכמו כן, לקוחות אורקל, הפורסים את סביבות היישומים ומאגרי המידע הקריטיים ובעלי הביצועים הגבוהים ביותר, יכולים להשתמש כעת בתצורות ה-UCP CI של סדרת שרתי ה-DS7000 של היטאצ'י כדי לספק את הסקלביליות והביצועים הדרושים לעסקים הדיגיטליים המודרניים.

פתרון היטאצ'י לפלטפורמת SAP HANA מספק כעת ללקוחות בחירה רבה יותר וניהול פשוט באמצעות התקני SAP HANA בעלי הסמכה, המבוססים על ה-UCP CI של היטאצ'י, עם סדרת שרתי ה-DS7000 של החברה, ושילוב ניהול משופר באמצעות מתאמי האחסון והשרת של היטאצ'י עבור SAP HANA Cockpit.

תצורות UCP CI עם שרת ה-DS7000 של היטאצ'י מתוכננים לתמוך במגוון רחב של פתרונות תשתית ווירטואליים, ובכלל זה Virtual HANA (ר"ת vHANA) ועומסי עבודה אחרים מבוססי VMware.

בוב מדאיו, סגן נשיא שיווק פתרונות תשתית בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

בוב מדאיו, סגן נשיא שיווק פתרונות תשתית בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

בוב מדאיו, סגן נשיא שיווק פתרונות תשתית בהיטאצ'י ונטרה, אמר כי, "היטאצ'י ונטרה מחויבת לספק ללקוחות את המוצרים ופתרונות תשתית ה-IT שלנו בעלי החידושים הטכנולוגיים האחרונים, אשר נועדו להתמודד עם דרישות העסק והנתונים המתפתחות שלהם ברמת יעילות, גמישות ופשטות ניהול חדשות. התקדמויות אחרונות אלו בפורטפוליו המערכות המשולבות וההיפר-משולבות מאפשרות לנו לספק ללקוחות בחירה חסרת תקדים של מערכות מיטביות ופתרונות בעלי תוקף כדי למקסם את ה-ROI ולהגיע לתובנות המבוססות על נתונים כדי לקבל תוצאות עסקיות טובות יותר".  

 

NEXT 2018 – מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל מסכם

ההנהלה הבכירה העולמית. מימין: ריצ'רד גד, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA בהיטאצ'י ונטרה; אלי משה, מנכ

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל, מסכם את NEXT 2018, הכנס הגלובלי, ואת השנה הראשונה להשקתה

"אירוע הלקוחות הגלובלי NEXT 2018 נערך בסוף ספטמבר שעבר, בדיוק שנה לאחר שהכרזנו על הקמת החברה החדשה היטאצ'י ונטרה, שבשמה החדש היא כוללת שילוב של 3 חברות: חברת תשתיות האחסון Hitachi Data Systems, הפועלת בישראל מעל ל-30 שנה; חברת האנליטיקה שמרכזה בחברת Pentaho שנרכשה לפני כשנתיים; וחברת ה-IoT שהוקמה לפני כשנתיים, שמוצר הדגל שלה שפותח על ידי היטאצ'י הוא פלטפורמה לעולם ה-IoT, בשם Lumada", אמר אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל, שסיכם בדבריו את NEXT 2018, הכנס הגלובלי, ואת השנה הראשונה מאז ההשקה.

מימין: אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל; המנהל החדש שלו, פטריק מארקי, סגן נשיא אזורי ל-EMEA Central CM; ודניאל דלה קרבונרה, המנהל הקודם שלו, סגן נשיא בכיר, חשבונות גלובליים EMEA Central CMT בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

מימין: אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל; המנהל החדש שלו, פטריק מארקי, סגן נשיא אזורי ל-EMEA Central CM; ודניאל דלה קרבונרה, המנהל הקודם שלו, סגן נשיא בכיר, חשבונות גלובליים EMEA Central CMT בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

"במשך השנה האחרונה, נבנו פתרונות לארגונים בשילוב שלושת החברות ויש כבר לא מעט התקנות בארץ ובעולם בשילוב ובהתקנה של כל רכיב בנפרד. חברת היטאצ'י היא היחידה בעולם עם ניסיון של למעלה מ-100 שנים בעולמות ה-OT וה-IT. שילוב של שלושת החברות יוצר עבורנו יתרון תחרותי בשוק ומאפשר ללקוחות שלנו להקים פלטפורמה מקצה לקצה לניתוח מידע.

הלקוחות הגדולים של היטאצ'י בישראל ובעולם במגזרים הפיננסי, בריאות, תעשייה וביטוח, נמצאים בתחרות אגרסיבית. חברת היטאצ'י ולקוחותיה יכולים לבנות פתרונות שיבדילו אותם מהמתחרים ויהוו קרש קפיצה לעסקים של הארגון", כך אמר משה.

אלי משה מוביל משלחת של לקוחות, שותפים ומנהלים בכנס NEXT2018 סן דייגו. חלקם מימין: עמי בן פורת, ראש אגף טכנולוגיות מידע במת״ף; הוגו גורלט, מנכ״ל BeLocal; חיים כהן, מנהל לקוח בכיר בהיטאצ'י ונטרה ישראל; עדי סלמה, מנהלת שיווק בהיטאצ'י ונטרה ישראל; איתן יהודה, ארכיטקט ראשי EMEA&APAC בהיטאצ'י ונטרה; יגאל פדאל, מנמ“ר בנשר תעשיות מלט בע״מ; אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל; ומשה שמריהו, מנהל התפעול והתשתיות בבנק אגוד. צילום: פלי הנמר

אלי משה מוביל משלחת של לקוחות, שותפים ומנהלים בכנס NEXT2018 סן דייגו. חלקם מימין: עמי בן פורת, ראש אגף טכנולוגיות מידע במת״ף; הוגו גורלט, מנכ״ל BeLocal; חיים כהן, מנהל לקוח בכיר בהיטאצ'י ונטרה ישראל; עדי סלמה, מנהלת שיווק בהיטאצ'י ונטרה ישראל; איתן יהודה, ארכיטקט ראשי EMEA&APAC בהיטאצ'י ונטרה; יגאל פדאל, מנמ“ר בנשר תעשיות מלט בע״מ; אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל; ומשה שמריהו, מנהל התפעול והתשתיות בבנק אגוד. צילום: פלי הנמר

"מספר פתרונות שהוטמעו בהצלחה במגזרים השונים"

"בכנס NEXT 2018, אשר התקיים בסן דייגו בקליפורניה, הצגנו מספר פתרונות שהוטמעו בהצלחה במגזרים השונים, למשל, פתרון שהוטמע במגזר הפיננסי במדינות אירופה, המאפשר הטמעת רגולציית GDPR. הפתרונות של היטאצ'י מאפשרים להתמודד עם יישום הרגולציה ברמת התשתית, וכדוגמה מוצלחת לכך ניתן לראות בפרויקט אשר בוצע בבנק ההולנדי ING, המהווה את אחד הבנקים הגדולים ביותר באירופה. כמו כן, הוכרז בכנס שיתוף פעולה במגזר הבריאותי עם אחד ממכוני המחקר הגדולים בעולם, הנמצא בקנדה, בשם Health City, כאשר הפתרונות של היטאצ'י בעולמות האנליטיקה, בינה מלאכותית, אחסון מבוסס אובייקטים ועוד, מאפשרים ביצוע מחקרים מתקדמים בטכנולוגיה רפואית.

במגזר התעשייתי הוצג פתרון שיושם בהצלחה רבה בחברת המכוניות אאודי בגרמניה, במסגרתו הוטמעה פלטפורמת Lumada של היטאצ'י בפס הייצור של הרכבים. באמצעות ניתוח הסנסורים הושגה התייעלות משמעותית במניעת השבתה של הרובוטים המרכיבים את הרכבים, ונבנה מודל שיודע לחזות במדויק את התקלות העתידיות באמצעות תוכנת Pentaho. במגזר הממשלתי הוצגו מספר פתרונות של ערים חכמות המשלבים אנליטיקת וידיאו, מערכות שליטה ובקרה מתקדמות לניהול עיר מקצה לקצה ועוד, שהוטמעו בהצלחה בערים גדולות בעולם כמו לאס וגאס, טוקיו ואנקרה".

"לאחר שלושת ימי הכנס, ניתן לראות בבירור כי חברת היטאצ'י מאמינה כי הבסיס לכל הפיתוחים והחידושים הוא תשתיות חזקות בארגון. בהקשר זה, החברה הכריזה על פיתוחים ועדכונים חדשים בתחומי המערכות האחודות, המורכבות מהטכנולוגיות המתקדמות בעולם כמו NVMe ו-GPU, המאפשרות שיפור משמעותי בעוצמות המחשוב, דבר שיאפשר התמודדות עם כמויות עצומות של מידע וביצוע אנליטיקה בזמן אמת. כמו כן, הוכרז פתרון HEC (ר"ת Hitachi Enterprise Cloud) למימוש טכנולוגיית ענן היברידי או מקומי בארגונים, המבוסס על טכנולוגיית containers, שיאפשר התייעלות בתהליכים הארגוניים של עולם התשתיות (devOps) ומיכון תהליכים שעד כה בוצעו בצורה ידנית. בתחום הדאטה סנטר הוצגו הכרזות לניהול מקצה-לקצה של כלל המרכיבים המותקנים בו, החל מתשתיות האנרגיה ועד לניהול התשתיות של כלל היצרנים במערכת אחת מרכזית".

מימין: אלי משה , מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל והנס פטר קליי, HPK מנהל מכירות ראשי בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

מימין: אלי משה , מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל והנס פטר קליי, HPK מנהל מכירות ראשי בהיטאצ'י ונטרה. צילום: פלי הנמר

"גם הסניף הישראלי של היטאצ'י ונטרה החל לקדם מספר פרויקטים בתחומי ה-IoT והאנליטיקה, וזאת במקביל להמשך חדירה ללקוחות חדשים. האתגר הגדול שלנו הוא לעבוד מול גורמים חדשים אצל לקוחות קיימים, להכיר להם את מגוון הפתרונות החדשים שנוצרו מחיבור שלושת החברות, ולייצר יחד עם המנמ"רים פתרונות שיקדמו את העסקים של הלקוחות וישימו את ארגון ה-IT כארגון מרכזי בעל השפעה ישירה על הכנסות החברה ולא רק על הוצאותיה. תודה רבה ללקוחות והשותפים שהגיעו לכנס במהלך החג, נתראה בשנה הבאה ב-וגאס", כך סיכם משה את דבריו.

באו לבקר במאורת הנמר בועז פרלמן ואבי אדר מ-MYSP

השבוע באו לבקר במאורת הנמר שני ידידים ותיקים, עוד מימיהם בנס ובמטריקס, וכיום הם מנהלים את MYSP. מיי סינגל פוינט – MYSP – הוקמה ב-2007 ופועלת בתחום ה-Performance Management בקרב לקוחות Enterprise בעולם ובישראל.

פתרונות MYSP משתלבים במערכות ה-IT הארגוניות, מעצימים את השינוי הדיגיטלי ומבטיחים שיפור ביצועי התכנית האסטרטגיות של הארגון, על ידי אינטגרציה של נתונים רלוונטיים, תהליכים ומשאבים.

החברה מובילה את השוק הישראלי בתחום ה-Project & Portfolio Management ומוצריה מותקנים בארגונים מובילים במשק, דוגמת: מכבי שירותי בריאות, כלל ביטוח, מגדל, פניקס, התעשייה האווירית, משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה, רפא"ל, קופ"ח לאומית, בנק ישראל, כאל, בז"ן, פז, סלקום, בנק דיסקונט ועוד.

בעולם, מותקנים מוצרי החברה ב-HSBC, BT, AstraZeneca ועוד. חברת One1 משמשת כאינגרטור לפתרונות החברה בישראל, והשותפה של MYSP מאז הקמתה.

בתחילת 2018 החברה ביצעה שינוי ארגוני נרחב וגייסה צוות ניהולי חדש. בראש החברה מונה לעמוד בועז פרלמן כמנכ"ל ולצידו חגי נמיר כסמנכ"ל שירותים טכניים ואבי אדר כ-Country Manager.

במקביל למינוי הנהלת החברה, הצטרפו לחברה גם חברי דירקטוריון בעלי ניסיון משמעותי בפיתוח עסקי בינלאומי בעולמות התוכנה הארגונית: ריקי אביב, שכהנה כמנכ"לית פעילות HP בישראל וכסמנכ"ל בתאגיד Diebold; ישי שניידובר, שניהל את פעילות SAP בישראל בראשית דרכה, ושימש כסמנכ"ל ב-NESS; ונתן גביש, שהביא את Salesforce לישראל ואחראי על צמיחתה ב-10 השנים האחרונות.   

עם כניסת הצוות החדש לתפקידו בוצע מהלך נרחב של בניית אסטרטגיה לצמיחה באמצעות מתן מענה לצרכים העסקיים המרכזיים הקיימים בכל ארגון גדול, בוצע מיתוג מחדש והחברה כבר חתמה על הסכמי הפצה חדשים ב-EMEA, תוך דגש על שיתוף פעולה עם חברות ייעוץ.

לטובת המהלך בוצע ברבעון 2 השנה סבב גיוס ראשון מתוך שניים המתוכננים השנה. במהלך הרבעון הקרוב ייסגר סבב הגיוס הנוסף, במטרה לתמוך את המשך תנופת הצמיחה.

במסגרת חזון החברה "סגירת הפערים בין תכנון לביצוע". החברה הכריזה על מוצרים חדשים חוצי ארגון המבוססים על פלטפורמת היישום שאותה פיתחה, ביניהם:

  • סוויטת ניהול אסטרטגיה, יישום תכניות עבודה וחדשנות
  • Execution Center –  לניהול האסטרטגיה הארגונית
  • סוויטת ניהול עולם התקציב והרכש הארגוני  
  • סוויטת מוצרים לניהול פרויקטים ופורטפוליו ארגוני (PPM)
  • מוצר לניהול צוותי פיתוח