בא לבקר במאורת הנמר: צחי שטראוס, ConSienta

בא לבקר במאורת הנמר: צחי שטראוס, מקים ConSienta. צילום: פלי הנמר

קצת לפני כניסתה של השנה החדשה בא לבקר במאורת הנמר צחי שטראוס – בעל מעל 20 שנות נסיון בעולם ה-IT ומקים ConSienta.

שטראוס החל את הקריירה שלו במודיעין הצה"לי, ובתפקידו האחרון שימש כמנהל אבטחת המידע והגנת הסייבר של בנק הפועלים – תפקיד בעל אחריות רבה, בהתחשב בעובדה שמדובר בבנק הגדול ביותר במדינה. במסגרת זו, הוא היה אחראי על היבטי ניהול אבטחת המידע והגנת הסייבר של הבנק, ובכללם נושאי הרגולציה והפרטיות, ניהול סיכוני הסייבר, המענה לאיומי הסייבר וניהול מערך התגובה לאירועי סייבר. בנוסף, שטראוס הוא אחד מהחלוצים בכל הקשור לתחום מודעות הגורם האנושי. במסגרת תפקידו הוא הקים את התחום בבנק הפועלים, התווה מתודולוגיה וגרם לשינוי התרבות הארגונית בארגון, כך שכל עובד מהווה כיום סוכן סייבר פעיל במערך הגנת הסייבר שלו.

ב-2017 הוא פרש מהבנק והקים את ConSienta – חברה שמספקת פתרון כולל לצרכי המודעות של הארגון והגורם האנושי בו. במפגשנו הוא אמר שזוהי החברה היחידה שמתמקדת בתחום זה. "ConSienta מספקת פתרון מנוהל וייחודי לכל סוגי החברות והארגונים ומאפשרת הגעה לתוצאה מהירה ואפקטיבית. זאת, תוך התאמה למידותיו הייחודיות של כל ארגון", סיים שטראוס.

הנמר מבקר בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

CES בלאס וגאס ו-IFA בברלין - שתיהן מכריזות על עצמן כתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, אבל זוכה יש רק אחת ● הנמר סייר בתערוכה הברלינאית ומסביר למה דווקא היא זו שראויה לתואר

ברלין היא אחת הערים המעניינות בעולם. עם הרבה מוזיאונים ואתרים היסטוריים, החומה שפורקה על ידי ההמון והרוח הקוסמופוליטית שלה, יש בה הרבה מה לעשות והיא מושכת אליה תיירים רבים מכל העולם. לכן, לא פלא שאנשי IFA בחרו לקיים את תערוכת הטכנולוגיה השנתית שלהם דווקא שם.

ב-IFA מגדירים את התערוכה שלהם כגדולה מסוגה בעולם. אלא שכחובבי טכנולוגיה, קוראי מדור זה ודאי מכירים את CES, שמתקיימת מדי תחילת שנה בלאס וגאס, וגם היא מכריזה על עצמה כתערוכה הגדולה מסוגה בעולם. מה בכל זאת מבדיל את השתיים, שבגינו יש ל-IFA יותר גדול? ניתן לראות שם הרבה יותר ציוד, מוצרים וטכנולוגיות מאשר אצל ה-"מתחרה" מלאס וגאס, מה גם שבתערוכה הברלינאית בולטת תצוגת המערכות למטבח.

השנה משכה אליה IFA לא פחות מ-200 אלף מבקרים, שיכולים היו לבקר ב-1,000 ביתנים של תצוגות מערכות בידור ביתיות, ציוד מדיה, אודיו, סמארטפונים וגם, כאמור, מערכות לחדר שאנחנו נוהגים לבשל ולאכול בו. הייחוד של השנה היה שכמעט שלא היו בתערוכה הכרזות משמעותיות.

IFA נתפסת בעולם הטכנולוגיה כתערוכה מיושנת מעט. כדי לנסות לנפץ את הסטיגמה הזאת, נפנפו אנשיה בסיסמת החדשנות. הם השכילו לשלב את הישן והחדש, והציגו את אלברט איינשטיין נואם על החשיבות שברענון ובהתחדשות.

כמובן שמושג הבינה המלאכותית שימש תצוגות ומוצרים רבים שהוצגו באירוע, והודגמו בדרך כלל על ידי רובוטים דמויי אדם. כאן הרובוט מכונה "ידיד אישי מיתכנת (ניתן לתכנות)".

ודאי תסכימו שתצוגה כזו מושכת עניין להציץ פנימה בביתן. גם כאן אימצו סוג של וונדרוומן (אם כי לא גל גדות), שהוצגה על ידי אסוס. הדבר מספק הזדמנות להרחיב מעט על הסניף הישראלי של החברה: אסוס ישראל הוקמה רק לפני חמש שנים ומתמקדת בשיווק ושירות של מחשבים ניידים למגזר הצרכני, אך גם, בין היתר, מחשבי AiO, רכיבים – לוח אם, כרטיס מסך, מסכים, ציוד היקפי, שרתים, נתבים וקו מוצרי הגיימינג ROG. רע קורנבליט הוא מנכ"ל אסוס ישראל, ושני ישראלים ושני טייוונים (מדינת המקור של אסוס) מפעילים את מערך המשווקים שלה.

קבלו את סטיוואני סוונדי, מנהלת היח"צ הגלובלית של אסוס, שמציגה מחשב נייד ש-95% משטח המסך שלו מוקדש למסך עצמו ורק 5% – למסגרת. מה שנקרא ננו-אדג'.

אסוס מציגה כאן את דגם ZenBook S – מכשיר נייד, קל (במשקל של 1 ק"ג) ודק גזרה (12.9 מ"מ בלבד), עם סוללה שמחזיקה 20 שעות עבודה.

מכשיר חדשני וייחודי נוסף של אסוס הוא ה-ZenBook Pro 14, שבא עם מסך שני במשטח העכבר, להגברת היצרנות והשימושיות

מכשיר נוסף מציע מסך קעור רחב עם תצוגה של 34 אינץ' ויחס של 21:9, וכן בהירות וצבעוניות מעולות. לצדו גם מיני PC מבוסס מעבדי אינטל וכרטיסים גרפיים של NVIDIA.

ועוד אחד, הפעם לגיימרים, עם מסך אדיר, שמאפשר הנאה מרובה. המכשיר כולל גם חיבור לסמארטפון, שעליו מתאימים את ההגאים.

כך מתנהלים העיתונאים הצעירים: הם מאתרים מישהו צעיר בחליפה שנראה כמו ספק, מראיינים אותו ומיד נוצר תור של מראיינים וצלמים נוספים. הם עושים כך בכל התערוכות הגדולות, כולל ב-CES, שבה בדרך כלל חברות מרכזיות כן מכריזות על מוצרים חדשים.

דל הענקית, בפרט לאחר רכישתה את EMC, הציגה את מחשבי ה-PC המקוריים שלה. בביתן החברה נצפה אורן אינדיצקי הישראלי, מנהל פיתוח תוכנה בחברה, שיושב בחוף המערבי בארצות הברית.

כבר ציינתי כאן את הבינה המלאכותית – המושג החדש אבל גם הכי שחוק בתקופה האחרונה. איתו גם אסיים, או, יותר נכון, עם רובוט דמוי אדם – הפעם בתצוגת הענק של LG.

לקראת ראש השנה: ה-"תיק" של עובדי מלאנוקס

מה עושה מנכ"ל חברת היי-טק גדולה, ששווה מעל 4.4 מיליארד דולר, כשהעובדים שלה לא מרוצים ממתנת החג? צוחק על זה ומתחייב להשתפר.

כמדי שנה, לקראת ראש השנה, מתחיל השיח סביב היקפי מתנות החג שיקבלו העובדים בארגונים השונים, כאשר עובדי ענף ההיי-טק מקבלים לרוב את המתנות השוות ביותר. אולם, מסתבר שעובדי מלאנוקס לא היו כל כך מרוצים ממתנת החג האחרונה שקיבלו – תיק נגד גניבות במקום גיפט קארד.

איל וולדמן, מנכ"ל ומייסד החברה, מצא דרך יצירתית ומשעשעת להתמודד עם הסוגייה: סרטון הומוריסטי, שבו העובדים שמים את התיקים שקיבלו על הראשים שלהם. עובדים שמכינים קפה, מציגים מצגת, עובדים במעבדה, אוכלים צהריים או מתאמנים בחדר הכושר – כולם עם תיק על הראש.

מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, וכמה עובדים עם תוספת נאה על הראש. צילום: מתוך הסרטון

מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, וכמה עובדים עם תוספת נאה על הראש. צילום: מתוך הסרטון

העובדים השתעשעו מהרוח הספורטיבית שהפגינו המנכ"ל והם עצמם, והלכו הביתה עם חיוך, לקראת החג. אין ספק שעכשיו יהיה להם מה לספר לילדים ולנכדים.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונה – וסרטון.

באו לבקר במאורת הנמר: איילת קוטנר ואורי ניישטיין, פורסקאוט

באחר צהריים קיצי בשבוע שעבר הגיעו לבקר במאורת הנמר איילת קוטנר ואורי ניישטיין מפורסקאוט – אחת מחברות הסייבר המצליחות בישראל, שפעלה עד כה מתחת לרדאר. קוטנר היא סמנכ"לית ההנדסה של החברה בארץ וניישטיין הוא סמנכ"ל בכיר בה שאחראי על כל המחקר והפיתוח.

פורסקאוט היא חברת אבטחת מידע שהוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים, ביניהם היו"ר, חזי ישורון, דורון שקמוני ועודד קומאי, ולפני קצת פחות משנה היא הונפקה בנאסד"ק. מטה החברה יושב בארצות הברית והמחקר והפיתוח – בארץ. פורסקאוט מתמקדת באבטחת אינטרנט של הדברים בארגונים ובעיקר במושג שבאחרונה מדברים עליו רבות – ויזיביליות, או נראות (Visibility).

נוף האיומים

מהי נראות בהקשר של אבטחת מידע? "כל נוף האיומים מגיע מהרשת וכיום, כשכל מכשיר – החל ממחשבים, עבור בשרתים ובטלפונים חכמים, ועד למקררים, נורות חכמות ומדפסות – מחובר לרשת, יש חשיבות רבה לכל חברה, בין אם הן חברות קטנות או ארגוני ענק, לדעת אילו מכשירים מחוברים לרשת, כדי להגן עליהם. הנראות היא היכולת לראות את כל המכשירים המחוברים לרשת ולגלות, לנטר ולשלוט על הגישה שלהם, לרבות מכשירי אינטרנט של הדברים. הדבר מאפשר לשפר ולחזק את הגנת נקודות הקצה ואת יכולת הריסון של איומים לרוחב הרשת הארגונית.

אף על פי שהיא קיימת כבר 18 שנים, פועלת פורסקאוט מתחת לרדאר. אולי לא ראיתם עליה כותרות ענק, אבל פורסקאוט היא אחת מבין שלוש חברות האבטחה הציבוריות הישראליות. שווי השוק שלה עומד על כ-1.4 מיליארד דולר וסך ההכנסות ב-2017 הגיע ל-220 מיליון. היא מעסיקה 1,000 איש והסניפים הגדולים שלה נמצאים בסן חוזה שבקליפורניה ובתל אביב. מספר העובדים במרכז המו"פ שלה בארץ עומד על כ-250.

מהי האסטרטגיה שלכם?
ניישטיין: "הסיפור שלנו הוא סיפור הצלחה של טכנולוגיה ישראלית. זה אמנם לקח זמן והיה תהליך ארוך, אבל כיום אנחנו עובדים עם לקוחות הפדרל והאנטרפרייז הגדולים בעולם. בשוק האמריקני אנחנו עובדים עם חברות פורצ'ן 1000-G2K, גופי ממשל, בנקים ומוסדות פיננסיים גדולים, מוסדות בריאות וחברות ענק. הסיבה שבאנו לבקר במאורת הנמר היא שאנחנו רוצים שיכירו אותנו גם כאן. אנחנו רוצים להמשיך לגדול ולצמוח, כשהפוקוס שלנו בישראל הוא סביב חדשנות בעולם הסייבר".

יצוין כי ניישטיין גדל בחברה. הוא הצטרף אליה עם הקמתה והיה עובד מספר שמונה. וזה בדיוק סוג העובדים שפורסקאוט מעסיקה ומחפשת. "אנחנו חברה שתומכת בעובדים, אנחנו גמישים ופתוחים לשינויים. אפשר להגיד עלינו שאנחנו אג'ייל. אין אצלנו סוליסטים, אנחנו חברה של עבודת צוות. אנשים באים ונשארים לתקופות ארוכות – לארבע-חמש שנים וגם ל-18 שנים. אחוזי העזיבה נמוכים מאוד ואחוזי הצמיחה גבוהים מאוד, ולראייה – רק בשנתיים האחרונות גייסנו 70 עובדים. כמו איילת, שהצטרפה לפורסקאוט לפני כשנתיים אחרי יותר מ-15 שנים בתחום הסייבר", אמר.

המוצר כשחקן צוות

מסתבר שגם המוצר הוא שחקן צוות בפורסקאוט. לדברי קוטנר, "הפתרון של פורסקאוט מוטמע בקלות ללא צורך בהתקנת תוכנה (Agent) על נקודות הקצה. הטכנולוגיה שלנו משתלבת עם כלי אבטחה שונים כדי לסייע לארגונים להאיץ את התגובה לאירועים, לשלב ביעילות בין מערכות ולאפשר אוטומציה של תהליכי אבטחה. אנחנו מתחברים לתשתיות קיימות מבלי לפגוע בכבודן".

הוא אמר כי "מנהלי תשתיות ו-IT לא צריכים להשליך פתרונות קיימים, ואחת המעלות שלנו היא שאנחנו מסוגלים לעשות אורקסטרציה של כל הפתרונות הקיימים אצל הלקוח".

מה האתגר הכי גדול שלכם?
"לפני 10 ו-20 שנה, רק מכשירים מועטים היו מחוברים לאינטרנט. כיום, לכל מכשיר הכי קטן יש שבב אלקטרוני, וכל מכשיר עם שבב מתחבר לרשת", אמרה קוטנר. "לרבות מהחברות שלנו יש מיליוני מכשירים ברשת, ויש גם ארגונים עם עשרות מיליונים. האתגר הוא להגן עליהם, גם כשמדובר בסדרי גודל כה עצומים".

ביקרו במאורת הנמר: איגור סרני, דניאל ולדזיאנובסקי וזואי סבר, Artdi group

מאורת הנמר מארחת בדרך כלל אנשי היי-טק – בכירים, וגם בכירים פחות, יזמים ועוד מכל טוב הענף המשגשג שלנו. מדי פעם אני שמח להרחיב עוד את האופקים ולארח גם אנשים ממגזרים אחרים. אחד המרתקים שבהם הוא תחום האומנות.

כך היה עם אנשי Artdi groupאיגור סרני, דניאל ולדזיאנובסקי וזואי סבר, שהתארחו במאורה לא מכבר. "במשך שני העשורים אנחנו מגשימים חלומות", העידה על הקבוצה סבר, אדריכלית וציירת (שילוב שאולי נראה לא קשור, אבל במחשבה שנייה, גם אדריכלות היא בעצם אומנות). "חלומות של עצמנו, חלומות ופנטזיות של ילדים ושל מבוגרים ששמרו את הילד הפנימי שבתוכם. אנחנו הופכים מציאות לפנטזיה".

המילים האלה יכולות להיראות לקורא מלאות פאתוס, אבל יש הרבה מאחוריהן. Artdi group כבר הגשימה חלומות רבים, הביאה לא מעט אור ושמחה ומייפה את הסביבה של כולנו. איך היא עושה זאת? רשות הדיבור לסבר: "אנחנו מכניסים לתוך הסביבה היומיומית צבע, אור ומשחק, מעוררים חשק לחלום. מעל 90 פסלים שלנו ממלאים את הרחובות, הכיכרות, הפארקים והיערות ברחבי המדינה".

אחד הפסלים של Artdi group. צילום: יח"צ

אחד הפסלים של Artdi group. צילום: יח"צ

הפסלים של הקבוצה עשויים בשיטה הייחודית שפיתח אנטוניו גאודי, האומן הנודע, שתכנן ובנה מקומות רבים, שבין הבולטים שבהם נמצאים כנסיית הסגרדה פמיליה (ובעברית: המשפחה הקדושה) ופארק גואל – שניהם אתרים מרהיבים בברצלונה. סבר אמרה כי "הפסלים שלנו צבעוניים ולא דומים לשום פסל אחר שניתן לראות בארץ או בעולם. הם נועדו לשנות לא רק את הסביבה, אלא את התודעה האנושית. מי שיכול לעצום עיניים ולדמיין שבאמצע העיר צומח לפתע עץ מרהיב צבעוני ומנצנץ יכול להבין את האושר שבהגשמת החלום ובהפיכתו למציאות".

"הפסלים שלנו אינם מיצג מוזיאוני", היא הדגישה. "הם עמידים לשינויי האקלים, מרגישים מצוין בכל מזג אוויר, לא מתכלים ולא דוהים – כמו הדמיון של כל אחד מאתנו. מותר לגעת בהם, מותר לטפס, לשבת, להתגלש, לשחק מחבואים. מותר גם סתם לנוח בצלם".

לסיכום אמרה סבר כי "אנחנו מאמינים בכל ליבנו שמקום יפה מוליד אנשים יפים – מבחוץ ומבפנים. מקום יפה מעורר השראה ורוגע, מעלה חיוך, מוריד לחצים ומחנך את תושבי סביבתו לחיים נינוחים יותר". וזה הלוא דבר שכולנו רוצים.

באו לבקר במאורת הנמר: אפרים קרמר ויוחאי אנגלסמן, אשת טורס

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - יוחאי אנגלסמן, מנמ

בעיצומה של עונת הנסיעות ובפתח חגי תשרי, שמחתי לארח במאורת הנמר את אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס, ואת יוחאי אנגלסמן, מנמ"ר החברה, ולשמוע מהם על הטכנולוגיות העדכניות, שמעבירות את תעשיית התיירות אל העולם הדיגיטלי.

אשת טורס, שהוקמה לפני יותר מ-30 שנים וכיום מדורגת כקבוצת התיירות השנייה בגודלה בישראל, עברה בשנים האחרונות מהפך: מחברת תיירות מסורתית לחברת תיירות דיגיטלית, עם מחלקת פיתוח טכנולוגי פנימית, שתפקידה להסב את החברה לדיגיטל, ולשפר את ממשק המשתמש באתר ובמובייל.

"תחום התיירות הוא בין התחומים שהושפעו הכי הרבה מהאינטרנט, מאחר שהטכנולוגיה מאפשרת לקצר בקלות יחסית את הקשר בין הסוכן ללקוח הסופי", ציין קרמר. על אשת טורס הוא אמר כי "בשנים האחרונות החלטנו להשקיע בפיתוח פנימי משלנו, הכולל את התכנון, האפיון והביצוע – על מנת להפוך ל- OTA (סוכנות תיירות אונליין – Online Travel Agency) וליצור חבילות נופש עם תוכן ייחודי".

על רקע השינויים המהירים בעולם התיירות והתעופה, קרמר ואנגלסמן ציינו בפניי עוד שלב בהתפתחות הטכנולוגית, עם השקת מנוע חיפוש טיסות חכם, שיאפשר להזמין ולהשוות בין טיסות לפי רמות מחיר מותאמות אישית. הפיתוח החדש של מחלקת ה-IT של אשת טורס שולב באתר החברה – בגרסאות הווב והמובייל כאחד. "מנוע החיפוש החדש מהיר ויאפשר תצוגה של מגוון 'קבוצות מחיר' (Family Fare) לכל אפשרות טיסה, כך שהלקוח יוכל להשוות ולבחור את חבילת הטיסה והמחיר המתאימים לו, ללא צורך לדלג בין אתרי חברות התעופה השונות", הוסיף קרמר. "בנוסף, הלקוחות יוכלו לבחור בין אפשרויות סינון מתקדמות: שילוב תוצאות מחברות סדירות, חברות לואו-קוסט, טיסות צ'רטר וטיסות אשת טורס; אפשרות חיפוש במחלקת שירות מסוימת (תיירים, עסקים או ראשונה); אפשרות הגבלה למשך הטיסה, שעות הטיסה, מספר העצירות, שילוב בין חברות תעופה שונות ועוד".

חיבור הבק אופיס לדיגיטל

אנגלסמן אמר ש-"הארגונים שהצליחו במעבר הטכנולוגי חיברו את הבק אופיס לדיגיטל, וכך קרה גם באשת טורס – ללא מתווכים. עקרונות נוספים שלנו בפיתוח הם להיות פתוחים לשיתופי פעולה ולהשקיע בארכיטקטורה של האתר".

פעילות אשת טורס כוללת שלוש זרועות: חבילות נופש לחו"ל, תיירות פנים, הכוללת מלונות והופעות בישראל, וטיולים מאורגנים – תחום שבו החברה היא הגדולה ביותר בשוק.

במבט קדימה, קרמר סיפר על החזון הטכנולוגי של החברה, שכולל פיתוח ממשק ידידותי להזמנת חבילות דינמיות (מלונות וטיסות בנפרד). "במאה ה-21, כל לקוח רואה את עצמו כאינדיבידואל", הוא אמר. "טיסות הלואו-קוסט שינו את התמונה מקצה לקצה. המטרה שלנו היא להציג בתחילת 2019 באתר את חבילות הנופש הפתוחות עם מבחר גדול של חברות תעופה ובתי מלון".

בא לבקר במאורת הנמר: גיל-עד חריש, לשובע

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר גיל-עד חריש, המייסד והיו"ר הפעיל (בהתנדבות) של עמותת לשובע.

לשובע היא עמותה שאין להמעיט בחשיבותה: מטרתה היא להבטיח לנזקקים הנמנים על המאיון התחתון את הצרכים הבסיסיים ביותר לאדם. היא עושה זאת באמצעות 30 מוסדות הפזורים ברחבי הארץ.

חריש סיפר לי כי העמותה מפעילה 20 בתי נוער בשם קדימה לחינוך משלים של ילדים ונוער בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. 10 מהם נמצאים בתל אביב ובשאר גוש דן, ועשרת האחרים פרושים מקריית שמונה ועד ערד ואופקים. עם קרוב ל-1,000 חניכים, מטרת בתי הנוער היא לצמצם חסכים, לגשר על פערים ולהבטיח את השתלבותם בעתיד במרכז החברה ולא בשוליה המסוכנים. צוות ההדרכה כולל 110 מתנדבי שנת שירות ובנות שירות לאומי.

העמותה מפעילה בנוסף שישה בתי מחסה להומלסים – ארבעה לגברים ושניים לנשים, שמעניקים להם מיטה נקייה, רחצה, בגדים, טיפול רפואי ותחילת הליך השיקום. כל זאת ללא תשלום. עוד היא מפעילה שלוש מסעדות (בתי תמחוי) – בתל אביב, עכו וכרמיאל, שבהם יכול כל אדם לקבל ארוחה מלאה ומשביעה, ללא שאלות ותשלום; בגד – שירות איסוף וחלוקה של בגדים מיד שנייה; וטל-לשובע – חבילה סלולרית מוזלת ומסובסדת לנזקקים, במחיר של 35 שקלים לחודש, שכוללת שיחות, הודעות וגלישה בנפח של שישה ג'יגה-בייט. מאחר שלנזקקים אין פעמים רבות כרטיס אשראי, החבילה חוסכת עבורם את הצורך בכרטיסי חיוג יקרים.

פעילות העמותה נסמכת על תמיכות מהעיריות ומהממשלה, שמהוות כ-20% מתקציבה; תרומות כספיות מחברות, יחידים וקרנות; תרומות מזון והצלת עודפי מזון; וכ-200 מתנדבים קבועים שפועלים בהתמדה וברציפות במוסדותיה. חריש הדגיש כי "אנחנו זקוקים למתנדבים רבים נוספים, במיוחד מתחום ההיי-טק, להדרכת יישומי מחשב, סיוע בהכנת שיעורי בית, הדרכת חוגים וחונכים אישיים. כמו כן, אנחנו זקוקים למתנדבים במסעדות לשובע, לצורך הגשת הארוחות ונהיגת רכבים לאיסוף עודפי מזון ממוסדות ואולמות אירועים".

תרומות כספיות ניתן להעביר ללשובע באמצעות אתר העמותה ואם אתם רוצים להתנדב בה, אתם מוזמנים ללחוץ כאן. אין ספק שבכל אחד משני המקרים תעשו מצווה, במיוחד לקראת החגים.

באה לבקר במאורת הנמר: שירי גרין-אלגביש, OpenValley

באה לבקר במאורת הנמר: שירי גרין-אלגביש, מנכ

נדמה כי את המונח Startup Nation, שנטבע בעולם היזמות בקשר לישראל כבר לפני שנים, צריך היה לעדכן מזמן ולשנות לצמד המילים Startup City. אין מה לעשות – איך שלא נהפוך את הדברים, התבוננות פשוטה במפת הפעילות היזמית בישראל מציגה עשייה הממוקמת בעיקרה בגוש דן ובשרון. יזמים, משקיעים, אקו-סיסטם מפותח – את רובם תמצאו בין תל אביב להרצליה. ככל שמתרחקים מהן לפריפריה הגיאוגרפית של ישראל, המראה הולך ונעשה עגום למדי, ויש פחות ופחות חברות היי-טק וסטארט-אפים.

לאתגר הגדול – להפוך את ישראל כולה לאומת סטארט-אפ אמיתית – בחרו להיענות מייסדי רשת מתחמי היזמות OpenValley, שאת מנכ"לית החברה, שירי גרין-אלגביש, אירחתי באחרונה במאורת הנמר.

גרין-אלגביש סיפרה לי על הצורך הרב בהקמת אקו-סיסטמים באזורי הפריפריה הגיאוגרפית, שיהוו קרקע פורייה ליזמים המעוניינים לפתח את המיזמים שלהם במקומות אלה. היא ציינה כי רשת מתחמי היזמות של OpenValley עושה בדיוק את זה ופרוסה, נכון להיום, בשלושה ישובים: רמת ישי, יקנעם וקיסריה. הרשת נמצאת לקראת הקמת מתחמים נוספים באזור הצפון.

יזמות ליד הבית – במקום לנסוע שעות על גבי שעות

כיום, סטארט-אפים ויזמים שמתגוררים באזורים המרוחקים מהערים הגדולות, ושמעוניינים להתקדם ולהתפתח, חייבים להעתיק את מקום מגוריהם מהצפון או הדרום לתל אביב, או לנסוע שעות על גבי שעות בכל יום לעיר הגדולה. זהו אבסורד, שכן אזור ייחודי כצפון הארץ, לדוגמה, שמרכז מפעלי תעשייה רבים, מוסדות אקדמיים מובילים, נותני שירות מהמעלה הראשונה ועוד, לא מהווה אבן שואבת ליזמים, שבאופן טבעי צריכים היו לרצות ולהתמקם בסמוך לסביבות אלה, ולהקים את חברות הסטארט-אפ שלהם שם.

"בדיוק משום כך בחרנו להקים את מתחמי היזמות שלנו באזור הצפון – על מנת לבנות מערך הוליסטי מלא ליזמים, הנהנים מתשתית תפעול איכותית במתחמי היזמות והעבודה וליווי צמוד מטעם רשת המנטורים הוותיקים שלנו. בראשם עומדים יוסי אקרמן, לשעבר נשיא ומנכ"ל אלביט, ואופיר דובובי, ממקימי קמינריו", אמרה גרין-אלגביש.

היזמים המצטרפים לרשת של OpenValley חוברים לקהילה עסקית ענפה, המנגישה את המיזמים השונים לשותפים פוטנציאליים, משקיעים אסטרטגיים, חברות וקרנות הון-סיכון, ולרשת של קשרים, ידע והשראה. המתחמים מאפשרים ליזמים לעבוד בתנאי עבודה מגוונים ונוחים, המעניקים סביבה מאובזרת ומעוצבת.

"אין למעשה עוד רשת כמונו", מתגאה גרין-אלגביש. "אנחנו מבודלים משמעותית משוק מתחמי העבודה שפועל כיום בישראל. בשונה מיתר המתחמים, הקהילה העסקית שלנו נבחרת בקפידה טרם כניסתה למתחמים וכוללת אך ורק חברות המקדמות יזמות באשר היא. אנחנו עוטפים את החברות בליווי וייעוץ מטעמנו ככל הנדרש, ובאחוז משמעותי מחברות הסטארטאפ הממוקמות במתחמים אנחנו מקדמים מימון וגיוס כספי משקיעים או משקיעים באופן עצמאי".

אקדמיה לחדשנות ויזמות

בימים אלה עומדת הרשת בפני הקמת האקדמיה לחדשנות ויזמות ביקנעם, שתקיים מערכי לימוד והכשרה לארגונים, חברות בשלות ויזמים בתחומי היזמות וקידום תהליכי חשיבה חדשנית פנים ארגונית. "אנחנו משתלבים בתהליכי הובלת שינוי וחשיבה חדשנית בארגונים רבים, שרואים בנו כתובת מקצועית ללימוד והכשרת דרגי הניהול בחברה. כרשת המונעת מתוך חזון לקידום ופיתוח תחום החדשנות, היה זה טבעי מבחינתנו להקים מתחם ייעודי ללימודי יזמות, שיאפשר למידה מקצועית, בתוך האקו-סיסטם עצמו, וישלב תוכן לימודי לצדBest Practice של יזמים ושחקנים משמעותיים נוספים בזירת היזמות", ציינה.

גרין-אלגביש ואני מכירים קרוב ל-20 שנה וכנמרי קרבות ותיקים, ראינו את שוק מערכות המידע ותחום ההיי-טק הישראלי מתפתחים והולכים, משנים את פניהם משנה לשנה. החזון לייצר מקפצה משמעותית לתחום היזמות והטכנולוגיה משותף לכולנו, אבל אין לי ספק שרשת OpenValley מביאה עמה לעשייה הישראלית מודל בעל חשיבות לאומית, ומעל הכל הזדמנות מקיפה ואיכותית לקידום סטארטאפים ויזמים באשר הם.

באו לבקר במאורת הנמר: עידית רוזנברג ומיכל זילבר, רימון-כהן

ידידותיי הטובות והוותיקות עידית רוזנברג ומיכל זילבר הגיעו באחרונה לבקר במאורת הנמר, בכדי לאחל לי מזל טוב ליום הולדתי ולהעניק לי מתנה מקורית – בול של דואר ישראל עם תמונתי המנומרת כמיטב המסורת.

רוזנברג וזילבר משתלבות מזה שנים רבות בנוף ההיי-טק המקומי והגלובלי: שתיהן מתמחות בייעוץ אסטרטגי ויחסי ציבור בענף זה, וכיום הן שותפות במשרד הייעוץ התקשורתי הוותיק רימון-כהן ומנהלות יחד את מחלקת ההיי-טק הענפה שלו.

השתיים מכירות שנים ומספרות כי ברמה האישית הן דומות להפליא ובעבודה הן לגמרי משלימות זו את זו.

רימון-כהן היא חברת ייעוץ תקשורתי אסטרטגי, יחסי ציבור, ניהול משברים ומאבקים תקשורתיים, שמייסדיה, רוני רימון ובני כהן, פעילים בתחום יותר מ-20 שנים.

לרוזנברג ולזילבר רקורד מפואר בעבודה עם החברות המובילות בענף ההיי-טק, כך שמחלקת ההיי-טק במשרד מהווה אחד העיסוקים המרכזיים של החברה וכוללת טיפול בלקוחות גלובליים, חברות מקומיות, יזמים ומשקיעים, חברות סטארט-אפ, קרנות הון-סיכון, חממות ואקסלרטורים מובילים. בין הלקוחות שהן עובדות אתם ניתן למצוא חברות כמו דרופבוקס, פוג'יטסו, האקסלרטור של בנק ברקליס וטקסטארס, קרן טרה והחממה ביקנעם, קבוצת יעל ו-PTC. לצד העיסוק בהיי-טק מתמחות השתיים בעבודה עם עמותות וארגונים חברתיים, וזה, כפי שהן מעידות, "בעיקר לנשמה". מבט על רשימת הלקוחות שלהן בתחום זה מעלה ארגונים כמו קרן אייסף לחינוך, עמותת מחשבה טובה וקרן מעגלים.

השתיים מספרות שמה שמייחד אותן הוא העובדה שמעבר ליחסי ציבור "קלאסיים", שמהותם לחשוף את הארגון בערוצי הטלוויזיה, הרדיו, האינטרנט, העיתונים, הבלוגים והפודקאסטים, הן מציעות דבר חשוב אחר: לקבל תמיכה מקיפה ו-"עוטפת" בכל המהלכים השיווקיים של הארגון. הכוונה היא לתמיכה בפעילות ברשתות החברתיות, בהפקת ימי עיון וכנסים, בעריכת תכנים לאתר האינטרנט ובכתיבת חומרים שיווקיים, יצירת שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים ועוד. "למעשה", הן אומרות, "ניתן לקבל יותר, באמצעות בחירת השותף שילווה את הארגון בכל המהלכים שנועדו לבנות ולטפח את תדמיתו".

שמחתי שבין פגישה עם לקוח – קיים או פוטנציאלי, בין סגירת אייטם בעיתון לראיון טלוויזיוני, רוזנברג וזילבר מצאו את הזמן לשמח אותי ביום הולדתי.

באו לבקר במאורת הנמר: צביקה בן נון, סיגלית לויט ורויטל אוחיון, טרנד מיקרו

לפני כמה ימים זכיתי לביקור מחברים בצוות המנהל את טרנד מיקרו בישראל. באו לבקר במאורת הנמר: צביקה בן נון, מנהל לקוחות גדולים, סיגלית לויט, מנהלת לקוחות, ורויטל אוחיון, מנהלת לקוחות ושותפים בחברה.

קשה להניח שיש קורא/ת של שורות אלה שלא שמע/ה על טרנד מיקרו, שהרי מדובר במובילה עולמית (יפנית במקור) באספקת פתרונות באחד התחומים הסקסיים והמדוברים כיום – סייבר ואבטחת מידע. הפתרונות של החברה לצרכנים ביתיים, עסקים וארגונים ממשלתיים מספקים שכבות הגנה לדטה סנטרים, סביבות ענן, רשתות ונקודות קצה. כל הפתרונות עובדים יחדיו על מנת לשתף איומים מודיעיניים ולספק הגנה מקושרת, מהירה ואפקטיבית יותר, המנוהלת ממרכז אחד.

לחברה יותר מ-5,000 עובדים ביותר מ-50 מדינות, ויש לה גם מרכז מודיעין עולמי מתקדם. הנציגות של טרנד מיקרו בישראל פועלת ממשרדיה בשרונה, תל אביב, ומוצריה מופצים ללקוחות העסקיים בארץ על ידי זברה טכנולוגיות – המפיצה הרשמית. היא עושה זאת לעשרות אינטרגרטורים ומשווקים בשוק הישראלי, ומציעה הדרכה והכשרה של המשווקים ושירות שוטף, שניתן לאורך חיי המוצר.

הצוות סיפר לי שיש לחברה אלפי לקוחות – החל בלקוחות פרטיים וכלה בארגונים גדולים. אחד הבולטים שבהם הוא הממשלה. "טרנד מיקרו זכתה בשנית במכרז החשב הכללי ותמשיך לספק את צרכי משרדי הממשלה גם בשנים הקרובות", הסבירה אוחיון.

הצוואה של תמיר סגל ז"ל לטרנד מיקרו

היא ציינה כי "תמיר סגל ז"ל, המנהל הנערץ שלנו, שנפטר לפני כחודשיים, השאיר אחריו צוואה ברורה, שאותה קיבלנו עלינו כולנו: להמשיך להגדיל את נתח השוק של טרנד מיקרו בישראל, ולהמשיך להגן על ארגונים ישראליים באשר הם מפני פעילות סייבר עוינת. על פי החזון והתכנית העסקית שסגל התווה ואנחנו מיישמים, הוכפל כוח האדם שלנו גם בתחום הטכני וגם בתחום המכירות. באחרונה גייסנו אנשים מצוינים, שיהיו חלק מתנופת הגידול של החברה בישראל".

במהלך שיחתי עם הצוות שאלתי אותם מה מייחד את טרנד מיקרו ממתחרותיה. התשובה שלהם הייתה הטכנולוגיה המתקדמת של החברה, שאף זוכה, זו השנה השלישית ברציפות, בהכרה של צמרת חברות המחקר הבינלאומיות, כמו גרטנר ופורסטר. הם ציטטו בהקשר זה את פורסטר, שכתבה בשיקולי הבחירה בטרנד מיקרו כמובילה כי היא "ממשיכה להציע את החבילה הכוללת ביותר והגמישה ביותר בשוק, וממשיכה להוביל את השוק באמצעות המהפכה שעשתה במנועי האיתור והמניעה שהוסיפה לחבילה שלה, כך שכיום, הפתרון שלה לתחנות הקצה הוא הטוב ביותר בתחום".

ההכרזה של פורסטר, סיפרו לי אורחיי, פורסמה מספר חודשים לאחר שטרנד מיקרו מוצבה כמובילה בריבוע הקסם של גרטנר ל-2018 לפתרונות הגנה לתחנות קצה. הדבר מוכיח שטרנד מיקרו ממשיכה להוביל את התחום – כאמור, זו השנה השלישית ברציפות.