בא לבקר במאורת הנמר: חן זוהר, The Nest

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר חן זוהר, היזם והמקים של The Nest – הבית ליזמים צעירים.

זוהר סיפר לי על המיזם המקורי וסיפר כי The Nest הוקם במטרה לקדם את היזמות בפתח תקווה ולהוות מרכז מוביל בקהילת היזמות בארץ. כמו כן, הוא נועד למתג את אם המושבות כעיר שמעודדת חדשנות, עיר צעירה.

לדברי זוהר, הקהילה שהקים מונה יותר מ-1,500 חברים ו-22 צוותים במגוון תחומים. הוא אמר כי "הקמנו את פורום החדשנות של פתח תקווה, שמתכנס פעם בחודשיים. הפורום מורכב מפאנל מומחים מנציגי החברות הפועלות בעיר ובכל מפגש, שני יזמים מהקהילה שלנו מציגים מולו ומקבלים מחבריו פידבקים על המיזמים שלהם".

שיתופי פעולה עם המרכז הרפואי רבין ואוניברסיטת בר אילן

הוא ציין שיתופי פעולה של The Nest עם חברות שיושבות בפתח תקווה, בהן Esop ,Ctera ,Isoc, אורקל (Oracle), סייברארק, אינראקטיב ושטראוס. זוהר אמר שנציגי חברות אלה מעניקות ליזמים סיוע באמצעות מנטורים, ייעוץ, אפשרות גישה למעבדות והרצאות טכנולוגיות.

גורם נוסף שעמו יצר המיזם שיתוף פעולה הוא המרכז הרפואי רבין (שכולל, בין היתר, את בתי החולים בילינסון והשרון), "עם המנהלת האדמיניסטרטיבית, חגית הנדל, ויו"ר רשות המחקר, ד"ר בועז תדמור. אנחנו מקשרים למרכז הרפואי מיזמים שלנו בנושאים רפואיים לטובת בחינת חיבור ביניהם. שני מיזמים שלנו כבר עוברים תהליך כזה".

"עם אוניברסיטת בר אילן הקמנו צוות מהמחלקות הגיאוגרפית, הכלכלית ומנהל עסקים, על מנת לתת מענה למחקר מקיף למיפוי הצרכים של פתח תקווה על ידי סטודנטים מהאוניברסיטה. המחקר יתבצע לטובת העיר ולשימוש היזמים בה שיהיו מעוניינים לפתח מיזם עירוני. בראש הצוות עומדים ד"ר אורית רותם וד"ר ניר כהן מהמחלקה הגיאוגרפית באוניברסיטה", ציין.

"כמו כן", אמר, "אנחנו עורכים לתלמידי תיכונים בעיר שלומדים את מקצועות המחשב סיורים בחברות ההיי-טק בזק בינלאומי וסייברארק, במטרה לחבר אותם לתעשיית ההיי-טק בעיר. אנחנו גם מארחים משלחות: סטודנטים מסין שלומדים לתואר שני באוניברסיטת בר אילן וקבוצות של מכינות צבאיות, לטובת סקירת הפעילויות היזמיות שלנו. אנחנו גם עורכים סדנאות מקצועיות בנושאים: כלים משפטיים בהקמת מיזם, תכנית אופציות ליזמים וכלים טכנולוגיים לבנית אפליקציות, עם משרדי עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן-HFN, וכן עם Esop ואורקל".

פעילות נוספת היא יזמות על הבר – מפגשים חודשיים בנושאי יזמות וטכנולוגיה. בהקשר זה ציין זוהר כי "האירוע לציון שנתיים לפעילות שלנו, שהתקיים בנובמבר האחרון, היה האירוע המרכזי בשבוע היזמות העולמי שהתקיים ברחבי הארץ". כמו כן, אמר, "אנחנו עוזרים בהקמת מרכזי יזמות נוספים ושותפים בצוות ההדרכה של מרכז המבקרים של תגלית".

זוהר מנה את היתרונות שיש ב-The Nest, לדבריו, ליזמים: שותפות בתכנית המנטורינג של איגוד הדירקטורים בישראל (IDU); השתתפות בערב פיצ'ים מול משקיעים וקרנות השקעות; הפניה לתחרויות וכנסים המתפרסמים בקהילת היזמות; שיתופי פעולה ועזרה הדדית בין היזמים; הטבות ניכרות מול נותני שירותים לחברות סטארט-אפ; הצגת המיזמים בפורום החדשנות של פתח תקווה; ופרסום נרחב של כתבות על המיזמים של The Nest בפורטלי היזמות המובילים בארץ. לדבריו, "אנחנו מרכז היזמות המסוקר ביותר מכל מרכזי היזמות בישראל ב-StartIsrael & startup stadium".

הוא אמר כי גם לחברות ההיי-טק יש יתרונות משיתוף פעולה עם The Nest: חשיפה ליזמים של מרכז היזמות; חשיפה לטכנולוגיות חדשות ולמיזמים פורצי דרך; בסיס לשיתופי פעולה בין חברות; ואזור תעשיית ההיי-טק בפתח תקוה הוא השלישי בגודלו בארץ ולכן, יש בכך פוטנציאל עצום ; ותרומה חזרה לקהילה מחברה מבוססת ליזמים בתחילת הדרך.

בא לבקר במאורת הנמר: מאיר ראש, קוריאנט

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר מאיר ראש, מנכ"ל קוריאנט בישראל, יוון וקפריסין. החברה עוסקת בפתרונות לרשתות תקשורת.

בתקופה האחרונה ציין ראש שני אירועים משמחים: הוא מונה לתפקיד לפני כחודשיים, בתחילת נובמבר האחרון, ובחודש האחרון חגג יום הולדת 44. הוא נשוי ואב לארבעה ילדים, בגילאי 12, 8 ותאומות תוססות במיוחד בנות 3.5, ובעל תואר EMBA מאוניברסיטת בר אילן.

ראש הוא הרצלייני במקור, אבל מזה כעשור הוא מתגורר במושב גן השומרון, שצמוד לכרכור – "בסביבה פסטורלית ותחושת קהילתיות חמה", לדבריו. הוא סיפר לי שבשעות הפנאי שלו הוא אוהב לתופף, לשחות ולעשות פעילות ספורטיבית עם חברים.

"התחלתי את דרכי המקצועית לפני כ-20 שנים, בתדיראן תקשורת, שהפכה במהרה לאלקטל (Alcatel) העולמית ומאוחר יותר התאחדה עם לוסנט (Lucent)", ציין ראש. "כמשוחרר טרי מצה"ל, התקבלתי לתפקיד הדרכה של מרכזיות S12 ומשם עברתי לפריסייל של תחומי האופטיקה והתמסורת של אלקטל. בתפקידי זה הצלחתי להגדיל את כמות הלקוחות בכניסה לשווקים שהחברה לא הייתה בהם קודם לכן, וכן להעמיק את מגוון הפתרונות אצל לקוחות קיימים. בתפקידי האחרון באלקטל-לוסנט שימשתי כמנהל מכירות של כל מפעילי התקשורת הסלולרית. בסופו של דבר, כל מפעילי התקשורת הסלולרית בארץ היו לקוחותיי בפתרונות מגוונים ושונים, כגון תמסורת ואופטיקה, אפליקציות, שירותים מנוהלים ושירותים מתקדמים. במהלך תקופתי באלקטל-לוסנט זכיתי לעבוד תחת חסותו של קובי פז, שמאז ולאורך כל הדרך מלווה אותי כמנטור מקצועי וכדמות לחיקוי".

הוא המשיך וציין כי "לפני כחמש שנים עברתי לניהול שותפים עסקיים בסיסקו (Cisco). מאחר שסיסקו לא מוכרת פתרונות ללקוחות הסופיים באופן ישיר, אלא דרך שותפים עסקיים, ראיתי בכך אתגר משמעותי ולא פחות חשוב – השלמת החלק האחרון בפאזל האישי שלי: הבנה והובלה של כל תהליך הפעילות העסקית מול לקוחות".

הצלחה בתחום של פיתוח שותפים עסקיים מובילה את החברה לגבהים חדשים. במהלך השנים ובהתאם לשינוי בהרגלי הצריכה והרכישה של השוק, עברה צורת המכירה שינוי מהותי – במכירות המוצרים, הפתרונות והשירותים המתקדמים והמנוהלים. לדברי ראש, "חלק מהפעילות בסיסקו הייתה הבנה אסטרטגית של הפעילות העסקית של השותפים שנים קדימה, ומציאת הלימה משותפת לצרכי השוק על ידי פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. נהניתי מאוד להיות חלק מחברה בינלאומית, משפחה איכותית, שמובילה חדשנות טכנולוגית בעולם. סיימתי את דרכי בסיסקו כמנהל פיתוח עסקי של החברה בארץ".

מנהל פעילות קוריאנט בישראל, יוון וקפריסין

"בתחילת נובמבר מוניתי למנכ"ל קוריאנט ישראל – תפקיד שכולל גם את ניהול הפעילות העסקית של החברה ביוון ובקפריסין", הוסיף.

ראש ציין ש-"קוריאנט נולדה משילוב של נוקיה-סימנס עם טלאבס וסיקמור, והחלה את פעילותה בישראל ב-2014. החברה עוסקת בפתרונות לרשתות תקשורת – מעולמות התמסורת האופטיים (SDH/DWDM מתקדמים), דרך פתרונות METRO MPLS ועד לפתרונות מתקדמים בעולמות ה-SDN וה-DCI (ר"ת Data Center Interconnect). החברה היא מובילה טכנולוגית משמעותית בעולם ה-Mobile backhaul, שכולל סנכרון פנימי הדרוש לרשתות דור חמישי".

לקוריאנט, אמר, "יש יותר מ-1,800 פטנטים ומעל ל-500 לקוחות בעולם. תשע מ-10 ספקיות התקשורת הבינלאומיות הן לקוחות החברה. בין לקוחותיה בארץ נמנות רכבת ישראל ונתיבי ישראל. מיותר לציין שיש לחברה יכולות פיתוח מהמתקדמות בתחום, מערכות ניהול, שליטה ובקרה, ושירות לקוחות ותמיכה טכנית סביב השעון – כל ימות השנה".

לסיכום אמר ראש כי "אני רואה בתפקיד אתגר גדול ומשמעותי – בשימור הלקוחות וגדילה איתם, וכן חדירה ללקוחות חדשים, הן בפתרונות מסורתיים והן בפתרונות מתקדמים, תוך כדי עבודה עם שותפים עסקיים".

באו לבקר במאורת הנמר: דוד לוריא ועמית גל, ואלינור

דוד לוריא, מנכ"ל ואלינור, ועמית גל, סמנכ"ל ה-BI והפיתוח העסקי של החברה, הגיעו באחרונה לביקור במאורת הנמר, לשיחה מרתקת אודות תחום הדטה התוסס והדינמי בישראל.

הם סיפרו לי במהלך הביקור כיצד התפוצצות המידע בשנים האחרונות משפיעה על הדרך שבה ארגונים מנהלים וממנפים כיום את המידע שלהם ליצירת ערך. זאת, בד בבד עם הגידול המשמעותי במספר הטכנולוגיות החדשניות בתחום. התרשמתי שבשנים האחרונות, תמונת המצב הולכת והופכת מעניינת ומאתגרת יותר בתחום זה.

ואלינור, שמתמחה במתן שירות וביצוע פרויקטים בתחומי הענן וה-Data Platform, החלה את דרכה לפני קרוב ל-13 שנים ובארבע השנים האחרונות היא פעילה כחלק מקבוצת Comm-IT. החברה מעסיקה כ-40 עובדים, משרתת כ-150 לקוחות פעילים מהמגזרים הפיננסי, הביטחוני, הקמעוני והאקדמי וממגזרי התוכנה וההיי-טק, וביצעה מאות פרויקטים ללקוחות בארץ ובחו"ל. ואלינור היא שותפת זהב של מיקרוסופט (Microsoft) כבר יותר מעשור.

"לסייע למנמ"ר לנהל את הדטה ולשלוט בתקציבים"

לוריא סיפר לי שלאור האתגרים החדשים שנוצרו בתחום הדטה, החזון של החברה הוא לספק לארגונים את השירות המתקדם והמקצועי ביותר, שיאפשר לארגונים למצות את הפוטנציאל המקסימלי של המידע שלהם בצורה מיטבית ויעילה. בכך היא מעוניינת לסייע לארגונים להשיג ערך עסקי גבוה.

"מחלקת מערכות המידע הפכה לגורם אסטרטגי בארגון, כשהמנמ"ר חייב לעמוד ביעדים – הן בהגברת היעילות, הן בחסכון והן בהגדלת הערך עד ללקוח הקצה", אמר לוריא. "אנחנו מציעים לו 'ענן' של מומחים מקצועיים ומעודכנים, שיכולים להתמודד עם השינויים הדינמיים בתחום הדטה, ולסייע לו לנהל את המידע ולהפיק ממנו את המרב".

"הדטה בארגון משתנה כל הזמן", הוסיף גל. "ארגונים חייבים להישאר עם היד על הדופק 24 שעות ביממה על מנת לתחזק אותו, וזאת לא משימה פשוטה לבצע In-house". בהמשך לכך, הוא סיפור לי על תכנית שרות חדשנית של החברה בתחום הדטה, בה מוצעים ללקוחות מסלולים מותאמים אישית על פי היקפי השירות. "המטרה היא להתאים שירות מעולה ללקוח, לפי הדרישה שלו, וכך לסייע למנמ"ר לנהל את הדטה ולשלוט בתקציבים".

"אתגרי המיגרציה לענן וניהול הדטה בענן מחייבים התבוננות אובייקטיבית שאינה מונעת מאינטרסים של ספק זה או אחר", אמר לוריא, "גם כאן, אנחנו רואים את עצמנו כ-Trusted Advisor לארגונים – אנחנו מספקים ללקוחות שלנו ייעוץ מתוך הבנת הצרכים נטו".

לסיום, התרשמתי ש-ואלינור היא חברה שהשרות חקוק עמוק ב-DNA שלה, חברה שבוחרת לשורותיה אנשים בעלי ניסיון מקצועי וידע נרחב בתחומי הדטה והענן, על מנת לאפשר ללקוחותיה להתמודד עם האתגרים המורכבים שעומדים בפניהם בתחומים אלה.

חנוכת אוויה החדשה – וחג החנוכה באוויה; חלק ב'

באוויה ישראל ניצלו את החנוכה כהזדמנות לחגוג לא רק את החג, אלא גם את התארגנותה מחדש של החברה ● הרבה חיוכים ואיחולים נצפו במשרדי החברה בחולון

אוויה (Avaya) השלימה בשבוע שעבר בהצלחה את שינוי מבנה החוב שלה, וכך ניצלה מפשיטת רגל וסיימה את פרק ההתארגנות מחדש שלה על פי Chapter 11 – כשנה לאחר שהגישה את הבקשה בארצות הברית.

ענקית התקשורת והרישות הכריזה על צוות חדש ועל הנהלה חדשה, שיממשו את אסטרטגיית הצמיחה שלה וישקיעו בשווקים שבהם היא בולטת: קונטקט סנטר ותקשורת אחודה. ג'ים צ'יריקו, המנכ"ל והנשיא, סיפר לעובדיו שהחברה חוזרת לשוק במלוא המרץ.

אוויה הוקמה לפני כ-16 שנים ומחזור המכירות שלה עומד על חמישה מיליארד דולר. חברת הענק מעסיקה כ-9,000 עובדים, בהם יותר מ-200 בישראל, ונמצאת בתנופת גידול וגיוס מחודשת.

משרדי אוויה ומעבדות הפיתוח שלה בישראל שוכנים, קומה מעל קומה, במגדלי עזריאלי בחולון. את הפעילות העסקית בארץ מנהל רפי שקולניק ואת המעבדות – גיא גדניר. באחרונה נכחתי באירוע החנוכה במשרדי החברה בחולון, בו הרמנו כוסית וחגגנו את חזרתה של אוויה במלוא הכוח והמרץ.

מימין: עובד במרכז הפיתוח ממסיימי המסלול של טק קריירה, שמכשיר יוצאי אתיופיה להיי-טק (שזכר את הנמר מהרצאת מוטיבציה איך להצליח בשוק ההיי-טק) וגיא גדניר, מנהל מרכז הפיתוח של אוויה בישראל. צילום: פלי הנמר

מימין: עובד במרכז הפיתוח ממסיימי המסלול של טק קריירה, שמכשיר יוצאי אתיופיה להיי-טק (שזכר את הנמר מהרצאת מוטיבציה איך להצליח בשוק ההיי-טק) וגיא גדניר, מנהל מרכז הפיתוח של אוויה בישראל. צילום: פלי הנמר

רפי שקולניק, מנהל הפעילות העסקית של אוויה בישראל, עם קווי המוצר של אוויה. צילום: פלי הנמר

רפי שקולניק, מנהל הפעילות העסקית של אוויה בישראל, עם קווי המוצר של אוויה. צילום: פלי הנמר

גיא גדניר, מנהל מרכז הפיתוח של אוויה בישראל, מברך את העובדים לחג החנוכה ולחנוכת אוויה החדשה. צילום: פלי הנמר

גיא גדניר, מנהל מרכז הפיתוח של אוויה בישראל, מברך את העובדים לחג החנוכה ולחנוכת אוויה החדשה. צילום: פלי הנמר

לחלק א' לחצו כאן.

באו לבקר במאורת הנמר: גלעד חבר ובני סלע, אריקום

השבוע ביקרו אותי במאורת הנמר גלעד חבר, סמנכ"ל המכירות של אריקום באזור EMEA, ובני סלע, מנהל המכירות שלה בישראל ובאפריקה.

חבר וסלע סיפרו לי בפגישה, שאינה הראשונה בינינו, על החידושים והדגשים העכשוויים בפעילותה של אריקום בתחום הסייבר, במיוחד בעקבות השקתו באחרונה של Ericom Shield – פתרון אבטחת הגלישה באינטרנט שלה.

החברה, וזה דבר ידוע בתעשייה, מציעה מוצרים בתחומי הקישוריות והגישה מרחוק, אבל הפעם דיברנו על התחום החדש יותר בפעילותה, שצובר תאוצה – הסייבר, כאמור. חבר וסלע תיארו כיצד רוב החברות כיום משיגות מידה מסוימת של הגנה על מערכות הקצה באמצעות שכבות אבטחה מרובות, כגון פיירוול ואנטי וירוס, אולם רוב פתרונות האבטחה בשוק הם בעיקר תגובתיים – דבר שמשאיר אותן פגיעות למתקפות כופר ותוכנות זדוניות אחרות, שחודרות באמצעות הדפדפן או דרך קישור לאתרים זדוניים שנשלח במייל.

"שכבת הגנה נוספת"

השניים ציינו שאריקום פעילה כבר יותר משלוש שנים בתחום וצברה עשרות לקוחות המשתמשים במוצרי האבטחה שלה. לדבריהם, השקתו של Ericom Shield מחזקת באופן דרמטי את הגנת הסייבר הארגונית, עם בידוד מרוחק של הדפדפן, ובכך חוסמת את האיומים הנפוצים ביותר – מתקפות כופר, נוזקות ותכנים זדוניים אחרים.

"בידוד הדפדפן", הסביר סלע, "מאפשר שכבת הגנה נוספת ומשמעותית מעל אמצעי ההגנה הקיימים, ומפחית באופן בולט את השפעת הגורם האנושי במשוואת האבטחה".

עוד הוא אמר כי "טכנולוגיית Remote clientless Browser Isolation נחשבת בעיני רבים, וכמובן בעיני חברות מחקר בולטות כמו גרטנר (Gartner), לטכנולוגיה המבטיחה ביותר למניעת מתקפות אינטרנט באמצעות משתמש הקצה. היכרותה של אריקום עם שווקי ה-IT ואבטחת המידע ממשיכה לחזק את נוכחותה של החברה בתחום וממצבת אותה כחברה דינמית, זריזה ומחדשת".

סלע הוסיף ש-"האתגר שלנו הוא יצירת הסינרגיה המתבקשת בין קישוריות ואבטחת מידע – שני תחומים שנדרשים לפרודוקטיביות ושרידות של ארגונים ומשתמשים, שלכאורה באים האחד על חשבון השני".

חבר ציין שפתרון הגלישה המאובטחת של אריקום ניתן לפריסה גם בארגון עצמו וגם בענן, ובכך מאפשר גמישות והתאמה אופטימלית. "אנחנו חושבים ומשיקים פתרונות בראש וראשונה לבסיס הלקוחות וצבר השותפים העסקיים שלנו – וממנפים את הנסיון והטכנולגיה לקראת השלב הבא בהתרחבות החברה", אמר.

יצוין שאריקום פרוסה במקומות רבים בעולם: יש לה סניפים בארצות הברית, בריטניה, רומניה וישראל, ושותפים עסקיים באירופה, אסיה, אפריקה ודרום אמריקה.

חנוכת אוויה החדשה – וחג החנוכה באוויה; חלק א'

באוויה ישראל ניצלו את החנוכה כהזדמנות לחגוג לא רק את החג, אלא גם את התארגנותה מחדש של החברה ● הרבה חיוכים ואיחולים נצפו במשרדי החברה בחולון

אוויה (Avaya) השלימה בשבוע שעבר בהצלחה את שינוי מבנה החוב שלה, וכך ניצלה מפשיטת רגל וסיימה את פרק ההתארגנות מחדש שלה על פי Chapter 11 – כשנה לאחר שהגישה את הבקשה בארצות הברית.

ענקית התקשורת והרישות הכריזה על צוות חדש ועל הנהלה חדשה, שיממשו את אסטרטגיית הצמיחה שלה וישקיעו בשווקים שבהם היא בולטת: קונטקט סנטר ותקשורת אחודה. ג'ים צ'יריקו, המנכ"ל והנשיא, סיפר לעובדיו שהחברה חוזרת לשוק במלוא המרץ.

אוויה הוקמה לפני כ-16 שנים ומחזור המכירות שלה עומד על חמישה מיליארד דולר. חברת הענק מעסיקה כ-9,000 עובדים, בהם יותר מ-200 בישראל, ונמצאת בתנופת גידול וגיוס מחודשת.

משרדי אוויה ומעבדות הפיתוח שלה בישראל שוכנים, קומה מעל קומה, במגדלי עזריאלי בחולון. את הפעילות העסקית בארץ מנהל רפי שקולניק ואת המעבדות – גיא גדניר. באחרונה נכחתי באירוע החנוכה במשרדי החברה בחולון, בו הרמנו כוסית וחגגנו את חזרתה של אוויה במלוא הכוח והמרץ.

הכניסה למשרדיה בחולון של אוויה החדשה - לאחר היחלצותה מפשיטת רגל. צילום: פלי הנמר

הכניסה למשרדיה בחולון של אוויה החדשה – לאחר היחלצותה מפשיטת רגל. צילום: פלי הנמר

המגדל שבו נמצאים המשרדים ומרכז הפיתוח של אוויה במגדלי עזריאלי בחולון. צילום: פלי הנמר

המגדל שבו נמצאים המשרדים ומרכז הפיתוח של אוויה במגדלי עזריאלי בחולון. צילום: פלי הנמר

קיר תצוגה במרכז המבקרים של אוויה ישראל, עם מגוון מוצרי קולבורציה ושיחות ועידה בווידיאו - המבוססים, בין היתר, על רכישת רדוויז'ן הישראלית. צילום: פלי הנמר

קיר תצוגה במרכז המבקרים של אוויה ישראל, עם מגוון מוצרי קולבורציה ושיחות ועידה בווידיאו – המבוססים, בין היתר, על רכישת רדוויז'ן הישראלית. צילום: פלי הנמר

גיא גדניר, מנהל מרכז הפיתוח של אוויה בישראל. צילום: פלי הנמר

גיא גדניר, מנהל מרכז הפיתוח של אוויה בישראל. צילום: פלי הנמר

המשך יבוא…

באו לבקר במאורת הנמר: נתי אברהמי, חיים סלע ודוד שטרית

באו לבקר במאורת הנמר: נתי אברהמי, מנכ

טלדור וכרמי ידע משיקות בימים אלה פעילות מסקרנת, ושלושה מבכירי החברות הגיעו באחרונה לבקר במאורת הנמר ולהציג לי אותה: נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור, חיים סלע, סמנכ"ל ומנהל אגף BPO בחברה, ודוד שטרית, מנכ"ל ושותף מייסד של כרמי ידע.

טלדור היא אחת מחברות ה-IT המובילות בשוק הישראלי וכרמי ידע מתמחה בפיתוח הדרכה ופתרונות למידה מתקדמים. במסגרת שיתוף הפעולה בין השתיים, הן מקימות פעילות הדרכה מבוססת Deep Learning, שתעניק שירות לחברות, ארגונים וגופים ממשלתיים וציבוריים.

אברהמי וסלע סיפרו לי שהפעילות הזו מהווה נדבך נוסף בעולם הפתרונות המגוון שמציגה טלדור ללקוחותיה במגזרים הציבורי והפרטי, ובכך מסייעת להם למנף את עבודתם ולפתח נכון יותר את הידע והקריירה של עובדיהם. זאת, על בסיס ההבנה שסוד ההצלחה העסקי טמון בהבנייה והנגשת הידע באמצעות פתרונות למידה מתקדמים המבוססים על קפסולות למידה, למידה היברידית, סרטונים ולמידה מתוקשבת.

לדברי אברהמי, "כחלק מהתמודדות עם אתגרי המחר, אנחנו רואים חשיבות גדולה בתכניות חינוכיות מהסוג הזה. אין לנו ספק שהשתתפותם של הארגונים והגופים העסקיים, הממשלתיים והציבוריים בתכנית תייעל את עבודתם, על ידי הקניית כלים חדשים".

פתרונות למידה רבים ומולטי דיסציפלינריים

האימקפט של התכנית צפוי להיות גדול, אמרו השלושה, מאחר שבין לקוחות טלדור נמנים יותר מ-1,000 חברות, ארגונים ומוסדות ממשלה וציבור. הם סיפרו לי שפעילות ההדרכה תעסוק בהבניית ידע, הקנייתו וניהולו, באמצעות פתרונות למידה רבים ומולטי דיסציפלינריים. התכנית החדשה תכשיר ותסמיך צוותים בארגונים לביצוע משימות מסוימות ותסייע להם להטמיע טכנולוגיות חדשות, לרבות פיתוח ותפעול סביבת לימוד חדשה, ניהול מערכי הדרכה, ייעוץ ארגוני-תהליכי ופיתוח וליווי תהליכי למידה.

לצוות ההדרכה בתכנית יכולות ניהול ותפעול של מערכות גדולות ומורכבות, ויותר מ-100 שנים מצטברות של ניסיון בניהול ובפיתוח פרויקטים בארגונים שונים, בהם משרדי ממשלה, רשויות ויחידות סמך, רשויות מוניציפליות, ארגונים חברתיים, ארגוני בריאות, גופים פיננסיים, גופים טכנולוגיים ומוסדות אקדמיים.

יצוין כי הפעילות תנוהל על ידי שטרית, שבמסגרת תפקידו יהיה אחראי על ההקמה, הניהול והפיתוח העסקי שלה בארץ ובחו"ל. ניסיונו העשיר יסייע לטלדור להפוך לשחקן מרכזי בישראל בשוק ההדרכה ופיתוח תהליכי הלמידה המתקדמים. שטרית הוא מומחה לטכנולוגיות עסקיות, שיווק ופיתוח הדרכה, ומביא עמו ניסיון של יותר מ-25 שנים בהובלת פרויקטים בתחום הייעוץ העסקי והארגוני, פיתוח הדרכה וטכנולוגיות עסקיות. בנוסף, הוא קיבל אות הוקרה עולמי של סאפ (SAP) בתחום האקדמיה – SAP Visionary Member.

מנכ"ל קומוולט, אומת הסטארט-אפ והקשר היהודי שלו

בוב האמר, מנכ"ל ונשיא קומוולט (Commvault), שמספקת פתרונות הגנת וניהול מידע לארגונים, ביקר באחרונה בישראל בפעם הראשונה. במסגרת ביקורו, כמצופה מהמנכ"ל העולמי, הוא הגיע לסניף הישראלי של החברה. כמו כן, הוא נפגש בביקורו בן השבוע עם לקוחות מקומיים של קומוולט, שותפים עסקיים וסטארט-אפים ישראליים שפועלים בתחום אחסון הנתונים ומשתפים פעולה עימה.

בפגישה בין האמר למשה ינאי, מנכ"ל ויו"ר אינפינידט, שנערכה במטה החברה בהרצליה, שוחחו השניים על עתיד המידע העולמי והטכנולוגיה שתאפשר לארגונים למצות את הפוטנציאל האמיתי שלהם – באמצעות אחסון מידע מתקדם בנפח אדיר, אמינות וביצועים גבוהים. בהזדמנות זאת סיפר האמר שרעיונות חדשניים רבים שמגיעים מישראל מוצאים את דרכם למרכז המו"פ של קומוולט בניו-ג'רזי ומשביחים את הפלטפורמה של החברה.

במהלך הביקור סייר האמר באוניבריסטת בר אילן, שם הוא נפגש עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריה צבן, ושמע על הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים, כולל מאיץ החלקיקים שפועל בה. בנוסף, הוא ביקר בארגונים בטחוניים שמשתמשים בפתרונות הגנת הנתונים וניהול המידע של קומוולט. שיאי ההתרגשות נרשמו כשהאמר ביקר ביד ושם ובכותל המערבי – שם הוא גם הניח תפילין.

במהלך האירועים הוא סיפר על ילדותו כילד יהודי שנולד בברוקלין ועל החינוך שקיבל בבית ספר דתי.

כמו כן, מנכ"ל קומוולט השתתף באירועי הלקוחות השנתיים של הסניף הישראלי, שכללו ארוחת ערב חגיגית לעשרות לקוחות נבחרים וביום למחרת את האירוע השנתי, שהתקיים באווניו, בו לקחו חלק כ-500 איש.

את השבוע המוצלח סיכם האמר בארוחת ערב עם הצוות הישראלי של קומוולט בביתו של השף ניר צוק ביפו.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונה.

בוב האמר, מנכ"ל קומוולט, בפגישה עם משה ינאי, מנכ"ל ויו"ר אינפינידט. צילום: דליה שוורץ

בוב האמר, מנכ"ל קומוולט, בפגישה עם משה ינאי, מנכ"ל ויו"ר אינפינידט. צילום: דליה שוורץ

באה לבקר במאורת הנמר: אורטל ליבלר-קדוש, רד-האט

לפני ימים אחדים באה לבקר במאורת הנמר אורטל ליבלר-קדוש, מנהלת השיווק של רד-האט (RedHat) בישראל, ביוון ובקפריסין. היא הגיעה למאורה אחרי הצלחת מפגש פורום Red Hat Israel 2017, בהשתתפות של כ-1,000 מקצוענים, ולאחר שהשתתפה במפגש השיווק האירופי של החברה.

ליבלר-קדוש הייתה חלק ממחלקת האירועים של אנשים ומחשבים במשך מספר שנים, כך שמאורת הנמר והסביבה כולה אינן זרות לה. ובכל זאת, הייתה זו הפעם הראשונה שבה היא ישבה בחדרי כלקוחה וכחברה לענף, ולא כעובדת. בהחלט מרענן.

יצוין כי ליבלר-קדוש הגיעה לרד-האט עם ניסיון נרחב בעולמות השיווק, בחברות כמו היטאצ’י (Hitachi) ונטלי שירותי רפואה. היא עובדת ברד-האט ישראל, השוכנת ברעננה ומונה כ-200 עובדים. פעילות החברה בארץ כוללת את ניהול הפעילות העסקית לאגן הים התיכון וישראל, בהובלתו של דן טולדנו, ואת מרכז הפיתוח העולמי של החברה לטכנולוגיות וירטואליזציה, בניהולה של מיקי קנת.

כניסתה של ליבלר-קדוש לתפקיד מנהלת השיווק של רד-האט בישראל, ביוון ובקפריסין לא הייתה עניין של מה בכך. לא רק שהיא נכנסה לנעליה הגדולות של אלינור כהן, שמילאה את התפקיד במשך שלוש שנים, אלא היא עשתה זאת בזמן קצר ביותר, לפני מפגש הפורום השנתי הגדול של החברה, ויחד הן גרמו לזה לקרות.

מפגש הפורום התקיים זו השנה השלישית, בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים LAGO בראשון לציון. כ-1,000 מנהלים בכירים ואנשי הענף הגיעו לחוות וללמוד על הטכנולוגיה החדשנית של רד-האט – גידול של 20% במספר המשתתפים לעומת השנה שעברה. ניהול הפרויקט הגדול והמורכב הזה משלב את רד-האט העולמית ונהליה, העבודה עם אנשי המשרד המקומי ומרכז הפיתוח ברעננה, וכן עבודה מול שותפי החברה. הכנס זכה לשבחים רבים מפי טולדנו ומהאורחים הרבים מרד-האט העולמית, שהגיעו לכנס. אני מצטרף למשבחים ומסיר את הכובע (האדום, כמובן) בפני ליבלר-קדוש.

סדנה של מיקרוסופט לעיתונאים – Tips & Tricks

נציגי כלי תקשורת הגיעו באחרונה למתחם WeWork ברחוב אבן גבירול בתל אביב, ולמדו מאנשי מיקרוסופט כיצד להשתמש נכון ובצורה יעילה בכלי Office 365 ● הנמר היה, ראה ולמד

מיקרוסופט (Microsoft) קיימה באחרונה סדנה לעיתונאים לכלי Office365. מרתון הלימודים התקיים בשיתוף עם ארגון העיתונאים במתחם הסטארט-אפים החדש של החברה, StartHub, ב-WeWork שברחוב אבן גבירול בתל אביב.

במהלך הסדנה, שהנחתה רויטל טרבולוס, זכו עשרות המשתתפים להדגמה של Tips & Tricks לכלי Office 365 ולאפשרויות היישום שלהם בעבודה העיתונאית. בין הכלים שהודגמו היו OneDrive ,OneNote, וורד (Word) ופאואר פוינט (Power Point).

רויטל טרבולוס מרצה ומדגימה טיפים וטריקים. צילום: פלי הנמר

רויטל טרבולוס מרצה ומדגימה טיפים וטריקים. צילום: פלי הנמר

לאחר מכן, ערכה עדי קריסטל, מנהלת תחום Office 365 במיקרוסופט ישראל, הדרכה על השימוש בלינקדאין (LinkedIn), אותה רכשה מיקרוסופט לפני כשנה וחצי, והציגה דמו של האינטגרציה של הרשת החברתית המקצועית עם יישומי Office. בסוף הסדנה נחשפו האורחים לפתרונות המציאות הרבודה והמציאות המעורבת של מיקרוסופט, בסשן חדשנות שערך רון קלדס, מנהל ה-StartHub.

רון קלדס מנהל מתחם StartHub. צילום:פלי הנמר

רון קלדס מנהל מתחם StartHub. צילום:פלי הנמר

Office 365 הוא כלי הפרודוקטיביות הענני של מיקרוסופט, שמאפשר שיתוף פעולה ושיתוף תכנים באופן אינטואיטיבי, בהתאם לאופי העבודה הדינמי הקיים כיום, תוך יכולת חיבור מכל מכשיר ושמירה על אינטגרליות והמשכיות עבודה מכל מקום. הפלטפורמה עומדת בסטנדרטים גבוהים של אבטחה ומשלבת יכולות בינה מלאכותית בכל הכלים – מה שיוצר חוויית משתמש טובה. דוגמה לכך ניתן למצוא באינטגרציות בין לינקדאין ל-וורד בעריכת וכתיבת קורות חיים בכלי חדש שנקרא Resume Assistant, כאשר הלינקדאין מזין לקורות החיים ב-וורד את השיטות המומלצות בתחום, הנהוגים כיום בעולם.

מתחם הסטארט-אפים החדש של מיקרוסופט, StartHub, ב-WeWork אבן גבירול בתל אביב. צילום: פלי הנמר

מתחם הסטארט-אפים החדש של מיקרוסופט, StartHub, ב-WeWork אבן גבירול בתל אביב. צילום: פלי הנמר