בא לבקר במאורת הנמר: ניר שלום, AT&T ישראל

בא לבקר במאורת הנמר: ניר שלום, מנכ

ניר שלום, מנכ"ל מרכז הפיתוח של ענקית התקשורת AT&T בישראל, בא באחרונה להתארח במאורת הנמר. הוא סיפר לי שבספטמבר השנה יחגוג מרכז הפיתוח 10 שנים של פעילות בארץ.

לדברי שלום, הקשר ההדוק בין ענקית התקשורת למדינת ישראל התחיל כש-AT&T רכשה את מלוא הבעלות על חברה ישראלית קטנה בשם אינטרווייז. באותה התקופה מנתה אינטרווייז כ-60 עובדים ישראלים, שכולם נקלטו בתוך AT&T כבר במעמד המיזוג. כך נולד מרכז הפיתוח הישראלי של AT&T. המרכז, שממוקם בקריית שדה התעופה, גדל, התפתח והתרחב לאורך השנים, וכיום הוא מונה מאות רבות של עובדים.

כיום, אמר שלום, מרכז הפיתוח נמצא בחזית הטכנולוגית של כל תחומי העשייה של AT&T העולמית; בין אם מדובר במעבר שלה מהיותה חברת חומרה לחברה המרכזת את מאמציה בתוכנה, ובתוך כך מהפיכת הרשת החכמה שהתחילה מחזון של AT&T ובהמשך סחפה אחריה את התעשייה כולה, או אם מדובר בעולם החדש של תכנים ובידור ובחוויית הצפייה בווידיאו וב-VOD. מרכז הפיתוח הישראלי נמצא במרכזו של כל תחום בו AT&T העולמית רואה את עצמה בעתיד: Big Data ,Data Analytics, אינטרנט של הדברים, אינטליגנציה מלאכותית ועוד.

איך אתה רואה את 10 השנים הבאות?
"במבט לעתיד, אני רואה מול עיניי שלוש מטרות עיקריות: הראשונה ביניהן היא להמשיך לשחק תפקיד מרכזי ומשמעותי בפיתוח הטכנולוגי של AT&T העולמית. דוגמה קרובה היא כל הקשור לרשת הדור הבא – 5G, שללא ספק תחולל מהפכה נוספת בעולם התקשורת, ותביא איתה בשורה לתעשיית האינטרנט של הדברים. אנחנו, במרכז הפיתוח, עובדים כבר כיום על פתרונות לאתגרים שבעיבוד מהיר ומדויק של נתונים בזמן אמת, עם מעט מאוד השהייה. קוראים לזה מחשוב קצה והיישומים בלתי מוגבלים: מכוניות אוטונומיות, מציאות מדומה, תשתיות לערים חכמות וכל מה שנשמע לנו עד לא מזמן כמו מדע בידיוני. הידיעה שאתה עובד כיום על טכנולוגיות חדשניות, שישנו את העולם מחר, היא שמבטיחה את מירב הסיפוק והמוטיבציה של כל עובד ועובדת של AT&T בישראל.

הנכס החשוב ביותר וגאוותינו הגדולה הם העובדים והעובדות שלנו. לא בכדי, שאיפתי השנייה ל-10 השנים הבאות סובבת סביב רווחתם ושביעות רצונם ממקומם איתנו. אחת הדרכים לאפיין את מרכז הפיתוח היא בכינויו בית הספר לפיתוח תוכנה. אנחנו משקיעים המון בהעצמת העובדים שלנו, בהעשרת הידע המקצועי שלהם ובפיתוח יכולותיהם. חשוב לציין שרמת תחלופת העובדים אצלנו נמוכה משמעותית ביחס לשוק ההיי-טק המקומי. בעיניי, אין הוכחה טובה מזאת לרמת המצוינות שלנו, ואין תמורה גבוהה מזאת להשקעה שלנו בכוח האדם.

הנושא השלישי שאני מציב בפניי כמטרה לעתיד, הוא להמשיך ולחזק עוד יותר את התרומה של AT&T בישראל לתעשייה ולמדינה. אנחנו רואים בעצמינו חלק בלתי נפרד, לא רק משוק ההיי-טק המקומי, אך גם מהאקלים החברתי של מדינת ישראל. לדוגמא, אנחנו מקפידים לשלב עובדים ממגזרים חברתיים שונים על מנט לייצר סביבת עבודה מגוונת, שוויונית ופורייה יותר. אני רואה בכך את חובתי האישית, גם בתור ישראלי ובוודאי בתור מנכ"ל AT&T בישראל".

כיצד אתם חוגגים את יומולדת העשור?
"בתחילת ספטמבר ארגנו לעובדים שלנו אירוע גדול במיוחד בשדות ים, בהשתתפות כמה מהאומנים הגדולים בישראל ועוד הרבה הפתעות מרגשות".

בא לבקר במאורת הנמר: ארז אהרוני, הנמר שבפנים

בא לבקר במאורת הנמר: ארז אהרוני, הנמר שבפנים

ארז אהרוני, הנמר שבפנים, הגיע באחרונה לבקר את פלי הנמר, מפתח תורת הנמר. הביקור התקיים לקראת הסדנה "איך להיות היזם המועצם ולא אחד סתם. להיות: מנהיג, יזם, מוכר ונמר – ולהצליח יותר", שתתקיים בקרוב.

אהרוני הוא המייסד והבעלים של מועדון טייגרס טאקוונדו, מאסטר בכיר (חגורה שחורה דאן 4), אלוף ישראל מזה 20 שנים וחמישי באירופה למשקל כבד (ב-2006). הוא פיתח שיטה חדשה, שנקראת הנמר שבפנים.

הוא סיפר לי שהשיטה נוצרה מהשילוב המופלא של עולמות אומנויות הלחימה, הרוח, היהדות, הזן והבודהיזם. דרך טכניקות ייחודיות היא מאפשרת ללמוד בפשטות דרכים להפחתת הלחץ והחרדות, ולהעלאת המוטיבציה וההצלחות.

כל אחד יכול לקבל כלים פשוטים ברורים להגשמה עצמית וקבוצתית, עבודה וחיים בזרימה והצלחה מעשית הלכה למעשה.

לדבריו, "שיטת הנמר שבפנים היא פריצת דרך של ממש בתחום הפיתוח המנטאלי. בשיטה זו לומדים איך להקשיב לקולות הפנימיים המלווים אותנו, לשבור פרדיגמות מעכבות, להסיר מחסומים רגשיים ומנטאליים, למקד את עצמנו על הדברים החשובים לנו, להעצים את עצמנו ואת הסובבים אותנו, לרבות בן/בת הזוג, ילדינו, עובדינו, חברינו ומשפחתנו הרחבה, ועד לשכן הנרגן שמחמיץ פנים בכל פעם שאנחנו נתקלים בו בחדר המדרגות".

אהרוני ציין שהשיטה כוללת את הכלים הבאים: נוסחת ההצלחה – איך להצליח בכל דבר שאנחנו ממוקדים עליו; נמר שחור / נמר לבן – איך להקשיב לקולות הפנימיים שלנו ולגייסם להעצמתנו ולהגשמתנו; טכניקת הבצל – הטכניקה לאימון כל יכולת מהבסיס ועד לטופ; הצטרפות והובלה – היכולת להוביל את האחר למקום הרצוי על ידינו (מצוין להורים, צוותי משא ומתן, אנשי מכירות, מנהלים ומורים); עקרון הפולס – טכניקה מחוללת תהליכים פנימיים נבחרים; חמשת המופלאים – זיהוי ועבודה עם החוזקות שלנו ושל סובבינו; חוק האיזון – הדרך הקלה והפשוטה לאזן כל דבר, החל מהאיזון המנטאלי שלנו ועד לאיזון חשבון הבנק לנקודה הרצויה; ו-"ווינר שוט" – התמודדות עם כישלון והפיכתו למנגנון הצלחה מובטחת.

את כל הנ"ל ועוד ניתן להשיג בפשטות עם שיטת הנמר שבפנים, שמשלבת תרגילים חווייתיים מעולם אומנויות הלחימה, למידה מואצת קוגניטיבית ותהליך התחברות רגשי אל עצמכם.

"השינוי: חדשנות שעטופה ביכולת מחשבה והבנת הלקוח"

דורון גיגי, מנכ''ל יעל תוכנה. צילום: כפיר סיון

"הצורך בחדשנות שיודעת להפוך רעיון לערך ולהטמיע אותו באופן שמייצר תועלת עבור הלקוחות", אמר דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על פעילות הקבוצה, רכישות והשקפותיו על עולם ה-IT

"אנחנו חיים במציאות דינאמית, של שינויים מרחיקי לכת בעולם ה-IT. היכולת להתמודד עם השינויים דורשת לעתים קרובות חשיבה יצירתית וצוות שיכול להסתגל מהר בעת הצורך, וחשוב מזה – לזהות מגמות ולנסות להקדים את התחרות באמצעות היערכות לבאות", כך אמר דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל.

לדברי גיגי, "ארגונים חווים בימינו את הטרנספורמציה הדיגיטלית ועוברים בעצמם את המהפכות שמדברים עליהם. השינוי המשמעותי בעיניי הוא חדשנות שעטופה ביכולת הקשבה והבנת הלקוח וצרכיו, כזו שיודעת להפוך רעיון לערך ולהטמיע אותו באופן שמייצר תועלת עבור הלקוחות".

"אנחנו נמצאים שם כדי לסייע להם להפוך לארגונים גמישים יותר המותאמים לעידן זה עם הכלים העוצמתיים ביותר ועם כוח אדם מתאים שהוכשר לכך", אמר. "יעל מכירה היטב את עולמות האנטרפרייז המורכבים ויודעת לתת מענה נכון בעולמות הדיגיטל ובאלה המשיקים להם".

כמעט שנתיים אחרי כניסתך לתפקיד, מה אתה יכול לספר על קבוצת יעל של היום?
"קבוצת יעל של היום מתמודדת בעידן של שינוי, מבינה זאת היטב ואני מקווה שאנחנו עומדים בקצב. ביצענו ואנחנו עדיין מבצעים שורה של מהלכים בתחומי הענן, האנליטיקה וה-Big Data, הסייבר ואבטחת המידע, ופתרונות דיגיטליים לארגונים.

בשנת 2016 עמדנו יפה ביעדים העסקיים תוך כדי צמיחה – אורגנית ולא אורגנית – במצבת כוח האדם, עם רכישות משמעותיות ופרויקטים רבים ויפים, ואני צופה שגם 2017 תסתיים כך.

במקביל לעשייה, לצמיחה האורגנית ולרכישות, עברנו תהליך של מיתוג מחדש, המכנס תחתיו את כלל החברות בקבוצה תחת המותג Yael Group, על מנת לחזק את קבוצת יעל כמותג העל שמתרחב ומתחזק עם השנים".

תוכל לספר על הרכישות והפעילויות החדשות?
"ודאי. הרכישות אצלנו נעשות כחלק מהאסטרטגיה העסקית של הקבוצה לצמוח בתחומי פעילות, המהווים מנוף עסקי ללקוחותינו, ובאופן המתאים ל-DNA של קבוצת יעל, בתחומים שאותם הזכרתי קודם.

ב-2016 רכשנו את אקטיביו (Actiview), שעוסקת בתחומי ה-BI והאנליטיקה, בתשתיות DWH & Big Data, פתרונות תכנון פיננסי, ניהול סיכונים, Marketing Intelligence ושירותי מדעי נתונים.

אקטיביו מונה כיום כ-150 עובדים והיא מהווה צמיחה לא מבוטלת לקבוצה. בין לקוחותיה הבולטים ניתן למנות את משרד האוצר, אמדוקס, טבע, הבנקים הפועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי-טפחות, מנורה מבטחים ואורבוטק.

באותה השנה רכשנו את חברת הדיגיטל אינטיגו (Intigo), המתמקדת במתן פתרונות דיגיטליים לארגונים, שכוללים בניית אפליקציות, אתרי אינטרנט ומסחר ופורטלים מורכבים. פעילות החברה הוטמעה ביעל תוכנה ואחד הפרויקטים המתוקשרים שלה השנה היה הקמת פורטל ההנגשה עבור ארכיון המדינה, שחשף חומרים מפרשת ילדי תימן ואחרים. החברה הקימה פרויקטים ופורטלים מורכבים ומוצלחים עבור הספרייה הלאומית, רשת עמל, הטכניון, מוזיאון מגדל דוד, פרויקט נר ושם ועוד רבים.

בנוסף, בתחילת 2016 הקמנו את פעילות הענן של יעל – Cloudnow. זו פעילות בעלת אופי שונה מפעילויות הליבה שלנו, בכך שהיא פונה לקהלים אחרים וחדשים – ובאופן אחר. הפעילות משלבת גישה של סטארט-אפ עם היציבות, התמיכה הניהולית והמקצועית והגב הפיננסי של קבוצת יעל. הפעילות קורמת עור וגידים ולקוחות רבים ומגוונים מצטרפים אליה.

לאחרונה, ולאחר מגעים של מספר חודשים, רכשנו את SmartSoft, המתמחה באבטחת מידע ומציעה פתרונות ניהול זהויות והזדהות אחידה, הרשאה ובקרת גישה, טיפול בנוזקות ופתרונות משלימים. בשלוש השנים האחרונות גדלה SmartSoft הן בהיקפי הפעילות והן במבחר המוצרים אותם היא מייצגת ומטמיעה. רשימה חלקית מלקוחותיה הבולטים: רשות שדות התעופה, צה"ל, כלל, דיסקונט, ישראכרט ושירותי בריאות כללית.

שתף אותנו בפרויקטים חדשים ובולטים במיוחד?
"אנחנו נמצאים בעיצומו ולקראת עלייה לאוויר (שנת הלימודים הקרובה) של פרויקט ERP מקיף ומורכב באורט.

במהלך השנה וחצי האחרונה עלינו לאוויר בהצלחה עם פרויקטים גדולים ומורכבים, כגון: ניהול מבוטחים בכללית, אינטגרציה בקופת חולים מאוחדת ופרויקטי BI עם Spotfire.

בתחומי ה-CRM והקונטקט סנטר היו לנו מספר פרויקטים מרכזיים, ביניהם בבנק יהב, ב-yes ובפנגו, עם Megacenter.

בתחום ה-ECM וניהול טפסים חכמים דיגיטליים, עלינו לאוויר בחברת החשמל, במספר רשויות מקומיות ובפוינטר.

בעולם היישום הפיננסי – עלינו לאוויר עם שישה פרויקטים בעולם ה-XBRL בבנקים ובחברות אשראי, שבעה פרויקטים בתחום הבקרה הפיננסית בבנקאות ובגופים ממשלתיים ופרטיים, על בסיס התמחות ב-CDM, ופרויקט פריוריטי (Priority) בבונטור.

בתחומי ה-BI והאנליטיקה – פתחנו משרד בבוסטון והרחבנו את הפעילות אצל הלקוחות הגדולים הקיימים ובקרב לקוחות חדשים. כ-40% מהכנסות אקטיביו הגיעו מפעילות חדשה, מאז הצטרפותה לקבוצה.

כמו כן, אנחנו ממשיכים לתמוך ולהתרחב בפרויקטים מרכזיים, כגון: עומרי, זהר ו-ATD בשירותי בריאות כללית ובמערכות מלח"א באופק בחיל האוויר.

בעולם התשתיות – יצרנו התמחות בפתרונות הטכנולוגיים של EMC לצד פתרונות דל (Dell). בנוסף, הרחבנו את מעגל הלקוחות בכמה עשרות לקוחות חדשים.

השנה זכינו שוב בפרס שותף השנה של דל בתחום השירות, וזכינו בפרס שותף השנה של טיבקו (Tibco) בתחום המצוינות באינטגרציה, כחברה המסייעת ללקוחותיה בחתירה לחדשנות ומעבר לדיגיטל".

מה התוכניות הלאה? האם תיכנסו לתחומים חדשים?
"אנחנו כבר נכנסים – בתחומי הדיגיטל, הענן, האינטרנט של הדברים, למידת המכונה והסייבר. יצוין כי רכישות נוספות הן חלק מהאסטרטגיה העתידית של הקבוצה. נשאף לגדול ולהתפתח אורגנית ובמקביל נמשיך כל הזמן לבדוק ולצרף גופים שמעניינים אותנו. לא אנחש ניחוש פרוע אם אעריך שעוד ב-2017, הקבוצה תצרף אליה פעילויות נוספות.

והכי חשוב – נשאף להמשיך להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר והכלים הנכונים כדי לצלוח יחד את המהפכות הבאות לבוא".

באה לבקר במאורת הנמר: אורלי דהן, אקומושן

בתחילת השבוע באה לבקר במאורת הנמר אורלי דהן, המנכ״לית החדשה של אקומושן (EcoMotion). דהן קודמה באחרונה לתפקיד המאתגר, לאחר שהובילה בחמשת החודשים ההאחרונים פרויקטים רבים באקומושן, כמנהלת קהילה. היא מחליפה בתפקידה את ליאור זנו-זמנסקי, שניהלה את אקומושן במשך כארבע שנים והפכה אותו לארגון בולט. זנו-זמנסקי תמשיך לכהן כיועצת בכירה לארגון בשנה הקרובה.

אקומושן הוא מיזם ללא מטרות רווח למען קהילת התחבורה החכמה בישראל. הוא עושה זאת על ידי פעילויות מגוונות, וביניהן אירועים ומפגשים בין יזמים, משקיעים ושחקנים מישראל והעולם. המיזם הוקם ב-2012 על ידי מנהלת תחליפי הדלקים במשרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה, המכון הישראלי לחדשנות, ואנשים וחברות בתעשיות הרכב וההיי-טק הישראליות. הוא הגיע להישגים משמעותיים וחיבר בין סטארט-אפים וחברות גדולות יותר רבות בישראל למשקיעים מקומיים וזרים, יצרניות רכב וספקי Tier-1.

דהן סיפרה על החזון של אקומושן ״למצב את ישראל כמרכז חדשנות לתחבורה חכמה, הכולל טכנולוגיות שונות – מרכבים אוטונומיים, חשמליים ומקושרים, דרך פתרונות לערים חכמות ותחבורה ציבורית ושיתופית ועד לרחפנים״. היא ציינה שיש כיום כ-5,000 חברי קהילה וכ-580 סטארט-אפים באקומושן וסיפרה לי על הפוטנציאל העצום בתחום התחבורה החכמה, בעיקר בישראל.

יצוין שדהן לא חדשה בתחום. יש לה 12 שנות ניסיון מקצועי בעולם התחבורה והיא מתעניינת בו מגיל צעיר. דהן עבדה בעבר כראשת תחום התחבורה הקרקעית בפרויקט ETNA ב-ISERD, כמנהלת הישראלית למו"פ האירופי האחראית על יישום ההסכם הטכנולוגי מדעי בין ישראל לאיחוד האירופי. כיזמת, היא ייסדה את בליץ מוטורס – חברה לקטנועים חשמליים, כשהייתה חברת קהילת אקומושן. המיזם הצליח ודהן מכרה אותו. יש לה תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

מהם חמשת הסקטורים העיקריים בתחבורה החכמה?

דהן תיארה בשיחתנו את חמשת הסקטורים העיקריים בתחום התחבורה החכמה: רכבים חכמים-מחוברים-אוטונומיים, תחבורה ציבורית, תשתיות והיערכות עירונית, פתרונות אנרגיה ותחליפי דלקים, ותחבורה (פרטית) שיתופית.

היא ציינה את היתרון היחסי של אקומושן כמיזם קטן וגמיש, שיכול לווסת את האסטרטגיה שלו מדי שנה. כך, המיזם יכול לפעול לפי הטרנדים ותנאי השוק העולמיים, ולקדם את מיזמי התחבורה החכמה בישראל בצורה הטובה ביותר, לדבריה. עוד היא אמרה כי לפני מספר שנים הפוקוס היה על קידום השקעות מוקדמות, בשלב ה-Pre-Seed, ולשם כך אקומושן הקים והפעיל אקסלרטור. כיום יש כבר יותר מ-500 סטארט-אפים בתחום והאקסלרטור הועבר לאוניברסיטת תל אביב. בימים אלה פועל אקומושן לקידום אותם סטארט-אפים על ידי חיבורם לרשויות תחבורה, יצרני רכב וספקי Tear-1 בארץ ובשאר העולם, ובמקביל מתכנן את האסטרטגיה והפעילויות הבאות.

בא לבקר במאורת הנמר: אלון כהן, אוטופונט

אלון כהן, המנכ"ל הנמרץ של אוטופונט (Autofont) התארח באחרונה במאורת הנמר. המסר העיקרי של כהן בביקור היה: "מי שלא יהיה לו 'קליק' – ימשיך ללכת לבנק".

כהן סיפר לי על הפיתוח האחרון של אוטופונט – ה-"קליק", שלדבריו יאפשר לעסקים להפקיד המחאות בצורה דיגיטלית, מבלי להגיע איתן לסניף הבנק. הפתרון נותן מענה לדרישות הרגולציה של הבנקאות, שצפויות להיכנס לתוקף בנובמבר. אוטופונט תחל בשיווק הפתרון החדש כבר בחודש הנוכחי.

בביקור גילה לי כהן שהרעיון לפתרון עלה במוחו בכנס של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך לפני כשנה בהודו ועסק בין השאר בבנקאות הדיגיטלית.

עוד הוא ציין שאוטופונט מטמיעה בימים אלה את פתרון ה-Safecom להדפסה מאובטחת בארגון ממשלתי גדול ומתחדשת בעצמה בהטמעת מערכת ה-CRM של Salesforce.

בביקור התחדש כהן בספר החדש שלי והזדהה איתי בכאב בכתף, שכן כספורטאי, הוא יודע מה המשמעות של פציעה באיבר חשוב זה.

החלפתי עימו רשמים מהכנס של פורום C3 שנערך לפני כשלושה שבועות בדבלין, בהפקה משותפת של אנשים ומחשבים ואוטופונט, שמיד לאחריו השתתפה קבוצה של כ-30 מנמ"רים ומנכ"לים, שכהן הוביל, במסלול ה-Tough Mudder האתגרי. במהלך הקמפיין תרמו המנמ"רים והמנכ"לים 620 אלף שקלים לעמותת גדולים מהחיים, שמסייעת לילדים חולי סרטן. בנוסף, דיברנו על הקונספט של קמפיין 2018 Tough Mudder, וכל מה שניתן לפרסם מהשיחה לעת עתה הוא ששנינו מאוד אוהבים את לונדון באביב.

באו לבקר במאורת הנמר: גל אצילי, נורית דור-חיים וליאת מיזלס דרזנר, אינטנטיה

לאחר הביקור שלי בכנס השנתי של Infor, עניין אותי לשמוע יותר על מערכת Infor M3 ומה קורה איתה כאן, בישראל. לשם כך, הגיעה למאורת הנמר ליאת מיזלס דרזנר, סמנכ"לית המכירות של אינטנטיה (Intentia), שנמצאת כבר יותר מ-12 שנים בתחום ה-ERP. יחד אתה התארחו במאורה גל אצילי, מנהל לקוחות SMB, ונורית דור-חיים, מנהלת השיווק של החברה.

אינטנטיה היא שותפה עסקית ונציגתה בישראל של Infor, יצרנית התוכנה העולמית ובעלת המותג M3. מיזלס דרזנר סיפרה לי שייחודיותו של המותג היא במיקודו, בכך שהוא תומך ביותר מ-5,500 לקוחות שפועלים בענפי התעשייה וההפצה בלבד ואינו פונה לארגונים כגון גופים פיננסיים, חברות היי-טק, משרדי ממשלה, בתי חולים ועוד.

כתוצאה מכך, אמרה לי האורחת שלי, Infor מספקת לארגונים מערכת בעלת ידע רב, המבוססת על חוכמת ההמונים ומציעה ללקוחות בענפי התעשייה וההפצה לבחון את תהליכי העבודה שלהם על בסיס ה-Best Practices לענפים אלה.

לאינטנטיה, המיישמת את מערכת ה- M3 בישראל, יותר מ-20 שנות ניסיון ביישום פרויקטים בחברות בתחומי התעשייה וההפצה. לדברי מיזלס דרזנר, אנשי המקצוע באינטנטיה הם בעלי ותק ממוצע של 15 שנים בחברה, והם מביאים את הידע שצברו במהלך הפרויקטים ועל גבי השנים ללקוחות בדרך של תוצרים בפרויקט – ייעול תהליכים והזדמנות לבחון תהליכים שעובדים אצל קולגות בתחום בארץ ובחו"ל וקיימים במערכת הסטנדרטית.

עוד היא סיפרה שבאחרונה גיוס לחברה גל אצילי, שהיה מנהל הסוכנים באוטופונט (AutoFont), בכדי לפתח את שוק הלקוחות הקטנים, שעימם התחילה אינטנטיה לרוץ במודל בוטיק. למעשה, ציינה, מודל זה מיועד לארגוני SMB שרוצים לקבל את המערכת המלאה והממוקדת של Infor ואין ברשותם מחלקת מערכות מידע או יועץ שילווה אותם. מודל זה מאפשר להם לבחון את התהליכים בארגון בתוך 10 ימי עבודה ולראות כמה ימי התאמות (GAP) יידרשו להם, אם בכלל.

תחשבו מסלול מחדש

"מהניסיון שצברנו בבחינת מאות תהליכים ארגוניים, גילינו מספר מצבים של מערכות מידע שחוזרים על עצמם", אמרה מיזלס דרזנר. "הבולט מהנפוץ מביניהם הוא ארגונים שבהם מוטמעת מערכת ERP שהוציאו עליה סכומי עתק – הן על הפרויקט והן על מערכות המידע והתחזוקה – אך מסתפקים בתוצאות חלקיות. כתוצאה מכך, הארגון נדרש למצוא פתרונות יצירתיים כמו פיתוח ממשקים והוספת מוצרי צד ג'. דבר אחד שגרוע יותר מלעשות פרויקט שאינו נותן ערך מוסף הוא להתעלם מהתוצאות. לא לפתוח את העיניים ולראות מה נעשה והאם באמת בוצע פרויקט שמקדם את הארגון או רק כזה שבמקרה הטוב הוא החלפת תוכנה בתוכנה יקרה הרבה יותר".

אני קורא לכל הארגונים שמוצאים את עצמם במצבים שמיזלס דרזנר תיארה או במצבים של הוצאות כספיות גדולות, מערכות שלא נותנות מענה מספיק רחב, נתונים לא אמינים, בעיות כמו מלאים, מועדי אספקה, תמחיר, רווחיות לפריט וכו'…: חברים, הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש!

באו לבקר במאורת הנמר: ג'יימס גרהאן, וויין מרפי ומוטי הדס

בעת ביקורם בישראל של ג'יימס גרהאן ו-וויין מרפי, דירקטורים בכירים ב-Hortonworks, המספקת פתרונות Hadoop Big Data ומיוצגת בישראל על ידי חטיבת התוכנה של מטריקס, הם לא יכולים היו לוותר על ביקור במאורת הנמר.

מיד לאחר הכנס המוצלח של מטריקס והורטון – Hortonworks Big Data – הם הגיעו אליי למאורה ביחד עם מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה ומנהל מרכז ההתמחות קוד פתוח במטריקס.
כבר בכניסה התפעלו האורחים, שהגיעו מאירלנד ומספרד, מהמשרד המיוחד, מהנמרים הרבים ומהנוף המרהיב הנשקף מחלונות המאורה.

לאחר שיחה מרתקת על תורת הנמר, שיתפו אותי השניים ביכולות וביתרונות של פלטפורמת המידע של הורטון, HDP (ר"ת Hortonworks Data Platform). הם ציינו שמדובר בפתרון ה-Hadoop היחיד שהינו 100% קוד פתוח, ושמדובר בפתרון שמותאם לארגוני אנטרפרייז ושמספק להם את רמות האבטחה והמהירות הדרושות להם.

HDP היא פלטפורמת מידע המאפשרת לארגונים לעבד נתונים רבים במספר פלטפורמות במקביל, תוך כדי שהוא מספק אבטחה ברמה גבוהה, ביצועים והתאמה לחוקי הרגולציה. הפתרון לארגוני אנטרפרייז כולל אנליטיקות איכותיות, תמיכה בזמן אמת בשימוש רב ביישומים ארגוניים, שמירה על המידע בזמן היותו ב-Data Warehouse ועוד.

"מטריקס היא נציגתנו הבלעדית בישראל, ובשנתיים האחרונות רשמנו כאן יחד הצלחות משמעותיות, בדגש על מגזרי הפיננסים, הטלקום, ההיי-טק והביטחון. ביחד עם מטריקס נגדיל את דריסת הרגל שלנו בארגוני אנטרפרייז ישראלים", ציינו גרהאן ומרפי.

אורחיי אמרו לי ש-Hortonworks מעסיקה כ-1,100 עובדים ב-17 מדינות בעולם והיא מדורגת על ידי חברות המחקר פורסטר (Forrester) וגרטנר (Gartner) כמובילה עולמית בתחום ה-BigData. המודל העסקי שלה דומה למודל לזה של רד-האט (RedHat), שמטריקס היא מפיצתה בישראל, והוא מבוסס על קוד פתוח ורכישת מנויים.

בא לבקר במאורת הנמר: אורי ברגמן, HPE

לפני ימים אחדים הגיע לביקור במאורת הנמר אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל. הייתה זו עבורי הזדמנות נהדרת להתעדכן מפיו בפעילות של החברה, שביצעה מאז נובמבר 2015 סדרה של שינויים.

ברגמן ציין במהלך הביקור כי "העולם הטכנולוגי נמצא בתקופת שינוי אדירה ומרתקת. הלקוחות שלנו מתמודדים עם אתגרים חדשים – וכך גם אנחנו. בכדי להיות זריז, יעיל ורלוונטי צריך לעשות דברים אחרת ולרענן את פורטפוליו השירותים והפתרונות שלנו".

"מרכזי המחשוב של לקוחותינו נדרשים לספק תשובה לעולם האפליקציות המסורתי מחד ולעולם החדש והפתוח במיוחד מאידך", הוסיף. "כאן אנחנו באים עם גישתנו ההיברידית ומסייעים להם לזהות, לייעל ולמקסם את הקיים, ביחד עם בניית העולם החדש, בכדי שיוכלו לתמוך בצורה מיטבית בצרכים של הלקוחות שלהם, היכן שהם נמצאים – תשתיות פיזיות או בענן. מגוון הפתרונות שלנו בעולם זה הוא אדיר".

הוא דיבר גם על נקודות הקצה החכמות (Intelligent Edge) ואמר כי הן "מהוות צומת מידע חשוב ביותר, שניתן להפיק ממנו ערך רב. מדובר בעולם חדש ומרתק עבורנו, בזכות הכלים של ארובה (Aruba) והפתרונות בעולם מחשוב הקצה. קיים צורך אמיתי של לקוחות לאסוף, לנתח ולנטר את המידע הזה כבר בקצוות, עוד לפני המעבר לדטה סנטרים. גם באזורים אלה יש לנו פתרונות ,ידע ושירותים חדשים".

ברגמן ציין את חטיבת PointNext של HPE ואמר כי "היא זו שלוקחת את הטכנולוגיה והמידע והופכת אותם לערך עבור הארגון, באמצעות הנעה של פרויקטים בסביבות מחשוב פתוחות, תכנון והטמעת פלטפורמות חדשות, ירידה מהענן, מעבר לענן פרטי והיברידי, העברת מרכזי מחשוב ויישום כלים חדשים. זאת, כדי שהארגון יוכל לעשות את הכול מהר יותר ויעיל יותר".

"המטרה: להיות האינטגרטור המוביל של האקו-סיסטם החדש"

"אנחנו, ב-HPE, פועלים מתוך מטרה להיות האינטגרטור המוביל של האקו-סיסטם החדש", אמר לי ברגמן. "לקוחות רוכשים את הטכנולוגיה ככלי על מנת להשיג ערך מהמידע ואנחנו מסייעים להם בכל הדרך לשם – החל מזיהוי הצורך, עבור בתכנון הפתרון, שילוב הטכנולוגיה והדרך, וכלה בביצוע ובניהול לאורך זמן".

"אתן לך דוגמה", הוסיף. "תחום הסייבר, שתופס תאוצה בעקבות התרבות כלי הגישה למידע. קיים אצל הלקוחות שלנו צורך לראות את הנושא כרכיב מובנה כמעט בכל בקשה. לכן, יש לנו קבוצה של אנשים שעוסקת בתחום – כחלק ממתן הפתרון, השירות והפרויקט. זה משהו שקורה בעקבות דרישה מהשוק. כמו כן, הגדרנו והקמנו קבוצה שמספקת שירותים מרחוק לתמוך בלקוחות שלנו. מדובר בסוג של פתרון כשירות, שנולד מהצרכים החדשים. זה בדיוק מה שאנחנו עושים יום יום ושעה שעה עבור לקוחותינו – עסקים בכל הסוגים והגדלים, לקוחות ביטחוניים וציבוריים, ועולם הכלכלה החדשה – חברות שנמצאות בצמיחה, סטראט-אפים ובכלל".

"אנחנו, באמצעות שותפינו העסקיים, בונים מרכז התמחות וידע ומסייעים ללקוחותינו להשיג את מטרותיהם", סיכם ברגמן. "אנחנו מביאים שותפים מהארץ ומהעולם, וביחד בונים מכפיל כוח חדש. רק השנה יזמנו וקידמנו פעילות עם חברות טכנולוגיה חדשניות והצגנו יכולות בעולם ה-… כשירות, כמו Docker בעולם הקונטיינרים או Scality בעולם ה-Object Storage. בנינו פרויקטים חדשניים בתחומים אלה, שמאפשרים ללקוחותינו להפיק ערך ממידע בצורה חדשה, שלא נעשתה קודם לכן".

נטפליקס – "סוויטה" של תוכניות

השקת הממשק המלא של נטפליקס בעברית, התכנים המקומיים והמחיר בשקלים התבצעה באחת הסוויטות היפות של מלון רויאל ביץ' בתל אביב ● על ספות נוחות עם כריות ממותגות, אנשי החברה הציגו את החידושים של אחת מפלטפורמות הטלוויזיה הפופולאריות בעולם

נטפליקס (Netflix) כינסה אתמול (ד') קבוצה של עיתונאים למפגש במלון רויאל ביץ' בתל אביב, שבמסגרתו היא השיקה ממשק משתמש מלא בעברית, הוספת תכנים מקומיים ותמחור בשקלים. חבילת הבסיס תעלה 29.90 שקלים לחודש.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המפגש, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, נערך בחדר האורחים באחת הסוויטות היפות של המלון, שממוקם בסמוך לחוף הים של תל אביב. עם כריות שנשאו את הלוגו של נטפליקס וטלוויזיות שהקרינו את הקטלוג של החברה לשוק הישראלי, ניתן היה לראות את כוונת החברה להתבסס כאן ולהציע לקהל המקומי שלל תכנים – מקומיים ובינלאומיים. די אם אזכיר שנטפליקס מציעה סדרות גלובליות ידועות ופופולאריות כמו בית הקלפים, כתום זה השחור החדש ונרקוס, ותכנים מקומיים כמו פאודה, סרוגים והעונה החדשה של החממה, שכתב גיורא חמיצר ותועלה בספטמבר.

השירות של נטפליקס מתאפשר בכלל המכשירים: סמארטפון, טאבלט, מחשב אישי – נייח או נייד – וטלוויזיה. גם כיום, 60% מהצופים בנטפליקס עדיין עושים זאת בטלוויזיה. בכל מקרה, ניתן להתחיל את הצפייה במכשיר אחד ולהמשיך אותה במכשיר אחר ובזמן אחר. אחד התחומים שעליו גאוות נטפליקס הוא חוויית המשתמש לכל רוחב הצפייה.

זה המסך עם הקטלוג בעברית. אם פעם, בימי הגשש החיוור בשנות ה-70, הסיסמה הייתה ספרים, רבותיי, ספרים, כיום, בדור המילניאלס, הסיסמה היא סרטים, רבותיי, סרטים. נטלפיקס אף מאפשרת את טרנד הצפייה החדש: בינג' – צפייה רציפה בפרקים. אנשי החברה מציינים כי ממוצע הפרקים בכל בינג' עומד על 2.5. כלומר: אנשים צופים בכמה פרקים ולא בכל הסדרה, או בכל העונה.

יניה זאבה, מנהלת קשרי מדיה באירופה בנטפליקס, אוהבת את ישראל ואת הישראלים, שהם מוטי טכנולוגיה. גם בנטפליקס, אף על פי שישראל היא מדינה קטנה והעברית היא אחת השפות מעוטות הדוברים בעולם, יש לנו נוכחות לפני שפות עם דוברים רבים יותר ומדינות גדולות יותר – אך פחות טקיות. שוב מוכח שההיי-טק הוא הקטר של המדינה.

יאן לאפארג, מנהל תקשורת ארגונית וטכנולוגיה בנטפליקס, השווה את ההוצאה החודשית על החבילה הבסיסית של נטפליקס לעלות של צלחת חומוס – 29.90 שקלים. שווה לכל נפש. נשמע ונטעם אותו הדבר.

בחברה יודעים מי בדיוק בכל בית צופה במה. לא משקי בית – הפרט עצמו. כך מתאימים פרופיל צפייה אישי לכל אחד.

שרה ראיין, מנהלת תקשורת ארגונית בנטפליקס, ציינה שיש לחברה את הקטלוג הגדול ביותר של תוכן ברזולוציית 4K ושהיא משתפת פעולה עם חברות טכנולוגיה גדולות כגון LG, סמסונג (Samsung) ופנסוניק (Panasonic). מדובר כאן בשיתוף אינטרסים: הן רוצות למכור את הטלוויזיות ונטפליקס רוצה למכור את השירותים שלה. הדבר מאפשר לקהל להתענג מצפייה בסרטים באיכות טובה מאוד. למה לרדת למגרש להזיע כשאפשר לצפות מהיציע? זאת, אלא אם אתם צופים באמצעות הסמארטפון כשאתם שרועים על החול בחוף הים – ואז גם מזיעים כמו ספורטאים. אלא שעדיין אין שידורי ספורט בנטפליקס.

בא לבקר במאורת הנמר: דניאל קרן, מסעות דניאל קרן

באחרונה הגיע לביקור במאורת הנמר דניאל קרן, ספורטאי אקסטרים בולט, שמסעותיו תועדו באינספור סרטים וכתבות טלוויזיוניות בארץ ובעולם.

אחרי שבעצמו טיפס לפסגת האוורסט, רץ אולטרה מרתון באנטרקטיקה, עשה סקי בקוטב הצפוני, חצה את מדבר סהרה בריצה וטייל ביותר מ-150 מדינות, הוא החליט לסייע לאחרים בהגשמת חלומותיהם והקים את מסעות דניאל קרן.

הוא סיפר לי שמדובר בחברה שמתמחה במסעות ייחודיים, שכל אחד מהם הוא חוויה של פעם בחיים. לראות את הרי ההימלאיה והאוורסט פנים אל פנים, לטפס על הר האולימפוס ביוון או על הקילימנג'רו באפריקה, להעפיל לפסגת ההר הגבוה ביותר בספרד, לרכב על אופניים בהרי הקרפטים ברומניה, לנהוג בג'יפים בקירגיסטן או לצאת לטרק בהרי האטלס במרוקו – אלה הן חוויות שיש בהן איזון מדויק בין טבע, תרבות ואתגר. מסעות שבהם המפגש עם הטבע הפראי הוא עוצמתי ומטלטל חושים.

המסעות עם קרן יכולים להיות בדרגות פינוק וקושי שונות – החל ממסעות תמריץ (אינסנטיב), שלא מצריכים כושר גופני מיוחד והתנאים שלהם מפנקים ונוחים, ועד למסעות אתגריים, שמצריכים הכנה והכשרה, ובמהלכם צריך להתמודד עם תנאי מזג אוויר לא נוחים ומאמץ פיזי.

לדברי קרן, המסעות אינם סטנדרטיים אלא מותאמים באופן פרטני, בהתאם לאופי הקבוצה, ליכולת שלה ובהתאם למטרות המסע. אלה הם מסעות פיזיים אבל גם רוחניים, בהם המטיילים מגלים לעתים מקומות חדשים לא רק בעולם החיצוני אלא גם בעולמם הפנימי.

במסעות אלה קרן חולק לא רק את ניסיונו כספורטאי אקסטרים אלא גם את עושר ידיעותיו בפילוסופיה, בודהיזם, חקר המקרא והיסטוריה.

מעט טיולים – עם תשומת לב מלאה

במסגרת מסעות דניאל קרן יוצאות מעט קבוצות בשנה וכל טיול מוגבל למספר מצומצם של אנשים. באופן הזה, כל מסע זוכה לתשומת לב מלאה. כל אספקט של המסע נבדק ונבחר בקפידה – החל ממקומות הלינה, דרך הצוות המקומי, התפריט ומסלול הטיול.

קרן, באופן אישי, בתהליך שנמשך מספר שבועות, נפגש עם חברי הקבוצה ומכין אותם לקראת היציאה לדרך. מפגשי ההכנה כוללים ייעוץ בנושא ציוד, הכוונה בכל הנוגע להכנה פיזיולוגית ולתוכנית אימונים, אימונים משותפים, בהם ניתנת הזדמנות לעשות מעין חזרה גנרלית לקראת היציאה לדרך, והדרכה ולימוד של כל האספקטים הקשורים בנסיעה.

במהלך המסע, קרן והצוות המקומי, שלדבריו נבחר בקפידה ונשמר כצוות הקבוע שמשרת את החברה, פועלים ללא ליאות על מנת שהחווייה תהיה יוצאת דופן, מוצלחת, מהנה ומעל לכל – בטוחה.

מאות אנשים כבר יצאו למסעות הללו וחוו חוויה מעצימה, שאותה לא ישכחו. רבים מהלקוחות חוזרים ומוסיפים מדי שנה עוד פסגה ועוד חוויה עוצמתית למהלך חייהם. בין החברות הלקוחות של מסעות דניאל קרן נמצאות Dell-EMC, אינטל (Intel), בינת, CMS ,C-Data, תים נטקום, קבוצת יעל, מדיה-טק (Mediatek), כלל ביטוח ונס טכנולוגיות.