באו לבקר במאורת הנמר: דניאל דלה קרבונרה ואלי משה, היטאצ'י

לא מזמן נקרתה בפניי ההזדמנות לארח במאורת הנמר שני בכירים מהיטאצ'י (Hitachi): דניאל דלה קרבונרה, סגן נשיא היטאצ'י למרכז אירופה, ואלי משה, מנכ"ל היטאצ'י דאטה סיסטמס ישראל.

במהלך הביקור שוחחנו אודות ההתפתחות וההתקדמות של היטאצ'י בשנים האחרונות, בפרט בשוק הישראלי, ועל תחום האינטרנט של הדברים, שנחשב למנוע הצמיחה המרכזי עבור החברה בשוק ב-EMEA. בנוסף, דלה קרבונרה סיפר לי אודות התוכניות העתידיות של היטאצ'י ואני, בתורי, הצגתי בפניהם את אוסף הנמרים המרהיב שלי, וציידתי את שניהם במתנות אישיות ממני, שילוו אותם בהמשך הדרך.

דלה קרבונרה אמר כי "קבוצת היטאצ'י מתכננת להרחיב את נתח השוק שלה בשוק האינטרנט של הדברים האירופי. היטאצ'י הכריזה על פלטפורמת ה-Lumada שלה במאי 2016, שכוללת טווח רחב של יישומי IoT תעשייתיים לשווקי האנרגיה, הייצור, התחבורה, הערים החכמות ועוד. הפלטפורמה משלבת את המורשת התעשייתית של היטאצ'י עם הטכנולוגיות החדשניות שלה. פתרונות האינטרנט של הדברים של היטאצ'י מסייעים לתעשיות שונות לקבל תובנות חדשות, ועל ידי כך להפחית את זמן ההשבתה והעלויות ולהגביר את היעילות".

משה ציין ש-"בשלוש השנים האחרונות, היטאצ'י השקיעה 2.6 מיליארד יורו במחקר ובפיתוח הקשורים לאינטרנט של הדברים, ובכך חיזקה את מחויבותה לתחרותיות בתחום. כיום, עם רווחים של יותר מחמישה מיליארד יורו בתחום זה, היטאצ'י היא אחת משלושת ספקיות ה-IoT המובילות בעולם. בין שותפיה ניתן למצוא חברות כמו אינטל (Intel), סאפ (SAP) ומיקרוסופט (Microsoft). היטאצ'י מתכננת להרחיב את האקו-סיסטם שלה ותשמח לשותפויות אסטרטגיות נוספות עם חברות מובילות בתעשייה, בכל רחבי העולם".

בא לבקר במאורת הנמר: אסף בר, מנכ"ל איטרניטי

אסף בר, מנכ

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי, התארח באחרונה במאורה. כמיטב המסורת של המפגשים בינינו, הביקור החל בעדכונים הדדיים על החידושים בגזרת הטבעות, המעטרות את האצבעות של שנינו.

לאחר מכן, בר עדכן אותי אודות מהלכים עסקיים משמעותיים שאיטרניטי ביצעה בתקופה האחרונה. הוא סיפר לי ש-"חתמנו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם סאפ (SAP) ישראל והתחלנו לקדם פרויקטים משותפים בעולמות ה-BI, ה-Big Data והאנליטיקה המתקדמת".

בר ציין כי "אריאל עוז, סמנכ"ל הטכנולוגיות של איטרניטי, מנהל את תוכנית השותפות. מדובר בשותפות טבעית ומתבקשת, היות שאיטרניטי וצוות המומחים שלה מבצעים עשרות פרויקטים משמעותיים על גבי הפלטפורמה האנליטית של סאפ, והטכנולוגיות שלה בתחום תואמות לעולמות התוכן שלנו. תחומי התמחות אלה כוללים את עולמות האנליטיקה, ה-Big Data, הניתוח צופה פני העתיד, וה-BI בשירות עצמי, המשווקים כחלק מחבילת ה-Business Objects ופלטפורמת SAP HANA בענן ובארגון פנימה. מדובר בבשורה עבור לקוחותינו המשותפים ועבור איטרניטי עצמה".

פעילות עם תעשיית ההון-סיכון – ובתחום ה-BO

בנוסף, עדכן אותי בר שבמסגרת הרחבת הפעילות העסקית של איטרניטי עם תעשיית ההון-סיכון הישראלית, חתמה החברה על ייצוג בלעדי של המוצר שפותח על ידי אוקטופאי ונועד לעשות סדר בארגז הכלים של צוותי BI בארגונים. לדבריו, המוצר ממפה באופן אוטומטי את כל המידע הקיים במערכות ה-BI בארגון, בכל השכבות, מרכז אותו לפלטפורמה אחת ומאפשר חיפוש של כל פרטי המטה-דטה, באמצעות מנוע חיפוש חכם ומהיר.

הוא אמר שהמוצר מאפשר למומחי ה-BI בארגונים למצוא בתוך ים הנתונים את מה שהם צריכים בתוך שניות בודדות, במקום שעות רבות ואף ימים. למעשה, צוותי ה-BI יכולים להפוך שבועות של עבודה ידנית למספר שעות ולהעלות את היעילות, תוך קבלת פרספקטיבה מלאה.

המערכת הוטמעה בחברות ענק בשוק הישראלי, דוגמת סלקום, כלל ביטוח וביטוח ישיר.

לדברי בר, איטרניטי החלה לפעול באינטנסיביות גם בתחום ה-BO: "במהלך השנה האחרונה הקמנו עשרות פרוייקטי הסבה לשדרוג מערכת BO SAP לתחקור אנליטי ודו"חות BI, כולל ליווי מקצה לקצה על ידי צוות מומחים, ובהם ארכיטקטים ומפתחים שיתחזקו את המערכות גם בעתיד. הנתונים המופקים מהמערכת מסייעים בקביעת סדר היום של הארגון ובקבלת החלטות חשובות, באמצעות גרפיקה מתקדמת, שמייצרת חוויית משתמש דינמית ואינטואיטיבית, ותמיכה מלאה בעבודה על המערכת בסמארטפונים. בימים אלה אנחנו עמלים על פרוייקטים מעניינים נוספים בתחום".

בסיום הפגישה קבענו להיפגש שוב בוועידת ה-BI וה-Big Data של אנשים ומחשבים, שתתקיים ב-25 בחודש זה.

בא לבקר במאורת הנמר: מוטי סדובסקי

לפני ימים אחדים בא לבקר במאורת הנמר מוטי סדובסקי – חבר ותיק, שבונה בימים אלה קריירה עצמאית חדשה של יועץ ומומחה לאסטרטגית מחשוב בעולמות החדשניים של הטרנספורמציה הדיגיטלית, ובעיקר בתחום ה-Big Data Analytics (איך להפיק יותר ערך מהמידע).

סדובסקי, שהתחיל את דרכו בממר"ם, היה במשך יותר מ-20 שנים מנהל מכירות בחברות שונות וניהל את שותפי סימנטק (Symantec), מכירת פתרונות אנליטיים של SAS למגזר הביטחוני, ניהול עסקי SGI ואינפורמטיקה (Informatica) בישראל, וברזומה שלו נמצאות גם סאן (Sun) ודיגיטל (Digital) הזכורות לטוב.

"כעצמאי, אני צריך לבנות את עצמי מחדש וליצור מיתוג מקצועי שונה מהקודם", אמר לי סדובסקי. "יש לי ידע טכנולוגי רחב ביותר בתחומי החומרה, התוכנה והפרויקטים, עם מספר שנות עבודה ביחידת היועצים העסקיים של דיגיטל – תקופה שהקנתה לי את הידע להבין צרכים עסקיים של ארגונים. אני משלב ידע טכנולוגי חדשני עם הבנה עסקית ופועל בארגונים שונים בכתיבת תוכניות אב למחשוב, ניהול מנהלי מחשוב ארגוניים ועוד".

הוא ציין כי "אני פועל בארגונים מטעמו של המנמ"ר או מטעם מנהלים עסקיים ומקדם פרויקטי מחשוב מורכבים, תוך שינוי השינוי באנשים ובתהליכי העבודה, ויצירת יעדים עסקיים חדשים".

"הטכנולוגיה משמשת אצלי כגורם המאפשר לממש יעדים עסקיים ארגוניים חדשים", הוסיף.

כמו כן, מקדם סדובסקי שני סטארט-אפים: האחד בתחום האנליטיקה – מוצר לבנייה אוטומטית של מודלים לחיזוי, והשני בתחום אבטחת המידע – מוצר להצפנת מידע בענן ברמה האפליקטיבית, כאשר מפתח ההצפנה נשאר בידי הלקוח ולא נדרשת התקנת חומרה או תוכנה. התרשמתי ששני המוצרים ייחודיים בתחומם וחדשניים.

בא לבקר במאורת הנמר: ויטלי קולחי, Wedo

בא לבקר במאורת הנמר: ויטלי קולחי, מנהל הטכנולוגיות של Wedo

לפני ימים אחדים בא לבקר במאורת הנמר ויטלי קולחי, סמנכ"ל הטכנולוגיה של Wedo מקבוצת יוניטסק, אותה ייסדה ומנהלת מזה תשע שנים דלית שוורץ.

המוטו של קולחי הוא: "כשאתה חושב על פתרון CRM היברידי – תחשוב על Wedo".

קולחי הוא מחלוצי סיבל (Siebel) בישראל – בעל ותק של 20 שנים. הוא צופה שסיבל תישאר עוד שנים רבות בארגונים גדולים בישראל ובעולם. הוא ציין שב-Wedo ערוכים כהלכה לתמוך בכל הלקוחות לאורך כל התקופה.

בלי צניעות, הקרדיט של קולחי מתבסס על היותו דמות מרכזית בהקמה של הפרויקטים הגדולים של סיבל בישראל, בפרטנר, ויזה (Visa), שירותי בריאות כללית, פמי פרימיום, טבע וחברות נוספות.

פרויקט הדגל שהוא מוביל בימים אלה מתקיים בחברת הביטוח הפניקס, עם צוות מקצוענים מ-Wedo ובניהול גרניט סולומון, מנהלת מדור ה-CRM, ושלמה שמאי, מנמ"ר הפניקס. מדובר בפרויקט מיקוד לקוח – והלקוח מגדיר אותו כהצלחה. המשמעות היא שגם מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, תומך ומברך עליו.

סיבל בעידן הענן

לדברי קולחי, הסיבל יישאר גם בעידן הענן, כי מדובר במערכת גמישה, יציבה ובעלת פונקציונליות עשירה ביותר. הוא אמר כי המערכת יכולה להשתלב עם פתרונות ענן ואף ניתן להעביר אותה לתשתית ענן. קולחי מתרשם שסיבל ממשיכה להוביל במימוש החזר ההשקעה וזמן ההגעה לשוק של מערכות CRM. עוד הוא אמר כי מדובר במערכת שפופולרית בעולם במגזרי הפיננסים, הבריאות והתקשורת.

באופן טבעי, אמר, הצרכים של הלקוחות משתנים, וסיבל מספקת פתרונות מתקדמים חדשים. "ב-Wedo ערוכים לייעץ ולתמוך במימוש הפתרונות כדי לתמוך בלקוחות, המנמ"רים, שתומכים במטרות הארגונים והעסקים שלהם", הוסיף קולחי.

הוא הדגיש שכוחה העיקרי של Wedo מצוי בכך שיש בה כ-40 מומחים ששמים דגש רב על האינטגרציה בין מגוון הפלטפורמות. "הלקוחות מעריכים מאוד ידע, התמתחות וניסיון בשילוב מגוון המערכות שיש להם", אמר. התהילה של החברה, לדבריו, היא במקצוענים שעובדים בחטיבות הייעוץ של יישום ה-CX בחברה. הדבר נעשה תוך מיקוד בתהליכי השיווק, השירות, המכירות וה-CPQ – בשלוש הסביבות: Salesforce, אורקל (Oracle) וסיבל.

לסיכום ציין קולחי את האני מאמין של החברה: "להיות ערוכים תמיד לתמוך בצרכי הלקוחות בעידן המודרניזציה – הן באמצעות שיפור חוויית הלקוח של סיבל עם פלטפורמת חוויית הלקוח החדשה שלו והן באמצעות פתרונות ענן".

"על הלקוח לקבל חופש בחירה וניידות מלאה של האפליקציות שלו"

"הרעיון המוביל לניהול ה-IT הוא לנהל כמה שפחות 'קופסאות וארונות' בדטה סנטרים", כך אמר ריאן קרני, סמנכ"ל בכיר לפיתוח מוצרים ו-CTO של F5

"הייחוד של F5 מזווית הראייה של לקוחותינו, הוא היכולת שלהם לעבוד עם מגוון שירותי האפליקציות שלנו בכל סביבת עבודה, כולל בריבוי עננים של ספקי תשתיות ענן שונות", כך אמר ריאן קרני, סמנכ"ל בכיר לפיתוח מוצרים ו-CTO של F5.

קרני רואיין בכנס השנתי F5 Agility 2017, שנערך בשבוע שעבר בברצלונה.

לאחרונה, אמר, "הכרזנו על תמיכת שירותי האפליקציות שלנו גם בפלטפורמת הענן של גוגל, GCP – כלומר יחד עם התמיכה הקיימת שלנו בענני אמזון, AWS, ומיקרוסופט, Azure – אנו מאפשרים ללקוח חופש בחירה וניידות מלאה של האפליקציות שלו.

קרני הינו מהעובדים הוותיקים של החברה, עם 19 שנות ותק. הוא אחראי על מפת הדרכים של החברה ועל צוותי ההנדסה ב-F5. הוא בעל תואר בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת וושינגטון.

מה המסר שלך למנמ"רי הארגונים?
"F5 תמיד הייתה חברת תוכנה, גם כשנתפסנו בתחילת דרכנו כמשווקי התקנים (Appliances) לניהול איזוני עומסים, גם אז עיקר הפיתוח, החידושים וההשקעה שלנו היו בתוכנה ולא בחומרה".

"הרעיון המוביל לניהול ה-IT הוא לנהל כמה שפחות 'קופסאות וארונות' בדטה סנטרים, ובמקום לקבל את הכל כשירותי אפליקציות בענן – יהיה זה הענן הפרטי או הציבורי".

"וחשוב מאוד שכשעוברים לענן, להבטיח שאפשר לעבור מענן של יצרן אחד לאחר וגם אם קורה, שאפשר יהיה לחזור לעבד את האפליקציה במתקן של הארגון. השירותים של F5 לאפליקציות: איזון עומסים, SSL/TSL, אבטחת גישה, זיהוי רמאות WAF ,DNS, הגנת DDoS, ניהול זהויות פרדרטיבי ועוד – כולם עוצבו למעבר חלק ופשוט מכל סביבה לכל סביבה".

מייק קונוורטינו, CISO של F5. צילום: פלי הנמר

מייק קונוורטינו, CISO של F5. צילום: פלי הנמר

מייק קונוורטינו, הוא ה-CISO הראשון שמינתה F5 מימיה, וזה קרה בתחילת השנה הנוכחית. המטרה המרכזית במינוי טבעי של מנהל אבטחת מידע ראשי בחברה שרגל אחת מתוך השתיים המסורתיות שלה היא אבטחה (השנייה היא ניהול איזון עומסים), היא להגן על הנתונים שלה החברה עצמה ושל לקוחותיה.

קונוורטינו, כבעל ניסיון רב כמשתמש מקצוען בתחום האבטחה, גם מעורב במפת הדרכים של מוצרי האבטחה בחברה. בעברו ניסיון של 30 שנה בניהול אבטחת נתונים מההתקן למרכז הנתונים וחזרה כששירת כ-CISO בחיל האוויר בארצות הברית, ועבד במיקרוסופט (Microsoft) ו-CrowdStrike.

כמשתמש בכיר בעבר שהגיע לניהול בכיר בחברה, מה המיצוב החדש של F5 בעיניך?
"אני רואה כיצד F5 עברה מניהול חפיסות packets בשכבה 3 של מודל שבע השכבות (OSI) בתקשורת לשכבה העליונה של ניהול השירותים לאפליקציות".

ומה הייחודיות של פתרונות האבטחה של F5?
"אנו מציעים יתרונות ותועלות ייחודיים בשלושה תחומי אבטחה: אבטחה ליישומים, ניהול זהויות וגישה והערכת גישה לפי זיהוי הגישה".

"אנו מנתחים את התנהגויות המשתמשים הניגשים למידע הארגוני בדטה סנטרים מכל התקן שיש להם. כך אנו מאפשרים גישה שונה ברמות אבטחה שונות לכל משתמש בנפרד".

"זו חוכמה גדולה לבדל את הגישה של כל משתמש מכל אחר וגם בשעות שונות של הפעילות ולנתונים שונים. כל ה-CISO יכולים לעלות על ניסיונות חדירה ביעילות לעומת פתרונות אבטחה שאינם מבוססים על התנהגות המשתמשים עצמם".

ואיך אתם מצליחים לספק פתרונות שעובדים בכל ענן ומשתלבים עם כמה שיותר פתרונות של ספקים אחרים משלימים וגם של מתחרים, לפי בחירת הלקוח?
"אכן אנו לא מכתיבים ללקוח מה לבחור, איזה ענן ואיזה מערכות הפעלה ווירטואליזציה. יש לנו מעל 40 אלף לקוחות ולכל אחד צרכים וראיונות שונים".

"אנו מבטיחים להם שהמוצרים שלנו לניהול אבטחת מידע – שזה התחום שלי בחברה – עובדים היטב בכל סביבה ופלטפורמה והלקוח יכול לעבור עם עומסי העבודה (workloads) שלו לפי בחירתו".

"איך אנו עושים זאת? הכל עם APIs (ר"ת Application Programming Interfaces) מוגדרים היטב ופתוחים. כך השירותים לאפליקציות שלנו יכולים להתחבר לסביבות אחרות והן יכולות להתחבר לאלה שלנו. אנו מספקים אינטגרציה חזקה של אפליקציות של יצרנים שונים. זה מה שהלקוחות צריכים ורוצים – ואנו מספקים".

אין עובדים הקשרים שלך והיכרויות של CISOs בתעשייה?
"ברור לכולם שהיכרויות רבות השנים מסייעות מאוד. אנו מחליפים ידע וניסיון, וקשרים תמיד מסייעים ביחסים עם לקוחות שלנו. (מה שנקרא Birds of a feather flock together פ"ה)

"האתגר המרכזי של המנמ"רים בעולם הוא איך להאיץ את האפליקציות"

"האפליקציות רק הולכות ומתרבות, ועקב כך יש לספק ללקוחות יותר ויותר שירותים", כך לדברי פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks

פרנסואה לוקו-דונאו החל את תפקידו כמנכ"ל F5 Networks בתחילת חודש אפריל האחרון, וכשפתח את הכנס השנתי F5 Agility 2017 שנערך בשבוע שעבר בברצלונה, אלה היו השבועות הראשונים שלו בהנהגתו את חברה השירותים ליישומים מהירים, חכמים, ומאובטחים יותר, כפי שמעיד המוטו החדש של החברה הבינלאומית, שהמטה שלה בסיאטל, וושינגטון.

FASTER. SMARTER. SAFER. צילום: פלי הנמר

FASTER. SMARTER. SAFER. צילום: פלי הנמר

במסיבת העיתונאים, לוקו-דונאו הציג עצמו כאפריקני-אירופאי, הגדרה פחות שכיחה, לעומת מקבילתה המוכרת אפרו-אמריקני.

המנכ"ל החדש והצעיר, בן 45 שנים, בעל המראה המצודד, סוחף את שומעיו גם בכנותו. בחודש הראשון לכהונתו הוא עסוק בעיקר בללמוד את החברה, פתרונותיה ולקוחותיה, שבעיניו האזנה כנה להם היא המפתח להצלחתו והצלחת החברה כולה.

לוקו-דונאו מביא איתו ניסיון של עבודה וניהול בינלאומי בחברת התקשורת והייעוץ סיינה (Ciena), שבה צמח מתפקידי מכירות לפני כ-20 שנה לעמדת COO, ובה היה אחראי על כ-90% מכ-5,500 עובדי החברה ברחבי תבל.

לפני כן סיים תואר במנהל עסקים באוניברסיטת סטנפורד (Stanford) בקליפורניה ותואר ראשון בהנדסה בפריס. את הקריירה העסקית החל בארץ הולדתו טוגו, מושבה צרפתית בעברה. הוא יזם מפעל לגידול ויצוא של אגוזי קשיו, אשר סיפק מקומות עבודה לכ-800 מקומיים. עד היום הוא תומך ומסייע למפעל כדי להבטיח עבודה הוגנת.

תפקיד חשוב יש לו בייצוב העמדה הבכירה ב-F5 בה ב-18 החודשים האחרונים, משרת המנכ"ל עברה מידי ג'ון מק'אדמס למחליפו, אותו מינה בעצמו, מני ריבירו, וחזרה אליו לאחר שהאחרון, פרש למנכ"ל חברה אחרת, תוך כחצי שנה.

כעת מק'אדמס ,שניהל את החברה בהצלחה 16 שנה, הביא את פרנסואה לעמוד בראש מובילה בתחום הרישות, עם מחזור של שני מיליארד דולר וריווחיות גבוהה של מעל 200 מיליון דולר נטו, וצוות של מעל 8,000 מומחים ומנהלים.

בישראל יש ל-F5 צוות של מעל 200 עובדים המפתחים פתרונות תוכנה, למעשה כל מוצרי סביבת WAF (ר"ת Web Applications Firewall) מפותחים בישראל.

עובדי מעבדת התוכנה בישראל הגיעו בעקבות הרכישות של F5 את החברות המקומיות: מגניפייר, קרשנדו, טראפקיס ו-וורהסייף.

במקביל, מנהלת שושי ליבוביץ' את סניף ישראל על שבעת עובדיה המנהלים את השותפים העסקיים שיחדיו מנהלים את השיווק, המכירות והתמיכה בלקוחות הרבים של החברה.

פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks. צילום: פלי הנמר

פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks. צילום: פלי הנמר

כמנכ"ל טרי בחברה שמגיע מחוצה לה, מה אתה עושה בימים אלה?
"כמובן, כפי שגם הצהרתי מעל במת מליאת הפתיחה, אני בעיקר לומד מהר והרבה ובעיקר משקיע זמן רב בהכרה אישית של כמה שיותר מנהלים ועובדים ולקוחות שהם המפתח להצלחת כל חברה ובוודאי גם ב-F5, שהיא חברה שמספקת פתרונות טכנולוגיים ללקוחות מתקדמים המתפתח ביותר של ריבוי היישומים".

האם ביקרת בעבר בישראל ומה אתה מכיר בה?
"ביקרתי בישראל לפני תשע שנים, כמנהל בכיר בסיינה, שיש לה סניף מקומי ולקוחות כמו חברת הכבלים HOT, ואני מכיר גם את ספקית התקשורת הגדולה, בזק. אשמח לבקר שוב וזה חשוב, במיוחד כשיש לנו בישראל מעבדת פיתוח תוכנה חזקה".

בעבר F5 רכשה לא פחות מארבע חברות ישראליות. יהיה לזה המשך לדעתך?
"אני בטוח שהמנהלים האחראים על רכישות ומיזוגים ב-F5 עושים עבודתם נאמנה ובודקים כל הזמן היכן מתפתחות טכנולוגיות חדישות ומתקדמות שמשלימות את קווי המוצרים שלנו".

"איננו רוכשים חברות להגדלת בסיס לקוחות, אלא רק להרחבת הפתרונות שלנו שיתבססו על טכנולוגיות מעולות – כמו שכבר קלטתי, שמפתחים בישראל. הגידול שלנו תמיד היה שילוב של גידול אורגני מפיתוחים שלנו, עם רכישות של פיתוחים שנוצרו מחוץ לחברה".

פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks, פותח את הכנס. צילום: פלי הנמר

פרנסואה לוקו-דונאו, מנכ"ל F5 Networks, פותח את הכנס. צילום: פלי הנמר

במה אתה תולה את תביעתה לתהילה של F5 (מה שקרוי באנגלית Claim to fame)?
"אני רואה את תהילתנו על היות F5 החברה היחידה המספקת פורטפוליו נרחב ביותר של שירותים לאפליקציות הפועלים בהרמוניה מלאה עבור הלקוח המשתמש בהם הן במתקן (on premise), הן בענן וגם במעבר מענן של יצרן אחר לענן אחר".

כלומר בין מתחרי F5 המצב הוא שונה.
"כן, יש להם פתרונות שונים לשירותים במתקן ולענן, וללקוח המשתמש לא חלק ולא פשוט לעבור עם האפליקציה שרצה במתקן לענן, והוא מגלה זאת כשהוא בוחר לעבור לראשונה לענן ואז זה מאוחר. אצלנו כל השירותים, מההתקן (Appliance) הקלאסי שלנו לניהול עומסים Application Load balancing ועד שירותי SSL ואינטרנט של הדברים – כולם עוברים חלק מכל סביבה לכל סביבה אחרת".

היכן אתה רואה את F5 בשנים הקרובות?
"החברה שאני עומד בראשה תהיה חשובה הרבה יותר ללקוחות המחשוב הארגוני בעולם, כי האפליקציות רק הולכות ומתרבות ואנו מספקים להם יותר ויותר שירותים".

"האתגר המרכזי של המנמ"רים בעולם הוא איך להאיץ את האפליקציות, כך שהמשתמש באפליקציה לא יחוש האטה עד שהנתונים מגיעים אליו למובייל שבידו וגם למיליארדי התקני אינטרנט של הדברים שהולכים ומתרבים בימים אלה".

מה צופן העתיד לעולם היישומים?

דו"ח של F5 חוזה כיצד יישומים ישנו דרמטית את הדרך שבה אנחנו חיים ועובדים, וחושף שצעירים מאמינים שכמחצית מהמשרות יבוצעו על ידי רובוטים אינטליגנטיים

בכנס F5 Agililty 2017 לאיזור EMEA של F5 Networks, שנערך השבוע בברצלונה, חשפה החברה דו"ח מיוחד אודות עתיד היישומים, המצביע על מגמות ותחזיות, להן השפעה חברתית משמעותית.

דו"ח The Future of Apps של F5, מובילה גלובלית באבטחת יישומים ופתרונות ענן, כולל מחקר שבוצע על ידי פורסייט (Foresight Factory).

הדו"ח האירופי של פורסייט ו-F5 על עתיד היישומים. צילום: פלי הנמר

הדו"ח האירופי של פורסייט ו-F5 על עתיד היישומים. צילום: פלי הנמר

הדו"ח עושה שימוש במאגר מידע אודות מגמות טכנולוגיות וסוציולוגיות, בשילוב עם מחקר מקורי ב-25 שווקים באירופה, וראיונות עם מומחים מובילים ויזמים בעלי שם המתמחים בתחומי אוטומציה, ביומטריה, מערכות מידע וטכנולוגיה.

AI עומדת לפרוץ בגדול. צילום: פלי הנמר

AI עומדת לפרוץ בגדול. צילום: פלי הנמר

דו"ח ה-Future of Apps מצביע על האבולוציה של אינטליגנציה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה, כמו גם על הצורך במודלים משתפי פעולה התומכים בדרישות הגבוהות לשקיפות.

הדו"ח גם מציין את העלייה בממשקי יישומים (כולל מציאות רוויה ומציאות מדומה) ואת פוטנציאל ההשפעה וההיקף של טכנולוגיות בלוקצ'יין (blockchain) ו-edge computing.

הפלטפורמה של ביטקוין תשרת את רוב היישומים. צילום: פלי הנמר

הפלטפורמה של ביטקוין תשרת את רוב היישומים. צילום: פלי הנמר

"דוח ייחודי זה מספק תובנות אודות עתיד היישומים והמעבר המהיר לחברה דיגיטלית וממוקדת יישומים", אמר ג'וש מק'ביין, מנהל חברת הייעוץ בפורסייט.

ג'וש מק'ביין, מנהל חברת הייעוץ בפורסייט. צילום: פלי הנמר

ג'וש מק'ביין, מנהל חברת הייעוץ בפורסייט. צילום: פלי הנמר

לדבריו, "עולמות פיזיים ודיגיטליים מיטשטשים. יש לנו עכשיו הזדמנות לפרודוקטיביות ויעילות חסרת תקדים, הן במישור הארגוני והם במישור האישי".

"יותר מתמיד, ביומטריה משובצת מחשב ואינטליגנציה מלאכותית יאפשרו לאנשים לקחת שליטה גדולה יותר על המידע האישי שלהם".

יחד עם זאת, אמר מק'ביין, "שינויים טכנולוגיים אלו יביאו עימם סיכונים משמעותיים לנוף איומי הסייבר הגדוש, כולל סכנות שכפול עצמי של אינטליגנציה מלאכותית, פריצות לרכבים אוטונומיים או הפיכתם של התקני אינטרנט של הדברים לכלי נשק. אנחנו צריכים עכשיו  להיות מוכנים לזמן בו האקרים יפרצו לגוף האדם או למוח האדם".

ליזי כהן-ללום, סגנית נשיא בכירה למכירות EMEA ב-F5. צילום: פלי הנמר

ליזי כהן-ללום, סגנית נשיא בכירה למכירות EMEA ב-F5. צילום: פלי הנמר

ליזי כהן-ללום, סגנית נשיא בכירה למכירות ב- F5 לאזור EMEA, אמרה כי "קיים לחץ מתגבר של ארגונים ומפתחים להישאר רלוונטיים".

לדבריה, "הדרישות משתנות במהירות הבזק ודאגות האבטחה גואות. הדו"ח מצביע כי איזון הכוחות משתנה, דבר שיוצר הזדמנויות אדירות לאלו שמסוגלים לספק יישומים במהירות, פונקציונליות ברת-התאמה ואבטחת מידע. הדבר נכון במיוחד ככל שיישומים רותמים את הענן ויושבים בלב אקו-סיסטם מורכב המשלב כל דבר אפשרי, החל מקול וביומטריה ועד תחושות ומציאות רוויה".

ממצאים עיקריים

ארבעה מתוך עשרה צרכנים אירופיים ישתפו במידע פרטי שלהם בתמורה להצעה אישית או הנחה.

נתוני Global Foresight Factory מעידים כי 41% מבני 16-25 מאמינים כי את מקום העבודה שלהם תתפוס טכנולוגיית אינטליגנציה מלאכותית או רובוטים במהלך העשור הקרוב.

התפתחויות בתחום האינטליגנציה המלאכותית יביאו להופעת שירותים אישיים ותחזיות אישיות, לדוגמה בתחום הבריאות הקוגניטיבית. כמעט מחצית (49%) מהצרכנים הנסקרים משתוקקים לשירותים שיסייעו להם להבין את ההשפעה העתידית של התזונה שלהם, שיעור שעולה ל-57% בין בני דור ה-Y.

כלכלה קוגניטיבית היא נושא חם נוסף. שישה מכל 10 צרכנים בני דור Y מראים עניין בשירות שיאפשר להם לחזות את מצבם הפיננסי בהסתמך על פעילותם הנוכחית.

שליש מהנסקרים באירופה ודרום אפריקה מדווחים כי הם משתמשים בפקודות קוליות בזמן השימוש במובייל. בסוף רבעון 2017 היו קיימים למעלה מ- 10,000 יישומי צד שלישי מבוססי קול ב-Alexa של אמזון (Amazon) – עליה של 100% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

שימוש הולך ועולה בטכנולוגיות מציאות רבודה ומציאות מדומה. על פי פורסייט, כמעט מחצית מהנסקרים באירופה ודרום-אפריקה כבר השתמשו בהתקני ראש של מציאות מדומה או מעוניינים לעשות זאת, שיעור שמגיע ל-57% בין בני דור ה-Y.

כ-71% מהצרכנים ב-EMEA מסכימים כי הם צריכים חוויות חדשות וכמעט מחצית (46%) אמרו שהם יהיו מעוניינים בעדשות מגע לראיית לילה, עליה של 56% בקרב בני דור ה-Y.

הסייבורג האנושי הראשון. ניל הרביסון. צילום: פלי הנמר

הסייבורג האנושי הראשון. ניל הרביסון. צילום: פלי הנמר

ניל הרביסון, בן 33 הוא הסייבורג האנושי הראשון. הוא נולד עיוור צבעים והשבב המותקן בראשו מזהה עבורו צבעים כגלי קול. האם יותקף?

רשתות חדשות ודה-צנטרליזציה של טכנולוגיות בלוקצ'יין: באירופה ודרום אפריקה שליש (32%) מהצרכנים השתמשו או יהיו מעוניינים להשתמש בשרותי הלוואות המונים.

F5 עוברת מחברת מוצר לחברת פתרונות לאפליקציות ב-Multi Cloud

פרנסואה לוקו-דונו, המנכ

פתרונות חדשים של החברה מאפשרים לארגונים ליישם בעקביות שירותי יישומים עשירים בעננים פרטיים, ציבוריים ומקושרים-הדדית

אמש (ג') בברצלונה נפתח הכנס השנתי Agility 2017 לאזור EMEA של משתמשי F5 Networks, בו החברה הכריזה על זמינות פתרונות חדשים שתוכננו על מנת לספק שירותי יישומים עקביים בסביבות מרובות-עננים (multi-cloud), דבר שיאפשר לארגונים גמישות רבה יותר בזמן פריסת יישומים, אבטחת מידע אפקטיבית יותר ו-time to market מהיר יותר.

לכנס הגיעה משלחת ישראלית של 35 נציגי לקוחות, שותפים ומנהלי החברה, בראשותה של שושי ליבוביץ, מנכ"לית הסניף המקומי

המוטו של F5: להיות מהיר יותר, חכם יותר ומאובטח יותר בסביבה מרובת-עננים. צילום: פלי הנמר

המוטו של F5: להיות מהיר יותר, חכם יותר ומאובטח יותר בסביבה מרובת-עננים. צילום: פלי הנמר

את מליאת הפתיחה פתח לראשונה פרנסואה לוקו-דונו, המנכ"ל החדש של F5, שהחל את תפקידו בחודש שעבר. לוקו-דונו התייחס לרשמיו הראשוניים מהחברה החדשה אותה הוא מוביל והשוק שלה, בהמשך לניסיונו כ-COO של חברת סיינה (Ciena) הגלובלית המתמחה בציוד, תוכנה ושירות לרשתות תקשורת להובלת קול, וידיאו ונתונים.

על הבמה: פרנסואה לוקו-דונו, המנכ"ל החדש של F5. צילום: פלי הנמר

על הבמה: פרנסואה לוקו-דונו, המנכ"ל החדש של F5. צילום: פלי הנמר

הצהרתו העיקרית של לוקו-דונו הייתה שהחברה עוברת שינוי נראות בעיני לקוחותיה: מיצרנית של מוצרים ופתרונות נקודתיים של איזון עומסים ואבטחת מידע במתקן (on premise), לחברה שהיא שותפה אסטרטגית של הארגונים וספקית של פתרונות לשירותים מלאים לניהול אופטימלי של אפליקציות בעידן מרובה-עננים (Multi-Cloud).

בכנס הכריזה F5 על תמיכתה בשלוש פלטפורמות הענן המובילות: אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft) ומעתה גם גוגל (Google).

לתמוך בלקוחות ובעובדים

לוקו-דונו גם הבטיח שתפקידו לתמוך בלקוחות ובעובדים כדי להמשיך את צמיחתה של F5 המתקרבת למחזור של שני מיליארד דולר ולשמור על ריווחיותה הגבוהה.

ל-F5 מרכז הפיתוח בישראל השלישי בגודלו בעולם, הממוקם בתל אביב, ובו מועסקים יותר מ-250 עובדים, ולמעשה כל הפיתוח העולמי של סביבת WAF מתקיים בסניף המקומי.

בכנס עצמו הנמשך יומיים, הוצג לראשונה דו"ח מעניין המכונה State of Application Delivery Report של F5 לשנת 2017 ונערך על ידי Forsight בהזמנת F5.

הדו"ח מראה כי יותר מתמיד לקוחות עוברים לתשתיות ענן, אולם באותו זמן רבים בוחרים במודע להשקיע בטכנולוגיות מרובות עננים (multi-cloud).

86% מהמשיבים דיווחו כי הם מחויבים לארכיטקטורות מרובת-עננים ו-20% ציינו שיותר ממחצית מהיישומים שלהם ירוצו בעננים ציבוריים ו/או פרטיים השנה.

הדו"ח גם מזהיר כי בעת שממנפים סביבות מרובות-עננים, מופיעות משוכות בלתי צפויות: פריסות היישומים בפלטפורמות מרובות עננים יוצרות אתגרים בניהול שירותי היישומים, מדיניות אבטחה לא עקבית יוצרת סיכונים, וארכיטקטורות מרובות עננים מפעילות לחץ רב יותר על הפערים בכישורי ה-IT ומקשות על החזר ההשקעה בענן – שהוא אחד הסיבות העיקריות לבחירה הראשונית לעבור לענן.

סנגיטה אננד, סגנית נשיא בכירה לניהול מוצר ולניהול שיווק ב-F5. צילום: פלי הנמר

סנגיטה אננד, סגנית נשיא בכירה לניהול מוצר ולניהול שיווק ב-F5. צילום: פלי הנמר

"לקוחות בוחרים יותר ויותר לפרוס את היישומים בעננים מרובים – ציבוריים ופרטיים, במיקומים שונים ובדטה סנטר שלהם – אבל הם נאבקים עם הניהול של סביבות פיתוח, כלים וטכנולוגיות אורקסטרציה שונות", כך אמרה סנגיטה אננד, סגנית נשיא בכירה לניהול מוצר ולניהול שיווק ב-F5.

לדבריה, "במקומות בהם עננים אלו מספקים שירותים ליישומים, הם בדרך כלל עושים זאת בדרכים שאינן ניידות מספיק, מתאימות למקרה ספציפי, או מספקות הגנה לא מספקת. הפורטפוליו של פתרונות ושירותי היישומים בסביבות multi-cloud של F5 מספקים ללקוחות את החופש לפרוס כל יישום – בכל מקום – עם שירותי יישומים עקביים ואבטחת מידע ברמת אנטרפרייז".

בנובמבר, אמר לוקו-דונו, "F5 שיתפה את חזונה להעצים שירותי יישומים חכמים בענן עם יציבות, אבטחת מידע וביצועים – להם לקוחות מצפים. כיום, אנו ממשיכים לבנות על גבי בסיס זה, עם זמינות רחבה של פתרונות לפלטפורמות מרובות,  שירותי ריבוי-עננים הגורמים ליישומים לרוץ מהר יותר, חכם יותר ובטוח יותר".

הפתרונות החדשים לענן הציבורי מסייעים לפרוס יישומים מהר יותר בכל ענן.

הראשון הוא F5 BIG-IP Virtual Edition in the Google Cloud איתו הארגונים יכולים כעת לפרוס שירותי F5 בכל העננים הציבוריים. F5 נותנת ללקוחות אפשרויות בחירה רבות יותר של פלטפורמות ענן, עם הצעות חדשות כמו "הבא את הרישיון שלך", הנעות בין Mbps 25 ל- Gbps 5.

סט שני הוא תבניות לפתרון ענן ל-Amazon Web Services ,Azure ו-Google Cloud המצמצם את המורכבות בפריסת שירותי F5 ליישומים בענן הציבורי. תבניות חדשות אלו, שהנן מותאמות-פתרון, מפשטות ומאפשרות אוטומציה לתרחישי שימוש נפוצים בענן. תבניות לפתרון ענן זמינים עבור סביבות הענן הפרטי OpenStack.

הסט השלישי הינו פתרונות משולבים בזירת המסחר מספקים את שירותי F5 בגישה נוחה וארוזה מראש: לדוגמה WAF ו-Office 365 מאוחדי גישה, הניתנים לפריסה הישר מזירות המסחר של הענן הציבורי, כלומר חברות יכולות למנף את שרותי F5 האמינים בקלות ליישומים בענן. זמין כעת ב-Azure Marketplace.

במקביל הוכרזו פתרונות לענן הפרטי מאפשרים לארגונים לעבור לענן מהר יותר ובביטחון.

חבילת פתרון לענן הפרטי מאפשרת ללקוחות לרוץ מהר יותר עם פתרונות F5 שנבחנו מראש, מורשים וארוזים על מנת לפשט ולאפשר אוטומציה לפריסות בענן הפרטי OpenStack.

קו פתרונות מקיף נוסף מספק שירותי יישומים בסביבות חדשות כולל: Application Services Proxy קל משקל המספק ללקוחות גמישות בפיתוח, בחינה וקביעת קנה מידה ליישומים בסביבות קונטיינר.

פתרון נוסף הוא Container Connector המספק את הפריסה הקלה של שירותי יישומים בסביבות קונטיינר ואינטגרציה פשוטה של יכולות בתוך מערכת ניהול/אורקסטרציה, כולל Kubernetes ו-Mesos/Marathon.

מחבר אפליקציות Application Connector, מספק שיבוץ לשירותי יישומים מהענן הציבורי על ידי זיהוי אוטומטי של עומסי עבודה בענן AWS ומחבר כל ספק ענן לדטה סנטר או לקישור ההדדי של הלקוח.

כל פתרונות ה- multi-cloud של F5 זמינים כבר מהיום.

"מנהלי עסקים מתחילים להסתמך יותר ויותר על פתרונות ענן על מנת לתמוך במאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, אבל במקרים רבים, פריסות בענן אחד אינן מצליחות להביא לגמישות אמיתית בעסק", אמר מייק קונוורטינו, סמנכ"ל אבטחת מידע ו-CISO F5.

מייק קונוורטינו, סמנכ"ל אבוחת מידע ו-CISO F5. צילום: פלי הנמר

מייק קונוורטינו, סמנכ"ל אבוחת מידע ו-CISO F5. צילום: פלי הנמר

"לרוע המזל, מסגרות Multi-Cloud הנן מסובכות וצוותי ה-IT חייבים לנקוט בצעדים הדרושים על מנת להתמודד עם האתגר של תפעול העולמות המגוונים הללו.

עם פורטפוליו פתרונות ה-multi-cloud של F5, צוותי ה-IT יכולים לספק שירותי יישומים עקביים ומאובטחים בכל סביבה הדרושה למהירות העסקית".

באו לבקר במאורת הנמר: ז'קלין וובר-בושר ואסף אגוזי

לפני ימים אחדים אירחתי במאורה את ז'קלין וובר-בושר מהנספחות המסחרית של שגרירות בלגיה בישראל ואת אסף אגוזי, השותף המנהל של B-Hive בישראל.

B-Hive היא פלטפורמה שמהווה מרכז ליצירת שיתופי פעולה בנושאי חדשנות. הפלטפורמה הוקמה תוך שיתוף פעולה בין משרד האוצר הבלגי לחברות פיננסיות כגון ING ,SWIFT ו-AXA, במטרה להמשיך ולמצב את בלגיה כמרכז פינטק עולמי. באחרונה פורסם שהמאמצים האלה נושאים פרי ובלגיה היא אמנם אחד ממרכזי הפינטק המובילים בעולם.

וובר-בושר ואגוזי הגיעו לפגישה במסגרת ההכנות לקראת הגעתה של משלחת B-Hive לארץ, שתשתתף בוועידת FinTech Junction של אנשים ומחשבים, ולקראת ההכרזה הרשמית על השקתו של הסניף הישראלי של B-Hive. אירוע ההשקה ייערך ב- 12 ביוני, בהשתתפות נציגים בכירים מתעשיות הבנקאות, הביטוח והפינטק באירופה ובישראל.

עם טלדור והלקוחות – בקולנוע

החברה ערכה השבוע את מפגש הלקוחות הנבחרים השנתי שלה, שהפך למסורת אצל המנכ"ל, נתי אברהמי ● הנמר היה, ראה ונהנה בסרט

השבוע נערך בסינמה סיטי גלילות מפגש לקוחות נבחרים של טלדור. האירוע נפתח בארוחת ערב קלה והמשיך בהקרנת סרט באולם VIP שנשכר לצורך כך.

המפגש הזה הוא מסורת ארוכת שנים של מנכ"ל החברה, נתי אברהמי, שהחלה עוד במקום עבודתו הקודם ולאור הצלחתה בקרב הלקוחות, השתמרה והושרשה גם בטלדור.

התייצבו לקריאתו של אבהרמי רבים מבכירי ומכובדי תעשיית ה-IT המקומית – כאות הערכה לטלדור, המספקת ללקוחותיה שירותים מהמתקדמים והיעילים במשק כבר יותר מ-30 שנים. בחברה מאמינים בשותפות וחברות אמיתית עם לקוחותיה ומקיימים אירועים כיפים ולא רשמיים, בהם נפגשים, מתעדכנים ופשוט נהנים.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

למיטיבי הזיכרון שביניכם, טלדור הוקמה ב-1986 והיא אחת מחברות ה-IT המובילות בישראל. טלדור מתכננת, מפתחת ומספקת פתרונות שלמים ללקוחות, שכוללים מערכות תוכנה, תפעול פרויקטים, הקמת תשתיות ושירותי תמיכה. כיום יש לה יותר מ-1,000 לקוחות: חברות, ארגונים ומוסדות ממשלה וציבור הנהנים מסל פתרונות נרחב.

טלדור גם מפתחת ומטמיעה פתרונות בתחומי ניהול קשרי הלקוחות, אבטחת המידע, מערכות טלפוניה, שרותי סיסטם, ענן, מערכות ERP ומערכות מידע גיאוגרפי. כמו כן, היא מספקת שירותי מיקור תהליכים עסקיים, טיוב נתונים וסריקה, תמיכה למכירת ציוד בפריסה ארצית, מערכות שירות עצמי למיניהן ושירותי מומחים בתחום ה-IT.

לימור רזניק-קפלניקוב, מנהלת התקשורת השיווקית של החברה, היא שארגנה את מפגש הבכירים ובחרה בסרט הפעולה המרהיב והמרתק שהוקרן: המלך ארתור – אגדת החרב. הסרט כלל מוטיבים מוכרים למכורים לסרטי שר הטבעות.