באו לבקר במאורת הנמר: אליאור נאור הושמנד ונדב וירש, פוטוקיר

באחרונה באו לבקר במאורת הנמר איש העסקים ויזם הנדל"ן אליאור נאור הושמנד ושותפו לסטארט-אפ פוטוקיר, איש המחשבים נדב וירש. בשיחה קולחת סיפרו לי השניים על המיזם החדש שלהם, שמביא חדשנות לעולם העיצוב.

הושמנד ו-וירש נתנו לי סריקה מקיפה, ומבלי היסוס טענו: "אנחנו יכולים לגרום לכך שיהיו לך נמרים על הקיר בכל גודל ובכל כמות שתרצה, תוך שעות ספורות, שיתנו לך את ההרגשה שאתה בטוח נמצא במאורת נמרים חיים". אותי כבר אי אפשר להפתיע, ממרום ניסיוני בחיים, והפניתי להם מבט עם סימן שאלה גדול וסיננתי: "נו, איך?"

"אני עובד עם מספר אדריכלים ומעצבי פנים מהטובים בענף. אני נעזר בהם ומחפש את הייחודיות וחדשנות בפרויקטים שלי", סיפר הושמנד. "אם אלה משרדים או דירות, תמיד הרגשתי שאני רוצה עוד משהו שחסר לי, ולא ידעתי להצביע על נקודה מסוימת. עיקרי העצות שקיבלתי היו: תזיז קיר, תנמיך קיר, תצבע בקיר זה או אחר בגוון מסוים, תוסיף טפט, תבחר סוג קרמיקה מסוים וכדומה. שיתפתי את ההתלבטויות שלי עם וירש, שחזר אליי כעבור זמן עם רעיון מהפכני. הוא שאל אותי: מה תאמר אם אגיד לך שאני יכול ליישם את כל חלומות העיצוב שלך במהירות ובאיכות? אתה יכול לבחור כל תמונה או ציור ותוך שעות הוא יהיה מודפס על כל קיר, משטח עץ, קרמיקה, פרספקס או זכוכית – וכל זאת באמצעות מכונות הדפסה משוכללות, שיוצרות אפקטים חזותיים מרהיבים, שתופסים כל עין".

זוג השותפים יצא למפעל בחו"ל על מנת ללמוד את ביצועי המכונה, ושבו ארצה לאחר שחתמו בחברה בחו"ל על בלעדיות והקימו בשותפות את פוטוקיר.

השניים המחישו לי, בעזרת סרטון, את ביצועיה של מכונת ההדפסה האוטומטית המשוכללת שלהם: הם שלחו למדפסת פקודות באמצעות מחשב נייד וכך נוצר לנגד עיניי, שלב אחרי שלב, אריה בגודל טבעי ובצבעים מלאים המבצבצים על הקיר, ועד גמר ההדפסה התקבלה תמונה תלת ממדית מרשימה. וירש האנרגטי הראה לי עבודות נוספות, ולשאלה מיהם הלקוחות שלכם הוא ענה בלי היסוס: "מי לא? עשינו עבודות לגני ילדים, חדרי ילדים, דלת זכוכית במשרד, חדרי קבלה וללקוחות של מעצבים".

הושמנד הוסיף: "אנחנו נותנים שירות טוב ללקוחות שלנו והם מקדמי המכירות הכי טובים שלנו. יותר מ-50% מהלקוחות החדשים שלנו מגיעים מהמלצות".

מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?
הושמנד: "כמעט כל אחד – בתי חולים, מרפאות, בתי אבות, מרכזי יופי, חברות פרטיות בתחומים כמו ביטוח וניהול, משרדים, סיטונאים וקמעונים, ועד לעולמות הלייף סטייל והקולינריה – מכוני כושר, בתי מלון, מסעדות, בתי קפה, ברים, מועדוני לילה, מוזיאונים, לקוחות פרטיים ומי לא?!"

האם יש הגבלה לגודל שאתם יכולים להדפיס?
"אנחנו יכולים להדפיס על כל עצם, עץ, זכוכית, פרספקס, קיר וכדומה, מגובה של סנטימטרים בודדים עד לגובה של ארבעה מטרים, כאשר מבחינת הרוחב אין לנו שום הגבלה, מותנה בעבודה בתנאי השטח של המזמין. אם יש רצף של מספר מטרים ללא מכשול בדרך, תבוצע העבודה כמקשה אחת. ההדפסה היא ברמה איכותית ומקצועית עם חומרים וצבעים מהיצרנים הטובים בעולם. אנחנו ערוכים ובעלי יכולת ביצוע של כל רעיון או משאלה של הלקוח".

לסיכום אמר הושמנד כי "ההדפסה מהווה פתרון עיצובי טוב לכל מטרה, כאשר תכונות האזור המודפס – קרי: קיר, אריח, דלת זכוכית או ויטרינה – לא משתנות לאחר ההדפסה. כתוצאה מכך, ההדפס נשאר עמיד בכל תנאי מזג אוויר ונשמר לאורך שנים".

באה לבקר במאורת הנמר: הנהלת וולף תקשורת

באחרונה הגיעו לבקר במשרדי אנשים ומחשבים, ובכלל זה במאורת הנמר, חברי הנהלת וולף תקשורתלימור רוזנטל, ארז בנק ורוני וולף.

השאלה המרכזית שעלתה בפגישה במאורה היא: מה קורה כשהזאבים מגיעים למאורת הנמר? זאבים ונמרים בבית הוורד זו כבר התחלה של סיפור טוב.

בוולף תקשורת, מחברות יחסי הציבור הבולטות בישראל, מאמינים שמאחורי המילים, התמונות ועומס המידע ישנו אדם שמביא עמו הסתכלות ייחודית וזווית אחרת, המאפשרת לה, כקבוצה, לראות את התמונה הרחבה ולהבין את התהליכים בקשר הנכון והמדויק יותר. השלושה אמרו לי ש-"נקודות החוזק והמומחיות שכל אחד במשרד מביא עמו יוצרים יחידה סינרגטית ששואפת למלא את צרכי הלקוחות באחריות, נאמנות, מקצועיות, רצון טוב ובכבוד לאדם ולמילה הכתובה".

וולף מייצגת חברות ישראליות הפועלות בארץ ובחו"ל וחברות בינלאומיות הפועלות בישראל. בנוסף לפעילות יחסי הציבור, החברה הינה הבעלים של הסטארט-אפ Talk ahead, המאפשר הטמעת תכנים בזמן אמת באתרי חדשות מובילים ברשת ובנוסף משמשת כנציגה הרשמית בישראל של HKTDC – החברה לפיתוח הסחר הבינלאומי של הונג קונג, שעוסקת בקידום סחר שירותים ומוצרים ממנה ברחבי העולם.

במסגרת המפגש עם הצוות שלנו, שמלבדי כלל את יהודה קונפורטס, יוסי הטוני, יניב הלפרין, רלי כהן-קיבק וקרן גביש, הדגישו החברים מוולף מניסיונם שהטכנולוגיה עוטפת אותנו בכל מקום ובכל מצב ונמצאת בכל מוצר, שירות ותהליך, גם בחברות שאינן מזוהות כחברות טכנולוגיה. הכוונה היא לחברות כנטפליקס, המזוהה עם תעשיית הסרטים והבידור, דרך מאסטרקארד, שמחפשת סטארט-אפים בישראל והיא בעצמה חברת פינטק מהגדולות בעולם, ועד למרצדס, שהקימה בישראל מרכז פיתוח, ועוד ועוד.

באו לבקר במאורת הנמר: מנהלי הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - אלי פרנק, היו

צמרת הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל הגיעה באחרונה לבקר במאורת הנמר. אלי פרנק, היו"ר החדש, דוד בן טולילה, סגן היו"ר, ויורם אלדר, המנכ"ל, סיפרו לי על ההתחדשות שעוברת הלשכה בימים אלה.

פרנק נבחר לפני כשבועיים לתפקיד על ידי נשיאות הלשכה וביחד עמה הציבו כיעד להיות הבית המקצועי של כל אנשי ה-IT וההיי-טק בישראל. "הלשכה", אמר לי פרנק, "חרטה על דגלה את קידום המקצוענות באמצעות מרכזי מצוינות לתחומים השונים (תשתיות, דטה ואנליטיקה, דיגיטל, ענן, ALM, סייבר, האינטרנט התעשייתי של הדברים, חדשנות, יזמות ועוד), הסמכות מקצועיות, מפגשי למידה, שיתוף ידע ופורומים (מיט-אפים, כנסים וקבוצות ברשתות החברתיות). בכוונת הלשכה להמשיך ולעודד הצטרפות לשורותיה של יחידים וארגונים, לרבות הרחבה להשתתפות של אוכלוסיות מודרות בחברה הישראלית".

אלדר סיפר ש-"הלשכה מונה אלפי חברים ורק בחודשים האחרונים הצטרפו אליה כחברים תאגידיים מספר ארגונים גדולים במשק, שעליהם יפורסם בתקשורת בימים הקרובים".

השלושה עדכנו שתכנית העבודה של הלשכה ל-2019 היא העשירה ביותר בתולדותיה, עם יותר מ-65 פעילויות מקצועיות למען הקהילה הטכנולוגית בישראל. מתכנית זו ניתן לראות שהחזון של הלשכה להוות בית מקצועי לכל אנשי ההיי-טק בישראל קורם עור וגידים לנגד עינינו. החברים בלשכה נהנים מקבלת ערך מקצועי וחברתי אדיר, ושותפים לקהילה מקצועית חיה ותוססת. "באחרונה גם הרחבנו את שיתופי הפעולה עם המוסדות האקדמיים – האוניברסיטאות והמכללות – ובימים הקרובים נוכל לפרסם על שיתוף פעולה חדש ומאתגר – מקצועית וחברתית – שתרומתו לחברה הישראלית תהיה ענקית", ציינו אורחיי.

בן טולילה, האחראי בנוסף על שיווק הלשכה, אמר ש-"אנחנו רואים עלייה במעורבות החברים בערוצי התקשורת החדשים של הלשכה – בפייסבוק, בלינקדאין ובקבוצות הטלגרם השונות, ובכוונתנו להרחיב מגמה זו ולהנגיש את תכניה המקצועיים הרבים של הלשכה באמצעים דיגיטליים".

השלושה העניקו לי פרס מפעל חיים בשם הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל על עשייתי הענפה ומרובת השנים למען הקהילה הטכנולוגית בארץ.

היועצים שמאחורי פרויקט הענק להקמת מאגר נתוני האשראי

הפרויקט, בעלות של 130 מיליון שקלים, הצליח בין היתר בזכות הייעוץ והליווי שקיבלו מבצעיו משטראוס אסטרטגיה, ובראשם אלדר לב-רן, יועץ בכיר בחברה

משרדי בנק ישראל בתל אביב אירחו בשבוע שעבר אירוע להשקת פרויקט הענק, בהיקף של יותר מ-130 מיליון שקלים, להקמת המערכת ומערכי התפעול והשירות של מאגר נתוני האשראי של המדינה.

כבר כתבנו כאן, באנשים ומחשבים, על הפרויקט עצמו ועל השותפים לו – חטיבת הטכנולוגיות של הבנק בראשות אבנר זיו, מטריקס בראשות מוטי גוטמן, וכן HPE ורפאל. הפעם אני מבקש להתמקד בגורם נוסף שתרם להצלחתו של הפרויקט בשנתו האחרונה ורוויות האתגרים, וסייע רבות בהובלתו: יועצי שטראוס אסטרטגיה ובראשם אלדר לב-רן, יועץ בכיר מטעם החברה. לב-רן שימש בפרויקט זה כמשנה לחנה עמר, מנהלת אגף תשתיות פיננסיות בבנק ישראל, והיה מנהל הפרויקט בפועל לאחר יציאתה לחופשת לידה.

בפרויקט עבדו כ 250 איש והוא כלל מערך ניהולי מורכב, שניצח על פאזל עדין של עובדים, ספקים, לקוחות מכל הסוגים והמינים, לחצים, משברים, מורכבות ארגונית, ניהולית, טכנולוגית וכלכלית. ניהול הפרויקט כלל נקודות קריטיות רבות שבהן נדרשה קבלת החלטות, בכדי לעבור שלבים קשים ומאתגרים ביותר. בהתאם לכך, התרומה של לב-רן, בליווי יועצים בכירים נוספים משטראוס אסטרטגיה, הפכה את האתגר לאפשרי ותרמה להבאתו לנקודה שבה הוא נמצא כיום.

מה היה המפתח להצלחה של הפרויקט?
לב-רן: "מהיום הראשון לעבודה הבנו שפרויקט בסדר גודל כזה מחייב ראייה רחבה, המאפשרת אינטגרציה בין צוותים רבים ומערכות מרובות והנעה של הגורם האנושי, תוך שיתוף פעולה הדוק עם הנהלת הבנק. ללא הבנה זו לא היינו מצליחים במהלך כה מורכב. צוות יועצי שטראוס אסטרטגיה נכנס במהירות לפרויקט, ובתוך זמן קצר הביא ערך ותמיכה למקבלי ההחלטות בצמתים המאתגרים במיוחד לאורך המהלך כולו. הצוות הגיע עם ניסיון רב בניתוח עלויות קפדני, ביכולת לנתח את ארכיטקטורת המערכת, בהבאת מתודולוגיית מימוש ותפעול מתאימה, ובעיקר בהבנה של המרכיבים הנדרשים לצורך מוכנות תפעולית".

ד"ר נדין בודו-טרכטנברג, המשנה לנגיד בנק ישראל. צילום: פלי הנמר

ד"ר נדין בודו-טרכטנברג, המשנה לנגיד בנק ישראל. צילום: פלי הנמר

ד"ר נדין בודו-טרכטנברג, המשנה לנגיד בנק ישראל, הדגישה מרכיב זה בטקס לציון שלב ההקמה. "לפרויקט מורכב שכזה, של הקמת מאגר נתוני אשראי ברמה הלאומית, נדרשים לא רק אמונה, אלא גם אמון של השותפים בפרויקט ולאחריו של הציבור. אין ספק שהניסיון הרב והיכולות המוכחות של המעורבים בפרויקט לא רק תרמו לאמונה, אלא גם הצדיקו את האמון של השותפים בהצלחת המהלך", אמרה.

החגיגה של בנק ישראל ומטריקס

שני הגופים חגגו ביום ה' האחרון את סיומו של פרויקט הענק, בעלות של 130 מיליון שקלים, להקמת המערך הלאומי לשיתוף נתוני אשראי ● הנמר היה וראה

לפני ימים אחדים נערכה הרמת כוסית לרגל סיום פרויקט פיתוח התוכנה למימוש חוק נתוני האשראי במשק (המקביל בתפיסתו ל-Credit score האישי בארצות הברית).

מטריקס, שזכתה במכרז של בנק ישראל להקמת המערך הלאומי לשיתוף נתוני אשראי, הקימה יחד עם אגף המחשוב בבנק, בראשותו של אבנר זיו, המנמ"ר, את הפרויקט הטכנולוגי של המאגר במשך כשנה וחצי, והיא שתתפעל ותתחזק אותו ב-15 השנים הבאות. עלות הפרויקט היא יותר מ-130 מיליון שקלים ויחד עם מטריקס היו שותפות לו רפאל ו- HPE.

רבים וטובים נכחו באירוע. לפניכם אלה שנצפו בעין העדשה שלי.

מימין: חנה עמר, ראשת אגף תשתיות פיננסיות בבנק ישראל; ועירון זדה, מנהל הפרויקט מטעם מטריקס. צילום: פלי הנמר

מימין: חנה עמר, ראשת אגף תשתיות פיננסיות בבנק ישראל; ועירון זדה, מנהל הפרויקט מטעם מטריקס. צילום: פלי הנמר

מימין: מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל; וד"ר נדין בודו–טרכטנברג, המשנה לנגיד הבנק. צילום: פלי הנמר

מימין: מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל; וד"ר נדין בודו–טרכטנברג, המשנה לנגיד הבנק. צילום: פלי הנמר

מימין: דליה רובינסון, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הפיננסית-טכנולוגית במטריקס; מוטי גוטמן, מנכ"ל החברה; ליאורה הרץ, סמנכ"לית מכירות בחטיבה הפיננסית-טכנולוגית בחברה; ועירון זדה, מנהל הפרויקט מטעמה. צילום: פלי הנמר

מימין: דליה רובינסון, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הפיננסית-טכנולוגית במטריקס; מוטי גוטמן, מנכ"ל החברה; ליאורה הרץ, סמנכ"לית מכירות בחטיבה הפיננסית-טכנולוגית בחברה; ועירון זדה, מנהל הפרויקט מטעמה. צילום: פלי הנמר

באו לבקר במאורת הנמר: שי כרמי וגל בר, yellowHEAD

היה לי העונג לארח באחרונה במאורת הנמר את שי כרמי וגל בר, מייסדים ומנכ"לים שותפים של yellowHEAD. כרמי ובר באו לספר לי על תחום השיווק הדיגיטלי בשווקים ובתעשיות הכי תחרותיים ועל פעילות החברה מאז הקמתה ב-2013.

yellowHEAD היא חברת שיווק דיגיטלי מבוסס תוצאות, שמציעה פתרונות שיווק הוליסטיים בתחומי רכישת משתמשים, אופטימיזציית חנויות האפליקציות ואופטימיזציית מנועי חיפוש בשווקים הגלובליים. על ידי הטמעה של פתרונות אלה, החברה משפרת את הביצועים השיווקיים של לקוחותיה בקשת רחבה של פלטפורמות כמו פייסבוק, גוגל, יוטיוב וחנויות האפליקציות. עולמות התוכן של החברה כוללים גיימינג, היכרויות, אי קומרס ועוד.

כרמי ובר הכירו לפני 14 שנים, כשהתחילו לעבוד בחברת ההימורים אונליין 888. הם סיימו את תפקידיהם בחברה לאחר שבע שנים, כשכרמי ניהל את מחלקת השיווק של הקזינו ובר את מחלקת השיווק של הפוקר. הם יצאו יחד ממה שהם מכנים "בית הספר מספר 1 באותם הזמנים ללימוד שיווק אונליין" והחליטו להקים את yellowHEAD.

מצריף קטן למשרדים ברחבי העולם

בתחילת פעילותה, הפוקוס של yellowHEAD היה על הקמת הזרוע הדיגיטלית של חברת הגיימינג הגדולה Zynga. לדברי בר, "החברה צמחה בצורה משמעותית מאז הקמתה. התחלנו עם שני עובדים שישבו בצריף קטן באמצע שום מקום ואנחנו כיום מעל 70 עובדים עם משרדים חדשים של 1,500 מ"ר בקיבוץ געש, ומשרדים בארצות הברית ובאוקראינה".

כרמי הוסיף: "בשנים הראשונות של החברה, התמקדנו בעיקר בתחום הגיימינג, כי זה התחום שהכרנו, כיוצאי 888, אבל עם השנים צמחנו והתמקצענו בתחומים אחרים. ב-2017, הצוות הטכנולוגי של החברה התחיל בפיתוח מוצר בתחום החיזוי לקמפיינים, שמאפשר לבצע אופטימיזציה על סמך אלגוריתם של לימודי מכונה, שחוזה את עתיד ביצועי הקמפיין מהרגעים הראשונים שהוא עולה לאוויר. כמו כן, נכנסנו בצורה רצינית לתחום ה-E Com, שתפס תאוצה משמעותית בשנה האחרונה".

החברה מתמחה בשיווק מוכוון ביצועים (פרפורמנס מרקטינג) ומפתחת מערכות מיוחדות, המאפשרות מדידה של השפעת קמפיין פרסום על השורה התחתונה של העסק כמעט מיד לאחר שהפרסומת עולה לאחת הפלטפורמות. דבר זה מאפשר למפרסם לקבל החלטות בכל אחד מערוצי השיווק שלו ועל סמך נתונים מדויקים – ולא תחושות בטן.

בנוסף, בשנה האחרונה הם החלו להתעסק בנושא ה-Playable Ads, שהולך ומתפתח. החברה הקימה צוות פיתוח לתכנות פרסומות מסוג זה.
בר ציין ש-"אנחנו מתגאים במיוחד בפיתוח מערכת שמאפשרת ניתוחי וידיאו, שכוללת תיוגים של הקריאייטיבים לעשרות פרמטרים שונים ומאפשרת אנליזות מתוחכמות, כך שהמפרסם יכול לדעת איזה חלק ב-וידיאו משפיע על הצופה, באיזו פלטפורמה אלמנטים מסוימים עובדים טוב יותר ועל סמך זה להגיע לייצור קריאייטיבים הרבה יותר מדויקים, שמבוססים על דטה".

השניים הוסיפו שהחברה ממשיכה בקצב צמיחה מרשים לתוך 2019 ומצויה במהלך גיוס עובדים נוספים. בין לקוחותיה הנוכחיים ניתן למצוא ענקיות גיימינג כמו אפיק גיימס, פלייטיקה, יוביסופט וחברות ענק נוספות כגון גוגל, טינדר ו-airbnb.

באה לבקר במאורת הנמר: ד"ר מילי פרי

באחרונה באה לבקר במאורת הנמר מילי פרי. פרי הנה ד"ר במדעי המידע, יועצת חדשנות, מחקר ופיתוח באיחוד האירופי, חברה בוועדה הציבורית המייעצת של פורום הדירקטורים בישראל ויו"רית אוניברסיטת הבלוקצ'יין הגלובלית, BUG Blockchain University Global. פרי הנה מרצה, מובילה ומאמינה ביכולתה של טכנולוגית הבלוקצ'יין בביזור מוקדי כוח, העצמת המשתמשים, העמקת האמון בפעולות עם עמיתים ושותפים ותרומתה לשינוי וחדשנות בחברה ובכלכלה העולמית.

שוחחנו על הטכנולוגיה פורצת הדרך של הבלוקצ'יין. לדבריה, "הבלוקצ'יין הוא יציר הרשת. בעליו של הבלוקצ'יין היא רשת של אנשים המנוהלת מהמחשב האישי שבו נשמרת רשומה (בלוק) מוצפנת וחתומה דיגיטלית, המופעלת באמצעות אלוגריתם חכם".

"כל בלוק קשור לאלו שלפניו ולאלו שאחריו באופן כזה שאי אפשר לשנותו, לפצחו או לזייפו. מאגר נתונים מבוזר כזה נמצא על מספר רב של מחשבים המסתנכרנים זה עם זה – להבדיל ממאגר שנמצא בידי גוף אחד. האופן המורכב שבו הוא מבוזר ומאובטח, מאפשר לו לפעול ללא גורם מרכזי שתפקידו לנהל את הפעילות או לפקח עליה", היא הוסיפה.

"הבלוקצ'יין , כמו טכנולוגיות דור רביעי נוספות, ישפיע על ציפיות הלקוחות, שיפור המוצרים והשירות, מבנה הארגונים, שיתופי פעולה וחדשנות. טכנולוגיות חדשות, נתונים וניתוח נתונים משנים את הדרך בה פועלים הארגונים מול ללקוחותיהם ואף משנים את המגזרים העסקיים עצמם ומבנה שיתופי הפעולה והחדשנות", אמרה פרי.

Blockchain University Global – BUG שמה לה למטרה לחנך ולהכשיר עובדים, מנהלים ואנשי תוכנה לעולם הבלוקצ'יין בלמידה מקוונת 24 על 7 במגוון קורסים, מתודות ותוכניות המלוות אינפוגרפיקה וחומרי לימוד עשירים ומעשירים.

לדברי פרי, "הביקור אצל פלי מבטיח חבירה עם אנשים ומחשבים שהוא מוסד המוביל חדשנות טכנולוגית עשרות שנים בישראל, וחשיפה למנמרים המנהלים את האסטרטגיה החדשנית והטכנולוגית בארגונים ואמונים על איתור טכנולוגיות פורצות דרך, בחינתן והתאמתן לחזון הארגוני.

מוזמנים להצטרף לקהל הלומדים כאן

באו לבקר במאורת הנמר: מיכל לסטר וגיתית פודמסקי, ויקימדיה ישראל

באו לבקר במאורת הנמר: מיכל לסטר, מנכ

באחרונה אירחתי במאורת הנמר שתי אורחות שמנהלות את השלוחה הישראלית של אחד המיזמים המבורכים ברשת – קרן ויקימדיה. הקרן מבצעת פעילויות רבות, שהמרכזית והידועה ביותר בהן היא האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה.

שתי אורחותיי היו מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל, וגיתית פודמסקי, רכזת השיווק והאירועים. השתיים הודו לי על הפקת כנס ויקי-גלאם 2018, שנערך לפני כחודשיים בסינמטק תל אביב. קבוצת אנשים ומחשבים תומכת ומאמינה בפעילות ויקימידיה ישראל לאורך השנים, ומלווה את העמותה מאז הקמתה. לכן, החלטתי לסייע ל-ויקימדיה ישראל באמצעות העמדת דוכנים של עמותת עיגול לטובה בכנסי אנשים ומחשבים.

עיגול לטובה היא עמותה שפועלת למען החברה הישראלית באמצעות מנגנון חכם, שניתן באמצעותו לתרום מעט ולהשיג הרבה. המנגנון מאפשר לעגל כל עסקה בכרטיס האשראי שסכומה מסתיים באגורות, ואת ההפרש לתרום לעמותת ויקימדיה ישראל. התרומה הממוצעת של תורם בעיגול לטובה עומדת על ארבעה שקלים בחודש.

לדברי לסטר ופודמסקי, "אנחנו, ב-ויקימדיה ישראל, פועלים על מנת שתיהנו מ-ויקיפדיה מהימנה ועשירה בתוכן. פעילותנו בקרב סטודנטים, גמלאים ותלמידי תיכון לכתיבת ערכים מובילה ליצירת אלפי ערכים מדי שנה – בעברית ובערבית. משימתנו היא להפוך מידע המצוי רק בידי מעטים למידע חופשי הנגיש לכלל החברה הישראלית, ואנחנו זקוקים לתמיכה שלכם כדי להמשיך בפעילות חשובה זו".

בא לבקר במאורת הנמר: גיא הוכמן, מנכ"ל Genie

באחרונה פגשתי ואירחתי לשיחה מרתקת במאורת הנמר את גיא הוכמן, מנכ"ל חברת Genie. הוכמן, שהקים את החברה לפני כ-20 שנים, סיפר לי על החזון האישי שלו, עוד כשהיה סטודנט: להקים חברה שתספק ללקוחותיה מגוון נרחב ומתקדם של קידמה טכנולוגית, לצד מתן שירות אישי ברמה הגבוהה ביותר.

בביקורו הראשון במאורה, שמעתי מגיא על הדרך הארוכה ש-Genie עברה מיום הקמתה, ועל פתרונות המחשוב בענן שהיא מציעה בתחום טכנולוגיות המידע – כאינטגרטורית מובילה של IT ותשתיות. התרשמתי מצמיחת החברה, המונה כיום יותר מ-300 עובדים, ומהמבט הנכון שלה קדימה, לצורך מענה תמידי ואיכותי עבור משתמשים עסקיים.

"המטרה המרכזית שתמשיך לעמוד לנגד עינינו", אמר הוכמן, "היא להתאים את עצמנו למחשבה ולרצונות של הלקוח, כך שכשהוא יגיע ויבקש שירות שונה וחדשני – אנחנו כבר נהיה שם עבורו, עם פתרון התפור למידותיו ולצרכיו המוגדרים".

פתרון היקפי מושלם לכל תחומי ה-IT

שמחתי לשמוע ולהיווכח ש-Genie מגשימה בפועל את החזון של הוכמן, בשיתוף שתי חברות הבת שלה: Experda ו-SOPHTIX. ביחד הן יוצרות משולש ייחודי, המציע פתרונות מקצועיים כוללים, ומהווה פתרון היקפי מושלם לכל תחומי ה-IT. "בזכות הסינרגיה הזו", הסביר, "נוצר כיום מצב אבסולוטי, שבו כל בקשה ו/או בירור של לקוח, מקבלים מענה מהיר ואיכותי מצד נותן הפתרון הרלוונטי לצרכים שלו – בין אם הוא מגיע מ-Genie, או מחברות הבת שלנו".

הוכמן הוסיף: "אין אצלנו מצב שבו לקוח מבקש שירות, ואנו שמים אותו בהמתנה, על מנת לברר מי יכול לטפל בו. שיתוף הפעולה הזה והתוצאות הנלוות אליו, מוכיחים שאתגר כזה הוא בר-ביצוע ובעל קבלות. לכן, גם המוטו של 'אין סוף ליכולות' שמלווה את Genie כל כך הרבה שנים, הוא עבורי הרבה יותר מסתם מוטו – זו דרך שהוכיחה ותמשיך להוכיח את עצמה בעתיד".

אני מאמין שהשורה האחרונה בדבריו של גיא תגשים את עצמה, כמו גם יתר המטרות שהוא ו-Genie הציבו לעצמם. היה לי לעונג לארח אותו ואני מאחל לו ולשותפיו לדרך הצלחה בהמשך.

באו לבקר במאורת הנמר: גיל נוילנדר, אמיר כרמי ומיכל גוב, ESET

באחרונה ביקרו במאורת הנמר גיל נוילנדר, מנכ"ל חברת אבטחת המידע ESET בישראל, אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות, ומיכל גוב, הדוברת שלה.

ESET היא חברה בולטת בתחום אבטחת נקודות הקצה, ומספקת פתרונות אנטי וירוס, EDR, הצפנה, אימות דו-שלבי, DLP, שירותי מודיעין סייבר ועוד, המיועדים ללקוחות פרטיים, עסקיים ולארגוני אנטרפרייז.

אורחיי סיפרו לי שאת החברה הקים ב-1987 צוות של ארבעה מתכנתים, ובמרוצת השנים היא הפכה לחברת אבטחת המידע מספר 1 באירופה. מוצריה משווקים ביותר מ-220 מדינות ומגנים על למעלה מ-110 מיליון משתמשי קצה. בין לקוחותיה ניתן למצוא חברות ענק כמו גוגל, טסלה וסוני.

לדברי אנשי החברה, היא מצטיינת ביכולות הזיהוי שלה בזכות הטכנולוגיה הרב שכבתית שפיתחה, שמבוססת על ענן, שימוש במנועי בינה מלאכותית ולימודי מכונה שפיתחה, והעסקת הון אנושי בעל מומחיות גבוהה. מוצריה נחשבים לקלילים ביותר, במטרה לא לצרוך משאבים גבוהים ולא להכביד על הפעילות העסקית של לקוחותיה, מעידים ב-ESET.

הפעילות של ESET בישראל החלה ב-2004 על ידי קומסקיור, ומאז היא צמחה להיות מובילת שוק בסגמנט הפרטי ובארגוני SMB, על פי גרטנר. בחברה אומרים כי היא מלווה את לקוחותיה החל מהתאמת הפתרון, עבור בהתקנה ובהטמעה, וכלה בתמיכה טכנית לתקלות. על פי סקרים שהחברה מקיימת, מעל ל-70% מטכנאי המחשוב ממליצים ללקוחותיהם על המוצרים שלה.

לדברי נוילנדר, "ESET ממשיכה להיות חלוצה בתחומה ועוזרת לאנשים להגן על המרחב הדיגיטלי בו הם נמצאים. הרבה דברים השתנו מהימים הראשונים, אבל השאיפות הבסיסיות שלנו נשארו זהות: ראשית, לעזור לבנות עולם דיגיטלי בטוח יותר, שבו כולם יכולים באמת ליהנות מטכנולוגיה בטוחה יותר. שנית, אך לא פחות חשוב – לתת את חוויית השירות הטובה ביותר. הסטנדרט הגבוה שאותו אנחנו מציבים ברמת השירות שלנו מוביל אותנו לאורך כל הדרך ומוכיח את עצמו כל יום מחדש".

פעילה גם חברתית

ESET פעילה גם ברמה החברתית, ומזה 10 שנים מעורבת ותורמת לפעילות הרוח הישראלית של הסוכנות היהודית. כמו כן, בשש השנים האחרונות היא תורמת, מדי שנה, אלפי רישיונות לפרויקט מחשב לכל ילד של משרד ראש הממשלה.

בין לקוחות החברה בישראל ניתן למנות משרדי ממשלה ועיריות, מוסדות חינוך ובריאות, חברות היי-טק וארגוני אנטרפרייז במגוון תחומים רחב.