באו לבקר במאורת הנמר: שלושה אורחים מבוזונט

מימין: יוסי הראל, מנהל המכירות והשיווק, אנדרי טרושקין ויניב קדוש, בעלים ומנהלים משותפים, חברת בוזונט. צילום: פלי הנמר

שלושת האורחים הצטופפו ליד השער המסורג למאורת הנמר. יניב קדוש ואנדרי טרושקין, בעלים ומנהלים משותפים של חברת בוזונט (על שם החלקיק האלוהי – בוזון) ויוסי הראל, מנהל המכירות והשיווק של החברה.

האמת, שהביקור לווה בחשד. מעולם לא ביקרו קודם לכן במאורת נמר…

הדלת נפתחה בזמזום והמאורה פערה את פיה לפניהם. מכל פינה הביטו בהם נמרים וגורי נמרים, והחשש התחלף בהרגשת רווחה. בפתח ניצב הנמר הגדול מכולם, חיוך רחב נסוך על פניו וידו מושטת לברכת ברוכים הבאים חמה. הם הרגישו בבית…

מימין: יוסי הראל, מנהל המכירות והשיווק, אנדרי טרושקין ויניב קדוש, בעלים ומנהלים משותפים, חברת בוזונט. צילום: פלי הנמר

מימין: יוסי הראל, מנהל המכירות והשיווק, אנדרי טרושקין ויניב קדוש, בעלים ומנהלים משותפים, חברת בוזונט. צילום: פלי הנמר

"אנו לא חברה שיש לה מתכנתים – אנו מתכנים שיש להם חברה", אמר אנדרי טרושקין. "הייחוד שלנו בין בתי התוכנה היא המתודולוגיה אותה פיתחנו, והיכולת לקחת רעיון או משימה וליצור מהם תוכנה מתקדמת, בגמישות מירבית ובאחריות כוללת, על ידי בניית תמהיל מומחים מתאים.

באופן מסורתי, בתי תוכנה עובדים במספר מודלים קבועים: קבלנות, מיקור חוץ, או מתן ייעוץ וליווי טכנולוגי. הניסיון שלנו מוכיח ששילוב נכון של מספר מודלים שונים במתודה ייחודית משלנו משפר את תהליך העבודה ואיכות המוצר, וברוב המקרים גם חוסך בעלויות – אנו מקימים צוות מומחים לפי דרישות הפיתוח, כאשר ניהול התהליך והאחריות הכוללת באחריותנו".

הוא סיפר עוד כי "Bosonet נוסדה בשנת 2012 והוקמה במכוון באשדוד, מתוך כוונה לרכז את מיטב הכשרונות באזור הדרום לבית מתקדם של ידע ואהבה לטכנולוגיה. החברה הוקמה ומנוהלת על ידי טרושקין – מתכנת בכיר, עם ניסיון רב, עוד מימיו בצבא – ויניב קדוש – מעצב ממשקים ומפיק מוצרי אינטראקטיב עם ניסיון עשיר.

לאחרונה, הצטרף לצוות הניהול יוסי הראל, לתפקיד מנהל המכירות של החברה, ומאחוריו שנות ניסיון רבות של מכירות בכל תחומי ותעשיות המחשוב בישראל.

הרקורד של צוות בוזונט כולל עבודה ומתן שירותים לחברות מובילות במשק, הנעזרות בה כזרוע הטכנולוגית שלהם. לקוחות לדוגמה בעבורם ואיתם ביצענו פרויקטים, הינם למשל: בזק, רב בריח, דיזנהויז, YNET, קליר, גולברי, ויקון ועוד רבים וטובים.

אנו יודעים ליצור תמהיל נכון של אנשי פיתוח – לעתים אנו עובדים ביחד עם אנשי הפיתוח של הלקוח בצירוף מפתחים שלנו בחו"ל, כאשר התהליך כולו מנוהל ממשרדינו בארץ.

"המודל שלנו מאפשר גמישות מקצועית גדולה מצד אחד ומצד שני שומר את ליבת הפיתוח וקוד המערכות אצל הלקוח ופוטר אותו מתלות או מחוייבות לגוף חיצוני", אמר אנדריי, "פעמים רבות אנו רואים מנהלי ארגונים או יזמים, שעוסקים בפיתוח תוכנה במקום בפיתוח עסקי, וכאן אנו נכנסים לתמונה – אנו לוקחים אחריות על הקמת הצוות הנכון, העמידה בזמנים ומעל הכל לאיכות המוצר. המטרה שלנו היא לפתח את המוצר האפקטיבי ביותר בשכלול של זמן, תקציב ותכולה. 

"אחד הפרויקטים המעניינים שלנו מהתקופה האחרונה הוא עבור חברת פיננסים גדולה, עם מאות אלפי משתמשים, שהמוצרים הדיגטליים שלה לא הצליחו להדביק את דרישות השוק. המשימה הייתה להפיק עבורה שפת מותג דיגיטלית, ובמקביל לפתח 2 אפליקציות סלולריות, אתר וביצוע אינטגרציה עם מספר נותני שירותים חיצוניים. לשם כך הרכבנו צוות מעורב בארץ ובחו"ל, וביחד עם אנשי הפיתוח שלהם הצלחנו לעמוד במשימה בזמן מהיר, תוך שאנו לקוחים אחריות כוללת מלאה על כל הפרויקט".

השלושה קראו לקוראים ולכל דכפין ואמרו: "מוזמנים לאתגר אותנו!!!"

באו לבקר במאורת הנמר: נבחרת מנהלות מקבוצת SQLink

באחרונה התארחו במאורת הנמר, מאיה ורמוט, סמנכ"לית המגזר הציבורי; עידית קלוו, סמנכ"לית מכירות; ונעמי גרוס ריף, מנהלת החטיבה הפיננסית, מקבוצת SQLink, אחת מחברות התוכנה וה-IT המובילות בישראל.

בפגישתנו הנעימה שוחחנו עם מאיה עידית ונעמי על המגמה הרווחת כיום בקרב חברות ממגזר ההיי-טק, המגזר הציבורי והמגזר הפיננסי. הן סיפרו כי חברות מעדיפות לרכז את השירותים בידי כמות קטנה יותר של ספקים, איתם יש להם היכרות מעמיקה ומערכות יחסים ארוכות טווח, אשר יעניקו להם מעטפת רחבה יותר של פתרונות. אותם ספקים קבועים מהווים "Trusted advisors" עבור הלקוחות והופכים לשותפים פעילים בתהליך ההצלחה שלהן. 

פתחנו את השיחה עם מאיה, שסיפרה על הקשר ההדוק והייחודי של קבוצת SQLink עם לקוחותיה, ועל האמון הרב שהלקוחות רוכשים לחברה. נהניתי לשמוע על קשת שירותים רחבה שהחברה מספקת ושמחתי לראות שחברות ה-IT וטכנולוגיות המידע בישראל, ביניהן קבוצת SQLink, עוקבות אחר המגמה העולמית ומעבות את סל שירותיהן בהתאם.

מעטפת כוללת של שירותים ללקוחות כל המגזרים

"בשביל לשמור על מערכות יחסים חזקות וארוכות אנחנו בקבוצת SQLink מספקים מעטפת כוללת של שירותים המתאימה ללקוחות במגזר הממשלתי, הפיננסי או הפרטי", סיפרה מאיה והוסיפה: "אנחנו רואים מידי יום כיצד לקוחותינו סומכים על היכולת שלנו לאמץ פתרונות חדשים המותאמים באופן מלא לצרכיהם המשתנים".

עידית המשיכה את השיחה בתיאור האתגר של חברות ההיי-טק לגייס עובדים איכותיים וסיפרה על מגוון פתרונות הגיוס הטכנולוגי של SQLink, באמצעות מקצועני גיוס טכנולוגיים, צוותי פרויקטים ייעודיים, מחלקת סורסינג מתקדמת ומערכת גיוס חכמה מבית SQLink, המסייעת בהתאמה מדויקת של מועמדים אל מול הפרופילים הנדרשים.

לדבריה, "רבות מהפניות שמגיעות אלינו הן בקשות לסייע במציאת מענה למחסור בעובדים בהיי-טק. האתגר הוא לא רק לגייס עובדים, אלא לאתר ולהתאים את הטאלנט הנכון לפרופיל המשרה ול-DNA של הלקוח, מתוך הבנה שבשוק ההיי-טק הדינמי של היום ישנה חשיבות גדולה לייצר חיבור מדויק שישאיר את העובד בארגון לאורך זמן". 

עידית הציגה גם "פתרון נוסף שמספקת SQLink – הכשרות טכנולוגיות ייעודיות באמצעות חברת הבת SQLabs, וזאת על ידי הכשרת עובדים במסלולי Boot camp ממוקדים, המותאמים באופן מלא לצרכי הלקוח. כך למשל פתחנו לאחרונה תוכניות להכשרת מפתחים בתחומי: Real Time Embedded, C, C++ ועוד… כולם כוללים פרקטיקום מעשי באתר הלקוח, בליווי מנטורים מובילים מתעשיית ההיי-טק. הלקוח הינו שותף מלא לאורך כל התהליך, החל מבחירת המועמדים המתקבלים לקורס ועד למעורבות ודגשים מקצועיים שירצה שישולבו בתכנים הנלמדים. התוצאה: התאמה מקצועית גבוהה בין בוגרי התכנית לצרכים הממוקדים של הלקוח".

שירותים ופתרונות מקצה לקצה בשילוב הבנה טכנולוגית מעמיקה וראייה עסקית רחבה

נעמי הוסיפה כי "הלקוחות שלנו יודעים להציף בפנינו צרכים לשירותים ולמוצרים חדשים. אנחנו כבר מתורגלים במתן מענה לאתגרים חדשים בלוחות זמנים קצרים, גם לפרויקטים עם רמת מורכבות גבוהה. אחת הדוגמאות לכך הינה בקרב לקוחות אשר זקוקים לפתרונות בעולם ה-BI והאנליטיקה – אחד התחומים הנדרשים היום בשוק לכל חברה אשר מכילה דטה. אנו יודעים לתת היום מענה כולל בתחום באמצעות חברת הבת אופיסופט – אחת מחברות ה-BI הוותיקות והאיכותיות בישראל, חשוב לנו לתת ללקוחות שלנו מענה רחב למגוון הצרכים שלהם, כדי שלא יצטרכו לחפש אותם מחוץ לקבוצה אלא יקבלו הכל במקום אחד. הם כבר מכירים אותנו ואת היכולות שלנו, ומצידינו, ההיכרות רבת השנים מסייעת לנו להבין טוב יותר את הביזנס ולספק להם פתרון מיטבי ברמת השירות והאיכות הגבוהה אליה הם כבר מורגלים".

לסיכום, בפגישה קיבלתי סקירה מסקרנת על קבוצת SQLink, אשר החלה את דרכה כחברת מיקור חוץ וגיוס עובדים, ובשנים האחרונות מיצבה את עצמה כקבוצה מובילה המספקת מכלול רחב של פתרונות בתחומי: בדיקות תוכנה ואוטומציה, טכנולוגיה, דיגיטל, BI ו-Big Data, הכשרות טכנולוגיות, אבטחת מידע ועוד, המספקת שירותים ופתרונות מקצה לקצה תוך שילוב של הבנה טכנולוגית מעמיקה וראייה עסקית רחבה. בין לקוחותיה נמנות מרבית החברות המובילות במשק הישראלי בסקטורים השונים כגון: היי-טק, משרדי ממשלה, גופים ביטחוניים, מוסדות פיננסיים, חברות פרטיות ועוד.

בא לבקר במאורת הנמר: אילן יהושע

בא לבקר במאורת הנמר: אילן יהושע. צילום: פלי הנמר

אילן יהושע, המנכ"ל הפורש של Arrow ECS ישראל, בא באחרונה לביקור במאורת הנמר.

יהושע, מנכ״ל מוערך, פרש בתחילת החודש שעבר מניהול החברה, לאחר חמש שנים שבהן הוביל אותה להישגים ולהצלחה. הוא אמר לי בפגישתנו כי "הגעתי לחברה באמצע 2014, זיהיתי ‏את פוטנציאל הטמון בה, בניתי חזון, וסימנתי יעדים ומטרות, ‏ששימשו כמצפן להצלחה". "אחד היעדים ששמתי לעצמי", ציין, "היה להכפיל את מכירות החברה בישראל ולהגדיל את הרווח. ואכן, במהלך תקופתי הכפלנו את מכירות החברה והפעילות העסקית גדלה מאוד".

הוא הוסיף כי "הובלתי שינוי ארגוני שבמהלכו בניתי שדרה ניהולית, לקחתי את האנשים הטובים ופיתחתי אותם ואת הקריירה שלהם בארגון, בניתי אופק על מנת לאפשר לאנשים לפתח את היכולות האישיות שלהם ולהיות המנהיגים של התחום העסקי שעליו הם אחראיים".

"היכולת לזהות את העובד ולהעצים אותו היא אחת התכונות החשובות של מנהל. הארגון מקבל את זה בחזרה על ידי שיפור התוצאות העסקיות שלו", ציין יהושע. "האצלת סמכויות, פיתוח אחריות, שיתוף שמביא להרגשת שייכות של העובד לארגון ושילוב יחסי אנוש טובים לצד ניהול נכון הם חלק מהאני מאמין שלי בניהול".

ניסיון רב ומשמעותי

במהלך התקופה שבה ניהל את החברה, בנה יהושע תהליכים חדשים שאפשרו לה לספק שירות טוב ותגובה מהירה יותר לספקים וללקוחות של Arrow ECS בישראל. הניסיון והיכולות שלו הביאו את החברה למקום גבוה יותר ולהגדלת הפעילות, על ידי שילוב של התאמת הפעילות לשוק המשתנה והובלת צוות החברה לביצועים ולתוצאות. כמו כן, שיתוף הפעולה והפתיחות מצד הספקים בארץ ובחו"ל, העובדים, הנהלת החברה והלקוחות אפשרו להתאים את הפעילות לצרכי השוק המשתנה. "הבאתי את הניסיון הניהולי והיכולות שלי לידי ביטוי, מה שאפשר לי, ביחד עם הצוות, להוביל שינויים, לפתח עסקים חדשים, להגדיל מכירות בצורה משמעותית, לפתח אנשים ולהוביל להצלחה", אמר.

ואמנם, יהושע הוא בעל ניסיון ניהולי רב מחברות שבהן כיהן בתפקידי ניהול שונים, ביניהן נורטל, ג'וניפר, ברוקייד, ECI וחברות אינטגרציה ישראליות, ויש לו היכרות נרחבת ורבת שנים בעולמות הסייבר, ענן, רישות, IT ותחומים טכנולוגיים נוספים.

בימים אלה מלווה ומייעץ יהושע חברות בין לאומיות הנכנסות לישראל וחברות ישראליות בפיתוח והגדלת העסקים, ובכלל זה הקמת מערכי שיווק ומכירות, גיוס עובדים, הפצה, מיפוי השוק המקומי, גישה ללקוחות סופיים והאצת זמן ההגעה לשוק. בזמנו הפנוי, בכדי לשבור שגרה, הוא מתופף בלהקת הקאברים Recover, שחלק מחבריה אף הם מתחום ההיי-טק – אוהד הדר, רמי כתב, עומר קלנר וגיא רוטברג.

באו לבקר במאורת הנמר: נתי רייכר, In3d, וזיו גלבוע, Improve-IT

מאורת הנמר אירחה באחרונה את נתי רייכר, ממקימי In3d, ואת זיו גלבוע, מקים Improve-IT. החיבור בין השניים, שהתחיל בפעילות של שניהם בעמותת גדולים מהחיים, שפועלת למען ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם, הוליד חיבור עסקי שבא לידי ביטוי בפיתוח משותף של הדרכות לארגונים בטכנולוגיות תלת ממד – תחום שצומח במהירות רבה בשנים האחרונות.

In3d הוקמה על ידי רייכר ורן חייקין לפני שלוש שנים, והחזון שעמד לנגד עיניהם היה הנגשת טכנולוגיות תלת ממד חדשניות אזרחיות בעולם הביטחוני. Improve-IT הוקמה על ידי גלבוע לפני תשע שנים, והיא מתמחה בפיתוח פתרונות למידה דיגיטליים והכשרת עובדים למגזר העסקי, בארץ ובמקומות נוספים בעולם.

לדברי רייכר, החיבור בין שתי החברות הביא ליצירה והטמעה של כלי למידה מתקדמים בתלת ממד, המאפשרים קיצור זמני הכשרה וביצוע תהליכי עבודה מדויקים. הפתרונות מוטמעים בארגונים ביטחוניים ורפואיים, ובחברות מתחומי התעשייה והנדל"ן.

פירוק והרכבת מחשב – ותלת ממד

רייכר וגלבוע הציגו לי בפגישתנו מערכת תלת ממד לטכנאים לפירוק והרכבת מחשב. באמצעות המשקף השקוף המהווה חלק ממנה, הטכנאי רואה בעיניו את המחשב ובמקביל רואה על פניו הולוגרמות, שמציגות לו את צורת תפעול התקלות הנכונה. זאת, עם ליווי של עוזרת אישית וירטואלית, שמדברת אתו ומסבירה לו בעל פה.

גלבוע ציין כי לא נדרשת הכשרה מוקדמת של הטכנאי להשתמש בפיתוח שלהם והוא מקבל את כל הנחיות העבודה באמצעות משקפי המציאות הרבודה שאותן הוא חובש. "השימוש בפתרון כזה מקצר את זמני ההכשרה של הטכנאים באופן משמעותי ומונע תקלות הרכבה או פירוק", אמר, "ניתן לקלוט טכנאים חדשים בהכשרה של יום או ימי הדרכה בודדים, והם יכולים מיד לצאת לשטח, לעבודה".

"בשנים האחרונות, הטכנולוגיה החדשה מאפשרת את הוזלת העלויות באופן משמעותי, ואין ספק שיותר ויותר ארגונים ישתמשו בהדרכות בתלת ממד על מנת לקצר את זמני ההכשרה של העובדים", סיכם רייכר.

באו לבקר במאורת הנמר: טום אקסבי ויואב וילדר, CloudHealth

בשיתוף CloudHealth.

באחרונה ביקר בארץ טום אקסבי, שהיה מנכ"ל הסטארט-אפ CloudHealth עד למכירתה לענקית הווירטואליזציה VMware והמשמש כיום כסגן נשיא בחברה. יחד עם יואב וילדר, המנהל את פעילותה של CloudHealth בישראל, קפצו השניים לביקור במאורת הנמר, על מנת לספר מעט על התחום, על החברה בכלל ועל הפעילות שלה בארץ בפרט.

השניים סיפרו לי ש-CloudHealth by VMware היא פלטפורמת תוכנה כשירות (SaaS) בשוק פתרונות התוכנה לניהול תשתיות הענן, שמאפשרת ללקוחות החברה שקיפות וניהול של תשתיות הענן שלהם. הפתרון תומך בסביבות שלושת ספקיות הענן המובילות – AWS, מיקרוסופט ו-Google Cloud.

CloudHealth Technologies (בשמה המקורי) מבוסטון החלה את דרכה כסטארט-אפ ב-2012 ונרכשה בשלהי השנה שעברה על ידי VMware. לדברי אורחיי, הרכישה מהווה חלק מהאסטרטגיה של הרוכשת לחזק את אחיזתה בעולם תשתיות הענן: די להזכיר את שיתוף הפעולה המתוקשר שלה עם AWS וסדרת רכישות שביצעה באחרונה, כאשר בשבוע שעבר פורסם כי היא קנתה את פיבוטל ואת קרבון בלאק בסכום כולל של כחמישה מיליארד דולר.

אקסבי סיפר במהלך שיחתנו על התרשמותו הרבה ממידת הקדמה של התעשייה הישראלית, ובעיקר מלקוחות ושותפי החברה בארץ, "שביכולותיהם הגבוהות ותעוזתם מותחים כל העת את גבולות הפלטפורמה לקצוות, ובעצם כך מסייעים לשיפור ולעיצוב הפתרון שלנו".

לחברה יותר מ-5,000 לקוחות ברחבי העולם ובשנה שעברה היא ניהלה עבורם כשמונה מיליארד דולר של צריכה בענן הציבורי. "לפתרון שלנו יש את היכולת לבצע אופטימיזציה בכל הקשור לעלויות תשתיות הענן, דרך סריקה מתמדת של משאבי המחשוב ומידת הניצולת שלהם. בכך, כמו גם עם שילוב המלצות המערכת באשר לדרך המיטבית לבצע את הרכש הנוכחי והעתידי, מול ספקיות הענן, אנחנו חוסכים ללקוחותינו יותר מ-20% בממוצע מחשבונות הענן שלהם ודואגים שהם ישלמו רק על מה שהם צורכים וצריכים", ציין אקסבי. הוא הוסיף כי "ספקיות הענן, המעוניינות שהלקוחות שלהן לא יבזבזו כספים מיותרים על משאבים שאינם נדרשים או בלתי מנוצלים מיטבית, פעמים רבות לוקחות אותנו יד ביד איתן, ללקוחות שלהן, על מנת שנוודא שאכן כך קורה".

"CloudHealth פעילה בישראל מזה כשלוש שנים ומשרתת יותר מ-800 לקוחות קצה", אמר וילדר. "בשנה האחרונה אנחנו צומחים בישראל בקצב מדהים של 25 עד 30 לקוחות חדשים בכל חודש. אם נחשוב על זה, יש לנו לקוח חדש בכל יום. אני מעריך שעד סוף השנה נחצה את רף 1,000 הלקוחות וזה משהו שכולנו, כישראלים, יכולים להיות גאים בו – להוות נתח כה משמעותי מסך כל הלקוחות של חברה גלובלית בסדר גודל כזה".

בסוף החודש תקיים CloudHealth by VMware בבוסטון את כנס הלקוחות השנתי שלה – CloudLIVE 2019. לפרטים והרשמה לחצו כאן.

בא לבקר במאורת הנמר: אלי פרנק, מנכ"ל FrankIT

מבקר במאורת הנמר: אלי פרנק, FrankIT. צילום: פלי הנמר

אלי פרנק, ידידי, מייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ FrankIT, הגיע לבקר ולהעניק לי אישית את הספר שכתב והשיק לאחרונה, "!Just Manage IT", שמציג למנהלים (הן מתחומי טכנולוגיות המידע והן מהתחומים העסקיים/ארגוניים/תפעוליים) שצריך, אפשר ואיך לרתום את טכנולוגיות המידע ולהפוך אותה ל-X-פקטור להצלחה.

אלי מקפל בספר את הניסיון הרב שצבר בתפקידיו כמנמ"ר, כספק וכיועץ להנהלות של חברות וארגונים רבים בארץ, לכדי תובנות ניהוליות מעשיות, שהוא מציג אותן בספר בסגנון הכתיבה הייחודי שלו – סגנון קליל, שוטף וזורם, המשלב סיפורים ואנקדוטות, בהומור חינני, כפי שכתב בטור השבועי שלו "טור דה פרנק" כאן אצלנו בדיילי מיילי.

ליבת הספר הינה הקשר שבין ה-IT לעסקים: הדרכים לשפר את תחומי ה-IT בארגונים, כיצד להעמיק את שילובו בפעילותם, כיצד למצב אותו בליבה העסקית/ארגונית/תפעולית/מבצעית כגורם שיכול לחולל קווי מוצרים חדשים, להגדיל הכנסות, לצמצם הוצאות, לשפר את שירות הלקוחות, לבדל, להגדיל נתח שוק, להרוויח יותר ולנצח בתחרות. זה נכון כבר שנים רבות, אבל בתקופה האחרונה, עם התעצמות השפעתה של ההתפתחות הדיגיטלית, זה נעשה הכרחי, והספר מוכיח שזה גם אפשרי…

לדבריו של פרנק, בתקופה הקצרה מאז שהושק הספר, נמכרו ממנו כבר עשרות עותקים ומגיעים פידבקים מצוינים. בכריכת הספר מוצגות המלצות של בכירים שקראו את הספר. כך, למשל, כותב לוי הלוי, מי שהיה המנמ"ר, סמנכ"ל טכנולוגיות ותפעול, בבנק דיסקונט וכיום מנכ"ל חברת האשראי כאל: "אני שמח שניסיונו העשיר של אלי הוליד את הספר, אשר מצליח, בשפה קולחת, הומוריסטית ופשוטה להבנה, לשפוך אור ולהנגיש סוגיות מורכבות מהעולמות הטכנולוגיים והעסקיים כאחד. כל אלה הופכים את הספר לחובת קריאה עבור מנהלים העוסקים בתחומים אלה, ובעיקר לאלה הרוצים להתפתח בעולמות הניהול והטכנולוגיה והחיבור ביניהם".

וכך מחוה דעתו על הספר, שי בסון, סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות, המנמ"ר של בנק לאומי: "ספר חובה לכל מנהל בכיר במשק, שמבין שטכנולוגיה בעידן הנוכחי היא המפתח האמיתי להצלחה עסקית. אלי פורס בספרו הנהדר תפיסה שלמה לניהול טכנולוגיות המידע בארגונים על בסיס ניסיונו העשיר והמגוון ותובנות מעשיות. כל זאת בסגנון ממוקד, קולח והומוריסטי, שהופך את חווית הלמידה להנאה צרופה".

גם אני קראתי את הספר ונהניתי מאוד. אני מסכים לגמרי עם חוות הדעת האלו, וברשותכם – אני גם ממליץ – הזמינו וקראו!

חדש: מיזם WinWork להעסקת אנשים עם מוגבלות

ראשוני המגיעים לכנס ההשקה של WinWork. מימין: ליאור חביב, פלי הנמר ומנחם יעקובוביץ'. צילום: יח

מדובר במיזם עסקי-חברתי, שהוקם על ידי אנשים עם מוגבלות ושמטרתו לקדם את בני אוכלוסייה זו, כמו גם אנשים ללא מוגבלות, בפיתוח קריירה כיזמים ובעלי עסקים ● הנמר ביקר, הנחה והתרשם שוב שהעסקת אנשים עם מוגבלות תורמת להם, לעסקים ולחברה

בתחילת החודש נערך הכנס הראשון של קהילת WinWork, בנוכחות כ-200 בכירים מהתעשייה ונציגי ממשל. את האירוע הנחה פלי הנמר, ממייסדי, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. האירוע המרגש נערך במועדון העסקים של בנק הפועלים באחד ממגדליו ברחוב הנגב בתל אביב, בחסות הבנק ומנכ"לו, אריק פינטו.

WinWork הוא מיזם עסקי-חברתי, שהוקם על ידי אנשים עם מוגבלות ושמטרתו לקדם את בני אוכלוסייה זו, כמו גם אנשים ללא מוגבלות, בפיתוח קריירה כיזמים ובעלי עסקים. מהמיזם נמסר כי "אנחנו מצויים בתהליך בנייה של אקו-סיסטם עסקי, שבלבו קהילת יזמים שתצמח ותפעל במתחמי עבודה משותפים, בהם תירקם מערכת יחסים עסקית וחברתית, שוויונית ומכילה, שתוביל לסינרגיה בין האנשים".

כחלק מהמיזם פועלת תכנית WinWork Academy, שמעניקה כלים וכישורים להקמת עסק, כמו גם ליווי אישי ומקצועי, תוך שילוב של טכנולוגיות מסייעות והתאמות, לאורך תהליך ההקמה ובמקביל לצמיחת העסק.

יעל דרומי, חברת הנהלת בנק הפועלים, עלתה על הבמה כדי לברך את מיזם WinWork בכנס ההשקה. צילום: יח"צ

יעל דרומי, חברת הנהלת בנק הפועלים, עלתה על הבמה כדי לברך את מיזם WinWork בכנס ההשקה. צילום: יח"צ

36% מהמעסיקים: לא נעסיק אנשים עם מוגבלות

שוק התעסוקה בישראל מכיל אלפי דורשי עבודה איכותיים ומוכשרים, חלקם אקדמאים, שמנסים למצוא עבודה ללא הצלחה, ותקרת הזכוכית שמונעת זאת מהם נובעת מעצם היותם אנשים עם מוגבלות או הורים לילדים עם מוגבלות.

לפי סקרים שנערכו בתקופה האחרונה, 67% מהציבור הישראלי לא מאמינים שאדם עם מוגבלות יכול לנהל עסק, 80% מהמעסיקים לא מעסיקים אנשים עם מוגבלות, כאשר 36% מהם מתנגדים להעסקתם, ושלושת רבעי מההורים לילדים עם מוגבלות נפגעים בתחום הקריירה וברמת ההכנסה שלהם.

אולם, בניגוד לסטיגמות השליליות, מתברר שליזם עם מוגבלות יש יכולות גבוהות וחוזקות מעצם היותו מתמודד עם מוגבלותו שלו 24/7, שכן מדובר בהתמודדות יומיומית עם אתגרים, חסמים ושינויים, שמהווה יתרון בעולם העסקי. ליווי מקצועי ואישי של צוות WinWork והטבות המס שהמדינה מעניקה לאנשים עם מוגבלות מעניקים יתרון תחרותי ליזם המתחיל שמצטרף למיזם זה.

חברים בהנהלת WinWork מבקרים במאורת הנמר ומתכננים את הכנס הראשון של המיזם. מימין: יובל חדד, מנחם יעקובוביץ', גולן מקס וליאור חביב. צילום: פלי הנמר

חברים בהנהלת WinWork מבקרים במאורת הנמר ומתכננים את הכנס הראשון של המיזם. מימין: יובל חדד, מנחם יעקובוביץ', גולן מקס וליאור חביב. צילום: פלי הנמר

נא להכיר: הדמויות המרכזיות

מנחם יעקובוביץ', יו"ר הדירקטוריון, הוא נכה פוליו שמתנייד בכיסא גלגלים. יעקובוביץ' הוא מהנדס אלקטרוניקה, שעבד בטלרד במשך 20 שנים בתפקידי ניהול בכירים. לפני כעשור הוא הקים את נטפרוטק וכיום עוסק בקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות.

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, נולד במרוקו ועלה לארץ עם משפחתו ב-1964. בגיל שנה הוא חלה בפוליו ונותר משותק בשתי רגליו. ב-2007 מונה פינטו למאמן נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים, במקביל לעבודתו בבנק, שאותה החל ב-1980. פינטו שימש כחבר הנהלת הבנק שש שנים לפני שמונה לתפקיד המנכ"ל. באפריל 2019 הוא הודיע שיסיים את תפקידו בסוף השנה.

ליאור חביב, המנכ"ל, הוא מהנדס כימיה עם התמחות בננו-טכנולוגיה. הוא סיים את לימודי הדוקטורט בביו-פיזיקה, שימש כיועץ בסטארט-אפ בתחום הננו-טכנולוגיה ולחברות שעוסקות בפיתוח מכשירי שיקום וניידות, ופועל לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות. חביב מתנייד בכיסא גלגלים בעקבות נפילה מאופניים בטיול לפני 13 שנים.

יובל חדד, סמנכ"ל הכספים והתפעול, אוחז בתואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ולומד לתואר שני במשפטים. חדד עבד בארנסט אנד יאנג ובאמדוקס במספר תפקידים, בין היתר בביצוע תחזיות פיננסיות, בבנייה ובבקרה תקציבית, הכנת דו"חות כספיים ובהצגת מידע תומך החלטה להנהלה הבכירה. הוא התנדב בבית הגלגלים וכיום מתנייד בעצמו בכיסא גלגלים, לאחר שלפני 4.5 שנים, במהלך האירוע, החליט לקפוץ ראש לבריכה, וביצע קפיצה לא מוצלחת.

גולן לקס, סמנכ"ל השיווק, הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים, עבד כפרסומאי במקאן-אריקסון וכמנהל השיווק בזולו. כמו כן, הוא הקים עסק עצמאי לייבוא ושיווק ציוד שיקום ופנאי, והביא להנגשת מרבית החופים בארץ לאנשים עם מוגבלות. כיום הוא מנהל את נגישות ישראל חדרה ומתנייד בכיסא גלגלים כתוצאה מתאונה שעבר באוסטרליה.

משמאל: דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ישראל. צילום: יח"צ

משמאל: דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ישראל. צילום: יח"צ

דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ישראל, הוא בן 56, נשוי+3 ובעל תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. הוא משמש בתפקידו מ-1997 ומנהל במסגרתו חברה שמעסיקה כ-800 עובדים, עם מחזור שנתי של יותר ממיליארד שקלים. שמעוני עסוק בכיבוש יעדים ולמרות הפציעה הקשה שקטעה את שתי רגליו במבצע שלום הגליל, הוא לא נסוג מהמטרות שסימן לעצמו: נישואים והקמת משפחה, ועלייה לתפקיד מנכ"ל של הרץ ישראל ולפסגת הר המאצ'ו פיצ'ו בפרו. "אחרי שעוברים פציעה כמו שלי מקבלים פרופורציות לחיים. הדבר היחיד שיכול להפחיד אותי הוא הבריאות", אמר.

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) נולדה וגדלה בחולון למוטי וקולט אלהרר, ילידי מרוקו. היא סיימה תואר ראשון במשפטים במסלול האקדמי המכללה למנהל ותואר שני במשפטים עם התמחות בזכויות אדם בבית הספר למשפטים של אמריקן יוניברסיטי. במהלך לימודי התואר השני היא התמחתה בארגונים אמריקניים שעוסקים בזכויות אנשים עם מוגבלות. אלהרר נבחרה לכנסת בבחירות 2013, במסגרת יש עתיד, ועם איחוד המפלגה בתחילת השנה הנוכחית עם תלם וחוסן לישראל לכחול לבן, היא הוצבה במקום ה-16 ברשימת המפלגה בבחירות האחרונות (וגם הנוכחיות). אלהרר, נשואה ואם לשני ילדים, מתמודדת עם מחלת ניוון שרירים ומתניידת באמצעות כיסא גלגלים.

בירה, בריזה וטריפונס – הכל באשקלון

הנמר והקוסמת התארחו בפסטיבל הבירה שנערך על הדשא שבין מרכז הכנסים הבין לאומי והמכללה האקדמית באשקלון

כ-3,000 חוגגים הגיעו בסוף השבוע שעבר לפסטיבל הבירה שנערך על הדשא שבין מרכז הכנסים הבין לאומי והמכללה האקדמית באשקלון. בין החוגגים נראו גם מנכ"ל המכללה האקדמית, ד"ר פנחס חליוה, ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, נטלי ברקאי, אחראית האירועים בעיריית אשקלון, יוסי דיין, מנכ"ל החברה הכלכלית ובכירי עירייה, יו"ר ראש אגודת הסטודנטים האנרגטית, יפה טבג'ה, מאות סטודנטים ומרצים מהמכללה, בהם ד"ר מירי קריסי, מי שעושה עבודת קודש בשילוב סטודנטים עם מוגבלות. והיו גם אורחי כבוד מיוחדים, דליה אסיא-פלד הקוסמת ופלי הנמר-פלד, הבעלים של חברת אנשים ומחשבים הוותיקה (קרוב ל-40 שנה) והמחדשת, מארגנת הכנסים מספר 1 בהיי-טק בארץ ובחו"ל.

החוגגים נהנו ממיטב הבירות מתוצרת הארץ ומחו"ל, שהובאו על ידי חברת הכרם, וקובי בן שאבו מאדון המשקאות וגם מדוכני מזון רבים. השיא היה ההופעות המלהיבות של הזמר היווני/ישראלי טריפונס ולהקת פול טראנק.

פנחס חליוה, מנכ"ל המכללה, אמר: "אני נהנה מאוד לראות את האנשים החוגגים כאן, נהפוך את זה למסורת ונמשיך גם את מסורת פסטיבל היין שלנו".

יעל אבהר, מנהלת מרכז הכנסים: "אני מודה למנכ"ל המכללה ולאנשי עיריית אשקלון על הסיוע המדהים ועל שיתופי הפעולה. אני בטוחה שיהיו עוד הרבה אירועים מוצלחים כאלו בעתיד. אנשים הבינו שאפשר ליהנות כאן לא פחות מאשר במופעים במרכז הארץ, ואפילו יותר".

אורח הכבוד, פלי הנמר פלד, זכה לתשורה מיוחדת, בדמות טבעת עם הטבעת נמר בתוכה ומגן תואם. הוא מסכם: "נהניתי מאוד מהבריזה, מהאווירה המיוחדת, ומהאנשים המקסימים. אין לי ספק שעוד ניפגש פעמים רבות במכללה המדהימה הזו ובמרכז הכנסים היפהפה, עם המנהלת המיוחדת".

 

באו לבקר במאורת הנמר: מובילי הטכנולוגיה במיזם גיידסטאר במשרד המשפטים

לאחרונה אירחתי במאורת הנמר את המובילים הטכנולוגיים של מיזם גיידסטאר במשרד המשפטים: ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים, וחבר בוועדה המייעצת הציבורית למיזם גיידסטאר; יואב דוקטש, מנהל תחום אינטרנט-פורטל באגף מערכות מידע של משרד המשפטים; ושי ולמר, מנכ"ל חברת וובטיפ, שמנהל את מיזם גיידסטאר עבור רשות התאגידים.

מיזם גיידסטאר הינו מאגר המידע המקיף, העדכני והאיכותי ביותר הפועל היום בישראל אודות למעלה מ-40 אלף ארגוני החברה האזרחית, בדגש על כלל העמותות והארגונים ללא כוונת רווח הפעילים בארץ. האתר מרכז מידע רשמי ומקיף מתוך מאגרי רשם העמותות, משרד האוצר ורשות המיסים, ומאפשר לכל גולש, ללא כל עלות, לבצע חיפוש מהיר ולקבל תמונה מקיפה על אופן ההתנהלות של עמותה ספציפית, או מבט רוחבי לפי נושאים ותחומי הפעילות של ארגונים ללא כוונת רווח בישראל.

מיזם גיידסטאר מנוהל במסגרת הפעילות של רשות התאגידים, שבראשה עומד עו"ד אייל גלובוס, והוא הופך כיום עבור יותר ויותר גורמים עסקיים, גופי ממשלה ומקבלי החלטות במגזר הציבורי לכלי משמעותי ובסיס לקבלת החלטות – בין אם מדובר בשת"פ עם עמותה או בהקצאת כספים לטובת עמותה או חברה לתועלת הציבור.

מאגר מידע באתר מתקדם בעל מנוע חיפוש חכם

"גיידסטאר הינו פרויקט טכנולוגי להנגשה, חשיפה ושיקוף מידע ממשלתי מהימן על כל ארגוני המגזר השלישי באתר אחד ובאופן ידידותי למשתמש", אמר לי במפגש ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים. סופרי הוסיף כי "גיידסטאר עבר בשנים האחרונות תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית מאתר בעל ממשק מיושן, שהציג בעיקר מסמכים ודו"חות סרוקים, לאתר מתקדם בעל מנוע חיפוש חכם, המציג נתונים דיגיטליים ומידע רוחבי על המגזר השלישי. זו דוגמה לאופן בו הטכנולוגיה מסייעת לקדם ערכים של שקיפות בניהול כספי ציבור, להתנהלות נאותה וממשל פתוח".

יואב דוקטש, מנהל תחום אינטרנט-פורטל באגף מערכות מידע של משרד המשפטים, סיפר כי "הפלטפורמה של גיידסטאר הינה יישום ממשלתי ראשון של שירותי ענן מבוססי סיילספורס. האתר פותח בטכנולוגיית Single Page Application, באמצעות Angular 6, והושקעה בו מחשבה רבה בתכנון חוויית המשתמש, להנגשת המידע בממשק ידידותי עם אפשרויות חיפוש וסינונים מתקדמים, בעיצוב מודרני והתאמה לתצוגה במובייל ולתקנות הנגישות".

בסיס לשיתופי פעולה בין מגזריים, מחקרים אקדמאיים ומיזמים עסקיים

שי ולמר, מנהל פרויקט גיידסטאר מטעם רשות התאגידים במשרד המשפטים, סיפר במפגש כי "האתר – שמשקף למשתמשי הקצה תמונה מקיפה ואובייקטיבית על אופי הפעילות הפיננסית וההתנהלות של הארגונים השונים – משמש אמצעי חשוב עבור קרנות, תורמים, בעלי עניין ונציגי ועדות תמיכה במשרדי ממשלה ורשויות מקומיות לקבלת החלטות אפקטיבית בהקצאת משאבים למגזר השלישי, מתן תרומות, תמיכות ומענקים.

מאגר המידע של גיידסטאר נגיש להורדה ומהווה בסיס לשיתופי פעולה בין מגזריים, מחקרים אקדמאיים ומיזמים עסקיים. בנוסף המאגר מאפשר לקבל תמונה מקיפה על היקף כספי הציבור שמנהל המגזר השלישי לפי תחומי פעילות, אזורים ופילוחים רוחביים נוספים".

"גיידסטאר מקל על הנטל הבירוקרטי באמצעות API וממשקים טכנולוגיים", סיכם ששון סופרי, "הממשק מאפשר לכל גורם ציבורי המקדם התקשרות עם החברה האזרחית לקבל מידע עדכני ודו"חות רשמיים של העמותה, המצויים במאגר גיידסטאר, באמצעות ממשק ובהתאם למדיניות הממשלה של – Ask Once. אני מזמין מנמ"רים של עיריות, מועצות מקומיות, ויחידות סמך ממשלתיות אחרות ליצור קשר עם גיידסטאר ולבחון את האפשרויות לשיתוף פעולה. זה יכול להפוך תהליכים רבים שכיום מתנהלים בצורה ידנית ומיושנת למקוונים ודיגיטליים".

הנמר מסייר באלעד מערכות

טובים השנים: יואש טרוקמן, יו

במהלך הביקור סייר פלי הנמר בבית החדש של החברה ברמת החייל בתל אביב והתרשם מהחדשנות שהיא מביאה אתה

לפני ימים אחדים הזדמנתי לאזור ההיי-טק המשגשג ברמת החייל בתל אביב, וניצלתי את ההזדמנות על מנת להגיע לביקור בבניין החדש והמרשים של אלעד מערכות – בית תוכנה לפתרונות קשרי וחוויית לקוח, וכן להתחדשות דיגיטלית ופיתוח פתרונות מתקדמים לייעול מקום העבודה, שמספק גם שירותי מיקור-חוץ.

אלעד מערכות היא חברה ותיקה בשוק – היא נוסדה ב-1982 על ידי שלמה טירן ז"ל, שהיה מחלוצי תחום ה-IT בישראל. לפני שהקים את אלעד, צבר טירן ניסיון עשיר בעולם הטכנולוגי: הוא הקים את אגף המחשוב של רשות השידור, ניהל את אגפי המחשוב של משרד התחבורה וקופת חולים כללית, שימש כמנמ"ר משרד הבינוי והשיכון והיה מנכ"ל חברת המחשוב של סולל בונה.

במהלך 37 שנות קיומה, אלעד גדלה והתפתחה באמצעות רכישת חברות, גיוס מומחים וכניסה לתחומי פעילות חדשים ומגוונים.

כיום, החברה מעסיקה כ-1,000 מומחים ומספקת פתרונות 360 מקיפים לניהול חוויית לקוח, ביניהם כלים לשמירה וחיזוק הקשר עם הלקוח, מבוססי Microsoft Dynamics 365; פתרונות מודרניזציה בסביבת עבודה, שבאלעד אומרים שהם מגדילים את תפוקת העובדים ועוזרים לייעל את פעילות הארגון; עיצוב ואפיון חוויית משתמש (UX/UI) ולימודי אקדמיה; פיתוח ובניית אתרי אי-קומרס; בניית אתרים ופורטלים ארגוניים; פתרונות דיגיטל מתקדמים; פתרונות תשתית ואינטגרציה למערכות מידע; השמת יועצים ומומחים במיקור-חוץ; ועוד. בין לקוחות החברה נמנים משרדי ממשלה, עיריות, בתי חולים, חברות רכב, בנקים ועוד.

מה אומר? היה סיור מרשים ומעניין, שבמהלכו התרשמתי מהחברה ומהחדשנות שהיא מביאה אתה. את רשמיי, כמו תמיד, אני מעדיף להביא בעיקר בתמונות.

הנמר ליד "קיר התהילה" של סטודיו נטקראפט לעיצוב חוויית משתמש מבית אלעד מערכות

הנמר ליד "קיר התהילה" של סטודיו נטקראפט לעיצוב חוויית משתמש מבית אלעד מערכות

הנמר עם לירון, מנהלת פרויקטים בפישה, יחידת האי-קומרס של אלעד

הנמר עם לירון, מנהלת פרויקטים בפישה, יחידת האי-קומרס של אלעד

יהודה נעים, מנהל אגף הדיגיטל של אלעד, בפינת החדשנות של החברה. צילום: פלי הנמר

יהודה נעים, מנהל אגף הדיגיטל של אלעד, בפינת החדשנות של החברה. צילום: פלי הנמר

קיר הפרגונים במשרדי אלעד מערכות. צילום: פלי הנמר

קיר הפרגונים במשרדי אלעד מערכות. צילום: פלי הנמר

קמפיין חבר מביא חבר במשרדי אלעד. צילום: פלי הנמר

קמפיין חבר מביא חבר במשרדי אלעד. צילום: פלי הנמר

במשרדה החדש: שירי טסמן שרעבי, סמנכ"לית השיווק של אלעד. את הקיר עיצבה בתה המעצבת. צילום: פלי הנמר

במשרדה החדש: שירי טסמן שרעבי, סמנכ"לית השיווק של אלעד. את הקיר עיצבה בתה המעצבת. צילום: פלי הנמר

נצפה: אות המצוינות שהעניקה אנשים ומחשבים לאלעד מערכות ב-2018. צילום: פלי הנמר

נצפה: אות המצוינות שהעניקה אנשים ומחשבים לאלעד מערכות ב-2018. צילום: פלי הנמר

גביעים שבהם זכו עובדים ומנהלים באלעד בתחרויות ספורט שבהן הם השתתפו. צילום: פלי הנמר

גביעים שבהם זכו עובדים ומנהלים באלעד בתחרויות ספורט שבהן הם השתתפו. צילום: פלי הנמר

העיצוב החדשני ניכר בכל פינה במשרדים החדשים של אלעד מערכות. צילום: פלי הנמר

העיצוב החדשני ניכר בכל פינה במשרדים החדשים של אלעד מערכות. צילום: פלי הנמר

נצפה מהגג הענק, מעל לקומה השישית בבניינה של אלעד מערכות, הנוף של קו הרקיע של תל אביב והסביבה. צילום: פלי הנמר

נצפה מהגג הענק, מעל לקומה השישית בבניינה של אלעד מערכות, הנוף של קו הרקיע של תל אביב והסביבה. צילום: פלי הנמר